Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (220. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 218219220221222
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    -öbüründe ısrarlıyım. çıkartılan köprü, dönüş suyu termostatının on-of fonksiyonunu direkt iletirken, yerine takılan oda termostatı bu iletiye ayarrlandığı oda sıcaklığı civarında geçiş sağlamakta, diğer zamanlarda bloke etmektedir. esas on-off komutu yine dönüş suyu sensöründen geliyor, oda termostatı ayar aralığında geçişe izin veriyor.


    Selamlar,

    Evet bu şekilde sensörün görevini devir alıyor diyorsunuz ama böyle olsa idi;
    Burda dönüş suyunun sıcaklığını okuyan bir sensör var ve bu sensör hassasiyetine ve ölçme aralığına bağlı olarak temas halindeki suyun sıcaklığına göre değişen elektriksel sinyal gönderiyor, Elektronik devre gelen sinyale göre olması gereken değeri karşılaştırır ve ısıtmanın başlaması talimatı verir.
    Eğer siz bunun önüne seri bağlantı olacak şekilde bir oda termostadı bağlarsanız , bu termostad aslında dönüşdeki sensörü devreye alma ve devreden çıkarma işlemi yapacakdır. Zira oda termostadı bir elektrik düğmesi mantığı ile çalışıyor, sadece tahrik termometal, sıvı veya gazla olabiliyor.

    Tamam oda termostadı , dönüş suyu sensörünü devreye aldı bu durumda kazan sıcaklığı misal 60 dereceye ayarlandı ise kombinin çalışma aralığı ise 14 derecelik bir fark ile gerçekleşiyorsa dönüş suyu sıcaklığıda 53 derecenin üstünde ise termostad kombiyi ısıtmaya bile alsa sensörden halen sıcaklık yüksek sinyali geleceğinden kombi ısıtmaya geçmezdi , ne dersiniz. Sizin söylediğinize göre oda termostadı start verdiğinde sensöründe ,dönüş suyu sıcaklığına göre ısıtmaya geçme konumunda olması gerekirdi.
    Oda termostadı üzerindeki elektronik devre burdaki sensörün çalışma aralığını örtecek şekilde olmalı yani daima start sinyali vermeli bu şekilde olursa sensör aslen devre dışı kalmıştır, yanlız bu durumda bu basit oda termostadlarında bile uyum problemi ve eğer dönüş suyu sensörü güvenlik amaçlı kullanıyorsa bu şekilde kullanımda sorun olur.

    Bana çok mantıklı gelmiyor. Aslında bir devre şemesı olsa anlardık.


    sevgili maxfocus

    mutabık olabileceğimiz bir senaryo yazalım:

    kombiyi 60 derecede çalıştıralım. diyelim ki gidiş suyu 67 ye kadar kombi çalıştı, bu değere yaklaşırken modülasyona geçti, 67 de stop etti. sirkülasyon devam etti ve dönüş suyu sıcaklığı 53 dereceyedüşünce yeniden start aldı. bu dögü böylece devam eder gider.biz ayarladığımız dereceyi değiştirmediğimiz sürece eğer ihtiyacımız olan ısıl miktar da değişmez ise bu döngü eşit aralıklarla tekrarlanır.

    gelelim değişen şartlar alt senaryosuna:
    1- dış ortam ısısının düştüğünü farzedelim. bu durumda evin ısıl ihtiyacı artacaktır. eğer ihtiyaç artışı 60 derecelik başlangıç ayarımızın tolere edebileceği kadar olursa on süresindeki bir miktar artış ve of süresindeki azalış ile sistem ortam değişikliğine uyum sağlar. eğer ihtiyaçtaki artışa uyum sağlanamaz ise sık dur-kalk hadisesi ortaya çıkar. bu durumda kombinin ayarını biraz artırmamız gerekir.
    2- şimdi bu sisteme bir oda termostatı ekliyelim ve durumu gözleyelim. bunu da 20 dereceye ayarlıyalım. diyelim ki bu da 1 derece sapmayla çalışsın. bu durumda oda sıcaklığı 21 ile 19 arasında gider-gelir. ortamın ısıl ihtiyacına göre ayarladığımız sistem (60 a ayarlamıştık) 53-67 arasında çalışmaya aynen devam edecektir. eğer ortamın kalori ihtiyacı bu ayarla optimum süreçte karşılanabiliyorsa sorun çıkmayacaktır. ama ihtiyaç, kurulu sistemin ve yapılan ayarın sınırını zorluyorsa çalışma periyodu belirgin bir şekilde hızlanacaktır. bu durumda iki şey yapılabilir:
    -60 olarak yaptığımız ayarı artırmak
    -yada peteklerin 60 daki ısıl verimini artırmak(pratikte mümkün değil, petek boyunu artırmak lazım)
    oda termostatı odanın ısısı 21 e ulaştığında devreyi açarak kesinlikle ısıtmanın durmasını sağlar. ama start için aynı şeyleri söylemek zor. oda ısısı ne kadar düşerse düşsün, geri dönüş suyu 53 olmadıkça sistem start almayacaktır. çünkü bu durum oda termostatının sorunu değildir. oda termostatı üreticileri start için dönüş suyu sıcaklığı 53 e düşene kadar ortamın da 19 a düşeceğini öngörmüşlerdir. eksik verimli bir tesisatla ideale göre dizayn edilmiş bir cihazdan verim beklemek mümkün değildir. sadece basit bir oda termostatıyla otomasyon sağlamak ancak eski sistem modülasyonsuz kombilerde işe yarayacaktır. yada kombi ayarını yüksek tutup on-of kararını sadece termostata bırakmak gerekir.
    eğer ortamın ısıl ihtiyacı azalırsa, oda termostatı sistem 67 yi bulmadan devereyi açacak, çalışmayı durduracaktır. ama starta müdahalesi yine sorun olacak ve 53 mutlaka beklenecektir.
    uygun tesisatta her iki konumda da sorunsuz çalışma sağlanır. ama yetersiz tesisatla oda termostatından arzu edilen otomasyonu elde etmek güç gözüküyor.bazı oda termostatı hediyeli kombilerde sonradan kullanıcıların çoğu termostat iptali yaptırıyorlar. bu durumun tek izahı ortama verilmesi gereken ısının yeterli hızda verilemediği durumlardır. en sık rastlanan sebepse küçük petek hadisesi.
    3- ısıl ihtiyaca göre gidiş-dönüş reimini dış hava sensörüne ayarlatırsak, of' u oda termostatına ve on' u dış hava sensörüne bırakıp, bir de yeterli petek kullanırsak bence tam bir otomasyon sağlarız. startın her halükarda oda termostatında olmasını sağlamamız bence mümkün değildir. gece-gündüz sıcaklıklarının yerine göre 10-15 derecelik farkları olduğu ülkemiz şartlarında oda termostatından çok şey beklemek mantığıma sığmıyor.

    sizde oda termostatı varsa benzeri bir uygulamayı denemenizi ve bizimle paylaşmanızı rica ediyorum.

    saygılarımla.




  • Öncelikle herkese merhabalar, bir süredir formun geçmişten günümüze kadar olan sayfalarını okudum oldukça yararlı bilgiler buldum bu bilgiler için herkese çok teşekkür ederim.

    Malum yaşam giderek zorlaşıyor, insan temel ihtiyaçlarını karşılamakta güçlük çekiyor kıt kaynakla en yüksek verimi almaya çalışıyoruz.hele ısınmak için yapılan harcamaların haddi hesabı yok birde üstüne yapılan zamlar insanın belini büküyor.

    Bu yaz evleneceğim için dairemizi yeniliyoruz.Şuan evimizde sobalı doğalgaz mevcut doğalgaz tesisatıda sobalı sisteme göre döşeli bu tesisatı değiştireceğim. evimiz istanbulda yaklaşık 80-90 m2 arası orta katta ama 3 tarafıda açık caddenin köşesinde bir bina bu kış camları çift cam ısı camlı pvc pencereyle kapattık iki tarafında balkon var büyük balkonu pvc ile kapatıp mutfağa dahil ettik şimdide doğal gaz tesisatını deri değiştireceğiz. bildiğim kadarıyla kombiden çıkan sıcak su borusu tüm petekleri dolaştıktan sonra kombinin soğuk su girişine geri dönüyor. petekler ısınıncaya kadar tüketim oldukça fazla oluyor. ben bunun yerine her peteğe ayrı bir boru gönderip kombinin altına takacağım bir dağıtıcıya bağlamayı düşünüyorum.böylece sıcak su hiç diğer petekleri dolaşmadan direk olarak peteklere gidip gelecek bu şekilde tüketim daha az olur diye düşünüyorum.sizce bu şekilde olması doğru olur mu?
    yoğuşmalı bir kombi almayı düşünüyorum bir kere kombi almayı düşünüyorum alıncada uzun süre sorunsuz ve verimli kullanabileceğim tabi birde ısınırken cebimin yanmadığı bir kombi düşünüyorum neler olabilir
    birde buderus un gb022 24k modeli nin fiyatları ne aralıkta internettem baktığımda 2.500-3.500 arasında rastladım çok farklı fiyatlar çıkıyor (içerik olarak aynı)şuan güncel fiyatları nedir.




  • Mekanik oda termostatı hk;
    Selamlar
    25.01 de DD Sargon Yoğuşmalı kombi ve DD mekanik oda termostatı ile yalıtımı zayıf ve 3.iklim bölgesine yakın seyreden bir ilçede denediğim çalışma tarzını aktarayım belki faydası olacaktır.

    Ortam ısısı 14oC civarıydı ve termostatı 18oC ye getirdim. Kombi tarafında sıcaklığı 50oC olarak ayarladım ve sistem çalışmaya başladı.

    Su sıcaklığı 55 olduğunda (enaz 30 dk çalışmıştı) ortamın 18oC olmadığı belliydi ve müdahale ederek sıcaklığı kademeli olarak kombi tarafında 55oC ye kadar getirdim ve kombi 60oC olupta 61oC ye geçeği sırada normal olarak durdu tabiki.

    Ancak ortam halen daha istenilen sıcaklığa ulaşmadığı halde kombi ekranında su sıcaklığı birden 60 dan 50 ye düşerek sanki dönüş suyu 50oC imiş gibi gösterdi ve çalışmaya 1-2 dk aradan sonra devam etti ve alev başladıktan sonra su sıcaklığı 59oC gösteriyordu.

    Bu mantıkla devam etmek için su sıcaklığını arttırmam gerekti ancak yoğuşmalı tasarrufu olmayacağından termostatı 16oC dereceye getirerek termostatın devre dışı kalmasını sağladım. Bu ayarda yani termostat 16oC , kombi 50oC ayarında iken bir kezde termostatın start vermesi ile çalışma başladı.

    Kombi suyu 54oC iken termostatın devreyi açması ile sistem devre dışı oldu ve termostatta 1oC artışlar ile ve su sıcaklığı 50oC (55-45) ayarında 18oC ye kadar ortam ısı kaybı ile verilen ısı dengelenmiş oldu.

    ÖZET olarak kombi ekranında dönüş sıcaklığı 50oC gösterse bile (55oC ayarlı), termostattan çalış emri geldiği sürece dönüş suyu sıcaklığına bakmıyor ve kısa bir aradan sonra alev tekrar başlıyor ve 50den hızlıca 59oC ye geliyor. Belkide marka modele göre termostat ve su sıcaklığı arasında farklı kabuller farklı çalışma şekilleri olabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cihan1801
    Öncelikle herkese merhabalar, bir süredir formun geçmişten günümüze kadar olan sayfalarını okudum oldukça yararlı bilgiler buldum bu bilgiler için herkese çok teşekkür ederim.
    Malum yaşam giderek zorlaşıyor, insan temel ihtiyaçlarını karşılamakta güçlük çekiyor kıt kaynakla en yüksek verimi almaya çalışıyoruz.hele ısınmak için yapılan harcamaların haddi hesabı yok birde üstüne yapılan zamlar insanın belini büküyor.
    Bu yaz evleneceğim için dairemizi yeniliyoruz.Şuan evimizde sobalı doğalgaz mevcut doğalgaz tesisatıda sobalı sisteme göre döşeli bu tesisatı değiştireceğim. evimiz istanbulda yaklaşık 80-90 m2 arası orta katta ama 3 tarafıda açık caddenin köşesinde bir bina bu kış camları çift cam ısı camlı pvc pencereyle kapattık iki tarafında balkon var büyük balkonu pvc ile kapatıp mutfağa dahil ettik şimdide doğal gaz tesisatını deri değiştireceğiz. bildiğim kadarıyla kombiden çıkan sıcak su borusu tüm petekleri dolaştıktan sonra kombinin soğuk su girişine geri dönüyor. petekler ısınıncaya kadar tüketim oldukça fazla oluyor. ben bunun yerine her peteğe ayrı bir boru gönderip kombinin altına takacağım bir dağıtıcıya bağlamayı düşünüyorum.böylece sıcak su hiç diğer petekleri dolaşmadan direk olarak peteklere gidip gelecek bu şekilde tüketim daha az olur diye düşünüyorum.sizce bu şekilde olması doğru olur mu?
    yoğuşmalı bir kombi almayı düşünüyorum bir kere kombi almayı düşünüyorum alıncada uzun süre sorunsuz ve verimli kullanabileceğim tabi birde ısınırken cebimin yanmadığı bir kombi düşünüyorum neler olabilir
    birde buderus un gb022 24k modeli nin fiyatları ne aralıkta internettem baktığımda 2.500-3.500 arasında rastladım çok farklı fiyatlar çıkıyor (içerik olarak aynı)şuan güncel fiyatları nedir.


    Selamlar,

    Öncelikle Hayırlısı olsun. düşündüğünüz kollektörlü dağıtım sistemi en ideal sistem olarak uygulanıyor ama dairenizin , zemin kısmının komple kazılması gerekecek.Yani uygulama açısından zor ve masraflı bir yöntem. Performans açısından ise en iyi neticeyi alırsınız.
    Ancak dağıtım kollektörünü mümkün olduğunca en kısa boru boylarına ulaşacağınız merkezi bir noktaya konumlandırın.
    80 m2 net ısıtma alanı için yoğuşmalı kombi eğer bütçeniz uygun değilse gerek yok. Hatta kollaktörlü yerine sıva üstü , zeminde süpürgelik hizasını takip eden tesisatta kullanmanız yine daha az masraflı olacaktır.
    Bu şekilde ECA confeo digital veya DD nitron ile yoğuşmalı ve kollektörlü sisteme göre en az 2000 (1200 kombide, 800 tesisat+petek) ytl cebinizde kalır. 2000 ytl yide 4-5 yıl gibi makul bir sürede amorti etmeniz için aylık 100 ytl fark çıkması gerekir ki bu 85 m2 için zor.
    2000 ytl 4 sene için %14 net ten 3380 olur . Ayda 80 ytl avantjınız olsa 6*80 = 480 ytl 3380/480 = 7 yıl olur. Bundan tasaruf ettiğiniz miktarında finans getirisiniz düşsek, 360 ytl 3380-360 = 3020/480= 6,3 yıl olur. Bence hiç değmez.

    85 m2 eviniz için ise yaklaşık 9000 kcal gerekiyor 9000 /1450= 6,2 mt pkkp22 h:60 petek uygulatmanız gerekli.
    Yoğuşmalı kullanımında ise 9000 /1100 = 8,2 mt ideal olur.

    Buderus gb022 için çalıştığım yerde arkadaşım bir tanıdık bularak peşin 1150€ kdv si içinde alım yaptı.
    Buderusda kdv si dahil şeklinde bir kampanya vardı halen devam ediyorsa bundan faydalanabilirisiniz. Ayrıca daha küçük kapasiteli gb042 de sizin için uygun bir cihazdır. Bunların dışında ECA confeo Premix 24 kw veya Baymak brötje novadens ekstra premix 240 fi olabilir.Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    sevgili maxfocus
    mutabık olabileceğimiz bir senaryo yazalım:


    Selamlar Elmacı,

    Senaryon üzerinden değerlendirelim,

    kombiyi 60 derecede çalıştıralım. diyelim ki gidiş suyu 67 ye kadar kombi çalıştı, bu değere yaklaşırken modülasyona geçti, 67 de stop etti. sirkülasyon devam etti ve dönüş suyu sıcaklığı 53 dereceyedüşünce yeniden start aldı. bu dögü böylece devam eder gider.biz ayarladığımız dereceyi değiştirmediğimiz sürece eğer ihtiyacımız olan ısıl miktar da değişmez ise bu döngü eşit aralıklarla tekrarlanır.

    Yukarda ki durumda yani ısıtmada , çıkış suyu sıcaklığına göre kombi ısıtmayı keser. Çalışma aralığı olarak 14 derecelik bir fark olduğu düşünülmüş. Kombi 53 dereceye düşen su sıcaklığı ile start aldı ve ısıtmaya başladı , suyun sıcaklık artışına göre hemen modülasyona geçer ve alev boyunu kısar, bu durumda belli bir süre 90 sn veya 120 sn yada farklı , dönüş suyu sıcaklığınada bakarak suyun ısınması için en iyi programı seçer ve bu sürenin bitiminde eğer halen maks değere ulaşılmamışsa bir modülasyon daha yaparak min gaz miktarına düşerek ısıtmaya devan eder. En azından ECA yoğuşmalılar bu şekilde çalışıyor.
    İhtiyacımız olan ısı miktarı dış ortam sıcaklığına bağlıdır. Ortam ısısının artması veya azalmasına göre ters orantılı olarak değişir.

    gelelim değişen şartlar alt senaryosuna:
    1- dış ortam ısısının düştüğünü farzedelim. bu durumda evin ısıl ihtiyacı artacaktır. eğer ihtiyaç artışı 60 derecelik başlangıç ayarımızın tolere edebileceği kadar olursa on süresindeki bir miktar artış ve of süresindeki azalış ile sistem ortam değişikliğine uyum sağlar. eğer ihtiyaçtaki artışa uyum sağlanamaz ise sık dur-kalk hadisesi ortaya çıkar. bu durumda kombinin ayarını biraz artırmamız gerekir.


    Bu maddeyi Cimbom38 rumuzlu arkadaş için mi verdin emin değilim ama, eğer doğru bir tesisat ve petekler için ise, durum farklı olurdu.
    Sık dur kalk değil, daha uzun ısıtma periyodları ile , daha kısalan bekleme süreleri şeklinde olur.
    Bahis konusu Cimbom38 arkadaşımız ise evet eksik petek boyu nedeniyle ısıtmada çabuk olacağından , dediğin şekilde olabilir.
    Ama oda termostadı kullanırsan yine ısıtma süresi uzarken , bekleme süresi kısalacaktır. (termostadın yerinede bağlı olarak)

    2- şimdi bu sisteme bir oda termostatı ekliyelim ve durumu gözleyelim. bunu da 20 dereceye ayarlıyalım. diyelim ki bu da 1 derece sapmayla çalışsın. bu durumda oda sıcaklığı 21 ile 19 arasında gider-gelir. ortamın ısıl ihtiyacına göre ayarladığımız sistem (60 a ayarlamıştık) 53-67 arasında çalışmaya aynen devam edecektir. eğer ortamın kalori ihtiyacı bu ayarla optimum süreçte karşılanabiliyorsa sorun çıkmayacaktır. ama ihtiyaç, kurulu sistemin ve yapılan ayarın sınırını zorluyorsa çalışma periyodu belirgin bir şekilde hızlanacaktır. bu durumda iki şey yapılabilir:
    -60 olarak yaptığımız ayarı artırmak
    -yada peteklerin 60 daki ısıl verimini artırmak(pratikte mümkün değil, petek boyunu artırmak lazım)
    oda termostatı odanın ısısı 21 e ulaştığında devreyi açarak kesinlikle ısıtmanın durmasını sağlar. ama start için aynı şeyleri söylemek zor. oda ısısı ne kadar düşerse düşsün, geri dönüş suyu 53 olmadıkça sistem start almayacaktır. çünkü bu durum oda termostatının sorunu değildir. oda termostatı üreticileri start için dönüş suyu sıcaklığı 53 e düşene kadar ortamın da 19 a düşeceğini öngörmüşlerdir. eksik verimli bir tesisatla ideale göre dizayn edilmiş bir cihazdan verim beklemek mümkün değildir. sadece basit bir oda termostatıyla otomasyon sağlamak ancak eski sistem modülasyonsuz kombilerde işe yarayacaktır. yada kombi ayarını yüksek tutup on-of kararını sadece termostata bırakmak gerekir.
    eğer ortamın ısıl ihtiyacı azalırsa, oda termostatı sistem 67 yi bulmadan devereyi açacak, çalışmayı durduracaktır. ama starta müdahalesi yine sorun olacak ve 53 mutlaka beklenecektir.
    uygun tesisatta her iki konumda da sorunsuz çalışma sağlanır. ama yetersiz tesisatla oda termostatından arzu edilen otomasyonu elde etmek güç gözüküyor.bazı oda termostatı hediyeli kombilerde sonradan kullanıcıların çoğu termostat iptali yaptırıyorlar. bu durumun tek izahı ortama verilmesi gereken ısının yeterli hızda verilemediği durumlardır. en sık rastlanan sebepse küçük petek hadisesi.


    Sisteme oda termostadı ilave edersen, yukarda da belirttiğim gibi petekler büyük yada küçük dış ısı düştükçe, ısıtma süresi uzayacakdır, bekleme süresi kısalır. Petek boyu kısa ise, ısıtma süresi daha çok uzayacakdır. Bekleme kısalacaktır. Ayrıca bu durum ısı yığılması dediğimiz olayıda başlatır ki bu durumda kombi güvenlik nedeniylede devreden çıkabilir.
    Arkadaşın sorunu oda içindeki ısı dengesizlikleri bunun nedeni yetersiz petek boyu ve homojen olmayan ısıtma alanlarıdır. Odalar arasında ısı farkları var ve bunlar alçak ve yüksek basınçtan dolayı hava akımı oluşturuyor.
    Dönüş suyu sıcaklığı 53 de olsa 50 de veya 58 de eğer oda termostadı ayarlanın altına düşmüşse kombi start alır. Dahası oda termostadında kombi belli bir sıcaklık aralığında çalışmayabiliyorda (marka ve modele bağlı) sabit çıkış suyu sıcaklığı kullanılıyor.
    Bu bahsettiğin 53 dereceye düşene kadar ortamın 19 dereceye düşeceği konusunu nerden buldum bilmiyorum ama bunun olması için oda termostadı üstünden tanımlanmış iç ortam, çıkış suyu ve dış ortam parametreleri ve bunların farklı kompanzasyon eğrileri gerekir.
    Bunlar basit aç kapa cihazlar öyle komplike ürünler değil. Ama dediğin türde oda termostadları var tabi ki.

    3- ısıl ihtiyaca göre gidiş-dönüş reimini dış hava sensörüne ayarlatırsak, of' u oda termostatına ve on' u dış hava sensörüne bırakıp, bir de yeterli petek kullanırsak bence tam bir otomasyon sağlarız. startın her halükarda oda termostatında olmasını sağlamamız bence mümkün değildir. gece-gündüz sıcaklıklarının yerine göre 10-15 derecelik farkları olduğu ülkemiz şartlarında oda termostatından çok şey beklemek mantığıma sığmıyor.
    sizde oda termostatı varsa benzeri bir uygulamayı denemenizi ve bizimle paylaşmanızı rica ediyorum.


    Dostum burda da ilginç bir yaklaşımın var, dış hava sıcaklığı düşünce kombi dış hava sensöründen aldığı bilgiye göre önceden yüklenmiş değere göre kazan çıkış sıcaklığını artıtırır veya azaltır bu doğru yanlız , on/off oda termostadı yine ortam ısısına göre çalışacak ve kombiyi on/off yapacaktır. Tek fark kombi kazan ısısını arttırdığı için senin daha sağlıklı bir ısıtma ve bekleme süresi ile uygun ortam ısısı sağlanır.
    Dış hava sensörü start amaçlı kullanılmaz, düşen dış ortam sıcaklığı nedeniyle artan ısı kaybına bağlı olarak ortama daha fazla ısı vermek için kazan suyunun sıcaklığını arttırır. Yani cimbom38 arkadaşın elle yaptığını otomatik yapar ama belirlenmiş kompanzasyon eğrisine göre.
    Eğer bunu kombinin ölçerek hesaplaması çok iyi olurdu ama bunun için oldukça fazla parametre gerekli , dönüş ve çıkış sıcaklıklarının zaman ekseni, birim zamanda geçen su miktarı ölçümü, yada sirkülenin kademeye göre, zaman eksenindeki su miktarı, bunlar bilinirse kombi belli bir süre ölçüm yapıp (aynı ECA gibi ) geçen su miktarına bağlı ısı artışına göre en uygun gaz miktarını ayarlardı ama bunun yerine önceden yüklenmiş parametreleri kullanıyor.

    Dostum, Oda termostadları bulundukları alanı , ayarlanan ısıda tutabilmek amaçlı geliştirilmiş ürünlerdir ve 1. öncelikleri hizmet amaçları budur , bunu hangi kriterlerde sağlandığı 2. veya daha alt önceliktir. Konuya bu şekilde bakmakda fayda var. Bu ürünün daha sağlıklı çalışması içinde , dış hava sensörü gibi ilave ürünler kullanılabilir veya modülasyonlu bir oda termostadı alır bunu dış hava sensörü ile yine kullanırsınız sonuç çok daha iyi olur. Zira modülasyonlu oda termostadı, bulunduğu yerin sıcaklığına göre kendisi modülasyon yaptırıyor bu şekilde ihtiyacın fazlası tüketim olmadığı gibi , ısı sapması sorunuda çok azalır.
    Tabi ki tüm bunların başında düzgün bir tesisat ve doğru petek boyları gerekiyor.
    Bende oda termostadı yok ama ablamın evinde var. Kombi baymak luna3 240fi yoğuşmasız , ben burda denedim ve dediğimden farklı bir uygulama görmedim. Kombiyi 70 dereceye ayarladım oda termostadını 21 dereceye termostad , tık dediğinde kombi ısıtmada ise devreden çıkıyor, tık dediğinde bekliyorsa devreye giriyor.
    Dediğini test etmek içinde dün akşam şunu yaptım, oda termostadı 21 dereceye ayarlı iken kombinin devreden çıkmasını bekledim ve çıkar çıkmaz tekrar termostadı 24 dereceye ayarladım kombi(aslında iki sıtma arsında bekler diyordum ama beklemedi) ısıtmaya başladı bekledim 30 dk sonra kombi ısıtmaya devam ediyorken, tekrar termostadı 21 ayarladım kombi ısıtmayı kesti , o anda dönen suyun sıcaklığı halen yüksekti ve 3 dk sonra tekrar kombiyi 50 dereceye ayarlayıp oda termostadını 23 dereceye ayarladığımda kombi yine ısıtmaya geçti. Yani dediğin şekilde dönüş suyu sıcaklığına hiç bakmıyor. Bu akşam yine gidip bir sefer daha kontrol edicem.
    Kendimede dış hava sensörü ile modülasyonlu bir oda termostadını en kısa sürede almayı hedefliyorum.
    Bu konuda satıcı ve fiyat bilgisi verecek arkadaşlar varsa çok makbule geçecek.
    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Ocak 2009; 13:37:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xraytr
    Mekanik oda termostatı hk;
    Selamlar
    25.01 de DD Sargon Yoğuşmalı kombi ve DD mekanik oda termostatı ile yalıtımı zayıf ve 3.iklim bölgesine yakın seyreden bir ilçede denediğim çalışma tarzını aktarayım belki faydası olacaktır.
    Ortam ısısı 14oC civarıydı ve termostatı 18oC ye getirdim. Kombi tarafında sıcaklığı 50oC olarak ayarladım ve sistem çalışmaya başladı.
    Su sıcaklığı 55 olduğunda (enaz 30 dk çalışmıştı) ortamın 18oC olmadığı belliydi ve müdahale ederek sıcaklığı kademeli olarak kombi tarafında 55oC ye kadar getirdim ve kombi 60oC olupta 61oC ye geçeği sırada normal olarak durdu tabiki.
    Ancak ortam halen daha istenilen sıcaklığa ulaşmadığı halde kombi ekranında su sıcaklığı birden 60 dan 50 ye düşerek sanki dönüş suyu 50oC imiş gibi gösterdi ve çalışmaya 1-2 dk aradan sonra devam etti ve alev başladıktan sonra su sıcaklığı 59oC gösteriyordu.
    Bu mantıkla devam etmek için su sıcaklığını arttırmam gerekti ancak yoğuşmalı tasarrufu olmayacağından termostatı 16oC dereceye getirerek termostatın devre dışı kalmasını sağladım. Bu ayarda yani termostat 16oC , kombi 50oC ayarında iken bir kezde termostatın start vermesi ile çalışma başladı.
    Kombi suyu 54oC iken termostatın devreyi açması ile sistem devre dışı oldu ve termostatta 1oC artışlar ile ve su sıcaklığı 50oC (55-45) ayarında 18oC ye kadar ortam ısı kaybı ile verilen ısı dengelenmiş oldu.
    ÖZET olarak kombi ekranında dönüş sıcaklığı 50oC gösterse bile (55oC ayarlı), termostattan çalış emri geldiği sürece dönüş suyu sıcaklığına bakmıyor ve kısa bir aradan sonra alev tekrar başlıyor ve 50den hızlıca 59oC ye geliyor. Belkide marka modele göre termostat ve su sıcaklığı arasında farklı kabuller farklı çalışma şekilleri olabilir.


    Selamlar,

    Burda şunu anlamadım
    "Su sıcaklığı 55 olduğunda (enaz 30 dk çalışmıştı) ortamın 18oC olmadığı belliydi ve müdahale ederek sıcaklığı kademeli olarak kombi tarafında 55oC ye kadar getirdim ve kombi 60oC olupta 61oC ye geçeği sırada normal olarak durdu tabiki. "

    55 ayarladınız , kombi çıkış suyu sıcaklığı 60 derece oldu ve 61 olacağı anda durdu.
    61 olduğunda mı durdu yoksa halen 60 mıydı. Burdaki devreden çıkmayı kombimi yoksa termostad mı tetikledi onu anlamadım.
    sonradan "ortam halen istenilen sıcaklığa ulaşmadığı halde 60- 50 düştü demişsiniz bu normal bir durum ısıtma kesildiği için artık dönüş suyu sıcaklığı ekranda gözükecekdir. Bu da hızlı bir düşüş demek oluyor. Zira siz ısıtmada iken çıkış suyu sıcaklığını görüyorsunuz.
    ECA lar da 18 derecelik bir difransiyel kullanıldığından 41 ye ayarlıyken çıkış suyu 50 olduğu anda ısıtma durur, ve dönüş suyu sıcaklığına doğru hızlı bir düşme olur. yaklaşık 3 dk içinde kombideki ayar sıcaklığına düşülür. Bundan sonrada 32 dereceye kadar dönüş suyunun soğuması beklenir.
    Ben, ısıtmayı 5 derecelik bir farkla kombinin kapatma durumuna takıldım. Eğer böyleyse kombi oda termostadından gelecek komuta göre ısıtmayı kapatmamış oluyor. Bunu bir daha kontrol edermisiniz.




  • Sn.maxfocus
    Beni daha iyi anlamanız için evin basit yerleşim planını ve pratik petek ilave hesabını,yerleşimini fikir almak ve uygulamak için göndereceğim. Ama ....Kroki ve excel dosyası ekrenda açık iken klavyedeki print scren (PrtScn) tuşuna basın paint programını açın ... yaptım proğram açılmadı.Pratik yolunu varmı?Oda termostatının yerini değiştirdim ama bir şey farketmedi.Tekrar akşam deneyeceğim ama bir şey değişeceğini sanmıyorum.Ben oda termostatını petek ilavesi olana kadar iptal mi edeyim?Antreye tuvaletten yerden hat çekilmesi gerkiyor. Şİmdi evde inşaat çıkacak.Havalar müsait olunca hemen yapacağım. Daha sonra kendime bende dış hava sensörü ile modülasyonlu bir oda termostatını almayı düşünüyorum.İptal edersem çok zor oluyor kombi balkonda tavsiyeniz nedir?Çoğu zaman gündüzleri güneş olmazsa kombi yakmaya ihtiyaç duyulmuyor.Akşamlar yakıyorum.Gece yatarkende oda termostatını 19 alıyorum.Kendisi biz yatarken sıcaklık düştüğünde kombiye komut veriyor,kombi kendiliğinden yanıp sönüyor.Çok rahat ediyoruz.Oda termostatından gündüzleri ihtiyaç olmadığı zaman açıp kapaması kolay oluyor. Selamlar.




  • Dosyalar aşağıda

    Ev Planı 1

    Ev planı 2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbom38 -- 27 Ocak 2009; 17:04:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: xraytr
    Mekanik oda termostatı hk;
    Selamlar
    25.01 de DD Sargon Yoğuşmalı kombi ve DD mekanik oda termostatı ile yalıtımı zayıf ve 3.iklim bölgesine yakın seyreden bir ilçede denediğim çalışma tarzını aktarayım belki faydası olacaktır.
    Ortam ısısı 14oC civarıydı ve termostatı 18oC ye getirdim. Kombi tarafında sıcaklığı 50oC olarak ayarladım ve sistem çalışmaya başladı.
    Su sıcaklığı 55 olduğunda (enaz 30 dk çalışmıştı) ortamın 18oC olmadığı belliydi ve müdahale ederek sıcaklığı kademeli olarak kombi tarafında 55oC ye kadar getirdim ve kombi 60oC olupta 61oC ye geçeği sırada normal olarak durdu tabiki.
    Ancak ortam halen daha istenilen sıcaklığa ulaşmadığı halde kombi ekranında su sıcaklığı birden 60 dan 50 ye düşerek sanki dönüş suyu 50oC imiş gibi gösterdi ve çalışmaya 1-2 dk aradan sonra devam etti ve alev başladıktan sonra su sıcaklığı 59oC gösteriyordu.
    Bu mantıkla devam etmek için su sıcaklığını arttırmam gerekti ancak yoğuşmalı tasarrufu olmayacağından termostatı 16oC dereceye getirerek termostatın devre dışı kalmasını sağladım. Bu ayarda yani termostat 16oC , kombi 50oC ayarında iken bir kezde termostatın start vermesi ile çalışma başladı.
    Kombi suyu 54oC iken termostatın devreyi açması ile sistem devre dışı oldu ve termostatta 1oC artışlar ile ve su sıcaklığı 50oC (55-45) ayarında 18oC ye kadar ortam ısı kaybı ile verilen ısı dengelenmiş oldu.
    ÖZET olarak kombi ekranında dönüş sıcaklığı 50oC gösterse bile (55oC ayarlı), termostattan çalış emri geldiği sürece dönüş suyu sıcaklığına bakmıyor ve kısa bir aradan sonra alev tekrar başlıyor ve 50den hızlıca 59oC ye geliyor. Belkide marka modele göre termostat ve su sıcaklığı arasında farklı kabuller farklı çalışma şekilleri olabilir.


    Selamlar,

    Burda şunu anlamadım
    "Su sıcaklığı 55 olduğunda (enaz 30 dk çalışmıştı) ortamın 18oC olmadığı belliydi ve müdahale ederek sıcaklığı kademeli olarak kombi tarafında 55oC ye kadar getirdim ve kombi 60oC olupta 61oC ye geçeği sırada normal olarak durdu tabiki. "

    55 ayarladınız , kombi çıkış suyu sıcaklığı 60 derece oldu ve 61 olacağı anda durdu.
    61 olduğunda mı durdu yoksa halen 60 mıydı. Burdaki devreden çıkmayı kombimi yoksa termostad mı tetikledi onu anlamadım.
    sonradan "ortam halen istenilen sıcaklığa ulaşmadığı halde 60- 50 düştü demişsiniz bu normal bir durum ısıtma kesildiği için artık dönüş suyu sıcaklığı ekranda gözükecekdir. Bu da hızlı bir düşüş demek oluyor. Zira siz ısıtmada iken çıkış suyu sıcaklığını görüyorsunuz.
    ECA lar da 18 derecelik bir difransiyel kullanıldığından 41 ye ayarlıyken çıkış suyu 50 olduğu anda ısıtma durur, ve dönüş suyu sıcaklığına doğru hızlı bir düşme olur. yaklaşık 3 dk içinde kombideki ayar sıcaklığına düşülür. Bundan sonrada 32 dereceye kadar dönüş suyunun soğuması beklenir.
    Ben, ısıtmayı 5 derecelik bir farkla kombinin kapatma durumuna takıldım. Eğer böyleyse kombi oda termostadından gelecek komuta göre ısıtmayı kapatmamış oluyor. Bunu bir daha kontrol edermisiniz.


    61oC çok kısa süre görüyorsunuz anlık diyelim.

    55oC ayarlı iken +5 , -5 çalışma düzeni uyguluyor. Kombi alevi kapattı sirkülasyon çalışmaya devam etmekte sesinden anlaşılmakta.
    Sonrasında 60dan 50 ye düşüş (bencede normal, ki çalışmanın tümü normal, sadece bu marka bu model bu şekil çalışmakta diye örnek vermek amacım) ve 1-2 dk bekleme sonrasında tekrar alev 59 dan başlama ve 60 da tekrar bitecek olan bir döngü.

    Termostat çalış komutu gönderiyor ve kombi ayar sıcaklığının üst limitine kadar ısıtmaya devam ediyor. Üst limit aşılmayacağından alevi kesiyor kısa bir soğuma ve tekrar üst limite kadar çalışma bu termostatdan istenilen sıcaklığa ulaşmadı komutu gelinceye kadar devam. Su sıcaklığının alt limite kadar düşmesi beklenmiyor. Sanırım anlaşılmayan kısım burası. Sizinkilerde üst limitde durduktan sonra çalışma için alt limit beklenmekte.(su sıcaklığı için) . Ancak bunda çalış komutu geldikçe alt limite bakmıyor sadece üst limit önemli. İyi ayarlanmazsa dur-kalk çalışmaya neden olmakta. O yüzden serviste 70oC civarına ayarlayıp bırakmış.
    Termostat ayar sıcaklığına ulaşırsa komple kapanıyor ve termostatdan çalış komutu beklemeye başlıyor.




  • merhaba , 1 gunluk dogal gaz kulanıcısıyım dun akşam saat 21.00 cıvarı servıs gelıp kombıyı calıştırdı.evım ızmır de 75 m2 cıvarı net. yalıtım orta duzeyde en ust kat kuzey cephe.petek boyum 5.8 artı havlu pan.kombı falke 20.00,oda termostattı baglattım sıemens manuel en basıt modelı.( 1 hafta prog. dıjıtal modelını buldum aynı marka kdv dahıl 85 tl.ılerde almayı dulunuyorum.)termostatı 22 dereceye ayarladım ortalama, dıjıtal olmadıgı ıcın cok ınce ayar yapamıyorsunuz,kombıyı 65 derece ayarladım, dış hava sıcaklıgı 14 derece havalar ıyı gıdıyor bu ara,15 dk sonra kombı bekleme moduna gectı ve benım ıcın yeterlı bır sıcaklık elde ettım. 21.00 00.00 kadar 2 metre kup gaz yaktım normalmıdır?suan kombıyı 55derece ayarladım,boyle deneme yapıcam, sızce kombıyı kac derecede tutmak mantıklıdır?yuksek sıcaklık ayarımı yoksa normal bır sevıyemı ... teşekkurler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xraytr
    61oC çok kısa süre görüyorsunuz anlık diyelim.
    55oC ayarlı iken +5 , -5 çalışma düzeni uyguluyor. Kombi alevi kapattı sirkülasyon çalışmaya devam etmekte sesinden anlaşılmakta.
    Sonrasında 60dan 50 ye düşüş (bencede normal, ki çalışmanın tümü normal, sadece bu marka bu model bu şekil çalışmakta diye örnek vermek amacım) ve 1-2 dk bekleme sonrasında tekrar alev 59 dan başlama ve 60 da tekrar bitecek olan bir döngü.
    Termostat çalış komutu gönderiyor ve kombi ayar sıcaklığının üst limitine kadar ısıtmaya devam ediyor. Üst limit aşılmayacağından alevi kesiyor kısa bir soğuma ve tekrar üst limite kadar çalışma bu termostatdan istenilen sıcaklığa ulaşmadı komutu gelinceye kadar devam. Su sıcaklığının alt limite kadar düşmesi beklenmiyor. Sanırım anlaşılmayan kısım burası. Sizinkilerde üst limitde durduktan sonra çalışma için alt limit beklenmekte.(su sıcaklığı için) . Ancak bunda çalış komutu geldikçe alt limite bakmıyor sadece üst limit önemli. İyi ayarlanmazsa dur-kalk çalışmaya neden olmakta. O yüzden serviste 70oC civarına ayarlayıp bırakmış.
    Termostat ayar sıcaklığına ulaşırsa komple kapanıyor ve termostatdan çalış komutu beklemeye başlıyor.


    Selamlar,

    Tamam , demek ki belirttiğiniz gibi 10 derecelik bir aralıkda çalışıyor. ECA Confeoda bu 18 derece olarak ayarlanmış, Bu da aslında ısıtma sürecinide, bekleme sürecinide uzatmaya etken bir durum. Ayrıca kombinin daha iyi bir alev tayini yapmasınıda sağlar.Evet bu konu belli oldu.

    Yanlız oda termostadından kapat komutu gelmeden kombinin 61 ulaştığı anda ısıtmayı kesmesi ilginç ve oda termostadının çalışma amacına ters bir durum. Bu durumda oda termostadının ne anlamı kalıyor ki , kombi sürekli olarak , oda sıcaklığına ulaşılmasa bile ısıtmayı kendisi durdurur, bu da istenilen bir durum değil aslında ama düşünün mantık şu olabilir, doğru ısı ayarında iseniz , havla bir ısı sapması olmadan oda sıcaklığı daha uzun bir sürede istenilen değere gelebilir.

    ECA nın kini denemedim ama en kısa sürede bunu denemek gerekiyor, konuştuğumuz baymak markanın hangi modeli bilmiyorum ama yoğuşmasız için. Cimbom38 arkadaşımız modeli yazarsa bunu öğrenebiliriz.

    Servisin sizin kombinin çalışmasına göre 70 dereceye ayarlaması normal, zira burda oda termostadını sağlıklı kullanabilmek için yüksek derece seçilmesi gerekir, aksi durumda ısıtmadan çabuk çıkacağı için yukarda dediğim gibi oda termostadının kullanım amacından uzaklaşılıyor.
    İlginç demek ki farklı markaların dışında, aynı markaların bile farklı prensiple çalışan modelleri olabiliyor.

    Bana her halükarda bu yöntemler yanlış geliyor, zira oda termostadının amacı belli bulunduğu yeri istenilen sıcaklığa getirmek, bunun dışında modülasyon kombi tarafında bu işlem sırasında yapılabilir ve daha az sapma yaratacak şekilde alev boyu kısılabilir. Yada sizin cihazdaki gibi kazan sıcaklığı yüksek tutulur ve oda termostadının çalışması için gerekli çalışma aralığı yaratılır. Aslında burda dış hava sensörü ilave edilse kombi kendisi çalışma sıcaklığını arttırıp azaltacakdır.

    Tüm bunların neticesinde yine modülasyonlu ve programlanabilir oda termostadı ve dış hava sensörü en ideal çaışmayı sağlayacak gözüküyor. Birde termovana uygulaması ile , bunların olamadığı sisteme göre en az %20 tasarruf sağlanır.

    Konunun çıkış noktasında Cimbom38 rumuzlu arkadaşımızın kombisinin özelliklerine bakma önceliği var.Buna göre yol izlenmeli, eğer kendisininde dediği gibi ilave kart vb donanımla toplam maliyet yükseliyorsa , yalıtım ve petek boyu uzatması ile kullanması bu şartlarda daha doğru olur. Bu durumda ilk alımda kombi seçimine dikkat edilmesinin önemini bir kez daha bize gösteriyor. Dış hava sensörü, modülasyonlu oda termostadı gibi ilave doanımlara kesinlikle uyumlu bir ürün alınmasına önem verilmeli. Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berkmann
    merhaba , 1 gunluk dogal gaz kulanıcısıyım dun akşam saat 21.00 cıvarı servıs gelıp kombıyı calıştırdı.evım ızmır de 75 m2 cıvarı net. yalıtım orta duzeyde en ust kat kuzey cephe.petek boyum 5.8 artı havlu pan.kombı falke 20.00,oda termostattı baglattım sıemens manuel en basıt modelı.( 1 hafta prog. dıjıtal modelını buldum aynı marka kdv dahıl 85 tl.ılerde almayı dulunuyorum.)termostatı 22 dereceye ayarladım ortalama, dıjıtal olmadıgı ıcın cok ınce ayar yapamıyorsunuz,kombıyı 65 derece ayarladım, dış hava sıcaklıgı 14 derece havalar ıyı gıdıyor bu ara,15 dk sonra kombı bekleme moduna gectı ve benım ıcın yeterlı bır sıcaklık elde ettım. 21.00 00.00 kadar 2 metre kup gaz yaktım normalmıdır?suan kombıyı 55derece ayarladım,boyle deneme yapıcam, sızce kombıyı kac derecede tutmak mantıklıdır?yuksek sıcaklık ayarımı yoksa normal bır sevıyemı ... teşekkurler.

    Selamlar,

    İzmir 75 m2 net , 75*25*2,65= 5000 kcal gerekiyor. Bu durumda 5000/1450= 3,5 mt pkkp22 h:60 gerekir sizdeki petek tipleri veya yükseklikleri farklı olabilir. Pkkp22 lerin derinliği, yada kalınlığı 105 mm dir. Yükseklik ise 300-400-500-600-750-900mm olarak bor ise 400 ile 3000 arasında değişir. Buna göre peteklerinizi kontrol edin.
    Kombiniz 20000 kcal ise güç çıkışını servise en az 12 Kw ya (10320kcal kadar düşürtün) aslında teorikde çok rahat 10 Kw da olur ama evin durumunu bilmediğimi için tüm olumsuz ihtimalleri düşünerek 12Kw diyorum.

    3 satte 2m3 bana göre fazla ama bu bir çok değişkene bağlı bir durumdur, bu nedenle şartlara göre makulde olabilir.Mesela ilk kullanım değeri ise iç ve dış ortamın sıcaklığına bağlı olarak normal olabilir.
    Dış ortam 14 derece ise kombinin 65 derece ayarı, yalıtıma bağlı olarak orta düzey yalıtımda 22 derecelik oda sıcaklığı için bana fazla geldi.
    Bunu 50 dereceye alarak deneyin, birde size ekte bir çizelge veriyorum burda dış havaya göre yaklaşık kombi sıcaklık ayarları yazılı bunlardan faydalabilirsiniz. Ya da kombinize dış hava sensörü bağlanıyorsa bunu taktırın kombi kendisi kazan suyu çıkış sıcaklığını artıtırır.
    Tabi ki aldığınız Baymak güvencesiyle Baxi group üretimi Falke nin 24HCY modeli ise teknik kataloğundan bu desteğin olduğu belirtilmiş.
    Farklı modelse bakmak gerekir.
    Artık almışsınız ama evinizin ısıtmasında, özellikle ısıtma gideri açaısından inverter klima kullanımının daha iyi bir seçim olacağınıda belirtmek isterim. Kolay gelsin.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 28 Ocak 2009; 13:58:01 >




  • Sn.maxfocus,
    Resim ekleme işinde pratikleşemedim.Benim kombim Baymağın kendi sitesinde teknik dökümanlar bulunan,yurt dışında getirttiği ve servis hizmeti verdiği aşağıdaki kombi,

    ISITMA SİSTEMLERİ KOMBİ LAMBERT KOMBİ ÜRÜNLERİMİZ


    Lambert
    Lambert 24 FN YENİ



    Lambert


    Modeller

    Lambert 24 / 24 (20.640 kcal/saat-BACALI)

    Teknik Özellikler
    -%93 verim
    -Elektronik full modülasyon
    -Arıza teşhis sistemi
    -NTC ile elektronik sıcak su kontrolü
    -Elektrikli üç yollu vana
    -Dış hava sensörü (opsiyonel )
    -Yeni jenerasyon pompa ile %25’e varan enerji tasarrufu
    -İki farklı ısıtma sistemi sıcaklığı (30-85°C ve 30-45°C)

    Broşür.pdf
    MONTAJ VE KULLANMA KILAVUZU.pdf
    TS EN BELGESİ.pdf
    CE-Belgesi.pdf


    http://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=84&urun_no=119&dil=TR
    Dediğiniz oda termostatı odayı ayarladığınız sıcaklığa getirene kadar bu da dış hava sıcaklığına,oda termostatı sıcaklık ayarına, kombi kalorifer suyu sıcaklığına göre değişiyor.Kombi sıcaklığı 70 derecede,oturma odamın sıcaklığı 21 dereceyegetirmesi için 10 dk yetiyor.50 dk kombi çalışmıyor.Saatlik harcama 0,7 den 0,5 m3 düşüyor.50 dk yı 40 dk ya çeksem sorunum düzelecek.
    -Petek yetersiz olduğundan sizin dediğiniz gibi odanın kapıları kapalı olunca uzun süre bu sıcaklık yetiyor.Ama odanın iki kapısı açılınca açılınca antrede petek olmadığından(ilk kombi yapılırken yaptıracaktım,ıslak zeminler yapılı idi ve kırılacaktı.) ve yan salondaki peteğinde yetersizliği,antreye bakan kapısının olması nedenlerinden dolayı oda içerisindeki sıcak hava soğuk hava ile yer değiştiriyor.Bunu immergaz marka mekanik oda termostatı kısa sürede algılayıp kombiyi çalıştıramadığı için oda soğuyor.10 dk önce çalışsa herhangi bir problem yaşamayacağıma inanıyorum.
    -Petek ilave hesabını Kayseri için 60 kcal + % 10 fazla alarak alt ve üst katın boş olması,soğuk hava şartlarında ısı kaybını daha yeterli düzeyde karşılamam vb.sebeplerden dolayı yapacağım.Gerekirse petek boyunu uzun tutarak peteklere kullanma zamanı az olan salon vb. yerlere termostatik vana takacağım ve ihtiyacın az olduğu havalarda kısacağım.
    -Kombi ortada U şeklinde iki hatta tesisat yapıldı.20000 kcallik kombim tabiki uygun tesisatla en çok kaç mt peteği sorunsuz çalıştırır?Kombinin kapasitesini aşmak istemiyorum.
    -Üç cephem kapalı ,tek açaık olan cephem güney cephe ve evim m2 si küçük.Yalıtım işini ise dışa bakan güney cephe ısı camların dışında 15-16 m2 yalıtımsız yer var oraları 3 cm lik katranlı malzeme ile içten yalıtım yaptıracağım.
    Sn.maxfocus, Ev planı 1 ve 2 ye bakarak yardımcı olursanız sevineceğim. Selamlar




  • Sn.maxfocus, Kafamdaki sistem şu şekilde,

    Salon…………(4,1x4,4) 18,04 x 2,8 = 50,512 M3………..40x1500x10 iki adet petek ve termostatik vana koyacağım

    Ot.Odası……..(3,7x5,1)18,87x 2,8 = 52,836 M3…………50x1500x10 ve yan duvara 60x1300x10 luk petek ve bu peteğe termostatik vana koyacağım.

    Mutfak………..(2,6x3,6) 9,36 x 2,8 = 26,208 M3 ………..50x500x10 bir adet petek var..Petek yetiyor. Işıklığa bakıyor,Hali ile yemek pişiyor vs. Çok sıcak olmasını istemiyorum.Artırmayı düşünmüyorum.

    Çocuk odası…(2,8x3,4) 9,52x 2,8 = 26,656 M3 …………60x1100x10 bir adet petek koyacağım.

    Yatak odası….(3,35x3,4) 11,39 x 2,8 = 31,892 M3………40x150x10 bir adet petek ve oturma odasında çıkan 40x700x10 luk peteği ilave edeceğim.

    Banyo…………(1,95x2,2) 4,29x 2,8 = 12,012 M3………..60x600x10 bir adet petek var. İyi ısınıyor.Fazla bile geliyor.Yetiyor.

    Antre………….(2,3x2,4) 5,52 x 2,8 = 15,456 M3…………60x600x10 yeni petek takılacak.

    WC…………….(1,25x2,3) 2,875 x 2,8 = 8,05 M3…………50x110 havlupan var. Onun bile çok faydası oluyor.
    Mevcut evimde yukardaki değişiklikleri yaparak şimdilik mekanik oda termostatı ile devam edeceğim.Daha sonra modülasyonlu oda termostatı ve dış hava sıcaklık sensörü takdıracağım. Yukarıdaki sistemi kombi kapasitesini zorlamadan,uygun tesisat ile gerektiğinde (şimdi kaçta çalışıyor bilmiyorum)kombi sirkülasyon pompasının kademesini artırarak kullanmak istiyorum. Değerlendirir ve fikir verirseniz sevinirim.Selamlar.




  • Sn.maxfocus

    ……….şimdi bu sisteme bir oda termostatı ekliyelim ve durumu gözleyelim. bunu da 20 dereceye ayarlıyalım. diyelim ki bu da 1 derece sapmayla çalışsın. bu durumda oda sıcaklığı 21 ile 19 arasında gider-gelir. ortamın ısıl ihtiyacına göre ayarladığımız sistem (60 a ayarlamıştık) 53-67 arasında çalışmaya aynen devam edecektir. eğer ortamın kalori ihtiyacı bu ayarla optimum süreçte karşılanabiliyorsa sorun çıkmayacaktır. ama ihtiyaç, kurulu sistemin ve yapılan ayarın sınırını zorluyorsa çalışma periyodu belirgin bir şekilde hızlanacaktır. bu durumda iki şey yapılabilir:
    -60 olarak yaptığımız ayarı artırmak
    ………Dostum, Oda termostadları bulundukları alanı , ayarlanan ısıda tutabilmek amaçlı geliştirilmiş ürünlerdir diyorsunuz.

    Beni yanıltan evin eski ve yalıtımının pek iyi olmayışı. İdeal oda sıcaklığı olan 21 dereceyi esas alıyorum.Ama gerçekte kaç onu net tespit edemedim. Sağlıklı okuma yapan dijital oda termometrem yok.Civalı termometre aldım. Malesef oda olmadı.Çin malı dijital saatin üzerinde bir sıcaklık göstergesi var. Dijital siemensin oda termostatını deneme sırasında dikkatimi çeken 1 derece aralarında fark olduğudur.
    İdeal oda sıcaklığı kişilere göre değişebilir. 20-21 derece gerçek oda sıcaklığı bazı insanlar için yeterli olabilir bazı insanlarda 21-22-23 dereceleri sevebilir.Biz ailece sıcağı seviyoruz. Akşam oda termostatını 22-23 derecelerde deneyeceğim. Kombi sıcaklığını da artırıp azaltacağım.

    2.ci senem çok şükür kombi ile ilgili çok büyük sorun yaşamadım.İlk kombi kullanımı tecrübeleri yaşadığım geçen sene Kayseri’de bir aralar havalar o kadar soğudu ki (kombiye gaz ayarı da yaptırmamıştım) günlük harcama 21 m3 fırladı.Sonraki günler 14-16 m3 civarında seyretti.Aylık doğalgaz faturası fatura 285 TL ye çıktı. Merkezi sistemin kapattığı binanın bütün olumsuzluklar yalıtım,tek cam,alt kat,üst kat yanmaması gibi sorunlar ortaya çıktı. Doğalgaza gelen zamlardan sonra kombi sıcaklık ayarını yükseltemez, dokunamaz olduk.Kombi gaz ayarı ve camları pimapen yaptırınca % 40-50 civarında faturaya yansıdı ve geçen ay 285 TL(295 m3/30=9,8 m3 günlük) ödedim.Bu ay havalar daha iyi gidiyor,Saate baktım 19 günlük harcamama göre günlük ortalama 7-8 m3 civarında harcamışım.Geçen seneye göre çok şükür korktuğum başıma gelmedi. Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Sn.maxfocus,
    Resim ekleme işinde pratikleşemedim.Benim kombim Baymağın kendi sitesinde teknik dökümanlar bulunan,yurt dışında getirttiği ve servis hizmeti verdiği aşağıdaki kombi, ISITMA SİSTEMLERİ KOMBİ LAMBERT KOMBİ ÜRÜNLERİMİZ Lambert Lambert 24 FN YENİ Lambert
    Modeller Lambert 24 / 24 (20.640 kcal/saat-BACALI) Teknik Özellikler -%93 verim -Elektronik full modülasyon -Arıza teşhis sistemi
    -NTC ile elektronik sıcak su kontrolü -Elektrikli üç yollu vana -Dış hava sensörü (opsiyonel ) -Yeni jenerasyon pompa ile %25’e varan enerji tasarrufu -İki farklı ısıtma sistemi sıcaklığı (30-85°C ve 30-45°C) Broşür.pdf MONTAJ VE KULLANMA KILAVUZU.pdf TS EN BELGESİ.pdf
    CE-Belgesi.pdf http://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=84&urun_no=119&dil=TR

    Dediğiniz oda termostatı odayı ayarladığınız sıcaklığa getirene kadar bu da dış hava sıcaklığına,oda termostatı sıcaklık ayarına, kombi kalorifer suyu sıcaklığına göre değişiyor.Kombi sıcaklığı 70 derecede,oturma odamın sıcaklığı 21 dereceyegetirmesi için 10 dk yetiyor.50 dk kombi çalışmıyor.Saatlik harcama 0,7 den 0,5 m3 düşüyor.50 dk yı 40 dk ya çeksem sorunum düzelecek.
    -Petek yetersiz olduğundan sizin dediğiniz gibi odanın kapıları kapalı olunca uzun süre bu sıcaklık yetiyor.Ama odanın iki kapısı açılınca açılınca antrede petek olmadığından(ilk kombi yapılırken yaptıracaktım,ıslak zeminler yapılı idi ve kırılacaktı.) ve yan salondaki peteğinde yetersizliği,antreye bakan kapısının olması nedenlerinden dolayı oda içerisindeki sıcak hava soğuk hava ile yer değiştiriyor.Bunu immergaz marka mekanik oda termostatı kısa sürede algılayıp kombiyi çalıştıramadığı için oda soğuyor.10 dk önce çalışsa herhangi bir problem yaşamayacağıma inanıyorum.
    -Petek ilave hesabını Kayseri için 60 kcal + % 10 fazla alarak alt ve üst katın boş olması,soğuk hava şartlarında ısı kaybını daha yeterli düzeyde karşılamam vb.sebeplerden dolayı yapacağım.Gerekirse petek boyunu uzun tutarak peteklere kullanma zamanı az olan salon vb. yerlere termostatik vana takacağım ve ihtiyacın az olduğu havalarda kısacağım.
    -Kombi ortada U şeklinde iki hatta tesisat yapıldı.20000 kcallik kombim tabiki uygun tesisatla en çok kaç mt peteği sorunsuz çalıştırır?Kombinin kapasitesini aşmak istemiyorum.
    -Üç cephem kapalı ,tek açaık olan cephem güney cephe ve evim m2 si küçük.Yalıtım işini ise dışa bakan güney cephe ısı camların dışında 15-16 m2 yalıtımsız yer var oraları 3 cm lik katranlı malzeme ile içten yalıtım yaptıracağım.
    Sn.maxfocus, Ev planı 1 ve 2 ye bakarak yardımcı olursanız sevineceğim. Selamlar


    Selamlar,

    Kombiyi teknik katalogdan inceledim, dış hava sensörü opsiyonel ama ilave kart falan denmemiş, teknik değer ve şemasını ekte resimde veriyorum. Yalıtım için 3 cm lik katranlı malzeme nedir bütüm türü bir şey mi bunlar daha ziyada su yalıtımı içindir. Onun yerine 3 cm lik 30-32 dentsy strafor panel kullanın. özellikle dışa bakan kiriş ve kolon varsa bunları kesinlikle örtün esas kayıp bunlardan oluyor.
    60 kcal üstünden de gidebilirsiniz %10 fazlasından da bina 3 cepheden kapalı ve güneye bakıyor.
    Kombinin sirkülesi 2 mt den bile düşünülse yeterli gözüküyor. Petek ilavelerinde tesisatı en az dirsek kullanacak şekilde yapın.
    20640 kcal kombi pkkp22 h:60 olarak 90-70 işletmede 8 mt ye kadar uygundur. 75-65 işletmede ise 12 mt ye kadar uygundur. Ama tesiat durumunuzu bilmediğimizden, sirküle nedeniyle toplamda 10 mt yi aşmayın. Zira burda kombinin ısıl gücünden ziyade tesisatın durumu önemli.
    Oda termostadı dışındaki bazı odalarda Termovana çok iyi olur.Tüm sistemde 2 petek açık olmalı.

    Oda kapısını kapalı tutarak çalışma yapıyorsanız zaten sağlıklı bir ısınma sağlamakda çok mümkün değil sıcak hava daima soğuk alana soğukda sıcak alana kaçmaya çalışacakdır. Ayrıca bu oda bulununan her yatişkin insan ortama saatte 100 kcal ısı verir. 1 kişi ile 5 kişinin bulunduğunda bile ısı farkı olur.

    Bu arada unutmuşum ilave ediyorum, bu kombinin min ve maks tüketim değerleri oldukça yüksek 1,12 ve 2,73 m3/saat 20640 kcal kombi için az değil. Ayrıca bu kombi baymağın falke serisi ile aynı gözüküyor.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 28 Ocak 2009; 18:03:10 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Sn.maxfocus
    Beni yanıltan evin eski ve yalıtımının pek iyi olmayışı. İdeal oda sıcaklığı olan 21 dereceyi esas alıyorum.Ama gerçekte kaç onu net tespit edemedim. Sağlıklı okuma yapan dijital oda termometrem yok.Civalı termometre aldım. Malesef oda olmadı.Çin malı dijital saatin üzerinde bir sıcaklık göstergesi var. Dijital siemensin oda termostatını deneme sırasında dikkatimi çeken 1 derece aralarında fark olduğudur.
    İdeal oda sıcaklığı kişilere göre değişebilir. 20-21 derece gerçek oda sıcaklığı bazı insanlar için yeterli olabilir bazı insanlarda 21-22-23 dereceleri sevebilir.Biz ailece sıcağı seviyoruz. Akşam oda termostatını 22-23 derecelerde deneyeceğim. Kombi sıcaklığını da artırıp azaltacağım.

    2.ci senem çok şükür kombi ile ilgili çok büyük sorun yaşamadım.İlk kombi kullanımı tecrübeleri yaşadığım geçen sene Kayseri’de bir aralar havalar o kadar soğudu ki (kombiye gaz ayarı da yaptırmamıştım) günlük harcama 21 m3 fırladı.Sonraki günler 14-16 m3 civarında seyretti.Aylık doğalgaz faturası fatura 285 TL ye çıktı. Merkezi sistemin kapattığı binanın bütün olumsuzluklar yalıtım,tek cam,alt kat,üst kat yanmaması gibi sorunlar ortaya çıktı. Doğalgaza gelen zamlardan sonra kombi sıcaklık ayarını yükseltemez, dokunamaz olduk.Kombi gaz ayarı ve camları pimapen yaptırınca % 40-50 civarında faturaya yansıdı ve geçen ay 285 TL(295 m3/30=9,8 m3 günlük) ödedim.Bu ay havalar daha iyi gidiyor,Saate baktım 19 günlük harcamama göre günlük ortalama 7-8 m3 civarında harcamışım.Geçen seneye göre çok şükür korktuğum başıma gelmedi. Selamlar.


    Selamlar,

    Resimlere baktım ve petek konumları için önerimi ekte veriyorum. Peteklerde yan yana yerine resimdeki gibi diğer duvar alabilirseniz daha iyi olur , olmuyorsada bu şekilde bırakın. Size dah önce bir hesaplama yapmıştım ona göre kontrol edebilirsiniz.
    Salon…(4,1x4,4)18,04 x 2,8=50,512 M3*60=3031/1100(pkkp22 h:40)= 2,8 mt 40x1500x10 iki adet petek ve termostatik vana koyacağım uygun

    Ot.Odası..(3,7x5,1)18,87x2,8=52,836 M3*60=3171/1300(pkkp22 h:50)= 2,45 mt …50x1500x10 ve yan duvara 60x1300x10 luk petek çok fazla olur bunun yerine 600*900 yapabilirsiniz benim önerim ise yine h:50 den 1 mt de yeterlidir. Bu peteğe termostatik vana demişsiniz, bu odada oda termostadını sürekli kullanacaksanız gerek yok, ilerde değişebilir diyorsanız olabilir.

    Mutfak.(2,6x3,6) 9,36 x 2,8 = 26,208 M3 1573 kcal /1400 = 1,1mt h:50 ama ısınıyorsa değiştirmeyin, yanlız bu işlem sonrasında işletme sıcaklığınız da düşeceğinden eskisi kadar ısınmayacakdır. .50x500x10 bir adet petek var..Petek yetiyor. Işıklığa bakıyor,Hali ile yemek pişiyor vs. Çok sıcak olmasını istemiyorum.Artırmayı düşünmüyorum.

    Çocuk odası…(2,8x3,4) 9,52x 2,8 = 26,656 M3*60=1600/1450 (pkkp22 h:60) =1,1 mt seçim uygun…60x1100x10 bir adet petek koyacağım.

    Yatak odası….(3,35x3,4) 11,39 x 2,8 = 31,892 M3*60=1914/1100 (pkkp22 h:40)=…1,74 mt …40x150x10 bir adet petek ve oturma odasında çıkan 40x700x10 luk peteği ilave edeceğim. Bu durumda 40*150*10 yerine 40*120*10 luk kullanmanız daha uygun olur.

    Banyo…………(1,95x2,2) 4,29x 2,8 = 12,012 M3………..60x60x10 bir adet petek var. İyi ısınıyor.Fazla bile geliyor.Yetiyor. Burası yeterli.
    Antre………….(2,3x2,4) 5,52 x 2,8 = 15,456 M3*60=…………60x60x10 yeni petek takılacak. Bunu 60*70*10 yapın

    WC…………….(1,25x2,3) 2,875 x 2,8 = 8,05 M3…………50x110 havlupan var. Onun bile çok faydası oluyor. Burası yeterli.
    Toplamdaki ısıtma alanınız 79,865 m2 oldu petek boyu ise h:40 2,8+1,74 h:50 2,45+1,1+ h:60 1,1+0,6+0,7 olması gereken, sizin öneriniz ise
    80 m2 için ise 13440/1450 = 9,3 mt pkkp 22 h:60 gerekirdi. Burda sizin bir dez avantajınız tavan yüksekliğinizin 2,8 mt ile biraz yüksek olması.
    Dediğim şekilde de uygulamanız sirküle açısından daha iyi olur.

    Yanlız bir sorum var geçen ay 295 m3 için nasıl 285 ytl ödediniz , kayseride gaza zam gelmemiş galiba, bir yanlışlık olmasın??? Ben geçen faturada 300m3 için 347 ytl yi bugün ödedim.1 m3 1,12 ytl civarında sizin 0,9661 ytl olmuş.
    Bizde geçen ay biraz fazla sıcak isteyince, 24 saat üstünden yakınca vede aşırı sıcak su kullanımından tüketim arttı.Benimde dairemde kısmen yalıtım olsada en üst 7 kat ve açık teras altı odalarım olması ile 4 cephesi açık bina durumu var.
    Bu ayın 16 sında kesilen faturadan bu yana ise 82 m3 tüketim var bu da aynı şartlarda günlük 6,8 m3 demek oluyor bu düşüşde özellikle artan hava sıcaklığı ve rüzgarında lodosdan esmesi etken, zira bizim bina ciddi biçimde rüzgar alıyor. Binanın ön cephesininde kuzeye bakması ayrı bir dez vantaj ve 7. kat seviyesinde bina malesef 4 yönde tüm rüzgar ve yağışlara açık. Kısaca olağanüstü serbest koşulları bulunuyor.
    Siz şu dış hava sensörü işini tekrar araştırın, diğer uygulamalarıda yaptırırsınız. Kolay gelsin.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • Faturada yanlışlık yok.Daha önceki formda arkadaşların bildirdikleri faturalarda da dikkatimiçekti doğalgaz m3 fiyatı Kayseri'de İstanbul'a göre daha ucuz seyrediyor.Yanlış hatırlamıyorsam doğalgaz m3 fiyatları illere göre değişiklik arz ediyor.Kayseri'de abone sayısını artırmak için şirketin uygulaması olabilirmi bilemiyorum. Salondaki 40x1500x10 luk peteği bir tanesi pencere önüne koyabilirim. Diğerini tam karşı duvara yani oturma odasını duvarına koysam olmaz mı?Sizin yerleştirdiğiniz duvar, karşı komşunun salonuna bitişik durumda. Selamlar.
  • Sn.Sn.maxfocus,
    Benim kombimhttp://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=84&urun_no=119&dil=TR Lambert yazan kombi 20.000 lik ve hermetik olanı siz Lambert 24 FN YENİ olanı incelemişsiniz.Geçen sene gaz ayarı yaptırmadan önce bahsettiğim gibi gaz harcaması yüksekti.Bunda tek cam pencerenin etkiside vardır.Ama yine ayardan sonra aynı tek cam pencereli evde tüketimimin günlük 3-4 m3 azaldığına şahit odum. Servis aletle ölçtü ve abi yanılmıyorsam 3 bar yüksek dedi ve ayarladı.Servis hizmeti berbat önce çocuk geldi ayarladım dedi 10 dk sonra kombi södü ve arıza konumuna geçti.Tekrar çağırdım biraz daha usta olan daha önceki için yapamamış dedi ayarladı.Yani çıraklar bizim kombilerde uğraşarak ustalaşıyorlar.Olan biz oluyor. Halen servisin ustasını evime getirmeyi başaramadım.Bunu her yerde söylüyorum.Böyle servis hizmeti olmaz.Ben kabul edemiyorum.Bir özel servis .................1 müşteride 2 saatten fazla kalmış tüm evi ısıtmış kombi kapasite ayarlarını yapmış o insanlarla dost arkadaş olarak evden gönül rahatlığı ile ayrılmıştım...diyor.İşte hizmet budur.Çok şükür servis hizmeti diğer kombileri kullanmadığım için bilemiyorum ama baymak servis hizmeti dışında çok memnunum. Selamlar.




  • oda termostatı ile ilgili verilen bilgiler için tşk ederim. Modulasyonlu oda termostatı denmiş.kombim vaillant modulasyonlu. oda termostatı modulasyonlu model diye bir şey var mı termostatın modulasyonlu olup olmadığını nasıl anlayacağız.ben vailantın calorMATIC 240 oda termostatını almayı düşünüyorum bu modulasyonlumu internette bilgiye rastlamadım.
  • 
Sayfa: önceki 218219220221222
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.