Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
10
Favori
290.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • buji kaç km de değişir.......?



    ++çok tırnaklı bujiler
    ++iridyum ve benzeri bujiler
    ++performans bujileri
    ++fiyatları ve markaları
    ++buji hakkında teknik konular





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi na1979 -- 22 Haziran 2006; 9:45:13 >



  • ve buji kabloları?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crein

    ve buji kabloları?
    15 binde degiştiriyorum aslında 10 binde bir degiştirmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crein

    ve buji kabloları?
    40000 (kırk bin )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crein

    ve buji kabloları?
    Merhaba
    ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor)
    10 bin ile 40 bin km arasında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CiViC75

    Merhaba
    ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor)
    10 bin ile 40 bin km arasında

    Alıntıları Göster
    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor

    Alıntıları Göster
    unutmamalıyızki bujileri ne kadar erken değişirseniz yakıt da o kadar az yakarsınız+hava filitresi.Bunlar yakıtı etkileyen başlıca etkenler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor

    Alıntıları Göster
    EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
    ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
    ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CiViC75

    Merhaba
    ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor)
    10 bin ile 40 bin km arasında

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CiViC75

    Merhaba
    ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor)
    10 bin ile 40 bin km arasında


    benim araba imzada

    Ben bujileri her periyodik bakımda değiştiririm. Zaten pek pahalı birşey değil.
    Gecen usta kabloları da değiştirelim bayadır değişmemiş dedi de ben de OK dedim. (40-50000 falan olduydu sanırım)

    Merak ettim ondan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
    ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
    ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor


    Alıntıları Göster
    bu perşembe degiştirdim tam 80000km de degişti 170 ytl tuttu 8 bujide degişti bujileri söktüler resmen bujiler bitmiş hava filitreside degişti benim araba roket oldu ama genede 215 km de devir kesiyor sadece artık o hıza daha çabuk ulaşıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
    ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
    ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor






  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy32tr

    bu perşembe degiştirdim tam 80000km de degişti 170 ytl tuttu 8 bujide degişti bujileri söktüler resmen bujiler bitmiş hava filitreside degişti benim araba roket oldu ama genede 215 km de devir kesiyor sadece artık o hıza daha çabuk ulaşıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
    ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
    ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor




    Alıntıları Göster
    kardeş eğerki yakıtta tasarruf istiyorsan 15-20 binden sonra değiştirirsin. ama bu işin prosödürünü sorarsan valla bozuluncaya kadar değiştirme derim ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atomik07

    kardeş eğerki yakıtta tasarruf istiyorsan 15-20 binden sonra değiştirirsin. ama bu işin prosödürünü sorarsan valla bozuluncaya kadar değiştirme derim ben

    Alıntıları Göster
    İridiyum uçlu bujiler 100,000 km yi görür. 100bin km de bir değiştirlirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    İridiyum uçlu bujiler 100,000 km yi görür. 100bin km de bir değiştirlirler.

    Alıntıları Göster
    evet geçen ay değiştirdim 30 lira senso marka iridyum uçlu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    evet geçen ay değiştirdim 30 lira senso marka iridyum uçlu

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ben birşeyi merak ettim her 10 binde bakıma giriyor ve bujileride değiştiriyordu servis.enson 110 bin bakımında sadece temizlemek yeter deyip değiştirmediler.bir ark ında cliosunda servis değişmeyip temizlemekle yetinmişti sizce temizlenmesi gerçekten yetermi servis neden değişmedide temizledi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    aractan araca degişir. normal araclarda 50000 civarı iken hyundai sonata nın 3.2 lt motorunun bujileri 160000 km bir degişiyor. Çünkü platin buji...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sebastian_RR

    aractan araca degişir. normal araclarda 50000 civarı iken hyundai sonata nın 3.2 lt motorunun bujileri 160000 km bir degişiyor. Çünkü platin buji...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar platin bujiler daha uzun ömürlü,ancak servislerde falan kurcalayıp ucunu bozan salaklar var,onların yüzünden kız gibi bujiler hurdaya çıkıyo bazen
    Bir de LPG kullanılan araçların bujilerini sık sık değiştirmek gerekiyo,meret beğenmiyo ateşleme kötü olunca
    Normal şartlarda ise arkadaşların da dediği gibi araçtan araca değişiyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Arkadaşlar platin bujiler daha uzun ömürlü,ancak servislerde falan kurcalayıp ucunu bozan salaklar var,onların yüzünden kız gibi bujiler hurdaya çıkıyo bazen
    Bir de LPG kullanılan araçların bujilerini sık sık değiştirmek gerekiyo,meret beğenmiyo ateşleme kötü olunca
    Normal şartlarda ise arkadaşların da dediği gibi araçtan araca değişiyo.

    Alıntıları Göster
    Buji değişiminde değişik parametreler olduğu için tam bir km veya zaman söylemek mümkün olmayabilir.
    her firmanın belirlediği bir değişim km veye süresi vardır. 30 000 den 90 000 km ye kadar değişebilir.
    hatta bu km değeri dahada farklı değerler olabilir.

    en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
    bunlar;

    ++kullanılan bujininn kalitesi
    ++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
    ++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
    ++Aracı kullanım şekli
    ++kullanılan bujilerin malzemesi
    ++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
    ++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
    ++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


    buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    Buji değişiminde değişik parametreler olduğu için tam bir km veya zaman söylemek mümkün olmayabilir.
    her firmanın belirlediği bir değişim km veye süresi vardır. 30 000 den 90 000 km ye kadar değişebilir.
    hatta bu km değeri dahada farklı değerler olabilir.

    en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
    bunlar;

    ++kullanılan bujininn kalitesi
    ++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
    ++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
    ++Aracı kullanım şekli
    ++kullanılan bujilerin malzemesi
    ++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
    ++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
    ++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


    buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 4 tırnaklı bujiler varmış hiç duydunuzmu yakıt tüketiminede yararı varmış i bilginiz varmı bizim 92 model şahine takcazda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    arkadaşlar 4 tırnaklı bujiler varmış hiç duydunuzmu yakıt tüketiminede yararı varmış i bilginiz varmı bizim 92 model şahine takcazda

    Alıntıları Göster
    alıntı: aLLyC
    Buji, üretilen elektriği, uç kısmında bulunan çıkıntıya doğru ark yaptırarak patlamayı sağlar. Bir ampülü andıran bu sistemdeki kıvılcımın oluşabilmesi için, yani elektriği bir noktadan bir noktaya ark yaptırarak atabilmek için çok büyük bir enerjiye ihtiyaç vardır. Bir bujideki voltaj 40bin ile 100bin volt arasında değişmektedir.

    Bujinin bu yüksek voltajı, elektrodun içinden geçirebilmesi için, içinde izole edilmiş bir yolun olması gereklidir. Bu elektroddan, aradaki boşluğu geçerek uçtaki çatala atlayan yüksek ve voltajlı enerji, sonradan motor bloğuna aktarılır ve toplanır. Buji de bu süre zarfında motor içinde oluşan aşırı sıcağa ve basınca da karşı koymalıdır. Bunun yanında bujiye kesinlikle yakıt gelmemelidir. Buji, bu kıstaslar göz önünde bulundurularak dizayn edilmektedir.

    Bujide, elektrik izalasyanu için seramik kullanılmaktadır. Elektrodun üst kısmında üretilen ve kıvılcım oluşturan elektrik, seramik kaplama sayesinde bujinin başka kısımlarına iletilemiyor. Bu, aynı zamanda artıkların yok edilmesinde de rol oynuyor. Seramik aslında zayıf bir ısı iletkenidir. Bu nedenle, çalışma sırasında buji çok ısınmakta ve bu sayede artıkların yanarak yok olmasına sebep olmaktadır.

    Bazı otomobillerdeyse sıcak buji olarak adlandırılan bujiler kullanılmaktadır. Bu tip bujilerde bulunan seramik kaplama, bujinin metal kısmıyla daha az temas etmektedir. Bu tasarım, bujinin yarattığı ısıyı seramik kısma aktarmasını azaltarak, bujinin daha sıcak kalmasını sağlar ve bu sayede daha fazla artık yanmasına neden olur. Soğuk bujilere, daha çok kontakt halinde olduklarından çalışma sırasında daha soğuk kalırlar.

    Otomobil üreticileri, motorlar için uygun gördükleri ısı değerlerine göre bujiler kullanırlar. Özellikle yüksek performanslı otomobillerin motorları daha çok ısındığından dolayı daha soğuk olan bujiler tercih edilir. Eğer buji aşırı ısınmışsa, ateşleme yapmadan yakıtı yakabilir Bu nedenle otomobilde, öngörülen ısı kabına sahip buji kullanılmalıdır.

    Bujilerde farklı tırnak tipi ve sayısı bulunmaktadır. Bunların şekil ve sayıları da otomobilin üreticisinin öngördüğü şekilde ayarlanmaktadır. Bu yüzden yine doğru olanı üreticinin ön gördüğünü kullanmak olacaktır.


    alıntı: senjizu
    5000-7000 km. de buji değişmez!! Galiba kilometreleri yanlış yzdın.
    İlk buji değişimi 40.000 km.'de olmalı.
    ikinci de 80.000 km.'de olmalı.

    Kaynak:http://www.honda.com.tr/otomobil/pages/?page=servis_20






    alıntı: Buzz Lightyear
    Peki bu işi kendimiz sorunsuz yapabilir miyiz? Daha önce buji değişmemiş biri olarak bu iş tek başımıza da yapılabilir mi?
    Bujileri aldığımız yerden sorsak herhalde nasıl değişeceğini de gösterirler değil mi?



    Elbette yapabilirsiniz çok kolay..

    Tabii ilk etapta 16mm'lik ortası kauçuklu hususi buji lokması ve onu yeterince derine sokabilmek için gerekli uzatma aparatından temin etmek lazım .. Buji lokmasını sanayiide dükkanlarda falan, hırdavatçılarda sorsanız bilirler zaten ben Ankara Bilkent'de Praktiker'den almıştım ..

    Bununla beraber eğer bujilere ulaşmak için motorda hususi bir kapak falan çıkartmak gerekiyorsa onunda gerekli aletini edinmek lazım .. Mesela benim araçta bujilere ulaşmak için motorun üstünde uzunca bir kapak var ve ilk etapta alyan anahtarıyla o kapağı açmak gerekiyor...

    Değiştirme hadisesine gelince de eski bujiyi çıkartıp yuvaya yakın kısımları gazyağı, tiner veyahut WD40 spreyi kullanarak bir bezle temizledikten sonra yeni bujiyi kuvvet gerektirmeden yuvasına çevirerek oturtun ve çeyrek ila yarım tur arası sıkıştırın. Aşırı sıkıştırmaya falan çalışmayın tabii ..Gerçi anlarsınız onun ne kadar sıkı olması gerektiğini .. Eğer fazla sıkmadığınızdan şüphe ediyorsanızda 100 - 200 km sonra buji yuvalarının kenarlarına bir bakıverin eğer kaçak varsa oralar kararır kendini belli eder zaten...

    Normalde ustalar bujiyi değiştirirken eski bujiyi çıkarttıklarında deliğe ve pistonların içine tabancayla biraz basınçlı hava sıkarlar ama hiç gerek yok aslında...



    alıntı: senjizu
    Buji bir motor için en önemli parçalardan biri. Kesinlikle orjinal buji kullanın. Oto parçacılara gittiğinizde elindeki bulunan buji kesinlikle sizin arabaya uyacağını söyleyecektir. Bir arkadaşımın temprasına reno bujisini olur diye vermişler, dijital göstergeler sapıtmıştı. En iyisi gidin servisten orjinal bujiyi alın, ister kendiniz takın ister tamirciye taktırın. Piyasaya göre daha pahalı olsa bile, yakıt tasarrufundan ve daha geç değişim yapmakla aradaki fiyat farkını kapatacaksınız ve aracınız daha performanslı çalışacak.
    Birçok otoparçacıyı dinlerseniz ellerindeki parça orjinaldir!! Deneyin ve görün. Arabanın servisinden aldığınız orjinal parjça ile piyasadan orjinal diye aldıklarınızı yan yana koyup kıyaslayın!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    alıntı: aLLyC
    Buji, üretilen elektriği, uç kısmında bulunan çıkıntıya doğru ark yaptırarak patlamayı sağlar. Bir ampülü andıran bu sistemdeki kıvılcımın oluşabilmesi için, yani elektriği bir noktadan bir noktaya ark yaptırarak atabilmek için çok büyük bir enerjiye ihtiyaç vardır. Bir bujideki voltaj 40bin ile 100bin volt arasında değişmektedir.

    Bujinin bu yüksek voltajı, elektrodun içinden geçirebilmesi için, içinde izole edilmiş bir yolun olması gereklidir. Bu elektroddan, aradaki boşluğu geçerek uçtaki çatala atlayan yüksek ve voltajlı enerji, sonradan motor bloğuna aktarılır ve toplanır. Buji de bu süre zarfında motor içinde oluşan aşırı sıcağa ve basınca da karşı koymalıdır. Bunun yanında bujiye kesinlikle yakıt gelmemelidir. Buji, bu kıstaslar göz önünde bulundurularak dizayn edilmektedir.

    Bujide, elektrik izalasyanu için seramik kullanılmaktadır. Elektrodun üst kısmında üretilen ve kıvılcım oluşturan elektrik, seramik kaplama sayesinde bujinin başka kısımlarına iletilemiyor. Bu, aynı zamanda artıkların yok edilmesinde de rol oynuyor. Seramik aslında zayıf bir ısı iletkenidir. Bu nedenle, çalışma sırasında buji çok ısınmakta ve bu sayede artıkların yanarak yok olmasına sebep olmaktadır.

    Bazı otomobillerdeyse sıcak buji olarak adlandırılan bujiler kullanılmaktadır. Bu tip bujilerde bulunan seramik kaplama, bujinin metal kısmıyla daha az temas etmektedir. Bu tasarım, bujinin yarattığı ısıyı seramik kısma aktarmasını azaltarak, bujinin daha sıcak kalmasını sağlar ve bu sayede daha fazla artık yanmasına neden olur. Soğuk bujilere, daha çok kontakt halinde olduklarından çalışma sırasında daha soğuk kalırlar.

    Otomobil üreticileri, motorlar için uygun gördükleri ısı değerlerine göre bujiler kullanırlar. Özellikle yüksek performanslı otomobillerin motorları daha çok ısındığından dolayı daha soğuk olan bujiler tercih edilir. Eğer buji aşırı ısınmışsa, ateşleme yapmadan yakıtı yakabilir Bu nedenle otomobilde, öngörülen ısı kabına sahip buji kullanılmalıdır.

    Bujilerde farklı tırnak tipi ve sayısı bulunmaktadır. Bunların şekil ve sayıları da otomobilin üreticisinin öngördüğü şekilde ayarlanmaktadır. Bu yüzden yine doğru olanı üreticinin ön gördüğünü kullanmak olacaktır.


    alıntı: senjizu
    5000-7000 km. de buji değişmez!! Galiba kilometreleri yanlış yzdın.
    İlk buji değişimi 40.000 km.'de olmalı.
    ikinci de 80.000 km.'de olmalı.

    Kaynak:http://www.honda.com.tr/otomobil/pages/?page=servis_20






    alıntı: Buzz Lightyear
    Peki bu işi kendimiz sorunsuz yapabilir miyiz? Daha önce buji değişmemiş biri olarak bu iş tek başımıza da yapılabilir mi?
    Bujileri aldığımız yerden sorsak herhalde nasıl değişeceğini de gösterirler değil mi?



    Elbette yapabilirsiniz çok kolay..

    Tabii ilk etapta 16mm'lik ortası kauçuklu hususi buji lokması ve onu yeterince derine sokabilmek için gerekli uzatma aparatından temin etmek lazım .. Buji lokmasını sanayiide dükkanlarda falan, hırdavatçılarda sorsanız bilirler zaten ben Ankara Bilkent'de Praktiker'den almıştım ..

    Bununla beraber eğer bujilere ulaşmak için motorda hususi bir kapak falan çıkartmak gerekiyorsa onunda gerekli aletini edinmek lazım .. Mesela benim araçta bujilere ulaşmak için motorun üstünde uzunca bir kapak var ve ilk etapta alyan anahtarıyla o kapağı açmak gerekiyor...

    Değiştirme hadisesine gelince de eski bujiyi çıkartıp yuvaya yakın kısımları gazyağı, tiner veyahut WD40 spreyi kullanarak bir bezle temizledikten sonra yeni bujiyi kuvvet gerektirmeden yuvasına çevirerek oturtun ve çeyrek ila yarım tur arası sıkıştırın. Aşırı sıkıştırmaya falan çalışmayın tabii ..Gerçi anlarsınız onun ne kadar sıkı olması gerektiğini .. Eğer fazla sıkmadığınızdan şüphe ediyorsanızda 100 - 200 km sonra buji yuvalarının kenarlarına bir bakıverin eğer kaçak varsa oralar kararır kendini belli eder zaten...

    Normalde ustalar bujiyi değiştirirken eski bujiyi çıkarttıklarında deliğe ve pistonların içine tabancayla biraz basınçlı hava sıkarlar ama hiç gerek yok aslında...



    alıntı: senjizu
    Buji bir motor için en önemli parçalardan biri. Kesinlikle orjinal buji kullanın. Oto parçacılara gittiğinizde elindeki bulunan buji kesinlikle sizin arabaya uyacağını söyleyecektir. Bir arkadaşımın temprasına reno bujisini olur diye vermişler, dijital göstergeler sapıtmıştı. En iyisi gidin servisten orjinal bujiyi alın, ister kendiniz takın ister tamirciye taktırın. Piyasaya göre daha pahalı olsa bile, yakıt tasarrufundan ve daha geç değişim yapmakla aradaki fiyat farkını kapatacaksınız ve aracınız daha performanslı çalışacak.
    Birçok otoparçacıyı dinlerseniz ellerindeki parça orjinaldir!! Deneyin ve görün. Arabanın servisinden aldığınız orjinal parjça ile piyasadan orjinal diye aldıklarınızı yan yana koyup kıyaslayın!

    Alıntıları Göster
    normal bir buji yapısı....


    iridyum metalinin çok sert olduğunu biliyorum buda bujiye dayanım ömür verir onun dışında iridyum bujinin ateşlemeye ne katkısı olur düşünmek lazım.....
    bu arada bujide denso, bosch çok iyi markalardır....


    İRİDYUM BUJİ İLE ATEŞLEME,
     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...



    NORMAL BUJİ İLE ATEŞLEME,
     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...


    http://www.ngk.com.tr/Iridium_IX.1871.0.html
    http://www.ngk.com.tr/Yenilikcilik_ve_teknoloji.1873.0.html

    İridyum bujiler hakkında bilgi alabilirsiniz.
    http://www.boschusa.com/AutoParts/SparkPlugs/PlatinumPlus4/#

    http://aa.bosch.de/boaa-tr/Product.jsp?prod_id=75&ccat_id=26&language=tr-TR&publication=1
    http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/kfz-teile/bcs/index.htm


    aslında aklımızda kalması gereken bu konularadaki en önemli husus şudur.
    araçtan iyi bir performans/ekonomi bekliyorsak gözlerdeki(yanma odası) yanmanın max. kalitede en mükemmel şekilde ve düzenli olmasını sağlamak lazım.

    yanmanın max. kalitede olmasını sağlayan unsurlardan biride ateşlemenin güçlü ve tam zamanında olmasıdır.
    güçlü bir ateşleme yanma odasına alınan karışımın çok ideal şekilde yanmasını sağlayıp direk yanma basıncı olarak torka etki edecektir. yani biyel koluna verdiği kuvvet farklılaşıp güç kazancımız olacaktır.
    yanmanın ideal değerlerde olduğunun ölçüsünüde size kalibrasyonu hassas yapılmış emisyon ölçüm cihazları verecektir.
    veya sizin ideal durumda hassas yapacağınız yakıt sarfiyatı hesaplarınızda bu sonucu bir nebze olsun gösterecektir


    -----------------------------------


    çok tırnaklı buji

    %4.8 ekonomi sağlayan çift tırnaklı buji yakıttan tam verim almayı sağlar......

    bosch bu işte dünya devlerinden

     ...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...




    Bujinin tırnak sayısının artması kıvılcım miktarını arttırır ve iyi bir yanma sağlayarak çekişi arttırır ve yakıtı azaltır.Özellikle modifikasyon yapılan motorlarda genelde 3 veya bosch un 4 tırnak bujileri bulunur ancak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Arkadaşımızında dediği gibi öyle kafana göre her arabaya her bujiyi takamazsın.Çünki örneğin bazı tek tırnak bujili bir araçlara dört tırnağı takınca gelen çakma voltajını dörde bölmüş olursun.Dört tırnaktan kıvılcım çakar ancak dördüde zayıf kalır ve yanma verimi düşebilir.Her araç için demiyorum ama genelde karşılaşılan sorun bu oluyor.Bunuda özellikle modifikasyon işinde yaparken ateşleme sistemini güçlendirip uyguluyoruz(Buji kabloları,distribitor değişimi,bobin değişimi ve/veya ateşleme güçlendirici uygulayarak) ve baya verim alıyoruz. Ayrıca ateşleme artımında piston başlarınında tek nolktadan zarar görme olasılığı var.Size tavsiyem eğer normal trafik koşullarında kullanıyosanız ve güçle fazla işiniz yoksa fabrikanın verdiği bujiyi kullanın.Bu orjinalden tek,iki,üç,veya dört tırnak olabilir ama mutlaka ve mutlaka orjinali kullanın.Çünkü fabrika herşeyin ayarını o bujiye göre yapıyor.


    alıntıdır




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.