Şimdi Ara

citroen sizce nasil araba? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
303
Cevap
2
Favori
164.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • psa yi neden sevmedini anlatta bizde bilelim ordami calisiyon bir kotulunu mu gordun neyi derdin kardasim anlatta aydinlalalim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: umbek444

    Arkadaşlar hepinize merhaba. Yaşım 33 en az 20 çeşit araba kullandım. Hız aşığıyım. Başıma bu yüzden çok işler de geldi. Ama size şunu söyleyeyim. Citroeni burda sayfalarca anlatsam günlerce okusanız yine de anlayamazsınız TAAA Kİ bir citroen kullanana kadar. Bolu ankara otoyolunda cankurtarandaki virajlara porsche ferrari veya benzeri spor arabalar dışında 230 km hızla girebilecek bir araba varmı. Bilen varsa yazsın arkadaşlar. 2006 model bmw 7 serisi ile denedim 190 la girdim gösterge tablosunda 200 tane ışık yandı ESP devreye girmese ölüyordum. 3 sene önce E 200 kompresörle denedim 180 le yine aynı olay oldu. Meşhur subaru impreza ile denedim maksimum 210. O da 210 tam sınır. 215 olsa savrulacak ve o hızda sağ çıkman imkansız. Citroen i beğenmeyip tipsiz diyen arkadaşlar beğenmediğiniz citroen lerin tamamına yakını piyasaya çıktığı ilk yıl yılın otomobili olmuşlardır. Hatta o en tipsiz denilen CX 1976-1977 de almanya da en iyi tasarım ödülünü almıştır. İnanmayan araştırsın. Citroen XM 1990 da çıkmış ve 14 ülkeden toplam 20 ye yakın ödül almıştır. Tabi yılın otomobili olmasının dışında. Otomobil tarihindeki "ilk" leri bir araştırın bakalım herşeyi burda yazarsam hazıra konarsınız biraz araştırın sizde öğrenin. Mesela ilk disk frenleri ilk önden çekişi ilk torsiyon çubuklarını ilk direksiyonla beraber yönlenen farları ilk tam elektronik enjekisyon sistemini falan hangi firma bulmuş. Opel Ford Volkswagen gibi alman otomobillerinin kaba saba tiplerinden birbirine benzeyen tasarımlarından bıkmadıysanız devam edin. Citroen e peugeout nun yan sanayisi diyen arkadaşım 15 sene önce peugeout ne durumdaydı da sonra niye parladı bir düşün bakalım. Citroen 1960 tan beri öyle arabalar yaptıki mesela bir debriyaj balatası 260.000 km gitti veya bir fren balatasını insanlar kullana kullana bitiremedi ve firma yedek parça satamadığı için battı. sonra da peugeout hali hazırdaki yüksek teknolojiyi kaçırmamak için michelin le beraber firmayı satın aldı. 1998 de hidro-pnömatik süspansiyon için cherysler bir ton para teklif etti sadece üst sınıf makam araçlarında kullanmak istedi ama citroenin kabul etmedi. PATENT HAKKI BENİMDİR KİMSE KULLANAMAZ diyerek peugeout ya bile vermedi. Alman arabalarındaki elektronik sistemleri çıkartıp bi hayal edin birde Citroen deki elektronik aksamları çıkartıp bir hayal edin. Mesela en basiti 1960 model bir DS İLE yine 1960 model bir mercedes S serisini veya BMW veya AUDİ veya FORD un en üst modellerini karşılaştırın. Bir tarafta 3 tekerle gidebilen disk frenlere torsiyon çubuklarına anti-roll barlara vs. sahip bir araba bir tarafta bunların hepsinden yoksun arabalar. Bugün bile bitmemiş yenilikler. C4 teki direksiyon sistemi ilk kez C5 te kullanılan şerit ihlalinde koltuk titreşimi gibi birçok yenilik getirildi son bikaç senede. Şimdi konuşun arkadaşlar. Olay C4-focus yok efendim C3-corsa olayı değil yazdıklarımı çürütecek arkadaş varsa boynum kıldan eğri. Çocukluğumdan beri yerli yabancı her ay her hafta dergi alırım (artık eşim çıldırıyor bir odayı sadece kütüphane yaptım ve kitaplık koyacak yer bitti ama benim dergi almam bitmiyor) Rolls-Royce dahil aşağı yukarı tüm arabaların katalogları var elimde bu kadar okumuşum en az 1 milyon km yol yapmışımdır çok değişik nadir arabalar dahil birçok araba kullanmışımdır ama bildiğim bir şey vardır. Çok özel arabalar hariç CİTROEN BİR TARAFA DİĞERLERİ BİR TARAFA. İnanmayan bir V6 XM veya BİR V6 XANTİA veya bir V6 C5 alıp denesin. Başka sorusu olan varsa cevaplarım. Hepinize kazasız belasız günler diler sevgilerimi saygılarımı sunarım.


    Arkadaşlar,Citroen teknoloji anlamında dünyadaki dev markalardan biridir..Şu an Citroen markası(psa demiyorum dikkat) her üretilen ferrari adına disk freninden tutun enjeksiyon sisteminin ana mantığını kullandığına kadar her türlü sebepten ya patent hakkı ya da telif hakkı alıyor..Veya viraja uyumlu far üreten herhangi bir markadan..Ya da stop lambası,önden çekiş,torsiyon çubuğu,marş motoru kullanan diğer bir markadan..
    Ayrıca dünyanın hala devrilmeyen ilk ve tek arabası..Hem de buna dikkat edin elektronik bir destek sistemi olmaksızın..Hidro-pnömatik sistem zaten şu an dünyada bir eşi daha olmayan inanılmaz bir süspansiyon sistemidir.Yol tutuşu için herhangi başka bir marka bu kadar para harcamadı.Şu an bir Xsara veya C5 kullanıcısı ne demek istediğimi çok daha iyi anlıyor.
    Citroen dünyada güvenlik anlamında ise,dünyada ilk defa araçlarına sağlamlık testi uygulayan bir otomotiv devidir..
    Performans konusunda ise şu an WRC'de boxer teknolojisini kullanan Subaru'ya bile fark atmıştır.
    Şu an ailemin bir üyesinde 2000 model orjinal almanya irmscher çıkışlı bir astra var..Yani opelin ne olduğunu ya da olamadığını da biliyorum..
    Bir Citroen kullanıcısı olarak şunu da söyleyeyim.Citroen inanılmaz sağlam parçalarla otomobil ürettiği ve dolayısıyla hiç bir müşterinin geri gelmemesi yüzünden maalesef batmıştır..
    Ve Citroen şu an Peugeot'un yüzünden maalesef çok kalite bir araç çıkaramıyor..(ayrıca malum fransız mantığından dolayı)Çünkü siz partnerden tutun da,C8'e kadar aynı far kolunu kullanırsanız ve bilmem kaç milyon üretirseniz maalesef o parçadan kalite bekleyemezsiniz..En basit örnek budur.
    Ve sadece bu yüzden bir citroen kullanıcısı ve aşığı olsam da maalsef artık 2. tercihime kadar düşmüş bir markadır..

    SAYGILARIMLA.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CX2 -- 8 Ekim 2006; 13:50:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gsi.team

    quote:

    Orjinalden alıntı: umbek444

    Arkadaşlar hepinize merhaba. Yaşım 33 en az 20 çeşit araba kullandım. Hız aşığıyım. Başıma bu yüzden çok işler de geldi. Ama size şunu söyleyeyim. Citroeni burda sayfalarca anlatsam günlerce okusanız yine de anlayamazsınız TAAA Kİ bir citroen kullanana kadar. Bolu ankara otoyolunda cankurtarandaki virajlara porsche ferrari veya benzeri spor arabalar dışında 230 km hızla girebilecek bir araba varmı. Bilen varsa yazsın arkadaşlar. 2006 model bmw 7 serisi ile denedim 190 la girdim gösterge tablosunda 200 tane ışık yandı ESP devreye girmese ölüyordum. 3 sene önce E 200 kompresörle denedim 180 le yine aynı olay oldu. Meşhur subaru impreza ile denedim maksimum 210. O da 210 tam sınır. 215 olsa savrulacak ve o hızda sağ çıkman imkansız. Citroen i beğenmeyip tipsiz diyen arkadaşlar beğenmediğiniz citroen lerin tamamına yakını piyasaya çıktığı ilk yıl yılın otomobili olmuşlardır. Hatta o en tipsiz denilen CX 1976-1977 de almanya da en iyi tasarım ödülünü almıştır. İnanmayan araştırsın. Citroen XM 1990 da çıkmış ve 14 ülkeden toplam 20 ye yakın ödül almıştır. Tabi yılın otomobili olmasının dışında. Otomobil tarihindeki "ilk" leri bir araştırın bakalım herşeyi burda yazarsam hazıra konarsınız biraz araştırın sizde öğrenin. Mesela ilk disk frenleri ilk önden çekişi ilk torsiyon çubuklarını ilk direksiyonla beraber yönlenen farları ilk tam elektronik enjekisyon sistemini falan hangi firma bulmuş. Opel Ford Volkswagen gibi alman otomobillerinin kaba saba tiplerinden birbirine benzeyen tasarımlarından bıkmadıysanız devam edin. Citroen e peugeout nun yan sanayisi diyen arkadaşım 15 sene önce peugeout ne durumdaydı da sonra niye parladı bir düşün bakalım. Citroen 1960 tan beri öyle arabalar yaptıki mesela bir debriyaj balatası 260.000 km gitti veya bir fren balatasını insanlar kullana kullana bitiremedi ve firma yedek parça satamadığı için battı. sonra da peugeout hali hazırdaki yüksek teknolojiyi kaçırmamak için michelin le beraber firmayı satın aldı. 1998 de hidro-pnömatik süspansiyon için cherysler bir ton para teklif etti sadece üst sınıf makam araçlarında kullanmak istedi ama citroenin kabul etmedi. PATENT HAKKI BENİMDİR KİMSE KULLANAMAZ diyerek peugeout ya bile vermedi. Alman arabalarındaki elektronik sistemleri çıkartıp bi hayal edin birde Citroen deki elektronik aksamları çıkartıp bir hayal edin. Mesela en basiti 1960 model bir DS İLE yine 1960 model bir mercedes S serisini veya BMW veya AUDİ veya FORD un en üst modellerini karşılaştırın. Bir tarafta 3 tekerle gidebilen disk frenlere torsiyon çubuklarına anti-roll barlara vs. sahip bir araba bir tarafta bunların hepsinden yoksun arabalar. Bugün bile bitmemiş yenilikler. C4 teki direksiyon sistemi ilk kez C5 te kullanılan şerit ihlalinde koltuk titreşimi gibi birçok yenilik getirildi son bikaç senede. Şimdi konuşun arkadaşlar. Olay C4-focus yok efendim C3-corsa olayı değil yazdıklarımı çürütecek arkadaş varsa boynum kıldan eğri. Çocukluğumdan beri yerli yabancı her ay her hafta dergi alırım (artık eşim çıldırıyor bir odayı sadece kütüphane yaptım ve kitaplık koyacak yer bitti ama benim dergi almam bitmiyor) Rolls-Royce dahil aşağı yukarı tüm arabaların katalogları var elimde bu kadar okumuşum en az 1 milyon km yol yapmışımdır çok değişik nadir arabalar dahil birçok araba kullanmışımdır ama bildiğim bir şey vardır. Çok özel arabalar hariç CİTROEN BİR TARAFA DİĞERLERİ BİR TARAFA. İnanmayan bir V6 XM veya BİR V6 XANTİA veya bir V6 C5 alıp denesin. Başka sorusu olan varsa cevaplarım. Hepinize kazasız belasız günler diler sevgilerimi saygılarımı sunarım.



    harika yazmışınız abi de siz opel kullandınızmı yüksek bir modelini? bence araba konusunda tam kararlarınızı verme zamanınız değil şu yazınızdan sonra bi 1 milyon km daha yapın bence
    citronenin tarihçesini yazmakla olmuyor bu iş artı dediğiniz virajlar ve dediğiniz muhit ??? ilginç o hızlarla girmek helede citroenle ha abi sen volvo kullan opel kullan ondan sonra senle biz konuşalım ...Lütfen yazdıklarımı saygısızlık algılamayanız düşüncelerinize saygım var ama sadece bir araca inanarak onun özelliklerini benimsemişsiniz..

    Saygılarımla

    Not: Porshe,Ferrari vb. bir araçla citroeni kıyaslamak? ve aynı kefeye koymakta çok saçma ayrıca??

    abi sana gel ankarada bi porshe crr. kullandıralım hem misafirimiz ol ..ama porshe kullandıktan sonra senin citroeni benzin döküp yakarsın waeuawueuawueuaw

    dahada ayrıca 20 senedir araç kullanıyormuşunuz ve hız aşığı iseniz citroenle ne işiniz var abi?





    Merhaba Genç Arkadaşım.
    BİRİNCİSİ:
    Bahsettiğim virajlar BOLU-ANKARA otoyolundaki cankurtaran geçidinden sonra aşağı inişteki virajlardır. cankurtaran mevki en tepedir oradan başlayıp gişelere yaklaşana kadar bayağı iyi bir eğimle bazısı yumuşak bazıları ise bir otoyol için sert deilecek kadar virajlarla inişe geçeresiniz. (istersen krokisinide çizip yollayayım).
    İKİNCİSİ:
    OPEL OMEGA VE OPEL VECTRA KULLANDIM. Hemde 14000 km omega 17000 km vectra. yani öyle bikaçgün kullanıp bırakmış değilim. Volvoya gelince hem Volvo hemde Saab yani isveç arabalarınıda kullandım. Onları da ortalama 5000 er km kullandım.
    ÖZETLE::: Yol tutuş diyince sadece şehir içinde veya iyi kalitedeki yollarda giderek bir arabanın yol tutuşuna karar verme. Buda benden sana bir abi nasihatı. Şöyle çık bakalım bi haymana yoluna veya beypazarı yoluna veya gölbaşını geçince yaklaşık 10 km sonraki kavşaktan sola dönüp gir bakalım bi Bala yoluna ve arabanla o kasisli yollarda şöyle bi 150 yi geç bakalım. Sana güven verecekmi yoksa yüreğini ağzına getirecekmi. Ters eğimli bir viraja biraz limitlerin üstünde gir bakalım nasıl bir tepki verecek. Ben tekrar diyorum GENEL OLARAK TÜRKİYE YOL ŞARTLARINDA ===HİDRO-PNÖMATİK SİSTEMLİ=== BİR CİTROEN KADAR İYİ YOL TUTAN BİR ARAÇ YOOOKTUUUR.

    ÜÇÜNCÜSÜ:
    porsche veya ferrariyi citroen le karşılaştırmıyorum. Ben normal araçlardan bahsediyorum. O gruptaki tüm araçları zaten kategori dışında tutuyorum. Onlar üretiliş amacı yönünden zaten bizim SPOR olarak kategorilendirdiğimiz sınıfa giriyorlar ve tabiki onların hızları ve yol tutuşları iyi olacak hatta OLMALI. Ama bir ferrariyle Türkiye şartlarında büyük şehirlerde bile canının her istediği yere gidemezsin. Mutlaka altını vurursun. Haksızsam haksızsın de.

    DÖRDÜNCÜSÜ:
    Hayatta sevmediğim şey modifiyedir. Neden diyeceksin doğal olarak. Ben hız yapmayı severim ama benim canım ve karşımdaki sürücülerin canı malı benim için herşeyin üstündedir. Ben 900 kg lık bir corsaya (hemen kızma örnek verdim bu gruptaki tüm araçlar için yazıyorum, polo, saxo, 106, 206 veya tüm küçükler) fabrika nın standartlarının dışına çıkarak bir sürü masrafla 180 beygir gücü güvensiz buluyorum. Hız yapılacak araba biraz ağır olmalı diye düşünüyorum. Hemen itiraz edeceksin formula araçları çok hafif diye. Sapla samanı asla karıştırma. Birisi normal yaşamımızda kullandığımız arabalar diğeri zaten özel tasarlanıp özel pistlerde kullanılan arabalar. Orda araç hafif ama rüzgarın kanatlara uyguladığı basınç işin içine giriyor. GÜVENLİ HIZ YAP kendini karşıdan geleni ve geridekileri asla UNUTMA.

    VE BEŞİNCİSİ:

    Birgün krikoyu al arabanı kaldır ve bir lastiğini sök sonra krikoyu tekrar indir bakalım araban 3 TEKER ÜSTÜNDE DURABİLECEKMİ.

    EĞER DURUYORSA YANLIŞ ARABAYI SÖKTÜN O BENİM ARABAM. DURAMAYIP AKS IN ÜSTÜNE DÜŞTÜYSE VE ÇAMURLUK EZİLDİYSE TAMAM DOĞRU ARABA O SENİN ARABAN.

    DÜNYADA ÜÇ TEKERLEK ÜZERİNDE GİDEBİLEN TEK AMA TEK ARABA CİTROEN DİR. BU DA CİTROENLERDEKİ DENGE VE SÜSPANSİYON SİSTEMİNİN BİR SONUCUDUR. VE BU SİSTEMİN PATENTİ KİMSEYE VERİLMEMEKTEDİR.
    DİĞER BİR ARAKADAŞIN YAZDIĞI GİBİ BAŞKA MARKALAR TARAFINDAN KULLANILAN BİR ÇOK PARÇA İÇİNDE CİTROEN E TELİF HAKKI ÖDENMEKTEDİR.
    UMARIM ŞİMDİ BENİ DAHA İYİ ANLADIN ARKADAŞIM. SENİ DE ANLIYORUM YAŞ GENÇ, KAN KAYNIYOR, DUYGULAR MANTIĞIN ÖNÜNDE AMA BİRGÜN SENDE DOĞRUYU BULACAKSIN.
    İŞLERİMİN YOĞUNLUĞU NEDENİYLE SIK SIK YAZAMIYORUM AMA EĞER VAKİT BULURSAM SIRF SİZLER AYDINLANIN DİYE BİRŞEY DAHA YAZACAM ZATEN O ZAMAN BELKİDE HEPİNİZ FANATİK CİTROENCİ OLACAKSINIZ. BEN SADECE 9 YILLIK CİTROENCİYİM. DEDİM YA DAHA ÖNCE ÇOK SULAR AKTI KÖPRÜLERDEN AMA DOĞRUYU BULDUM SONUNDA. HEPİNİZE SAYGILAR SEVGİLER.




  • neyse abi eline ağzına sağlık iyi yazmışın fakat dediğim gibi sen seviyorsun bu fransız aracını boşver ben ne kadar buraya opeli yazssamda anlatamam. ama gene kendime ait, bir araba daha almaya karar versem yani kendi galerimizden değilde dışarıdan ..ve gene opel alırdım bir şansım.. daha varsa tabiki bunu ya volvo yada mercedes olarak kullanırdım ..ki bizim sülale galericidir...arabalarla yakından ilgileniriz ve ankara çevresi yollarıda avuç içi şeklinde biliriz hani bağla fln...ortaları ve o yollara çok arablarla gitim geldim ..valla uykum geldi yatacağım ...şimdi çok şey anlatırdım 2 arabanın ayrosu hakkında fln ama dedim ya uykum var...sizin görüşlerinize genede saygı duyyorum ..ama opeli bir citroene hiç bir zaman değişmem


    Sevgi ve Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gsi.team -- 22 Ekim 2006; 0:19:48 >




  • Peki hocam bu 3 tekerlek üzerinde durma özelliği tüm c serisinde var mı?
  • 3 TEKER ÖZELLİĞİNİ SORAN ARKADAŞA CEVAP:

    3 Teker özelliği C serisi araçlardan sadece C5 de ve 2007 de gelecek olan C6 da vardır. Daha doğrusu sormanız gereken soru şöyle olmalıydı:
    C SERİSİ ARAÇLARDAN HANGİLERİ HİDRO-PNÖMATİK SİSTEM İÇERİYOR?
    Biraz bu sistemden bahsedeyim hem siz hem diğer arkadaşlar bilgi sahibi olsunlar. Bu sistem temel olarak fizik kurallarından tanıdığımız sıvı denge kanunu prensibiyle çalışan bir sistemdir. Bu sistem ilk olarak CİTROEN DS modelinde 1955 yılında kullanılmıştır. Her tekerlek üzerinde azot gazı dolu küreler vardır. Bunların devamında ise hidrolik dolu silindirler vardır. Ön ve arka tekerlekler kendi aralarında merkez kürelere bağlanmıştır. Merkez küreler ise tekrar kendi aralarında hidrolik pompası denilen ve gücünü motordan alan bir pompaya bağlanmıştır. Hangi tekerlek üzerine binen yük artarsa o tekerlekteki küreye pompa tarafından hdrolik pompalanır ve araç dengelenir. Hangi teker üzerindeki yük azalırsa da o tekerlekteki kürenin de hidrolik basıncı düşürülür. Böylece araç her yük koşulunda ve her konumda sabit yükseklikte ve yola paralel ilerler. Örnek verecek olursak bagajın sol köşesine 250 kg lık bir ağırlık koydunuz. Bu ağırlığı başka bir araca koyduğunuzda aracın sol arkası nerdeyse yere yapışır. Ama HİDRO-PNÖMATİK sistemde araç kesinlikle çökmez. Veya sert bir fren yaptığınızda aracın burun tarafı yere doğru kapaklanmaz yapışmaz veya bir viraja sert ve hızlı girdiğinizde araç yana doğru yatmaz ve Citroencilerin tabiriyle DEVRİLMEZ. 200 km hızla giderken ön lastiğiniz veya arka lastiğiniz patlasa hatta parçalansa bile o teker üzerindeki hidrolik basıncı sıfırlanır ve diğer 3 tekere eşit olarak dağıtılır. VE ARAÇ 3 TEKERLE GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE DURABİLİR. Hatta çok zorda kaldıysanız bir lastikçiye kadar 3 tekerle sizi götürebilir.
    Kısaca sistemin çalışmasından da bahsedeyim. Motor çalışır durumda iken hidrolik pompası süspansiyonlara fren devresine ve direksiyona hidrolik basmaktadır. Tüm sistemler aynı devre üzerinden çalışmaktadır. Yani Fren hidroliği veya direksiyon hidroliği ayrı değildir. Büyük bir hidrolik deposu vardır ve araç hareket halindeyken gerekli olan hidrolik buradan kullanılır veya fazla gelen buraya tekrar gönderilir. Motor stop edince pompanında çalışması durur ve aracın ağırlığı süspansiyonlara binince hidrolik geri teper ve depoya dolar. Araç en alt konuma gelene kadar alçalır. Bu nedenle bu sisteme sahip tüm Citroenler park halindeyken yere yapışmışçasına çökerler. Marşa basılığp araç çalıştırılınca pompada çalışır ve süspansiyonlara hidrolik dolarak araç tekrar yükselir. Yeni nesil C serirsi araçlarda (C5 VE C6) durum biraz değişiktir. Onu daha sonra yazacağım.
    Sistem daha sonra zaman içinde geliştirilmiştir. 1990 yılına gelindiğinde bu sisteme ek olarak hidro-aktif süspansiyon sistemi eklenmiştir. Bu sistem ise klasik sisteme elektronik sensörler eklenerek yapılmıştır. toplam 5 adet sensör eklenmiştir. 1 tanesi gaz pedalına bir tanesi fren pedalına bir tanesi direksiyona bir tanesi şanzımana bir taneside aracın kasasına eklenmiştir. Gaz pedalındakinin görevi sürücünün gaz pedalına basış şeklini (tam gaz veya yarım gaz vs.) ana beyine göndermektir. Fren pedalındaki ise yine aynı şekilde sürücünün frene basış şeklini (sert veya yumuşak) ana beyine gönderir. Direksiyondaki sensör direksiyonun çevriliş hızını ve dönüş açısını ana beyine gönderir. Şanzımandaki sensör hangi vitesin kullanıldığını ve aracıc hızını ana beyine gönderir. Kasaya bağlı olan sensör ise kasa hareketlerini (yana yatma, yaylanma, vs) gibi verileri beyne gönderir. Ana beyine tüm bu veriler saliseler içinde gelir ve yine saliseler içinde analiz edilir ve saliseler içinde süspansiyonlara hidrolik basılarak veya basınç düşürülerek aracın maksimum yol tutuşu için gerekli olan süspansiyon sertliği ve denge sağlanır. Ayrıca sürücü yine kendi isteğine bağlı olarak aracın süspansiyonlarını içerdeki bir düğme ile otoyol kullanımında veya uzun yolda yumuşatabilir veya hızlı kullanımlar için "sport" modunu seçerek sertleştirebilir. "OTOMATİK" moduna aldığında ise demin yazdığım gibi beyin herşeyi kendisi ayarlar. Bu sistem ilk olarak XM de kullanılmıştır ve daha sonra bazı XANTİA modellerinede eklenmiştir.
    XANTİA nın devamı niteliğindeki C5 ile sistem biraz daha geliştirilmiştir. Ayrıca bakım maliyetlerini düşürmek ve servis kolaylığı sağlaması için fren sistemi ve direksiyon sistemi bağımsız hale getirilmiştir. Bu sefer fren sistemi ve direksiyon sistemi mekanik olarak değilde elektronik sensörlerle süspansiyona bağlanmıştır. Ayrıca araç 100 km hızı geçince bir miktar alçalmaktadır. Buna ek olarak 120 km yi geçince burun kısmıda biraz daha alçalmaktadır.
    ÖZETLE C serisinden C5 ve C6 da bu sistem vardır ve bu araçlarda süspansiyon sistemine 200.000 km garanti verilmektedir.
    Bu sistem olan Citroen lerde bilhassa uzun yolda UÇAN HALI konforu yaşarsınız. Yol üzerindeki tüm yama ve yalpalanmaları sistemdeki azot dolu kürelerdeki gaz sıkışıp genleşerek yok eder ve kabinde hiçbir sarsıntı hissetmezsiniz.
    HİDRO-PNÖMATİK SİSTEMLİ BİR CİTROEN KULLANMA ŞANSINA ERİŞEMEYEN KİMSENİN BU FARKI ANLAMASIDA ÇOK ÇOK ZORDUR.
    KULLANAN BİRİSİ İSE ZATEN BİR DAHA HAYATI BOYUNCA BEDAVA BİLE VERSELER BAŞKA ARABAYA BİNMEZ.
    Umarım aydınlatıcı olmuştur. Başka sorusu olan arkadaşlar varsa sorabilirler. Herkesin bayramını kutlar sağlık ve huzur içinde nice yeni bayramlara kavuşmasını dilerim. Saygılarımla

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • BİKAÇ FOTOĞRAF DAHA... BUNLAR XM..

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • XM E DEVAM..

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • 20 YIL ÖNCE TASARLANMIŞ GÖSTERGE TABLOLARI....
    İŞTE SİZE TEKNOLOJİ

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • YIL 1980. CX PRESTİGE...

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • VEEE İngiltere de bir çok ünlü tasarımcının katıldığı yüzyılın tasarımı yarışmasında BOEİNG 747, APPLE MACİNTOSH, TRANSİSTÖR, DOLMA KALEM gibi 20. yüzyılda tasarlanan birçok ürünün arasından sıyrılarak YÜZYILIN TASARIMI SEÇİLEN EFSANEVİ CİTROEN DS... (tanrıça).

     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?


     citroen  sizce nasil araba?




  • VE SON BOMBA...!!! C6...

     citroen  sizce nasil araba?
  • citroenin iyi bir dizayncıya ihtiyacı var bence sene 2007 modele bak
  • CİTROEN İN AVANGARD DÜNYASINA HOŞGELDİN...


    ( avangard= alışılmışın dışı )

    Bir AUDİ A4, PASSAT, VECTRA ve birçok alman arabasına şöyle 100 metre geriden baktığında ayırt edemezsin ama bir citroene 200 metredende baksan dersinki bu Citroen. Hatta tarihte bazı citroen modellerinin ön kısmına arma konulmamıştır. Niye mi..? Çünkü tasarım şefi direktif verirken "ÖYLE SIRADIŞI TASARIMLAR İSTİYORUMKİ ÜRETECEĞİMİZ ARABAYI ÇOK UZAKTAN GÖRENLER BİLE BU ARABA CİTROEN DİR DEMELİLER" demiştir.
    Zaten bu yüzden de
    ---- CİTROEN MODELLERİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİNDE VE TASRIM FAKÜLTELERİNDE TASARIM DERSLERİNDE DERS KONUSU OLŞMUŞTUR. (İTALYA, ALMANYA gibi ülkeler dahil)
    ----İNGİLTERE DE YAPILAN YARIŞMADA DS MODELİ AVRUPADA YÜZYILIN TASARIMI ÖDÜLÜNÜ ALMIŞTIR.
    ---- 1992 YILINDA AVRUPA GENELİNDE YAPILAN HALK ANKETİ VE ULUSLARARASI JÜRİ OYLARIYLA CİTROEN YÜZYILIN OTOMOBİL ÜRETİCİSİ SEÇİLMİŞTİR.
    ---- MESELA XM 1990 DA AVRUPA GENELİNDE YILIN OTOMOBİLİ OLMUŞ AYNI ZAMANDA 14 ÜLKEDE (ALMANYA DAHİL) TOPLAM 21 TANE ÖDÜL ALARAK HALEN KIRILAMAMIŞ BİR REKORA İMZA ATMIŞTIR.
    ---- CX ise BİRÇOK ÜLKEDE VE ALMANYA DA (HEM DE ALMANYADA...!!!) "GUTE FORM 1977" TASARIM ÖDÜLÜNÜ ALMIŞTIR. AVRUPA DA YILIN OTOMOBİLİ OLMUŞTUR..
    ---- 1934 yılında dünyanın ilk aerodinamik dizayna sahip otomobili olan, aynı zamanda dünyanın ilk önden çekişli otomobili olan, aynı zamanda dünyanın ilk monokok şaseli otomobili olan, aynı zamanda dünyanın ilk yolcu kabini çelik kafesli otomobili olan, aynı zamanda dünyada ilk kez torsiyon çubuklarına sahip bir otomobil olan, (daha çok ama yazmıyorum bunlar en önemlileriydi) CİTROEN TRACTİON AVANT tı. Bir başka araba değildi.
    ---- 1955 de PARİS OTOMOBİL FUARINDA DS İLK KEZ SUNULMUŞTUR. DÖNEMİN BASINI AVRUPA GENELİNDE UZAYDAN GELEN OTOMOBİL ŞEKLİNDE MANŞETLER ATMIŞTIR. İLK GÜN 783 ADET FUAR BİTİMİNDE İSE 12000 ADET SİPARİŞ ALARAK GUİNES REKORLAR KİTABINA GİRMİŞTİR. HALEN BU HIZDA SİPARİŞ ALAN BİR OTOMOBİL ÇIKAMAMIŞTIR.
    ---- CX İN İSMİ NERDEN GELMİŞTİR BİLİYORMUSUNUZ..? Fizik derslerinde hani Kx diye bir sürtünme katsayısı görmüştük. Bizim bu meşhur Kx in fransızcadaki karşılığı CX. O dönemde tasarımcılar öyle bir araba yapmışlarki nasıl olmuşsa birden DÜNYANIN EN DÜŞÜK RÜZGAR SÜRTÜNME KATSAYISINA sahip bir araba ortaya çıkmış. BAK SEN ŞU ALLAHIN İŞİNE... NE TESADÜF... Onun üzerine demişlerki bu arabanın adı CX olsun.

    CİTROEN LER ASLA BAŞKA MARKALARA VE BAŞKA ARABALARA BENZEMEDİLER. HEP FARKLI OLMALIYDILAR VE ÖYLE OLDULAR.

    ŞAŞIRTICI VE SIRADIŞI...
    Şimdi soruyorum dostlar kimin tasarımcıya ihtiyacı var acaba...???




  • c6 harbiden hoşuma gitti.arka stop lambalarını yine beğenmedim ama .neyse özellikleri ve konforu nun eksiksiz olacağından eminim.
  • Bende eski bir Citroen kullanıcısı (Saxo 1.6 VTS) ve hayranıyım. Şimdide bir C4 1.6 HDI MCP almayı düşünüyorum. Aracın motoruna, şanzımanına ve performansına söylenecek tek bir söz yok. Ancak şeytan ayrıntıda gizlidir derler ya, işte aynı şekilde aşağıda saydığım hususlar da doğrusu beni çok ürkütüyor.

    1. C4 le ilgili diğer forumlardaki olumsuz eleştiriler. Özellikle gürültülü süspansiyon sistemi, değiştirilmek zorunda kalınan amortisörler ve kontak anahtarı problemleri,

    2. Auto Motor & Sport Dergisinin Kasım 2006 ayı sayısındaki C4 1.6 HDI MCP sürüş testi / incelemesindeki değerlendirmede aynen şu ifadeler kullanılmış:

    a. "Gürültülü süspansiyonun varlığını her daim hissediyorsunuz. Yol bozukluklarını gürültülü bir şekilde emen süspansiyon."
    b. “ Test aracımız olan Citroen C4 1.6 HDI MCP’nin cam çıtalarının yerine tam tutturulmadığını gözlemledik. Aynı sorun başka Citroen C4’ lerde de karşımıza çıktı.” Gerçekten de Citroen kalitesine yakışmayan bir durum. Dergi bunu fotoğrafla da görüntülemiş. Ancak eski doğu bloku ve Çin malı araçlarda gözlenebilecek bir durum.

    3. C4 ün en üst versiyonu olan bu araçta neden görüş paketi (otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, kendiliğinden kararan dikiz aynası), park sensörü ve Xenon far yok.

    Şimdi bazı arkadaşlar amortisörler ve kontak anahtarı değişince hiçbir sorun kalmıyor diyecekler. Doğrudur. Ancak ben ikinci el değil, 40.000 YTL nin üzerinde para ödeyerek 2007 model 0 bir araç almayı düşünüyorum ve servise de ancak periyodik bakımlar için gitmek istiyorum. Ki bence Citroen’e de yakışan bu.

    Bu nedenle değinmiş olduğum noktalar hakkında beni aydınlatacak arkadaşlar olursa çok sevinirim. Birde bir başka forumda belirtilen metalik boya dahil anahtar teslim 40.600 YTL lik fiyat konusunda sanıyorum bir yanlışlık var. Panoramik camlı metalik boyalı full bir C4 1.6 HDI MCP nin fiyatını çok merak ediyorum.

    Bütün Citroen sever dostlara sevgiler ve saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gsi.team

    citroenin iyi bir dizayncıya ihtiyacı var bence sene 2007 modele bak

    Evet 2007 model bir Opel ile karşılaştırırsak 2012 model gibi görünüyor değilmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 30 Ekim 2006; 22:05:26 >
  • Citroen C4 New York ta tasarım ödülünü almış ve finalde honda civic hb. i elemiştir. Avrupa da ise Alfa GT den sonra 2. olmuştur. Öyle haybeye atıp tutmaya gerek yok. Laf edilecek son şeyi tasarımıdır. Ayrıca dizel motoru da piyasada 2.0lt lik araçların korkulu rüyası olmuş durumda. Özellikle yokuş yukarı hiç ama hiç affı yok.
  • yaklasık bir yılC4 kullandım ve pekte memnun kalmadım özelliklede suspansiyonlar berbattı.ayrıca bu konuda sacmaladıgımı dusunenlerde olabilir onlarada şikayetvarcomdaki c4hakkındaki genel şikayetin bu oldugunu gorurler.ayrıca aracımı satma nedenime birde fransızlara olan tepkimde etkili oldu.onlara daha fazla para vermek istemiyorum.ama sadece protesto amaclı deegil bu yaptıgım arabamda bana yeterli gelmedi full olmasına ragmen vede+110hp.bundan sonrada alacagım tum aracları turkiyede öncelikle uretilenlerden secmeye calısıcam ve bunlarda fransız olmayacak.tabi bu benim kişisel tercihim ..herkeze saygılar
  • fransız arabaları bir b..a yaramaz...Ben megane 2 de kulandım.(1sene)Berbat.SAKIN ALMAYIN.SON KULLANICISI OLURSUNUZ.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.