Şimdi Ara

İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
112.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ideal vites değiştirme devri tam olarak kaçtır, 1.4 motorla 2000 motordaki birbirinden farklımıdır? Benzinli motor ve dizel motorlarda farklımıdır? Benim bildiğim vites büyütmek için 3000 devir üstüne çıkmak küçültmek içinde 2000 in altına inmek lazım , ama dikkat ediyorumda bazıları 4000 devirde falan vites yükseltiyolar. Konuyla ilgili forumu aradım ama birşey bulamadım bilgisi olan var mı? Ayrıca hangi devir tam olarak en ekonomiktir?



  • usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.
  • ilk olarak benzinlide 5 bin devirde yükseltebilirsin dizel ise 3 bin devirde ideal ama motoru açmak istiyorsan yada turboyu devreye sokmak isterseen 5 en fazla 6-7 bin devire kadar çıkabilirsin ekonomik olarak 3 bin devir uygun bana göree
  • ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılırbunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılırbunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin


    katılıyorum.
    ekonomı için 3000 in altı.
    performans için ise 4000 civari,vites değişimlerindeki devir kaybını hesap ettınızde vitesi değiştirdeikten hemen soora devrin 3000 veya uzrınde olması için performans da 4000 civari diyorum.
    arabanın maksımum torq a ulaşmadan isakın ve ekonomık suruşlere ise genelde 2500 devir falan idealdir.
    ancak arabanın gucune,agırlık oranlaması yapıldıında bu ordan biraz daha deişebilir.
    onu da artık kullanan farkeder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Araneida

    usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.




    kulak değildir asıl olan şu an araçlarda öyle yalıtım varki hiçbirşey duyamayabilirsin dizelde motor sesi yüksek o zaman ne yapacaksın


    asıl önemli olan aracın nasıl ivmelendiği burada önemli olan ayak göz ilişkisidir gözünle aracın nasıl ivmelendiğini görüpte uygun devri bulursun

    benzinli araçlar için 3000-3750 arası

    dizel araçlar için 2000-3000 arası idealdir ama bu değerler araçtan araca motordan motora değişir
  • mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?
  • her arabanın el kitabında o araba için eygunu ne ise yazar zaten.
    bakınız: arabanızın el kitabı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?


    bu çok önemli değil..motorların çevirdiği devirler 1.2 veya 2.0 farklı değildir..faklı olan şey 1.2 motorun 3000 devirde ürettiği güç ile 2.0 motorun 3000 devirde ürettiği güçtür..motor 1.4 te olsa 2.0 da olsa veya 6.0 da olsa çevireceği devir(herhangi bir modifikasyon yoksa) maximum 7000 dir..fakat motorlar güçlerini belli bir devir bandında üretirler..buna şöyle örnek verilebilir...söyleyeceğim değerler kafadan atmadır...ama prensip aynıdır...
    1)1.4 benzinli ford fiesta nın maximum gücü 90 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...
    2)1.6 benzinli ford focus un maximum gücü 100 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir
    3)2.0 benzinli ford mondeo nun maximum gücü 140 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...

    görüldüğü gibi çevirilen devir aynı olmasına rağmen motor hacimleri farklı olduğundan üretilen güçte farklıdır..dolayısıyla her 3 araçta 6000 devirde kullanılırsa en etkili performansı gösterir...

    sonuç olarak sizin sorunuzun cevabı motor hacmine bakılmaksızın ekonomik sürüş ile performanslı sürüş arasında genel olarak 3000 d/dk ile belirlenmiş bir sınır vardır..aynı özellikler deviri 2000-2500 e çekerek dizeller içinde geçerlidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 20:19:03 >
  • peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?

    Sen Daha büyük hacimli ve güçlü motoru olan araçların daha düşük devirde daha rahat gideceğini düşünüyorsun sanırım.(Ben öyle anladım)Ama bu daha çok aracı ağırlığına, şazıman oranlarına, aerodinamik yapısına vs. bağlıdır.Basit olarak 1.4 100 hp 900kg. olan bir araç, 2.0 105 hp 1500 kg.(örnek olarak söyledim) olan bir araçtan daha düşük devir bantında daha rahat ivmelenebilir. Yani olay aracın motor hacminden çok diğer değişkenlere bağlıdır. Vites değiştirirken uygun devri ise aracı kullanan kişi tecrübeyle daha doğru bulabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 20 Haziran 2006; 21:02:27 >
  • ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

    yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

    ideal vites değiştirme devri ;

    vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

    dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir




    hayır ,

    bu hız tamamen diferansiyel ve vites dişli oranlarının değişimi ile değişebilir.
  • ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda
  • 2.0 105 baya enteresan bi teknoloji heralde ornek olsun diye verildi veya cok eski motor. Ben su kulak olayı ile ilgili konusmak istiyorum. Bir kere arabadan arabaya değişiyor yalıtım iyi ise benim poloda 3000 devirde gelenses bora da 4500 de filan cıkıyo o sebeple bence usta sofor her turlu bilgiyi ve durumu degerlendirip vites değiştirendir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: header

    ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda



    bunu kim demiş neye göre demiş , birileri bir açıklasın sonra ben de cevabımı vereyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

    yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

    ideal vites değiştirme devri ;

    vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

    dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.



    ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..
  • @türbülans ya da bilen başka biri
    düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
    tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: header

    ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda

    normali buysa performans nasıl oluyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    @türbülans ya da bilen başka biri
    düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
    tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


    benim anlatmak istediğim aracın herhangi bir vitesteyken o vitese uygun devirden daha düşük bir devirde kullanılması dır..şöyle örnek verebilirim...1.6 motorlu bir araç 4.viteste x bir süratte giderken devir 1500 ü gösteriyor olsun..vitesi 5 e atacaksınız ve deviri yükseltmek için gaza basıyorsunuz..tork yeterli gelmediğinden ideal vites değiştirme devrine ulaşmak için belkide gaza sonuna kadar basıyorsunuz..böylece yakıt tüketimi artıyor....

    diğer taraftan yüksek viteste düşük devir kullanmak "vuruntu" denilen olaya yol açacağından fiziki olarak ta sakıncalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 21:07:40 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.