Youtube'de başka bir video izlerken bu videoya denk geldim ve günaşırı açılan yerli oto konularından,haberlerinden hicap duydum resmen.
Auer sobadan hallice Kamil'di, Renault'tan, Nissan'dan toplama parçalarla atölyede montajlanmış Detox'tu derken, Otomotiv sektörüne yapabileceğimiz en kalitesiz, en apaçi işi girişi yapmış olduk. Her alanda olduğu gibi yine kalitesizlik dizboyu.
Kimsenin emeğine laf etmeye hakkımız yok ama, görmek istediğimiz manada yerli oto'nun bunlar olmadığını kesinlikle hepimiz biliyoruz.
Şu video'daki aracın dengi değil 5'te biri ayarında bir aracı bağımsız tasarım ve üretim bandı ile ortaya çıkarabildiğimizde yerli otodan bahsetmek en doğrusu diye düşünüyorum.
Bir sitemdi, paylaşmak istedim.
Prototip deneme,yanilma, ilk adimlar, girisim, çaği geriden takip etme vs vs. Bunlar sizin lugatinizda hic yok mu arkadas ? Amerika dedigin 1900 lerin basinda henry ford ile vasladi bu islere aeadaki farki gorebiliyor musun ? Yerli otonun emekleme donemindesin ne bekliyorsun ki ? Ne verilsin? Etox zager dediklerin benim okulumda yapiliyor. Insanlarin afedersin k.cindan terler akiyor bir seg ortaya koyana kadar. Bmw, tesla, mercedes vs bunlar premium markalar olmasina ragmen yeni bir model asamasinda kac kere tip degistiriyorlar kac milyon dolarlar çaçur ediliyor haberin var mi ? Gormedigin icin bilemezsin. Tasarimda mukemmellik icin bile para gerekir. Biraz sabret. Hükumet kendi cebini doldurmak yerine az uretmeye calisan insanlara sahip ciksa neler olur bi gorun bu kadar da negatif bakmayin olaya. Her seyin bir baslangici ogrenme donemi var. Ornegin siz bisiklete binerken teker takmadiniz mi hic altina ? Direk profesyonel olarak mi basladiniz. Emekleme asamasinda olan prototipleri milyar dolarlik profesyonellerle karsilastirmak acimasizliktir. Saygilar...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: OuL
Prototip deneme,yanilma, ilk adimlar, girisim, çaği geriden takip etme vs vs. Bunlar sizin lugatinizda hic yok mu arkadas ? Amerika dedigin 1900 lerin basinda henry ford ile vasladi bu islere aeadaki farki gorebiliyor musun ? Yerli otonun emekleme donemindesin ne bekliyorsun ki ? Ne verilsin? Etox zager dediklerin benim okulumda yapiliyor. Insanlarin afedersin k.cindan terler akiyor bir seg ortaya koyana kadar. Bmw, tesla, mercedes vs bunlar premium markalar olmasina ragmen yeni bir model asamasinda kac kere tip degistiriyorlar kac milyon dolarlar çaçur ediliyor haberin var mi ? Gormedigin icin bilemezsin. Tasarimda mukemmellik icin bile para gerekir. Biraz sabret. Hükumet kendi cebini doldurmak yerine az uretmeye calisan insanlara sahip ciksa neler olur bi gorun bu kadar da negatif bakmayin olaya. Her seyin bir baslangici ogrenme donemi var. Ornegin siz bisiklete binerken teker takmadiniz mi hic altina ? Direk profesyonel olarak mi basladiniz. Emekleme asamasinda olan prototipleri milyar dolarlik profesyonellerle karsilastirmak acimasizliktir. Saygilar...
Arkadaşım.... Kamil denen araç bu bahiste hiçbir şekilde konuşulacak bir araç değil.
Etox'u diyorsan eğer "dizel spor otomobil" diye lanse edilen edilen araç tamamen Megan II'nin konsolu, bilmem nesi montaj yapılarak lanse edilmiş bi araçtı. Bunun neresinde arge var neresinde çalışma var anlatabilir misin bana?
Megan gibi seri üretim aracı olmasın ama yapan firmaya özel olsun, bir kaç ufak nüans içersin kendi marka kimliğine ait örneğin "Devrim", devrim bu araçlardan çok daha değerli benim gözümde.
Bunları ise yerli araç gazının rantını yiyelim mantığı ile üretildiğini düşünüyorum sıkıntı bu.
Ben gidip Mercedes gibi, Bmw gibi bir araçla kıyaslamadım dikkat edersen. Bir proje olarak ortaya çıkmış, geliştirilmiş gerçek arge ürünü olarak nitelendirebileceğimiz "Tesla"'yı örnek göstererek yazdım.
Pat diye bir Mercedes üretelim demedim zaten. Ama "Kimliği sahibi" diyebileceğimiz bir araç olmadıktan sonra, montaj yapmanın nesi yüksek arge gerektiriyor, nasıl yerli oto oluyor ki bu? Bunu otomotiv parça sanayii en gelişmiş ülkelerden biri olan Türkiye için konuşuyoruz dikkat edersen, Uganda değil. Bu üretimi yapan Türkiye iken başka bir markanın patentinde parçaları birleştirecek kadar mı teknolojiye sahibiz yani, bunu yerli oto anlayışımız. Eğer siz bunu kastediyorsanız, benim anladığım bu değildi yerli otodan.
quote:
Orijinalden alıntı: EnginAKB
"Tesla"'yı örnek göstererek yazdım.
Pat diye bir Mercedes üretelim demedim zaten. Ama "Kimliği sahibi" diyebileceğimiz bir araç olmadıktan sonra, montaj yapmanın nesi yüksek arge gerektiriyor, nasıl yerli oto oluyor ki bu? Bunu otomotiv parça sanayii en gelişmiş ülkelerden biri olan Türkiye için konuşuyoruz dikkat edersen, Uganda değil. Bu üretimi yapan Türkiye iken başka bir markanın patentinde parçaları birleştirecek kadar mı teknolojiye sahibiz yani, bunu yerli oto anlayışımız. Eğer siz bunu kastediyorsanız, benim anladığım bu değildi yerli otodan.
Bazı konularda size katılıyorum evet şuanda ortaya yerli araba diye sundukları şeyleri bende nemalanma ürünü olarak görüyorum Hiç biri devrimi geçtim ingilizlere tasarlatılan jet fadılın prototipi yanında bile lafı olmaz Bunların yaptığı 20 yıl önce Koçun maliyet azaltma ve bazı parçaları basabilecek press olmamasından mütevellit Fiat'ın banttan çektiği Regeta modelinin görünümü baz alınarak Yine 131 bazlı bir aracı 11-12 sene bu memlekette sattılar Regeta'yı getirse onada razıydık.
Evet memleketimde yapılan birşeyi kösteklemiyim yazmıyım diyorum ama tutamıyorum Bu işlemi avrupa da senin benim gibi insanlar kişisel garajlarında yapıyorlar Bkz: Replika car making Nitekim bu araçda ertex'in döşeme atelyelerinde imal edilmiş bir megane şasisi kullanılarak yapılmış replika
katılmadığım konu ise bizde yapılacak herhangi bir projeyi 100 seneden fazla know-how birikimi olan bir firma ile kıyaslanmamız Tesl=GM(general motors)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme