Şimdi Ara

VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.Yaklaşık 2 ay oldu aracı alalı.İlk aldığımdan beri fikirlerimi paylaşmayı düşünüyordum araç ile ilgili, malum çok tutulan bir marka ve model.Almak isteyen veya araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara bir nebze yardımcı olabilirsem benim için mutluluk sebebi olacak.


    İÇ TASARIM

    Aracın ön konsoluna baktığınızda diğer VW Modelleri ile gerek tasarım çizgileri, gerek ise kullanılan ekipmanlar(radyo/cd çalar, klima tuşları, kadran ve gösterge grubu, kontrol ve ayar ekipmanları vs...) açısından benzerlik olması dikkat çekiyor.Malzeme olarak sert plastik kullanılmış fakat tasarımında etkisiyle kalite hissini veriyor.Klimanın kullanımı oldukça pratik, istediğiniz sıcaklığa ayarlıyorsunuz(18-22 vs...).Radyo olarak RCD-310 standart.AUX bağlantısı torpidonun içinde.Ses kalitesi oldukça başarılı.2 ön güğüste 2 kapı içlerinde olmak üzere 4 hoparlör kullanılmış.Müzik dinlemeyi seven biri olarak benim için tatminkar bir performansı var, gerek tiz gerek bass sesleri oldukça net bir şekilde veriyor herhangi bir bozulma olmadan.

    Direksiyon ve vites topuzu deri.Passat CC ile aynı direksiyona sahip.İleri-geri, yukarı-aşağı hareket edebiliyor.Üzerinde radyo ve yol bilgisayarı menülerini kontrol etmenize imkan sağlıyan butonlar mevcut, oldukça ergonomik olduğunu söyliyebilirim.Koltuklara gelince oldukça rahatlar.Camlıvan olduğu için şöförün yanında ki yolcu koltuğuda tek kişilik ve şöför koltuğu ile aynı.Yukarı-aşağı, ileri-geri oynayabiliyor, bel desteğide mevcut.Sağında ve solunda ayarlanabilir kol dayama yerleri mevcut.Koltukların yan destekleride yeterli seviyede, virajlarda savrulmanızı engelliyecek kadar sırtınızı sarıyor.Güneşliklerde makyaj için vs... kullanılan ayna bulunmuyor.

    Arka tarafta 3lü koltuk var.Kapıya yakın olanı bağımsız olarak çıkartılabiliyor.Hepsi öne doğru katlanabiliyor ve istenildiği taktirde pratik olarak sökülme imkanı sunuyor.Bu koltuklar için herhangi bir havalandırma bulunmamakla birlikte 2 taraftaki camlarda açılabiliyor.Koltuklarda kol dayama yada dikliğini ayarlama opsiyonu olmasada uzun süreli yolculuklarda bile yeterli rahatlığı sağlıyor.


    DIŞ TASARIM

    Araca ön taraftan baktığımızda her VW modeli gibi diğer binek ve ticari modellerle benzer çizgilere sahip olduğunu görebiliyoruz.Oldukça agresif bir tasarıma sahip,farların tasarımı ve ön kaputun farların başladığı yerden itibaren hafif bir şekilde yükseltilmiş olması bunda en büyük etken.Arkadan bakıldığında ise sade fakat kalite hissi uyandıran bir tasarımla karşılaşılıyor.Arka rüzgarlık standart değil, opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz.Sadece 180 PS lik modelde standart olarak sunulan geniş tabanlı spor lastikler ve 17 inç jantlarda aracın gücünü ve agresif tasarımını tamamlıyor.Tamponları boyasız, standart olarak gri renkte geliyor, istenildiği taktirde gene opsiyonel olarak boyalı temin edilebiliyor.


    SÜRÜŞ VE TEKNİK ÖZELLİKLER

    Kaputun altında 2.0 litre hacminde çift turbo beslemeli,4.000 devirde 180 PS güç üreten bir dizel motor bulunuyor.1.500-2.000 devir aralığında 400 NM tork sağlıyor.Tork devir aralığı kısa gelebilir fakat, diğer tek turbo beslemeli motorlara nazaran oldukça yatay bir tork eğrisine sahip.4.000 devirde bile 300 nm üzerinde bir tork sağlıyor.Motorun en hırçın olduğu band 3.000-4-200 devir aralığı.Bu devirlerde kullanıldığında çift turbolardan gelen ses de oldukça tahrik edici.Araç oldukça kısa tutulmuş oranlara sahip 6 ileri şanzımanla gücü yola aktarıyor.6. vites ekonomi amaçlı ve oranı uzun tutulmuş.1.500 devir civarında 90 km ile gidiyor.Araç pedalın altının oldukça dolu olduğunu hissettiriyor.Otoban süratlerinde 5.vitesde bile tam gaz yapıldığında aracın burnunu kaldırdığını hissedebiliyorsunuz.0-100 denemedim, fabrika verisi 9.9 saniye diyor.80-120 arasını eğimsiz ve boş bir otoyolda denedim kimseyi riske atmadan, 8-8.5 sn arası gibi bir değer ortaya çıktı.Piyasada ki 1.6 dizel ve atmosferik 1.6 motorlu standart araçların çoğundan daha performanslı olduğunu söyleyebilirim.Bunu kullanmış olduğum 1.6 tdci 109 hp focus, 1.9 tdi 105 hp jetta, 1.6 dizel 115 hp S60 vb... araçlardan edinmiş olduğum izlenimlere ve yaşamış olduğum tecrübelere dayanarak söylüyorum.

    Araç boyutlarına göre mükemmel yol tutuyor.Bunda ESP nin de etkisi büyük.Kesinlikle yüksek süratlerde dahi tedirgin etmiyor.Fakat aşırı fırtına olduğu zaman hafif savruluyor.Frenlerde oldukça başarılı, diğer motor seçeneklerine kıyasla araçda daha büyük fren diskleri kullanılmış.4 tekerlekde bağımsız süspansiyona sahip ve 4 fren diskide havalandırma kanallı.Aracın süspansiyonları sert tutulmuş olsada, gerek ön tarafta gerek arka tarafta oturanları fazla rahatsız etmiyecek seviyede.Sertlik dozajını tahmin etmenize yardımcı olabilir belki; jetta ve focustan daha sert, spor süspansiyonlu scirocco ile birbirine yakın diyebilirim.

    Türkiye için en önemli konulardan biri olan yakıt tüketimine gelince, fabrika verileri ile 1e1 tutuyor diyebilirim.İstanbul şehir içinde kullanıyorum aracı genelde ve şu ana kadar 10 litreyi geçmedi tüketimi.Ki kullanım tarzıda çok sakin değil, müsait yer bulduğum zaman basıyorum.Uzun yolda ise 90 sabit gidildiğinde 6 litreye kadar düşüyor tüketim.120 130 civarı hızlarda gidildiğinde 7.5-8 litre arası yakıyor.

    Önceden de bahsmetmiş olduğum gibi aracın sürücü koltuğu oldukça rahat ve uzun süreli yolculuklarda bile yormuyor, pedallar ve vites topuzunun oldukça ergonomik olarak konumlandırılmış olması da buna en büyük etki eden unsurların başında geliyor.Araç yol ve rüzgar sesini rahatsız etmiyecek seviyede olsada içeri alıyor.Görüş açısı gerçekten oldukça başarılı, zaten yüksekte olduğunuz için binek araçlara nazaran yola daha çok hakimsiniz, ayrıyetten büyük olan yan aynalar da yola üst düzeyde hakim olmanızı sağlıyor.Arka orta koltuğun başlığı iç dikiz aynasının görüntüsünü %50 oranında kırpsada gene acil durumlarda yeterli görüş açısını sağlıyor.Aracın bakım aralıkları 15.000 KM.Rodaj süresi ise 1.500 KM.

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme


    İlk test ve incelemem olucak bu, o nedenle bir hatamız kusurumuz vs... olursa affola.Eğer vakit ayırıp olumlu / olumsuz eleştiri veya görüşlerinizi belirtirseniz memnun olurum



  • hayırlı olsun arabanın kıralına biniyorsun. Allah kaza bela vermesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clra

    hayırlı olsun arabanın kıralına biniyorsun. Allah kaza bela vermesin

    Teşekkürler, Allah daha iyisini size nasip etsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.