Şimdi Ara

Motor verimi için projem var, nereye başvurmalıyım?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 18 yaşındayım henüz üniversiteye hazırlanıyorum, çocukluğumdan beri arabalarla daha doğrusu motorlarıyla ilgilenirim ve motorun verimini arttıracağını düşündüğüm bir kaç proje var fakat bu projenin patentini almak sonra da motor imalatı yapan büyük şirketlerin ar-ge birimlerine anlatmak istiyorum ama nasıl yapacağım bilmiyorum, Mercedes, Bmw, Ford ve bir kaç markaya bir çok mail attım ya benim araba almak istediğimi zannedip Türkiye acentasının iletişim bilgilerini verdiler ya da hiç dönmediler.


    Bir kaç mühendise hocaya anlattım fakat motor teknolojisinden pek haberi&bilgisi olmadığından dolayı yorum yapamadılar üniversiteyi kazan hele ondan sonra dediler hep... Yardımlarınızı bekliyorum..

    Tübitak'a başvurmak daha mı mantıklı olur ? Devletten projenin yapılabilmesi için hibe alabilme ihtimalim nedir ? nereye gidip kimlerle görüşmeliyim ?


    Projeler, sormamanızı rica ediyorum mesajla anlatabileceğim şeyler olmamasının yanında gerçekten iyi bir proje ise eğer ne olur ne olmaz diyerek anlayış bekliyorum :)


    http://www.youtube.com/watch?v=iQiuVU9-wZ8

    bu videodaki 50.saniyeden sonra gösterilen tekeri üretmek istemiştim ben, nasıl yapılabileceği hakkında da fikrim var fakat büyük ihtimalle artık yapamam yaptığım an patent davası açarlar sanırım.. (esas proje değil, sadece örnek olması için yazdım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kareksisi -- 11 Aralık 2013; 21:55:19 >



  • Benzer bir kaç proje de bende var ama, daha çok sürüş verimi ve zor şartlarda ilerleyebilecek bir araç üzerinde çalışıyorum. Henüz mükemmelleştiremedim ama bunu başardığım zaman ben de seninle aynı durumda kalacağım.
  • Üniveristeye mi hazırlanıyorsunuz? Evlenecek misiniz üniversiteyle?

    Bence dünyada sizi kazanmayı bekleyen üniversitelerle irtibata geçin. Böylece hem proje üniversiteyi kazanmanızı beklemek zorunda kalmaz, hem sorularınıza -ihtimal- yanıt bulabilirsiniz... Hem de belki bir lisan daha cebinize atmış olursunuz. Çeyizi, pardon, hazırlık masrafını düşünürseniz o kadar da pahalı değil bence. Pek çok üniversite (adı üzerinde) evrensel olabilmek, yabancı öğrenci kontenjanını kabarık tutmak ister. İngiltere, Belçika, ABD'de motor teknolojileri üzerine araştırma yapan enstitüler var. Zaten onlar da üniversitelerle beraber çalışırlar.

    İsterseniz alın o projeyi üniversitelere anlatın... Bir taşla iki kuş... Nasıl?

    Onsekiz... tam zamanı.
  • tübitak ve sanayi bakanlığı ile irtibata geçin..sizin projenizi ancak onlar beğenirse yapabilirsiniz..

    yada üniversiteyte geçince orada başlayın..üniversite destekli olması daha verimli olacaktır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Üniveristeye mi hazırlanıyorsunuz? Evlenecek misiniz üniversiteyle?

    Bence dünyada sizi kazanmayı bekleyen üniversitelerle irtibata geçin. Böylece hem proje üniversiteyi kazanmanızı beklemek zorunda kalmaz, hem sorularınıza -ihtimal- yanıt bulabilirsiniz... Hem de belki bir lisan daha cebinize atmış olursunuz. Çeyizi, pardon, hazırlık masrafını düşünürseniz o kadar da pahalı değil bence. Pek çok üniversite (adı üzerinde) evrensel olabilmek, yabancı öğrenci kontenjanını kabarık tutmak ister. İngiltere, Belçika, ABD'de motor teknolojileri üzerine araştırma yapan enstitüler var. Zaten onlar da üniversitelerle beraber çalışırlar.

    İsterseniz alın o projeyi üniversitelere anlatın... Bir taşla iki kuş... Nasıl?

    Onsekiz... tam zamanı.






    Belki bilirsiniz bahçeşehir üniversitesinde fizik profesörü olan dimitrov hocayla da konuşmak istedim sağolsun projeyi dinlemeden sen türkiyede üniversiteyi kazan sonra bi şekilde almanyaya git orda geliştir kendini dedi.. yani bu cevap beni delitriyor zaten..

    Şu an imkanım olsa anında Stanford silikon vadisi veya M.I.T gibi bi üniversiteye görüşmek için giderim fakat şu an ne zamanım ne de param var.. + elimin dolu döneceğimin hiç bir garantisi yok...

    O değil önceden aklıma gelen projelere son yıllarda patent alındı.. bmw elektrikli turbo yaptı, renault değiştirilebilir bataryalı elektrikli araba yaptı.. hani denir ya önce benim aklıma gelmişti diye... aynen öyle
  • Bilgili arkadaşlar lütfen yardım rica ediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Üniveristeye mi hazırlanıyorsunuz? Evlenecek misiniz üniversiteyle?

    Bence dünyada sizi kazanmayı bekleyen üniversitelerle irtibata geçin. Böylece hem proje üniversiteyi kazanmanızı beklemek zorunda kalmaz, hem sorularınıza -ihtimal- yanıt bulabilirsiniz... Hem de belki bir lisan daha cebinize atmış olursunuz. Çeyizi, pardon, hazırlık masrafını düşünürseniz o kadar da pahalı değil bence. Pek çok üniversite (adı üzerinde) evrensel olabilmek, yabancı öğrenci kontenjanını kabarık tutmak ister. İngiltere, Belçika, ABD'de motor teknolojileri üzerine araştırma yapan enstitüler var. Zaten onlar da üniversitelerle beraber çalışırlar.

    İsterseniz alın o projeyi üniversitelere anlatın... Bir taşla iki kuş... Nasıl?

    Onsekiz... tam zamanı.






    Belki bilirsiniz bahçeşehir üniversitesinde fizik profesörü olan dimitrov hocayla da konuşmak istedim sağolsun projeyi dinlemeden sen türkiyede üniversiteyi kazan sonra bi şekilde almanyaya git orda geliştir kendini dedi.. yani bu cevap beni delitriyor zaten..

    Şu an imkanım olsa anında Stanford silikon vadisi veya M.I.T gibi bi üniversiteye görüşmek için giderim fakat şu an ne zamanım ne de param var.. + elimin dolu döneceğimin hiç bir garantisi yok...

    O değil önceden aklıma gelen projelere son yıllarda patent alındı.. bmw elektrikli turbo yaptı, renault değiştirilebilir bataryalı elektrikli araba yaptı.. hani denir ya önce benim aklıma gelmişti diye... aynen öyle

    Mercedes'in Bagic Body süspansiyon sistemini de ben düşünüyordum. Ön tamponun altına bir okuyucu saniyede 1200 kere yükseltiyi ölçüyordu falan, yalan oldu tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    Bilgili arkadaşlar lütfen yardım rica ediyorum...

    Tekrar yazdığınız için cevap veriyorum.

    Önce buraya açılın, biz sizi dilim, dilim edelim, geriye hala daha bir şey kalırsa geriye dönün ve arkadaşların bu mesajınızdan önceki tavsiyelerini uygulamaya başlayın. Tübitak ve sizin kıymetinizi bilecek üniversitelerle bağlantı kurmak gibi. Hatta buluşunuzu kendi ürünlerinde kullanacak sanayi kuruluşlarıda olabilir, onada bakarız.
  • TÜbitak, Bölge Kalkınma Ajansları, KOSGEB ile bir iletişime geçin. Birinden biri mutlaka ufak bir hibe sağlar. Onla başlayıp işler büyütülebilir.
  • kareksisi kullanıcısına yanıt
    Ben makine muhendisiyim. Pm den bana projenden detaylara girmeden bahsedebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tür projeleri satın alan yatırım firmaları var. Teorik olarak projeyi tasarlayabildiysen, pratikte ölçülebilecek etki için bir yatırımcı bul, sonra proje firmalarıyla git görüş.

    Yalnız şunu belirteyim, olay sadece bu benim aklıma geldiydi değil, birşeyin nasıl yapılacağı şu yapılsından çok ama çoooook daha önemli.
  • Tek söyliyebileceğim enerjinin korunumu prensibi , temel fizik. Her enerji-enerji yada iş dönüşümünde verimsizlikten doğan kayıplar sözkonusudur.

    İçten yanmalı motorlarda yanma verimi için uzun senelerdir sayısız kadrolar büyük bütçelerle çalışmaya devam ediyorlar.
    Bu ilerleme her sene giderek azalan bir hızda mutlak sınıra doğru yaklaşıyor ama %100 olması mümkün değil.
    Bunun dışında tüm aktarma organlarının hareketinden kaynaklanan kayıplar için daha az sürtünmeli rulmanlar geliştiriliyor, maknizmalar basitleştiriliyor.

    Taşıtın doğası gereği hız kazanırken depoladığı atalet enerjisi geri verilirken eski frenleme yani ısı kaybı teknolojisne nazaran şarj dinamosu elektriğe dönüşen enerjinin geri kazanımı için en uygun çözüm görünüyor.

    Tüm bunların dışında lastiklerin aynı anda hem dönme hem de sürtünmesi sözkonusudur, bu sürtünme total verim içinde bir kayıptır lakin bu kayıp olmadan da çekiş gücü asfalta iletilemez zira lastik ile asfalt arasındaki kuvvet iletimi sürtünme esaslıdır.

    Sürtünmeyi teorik sınırlara indirecek tam mekanik kavramalı yol, tekerlek etkileşimi çok akıllı bir dizayn ile mümkün olabillir fakat yatırımı gerçekçi olamaz hiçbir zaman.


    NOT: Elektrik motoru ihtiva eden taşıtların fikri, projeleri ve prototipleri çok uzun zamandır, yaşınız 18 mi bilmiyorum ama sizden önce de vardı emin olabilirsiniz. Mercedes magic body kit nedir tam emin olmamakla birlikte eğer aktif / yarı aktif süspansiyon sistemi ise öncülleri hatta piyasaya çıkmış örnekleri çok uzun süredir var, geliştiriliyor. Öntanımlı bir menzilde değişken araç hızına ve yol tümseği veri girişne göre amortisör sönüm katsayısnı yada yay katsayısını uyumlandıran teknolojiler ve fikirler yeni deği....

    Sadece malzeme, teknoloji olarak perakende satışa uygun fiyatlara inmeleri zaman alıyor.
  • Bu memlekette Mühendisliği sadece TEORİK BİLGİ yumağından sanan Aklı kıt bir çok hoca var...

    Keza destek konusu zaten oda bir yumak devlet yerli yerli diye tutturuyor ama destek yok adam akıllı

    SAKIN ama SAKIN bu projelerden falan etrafına bahsetme deli damgası falan bile yiyebilirsin çünkü insanımız çok cahil

    Merak etme güzel kardeşim yalnız değilsin bizimde önemli bir kaç projemiz heba oldu memleketimizin bu saçma sapan sistemi yüzünden...

    Alışacaksın ve biliyorum bu çok koyuyor adama....
  • o aklı kıt hocalara analitik olarak savınızı ispatlarsanız neden karşı çıksınlar? Matematiğe kim ihanet edebilir?

    Diyelim içten yanmalı motor, yanma veriminde artış sağlayacak bir dizayn fikriniz var; dizayn edersiniz, sonlu eleman analiz programı ile akışkan dinamiğini + ısı transferini + basınçları + debileri hesaplatır birim yakıta karşılık nasıl daha fazla iş elde ettiğinizi hocanın önüne koyarsınız. Bu ön çalışma bir ışık yaktıysa ölçekli bir protorip yapar ve amaçlanan verim artışı gerçekte kendini gösteriyor mu bakarsınız. Bu buji teknoljisinden, enjektörüne hatta motorun komple geometrisini değiştirmeye kadar gider. Örnek Wankel motorları.


    Benim mesela süper fikrim var, neden tekerleklere 1 'er adet şarj dinamosu bağlayıp üretilen enerjiyi aküyü şarj etmek için kullanmıyoruz? Böylece boşu boşuna motora yük binmemiş olurdu hem de yoktan yere aküyü şarj etmiş olurduk. Neden kimsenin aklına gelmiyor? (Nasıl fikir(!))
  • Şunu söylemek isterim böyle bi gün otururken aklıma gelmiş bir proje değil... Ben küçüklükten beri projeler yaparım taa 2003'de yaptığım projelerim var kağıt üstüne geçirilmiş ve o projelerin %95'i çöp biliyorum yani bu konuda gelişmek için yeterince yontulduğumu düşünüyorum çünkü projelerimi o proje hakkında bilgisi olan insanlara anlattığımda nerede ne eksiği olduğu veya daha iyisi olduğunu söylediler hep, yani dediğiniz gibi sürtünme kuvvetinden kaybedilen enerji olsun, malzeme teknolojisinin yetkinliği olsun hepsinden haberim var bu sayede, geçmişteki hatalarımın üzerine koya koya çıkmış bir proje bu.. yani sözün özü aklıma gelen yüzlerce projeden bir kaçını sadece sunacağım ben eğer elime o imkan geçerse.. çok ince eleyip sık dokuduğuma emin olabilirsiniz..

    projemin illaki eksiklikleri olacaktır ama ufak mekanik geliştirmelerle istenen yere geleceğinden eminim..

    ama denemeden bilemezsiniz :) yardımlarınız için teşekkürler..


    @Rdiesel

    @nicknick

    @cengizumur
  • Bi anlat bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    o aklı kıt hocalara analitik olarak savınızı ispatlarsanız neden karşı çıksınlar? Matematiğe kim ihanet edebilir?

    Diyelim içten yanmalı motor, yanma veriminde artış sağlayacak bir dizayn fikriniz var; dizayn edersiniz, sonlu eleman analiz programı ile akışkan dinamiğini + ısı transferini + basınçları + debileri hesaplatır birim yakıta karşılık nasıl daha fazla iş elde ettiğinizi hocanın önüne koyarsınız. Bu ön çalışma bir ışık yaktıysa ölçekli bir protorip yapar ve amaçlanan verim artışı gerçekte kendini gösteriyor mu bakarsınız. Bu buji teknoljisinden, enjektörüne hatta motorun komple geometrisini değiştirmeye kadar gider. Örnek Wankel motorları.


    Benim mesela süper fikrim var, neden tekerleklere 1 'er adet şarj dinamosu bağlayıp üretilen enerjiyi aküyü şarj etmek için kullanmıyoruz? Böylece boşu boşuna motora yük binmemiş olurdu hem de yoktan yere aküyü şarj etmiş olurduk. Neden kimsenin aklına gelmiyor? (Nasıl fikir(!))

    hocam arabalarda elektrik üretmek için bir çok geliştirme yapılabilir dediğiniz gibi.. mesela aracın kaportasını Seebeck etkisi sayesinde elektrik üretebilir hale getirebilirsek aracı güneşe park ettiğimizde kendiliğinden şarj olacaktır tahminimce...
  • genc arkadaş merakşlandırdı bızı.bızı anlayacagımız dilden bilgilendirse berhudar oluruz.
  • kareksisi kullanıcısına yanıt
    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    o aklı kıt hocalara analitik olarak savınızı ispatlarsanız neden karşı çıksınlar? Matematiğe kim ihanet edebilir?

    Diyelim içten yanmalı motor, yanma veriminde artış sağlayacak bir dizayn fikriniz var; dizayn edersiniz, sonlu eleman analiz programı ile akışkan dinamiğini + ısı transferini + basınçları + debileri hesaplatır birim yakıta karşılık nasıl daha fazla iş elde ettiğinizi hocanın önüne koyarsınız. Bu ön çalışma bir ışık yaktıysa ölçekli bir protorip yapar ve amaçlanan verim artışı gerçekte kendini gösteriyor mu bakarsınız. Bu buji teknoljisinden, enjektörüne hatta motorun komple geometrisini değiştirmeye kadar gider. Örnek Wankel motorları.


    Benim mesela süper fikrim var, neden tekerleklere 1 'er adet şarj dinamosu bağlayıp üretilen enerjiyi aküyü şarj etmek için kullanmıyoruz? Böylece boşu boşuna motora yük binmemiş olurdu hem de yoktan yere aküyü şarj etmiş olurduk. Neden kimsenin aklına gelmiyor? (Nasıl fikir(!))

    hocam arabalarda elektrik üretmek için bir çok geliştirme yapılabilir dediğiniz gibi.. mesela aracın kaportasını Seebeck etkisi sayesinde elektrik üretebilir hale getirebilirsek aracı güneşe park ettiğimizde kendiliğinden şarj olacaktır tahminimce...



    Bumudur ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.