Şimdi Ara

FSİ MOTORUN ÖZELLİĞİ NEDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
75
Cevap
2
Favori
99.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu motor şu an üretimde olmasa bile üretim amacı nedir anlayamadım.ekonomi amaçlımıdır performans amaçlı mı nedir bu fsi ın özelliği?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)

    Alıntıları Göster
    tek özelliği hiç bi özelliği olmaması
    quote:

    Orijinalden alıntı: Eden Hoover

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted

    bombayı kurdun git pus

    Alıntıları Göster
    Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    tek özelliği hiç bi özelliği olmaması

    Alıntıları Göster
    Bu motor aynı zamanda değişken supap zamanlamasına da sahiptir, motor yıprandıkca ortaya çıkan rahatsız edici seslerinde kaynağı bu sistemdir, esasen elin alamanı 1,6 atmosferikten turbosuz daha fazla güç elde etmek için bu değişken davayı kullanmıştır.

    Silindir bloğuna direkt püskürtme yapan (diğer sistem emme manifolduna yakıtı püskürtme temelindedir) sistemde bu motorda kullanılmıştır ki sıralı sistem lpg takmanın önündeki engel olarak karşımıza çıkar.

    Belki de hitler motora değişken supap zamanlaması koyup enjeksiyon işini olduğu gibi bıraksalardı 6-7 beygir artış sağlanabilirdi ama yine elin alamanı tüpümü düşünecek, şükür ki hitler motoru 1970lerde düşünmüşler de ben 2012 model arabama rahat rahat lpg taktırabildim : )

    Neticede bizi tüpe mecbur edenler utansın ben napiyim.
    1.6 hitler motorlu a3 u mu sahip 1.6 fsi a3 bakarken , sahinbinden sitesinde bulduğum araba sahibini aradığımda karşıdaki sesin "hocam audi'yi siz de biliyorsunuz zaten, kalitesine diyecek yok. Ama az yaksin diye alacaksaniz hata yaparsınız. Fsi az yakar dersem yalan söylerim. Sizin arabadan en fazla 1 litre az yakar. Lpg uyumu olmadığı için de bir esprisi olmaz"
    Diyerek, bana "vay bee, bu ülkede hala nefes alan dürüst insanlar varmış " dedirten motor:)
    Canım ülkem ya,Audi ayni motoru 4.2 FSI 300_400 bin euro ya satınca manyak bi araba oluyor, Passat gibi arabaya 40-45 bine Türkler de binebilsin diye 1.6 ya sigdirinca kaka oluyor.
    O zaman 3.2,3.6,4.2 getirip bincen,almanyada 1.6 motoru passata koymuyorlar elbette.biz fayton suslerken Wv motor uretiyordu maalesef.bu ülkede iyi motor,kotu motor mukayesesi tüp takilirmi takilmazmi teknolojisinde takılıp kaldığından en iyi motor karburatorlu motorlardır.sizde haklisiniz.
    1,6 FSI kullanan biri olarak burada yazan birçok şeyi okurken dumura uğramamak elde değil.öncelikle benzinin litresinden haberi olmayan LPG den başka yakıt tanımayanlar 100km/9 lt gayet normaldir.bu rakam sonucunda km de 40 kuruş çıkıyorsa bu motorun sucu değil.arabistan da olsanız 3 kuruş cikardi.ozaman da çok mu yakıyor diyecektik.performansa gelince elbette Wv gibi ozellikle Passat gibi agir bir araçta 1.6 motor dan yuksek performans beklenmez 2.0 FSI a binipte performanstan şikayeti olan varsa yyazsın.Türkiye deki vergi sistemine uyum sağlamak için boyle bir kasaya bu motoru koymak zorundalar. Ayrıca gurultulu Motor demek tam bi kurugurultudur.bindigim en sessiz motordur FSI.zincirli olduğundan ses yapar felan diye yazılmış.ne bu ya motosiklet zincirimi sandiniz.?FSI bilinenin aksine ekonomi motorudur,performans gerektiği yerde 4000 devri gecersin oda gerekeni yapar,her performans motoru gibide benzin ibresini oynatır.Son söz:artik atiker bu araçlar için LPG kiti yapıyor.hem de 2000 TL ye.benzin/LPG beraber yakıyor.
  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2EF209ABE

    up
    Direkt enjeksiyonlu turbosuz bir motor olmasıdır.Gdi motorun vw deki adı diyebiliriz.
  • VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted

    bombayı kurdun git pus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eden Hoover

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted

    bombayı kurdun git pus

    Alıntıları Göster
    Kısaca özelliği çok yakması, başkada bir özelliği yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eden Hoover

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted

    bombayı kurdun git pus

    Alıntıları Göster
    Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)

    Alıntıları Göster
    tek özelliği hiç bi özelliği olmaması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    tek özelliği hiç bi özelliği olmaması

    Alıntıları Göster
    Bu motor aynı zamanda değişken supap zamanlamasına da sahiptir, motor yıprandıkca ortaya çıkan rahatsız edici seslerinde kaynağı bu sistemdir, esasen elin alamanı 1,6 atmosferikten turbosuz daha fazla güç elde etmek için bu değişken davayı kullanmıştır.

    Silindir bloğuna direkt püskürtme yapan (diğer sistem emme manifolduna yakıtı püskürtme temelindedir) sistemde bu motorda kullanılmıştır ki sıralı sistem lpg takmanın önündeki engel olarak karşımıza çıkar.

    Belki de hitler motora değişken supap zamanlaması koyup enjeksiyon işini olduğu gibi bıraksalardı 6-7 beygir artış sağlanabilirdi ama yine elin alamanı tüpümü düşünecek, şükür ki hitler motoru 1970lerde düşünmüşler de ben 2012 model arabama rahat rahat lpg taktırabildim : )

    Neticede bizi tüpe mecbur edenler utansın ben napiyim.




  • arkadaşlar madem bu kadar verimsiz ölü bir motor neden bu kadar tercih edildi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    arkadaşlar madem bu kadar verimsiz ölü bir motor neden bu kadar tercih edildi?

    Çok tercih edilmedi aslında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duktil

    Kısaca özelliği çok yakması, başkada bir özelliği yok

    Bana Atmosferik basınçlı 1.6 motor az yakan bir araba söyler misin ? şehiriçinede100 km de 9.0 yakıyor. gidip 1.4 arabayla kıyaslarsan tabi daha çok yakar.
  • Çok yakan ,

    Yaktığı kadar performans sunmayan ,

    Lpg uyumu olmayan ,

    Biraz da sesli çalışan bir motor kısacası bir özelliği yok bu motorun gereksiz bir motor denebili
    r.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cancan.

    Çok yakan ,

    Yaktığı kadar performans sunmayan ,

    Lpg uyumu olmayan ,

    Biraz da sesli çalışan bir motor kısacası bir özelliği yok bu motorun gereksiz bir motor denebili
    r.
    Özelliği; çok bağırdığı halde gitmemesi üstüne bir de çok yakması diyebiliriz .
  • MPI ve TSI arasında, hiçbir konuda verimli olmayan motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cancan.

    Çok yakan ,

    Yaktığı kadar performans sunmayan ,

    Lpg uyumu olmayan ,

    Biraz da sesli çalışan bir motor kısacası bir özelliği yok bu motorun gereksiz bir motor denebili
    r.
    VW'in müşterileri üzerinde denediği bir diğer motor...Aynı TSI gibi..Daha başka bir şey daha var, motorla bütünleşik onun adını da ben söylemeyeyim artık.VW bıktı denemekten, müşterisi bıkmadı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    VW'in müşterileri üzerinde denediği bir diğer motor...Aynı TSI gibi..Daha başka bir şey daha var, motorla bütünleşik onun adını da ben söylemeyeyim artık.VW bıktı denemekten, müşterisi bıkmadı...

    Alıntıları Göster
    FSI, atmosferikler arasında dönemine göre en teknolojik motordur diyen tayfa gelmemiş henüz.

    Bana göre en önemli özelliği lpg'ye tam uyumlu olmamasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    FSI, atmosferikler arasında dönemine göre en teknolojik motordur diyen tayfa gelmemiş henüz.

    Bana göre en önemli özelliği lpg'ye tam uyumlu olmamasıdır.

    Alıntıları Göster
    Bi de TFSI var, o da Turbo FSI mi acaba?

    Bir de 1.6 Litre Atmosferik motorda en yüksek güç hangi motorda (Vtec Honda ise, 2. olan hangisi? Vtec'lerin özel bir durumu var sanırım)

    Ya da litre başına en yüksek güç kaç BG'dir?
    Atmosferik için soruyorum tabi ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bi de TFSI var, o da Turbo FSI mi acaba?

    Bir de 1.6 Litre Atmosferik motorda en yüksek güç hangi motorda (Vtec Honda ise, 2. olan hangisi? Vtec'lerin özel bir durumu var sanırım)

    Ya da litre başına en yüksek güç kaç BG'dir?
    Atmosferik için soruyorum tabi ki.

    normal silindirli motorlardan bahsediyorsak Honda s2000.

    silindir şekli önemli değilse Mazda rx8.

    diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bi de TFSI var, o da Turbo FSI mi acaba?

    Bir de 1.6 Litre Atmosferik motorda en yüksek güç hangi motorda (Vtec Honda ise, 2. olan hangisi? Vtec'lerin özel bir durumu var sanırım)

    Ya da litre başına en yüksek güç kaç BG'dir?
    Atmosferik için soruyorum tabi ki.

    normal silindirli motorlardan bahsediyorsak Honda s2000.

    silindir şekli önemli değilse Mazda rx8.

    diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    2.el fiyatları yerlerde olan bir motordur.Gerisini pek bilmiyorum ama verimlilik namına bayağı yergi yapılmış.Sadece motor deyince aklıma PSA ve Renault tan başkası gelmiyor




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.