Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
0
Favori
72.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar otomatik ve manuel vites in avantajları,dezavantajları nelerdir?büyük çogunluk manuel kullanıodur heralde aramızda iyiki otomatik vites araba kullanıyorum diyen arkadaş var mı acaba?bir de otomatik vitesin en büyük dezavantajı yakıtı biraz daha fazla tüketmesi,bunu engellemek için en ekonomik şekilde nasıl kullanabiliriz otomatik vitesli arabayı...herhangi bir arıza durumunda hangisinin maliyeti daha yüksek acaba..

    tecrübelerimizi paylaşalım...



  • bi gazetede otomatik vitesli arabaların uzun yolda tehlikeli olduğun duymuştum hiç vites le debriyajla uraşmadığından bi süre sonra dikkat dağılıomuş ve sürekli aynı kalan motor seside insanın uykusunu getiriomuş.
  • ban göre manuel yani düz vites daha güzel, çünkü araba ile uğraşıyorsun arabanın zevki çıkıyor uzun yolda mesela otomatik vitesle seri bi şekilde sollama yapılabilir mi (hiç kullanmadım bilmiyorum ) yani kamyonun arkasına gelip 3 viteste deviri düşürüp 2 ye atıp sol şeride fırlayabilirimisin yapılamaz gibime gliyor


    Bana sorarsanız herzaman için manuel vites Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz otomatik vitesi sevenlerde vardır ama ben düz vites isterim
  • [Deleted by Admins]
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ban göre manuel yani düz vites daha güzel, çünkü araba ile uğraşıyorsun arabanın zevki çıkıyor uzun yolda mesela otomatik vitesle seri bi şekilde sollama yapılabilir mi (hiç kullanmadım bilmiyorum ) yani kamyonun arkasına gelip 3 viteste deviri düşürüp 2 ye atıp sol şeride fırlayabilirimisin yapılamaz gibime gliyor


    Bana sorarsanız herzaman için manuel vites Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz otomatik vitesi sevenlerde vardır ama ben düz vites isterim


    Arkadaşım aynı kafadayız. Aynen bende her zaman düz vitesi tercih ederim. Hem kullanım zevki hem arabanın devrini dolayısıyla sesini ve gücünü ayarlayabildiğin ve bunu elinle yapabildiğin yer. Otomatik vites bana göre fazla kolaylık ve rahatlık gibi geliyor. Kandi fikrim tabii.
  • 2 si birarada olsa süper olur hem standart manuel şanzıman debriyajlı ama bir buton la trafik modu için otomatikleşse D drive konumu olsa . Triptronic ve bilimumlarını kastetmiyorum manuel zevki asla vermiyorlar .
  • otomatik vites tercihen orta yaş üstü ve yeni ehliyet sahibi bayan aracı olarak yorumlamışımdır hep.

    ama düz vites.....bir yaşam tarzı
  • düz vitesde kullndım ve şu an tiptronik vites kullnyorum.yani diyecek bir şey bulamıyorum.deneyin ve görün...
    1.yokuşlarda araç takip ederken kesinlikle kayma yok
    2.yokuşlarda kayma olayı yok
    3.ışıklarda herkesten önce fırlama şansına sahipsin
    4.debriyaj tutturmaydı,kaçırmaydı stresi yok
    5.çayını kahveni yudumlayarak seyahat etme özgürlüğü
    eksileri
    1.yakıt sarfiyatı fazla biraz ama değer..
    2.uzun yolculukta rehavetten dolayı bir gevşeme olabilir ama pürdikkat yola konsantre olabilen biri için sorun değil..
    bazı araçların otmtklerinde kaydrma gibi sornlar duydum ama tercih edecekler için mercedesin tiptroniğini kesnlikle tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ban göre manuel yani düz vites daha güzel, çünkü araba ile uğraşıyorsun arabanın zevki çıkıyor uzun yolda mesela otomatik vitesle seri bi şekilde sollama yapılabilir mi (hiç kullanmadım bilmiyorum ) yani kamyonun arkasına gelip 3 viteste deviri düşürüp 2 ye atıp sol şeride fırlayabilirimisin yapılamaz gibime gliyor


    Bana sorarsanız herzaman için manuel vites Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz otomatik vitesi sevenlerde vardır ama ben düz vites isterim


    Arkadaşım aynı kafadayız. Aynen bende her zaman düz vitesi tercih ederim. Hem kullanım zevki hem arabanın devrini dolayısıyla sesini ve gücünü ayarlayabildiğin ve bunu elinle yapabildiğin yer. Otomatik vites bana göre fazla kolaylık ve rahatlık gibi geliyor. Kandi fikrim tabii.


    tabi yaaa , ben düz vites olmayan arabaya araba demem(biraz ağır bi laf oldu ama) Bayırda kaçırmıcan biraz uğraşacan , hangi ehliyet kursunda otomatik vites araba kullandırıyorlar



    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    otomatik vites tercihen orta yaş üstü ve yeni ehliyet sahibi bayan aracı olarak yorumlamışımdır hep.

    ama düz vites.....bir yaşam tarzı



    evet


    quote:

    Orjinalden alıntı: onur_er

    düz vitesde kullndım ve şu an tiptronik vites kullnyorum.yani diyecek bir şey bulamıyorum.deneyin ve görün...
    1.yokuşlarda araç takip ederken kesinlikle kayma yok
    2.yokuşlarda kayma olayı yok
    3.ışıklarda herkesten önce fırlama şansına sahipsin
    4.debriyaj tutturmaydı,kaçırmaydı stresi yok
    5.çayını kahveni yudumlayarak seyahat etme özgürlüğü
    eksileri
    1.yakıt sarfiyatı fazla biraz ama değer..
    2.uzun yolculukta rehavetten dolayı bir gevşeme olabilir ama pürdikkat yola konsantre olabilen biri için sorun değil..
    bazı araçların otmtklerinde kaydrma gibi sornlar duydum ama tercih edecekler için mercedesin tiptroniğini kesnlikle tavsiye ederim.



    kırmızı ışklarda kalkışta beni geçen yoktur ama artık daha yumuşak kulanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 27 Mart 2006; 22:20:02 >
  • OTOMATİK TE KULLANDIM MANUEL DE.
    SONUÇ: OTOMATİK BANA GÖRE DEĞİL.
  • arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o
  • Bana görede manuel vites
    manuel vites araba kullanan otomatik vitesli arabayı rahatlıkla kullanabilir
    ama otomatik vitesli araba kullanan herkes manuel vitesli araba kullanamaz
  • Ewt bence de tiptroniktir o. BMW de SMG olduğu doğrudur ama bildiğim benim m3 lerde var o şanzumandan, 0-100 hızlanması manuelden daha iyi.
    Ben yıllar boyu her ikisini de kullandım. Otomatik vitesin düz vitese göre üç dezavantajı var, ilki yakıt tüketimi, ikincisi bakım gereksinimi, üçüncüsü ise şanzuman arızalarının manuele göre daha pahalı olması. Ancak otomatiğin konforu, hele sıkışık şehir içi trafiğinde apayrı bişey.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o


    tiptronic vites değil arkadaşım..şu anda formula 1 araçlarında kullanılan sıralı manuel şanzıman..sequentil manuel geartronic lafının kısaltılmışı..smg yani...tiptronic ile uzaktan yakından bir alakası yok... tamamen farklı bir sistem..otomatik bir şanzıman değil bu..manuel 6 ileri bir şanzımanın debriyajsız ve çaprazlama değil sıralı olarak yerleştirilmiş şekli...formula 1 de kullanılan teknoloji yani...
  • türbülans haklısın sequentil manuel geartronic güzel bir şanzuman porsche de kullanıyordu zannediyorum.
    ama benim senkromeç sesini duymam lazım yoksa... bir zefk alamam...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o


    tiptronic vites değil arkadaşım..şu anda formula 1 araçlarında kullanılan sıralı manuel şanzıman..sequentil manuel geartronic lafının kısaltılmışı..smg yani...tiptronic ile uzaktan yakından bir alakası yok... tamamen farklı bir sistem..otomatik bir şanzıman değil bu..manuel 6 ileri bir şanzımanın debriyajsız ve çaprazlama değil sıralı olarak yerleştirilmiş şekli...formula 1 de kullanılan teknoloji yani...
  • bu dediğiniz sistem yani yarı otomotik sistem mercedesin a serisi arabalarında da kullnılıyo.98,99 model a 160lar bu yarı otomatik sistemle üretilmiş araçlar.yani sadece ferrariye özgü bir sistem değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    türbülans haklısın sequentil manuel geartronic güzel bir şanzuman porsche de kullanıyordu zannediyorum.
    ama benim senkromeç sesini duymam lazım yoksa... bir zefk alamam...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o


    tiptronic vites değil arkadaşım..şu anda formula 1 araçlarında kullanılan sıralı manuel şanzıman..sequentil manuel geartronic lafının kısaltılmışı..smg yani...tiptronic ile uzaktan yakından bir alakası yok... tamamen farklı bir sistem..otomatik bir şanzıman değil bu..manuel 6 ileri bir şanzımanın debriyajsız ve çaprazlama değil sıralı olarak yerleştirilmiş şekli...formula 1 de kullanılan teknoloji yani...




    elbetteki dostum zevkler farklıdır..ben o arabayı kullanırken kendimi fernando alonso zannettiydim..zamanla ona da alışılır herhalde..
  • daha öncede belirtmiştim yine aynı şeyi yazıcam

    kontrol montrol değilde
    vitesi küçültüp arabayı WOWWWW diye bağırtmanın zevki için manuelden wazgeçmem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rechtsanwalt -- 27 Mart 2006; 23:09:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ban göre manuel yani düz vites daha güzel, çünkü araba ile uğraşıyorsun arabanın zevki çıkıyor uzun yolda mesela otomatik vitesle seri bi şekilde sollama yapılabilir mi (hiç kullanmadım bilmiyorum ) yani kamyonun arkasına gelip 3 viteste deviri düşürüp 2 ye atıp sol şeride fırlayabilirimisin yapılamaz gibime gliyor


    Bana sorarsanız herzaman için manuel vites Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz otomatik vitesi sevenlerde vardır ama ben düz vites isterim


    bu dediğin otomatik viteste de oluyor..arkadaş da astra vardı otomatik eğer gaza sonuna kadar yüklenirsen tık diye bi ses geliyo ve araba bi düşük vitese geçip şahlanıyor...gerçekten çok zevkli..bir de astrada vitesin üzerinde s diye bi tuş vardı 100-120 ile giderken buna bastıgında araba gerçekten etkileyici bi şekilde hızlanıodu..bence otomaik vitesin en kötü yanı ara gaz verememen...

    peki arkadaşlar otomatik vites de "d" konumunda giderken hareketliyken "n" konumuna vites geçerse bi zararı olurmu?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.