Şimdi Ara

VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
4
Favori
17.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • VOLVO TARİHÇE

    Volvo isminin ilk olarak bir bilyanın üzerinde görünmesinin ardından yaklaşık 100 yıl geçti.
    Volvo markası 22 Haziran 1915 tarihi itibariyle resmi kayıtlara geçmişti.

    Volvo’nun hikayesinin başladığı tarihten bir yıl kadar önce, Svenska Kullagerfabriken – SKF; otomotiv sanayinde üretici markaların bilyalar ve ilgili sistemler üzerinde olan müthiş potansiyelinin farkına vardı ve buna bağlı olarak ihtiyacı karşılayacak kaynaklar üzerinde fikirler oluşturmaya başladı. SKF hali hazırda, Sven Wingquist’in eşsiz küre biçimli bilya icadı sayesinde, konusunda dünya lideri bir üretici konumundaydı.

    Volvo; basit ve söylenmesi kolay bir isim
    Şirket yönetiminde çalışan, kelimeler ve yabancı dillerle arası iyi olan zeki bir yönetici, marka kullanımı üzerinde VOLVO ismini (büyük harfler ile) ortaya attı. Başvuru ile ilgili hazırlanan kağıtlar SKF’den; 20 Şubat 1915 tarihinde Stokholm’de bulunan Royal İsveç Patent & Kayıt Ofisi’ne AB Delmar & Patent Ofis’i aracılığı ile gönderildi.

    “Volvere”; Latince’de “roll – yuvarlan” kelimesinin mastar hali. “Volvo” da “yuvarlanıyorum” demekti. İsim, basit, dahiyane ve şirketin genel çalışmaları ile güçlü sembolik bir bağlantıya sahipti. Bundan da öte, içerisinde R veya S harfleri yoktu. Bu dünyanın birçok bölgesinde telaffuz sorunları yaşanması konusunda minimum risk taşıyordu. SKF, o günlerde büyük bir ihracat şirketi olarak marka isminin değerini son derece iyi biliyordu.

    Amerikalı sanayici ve kamera üretim firması Eastman, bu tarihten birkaç yıl önce rulo filmleri icat etmiş ve aynı sebeplerden dolayı ürünleri için R veya S harflerini kullanmaktan kaçınmış ve basit bir marka ismi yaratmıştı.

    Beş yıllık duraklama süreci sonrasında tam gaz ileri
    Volvo’nun start almasından kısa bir süre sonra, otomotiv sektörü I. Dünya Savaşı sırasında durgunluk dönemine girdi. Potansiyel bilya alıcıları, üretimlerini otomobillerden ağır vasıta ve diğer savaş kullanımına yönelik cihazlara çevirdi. Her anlamda tam olarak operasyonel olarak faaliyet göstermese de firma, bu şekilde beş yıl geçirdi. Aktiebolaget Volvo 1920 yılında üretim faaliyetlerini durdurdu. SKF, pazarda ürünlerini gelecek dönemde kendi ismi ile satışa sunmaya karar vermişti.

    AB Volvo ismi, Ağustos 1926 tarihine kadar rafa kaldırıldı. SKF yönetimi, uzun süren bir çalışma sonrasında otomobil üretimine destek verilmesine başlanması konusunda ikna edildi. Bu fikir, SKF çalışanlarından Asar Gabrielsson tarafından birkaç yıl süren bir çalışma sonrasında kabul ettirildi. Gabrielsson, iyi dostu olan mühendis Gustaf Larson ile birlikte bir İsveç otomobilinin üretilmesi konusunda ısrar etti. SKF en sonunda yolu açtı ve AB Volvo ismini tekrar ortaya çıkararak marka için gerekli işlemlerin yapılmasını ve maddi desteği sağladı. Şirketin resmi ismi, aynı zamanda üretilecek otomobillerin ismi olarak da seçildi. Prototip aşaması boyunca, otomobillere Gustaf ‘tan esinlenerek GL ve Larson isimleri verildi.

    Tarihi değerlere sahip logo
    Aynı zamanda; içinde çaprazlamasına sağa doğru bir ok bulunan daire şekli - demir için kullanılan eski kimyasal sembol – logoya adapte edildi. Bu şekil, batı kültüründe yer alan en eski ideogramlardan (düşünceyi yansıtan sembolik çizimler) biriydi ve orijinal olarak aslında Roma İmparatorluğu zamanında Mars Gezegeni’ni simgelemek için kullanılıyordu. Bu işaret, aynı dönemde Romalılar’ın Savaş Tanrısı Mars’a verdiği sembol ile aynıydı. Bu şekil, savaş malzemelerinin yapıldığı malzeme olan demiri ve savaşçılığın sembolü olan erkeksi yapıyı da tanımlaması açısından, zamanın en popüler işaretlerinden biriydi.

    Aslında bu ideogram, sadece İsveç’te değil, tüm demir sanayinde daima bir sembol olmuştu. Otomobilin önünde yer alan bu sembol, İsveç’in gurur duyduğu demir sanayi; bunun yanında çelik ve dayanıklılık ile de bir birliği simgeliyordu. Yeni otomobil ile aynı zamanda Volvo ismi de kendi yazı karakterine kavuştu.

    Logo tasarımı, radyatör boyunca sol üstten sağ alta doğru uzanan diagonal bir bant ile beraber şekillendirildi ve Nisan 1927 tarihinde henüz daha ilk otomobilde kullanıldı. Bu bant, orijinal hali ile krom logoyu yerinde tutmak için bir gereklilikti, fakat bundan sonra, dekoratif bir sembole dönüştü. Bu sembol, hala üretimden çıkan tüm Volvo modellerinin ızgarasında yer alıyor. 2006 yılından itibaren demirin sembolü olan logo, hem Volvo Cars, hem de Volvo AB için ortak bir sembol haline geldi.

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    İlk Volvo 14 Nisan 1927 tarihinde Göteborg’daki fabrikadan çıkar. Modelin adı ÖV4 Jakob’dur. İşte o ilk Volvo:

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    1928 yılında, ilk üretimden bir yıl sonra, Volvo, araçlarını ihraç etmeye başlar. İlk ürün Finlandiya’ya gider, Finlandiya’yı Danimarka, Hollanda, Norveç ve Belçika izler. 1930 yılında ise deniz aşırı ihracat başlar ve Volvo artık Latin Amerika, Orta Doğu ve Kuzay Afrika’dadır. Şubat 1928’de ilk kamyon, yine aynı yıl ilk otobüs üretilir.

    İlk Volvo kamyon ve ilk Volvo otobüs:

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    1936 yılındaki satış kataloglarında Volvo kurucuları Assar Gabrielsson ve Gustaf Larson’un şu özdeyişi tarihi kayıtlara geçer: “Otomobiller insanlar tarafından kullanılıyor. Bu nedenle, Volvo'da yaptığımız her şeyde bize klavuzluk eden ilke güvenliktir ve hep öyle kalmalıdır.”

    1955 yılında tüccar Nils Sefeldt New York’dan Texas’a yaptığı seyahat sırasında bir kasırgaya yakalanınca içinde bulunduğu aracı Volvo’nun, rüzgara karşı gösterdiği performans, Volvo’nun Amerika kıtasında satışlarını artırır. Firma, 1963 yılında Kanada’da açtığı fabrika ile Amerika kıtasındaki ilk Avrupalı otomobil üreticisi olur. Volvo 1964 yılında bir milyonuncu, 1976 yılında da üç milyonuncu aracını üretir. Üç milyonuncu araç, merkezi İsviçre’de bulunan Kızıl Haç Örgütü’ne hediye edilmiştir.

    1999'da Volvo’nun otomobil bölümü, Volvo ortakları tarafından Ford firmasına satıldı. Bu tarihten beri Volvocars ve Volvo AB olarak iki firma varlığını sürdürmektedir. Volvocars otomobil, Volvo AB ise kamyon, otobüs, iş makinesi ile uçak ve deniz araçları motorları üretmektedir. Volvo'nun Ford'un kontrolüne geçmesi ile Ford bünyesindeki markalar olan Ford, Lincoln ve Jaguar markalarının modelleri de Volvo’nun dizayn ve güvenlikte sahip olduğu patentler doğrultusunda üretildi ve ciddi satış rakamları yakaladılar.

    2010 yılında Amerikan Ford Motor Company Volvo'yu Çinli Geely grubuna sattı. Bu Çinli bir firmanın batılı bir otmobil firmasının yüzde yüzüne sahip olduğu tek örnek oldu. Volvo'nun merkezi İsveç'de, fabrikaları da İsveç ve Belçika'da kalmaya devam ediyor. Ancak Çin ve çevresi piyasası için Çin'de üretimi artırma çabaları sürmektedir.

    Volvo'nun son on yıllık satış grafikleri yılda ortalama 400 bin araç sattığını göstermektedir. Firmanın hedefi bu rakamı 2020 yılında 800 bine çıkarmaktır.

    Volvo'nun ana fabrikası İsveç'in Göteborg kentinin Torslanda bölgesindedir. Ayrıca İsveç'in Uddevala kentinde C70 üretimi için İtalyan Pininfarina ortaklığında bir fabrikası, yine İsveç'in Skövde, Floby ve Olofström bölgelerinde de parça üretim fabrikaları bulunmaktadır. Volvo'nun ikinci büyük fabikası Belçika'nın Ghent kentindedir. Çin'de 2013 yılında Chengdu kentine, 2014 yılında da Daqing kentine üretime başlamıştır. Çin'de iki farklı bölgede daha üretim tesisi vardır. Ayrıca, Malezya'nın Kuala Lumpur, Hindistan'ın Bengaluru kentlerinde de montaj tesisleri vardır. 2018 yılında da Berkeley/Güney Carolina/ABD'de üretime başlamıştır. Bunlara ek olarak, İsveç'in Stockholm ve Lund, Çin'in Shanghai, ABD'nin Sunnyvale kentlerinde araştırma ve geliştirme ofisleri bulunmaktadır.

    2012 yılına gelindiğinde, üretilen toplam Volvo otomobil sayısı 17 milyonu aşmıştır. İsveç'te satılan her beş otomobilden biri Volvo'dur.

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    2019 yılında Volvo 700 bini geçen satış rakamına ulaştı. Bu üst üste satış rekoru kırılan altıncı yıldı. Satışların %22'si Çin'de, %15'i ABD'de, %9'u İsveç'te, %8'i BK'da ve yğne %8'i Almanya'da gerçekleşti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 21 Ağustos 2020; 18:4:35 >



  • VOLVO MODELLERİ

    1927-1950 ARASI

    1. ÖV4 Jakob (1927-1929)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    2. PV4 (1927-1929)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    3. PV651 (1929-1933)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    4. TR671-679 (1930-1935)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    5. PV653-9 (1933-1937)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    6. TR701-4 (1935-1937)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    7. PV36 (1935-1938)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    8. PV51-7 (1936-1945)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    9. PV51 Cabriolet (1936-1945)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    10. PV801-10 (1938-1947)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    11. PV60 (1946-1950)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    12. PV444 (1946-1958)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    13. PV445 Valbo Cabriolet(1946-1958)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    14. PV445 Duett (1949-1960)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    50li ve 60lı YILLAR

    15. PV831-4 (1950-1958)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    16. P1900 (1956-1957)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    17. PV544 (1958-1965)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    18. P1200 (1956-1967)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    19. P210 (1960-1969)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    20. P130 AMAZON 2-D (1961-1970)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    21. P1800 (1961-1972)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    22. P220 AMAZON SW (1962-1969)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    23. 144 (1962-1969)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    24. 142 (1967-1974)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    25. 145 SW (1967-1974)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    26. 164 (1968-1975)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 7 Kasım 2012; 6:23:46 >
  • 70li YILLAR

    27. 1800ES (1971-1973)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    28. 242 (1974-1984)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    29. 244 (1974-1993)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    30. 245 SW (1974-1993)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    31. 262 (1975-1977)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    32. 262 Coupe (1977-1981)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    33. 264 (1975-1982)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    34. 265 SW (1975-1985)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    35. 66 (1975-1980)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    36. 343 (1976-1990)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    37. 345 (1979-1991)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
  • 80li YILLAR


    38. 260 SW (1983)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    39. 240 (1983)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)




    40. 360 Sedan (1983-1989)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    41. 360 5D (1983-1989)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    42. 760 Sedan (1982-1990)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    43. 760 SW (1985-1990)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    44. 740 Sedan (1984-1992)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    45. 740 SW (1985-1992)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    46. 780 (1985-1990)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    47. 480 (1985-1990)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    48. 440 (1987-1997)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    49. 460 (1989-1996)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
  • 90lı YILLAR

    50. 940 Sedan (1990-1998)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    51. 940 SW (1990-1997)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    52. 960 Sedan (1990-1997)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    53. 960 SW (1990-1997)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    54. S90 (1997-1998)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    55. V90 (1997-1998)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    56. 850 (1991-1996)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    57. 850 SW (1993-1996)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    58. S70 (1996-2000)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    59. V70 I. Nesil (1996-2000)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    60. V70 Cross Country/XC70 I. Nesil (1996-2000)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    61. S40 I. Nesil (1995-2004)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    62. V40 (1995-2004)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    63. C70 I. Nesil (1996-2005)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    64. C70 Cabrio (1997-2005)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    65. S80 I. Nesil (1998-2006)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    66. V70 II. Nesil (1999-2007)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)
  • 2000li Yıllar

    67. S60 I. Nesil (2000-2010)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    68. XC70 II. Nesil (2001-2007)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    69. XC90 I. Nesil (2002-2014)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    70. S40 II. Nesil (2004-2012 )
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    71. V50 I. (2004-2012)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    72. C70 II. Nesil (2006-2013)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    73. C30 (2006-2012)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    74. S80 II. Nesil (2006-2016)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    75. V70 III. Nesil (2007-2016)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    76. XC70 III. Nesil (2008-2016)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    77. XC 60 I. Nesil (2009-2017)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 9 Aralık 2017; 13:39:30 >
  • 2010 Sonrası

    78. S60 II. Nesil (2010-2017)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    79. V60 (2010-2017)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    80. V40 (2012-2019)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    81. V40 Cross Country (2012-2019)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    82. S60 Cross Country (2016-2018)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    83. XC 90 II. Nesil (2015- )
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    84. V60 Cross Country I. Nesil (2014-2018)
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    85. S90 (2016-)

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    86. V90 (2016-)

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    87. V90 Cross Country (2016-)

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    88. XC60 II. Nesil (2017-)

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    89. XC40 (2017-)

    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    90. S60 III. Nesil (2019- )
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    91. V60 II. Nesil (2019- )
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)


    92. V60 Cross Country II. Nesil (2019- )
    VOLVO ARŞİVİ (Tarihçe, Modeller, Videolar ve Resimler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 21 Ağustos 2020; 18:39:20 >
  • VOLVO ve GÜVENLİK


















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 18 Mart 2013; 5:27:50 >
  • Volvo reklamlarından seçmeler (Eskiler)












    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 18 Mart 2013; 6:32:05 >
  • Volvo ve Kar

  • Elinize sağlık müthiş bir derleme olmuş.

    Volvo'nun P1800 gibi karizmatik bir spor araca şu an sahip olmaması gerçeğinide bir kez daha görmüş olduk.
  • Gerçekten keyifle okudum. Ellerinize sağlık.
  • Eline sağlık, teşekkürler hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo for Life başlığının ilk mesajı bana ait değildi. O yüzden bir türlü o mesajı güncelleyememiştik. Bu başlık bir süredir aklımdaydı. Dün gece seçim sonuçlarını beklerken bu başlık ile oyalandım. TSİ 07, ABD DSİ 24'de Obama'nın kazandığı belli oluncaya kadar bilgi girdim. Belli olunca ben de yattım :) Daha girilecek çok şey var, katkılarınızı bekliyoruz :)
  • Sevgili Hesheit,

    Bize birşey bırakmamışsın ki ekleyelim! Reklam filmlerine kadar doldurmuşsun içeriği... Bu bir "forum başlığı" değil, belgesel olmuş .

    Şaka bir tarafa, eline sağlık! Ancak çıta yüksek, bu başlığa ıbıdık gıbıdık şeyler yazmaya gelmez. Biraz araştırma yapmak gerekiyor...
  • Mükemmel bir paylaşım,Ellerinize sağlık.
  • Her türlü yolda Volvo

  • valla soluksuz izlediğim bir belgesel niteliğinde olmuş,

    ellerinize sağlık üstadım.

    "işte budur" = volvo for life
  • 1986-1993 240 modelinn hastasyım .parça durumları nasıl acaba?
  • S60 R I Volvo pistinde:


    Ve yıllar sonra Anna bu sefer S60 R II'nin direksiyonunda:
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.