Şimdi Ara

20+ Yaşındaki Araçlar İçin Hurda Yasası (Son Gelişmeler İlk Mesajda)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
10.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 Nisan 2014 Edit:

    ÜSAME ÜNAL - ANKARA
    2 Şubat 2014, Pazar

    Bu yıl hayata geçmesi beklenen hurda teşvikinin, çalışmalara göre gecikeceği açıklandı.

    Eski Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, hurda araç düzenlemesinde sona gelindiğini ve 2014 yılında hayata geçirileceğini belirtmişti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde 17 milyonun üzerinde araç bulunuyor. Geçen yıl hazırlıkları yapılan hurda araç kapsamına giren araç sayısı yaklaşık 4 milyonun üzerinde. 20 yaş üzerindeki araçların yaklaşık 2 milyon adedi binek taşıtlardan oluşuyor. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanı Nail Olpak ve beraberindeki MÜSİAD Yönetim Kurulu üyelerini kabul ettiği toplantıda hurda teşviki ile ilgili bilgi veren Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, teşvikin gecikeceği yönünde sinyaller verdi. Işık, “Daha iyisini nasıl yaparız diye çalışıyoruz. Gerektiği anda gerekli adımlar atılacak. Fakat hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başıma veremem. Arkadaşlarımız konu üzerinde çalışıyor.” değerlendirmelerinde bulundu. Çalışmaların merkezinde Hazine'ye yük olmadan teşvik programını uygulamak olduğunun altını çizen Işık, “Teşvik kapsamında, traktör Tarım Bakanlığı'nda, kamyon ve otobüsler Ulaştırma Bakanlığı'nda, otomobil ise bizim sorumluluğumuzda. Şu andaki kararımız Hazine'ye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkânları ile mekanizmayı çalıştırmak.” şeklinde konuştu.

    Döviz ve faizdeki artışlar hakkında da değerlendirmelerde bulunan Işık, “Faizlerin artmasının üretim üzerinde oluşturacağı baskıyı biliyoruz. Ama tüm bunların geçici olduğunun bilinmesini isterim. Faiz artışı da bana göre geçicidir, döviz artışı da geçicidir." dedi. Faizlerin artışını hiçbir zaman olumlu bulmadığını belirten Işık, “Faizin 1 puan artışı üretim üzerinde büyük risk oluşturur. Dövizdeki oynaklığın üreticinin, ihracatçının önünü görememesinden kaynaklandığını biliyorum. Merkez Bankası burada iki kötü tercih arasında daha az kötü olanı tercih etmiştir.” şeklinde konuştu. Faizlerin üretim üzerindeki etkisinin farkında olduklarını söyleyen Bakan Işık, yaşanan artışların geçici olduğuna inandığını söyledi.

    KAYNAK
    _______________________________________________________
    28 Ekim, Son durum

    ÖTV indirimi hurda indirimi son zamanlarda yaşlı araba sahipleri tarafından merak ile beklenmekteydi. Hatta 6 bin 500 liraya kadar bir miktar verileceği vatandaşları sevindirmişti. Ancak bu sevinç kısa süreli kaldı. Bakan Şimşek böyle bir çalışmanın olmadığını belirterek ÖTV indirimi olmayacak diye açıklama yaptı. Bunun sebebini ise cari açığının olduğunu ve bunu daha fazla arttırılmayacaklarını açıkladı.

    20 Yaş hurda arabalar ne kadar alınacak ÖTV indirimi

    "Bu konuda çeşitli spekülasyonlar, beklentiler var. Araçlarını hurdaya ayırıp, yeni araç almak isteyenlere ÖTV indirimi sağlanacağı gibi beklentiler var ama ÖTV teşviki söz konusu olamaz. Buna sadece bir gider kaybı olarak da bakmayız. Böyle bir teşvik, tüm makro ekonomik parametreleri olumsuz etkileyeceği gibi ithal araç talebini de patlatır."

    "Böyle bir teşvikin verilmesi, ekonomik parametrelerin bozulması anlamına gelir ki biz böyle adımlara soğuk bakıyoruz. Bu bir risktir. Maliye Bakanlığı olarak böyle bir riski göze alamayız"

    KAYNAK


    Güncel Haber 20 Eylül 2013

    54 Kamuoyunun "hurda teşviki" olarak bilinen eski araçların trafikten çekilmesini yürütme çalışmalarında ayrıntılar netleşmeye başladı. Üç farklı sınıflandırmada uygulanması öngörülen hurda teşviki, 1990-1993 arasında ise 6.500 TL, 1985-1990 arasında 5 bin lira, 1985 öncesi araçlar için 3.500 olarak planlandı.

    Hurda araç teşviki üç farklı sınıflandırmada 2 milyon binek aracının trafikten çekilmesi hedefleniyor. Bu araçlar ortalama 5 bin TL ile desteklenmiş olacak. 1985 model ve öncesi binek araçlar için 3 bin 500 lira teşvik öngörülürken aynı rakam 85-90 yılları arası modellerde 5 bin lira olarak planlandı. Taslak çalışmaya göre 90 ve 93 model arasında bulunan binek araçlardaki destek miktarı ise 6 bin 500 lira olarak öngörüldü.

    Önümüzdeki günlerde son kararın verileceği taslak çalışmasına göre yeni araç alımına kredi faiz desteği de paketin içerisinde yer alıyor. Hurda teşviklerinin masaya yatırıldığı teknik düzenlemelerin yer aldığı söz konusu taslakta 20 yaş üstü taşıtını getirip sıfır araç alanlara ÖTV indirimi verilmesi teklifi de bulunuyor.

    İNDİRİM GELECEK YIL UYGULAMAYA GİRİYOR
    Hurda indiriminin yer aldığı teşvik paketinin 2014 yılında hayata geçirilmesi planlanıyor. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen çalışmalara ilişkin son karar önümüzdeki günlerde yapılacak toplantıda masaya yatırılacak. Hurda teşvikine yönelik son karar Ekonomik Koordinasyon Kurulu’nda (EKK) masaya yatırıldıktan sonra siyasi irade tarafından verilecek.

    TÜRKİYE'DE 20 YAŞTAN BÜYÜK 4 MİLYON ARAÇ VAR
    Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde 17 milyonun üzerinde araç bulunuyor. 20 yaş üzerindeki araç sayısı ise 4 milyonun üzerinde. 20 yaş üzerindeki araçların yaklaşık 2 milyon adedi binek taşıtlardan oluşuyor. Hurda araç düzenlemesinde sona gelindiğini belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, konuyla ilgili çalışmaların 2014 yılında hayata geçirilerek yerli üretime önem verileceğini açıklamıştı.

    KAYNAK

    ______________________________________________________________________________________
    SON GELİŞME

    "HURDA ARAÇ DÜZENLEMESİ SON NOKTAYA GELDİ, UYGULAMA 2014'TE"

    Bakan Ergün, hurda araçlara yönelik hazırlanan çalışmanın sorulması üzerine de çalışmanın son noktaya getirildiğini açıkladı.

    Bakanlıklar arası yürütülen çalışmaya göre, Türkiye'de 20 yaş üstü 4 milyondan fazla araç bulunduğunu, bunun 2 milyonunun binek araç olduğunu belirten Ergün, bunlardan bir kısmının trafiğe çıkmasının sakıncalı olduğunu söyledi.

    Söz konusu araçların çok eski teknolojilerle üretilmiş, çok aşırı yakıt kullanan, çevreyi kirleten, trafik akışına uyamayan, yolda bile doğru düzgün gitme imkanına sahip olmayan araçlar olduğunu anlatan Ergün, bu araçların trafikten çekilmesi gerektiğini ifade etti.

    Bakan Ergün, söz konusu araçların trafikten çekilmesi noktasında bazı teşvik mekanizmalarının da devreye sokulacağını belirterek, bu araçların sahiplerini, yeni bir araba sahibi yapabilecek argümanlarla hareket edileceğini kaydetti.

    Ergün, hurda araçlara ilişkin yeni düzenleme modeline ilişkin şu bilgileri verdi:

    "Yani hem arabasını alalım bir fiyat belirleyelim buna, onun için 3 bin liradan 6 bin liraya kadar, aracın yaşına göre, modeline göre belirlenecek olan fiyatlar olabilir. Arkadaşlarımız böyle bir çalışma çıkardılar. Kaç para senin araban? Al 6 bin lira senin arabana para veriyoruz. Sana kredi imkanları da oluşturalım ama Türkiye'de üretilen araçlardan satın alma yoluyla bu kredi imkanını oluşturmamız gerekiyor ki Türkiye'deki üretimi de teşvik edelim. Çünkü, Türkiye'de şu anda piyasada kullanılan, satın alınan otomobillerin yüzde 75'i ithal otomobiller. Türkiye'de üretilen otomobiller tüketiciyi tatmin etmiyor tam olarak. Dolayısıyla, birçok insan otomobil ihtiyacını ithalat yoluyla karşılıyor. Bununla ilgili çalışmaları arkadaşlarımız son noktaya getirdi. Zannedersem bu çalışmayı artık 2014 yılında biz hayata geçirebiliriz."

    Konuya sadece eski araçların trafikten çekilmesi olarak bakılmaması gerektiğinin altını çizen Ergün, bu sayede 4 milyonluk yeni bir pazar oluşacağını söyledi. Ergün, düzenlemenin Türkiye'de otomotiv sektörüne çok önemli katkı sağlayacağını vurguladı.

    _______________________________________________________________________________________


    Ekonomi yönetimi 20 yaşın üzerindeki binek otoya sağlanacak teşviklerle ilgili paketi şekillendirdi. Buna göre isteyene nakit, isteyene de vergi indirimi sağlanacak.

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz hafta yaptığı, ‘yollarımızda güvenliği düşük araç istemiyoruz’ açıklamaları ile birlikte start alan hurda teşvikinin ayrıntıları netleşmeye başladı. Buna göre, 20 yaşın üzerindeki araçların trafikten çekilmesini öngören yeni hurda paketi kapsamında hazırlanan alternatiflerde, hurda araçlara nakit ve vergisel olmak üzere iki ayrı teşvik sağlanması öngörülüyor. Ekonomi bürokrasisi, 20 yaşın üzerindeki binek otomobillere sağlanacak teşviklerle ilgili ayrıntılı olarak çalışmalar yürütüyor. Paketin ana hatları ise belli oldu. Buna göre hurda teşviği paketi sadece tek bir vergi indirimi ile sınırlı tutulmayacak. 20 yaşın üzerindeki tüm araç sahiplerini kapsayan bir paket olacak. Bu çerçevede paket kapsamında hurda aracını teslim ederek yerine yeni araç almak isteyenlere vergi indirimi getirilecek. Elinde hurda aracı olan ancak vergi ve diğer borcu nedeniyle elinden çıkaramayanlara da borçlarını ödeme kolaylığı getirilecek.

    Çevre vergisi aynı pakette

    Yine elindeki hurda araçtan kurtulmak isteyen vatandaşlara da belirlenecek bir bedel karşılığında teslim etme imkanı sağlanacak. Öte yandan Maliye’nin yürüttüğü, çevreyi kirleten araçlardan daha fazla ÖTV ve MTV alınmasına ilişkin çalışmanın da aynı paket kapsamında değerlendirilmesi öngörülüyor.

    TOPLANTI AY SONU

    Hurda teşviğine ilişkin çalışmalar halen devam ediyor. Bürokratlar, alternatifler ve maliyetleri konusunda çalışma yürütüyor. Çalışmaların ay sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Nisan ayı sonunda ise Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İçişleri Bakanı Muammer Güler ve Sanayi Bakanı Nihat Ergün’ün katılımıyla, bir hurda teşviki toplantısı yapılacak. Toplantıda hazırlanan alternatifler değerlendirilecek. Üç bakanın yapacağı toplantının ardından ise bir taslak oluşturulacak.

    Kaynak: Hüseyin Özay-Stargazete

    LİNK:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Discursive -- 2 Nisan 2014; 11:36:40 >



  • Bu şimşek üste para ister kesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 23 Nisan 2013; 0:36:30 >
  • Ayrıca ekleme yapayım bugün sanayide bir ustadan duydum, araçlarını teslim etmeyenler her yıl ekstra vergiye tabi tutulacakmış.

    @gyradel

    Orası biraz sıkıntılı işte 95-2000 renault 9 12 / kuş serisi kullananların eli kolu bağlı, aynı şekilde geçen sene de durum böyleydi, binek araçlar haricindekileri topladılar. Bu kesim yine Allah'a emanet yollardaydı. Ortalama ne kadar ücret verirler 950-1000 kg arası binek araca? (Kilosuna para veriyorlar diye biliyorum)
  • Olayın detaylanmasını beklemek lazım.
    20 yaş üstü olup lpg ile kullanılan ve şu anki araçlardan çok daha güvenli olan çok araç modeli var.
    Artık klasik statüsüne mi alınacak onlar ne olacak bilmiyoruz.
    Kanunun detayları netleştikçe anlaşılır.
    Bu kanunun kuş serisine karşı çıkarıldığı çok bariz zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Olayın detaylanmasını beklemek lazım.
    20 yaş üstü olup lpg ile kullanılan ve şu anki araçlardan çok daha güvenli olan çok araç modeli var.
    Artık klasik statüsüne mi alınacak onlar ne olacak bilmiyoruz.
    Kanunun detayları netleştikçe anlaşılır.
    Bu kanunun kuş serisine karşı çıkarıldığı çok bariz zaten.

    Aynen öyle hedef kitle kuş serisi/toros gibi araçlar. Bir şekilde filtreleme yaparlar herhalde, kimse mecbur tutulamaz sonuçta.
  • zorraki de olsa güvenlik biraz daha artacak veya daha fazla vergi..

    ee şimdi Anadoluda tarla ile ev arasında araba kullanmak isteyen kişi illa yüksek modele mi binsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    zorraki de olsa güvenlik biraz daha artacak veya daha fazla vergi..

    ee şimdi Anadoluda tarla ile ev arasında araba kullanmak isteyen kişi illa yüksek modele mi binsin

    yorum super...konu ıle alakalı degıl ama kayıncom 3 bin tlye 89 dogan aldı ve istanbul guneşlide alenen apaci oldu ..bu zırtopozun elinden aracı devlet almalı ve egitime sokmalı...bunun gibi insanlar araca binince manyak oluyor allahtan parası yok biraz parası olsa direk insanların hayatı ile oynar...tek korkum devlet bu 3 bın tl lik araca 5 bin tl veririmi verirse bu dunbuk 12 bın tl lık arac alır..)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive

    Ayrıca ekleme yapayım bugün sanayide bir ustadan duydum, araçlarını teslim etmeyenler her yıl ekstra vergiye tabi tutulacakmış.

    @gyradel

    Orası biraz sıkıntılı işte 95-2000 renault 9 12 / kuş serisi kullananların eli kolu bağlı, aynı şekilde geçen sene de durum böyleydi, binek araçlar haricindekileri topladılar. Bu kesim yine Allah'a emanet yollardaydı. Ortalama ne kadar ücret verirler 950-1000 kg arası binek araca? (Kilosuna para veriyorlar diye biliyorum)

    Daha önce yapılan hurda uygulamalarında beklendiği gibi sonuç alınamadı diye hatırlıyorum, devletin dersine iyi çalışması gerek.Söz konusu "güvenlik" ise yılı 99 modelleride kapsayacak şekilde değiştirerek daha fazla araç kullanıcısına ulaşılabilir.Tabi bu da yeterli değil üstüne bu araç sahiplerini yeni araç sahibi (0 yada 2.el) yapacak teşvikleri düzgün hazırlamak gerek.

    93 model Renault 9 a teşvik diyerek 5 bin lira verirseniz sonuç yine daha önceki gibi olur.Zaten 2.elde aracın ederi aşağı yukarı bu kadar.

    Bir yandan çevreyi kirletme oranına göre vergi alınacak deniliyor.Diğer taraftan yasa 20 yaş üstü araçları kapsayacak deniyor.Teşviklerde yeterince iyi olmazsa modeli düşük (85-99) araç sahipleri için otomobile binmek dahada zorlaşacak gibi görünüyor.Umarım ay sonunda durum netleştiğinde daha iyi haberler alırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 23 Nisan 2013; 2:40:01 >
  • 94 modeel araç hurda olacak iyi güzel de 95-96-97-98-99-2000 model kuş serisi arabaların hepsi aynı ha 94 şahin ha 2000 model şahin ne farkı var. değişen bişey olmaz 95 model şahin 15.000 tl olur.
  • eger eski araclara buyuk miktarda ek vergi gelirse (atiyorum 1000tl) 15 yas ustu piyasasi yerlerde gezer. Ama asil konu su, avrupaya gore yonleniyoruz. Tamam guzel ama avrupada adam 5 maasiyla sifir arac alabiliyoken biz 20-25 maasimizlan anca aliyoruz. Bu konuda bi kanun cikmali asil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 model broadway`e ne verirler acaba? Tanıdığım bir yakınımda var yeni araba almayı düşünüyor.
  • Bence köylerde kullananlara vergi falan olması.Adam bozuk köy yolunda odun taşımak için torostan başka neye binebilir?

    Birde 20 yaşında olup 50 bine satılan araçtan daha güvenli araçlar var söyletmeyin şimdi adamı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.



    aracını şahısa satıp, üste para ekleyip yenileyecek..
    her şeyi devletten beklemeyin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 85 model renomuz var. Araca kasko yada sigorta yaptirmayiz olur biter kenarda dursun yilda 1 kere kurban tasirken ise yarar ederide 3-4 bin tl filan. Para degil.. Nakit tesviki olsa ne yazar? Gidebildigi yere kadar gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlarda hemen kuş serisi ve toros benzeri araçlar düşünülmüş. Eğer bu yasa çıkarsa sadece tofaşları hedeflerse hiç hoş olmaz. Lada'lar Opel'ler vs. bu arabalar yollarda tehlike arz etmiyormu ozaman. Hepsi 20 yaşında sonuçta!!!

    Kimse Kimse'nin aracını zorla alamaz. Bizim memlekette Tofaş'tan başka araç gidemiyor. Devlet önce yol yapsın ozaman ondan sonra araçlarımıza göz koysun.!!!!

    Bu resimdeki bizim oranın iyi yollarından. 30bin tl verip burlara kaç kişi o arabayı sürer!!

     20+ Yaşındaki Araçlar İçin Hurda Yasası (Son Gelişmeler İlk Mesajda)
  • Milleti illa borçlandırıp yeni araba aldıracak. yeni arabanın fiyatı zaten %50 vergi olduğundan gene devlet kazanacak yoksa halkı düşündüğünden yapmazlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.



    aracını şahısa satıp, üste para ekleyip yenileyecek..
    her şeyi devletten beklemeyin..

    Yazdıklarımdan bu sonucu mu çıkardınız ?

    Şuan araçlarını şahsa satıp ustune para ekleyip neden yenılemıyorlar o zaman ??
    Bu model araçlara binenlerin çoğunun maddi durumları ortada devlet madem ki yasa çıkarıyor daha kapsamlı ve daha teşvik edici olması gerektiğini savundum.Zaten teşvikten yararlansalar bile araç sahiplerinin çoğu yine borçlanacak herşeyi devletten beklemıyorlar zaten.
  • Köy yolunda kullanılıyor o insanlar ne yapacak demenin bir alemi yok. er aracın bir kullanım ömrü var ve bu dolunca trafikten çekilmeli.

    Aracın trafikten çekilmesi için can kayıplı trafik kazasının olması mı gerekiyor.

    Köy yolu yada kötü şartlarda araç kullanma ihtiyacı olan vatandaşlar ellerindeki aracın yenilenme vakti geldiğini çok iyi biliyorlar.

    Herşeyin bir ömrü var.

    Arabayı ben aldım kullandım. Çocuğumda kullansın. Torunum da kullansın devri son bulsun artık.. Zaten tenekeden mamül basit araçlara biniyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.



    aracını şahısa satıp, üste para ekleyip yenileyecek..
    her şeyi devletten beklemeyin..

    Yazdıklarımdan bu sonucu mu çıkardınız ?

    Şuan araçlarını şahsa satıp ustune para ekleyip neden yenılemıyorlar o zaman ??
    Bu model araçlara binenlerin çoğunun maddi durumları ortada devlet madem ki yasa çıkarıyor daha kapsamlı ve daha teşvik edici olması gerektiğini savundum.Zaten teşvikten yararlansalar bile araç sahiplerinin çoğu yine borçlanacak herşeyi devletten beklemıyorlar zaten.

    yenilemek zorunda değiller..
    devletin herkesi sıfır araç sahibi yapma gibi bir taahhüdü veya zorunluluğu yok.. sadece iyice dökülmüş ve elle tutulur yanı kalmamış araçları trafikten çekmeye çalışıyorlar hepsi bu..

    olayı ABS ve ESPsi olmayan araçlar üzerinden değerlendirmeyin.. zor giden ve zor duran cesetler çekilecek o kadar..
    ille çıtayı yüksek tutmak istiyorsanız o zaman bana da 25 bin lira teşvik verilsin 2010 model ESPsiz aracımı verip daha güvenlisini alayım.. öyle bir dünya yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.