Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (91. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27.028
Cevap
139
Favori
3.054.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.






    turbo sarjlı motor lar ya turbo devrinin altında yada üstünde kullanılmalıdır , yakıt tasarrufu yapmak icin araç

    turbo devrini gectikten sonra vites buyutulur ve turbo devreden cıkar, sonra tekrar devreye girer hooop bidaha

    vites buyutulur ve yine devreden cıkar, bu sekilde kullanımlarda aracınızda orta vadede ciddi turbo problemleri yasamanız

    kacınılmazdır zira turbo dizel aracların devirli kullanılması gerektiği buradan gelmektedir, tavsiyem vites buyuttugunuzde dahi

    devrin 2000rpm nin altında olmamasıdır. Hava filitresinide tavsiyem yaz aylarında oturdugunuz bolgenin durumunu göz önüne

    alarak 3000-5000 km arasında degistirmenizdir, normal motor havayı alır, turbolu motor ise süpürge gibi emer, ucuz ve

    degistirmesi kolay bi parcadır zaten
  • arkadaşlar megane larda şöyle özellikler var ben bunların ne işe yaradığını bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
    1.akıllı ön cam silecekleri
    2.atermik ön cam(ben bunu güneşin ısısını iletmiyor diye biliyordum öyle bir görevi yok)
    3.değişken takviyeli direksiyon

    hepsini cevaplamanıza gerek yok hangisini biliyorsanız onu yazın
  • Arkadaşlar bende 2008 Megane II HB auth 1.4 16 sahibi olmak üzereyim.Üzereyim çünkü trafik 2 Ağustosta kayıt işlemlerine izin veriyormuş sanırsam o yüzden aracı 2-3 Ağustos gibi teslim edecekler.Sizden öğrenmek istediğim 2008 auth model de yenilikler varmı bilgilendirirseniz sevinirim
  • 27.000 km 1.6 16v hb 2006 gümüş gri 24.000 ytl. umarım fiyat iyidir :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iStPaLaDiN

    27.000 km 1.6 16v hb 2006 gümüş gri 24.000 ytl. umarım fiyat iyidir :)

    ne bu dynamique mi otantik mi?
  • 1.4 motorun bu ağır kasayı kaldırabileceğine şaşıyorum doğrusu. Neticede Clio motoru.
    Clio'larda bile 1.6 16v seçeneği varken ondan 300 kg daha ağır Megane2de 1.4 16v kullanılmasına aklım ermiyor..



    quote:

    Orjinalden alıntı: Celebrimbortr

    Arkadaşlar bende 2008 Megane II HB auth 1.4 16 sahibi olmak üzereyim.Üzereyim çünkü trafik 2 Ağustosta kayıt işlemlerine izin veriyormuş sanırsam o yüzden aracı 2-3 Ağustos gibi teslim edecekler.Sizden öğrenmek istediğim 2008 auth model de yenilikler varmı bilgilendirirseniz sevinirim


  • alabora

    Şu turbo konusunu biraz açabilirmiyiz ?
    Yani aracı kaç devirler arasında kullanmalı.
  • vites degistirdiginizde de arac turbo devrinin üstünde kalmalıdır, örnegin

    turbo 2000 devirde devreye giriyorsa vites buyuttukten sonrada arac 2000 devrin üstünde olmalıdır

    bu sekilde hem daha saglıklı hemde daha performanslı sürüş söz konusudur

    turbo ikide bir devreye girip cıkmadıgındanda orta vadede (50-60 bin km ) turbo arıza sorunu yasamazsınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: t_i_t


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Motorun en performanslı devri 3500 bu doğru olabilir fakat asıl aracı sürekli bu devirde kullanırsan motorun ömrü kısalır. 3500 devirde arabanın bağırdığının farkındasındır. 3500 devir ve daha fazlası araçları sollamak için veya spor sürüş için kullanılır. (İkimizde dizel araç için konuşuyoruz).
    Ayrıca ben de test ettim ve 5.vitesde araç daha az harcıyor. Yakında uzun yola çıkacağım ozaman daha iyi test edeceğim.

    Hatta forumda böyle bir konu açılmıştı. kaç devirde veya kaç km hız ile daha az harcıyor diye.
    90 km hız ile 5. viteste 2000 devirde aracım ortalama(tamamen düz yolda) 2.5 ile 3.5 litre arası yakıt tüketiyor. 3.5 lt üzerine çıkmıyor.
    fakat rampa yukarı işler değişiyor. 5. vitesde araç daha fazla yakmaya başlıyor o yüzden 4. viteste gitmek daha iyi oluyor.


    Düz yolda daha az yakmanın yolu ise 4. vitesde 2000 devirde aracı kullanmak. 3.0 lt üzerine çıkmıyor.

    saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _SANTRAL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Aracın en az yaktığı devir 2000 devirdir. 90 km hız ile düz yolda 5. viteste gitmek idealdir. 1800 devirle bile gidilebilir. Motor ve destekleyici aksamlar tüm durumlar dikkate alınarak üretiliyor.
    Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SELÇUKİ

    arkadaşlar dci araçlarda uygun devirde gidilmediğinde turbonun zarar gördüğüne yönelik bir inanç var,
    söylendiğine göre 5.viteste en azından 100 ile gitmek gerekiyormuş.90 ile gidilirse turbo bozuluyormuş

    90 km hızda 5.viteste devir yaklaşık 2000 civarında seyrediyor.Bu durumun ne zararı var?
    Bir de yazları özellikle hava filtresine dikkat etmeliymiş,1000km de hava filtresini değiştirmek gerekiyormuş.








    Kesinlikle Katılmıyorum.

    110-120km.nin altında 5. viteste aracı kullanmak motora zarar ndiye düşünüyorum.
    DELİLİM
    Yakıt bilgisayarını anlık tüketime ayarlayıp 4, ve 5, vitesteki tüketimleri karşılaştırın.
    Benim araçta düz yolda 110 km süratte:
    5. viteste 4,7l/100km gösterirken
    4. viteste 4,2l/100km.ye düşüyor.
    yani bu motorun en performanslı devri 3500rpm.




    motorun en performanslı olduğu devir 3500 değildir dizel megane lar 100 bg megane yaklaşık 1750-3750 devirden aralığında itibaren maksimum torkunu verir
    80 bg ise 1750-3000 devir aralağında maksimum torku verir
    grafiktende görüldüğü gibi 3500 devir torkun düşmeye başladığı devirdir dolayısıyla 3500 devirde kullanmak pek mantıklı değildir
    devir tork eğrisi aşağıda

     MEGANE II BÖLÜMÜ


     MEGANE II BÖLÜMÜ





    [Öncelikle 100 HP grafiği için teşekkürler, Mais'in broşürlerinde bile yalan-yanlış grafikler basılmaya devam ediliyor. Şu an elimdeki broşürde 106 HP- 79 Kw grafiği 100 HP - 74 Kw diye sunmuşlar,yersek !

    Motor performansı derken 100 beygir dizel aracın toplamını kastediyorum sadece motoru değil. Yoksa tork eğrisi 3200 den itibaren düşüyor. Tabi bu noktadaki yükselişini sürdüren GÜÇ eğrisini es mi geçmeliyizoda ayrı bir soru.
    Doğrusu Güç(Beygir) ile Tork arasındaki ilişkiyi tam olarak anlayabilmiş değilim. Bilginiz varsa paylaşalım.

    Benim gözlemlemlediğim
    5. viteste 2700 devirde 4,7l/100km sarfiyatın
    4. viteste 3300 devirde 4,2l/100km.ye düştüğü.
    ( Haftaya uzun yola çıkacağım inşallah o zaman ayrıntılı bir gafik çıkartıp sizinle paylaşırım. )

    Yani vitesli bir bisikleti düşünürsek, en uygun vites: en az zorlandığımız/yorulduğumuz vitestir öyle değil mi?
    Bunu bir arabaya uyarlarsak en az yakıt tüketimi yapan nokta= en uygun vites diyemezmiyiz?

    Bundan önce çok kısa süreli - 1 ay- 2004 model 80beygir dizelim olmuştu. Zannedersem aracı hep düşük devirde kullandıklarından araç 3000 devrin üzerine çıkmadıkça artık egzantrikte mi yoksa başka bi yerde mi- bir sürtme ve zorlanma sesi geliyordu.

    Böyle bir tecrübem olduğundan arabamı sıfırdan 6000 km ye kadar 2500 devrin altına zorlamadım.
    Şimdi12000km deyim 2000 devirde bile örneğin rampada zorlasam böyle bir ses gelmiyor.


    düz bir yolda 90 km sabit hız için 5. vitesle daha az yakıt tüketirsin
    grafikleri baz aldığımızda en uygun devirin 2500-3000 devir aralığı olduğu gözüküyor
    başka bir arkadaşında söylediği gibi 2000 devir turbonun devreye girdiği devir bu sınırın altı ve üstü arasında çok fazla gidip gelmemek en sağlıklısı
    yakıt tüketimi için güç eğrisinden çok tork eğrisi gözönüne alınmalı
    zaten üreticiler 90 km lik hızı en büyük(dişli oranı olarak en küçük) olan vitesteki deviri maksimum torkun verildiği bant aralığına oturtmaya çalışırlar.
  • arkadaslar yeni araba almıs birileri yokmu. kaça aldı nasıl aldı anlatsalar. 80bg ile 100 bg dizel arasında çok fark varmı 100 bg almaya degermi. sehir içi yakıt sarfiyanız nasıl. teşekkürler
  • Şehiriçi 7lt/100km.
    Şehirdışı 5lt/100km.

    Sarfiyatım var klima kapalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsanea_06

    arkadaşlar megane larda şöyle özellikler var ben bunların ne işe yaradığını bilmiyorum.yardımcı olursanız sevinirim.
    1.akıllı ön cam silecekleri
    2.atermik ön cam(ben bunu güneşin ısısını iletmiyor diye biliyordum öyle bir görevi yok)
    3.değişken takviyeli direksiyon

    hepsini cevaplamanıza gerek yok hangisini biliyorsanız onu yazın


    1: yağmur sensörü
    2: aynen öyle
    3: hızlandıkca direksiyonun sertleşmesi ve şehiriçinde direksiyonun daha yumuşak hareket etmesi

    bildiklerim bu şekilde yanlışlık varsa düzeltin
  • 1- araç durduğunda örnek kırmızı ışık veya dur kalk gibi sileceklerin de yavaşlaması hatta periyoda göre durması-motoru yanmasın diye buz tutmuş sileceğin çalışmaması
    2-ön cam büyük olduğu için ısı yalıtımı özel bir cam, dediğiniz gibi güneş ışınlarını epey bir durdurur. termos kabı gibi düşünülebilir onun saydam olanı.
    3- hıza göre ve manevraya göre örnek park manevrası direksiyon elektrik motorunun extra güç takviyesi sertleşme yumuşama şeklinde
  • 100 kmde ortalama yakıt tüketimini gösteren bir rakam var
    Yakıt tüketimi ortalamasını yeniden nasıl baslatabiliriz ?
    Yoksa bu rakam sürekli sabit mi kalıyor gidilen her 100 km (son 100) ün ortalamasını mı hesaplıyor?
    Tesekkürler..
  • Sağdaki kolun üstünde bir tuş var, ona bas bütün değerleri görürsün. Km sıfırlamaysa hız göstergelerinin altında küçük bir çubuk var, ona bas tüm değerler sıfırlanır. KM'nin altındaki mesafeyi ise o seçeneğe gelerek, aynı tuşa basarak sıfırlarsın..Saygılar..
  • torpido nasıl sökülür

    öncelikle airbağ iptal düğmesini çıkartıyoruz
     MEGANE II BÖLÜMÜ

    düğmeyi sıkıca tutup sağa sola oynatarak çekiyorsunuz kolayca çıkıyor arkasında soketi çıkartarak parçayı bir kenara ayırıyorz
     MEGANE II BÖLÜMÜ



    görüldüğü gibi küçük düz bir tornavidayı kapağın altına sokuyoruz ve dışarı doğru esneterek çıkarıyoruz
    kapak hemen çıkacaktır tutan birşey yok zaten
    kapak tırnaklarını attırdıktan sonra önce kendinize sonra yukarı doğru çekerek kolayca çıkarabilirsiniz
     MEGANE II BÖLÜMÜ




     MEGANE II BÖLÜMÜ



    toridoyu tutan vidalardan bir tanesi bunu söküyorsunuz
     MEGANE II BÖLÜMÜ



    diğer iki vidada işaretli yerlerde onlarıda söküyorsunuz güzelce
    alttaki vidayı sökmek biraz uğraştırıyor plastik parça tam vidanın önüne geliyor tornavida sokamıyosunuz bunun için
    sarıyla işaretli yerdeki tırnağı düz tornavida ile kolayca attırıp parçayı esneterek vidayı sökebilirsiniz
     MEGANE II BÖLÜMÜ



    bundan başka gizli vida yok zaten, şimdide torpidonun içinde üst kıstımdaki vidaları söküyorsunuz ordada 3 tane vida var
     MEGANE II BÖLÜMÜ


     MEGANE II BÖLÜMÜ



    vida sökme işi bitti kendinize doğru çekince işlem tamam
    torpidoyu tutan tek şey işaretli yerdeki plasltik tırnak. onuda çıkartığınızda torpido elinize gelecektir
     MEGANE II BÖLÜMÜ



    kolay gelsin

    NOT: BU İŞLERE ELİNİZ YATKIN DEĞİLSE LÜTFEN ANLAYAN BİRİLERİNE YAPTIRIN ZARAR GÖRMENİZİ İSTEMEM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturnusol -- 3 Ağustos 2007; 20:13:46 >
  • abi görüşmeyeli gene döktürmeye başlamışsın
  • @tturnusolSen bu arabayı komple söker sonra bir daha monte edersin valla korkulur senden
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xradiancex

    abi görüşmeyeli gene döktürmeye başlamışsın


    OOOOOOOOOOOOO
    Eyvallah kardeş hoşgeldin sağol
    nerdesin adanadamı ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: red_power

    @tturnusolSen bu arabayı komple söker sonra bir daha monte edersin valla korkulur senden


    sağol dostum elimizden geleni yapyoruz. motor hariç dediğin doğru
  • 
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.