Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (231. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 229230231232233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu hydromx konusu benim kafama takıldı. Bu konuda daha önce maxfocus arkadaşım sorumu cevaplamıştı. Benim aklıma başka bişey geldi. Çabuk ısınıp geç soğuyan bu hydromx sıvısı yerine çabuk ısınıp çabuk soğuyan bir sıvı geliştirilebilirse (belki de vardır bilmiyorum) acaba daha tasarruflu olmaz mı? Zaten fizik kanunu da sudan daha çabuk ısınan şey sudan daha çabuk soğur değil midir? Böylece ısı ortama daha çabuk iletildiği için ortam daha çabuk ısınacak ve kombi tesisat suyu sıcaklığını normalde kullandığımızdan birkaç derece daha düşükte tutarak tasarruf etmiş olacağız. Öyle değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengodent -- 27 Mart 2009; 13:32:37 >
  • Ya da daha çabuk ısınıp suyla aynı hızda soğuyan da olabilir. Hangisi daha mantıklı bilmiyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
  • Bunları hepsi sahtekarlık. Ben üşenmedim, tüm web sitelerini okudum, tüm raporları, açıklamaları. Bunların en ünlüsü Alfa-X. Birkaç tane web sitesi yapmışlar. Bir web sitesinde erken ısınır, geç soğur diyor, diğer web sitesinde çabuk ısınır çabuk soğur diyorlar. Zaten yayınladıkları raporlarda da suya göre daha kolay ısınır ve ısısını daha kolay vermektedir deniliyor. Bunların hepsi laf kalabalığı yaparak insanları kazıklamaktır. Örneğin HYDROMX'çiler "Suya göre daha erken ısınıp daha geç soğur, Isı iletkenlik katsayısı suya göre daha fazladır." diyor. Size sorayım, erken ısınıp geç soğuyan bir sıvının ısı iletkenliği daha fazladır diyebilir misiniz? Eğer geç soğuyorsa ısıyı iyi iletmiyor demektir, kötü iletkendir. Tamamen zıt şeyler, ama böyle yalan yanlış teknik şeyler yazınca insanları kandıracakları düşünüyorlar, başarıyorlarda. Donma noktası -30, kaynama noktası 198 diyor, bu arabalara koyduğunuz, bildiğiniz antifriz. Alın tesisatınıza koyun test edin. Gelelim tasarrufa, kayıpları düşürürek tasarruf yaptığı söyleniyor. Suyu peteklere iletirken oluşan kayıp, yerdeki borulardan kaynaklanır. Su tesisattan geçerken betona ısı verir, bu da ısı kaybı yaratır. Şimdi bu sıvıyı kullandığınızı düşünün. Sen ısıyı odalara daha çabuk vereceksin ama aynı şekilde tesisattan betona da ısı transferi daha çabuk olacaktır (Çünkü sıvı ısıyı daha çabuk iletiyor). Aynı miktarda ısıyı yine kaybedeceksin. Burada yalnızca kombi içinde gazın yanması ve kazandaki suyun ısıtması sürecindeki tasarrafutan söz edilebilir belki. Ama burdaki verim de oldukça yüksek %90'larda. Yani teorik olarak maksimum %10 verim sağlar. Ama bu da çok şüpheli. Sizin evi ısıtmak için yakmanız gereken gaz miktarı ısı transferinde kullanılan sıvı ne olursa olsun değişmez. Vermeniz gereken kalori miktarı belli.
  • merhabalar

    çankırıda ikamet etmekteyim. doğalgaz ilimize yeni geldi o yüzden herkes bir şeyler iddia ediyor. yeni bir daire satın aldık. ilk önce merkezi ısınma şeklinde projelendirilmiş. daha sonra bireysel doğalgaz ısınması yapılmasına karar verilmiş. inşaati yeni bitti kombi hariç olarak teslim edildi. kabaca planı ve petek uzunlukları aşağıda. Baymak elegance 22pkkp 600 lük panel radyatör kullanılmış. kombi mutfağa balkon yanına konumnladırılacak şekilde tesisat hazırlanmış. evin uzun cephesi kuzeye kısa cephesi batıya bakıyor. diğer 2 cephede daire mevcut.Duvarlarda standart ısı yalıtım malzemesi kullanılmış. 2. kat altta ve üstte daire mevcut. tesisat platik boru ile döşenmiş. petekler takılmadan forumlarda bulduğum basit petek hesaplarıyla petek boylarını uzattırdım.Salon petekleri ise önceden takılmıştı. hali hazırda Salonda 120+160 oturma odasında 120 çocuk odasında 100 yatak odasında 120 banyoda 50 mutfakta 60 cm toplam 730 cm 600lük petek takılı.koridor ve girişte petek bulunmamakta. koridor+giriş yaklaşık 13m2
    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    acaba bu petekler yeterli gelir mi? koridora ne kadar petek takılsa iyi olur?
    ikinci olarak ECA kombi almayı düşünüyorum. confeo premix aklımda fakat yoğuşma için petek miktarım yeterli, gelirmi bilmiyorum. aksi takdirde normal bir kombi almak istiyorum. bu konudada yardımınızı talep ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmanli18 -- 7 Nisan 2009; 21:45:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38

    Ben kombiyi 50 derecede manuelde bir kaç kez 24 saat kullandım.Hem ev istediğim gibi ısınmadı hemde daha fazla yakıt harcadığını gördüm.(12 m3/gün) Bütün kombiler ayarladığınız kombi sıcaklığına göre +- sıcaklık değerleri(9-10 derece) aralığında çalışıyor. Kombim balkonda olduğu için sıcaklık aralığını takip etmedim.Oda termostatından kullanım bizim için daha kolay oluyor. Gündüz güneş olduğu zaman oda termostatı sıcaklığı 16 dereceye getiriyoruz.Oda sıcaklığı 16 dereceye düşmediği için kombi çalışmıyor ........ sizce uzun süre kumandalı mı muhafaza ediyor manuel mi dediğinizi tam anlayamadım
    Biraz açarsanız sevinirim.Şimdi kullandığım oda termostatı çok sık devreye girmiyor.İstediğim oda sıcaklığına getirebilmek için dış hava sıcaklığınına göre istenen oda sıcaklığını kendisi kombiyi çalıştırarak ayarlıyor.Son günlerde dikkatimi çeken yatarken 19,6 aldığımda kombi sabah 6 kadar hiç devreye girmiyor.Sabah ben işe giderken kalkınca biraz çalışıyor,soğuk kırılıyor oda yetiyor.


    muhafaza derken kombideki suyun sıcaklığı konusunu kastetmiştim...


    Oda termosatını devreden çıkardım istediğim zaman çalışmasını sağlıyorum,
    bu da uzun süre de yani aylık faturada avantaj sağladı sanırım
    Termosatlı kullanımda sarfiyat artmıştı...günlük 14-15 m3
    bu şekilde gece-gündüz istediğim şekilde açıyorum
    termostatla ,oda ısısı yarım derece düşse bile kombiyi çalıştırıyordu, aşağı katda oturan olmadığından ısı kaybı var ve çok sık devreye girdiğini düşünüyorum

    Termosatla pek alakası olmaz bu su sıcaklığının ,belli aralıklarda gaz yakıp su alt seviyeye soğuyana dek yakmaz....

    Sizin termostatın çalışma prensibi Vaillant f340la farklımı acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suzi dilara -- 28 Mart 2009; 18:00:21 >
  • Osmanlı18 hayırlı olsun...

    ben Vaillant 242-5 plus kullanıyorum memnunum şimdilik

    diğerlerini tam inceleyemedim ama acil olarak Koridora petek koydurun derim 1 mt en az

    hatta girişe ayrı mutfağa ayrı 60 cmlik olabilir.... dışarıya ısı kaybını engeller



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suzi dilara -- 28 Mart 2009; 18:08:34 >
  • Ben de tam tersi oda termostatı varken kombiyi istediğim zaman çalıştırıyorum.Kombi sıcaklığı 15-20 gündür 80 dereceye sabitledim.Kombi oda termostatından ayarladığım sıcaklığa göre kombinin ne kadar çalışacağını ayarlıyor.Oda en düşük sıcaklığı gündüzleri 18-19 derecenin altına düşmüyor.Çalışmasını istemediğim zaman oda termostatını odanın düşemiyeceği sıcaklığa 15-16 dereceye getiriyorum.Oda termostatından manuel olarak istedğim gibi kombiyi oda içinden kontrol edebiliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38

    Ben de tam tersi oda termostatı varken kombiyi istediğim zaman çalıştırıyorum.Kombi sıcaklığı 15-20 gündür 80 dereceye sabitledim.Kombi oda termostatından ayarladığım sıcaklığa göre kombinin ne kadar çalışacağını ayarlıyor.Oda en düşük sıcaklığı gündüzleri 18-19 derecenin altına düşmüyor.Çalışmasını istemediğim zaman oda termostatını odanın düşemiyeceği sıcaklığa 15-16 dereceye getiriyorum.Oda termostatından manuel olarak istedğim gibi kombiyi oda içinden kontrol edebiliyorum.



    Odanın , 20 C ye ayarladıysanız altına düşmemesi normal, zaten mantık öyle çalışması üzerine kurulu....
    20 den yukarıya çıkmaz altına düşünce çalışır....
    ancak gündüz güneşli ortamda 24 ,25 + yukarı dereceleri görmek mümkündür
    en az sıcaklık 15 C ...o da otomatik olarak kapalı durumda (düşük ihtimalde çalışır )


    sizden rica etsem : 80 C ye ayarlı kombiyle termostatın ne kadar sürede devreye girdiğini (alevli yanma süresi -devir daim hariç ) takip edip,
    akşam 4-5 saatte ne kadar sarfiyatı olduğunu tespit edermisiniz ?
  • Dediğinizin tam tersi evim güney cephe ve üç tarafı kapalı oduğu için havalar çok soğuk olmadığı sürece,kombi hiç yanmıyor oda sıcaklığı çok düşmüyor. 80 derecede iken oda sıcaklığı ile oda termostatı sıcaklığı arasındaki fark çok azsa kombiyi termostat sık sık çalıştırıyor.Ben de farkı 1 derece veya biraz daha üzerine çıkarıyorum. Kombi devreye girme süresi daha da uzuyor.Kombi devreye girme süresi çok fark ediyor.Kombi balkonda onu takip etmem çok zor oluyor.4-5 saatte geçen ayın ortalaması 7 m3,bu ay 23 günlük 5 m3 harcama oldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ankbilgi

    Selamlar ,

    Yeni bir daire aldım.4. katta en üst kat.Binanın dış yüzeyi strafor ( mantolama ) kaplı çatı izocam ısı yalıtımlı.Güney cephe salon oturma odası mutfak .yatak odası dogu ç.odası kuzey cepheli.
    3 balkonlu.Balkonlar mutfak,salon ve yatak odasında.
    mutfak 17 m2 petek 90*50
    antre 11 m2 petek 1,00*50
    oturma odası 20 m2 petek 2,00*50
    WC 2 m2
    salon 27 m2 petek 1,60*50+1,60*50
    yatak odası 16 m2 petek 1,40*50
    banyo 5 m2 havlupan 90*70
    çocuk odası 13 m2 petek 1,30*50

    Toplam net 110 m2 petekler 10mt*50
    Kombi olarak yoğuşmalı mı ? yoğuşmasız mı ? ve hangi markayı almamı tavsiye edersiniz ? ayrıca 20000 24000 kcal/h almalıyım termostatlı mı termostatsız mı ? . Bu konuda tecrübesizim ilk kez kombi alıp dogalgaz ile ısınacağız.Şimdiden yardımlarınız için çok tşk ederim.


    Arkaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim bu hafta içinde kombiyi almak gerekiyor.Şimdiden yardımlarınız için çok tşk ederim
  • Arkadaşlar VIESSMANN Vitopend 100-W Hermetik Kombi (20.640kcal/h) 20000 mı?? yoksa Buderus U 042 - 24K 20.640 Kcal/h Eko Hermetik Kombi mi arada kaldım karar veremiyorum veya bunların dışında bi tavsiyesi olan varmı???
  • Her ikisi de iyi kombiler diye biliyorum. Ben de Bosch Comfort taktırmayı düşünüyorum. Buderus ile aynı yerde (Manisa Isı San. A.Ş.) üretiliyor. Buderus'un U 62 modelinin eşeleniği olduğu söyleniyor ama çok daha ucuz.
  • Arkadaşlar, yardımcı olursanız memnun olurum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ddrv

    Merhaba,
    Maşallah forum almış başını gitmiş. Ancak, kendine yakışır şekilde özellikle de bazı arkadaşların yoğun çabalarıyla da amacına ulaşmış. Burada bilgisini görgüsünü esirgemeyen, zamanını ayırıp da yardımcı olmaya çalışan herkesi ayrı ayrı kutlamak lazım.

    Bu hafta Ankara Keçiören'de bir daire aldım. Forumda okuduklarımdan yola çıkarak da ihtiyacım olan kombi ve petek hakkında da bir fikre ulaşmaya çalıştım. Yaptığım hesapları aşağıda belirtiyorum. Eksiğim, hatam varsa veya ekleyecekleriniz varsa görüşlerinizi iletirseniz memnun olurum.

    Daire: 4 katlı binanın 2. katında. 3 +1, salon ve oturma odası doğuya, diğer odalar güneye bakıyor. Ahşap çerçeve ve ısıcamlı. Duvarlar iki tuğla arası strafor yalıtımlı.

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal

    Dairenin toplam kullanılabilir alanı = 106,47 m2
    Toplam ısı ihtiyacı = 15145 kcal

    20.000 kcal bir kombi yeterli olacaktır.

    Radyatör Uzunluk Hesabı

    Radyatörler DD 22 PKKP olacak. Salon, oturma odası, yatak odasında pencere pervazı alt sını ile yer mesafesi 65 cm olduğundan buralarda 500 mm'lik petek, diğerlerinde 600'lük olacak.

    Burada 2 senaryo kurdum.

    İlki yoğuşmalı kombi 75-55 işletme ısısı için (ortam ısısı 20 C):

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal / 1344 = 2,90 m
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal /1344 = 2.1 m
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal / 1344 = 1,60 m
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal / 1546 = 1,10 m
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal / 1630 = 0,80 m (18 C)
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal / 1382 = 0,50 m (24 C)
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal / 1546 = 1,60 m

    Toplam radyatör uzunluğu = 10,60 m

    İkincisi yoğuşmasız kombi 90-70 işletme ısısı için (ortam ısısı 20 C):

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal / 1914 = 2,10 m
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal /1914 = 1,50 m
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal / 1914 = 1,20 m
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal / 2312 = 0,80 m
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal / 2417 = 0,60 m (18 C)
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal / 2102 = 0,40 m (24 C)
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal / 2312 = 1,10 m

    Toplam radyatör uzunluğu = 7,70 m

    Bu iki senaryoyu doğru kabul edersem şöylesi bir durum ortaya çıkıyor.

    Yoğuşmalı - yoğuşmasız kombi fiyat farkı (yaklaşık ) = 2300 TL - 1300 = 1000 TL
    Radyatör uzunluk farkı (yaklaşık) = 3 m x 125 TL= 375

    Toplam Fark 1375 TL

    Sorularım şunlar:

    1- Senaryolarda ve hesaplarda eksik veya hata var mı?
    2- Bunun için yoğuşmalı kombi almaya değer mi?
    3- Bunun için fazladan 3 m radyatör döşetmeye değer mi?

    Not: Açıklama ve hesaplamalarımda Maxfocus arkadaşı örneklemeye çalıştım. Kensine teşekkür ederim. Bir hatam varsa affedin.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38

    Dediğinizin tam tersi evim güney cephe ve üç tarafı kapalı oduğu için havalar çok soğuk olmadığı sürece,kombi hiç yanmıyor oda sıcaklığı çok düşmüyor. 80 derecede iken oda sıcaklığı ile oda termostatı sıcaklığı arasındaki fark çok azsa kombiyi termostat sık sık çalıştırıyor.Ben de farkı 1 derece veya biraz daha üzerine çıkarıyorum. Kombi devreye girme süresi daha da uzuyor.Kombi devreye girme süresi çok fark ediyor.Kombi balkonda onu takip etmem çok zor oluyor.4-5 saatte geçen ayın ortalaması 7 m3,bu ay 23 günlük 5 m3 harcama oldu.



    ben de ölçeyim bi yazayım size.... benimki termostata göre değil
    bakalım 20 dereceye 5 saatte ne kadar sarfiyatla ısıtacak

    yazarım yine...
  • Arkadaşlar bu forumun 76. sayfasının büyük bölümünde termostat konusu tartışıldı, konuşuldu. Burayı okuyarak bu konuda detaylı fikir sahibi olabilirsiniz.

    Ayrıca soru yazan arkadaşlardan ricam; hemen soru sormadan önce foruma bir göz atmaları veya bu forum içinde soracağı sorunun ana kelimelerini yazarak aratma yapmaları. Bilmeyen arkadaşlar için yazıyorum, arama yapabilmek için sayfanın üstünde bulunan Arama tuşuna basarak açılan sayfada kelimelerinizi yazın, sonra da " Bu Forumda ara " bölümünde " Klima, soğutma ve ısıtma sistemleri " ni işaretleyin ve Tamam tuşuna basın. Böylece aradığınız kelimelerle ilgili bu konuda neler yazılmış görebilirsiniz.

    Bir sayfa önce detaylı olarak anlatılmış konuşulmuş bir konuda 1 sayfa sonra tekrar aynı sorular soruluyor, her ne kadar arkadaşlar cevap vermeye çalışsa da bunlara tek tek tekrar tekrar cevap yazabilmek maalesef her zaman pek mümkün olamıyor. Selamlar..
  • Genel olarak dikkat edilmesi gereken birkaç konuda hatırlatma yapmak istiyorum.

    Önce oda m2 lerini yazarak petek boylarını isteyen arkadaşlarımız için önerilerde bulunalım.
    Bu şekildeki taleplere sağolsun maxfocus nickli arkadaşımız büyük bir gayretle önceki sayfalarda yanıt vermeye çalıştı.
    Ancak benim bu konudaki düşüncem böyle bir hesaplama mantığının pek doğru olmadığı şeklindedir. Çünkü oda petek ihtiyacının belirlenmesinde kıstas sadece oda m2 leri değildir. Bulunduğunuz bölgeden tutunda evin cephesine, bitişik veya ayrık nizam olmasına, duvarların şekline, katına, pencere sayısına, diğer dairelerin ısınma şekline kadar sayılamayacak pekçok etken vardır. Bu sebepten dolayı bana göre petek ihtiyacının gerçek ve doğru bir şekilde tespitinin yapılabilmesi için tesisatın yapılacağı evin yerinde görülmesi ve ona göre bir planlama yapılması gereklidir.

    Benim önerim tesisat yaptıracak arkadaşlar önce bulunduğu yerdeki birkaç firmadan bu konuda öneri ve fiyat alsınlar. Zaten firmalar bu tür işleri alabilmek için ücretsiz olarak bir planlama yapacaklar ve buna göre de bir fiyat çıkaracaklardır. Siz sadece fiyata takılmayıp yapılacak işinde ayrıntısını inceleyin. Odalara konulacak petek boy ve markasını, tesisatta kullanılacak borunun çaplarını ve plastik boru ise bunun alüminyum folyolu olup olmadığı gibi özelliklerini inceleyin, en sonunda ise kombi markasına dikkat edin. Herşey aynı olsa bile sadece kombi markası değişikliği nedeniyle önemli fiyat farklılıkları olabiliyor.

    Pahalı kombi iyidir mantığına kanmayın. Yaklaşık aynı fiyatta 2 kombinin birisinde alüminyum-demir alaşım brülör varken diğerinde paslanmaz çelik alaşım brülör oluyor. Yine birisi tek eşanjör iken diğeri çift eşanjörlü yani sekonder eşanjörü olan hemde sekonder eşanjörü paslanmaz çelik olan bir kombi olabiliyor. Paslanmaz çelik alaşım brülörü ve paslanmaz çelik sekonder eşanjörü olan kombiyi tercih etmenizi öneririm.

    Her ne kadar servis ihtiyacı olmayan kombi istense de ne olursa olsun bölgenizde yetkili servisi olan markaları tercih edin. Çünkü nasıl ve ne zaman servise ihtiyacınız olacak kimse bilemez.. Hepinize kolay gelsin..
  • Uyarınıza bütünüyle katılıyorum. Aşağıda verdiğiniz hemen tüm bilgiler elimde mevcut olduğu halde, kendileri zahmet edip de keşfe gelmediklerinden, 6 farklı yerde 6 farklı sonuç elde ettim. Evin durumu sabit iken, kullanılacak malzemeyi de sabitleyerek 7 metreden 11 metreye kadar farklı petek boyutları, petek boyutlarını 9,2 m sabitlediğimde ise (kombi Bosch Comfort, 7 tane DD PLus 22 PKKP rad., 3 ECA veya Siemens Ter. Vana, 11 RV2 ECA vana, 1 m hermetik baca uzatma, 3 m doğal boru uzatmasına kadar) 3.250 TL'den 3.950 TL'ye kadar değişen anahtar teslim fiyatları aldım.

    Açıkçası bu değişkenlik oldukça kafa karıştırıcı ve kimin gerçeğe en yakın hesap yaptığını anlamak ise benim durumumda olan bir insan için neredeyse imkansız.

    Bu araştırma sürecinin sanırım benim açımdan tek iyi tarafı, bazı satıcıların petek uzunluğunu kısa tutarak fiyat avantajı sağlamaya çalışmalarını fark etmem oldu ki, bu da sorunumu çözmüş değil.

    Bu açıdan, sizlerin getireceği öneriler karar vermemde belirleyici olacak.

    Yaptığım tüm hesaplar bütünüyle yanlış da olabilir. Ama amacım, en azından Maxfocus'un zahmet edip tek tek yaptığı kimi hesaplama zahmetinden kendilerini kurtarmaktır.

    Not: Şüphesiz montajda kullanılacak başkaca malzemelerde var ama bunların önemli bir maliyet kalemi oluşturmadığını tahmin ediyorum.

    Saygılarla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Egé


    Genel olarak dikkat edilmesi gereken birkaç konuda hatırlatma yapmak istiyorum.

    Önce oda m2 lerini yazarak petek boylarını isteyen arkadaşlarımız için önerilerde bulunalım.
    Bu şekildeki taleplere sağolsun maxfocus nickli arkadaşımız büyük bir gayretle önceki sayfalarda yanıt vermeye çalıştı.
    Ancak benim bu konudaki düşüncem böyle bir hesaplama mantığının pek doğru olmadığı şeklindedir. Çünkü oda petek ihtiyacının belirlenmesinde kıstas sadece oda m2 leri değildir. Bulunduğunuz bölgeden tutunda evin cephesine, bitişik veya ayrık nizam olmasına, duvarların şekline, katına, pencere sayısına, diğer dairelerin ısınma şekline kadar sayılamayacak pekçok etken vardır. Bu sebepten dolayı bana göre petek ihtiyacının gerçek ve doğru bir şekilde tespitinin yapılabilmesi için tesisatın yapılacağı evin yerinde görülmesi ve ona göre bir planlama yapılması gereklidir.

    Benim önerim tesisat yaptıracak arkadaşlar önce bulunduğu yerdeki birkaç firmadan bu konuda öneri ve fiyat alsınlar. Zaten firmalar bu tür işleri alabilmek için ücretsiz olarak bir planlama yapacaklar ve buna göre de bir fiyat çıkaracaklardır. Siz sadece fiyata takılmayıp yapılacak işinde ayrıntısını inceleyin. Odalara konulacak petek boy ve markasını, tesisatta kullanılacak borunun çaplarını ve plastik boru ise bunun alüminyum folyolu olup olmadığı gibi özelliklerini inceleyin, en sonunda ise kombi markasına dikkat edin. Herşey aynı olsa bile sadece kombi markası değişikliği nedeniyle önemli fiyat farklılıkları olabiliyor.

    Pahalı kombi iyidir mantığına kanmayın. Yaklaşık aynı fiyatta 2 kombinin birisinde alüminyum-demir alaşım brülör varken diğerinde paslanmaz çelik alaşım brülör oluyor. Yine birisi tek eşanjör iken diğeri çift eşanjörlü yani sekonder eşanjörü olan hemde sekonder eşanjörü paslanmaz çelik olan bir kombi olabiliyor. Paslanmaz çelik alaşım brülörü ve paslanmaz çelik sekonder eşanjörü olan kombiyi tercih etmenizi öneririm.

    Her ne kadar servis ihtiyacı olmayan kombi istense de ne olursa olsun bölgenizde yetkili servisi olan markaları tercih edin. Çünkü nasıl ve ne zaman servise ihtiyacınız olacak kimse bilemez.. Hepinize kolay gelsin..

  • Arkadaşlar

    ECA calora bacalı kombi ve İmmergas EOLO Star bacalı kombi Ferroli Domitech bacalı kombi arasında seçim yapamıyorum.Üçününde fiyatı spotta 1000 tl montaj dahil.
    Hangisini seçmeliyim?Görüş ve önerilerinizi bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ggencer77

    Arkadaşlar

    ECA calora bacalı kombi ve İmmergas EOLO Star bacalı kombi Ferroli Domitech bacalı kombi arasında seçim yapamıyorum.Üçününde fiyatı spotta 1000 tl montaj dahil.
    Hangisini seçmeliyim?Görüş ve önerilerinizi bekliyorum

    Sizin yerinizde olsam öncelikle bacalı seçiminden vazgeçer ve hermetik kombiye yönelirdim.
  • Şu andaki kombim bacalı olduğundan ve tesisat değişikliği yapmak istemediğimden bacalı kombiye devam etmek istiyorum.Marka tavsiyesi yaparsanız sevinirim.Teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 229230231232233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.