Şimdi Ara

ASANSÖR HAKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
721
Cevap
48
Favori
129.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aekadaşlar mesajlarınızda kimden bahsettiğinizi belirtirseniz daha anlaşılır olur..

    Mesela : @...... /// @vsvmasdvdfm gibi
  • Sözüm konuyu açan genç arkadaşa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    ThyssenKrupp asansör yok mu ? ben gördüğümü çok iyi hatırlıyorum, hem de süper bir şeydi.

    Var , ben o firmada Asansör Bölge Supervizorüyüm.

    Kısaca firma ;

    Dünyanın heryerinde uçaklara bindiğiniz körükleri sadece THYSSENKRUPP üretir.

    Dünyanın en iyi Yürüyen merdivenlerini de öyle.Farkı hiç titreme yapmamasından anlayabilirsiniz.

    Örneğin Seyyid onbaşının vurduğu ingiliz zırhlısı Elizabeth i de , Seyyid onbaşının kullandığı topu ve mermiyi de THYSSENKRUPP üretmiştir. :)

    Ayrıca otomotiv ve çelik sektörü gibi birçok alanda faaliyet gösterip şu an dünya genelinde 600 bine yakın çalışanı vardır.


    600 bin çalışan

    bilgiler için teşekkürler.

    bir yanlisligi duzeltiyim.Seyyit onbasinin kullandigi top Krupp yapimiydi.2.dunya savasindan sonra sirket THYSSENKRUPP olmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anakinSky


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    ThyssenKrupp asansör yok mu ? ben gördüğümü çok iyi hatırlıyorum, hem de süper bir şeydi.

    Var , ben o firmada Asansör Bölge Supervizorüyüm.

    Kısaca firma ;

    Dünyanın heryerinde uçaklara bindiğiniz körükleri sadece THYSSENKRUPP üretir.

    Dünyanın en iyi Yürüyen merdivenlerini de öyle.Farkı hiç titreme yapmamasından anlayabilirsiniz.

    Örneğin Seyyid onbaşının vurduğu ingiliz zırhlısı Elizabeth i de , Seyyid onbaşının kullandığı topu ve mermiyi de THYSSENKRUPP üretmiştir. :)

    Ayrıca otomotiv ve çelik sektörü gibi birçok alanda faaliyet gösterip şu an dünya genelinde 600 bine yakın çalışanı vardır.


    600 bin çalışan

    bilgiler için teşekkürler.

    bir yanlisligi duzeltiyim.Seyyit onbasinin kullandigi top Krupp yapimiydi.2.dunya savasindan sonra sirket THYSSENKRUPP olmuştur.

    Dediğiniz de doğrudur.İki firma 1998 yılında birleşmiştir.

    Link :http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=-51362
  • Bazı binalarda eski tip (kapısını sizin açtığınız) asansörlerde, zemini görmeden asansöre binmeyiniz, şeklinde uyarı olur. Asansör kata gelmeden kapı neden açılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    ThyssenKrupp asansör yok mu ? ben gördüğümü çok iyi hatırlıyorum, hem de süper bir şeydi.

    Var , ben o firmada Asansör Bölge Supervizorüyüm.

    Kısaca firma ;

    Dünyanın heryerinde uçaklara bindiğiniz körükleri sadece THYSSENKRUPP üretir.

    Dünyanın en iyi Yürüyen merdivenlerini de öyle.Farkı hiç titreme yapmamasından anlayabilirsiniz.

    Örneğin Seyyid onbaşının vurduğu ingiliz zırhlısı Elizabeth i de , Seyyid onbaşının kullandığı topu ve mermiyi de THYSSENKRUPP üretmiştir. :)

    Ayrıca otomotiv ve çelik sektörü gibi birçok alanda faaliyet gösterip şu an dünya genelinde 600 bine yakın çalışanı vardır.


    Bu firmanın adı nasıl okunuyor hep merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ate$

    Bazı binalarda eski tip (kapısını sizin açtığınız) asansörlerde, zemini görmeden asansöre binmeyiniz, şeklinde uyarı olur. Asansör kata gelmeden kapı neden açılır.

    Çünkü bazı çok bildiğini zanneden cahil insanlar.

    O eski asansörün ( ÇARPMA KAPI LI ) kapı kilidi falan arıza yaptığında değişinceye kadar , o kilitteki ( fiş,kontak devresini ) emniyet devresini köprüleyebiliyorlar.


    Sistem emniyet açığı algılamadığı için kapı açık dahi olsa asansör hareket edebiliyor.

    KAPILARI veya KAPI YI KÖPRÜLEMEK SONRA O ASANSÖRÜ NORMALDE ÇALIŞTIRMAK CANA KAST LA AYNIDIR...

    EN BÜYÜK KAZA SEBEPLERİNDEN BİRİDİR.En emniyetlisi KABİN i KATTA GÖRDÜKTEN SONRA ASANSÖRE BİNMEKTİR..
  • herhangi bir kata çıkarken veya inerken herhangi bir kattan kapıyı çeksek asansör duruyor. ama kapı tam açılmıyor normalde açıldığından 1-2 cm daha fazla açılıyor. nedeni ne olabilir bunun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeadPoets

    ThyssenKrupp asansör yok mu ? ben gördüğümü çok iyi hatırlıyorum, hem de süper bir şeydi.

    Var , ben o firmada Asansör Bölge Supervizorüyüm.

    Kısaca firma ;

    Dünyanın heryerinde uçaklara bindiğiniz körükleri sadece THYSSENKRUPP üretir.

    Dünyanın en iyi Yürüyen merdivenlerini de öyle.Farkı hiç titreme yapmamasından anlayabilirsiniz.

    Örneğin Seyyid onbaşının vurduğu ingiliz zırhlısı Elizabeth i de , Seyyid onbaşının kullandığı topu ve mermiyi de THYSSENKRUPP üretmiştir. :)

    Ayrıca otomotiv ve çelik sektörü gibi birçok alanda faaliyet gösterip şu an dünya genelinde 600 bine yakın çalışanı vardır.


    Bu firmanın adı nasıl okunuyor hep merak ediyorum

    Kişiye göre değişir hocam...

    ben thysenkrup diyorum.

    Ama doğru telafuz :http://tr.forvo.com/word/thyssenkrupp/
  • vay arkadaş milletin asansörle ne çok derdi varmış :D
  • NEDEN BU KONU HEP GECE 1DEN SONRA UPLANIYOR!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ate$

    Bazı binalarda eski tip (kapısını sizin açtığınız) asansörlerde, zemini görmeden asansöre binmeyiniz, şeklinde uyarı olur. Asansör kata gelmeden kapı neden açılır.

    Çünkü bazı çok bildiğini zanneden cahil insanlar.

    O eski asansörün ( ÇARPMA KAPI LI ) kapı kilidi falan arıza yaptığında değişinceye kadar , o kilitteki ( fiş,kontak devresini ) emniyet devresini köprüleyebiliyorlar.


    Sistem emniyet açığı algılamadığı için kapı açık dahi olsa asansör hareket edebiliyor.

    KAPILARI veya KAPI YI KÖPRÜLEMEK SONRA O ASANSÖRÜ NORMALDE ÇALIŞTIRMAK CANA KAST LA AYNIDIR...

    EN BÜYÜK KAZA SEBEPLERİNDEN BİRİDİR.En emniyetlisi KABİN i KATTA GÖRDÜKTEN SONRA ASANSÖRE BİNMEKTİR..

    Hocam sizde asansörcüsünüz galiba meslektaş çıktık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Graypast

    herhangi bir kata çıkarken veya inerken herhangi bir kattan kapıyı çeksek asansör duruyor. ama kapı tam açılmıyor normalde açıldığından 1-2 cm daha fazla açılıyor. nedeni ne olabilir bunun

    Asansöre VANDALİZM olabilir mesela....


    Gerçek cevap ise...Bahsettiğin asansör muhtemelen MANUEL/Çarpma kapı dır.Kapının FİŞ/KİLİT in üzerinde dolaşan bir HABERLEŞME VOLTAJI VARDIR.Sen kapıyı kuvvetli çekersen FİŞ ayaklarından biri teması keser ve ana karta kapı açıldı DUR uyarısı gönderir böylece asansör durur.Kapı açılmaz çünkü kilit sistemi ya anahtar la ya da o tip asansör de LİRPOMP basıncı ile açılır.

    Zaman la bir yerlerde arızalara sebebiyet verirsin, o sebebiyet te senin cebinde ki paraya arıza verdirir

    Asansör firması da senin kapı çekmenden para kazanır
  • Evet hocam,yeniyim ben daha 15 yıl felan oluyor asansör geçmişim

    PM den paslaşalım belki personel gönderirsin
  • Güzel konu.
  • asansor uzerine staj yapmak istiyordum ancak yakin arkadasimin dayisi asansorcu ve is yaparken sikisip agir yaralanmis bunu duydular yok olmaz dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    Güzel konu.

    Konu güzel hocam da , konuyu açan arkadaş öğrenci.Bazı yerler de büyük hatalı bilgiler var.Düzeltmeye kalksam sabaha kadar yazmam lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dehhani.

    asansor uzerine staj yapmak istiyordum ancak yakin arkadasimin dayisi asansorcu ve is yaparken sikisip agir yaralanmis bunu duydular yok olmaz dediler

    Doğrudur ASANSÖR İŞİ HATAYA MAHAL VERMEZ..O çalışma alanında gerekli tedbir ve emniyet alınsaydı KESİNLİKLE HİÇ BİR ŞEY OLMAZDI..Emin ol kusurun çoğu kendindedir o çalışanın.

    Montaj da çalışan bir personel,baret saçımı bozuyor,kafamı sıkıyor gibi mazeretlerle baretini takmazsa kafasını tavana çarpınca ya da birşey düştüğünde telafisi olmayan yaralanmalara mahal vereceğinin ve bunun kendi canını koruduğunun bilincini taşımazsa HERŞEY OLABİLİR...

    Maalesef ülkemizde birçok kişi BANA BİR ŞEY OLMAZ gibi düşünüyor.Ya da ÖLMEYİ BAYILMAK ZANNEDEN BİRÇOK ÇALIŞAN VAR...

    Sevindirici olan ise piyasada birçok firma kendi iç denetimlerini yapmaya başladı.
    İSG uzmanları tahsis ediliyor küçük firmalara bile.Personellere İSG eğitimleri veriliyor.

    Yanlış hatırlıyor olabilirim ama sektör ayrımı yapılmaksızın DÜNYA GENELİNDE İŞ KAZALARINDA ÖLEN İNSAN SAYISI , 1.2. Dünya savaşında ölenden daha fazla.
  • Selamlar.

    Bizim iş yerinde markasını hatırlamadığım asansör sistemi var. Şirketteki asansörün ışığı kapı açılınca yanıyodu eskiden , şimdilerde sürekli yanıyor gece gündüz. Birde en son katta dururken freni ayarlayamıyordu , yani normalde durması gereken çizgiden üç beş parmak aşağıda duruyodu , tabi ayağınız takılıyordu ve bu duruş esnasında titreme yapıyordu.

    Asansör tamiri için gelen ekip asansörün frenlerinde sıkıntı olduğunu , kullanmamamız gerektiğini belirtti. Onlar gitti başka tamirci geldi , bunlarda sensörlerinde sıkıntı var ondan durmuyor tam katla hizada dediler. Neticede 4 farklı asansör firmasından yetkili geldi ama değişen onlarca parçaya rağmen yinede katlarda tam hizada durmuyor. Ağırlıktan falan değil , tek kişi olsada aynıydı. Alarm düğmesine basınca zil çalıyodu eskiden , bu tamirler sırasında oda bozuldu , kliması üflemiyor falan artık.

    Geçenlerde şirket yönetim toplantısında asansör konusu gündeme geldi . Kararlaştırıldı falan , bir asansör firmasıyla anlaştık , 2 gün önce işe başladılar , komple söktüler eski asansörü. Yeni kabin falan konuldu , bunda dokunmatik ekran falan var , camlı kapılı ve çok seri çıkıp inebiliyor , çok hızlı yani. Ancak frenlerken çok titriyor , gözlemlediğimiz bu.

    Bu sorunuda ayarlarla falan çözeceklerini söylediler ancak umudum yok. Yine düzgün çalışmayacak o asansör. Zaten taşınacaktık bu binadan ama firmaya ait olduğu için , başka şube falan geçer onların işine yarar diye yaptırılması kararlaştırıldı.

    Bir başka sorum ise, bizim asansörün jeneratörü vardı , elektrik gidince kata geliyodu ve kapı açılıyodu. Bu sistemde o tamirler sonrası bozuldu , diafon falan vardı onlarda gitti. Sizce ne amaçla , katta tam hiza durmayan asansörün bu devrelerini sökmüş , devre dışı bırakmış olabilirler ? Bina 12 kat.

    Uzun oldu kusura bakmayın.

    edit : bir diğer sorum , bazı binalarda asansör çağırmak için bir aşağı birde yukarı tuş oluyor bu ne için ? Yani aşağı bastığınızda gelen asansörle üst katada çıkılıyor , yukarı basınca gelen asansördende aşağı iniliyor ? Birden fazla asansör kabini oluncabu tuşları görüyorum ama ne işe yarıyor ki bir aşağı bir yukarı asansör tuşu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 31 Mayıs 2013; 2:20:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Selamlar.

    Bizim iş yerinde markasını hatırlamadığım asansör sistemi var. Şirketteki asansörün ışığı kapı açılınca yanıyodu eskiden , şimdilerde sürekli yanıyor gece gündüz. Birde en son katta dururken freni ayarlayamıyordu , yani normalde durması gereken çizgiden üç beş parmak aşağıda duruyodu , tabi ayağınız takılıyordu ve bu duruş esnasında titreme yapıyordu.

    Asansör tamiri için gelen ekip asansörün frenlerinde sıkıntı olduğunu , kullanmamamız gerektiğini belirtti. Onlar gitti başka tamirci geldi , bunlarda sensörlerinde sıkıntı var ondan durmuyor tam katla hizada dediler. Neticede 4 farklı asansör firmasından yetkili geldi ama değişen onlarca parçaya rağmen yinede katlarda tam hizada durmuyor. Ağırlıktan falan değil , tek kişi olsada aynıydı. Alarm düğmesine basınca zil çalıyodu eskiden , bu tamirler sırasında oda bozuldu , kliması üflemiyor falan artık.

    Geçenlerde şirket yönetim toplantısında asansör konusu gündeme geldi . Kararlaştırıldı falan , bir asansör firmasıyla anlaştık , 2 gün önce işe başladılar , komple söktüler eski asansörü. Yeni kabin falan konuldu , bunda dokunmatik ekran falan var , camlı kapılı ve çok seri çıkıp inebiliyor , çok hızlı yani. Ancak frenlerken çok titriyor , gözlemlediğimiz bu.

    Bu sorunuda ayarlarla falan çözeceklerini söylediler ancak umudum yok. Yine düzgün çalışmayacak o asansör. Zaten taşınacaktık bu binadan ama firmaya ait olduğu için , başka şube falan geçer onların işine yarar diye yaptırılması kararlaştırıldı.

    Bir başka sorum ise, bizim asansörün jeneratörü vardı , elektrik gidince kata geliyodu ve kapı açılıyodu. Bu sistemde o tamirler sonrası bozuldu , diafon falan vardı onlarda gitti. Sizce ne amaçla , katta tam hiza durmayan asansörün bu devrelerini sökmüş , devre dışı bırakmış olabilirler ? Bina 12 kat.

    Uzun oldu kusura bakmayın.

    edit : bir diğer sorum , bazı binalarda asansör çağırmak için bir aşağı birde yukarı tuş oluyor bu ne için ? Yani aşağı bastığınızda gelen asansörle üst katada çıkılıyor , yukarı basınca gelen asansördende aşağı iniliyor ? Birden fazla asansör kabini oluncabu tuşları görüyorum ama ne işe yarıyor ki bir aşağı bir yukarı asansör tuşu ?



    Bize bu gece uyku haram hocam :)

    Şaka bir yana sorunuzu yanıtlayıp kaçayım uykuya..

    Işığın gece gündüz yanması hem keseye hem çevreye zarar..Bağlantı yeri değiştirilmiştir muhtemelen.Servise söylerseniz,düzeltirler.15 dk. lık iş.
    Katta duruşu ayarlayamamasının birçok nedeni olabilir.Genel sorun makine ve motor da ki fren balatası aşınmış ya da açma-kapama zamanlama ve baskı ayarlarının yapılamamasıdır.Küçük detay gibi gibi durur ama USTALIK İSTER.Duruş ve kalkış titremeleri HIZ EĞRİSİNİN (ki asansörünüz inverterli muhtemelen) doğru ayarlanmamasından olur.Çift hızlı eski tip makinelerde pek olmaz çünkü bu durum.Onlarda kalkıştan bir süre sonra vites değiştirir gibi hız değişimi olur.

    Parça değişiminden çok iyi bir ustanın duruma müdahale etmesi sorununuzu çözerdi.

    Modernize edilen asansörü iki günde komple o seviyeye getiremezler.Sizde muhtemelen kabin değişmiştir sadece.Eğer komple makine/pano/kuyu içi raylar ve kabin ve kapılar değiştiyse,titreme sorunu yukarıda da yazdığım gibi İNVERTER HIZ EĞRİSİ düzgün ayarlanmadığından oluyordur %90. Farklı sebepler de olabilir.Raylar yağsız,RAY arası mesafeler hatalı montaj yapılmış olabilir.Hızlıdan yavaşlamaya geçiş mesafesi çok kısa ya da çok uzun olabilir.Kısaca bir çok sebebi olabilir.

    Yeni asansörünüzde UPS kata getirici sistem uygulanmamış olabilir.Ya da yeni monte edildiyse AKÜ ler tam şarj olmamıştır.2-3 gün tam şarj süresidir.

    DİAFON veya 3.yol haberleşme STANDARTTA GÜVENLİK AÇIĞIDIR MUTLAKA OLMASI GEREKİR.Yani , 24 saat haberleşilecek bir noktayla asansör kabini içinde bir haberleşme sistemi olması ZORUNLUDUR..Olası kaza da Bina yönetimi ve asansör firması Kanuni birçok yaptırımla karşılaşır.


    Edit e cevap : Yeni asansör sistemleri mikroprosesli bilgisayar sistemleri gibidir.Özellikle katlar da ki YÖN ÇAĞRILARINI ve kabin içindeki yük durumunu hesaplayıp ona göre katlarda durup yolcu alır veya almayıp es geçer.Zaman tasarrufu için.Ayrıca siz aşağıya gidecekken yukarı düğmesiyle asansörü çağırırsanız muhtemelen yukarı çıkarken sizin olduğunuz katta durur.Eğer içinde yolcu var ise sizde onunla yukarı çıkarsınız.Çünkü sistemin önceliği KABİN İÇİ ÇAĞRILARDADIR.Eğer asansör sizin olduğunuz kata boş gelirse,yukarı düğmesiyle çağırdığınız için yukarı komutu bekler,aksi komutta ise Yukarı katlarda çağrı yoksa Kapıyı iki kere açar kapatır.Esas gitmek istediğiniz kata yani aşağıya gider.

    İmla da hata varsa kusura bakmayın uyumak üzereyim. :)

    İyi geceler.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.