Şimdi Ara

Motor verimi için projem var, nereye başvurmalıyım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.

    Hocam projeye benim güvenmem tsi motor prensibini öğrendikten sonra oldu.. adamlar yanma odasının içine daha fazla hava gönderebilmek için yaptıklarını görünce gerçekten ne kadar önemli olduğunu anladım, yani o kadar karmaşık bir sistemi vw'nin her arabaya koyduğunu görmek konunun önemini açıklıyor..

    prensip olarak motora dışarıdan bir şey eklemeden kendi malzemelerini kullanarak yanma odasına daha fazla oksijen göndermeyi hedefliyorum.. projem eğer vücut bulabilirse o çok başarılı tsi'den çok daha ucuz maliyetli daha hafif daha basit bir motor olacağına neredeyse eminim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    o aklı kıt hocalara analitik olarak savınızı ispatlarsanız neden karşı çıksınlar? Matematiğe kim ihanet edebilir?

    Diyelim içten yanmalı motor, yanma veriminde artış sağlayacak bir dizayn fikriniz var; dizayn edersiniz, sonlu eleman analiz programı ile akışkan dinamiğini + ısı transferini + basınçları + debileri hesaplatır birim yakıta karşılık nasıl daha fazla iş elde ettiğinizi hocanın önüne koyarsınız. Bu ön çalışma bir ışık yaktıysa ölçekli bir protorip yapar ve amaçlanan verim artışı gerçekte kendini gösteriyor mu bakarsınız. Bu buji teknoljisinden, enjektörüne hatta motorun komple geometrisini değiştirmeye kadar gider. Örnek Wankel motorları.


    Benim mesela süper fikrim var, neden tekerleklere 1 'er adet şarj dinamosu bağlayıp üretilen enerjiyi aküyü şarj etmek için kullanmıyoruz? Böylece boşu boşuna motora yük binmemiş olurdu hem de yoktan yere aküyü şarj etmiş olurduk. Neden kimsenin aklına gelmiyor? (Nasıl fikir(!))

    hocam arabalarda elektrik üretmek için bir çok geliştirme yapılabilir dediğiniz gibi.. mesela aracın kaportasını Seebeck etkisi sayesinde elektrik üretebilir hale getirebilirsek aracı güneşe park ettiğimizde kendiliğinden şarj olacaktır tahminimce...



    Bumudur ?

    yok hocam dediğim gibi aklıma gelenlerden sadece biri bu.. basit olduğu için bunu yazdım sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.

    Hocam projeye benim güvenmem tsi motor prensibini öğrendikten sonra oldu.. adamlar yanma odasının içine daha fazla hava gönderebilmek için yaptıklarını görünce gerçekten ne kadar önemli olduğunu anladım, yani o kadar karmaşık bir sistemi vw'nin her arabaya koyduğunu görmek konunun önemini açıklıyor..

    prensip olarak motora dışarıdan bir şey eklemeden kendi malzemelerini kullanarak yanma odasına daha fazla oksijen göndermeyi hedefliyorum.. projem eğer vücut bulabilirse o çok başarılı tsi'den çok daha ucuz maliyetli daha hafif daha basit bir motor olacağına neredeyse eminim..

    Daha fazla güçmü, daha fazla verimmi, ikisi birdenmi ?

    Daha fazla havamı, sadece oksijenmi, o kadarda fazla yakıtmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengizumur -- 11 Aralık 2013; 21:57:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.

    Hocam projeye benim güvenmem tsi motor prensibini öğrendikten sonra oldu.. adamlar yanma odasının içine daha fazla hava gönderebilmek için yaptıklarını görünce gerçekten ne kadar önemli olduğunu anladım, yani o kadar karmaşık bir sistemi vw'nin her arabaya koyduğunu görmek konunun önemini açıklıyor..

    prensip olarak motora dışarıdan bir şey eklemeden kendi malzemelerini kullanarak yanma odasına daha fazla oksijen göndermeyi hedefliyorum.. projem eğer vücut bulabilirse o çok başarılı tsi'den çok daha ucuz maliyetli daha hafif daha basit bir motor olacağına neredeyse eminim..

    Daha fazla güçmü, daha fazla verimmi, ikisi birdenmi ?

    güç artıp optimum seviyeye geldiğinde zaten verim de orantılı olarak artmaz mı hocam ? yani daha fazla verim demek sanırım daha mantıklı olur ama yani ikisi de artmış olur daha iyi bir yanma elde edebilirsek..




  • Sana tavsiyem makine ya da otomotiv mühendisliği yazıp, kendini derslere vererek gösterip projeni mezuniyet veya üniversite yıllarının sonuna doğru ciddi biçimde ele alman olur tabi geçerli bir projeyse..Bana fazla heyecanlanmışsın gibi geliyor çünkü artık içten yanmalı motorlarda verimin neredeyse doruklarına ulaşıldı.İlk bir kaç cümle hevesini baltalamamak içindi açıkcası.Benim de çeşit çeşit projelerim vardı oradan biliyorum
  • Derin Mavi kullanıcısına yanıt
    :) yok hocam bende kırıla kırıla zaten heves falan kalmadı bi heves meselesi değil bu zaten..

    içten yanmalı motorlarda çok ilerlendiğini biliyorum fakat yaptığım proje en azından motor ağırlığını ve maliyetini azaltacak tahminime göre..

    Projeleri beklete beklete beklete bi hal oldum zaten 5 sene falan daha bekleyemem :))
  • Bu yaşlarda başka şeylerle uğraşacağına, bazı şeyleri araştırmaya kafa yorman çok güzel. Ancak dünyada mucitlik devri bizim anladığımız kaba anlamıyla bitti. Teknoloji casusluğundan tutun da şirket satınalmalara kadar bir çok yöntemle bilgiye sahip oluyor artık firmalar.

    Sana tavsiyem projeler üstünde düşünmeye çalışmaya devam et ancak, tam olarak hangi alanla ilgileniyorsan o bölümü kazan ve oku. İşin matematiğini öğren, literatüre hakim ol. Eğer hala fikirlerinin uygulanmadıgını görürsen kendin matematiğini ortaya koy ve şirketlere başvur.

    Bu şekilde projelerin gerçekten harika ve eşsiz olsa bile çok fazla ilgi göstereceklerini sanmıyorum.

    Başarılar diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.

    Hocam projeye benim güvenmem tsi motor prensibini öğrendikten sonra oldu.. adamlar yanma odasının içine daha fazla hava gönderebilmek için yaptıklarını görünce gerçekten ne kadar önemli olduğunu anladım, yani o kadar karmaşık bir sistemi vw'nin her arabaya koyduğunu görmek konunun önemini açıklıyor..

    prensip olarak motora dışarıdan bir şey eklemeden kendi malzemelerini kullanarak yanma odasına daha fazla oksijen göndermeyi hedefliyorum.. projem eğer vücut bulabilirse o çok başarılı tsi'den çok daha ucuz maliyetli daha hafif daha basit bir motor olacağına neredeyse eminim..

    Daha fazla güçmü, daha fazla verimmi, ikisi birdenmi ?

    güç artıp optimum seviyeye geldiğinde zaten verim de orantılı olarak artmaz mı hocam ? yani daha fazla verim demek sanırım daha mantıklı olur ama yani ikisi de artmış olur daha iyi bir yanma elde edebilirsek..

    optimumun hangi optimum olduğuna bağlı.

    Mesela turbo aynı motor hacminden daha çok güç üretir. Ama aynı yolu gitmek için daha çok yakıt harcar genelde. biri artarken öbürü düşer. Bir orta noktada vardır ikisinin kabul edilebilir bir dengede olduğu. Ona optimum denebilir ama tek tek bakınca ikiside kendi optimumunda değildir. Çokmu kapalı konuştum ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Tamam şimdi ortak bir zemin yakaladık. Benim son mesajımdaki son cümlem aslında bir espiri idi, enerjinin korunumuna vurgu yapacak bir espri.

    Peltier olarak biliyordum bunu. Boşa giden, faydalı enerjiye dönüşebilecek kaporta üzerinde sıcaklık farkı yaratan güneşin radyasyonla ve havanın koduksiyon konvekyionla ilettiği yada uzaklaştırdığı ısı enerjisi için mümkün bir yöntem.

    Peki teknik verimi nedir? Ayrıca sağlayacağı katkıya oranla ilk yatırım ve bakım maliyeti nedir?

    Fizibilite her zaman önemlidir, teoride uygun olanın gerek yatırım maliyeti gerekse işletme maliyeti sebebiyle astarı yüzünden pahallıya gelirse bir önemi kalmıyor.

    Hocam projeye benim güvenmem tsi motor prensibini öğrendikten sonra oldu.. adamlar yanma odasının içine daha fazla hava gönderebilmek için yaptıklarını görünce gerçekten ne kadar önemli olduğunu anladım, yani o kadar karmaşık bir sistemi vw'nin her arabaya koyduğunu görmek konunun önemini açıklıyor..

    prensip olarak motora dışarıdan bir şey eklemeden kendi malzemelerini kullanarak yanma odasına daha fazla oksijen göndermeyi hedefliyorum.. projem eğer vücut bulabilirse o çok başarılı tsi'den çok daha ucuz maliyetli daha hafif daha basit bir motor olacağına neredeyse eminim..

    Daha fazla güçmü, daha fazla verimmi, ikisi birdenmi ?

    güç artıp optimum seviyeye geldiğinde zaten verim de orantılı olarak artmaz mı hocam ? yani daha fazla verim demek sanırım daha mantıklı olur ama yani ikisi de artmış olur daha iyi bir yanma elde edebilirsek..

    optimumun hangi optimum olduğuna bağlı.

    Mesela turbo aynı motor hacminden daha çok güç üretir. Ama aynı yolu gitmek için daha çok yakıt harcar genelde. biri artarken öbürü düşer. Bir orta noktada vardır ikisinin kabul edilebilir bir dengede olduğu. Ona optimum denebilir ama tek tek bakınca ikiside kendi optimumunda değildir. Çokmu kapalı konuştum ?

    yok hocam dediğinizi anladım :) ikimiz de aynı şeyi söylemek istiyoruz sanırım..

    yani 1.4 atmosferik motordan 140-150 hp güç üretmek mümkün ama siz bu motora turbo koyduğunuzda üreticinin kısıtlamasıyla 140-150 hp gücünde bir motor elde edersiniz yine güç aynı ama yakıt sarfiyatı düşmüş, yani asıl amaç bu.. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    :) yok hocam bende kırıla kırıla zaten heves falan kalmadı bi heves meselesi değil bu zaten..

    içten yanmalı motorlarda çok ilerlendiğini biliyorum fakat yaptığım proje en azından motor ağırlığını ve maliyetini azaltacak tahminime göre..

    Projeleri beklete beklete beklete bi hal oldum zaten 5 sene falan daha bekleyemem :))

    Motor ağırlığı ve maliyetini nasıl azaltacaksın?Alüminyum'dan daha iyi bir malzeme yok şu anda olsaydı güncel motorlarda kullanılmazdı. Metalurji'ye giriyor senin iş.Maliyetini azaltacağı konusunda hiç bir şey ön göremezsin, çok sığ düşünüyorsun bu sebeple diyorum.Maliyeti azaltmak için her şeyden önce o motoru üretecek tezgahlardan başlamalısın, yeni bir maden bulduğunu farz edersek bunun dayanıklılık, üretilebilirlik testlerini yapman lazım..Olmaz bu iş bana güven daha basit düzeyde projelerle başlaman lazım bu işlere.Ayrıca seçtiğin konunun geleceği yok tekrar söylüyorum..Bana deseydin ki geleceğin yakıtları, enerjileri yenilenebilir enerji ben de şu yenilenebilir enerjiye uygun motor ürettim deseydin eyvallah yiğen devam et derdim istediğin gibi.




  • Pm den projenin detaylarina girmeden, hedefi, izlediginiz yolu aktarirsaniz yorumda bulunabilirim.

    Edit: Temel bilimciyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu iş turbosuz olursa devrim yaratır denebilir.Ancak dediğinin benzerini youtube da rusların yaptığı bir çalışmada görmüştüm kompakt bir sistemdi baya video izlemiştim bulursam eklerim sistem basitti bir mekanizmayla içeri alınan havayı artıyordu.

    Elektrik motorlu turboyu bende düşünmüştüm.Ancak bu işler için diploma şart yani mühendis olacaksın ondan sonra kendini ıspatlayabilirsin.

    Hocalarının sana çizdiği yol doğru.

    Sen bu süreci hızlandırmak istiyorsan Tübitak ile Sanayii bakanlığı 100.000 tl imkan sağlıyor git oraya başvur yurtdışına gitmene gerek yok.

    Arka tekerleğe elektrik üretsin diye motor olmaz direnç artar.Çünkü elektrik üretmek için sıkı mıknatıslara sahip yani zor dönen elektrik motoru gerek.Bu işi de frenleme yaparken zaten kullanıyorlar fren yapınca disk yerine elektrik motoruna yükleniyorlar oda frenleme etkisi yaparken bedavadan şarj ediyor.F1 deki KERS.

    Ben içten yanmalı motorlarda çok ilerleme yerine firmaların ortaklaşa ağırlık azaltma yoluna gitmesi gibi teknolojiler düşünüyorum.Yine 5 yıldız alıyorlar ancak en az 100-150Kg hafiflediler.

    Tavan kısmında sunrooftaki güneş paneli ile araç içi elektrik ihtiyacına yardım ediliyor zaten.Dikkat yardım yani tamamına yetmez çünkü güneş panelleri hala verimsiz.

    Çalışmalar rüzgar direnci üzerine ,hafifletmeye yönelik olmalı.Veya pil ömrünü uzatmaya.Isı yalıtımı.Ucuz ve pratik çözümler gerekli..

    Kayserili motor ustası vardı piston koluyla ilgili yakıt tasarrufu sağlayan sistem düşünmüş prototip bile yapmış son durum ne bilmiyorum sanayii bakanlığı destekliyordu.

    Örneğin aracın altından geçen havayı tirübin yardımıyla elektrik üretmek için kullansanız ilk anda iyi fikir gibi ancak rüzgar direncini artırması negatif yönü.

    Bende de henüz uygulanmamış fikirler var bunu elektrikli araç üretip denemek istiyorum.Sonuçta ufak elektrik motoru ve akü ucuz

    Örneğin Porche nin son uyguladığı aktif ön tampon altı değişken yükseklikli spoiler düşünmüştüm ancak fabrikam yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 11 Aralık 2013; 22:21:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kareksisi

    :) yok hocam bende kırıla kırıla zaten heves falan kalmadı bi heves meselesi değil bu zaten..

    içten yanmalı motorlarda çok ilerlendiğini biliyorum fakat yaptığım proje en azından motor ağırlığını ve maliyetini azaltacak tahminime göre..

    Projeleri beklete beklete beklete bi hal oldum zaten 5 sene falan daha bekleyemem :))

    Motor ağırlığı ve maliyetini nasıl azaltacaksın?Alüminyum'dan daha iyi bir malzeme yok şu anda olsaydı güncel motorlarda kullanılmazdı. Metalurji'ye giriyor senin iş.Maliyetini azaltacağı konusunda hiç bir şey ön göremezsin, çok sığ düşünüyorsun bu sebeple diyorum.Maliyeti azaltmak için her şeyden önce o motoru üretecek tezgahlardan başlamalısın, yeni bir maden bulduğunu farz edersek bunun dayanıklılık, üretilebilirlik testlerini yapman lazım..Olmaz bu iş bana güven daha basit düzeyde projelerle başlaman lazım bu işlere.Ayrıca seçtiğin konunun geleceği yok tekrar söylüyorum..Bana deseydin ki geleceğin yakıtları, enerjileri yenilenebilir enerji ben de şu yenilenebilir enerjiye uygun motor ürettim deseydin eyvallah yiğen devam et derdim istediğin gibi.

    'Tahminime göre' demiştim, motordan tuboyu, kompresörü kaldırdığımızda motor hafiflemez mi ? sadece turbo ve kompresör olarak düşünmeyin manifold da atmosferik bazı araçlarda olduğu gibi plastikten yani daha hafif şeylerle yapılabilir, ha 400 kiloluk motoru 200 yaparız demiyorum ben 400 kiloluk motoru 330'a indirsek kar..

    siz burada konunun tam olarak açılış amacını anlamamışsınız, ben hem kendim hem de bu konu hakkında yardım bekleyen ne yapacağını bilmeyen arkadaşlara yardımcı olabilmek için açtım konuyu, lütfen sabote etmeyelim, yararınızın olacağını düşünüyorsanız yine mesajlarınızı beklerim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Bu iş turbosuz olursa devrim yaratır denebilir.Ancak dediğinin benzerini youtube da rusların yaptığı bir çalışmada görmüştüm kompakt bir sistemdi baya video izlemiştim bulursam eklerim sistem basitti bir mekanizmayla içeri alınan havayı artıyordu.

    Elektrik motorlu turboyu bende düşünmüştüm.Ancak bu işler için diploma şart yani mühendis olacaksın ondan sonra kendini ıspatlayabilirsin.

    Hocalarının sana çizdiği yol doğru.

    Sen bu süreci hızlandırmak istiyorsan Tübitak ile Sanayii bakanlığı 100.000 tl imkan sağlıyor git oraya başvur yurtdışına gitmene gerek yok.

    Arka tekerleğe elektrik üretsin diye motor olmaz direnç artar.Çünkü elektrik üretmek için sıkı mıknatıslara sahip yani zor dönen elektrik motoru gerek.Bu işi de frenleme yaparken zaten kullanıyorlar fren yapınca disk yerine elektrik motoruna yükleniyorlar oda frenleme etkisi yaparken bedavadan şarj ediyor.F1 deki KERS.

    Ben içten yanmalı motorlarda çok ilerleme yerine firmaların ortaklaşa ağırlık azaltma yoluna gitmesi gibi teknolojiler düşünüyorum.Yine 5 yıldız alıyorlar ancak en az 100-150Kg hafiflediler.

    Tavan kısmında sunrooftaki güneş paneli ile araç içi elektrik ihtiyacına yardım ediliyor zaten.Dikkat yardım yani tamamına yetmez çünkü güneş panelleri hala verimsiz.

    Çalışmalar rüzgar direnci üzerine ,hafifletmeye yönelik olmalı.Veya pil ömrünü uzatmaya.Isı yalıtımı.Ucuz ve pratik çözümler gerekli..

    Kayserili motor ustası vardı piston koluyla ilgili yakıt tasarrufu sağlayan sistem düşünmüş prototip bile yapmış son durum ne bilmiyorum sanayii bakanlığı destekliyordu.

    Örneğin aracın altından geçen havayı tirübin yardımıyla elektrik üretmek için kullansanız ilk anda iyi fikir gibi ancak rüzgar direncini artırması negatif yönü.

    Bende de henüz uygulanmamış fikirler var bunu elektrikli araç üretip denemek istiyorum.Sonuçta ufak elektrik motoru ve akü ucuz

    Örneğin Porche nin son uyguladığı aktif ön tampon altı değişken yükseklikli spoiler düşünmüştüm ancak fabrikam yok.


    http://www.youtube.com/watch?v=aZB0Go3Kj-k dediğiiniz video bu olabilir mi ?

    frenleme yapıldığında çalışan ufak bi hava tribüni konulabilir dediğiniz gibi onu ben de düşünmüştüm

    O dediğiniz adamın projesi hakkında da bilgim var kimse üniversite mezunu olmadığı için adamı umursamadı, yakınlarım hatta o adama çok destek oldular fakat pek bi başarı sağlayamadı projesi (başarı derken kullanılamadı) yoksa 7,5 hplik lombardini motorunun ölçülerinde birebir şeklinde üretti ve daha verimli ya da daha güçlü bir motor üretti...




  • Koskep?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu değildi daha farklı daha basitti ancak fikir güzeldi.

    Senin fikrin hepsinden başarılı olabilir ancak sermayesiz bir şeyler başarmak için ya çok şanslı olacaksın.Yada yavaşta olsa hedefe ilerleyeceksin bunun için makine mühendisliği veya benzeri diplomaya ihityacın var unutma.

    Yani dünyanın neresine gidersen git sertifikanı soracaklar.Bölümünü ona göre ,üniversiteni de bu imkanları karşılayabiliecek olanlardan seçmen ve kazanman gerekecek iyi hazırlan
  • kareksisi kullanıcısına yanıt
    Açık hava filtresi ile görece soğuk hava girişi sağlanarak birim havada daha fazla oxijen girişi ve dolayısıyla birim motor hacminde daha fazla güç elde ediliyor. Yanma verimine nasıl ne oranda etkisi var bilmiyorum. Aynı şekilde düşük sıcaklık/yoğun hava yerine turbo ve supercharge kullanarak normal hava girşi basıncının üzerinde basınçla hava silindire gönderiliyor ve birim hacim motordan daha fazla güç elde ediliyor.
    Soğuk hava yada sıkıştırılmış havanın amacı daha fazla oksijeni yanma öncesi emme sübaplar kapanmadan önce silindire sokabilmek için.

    Oksijen zenginleştirilmiş hava da 3. bir strateji. Hava karışımındaki oksijen oranı arrtıkça diğer gazların kütlesi azalır, birim hava kütlesinde daha fazla yakıt tepkimeye girecektir. Araç/yol/gaz pedalı motordan aynı gücü aynı yakıt tüketim veriminde sunmasını isterse daha düşük silindir hacmi gerekebilir. Zira yüksek oksijen oranı ile aynı hacimli silindirde yanma verimi düşebilir.

    Diyelim silindir hacmi düştü ama silindirin strok uzunluğu sabit kaldı ( arada atladığım optimum hedefe varmak için ortasının bulunması gereken tonla parametre var ve 10 senelik eski bilgilerimle aklımda kaldığ kadarı ile yazıyorum) ve buna bağlı olarak silindir hacmini düşürmek için piston başının çapını ufaltmak gerekti, bu sefer de aynı kuvveti oluşturmak için daha yüksek silindir iç basıncına çıkmak gerekir;

    basınç artarsa bu seferde motor bloğunun basınca karşı mukavetini arttırmak için et kalınlığını arttırmak gerekir.
    Sonuçta toplam motor ağırlığı düşer mi? Turbo yada superşarj motorlara göre hem birim hacim silindirde aynı oranda güç artışı sağlayıp hem yakıt tüketim verimi arttırıp hem de motor bloğu ağırlığı azaltılabilir mi? Bu tam da mühendisliğin göbeğindeki sorular.

    Bu anlattığım turbolu ufak motorlar için de geçerli, atmosferik cinslere nazaran daha ağır ve et kalınğı daha yüksek imal ediliyor motor blokları, sebebi düşük hacimde yüksek basınç oluşması.

    Şimdi gelelim en önemli kısma, oksijence zenginleştirilmiş hava/yakıt fikri yeni değil görünüyor. Oksijen oranına elleşmeden hava girdisi ile oynamak şimdiye kadar tek çare iken yakın zamanda geliştirilen nano membranlarla havadaki nitrojen oksijen ayrışımı pasif olarak gerçekleşebiliyor, katalitik partikül filtreleri gibi düşünün. Şimdiye kadar senin bu fikrinin gerçekleşmemesinin sebebi havayı oksijence zenginleştirecek düzenek eksikliği, her araca sürekli oksijen tüpü satın alıp yüklemenin pratik olmaması gibi ilk aklıma gelen sebepler.

    Son olarak, fikirlerini azmini çok başarılı buldum kardeşim.

    eğer gönlünden mühendislik geçiyorsa ve ismi bilinen üniversitelere giremezsen, mutlaka yayın yapan, aktif ve yurtdışı çeevresi olan hocaların olduğu bir vakıf üniversitesine bu fikirlerinle git, kendini tanıt sevdir yüksek ihtimal düşük puan alsan bile seni bölümlerine katmak isteyeceklerdir.
    Zaten çocuk yaştan itibaren kafa yormuşsun bu konulara, azmini kaybetme ve şimdiden yüksek lisansta hangi ülkede hangi konuda çalışmak istediğini tasarla.

    Ama yok çok iyi fikrim var, ben ferdi olarak bir aparat geliştirip patent alıp satıp zengin olucam dersen, ihtimalinin çok çok düşük olduğunu bilmeni isterim.
    Kariyer yapmanı tavsiye ediyorum en azından lisans eğitimine girip uygulamalı laboratuar ortamına erişmen gerektiğini, hocalarla içiçe olman gerektiğini söylüyorum, bence önün çok açık.




  • Bu yaşta bu tür konularda kafa yoran insan sayısı çok az ülkemde, bu bakımdan tebrik ederim sizi. Bende lise yıllarımda (2000) içten yanmalı motorlar konusunda çok meraklıydım. Bu merak evin garajında 2 zamanlı tek silindirli mobylette bionik motorunu parçalamaya kadar gitmişti. O yıllarda aklımda 4 silindirli motorların ihtiyaç dışında tek silindirli olarak çalışmaya devam etmesi vardı. Gençliğin heyecanıyla bu projenin Bill Gates'in garajının hayatını değiştirdği gibi benim de hayatımın değişeceğine inanmıştım. Lise 2. sınıfta idolüm olan makina mühendisi dayıma aklımdakileri anlattım. Dayım ilk duyduğunda beni tebrik ederek konu hakkında daha detaylı araştırma yapmamı önerdi. Dayımın gazıyla içten yanmalı motorların çalışma prensibinden, sanayide motor ustalarının yanına gidip 4 zamanlı motorlarda kullanılan krank mili, eksantrik mili, subaplar gibi parçaları inceledim haftalarca ve gönüllü olarak motor ustasnın yanında yaz tatilimi geçirmiştim. Lise 3. sınıfa geldiğimde ailemle sürekli tartışıyorduk bu motor sevdamla ilgili. Bir gün dayım beni çağırdı ve Mustafa senin bu projeyle alakalı güzel bir döküman buldum dedi ve bana verdi. Eve gidince 2 yıldır hayallerimi süsleyen projenin 1970'li yıllarda General Electric mühendislerinden biri tarafından patentinin alındığını öğrendim. Dayım bunu ilk bahsettiğimde araştırmış ve konuyu öğrenmiş, bana söylememiş hevesim kırılmasın diye. Bu süreçte dayımın hoşgörüsü sayesinde içten yanmalı motorlar hakkında teorik ve pratik çok şey öğrenmiştim.

    Bugünlerde VW tarafından Aktif silindir yönetimi (ACT) adı altında sunulan bu teknoloji konuşulduğunda arkadaşlara, "Şerrrreffsizim bu benim aklımdan geçmişti" film repliğinden sonra bu anımı anlatıyorum. Tüm motor macerama rağmen üniversitede Bilgisayar Mühendisliği okudum ama motor merakım halen devam ediyor.

    Bunları neden anlattım sende aklındakileri konu hakkında uzman birine açıkla. Korkma fikrimi çalarlar diye bu ülkede yeni düşüncelere her zaman önyargılı yaklaşılır, seni dikkate bile almazlar. Motor verimliliği teorik hesaplamaların ötesinde uygulanabilirliği çok düşük bir konu. Kafandakilere realist yaklaşabilmen için birilerinden fikir almalısın bence. Ne olursa olsun pes etme. Başarılar dilerim.




  • kareksisi kullanıcısına yanıt
    Ben kimya sektöründe çalışan bir makine mühendisiyim , projen hakkında detaya girmeden biraz bilgi verisen özelden yorumlarımı sana iletirim.

    Bu projenin değerlendirilmesi için Tubitak veya Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına gidebilirsin.

    Projen teorik mi yoksa pratiğe mi döktün bunlar önemli detaylar. Varsa bir prototipin onunla beraber gitmen daha etkili olur.

    Size başarılar dilerim...
  • En önemli konu araştırmalara başlarken resmi yoldan patent başvurusu yap...Kendi adına tescil yaptır....Sen araştırma geliştirme yaparken birileri Dünyanın başka bir ülkesinde senin yaptığın buluşun patentini alıyorlar...Tamam çok güzel faydalı, finansör ortak bulup üretime geçelim dedikleri zaman buluşun çalınmış oluyor....İŞE BAŞLARKEN PATENT BAŞVURUSU YAPIN...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.