Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.862.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • valla ne demek istediğini anlamadım ama her yıl kışa girerken yağı antifirizi falan değiştiriyorum kışın 1 sene idare ediyom onunla bu topic ten anladığım kadarıyla akışkanlığı yüksek yağlar kışın daha faydalı oluyor iklim itibarı ile sıcak olan yerlerde ince yağlar yerine normal(20w 50) daha ekonomik ve mantıklı
    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: celenay

    bende şimdi değil ama 2 ay sonra yağımı değiştirmeyi düşünüyorum 96 şahin arabamda şu an castrol magnatac 10w 40 yağ var fakat kışın aracı çalıştırmakta çok zorlanıyorum (-30,-40 c) acaba 5 40 yada 0 40 yağ koysam farkedermi araba sabahları çalışmassa pürmüzle karteli ısıtıyom öyle çalışıyor




    ince yağı yazın koymak mantıklımı
  • neden sordum

    2 hafta önce arabaya bakım yaptırdım izmirde

    adamlar 10-40 yağ koyalım yağı budur dedi bende ısrarla 0-30 yağ koydurdum

    dün bir arkadaş hocam sen ne yaptın yazın ince yağğ konurmu su gibi yağdır yazın işlevini yapmaz dedi

    sakıncası ne olabilir onu merak ettim

    3-4 haftaya kadar buraya kar yağar kışlık bakım yaptırdım kırmızı antifriz 0-30 castrol magnatec filtr vs vs
  • tamam dediğim gibi yaşadığın yerin soğukluğu önemli izmir gibi yerde 0 30 yağ gerçekten gereksiz hatta yanlış bir seçim olabilir kışın çok sert geçiyorsa 0 30 yağ uygun ancak yağ kontrolunu aksatmamalısın
  • subap vurup yağ eksiltirmi peki
  • Ben de sayın otomobil doktoru türbülansın, bilgili ve bizleri aydınlatıcı bilgiler vermesinden dolayı kendisine teşekkür ediyorum. Ancak sentetik yağların mineral bazlı yağlara göre daha çok eksilttiğini 25 Nisan 2006 tarihli yazısında yazmış düzeltmek istiyorum bilinenin ve sanılanın tam tersine sentetik yağlar normal ve sorunu olmayan motorlarda daha az eksiltme yapar nedeni ise ısıya olan dayanıklılığın mineral bazlı yağlara göre fazla olmasıdır. Ancak tüm sentetik yağlar mineral bazlı yağlardan daha ince oldukları için aşınmış ve yüksek kilometre yapmış araçlarda kullanıldıklarında daha fazla eksiltme yaparlar
  • Eski karbüratörlü V6 motorlu 83 Ford Taunus Coupe'a sürekli 20-50 yağ koyuyorduk 1 sene önce yabancı forumlarda tavsiyeler üzerine 10/40 magnatec koymaya başladık sonuç aynen forumlarda yazdığı gibiydi benzin tüketiminde düşüş,daha sessiz ve stabil çalışma ve azda olsa performans artışı. Bunun sonucunda 300 bg. lik camaromuzdada 5-40 Castrol Edge yağ kullanmaya başladık aynı sonucu ondada aldık.. Fakat ince yağ kullanırken motorunuzun sağlıklı olması,contalardan sızma yapmaması gerekiyor. Bunun sonucundada pistonların daha rahat haraket etmesi ile yakıt tüketiminiz düşüyor araç motoru sürekli temiz ve zor durumlarda problem çıkarmıyor.
  • merhaba;

    1998 model renault twingo 1.2 araç için kullanılması gereken yağ vizkozitesini öğrenebilirmiyim?

    not: istanbulda kullanacağım aracı, araç 140.000 km de
  • Renault Toros' ta tavsiye edilen yağ olan Elf 20W 50 kullanıyoruz. Emin değilim ama aralığı LPG' den sonra 4000km yaptılar.

    Tavsiye edilen yağların haricinde aşırı değişik yağ koymayınız. Opel Vectra' lar normalde hararetli çalışırlar.(Yaklaşık 110 derece) Arabasına Formula 1 performans yağı koyduran motor hocası 1500km sonra motor yağının yarılandığını gördü. Yani çok ince olan bu yağ yüksek ısı nedeniyle buharlaştı. Bu yüzden performans olarak değil hesap olarak değerlendirmenizi tavsiye ediyorum.
  • Renault 19 tek nokta enjeksiyonlu araca 15w-40 koydum caizmidir? İzmirdeyim
  • selam arkadaşlar
    arabam 1999 model toyota corolla 1.6
    aracımın yağı değişecek. kataloğunda yarı sentetik yada mineral yağ kullanınız diyor. daha önce 10w/40 castrol gtx magnetec yağ vardı arabada. şimdi castrol edge 5w/40 tam sentetik yağ koydurmak istiyorum acaba arabama bir zararı olurmu? hem tam sentetik oluşu hemde viskositesinin farklı oluşu bir zarar getirirmi arabaya? bulunduğm yerde hava sıcaklıkları -20 ye kadar çıkabiliyor.
    teşekkürler
  • bende uno 70 s 1,4 var önceki yağ selena 15w 40 idi ben bunu castrol magnatec 10w 40 yaptım (iyi halt etin dediğinizi duyuyorum sanki ..:) neyse iyi yaptımmı ki şimdi hava soguk çekiş düzeldi mükemmel gidiyor ses bile azaldı araba hafifledi zaten hafifti daha bir guş gibi oldu şimdi o keçeden kaçmazsa memnunum ...sonra başıma işş açmaz inşallah..açarmı?
  • Ben Konya'da ikamet eden biri olarak 98 corolla GLİ aracıma yaz aylarında 20W/50,kışında 10W/40 yağ koydurmam sizce doğru olur mu?
  • Güncel
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    o zaman neden o yağ kutusunda dururken bozulmuyor. kullanılmayan yağ neden bozulsun ki.
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    günümüzde her ne kadar yağların dayanıklılık kilometresi 15.000 e kadar çıktıysa da,yağın kilometre bağlantısı olmaksızın 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..siz 6 ayda 15.000 km yapıyorsanız mesele yok..ama arabaya yağı koyup 6 ay boyunca hiç çalıştırmasanız bile 6 ay sonunda yağ özelliğini kaybetmeye başlar...




    molekullerin yarılanma ömrü diye bir kavram var dimi
    herhalukarda bozulacak

    şimdi gelelim asıl mevzuya

    önümüz yaz malum ow-40 yağ ince bir yağ

    servisin önerdiği yağ 0w-40 ..acaba daha koyu yağ koymamız gerekirmi bu 1
    castrolmu daha az eksiltir mobil 1 mi

    not : turbulans banladıktan sonrada cevap yazabilirsin dostum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 61trb61 -- 29 Nisan 2008; 11:45:51 >
  • 0w40 yağ daha az yağ eksiltir .Mobil 1 tam sentetik yağdır her araca uygun bir yağ değildir.Aşırı ince yağlar sabah soğuk çalıştırmalarda değilse bile ısınınca eksilme yapabiliyor. Zaten Mobil 1 su gibi ince bir yağdır , bana göre tamamen gereksiz bir yağ .Tabii ki aracına bağlı ama BMW , Mercedes vb yüksek performanslı araçlar için biçilmiş kaftan yağ her araca uyacak diye birşey yok .Asla zarar verir diye düşünmeyin eksilme yapabilir başınızı ağrıtabilir diye bakınız olaya.Herşeyin özünde katalogta ne yazıyorsa onu kullanın ne daha üst sınıfı ne de alt sınıfı seçin. Ama ince ayar noktasında tabii kikataloglarda geniş bir aralık verirler , siz hem aracınıza hem de cebinize uyan yağı tercih etmelisiniz.
  • vezir hocam
    geçen yıl başıma geldi bmw varken
    temmuzda izmirde koydum ow-30 yağ geldim trbzana 1 litre yağ eksiltti
    bu yıl arabayı değiştirdik mercedes aldık
    yağ olarak servis 0w-40 koyun diyor

    10w-60 shell ultra racing koysam veya castrol edge yağ koysam nasıl olur ?
    mobil 1 koymak istemiyorum işin gerçeği
    birde otomatik şanzuman yağı ve filtresinide değiştireceğim
    dextron atf -3 dışında ne önerirsiniz ?
    ve ayrıca castrolmu daha iyi mobil 1 mi yoksa shell mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 61trb61 -- 29 Nisan 2008; 16:47:45 >
  • 61trb61,

    Motor yağında markanın hiçbir önemi yoktur , çeşitlisınıflamalar ve kodlamalar ile yağ min viskosite olayı garanti edilir.Ama üst noktada mesela motor temizleme , pislik giderme gibi çeşitli katkılar konularak fark yapmaya çalışılır.Bu noktada ufak tefek farklılıklar olabilir bunuda kullnıcıların hissetmesi çok zor ancak büyük bakımlarda motor inince fark anlaşılabilir.Birde motor yağını test için laboratuvar göndererek içindeki partiküllere bakılarak hangi elemanda aşınma var önceden anlaşılabilir.Bunu pahalı motor parçalarında yaparız genelde.Önleyici bakım başlığı altında incelenebilecek bir konudur.

    şimdi senin yazında benim de bilmediğim 10w-60 yağını ilk defa duydum ,aslında duydumda sayılara dikkat etmemişim.60 sayısı çok özel bir sayıdır çünkü mineral yağlarda ki en büyük sayı olan 50 dir ama demek ki sentetikte 60 viskositesini yakaladılar.Teorik olarak 10w-60 yağının eksiltme yapmaması gerekir. Mobil 1 yağının eksiltme nedeni 30 sayısının düşüklüğünden geliyor.

    teknik anlamda olan şey şu motor normal ısısına ulaşıpta yüke bindirildiğinde sollamalar ile yıpratılmaya başladığınızda veya gazı kökleme sayısı artmaya başlayınca motor içi hareret aşırı yükselmeye başlar .İşte zaten çok ince (viskositesi düşük) yağ bu noktada daha da incelir ve motor elemanların toleransların yetersizliği nedeniyle segmanlardan kaçarak silindir içine gider .aslında bir bakıma iyidir uaglama silindir içi için kötü birşey değildir.Ancak tehlikeli noktası sudur;

    Yag yağ olarak silindir içinde kalsa güzel bir yağlayıcı olur aşınöma yönünden istenen nokta elde edilir.Ama silindir içi sıcaklığı yüzünden yağımız yanar ve karbon kalıntıları başta olmak üzere iöeride ince bir sıva şeklinde çatlaklara dolar ve karbonun çok sert bir madde olabildiği formlar vardır.Kalıntıları yanında aşaındırıcı zerreceikler halinde metali aşındırı ve iz şeklinde kılcal yarıklar açarlar .Segman ve silindir arası boşluk artar ve sonunda kompresyon oranı düşer.Bu motor performansının azalması demektir.

    Demek ki yağ yanmadığı sürece işimize yaramaktadırçBunun yanmaması için de silindir içine veya bir şekilde yanma odasına geçmemesi lazımdır.Geçmemesi için bir direnci olmalıdır , ne çok dirençli olacak ne ne de az. Çok kalın yağlar çok dirençli olurlar bunlara yüksek viskositeli yaplar denir. İşte şanzıman yağlarımız veya differansiyel yağlarımız böyle aşırı kalın yağlardır .Ama motorda daha ince olan tercih edilir yoksa yağlama yapmak zorlaşır.

    işte noktada motor için performansı kullnım için 50 numara yağ yeterlidir.Ancak zorlama ve performanslı güçlü motorlarda bu yağ da yanmaktadır.Bu yüzden sanırım 60 yağını piyasaya sürmüşler.Teorik olarak iyi görünüyor ama teknik verilerini incelemem lazım.Sonuçta şunu unutmamalısın. Parası düşünülmediğinde en iyi yağ (delta Viskositesi )en yüksek yağdır .Örnek veriyim.

    mesela bana 2 örnek vermişsiniz.
    ilki 0w-30 .bu delta vis. sayısını 30-0=30 olarak buluruz.
    ikincisi 0w-40 :bunun deltası 40-0 =40 dır
    üçüncüsü 10w60 bunun deltası 60-10 = 50 dir .

    bu durumda en geniş aralıklı ve problemsiz yağ detası 50 çıkan 10w-60 olacaktır.
    eğer yakında deltası 60 olan bir yağ çıkarsa mesela 0w-60 gibi onu tercih edin derim.bunun anlamı eksi derecelerde en aşırı şartlara artı derecelerde ise en yüksek sıcaklıklara dayanır demektir.

    kolay gelsin.,

    Not: bu arada shell yağının fiyatı ne kkadar acaba . merak ettim .ucuzsa ben de bir bakayım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 61trb61


    vezir hocam
    geçen yıl başıma geldi bmw varken
    temmuzda izmirde koydum ow-30 yağ geldim trbzana 1 litre yağ eksiltti
    bu yıl arabayı değiştirdik mercedes aldık
    yağ olarak servis 0w-40 koyun diyor

    10w-60 shell ultra racing koysam veya castrol edge yağ koysam nasıl olur ?
    mobil 1 koymak istemiyorum işin gerçeği
    birde otomatik şanzuman yağı ve filtresinide değiştireceğim
    dextron atf -3 dışında ne önerirsiniz ?
    ve ayrıca castrolmu daha iyi mobil 1 mi yoksa shell mi ?
  • patron kusura bakma hergün başka nickle geliyoruz
    soruyu soran bendim
    hemen bakıyorum ve fiyatını yazıyorum
    shell ultra racing 10w-60 yağın ..evet 4 kilosu 132 ytl dediler telefonda sordum

    Shell Helix Ultra, motor yüzeylerini aktif olarak temizleyen ve zararli kirleri ve tortulari kalici olarak gideren özel temizlik maddeleriyle size maksimum motor temizligi saglar. Pasa karsi olaganüstü dayaniklilik saglayarak otomobilinizin aracinizin motorunun daha az asinmasini saglar. Shell Helix Ultra motor sesini en düsük düzeye indirir ve sürekli durup kalkilan sehir trafiginin yükledigi asiri gerilime karsi motorlari korur. Shell Helix Ultra performans isteyenler içindir, aracinizin motorunuzu ferahlatirtir ve canlandirir. Shell Helix Ultra, Ferrari'nin önerdigi tek motor yagidir.


    bu yağdan koyacağım
    bulabilirsem tabiiki





    vezir hocam kafanı şişiriyorum kusura bakma
    benim için araçta en önemli şeyler

    1- fren
    2- motor yağı
    3-tekerlek bilyaları
    4-bujiler
    bir araba bence bunların sayesinde yürüyor hangisi olursa olsun
    o yüzden bunların bence önceliği var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simdax -- 30 Nisan 2008; 9:17:04 >
  • shellin
    castrol ve mobil bire göre kalite anlamında çok farkı varmıdır ?
  • evet teoride iyi bir de opratik olarak sonuölarını alırsak benim de fikrim olmuş olur.yanlız fiyatı biraz uçmuşlar gibi yeni ürün artı fiyat ve arge masrafları demişler.Ama arabanız fiymetli ise tabiki 50 lira farkın önemi olmaz.

    Ufak bir ekleme yapayım .Sıfır numarayla başlayan tam sentetik yağlar ufak da olsa benzin ve motor gücü farkı hissetmenize neden olabilir.Yarış falan seviyor veya maksimum hız merakınız varsa 10 ile başlayan yağlarda son hızlarda 5-10 km düşük olması normaldir.Bunun tamamen ortadan kalkması için 0-60 yağını beklememiz gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Nisan 2008; 9:15:54 >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.