Şimdi Ara

Honda cbr 250 veya ninja 250r

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar Motosiklet almak istiyorum aklımda şuan honda cbr 250 veya ninja 250 var. aslında tip olarak ninja 250 hoşuma gidiyor. Max bütçe 10 bin tl.
    Şunu belirleteyim fazla motosiklet kullanmadım. birkaç kere kullandım fakat büyük motor değildi. Alsam öğrenmem zor olur mu ?
    birde vergisi, Yakıtı vs nasıl olur. motorsiklet hakkında çok az bilgiye sahibim yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada öğrenciyim okula gidip gelmek için alacağım

    edit: Ninja 250r ikinci el fiyatlarına baktığımda 10bin tl civarında sıfır fiyatı 5000 euro. Hangisini almak daha mantıklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcExpertt -- 11 Aralık 2013; 20:26:53 >



  • Motor kullanmak araba kullanmak gibi değildir. Dinamikleri farklıdır, bambaşka bir hayattır.. Lisanslı bir kurumdan eğitim almadan motora binmeyi düşünme bile.. Hayatta kalırsan şansın yaver gitmiş olur sadece.. Motosiklet derin mevzuudur.. Motosiklet forumlarına üye olup önce derinlemesine bi araştır.. OMM A.R.A teori eğitimi al (Ücretsizdir). Donald Duck motosiklet teorisini araştır netten. Sitesini bul yazıları ezberle.. Sonra konuşalım tekrar..

    Sorduğun motorlara gelince, Honda cumhuriyet altınıdır, değer kaybetmez.. Sağlamdır üzmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 11 Aralık 2013; 20:33:17 >
  • Motosiklet forumuna açsanız daha iyi olur.Ben olsam ninja 250r alırdım ama haliba ikinci el alıcaksanız.O zaman cbr daha temiz bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Motosiklet forumuna açsanız daha iyi olur.Ben olsam ninja 250r alırdım ama haliba ikinci el alıcaksanız.O zaman cbr daha temiz bulabilirsiniz.

    hocam öncelikle kawasaki sitesine baktığımda sıfırı 5000 euro gözüküyor sıfırda düşünebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Motor kullanmak araba kullanmak gibi değildir. Dinamikleri farklıdır, bambaşka bir hayattır.. Lisanslı bir kurumdan eğitim almadan motora binmeyi düşünme bile.. Hayatta kalırsan şansın yaver gitmiş olur sadece.. Motosiklet derin mevzuudur.. Motosiklet forumlarına üye olup önce derinlemesine bi araştır.. OMM A.R.A teori eğitimi al (Ücretsizdir). Donald Duck motosiklet teorisini araştır netten. Sitesini bul yazıları ezberle.. Sonra konuşalım tekrar..

    Sorduğun motorlara gelince, Honda cumhuriyet altınıdır, değer kaybetmez.. Sağlamdır üzmez..

    Çok teşekkür ederim daha önce amcamın java motorunu kullanmışlığım var fakat çok oldu şimdi binsem nekadar sürerim bilmiyorum. zaten aldığımda kullanmadan önce mutlaka birşekilde eğitimini alırım dediklerinizide yapacağım. peki hocam yakıt olarak nekadar yakar bunlar ? 100 km'de ortalama yakıtı nekadardır ?




  • Ninja'nin parcalar pahali ama Honda da pahali.

    Ben Ninja alirdim iyi kaciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Motor kullanmak araba kullanmak gibi değildir. Dinamikleri farklıdır, bambaşka bir hayattır.. Lisanslı bir kurumdan eğitim almadan motora binmeyi düşünme bile.. Hayatta kalırsan şansın yaver gitmiş olur sadece.. Motosiklet derin mevzuudur.. Motosiklet forumlarına üye olup önce derinlemesine bi araştır.. OMM A.R.A teori eğitimi al (Ücretsizdir). Donald Duck motosiklet teorisini araştır netten. Sitesini bul yazıları ezberle.. Sonra konuşalım tekrar..

    Sorduğun motorlara gelince, Honda cumhuriyet altınıdır, değer kaybetmez.. Sağlamdır üzmez..

    Çok teşekkür ederim daha önce amcamın java motorunu kullanmışlığım var fakat çok oldu şimdi binsem nekadar sürerim bilmiyorum. zaten aldığımda kullanmadan önce mutlaka birşekilde eğitimini alırım dediklerinizide yapacağım. peki hocam yakıt olarak nekadar yakar bunlar ? 100 km'de ortalama yakıtı nekadardır ?

    Efendi kullanırsan 3 litre, basarsan 4-4.5 litre yakar..

    Zamanında kullandığın Javaya güvenme, muhtemelen o zamanında kullandıoğın java ile trafiğe girmemişsindir, girdiysen bile o zamandan bu zamana çok şey değişti.. Trafikte kendini çok önemsiz hissedeceksin ilk çıktığında çünkü kimsenin umrunda olmayacaksın sana bir canmış gibi bakmayacaklar motorun üstünde.. Hoşgörü yok, saygı yok, kıskançlık had safhada (Otomobiller trafikte dururken motorların aradan kaçıp gitmesini sindiremez yolu kapatır geçişi engeller -istisnalar kaideyi bozmaz-)




  • Al bi cbr parcasida ucuz ve depoyu doldur benzinlige ugrama bir daha:) cbr torku daha yuksek ve sehir icinde seni uzmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam honda 125 lik olanını alırdım sadece 1 defa kullandıysanız 250cc fazla gelebilir bilmiyorum bana ilk kullanmaya başladığım da öyle olmuştu honda daha spor geliyor gözüme ama youtube den altın elbiseli adamın videoları size yardımcı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 20 bin km Honda CBR 250 kullandım ve kışa girmeden sattım motorumu.
    İlk motorumdu ve başlangıç motoru olarak çok uygun bir motor.

    İlk zamanlarda 5000-6000 km dolmadan tam gaz açmamak lazım, 250cc diye düşünmeyin gazı açınca çok iyi uzuyor ve yeni başlayanlar için tehlikeli olabilir. Onun için size tavsiyem ilk 1000 km çok sakin kullanın, dönüşlere çalışın, frenlemeyi iyice oturtun. Her iki frenide hangi durumlarda nasıl kullanacağınızı test edin. Bol bol forumlarda falan okuyun yazıları. Viraj teknikleri, fren teknikleri falan.

    Ninjanın yetkili servisi ve yedek parçası hondaya göre zayıf. O yüzden bile Honda seçilmeli. Ayırca hondanın oturuşu daha kullanıcı dostu (touring tarzı racingden cok) ve şehir içi daha kıvrak motor. Sonuçta her ikisi de çok kaliteli ve birbirine yakın motorlar ama ben Honda tavsiye ederim. 2. eli de daha hareketli ve çabuk alınır ve satılır.

    Yakıt konusunda şehirlerarası 3lt/100 km yakar 100km civarı ortalama hızla falan takılırsanız. Şehiriçi sakin kullanımda 3,5lt/100km biraz agresifte 4lt/100km yakar. 4 litreden çok fazla yukarı cıkmaz tabi eğer dip gaz falan gitmezseniz. Zaten gitmeyin de motora iyice alışana kadar.

    Standart bakımları 80 lira civarı tutar. Sadece yağ-yağ filtresi değişimi, zincir temizleme, yağlama, hava filtresi falan. Esas para balatalar değişirse 150 lira civarı ön-arka balata toplamda. Orjinal lastikleri çok kötü onları değiştirmek lazım michelin pilot active olabilir mesela. Ya da 2. el alırsanız lastiklere mutlaka bakın eğer eski ve yıpranmış ise mutlaka değiştirin 500-600 lira masraftan kaçınmayın bir düşüp grenajları,sinyalleri falan kırarsanız o kadar masraf çıkar zaten. Zincir ve dişli takımı falan da 300 TL civarı olması lazım.




  • Sanırım ekipmanların yok önceliği ekipmana ver bilmediğini söylüyorsun 250 cc olsa bile dikkatli olunması gereken araçlar.
  • paran varsa alınabilecek en sağlam 250 lik ninja tabiki hondaya bakma , tat vermez tek silindir :) 3-5 ay sakin dikkatlik kaçak herkesten uzak sürdükten sonra yavaş yavaş açılmaya başlarsın yeri gelir gaz lazım olur kaçmak uzaklaşmak için cbr gitmez :D ninja uçar , benim param hyosunga yetiyordu 2. el az km sıfır gibi bir motor buldum aldım 380 km de idi şuanda 3800 de hiç sorun yaşamadım az km sıfır gibi değerinden 2-3 bin düşük çok güzel motorlar var hele kışın 3-4 bin ucuza bulursun ama ninjada zor :D hondada belki hyoda bulursun 7-8 bine taze az km hem iri bir motor ben hem uzunum hem iri hem ağır ninja ve cbr kayboluyor altımda hto daha uzundur , uzun boylu isine hyo alman daha iyi ama abanacaksan dikkatsiz gideceksen takoz gibidir hyo alma :D ama racing tadı verir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Yaklaşık 20 bin km Honda CBR 250 kullandım ve kışa girmeden sattım motorumu.
    İlk motorumdu ve başlangıç motoru olarak çok uygun bir motor.

    İlk zamanlarda 5000-6000 km dolmadan tam gaz açmamak lazım, 250cc diye düşünmeyin gazı açınca çok iyi uzuyor ve yeni başlayanlar için tehlikeli olabilir. Onun için size tavsiyem ilk 1000 km çok sakin kullanın, dönüşlere çalışın, frenlemeyi iyice oturtun. Her iki frenide hangi durumlarda nasıl kullanacağınızı test edin. Bol bol forumlarda falan okuyun yazıları. Viraj teknikleri, fren teknikleri falan.

    Ninjanın yetkili servisi ve yedek parçası hondaya göre zayıf. O yüzden bile Honda seçilmeli. Ayırca hondanın oturuşu daha kullanıcı dostu (touring tarzı racingden cok) ve şehir içi daha kıvrak motor. Sonuçta her ikisi de çok kaliteli ve birbirine yakın motorlar ama ben Honda tavsiye ederim. 2. eli de daha hareketli ve çabuk alınır ve satılır.

    Yakıt konusunda şehirlerarası 3lt/100 km yakar 100km civarı ortalama hızla falan takılırsanız. Şehiriçi sakin kullanımda 3,5lt/100km biraz agresifte 4lt/100km yakar. 4 litreden çok fazla yukarı cıkmaz tabi eğer dip gaz falan gitmezseniz. Zaten gitmeyin de motora iyice alışana kadar.

    Standart bakımları 80 lira civarı tutar. Sadece yağ-yağ filtresi değişimi, zincir temizleme, yağlama, hava filtresi falan. Esas para balatalar değişirse 150 lira civarı ön-arka balata toplamda. Orjinal lastikleri çok kötü onları değiştirmek lazım michelin pilot active olabilir mesela. Ya da 2. el alırsanız lastiklere mutlaka bakın eğer eski ve yıpranmış ise mutlaka değiştirin 500-600 lira masraftan kaçınmayın bir düşüp grenajları,sinyalleri falan kırarsanız o kadar masraf çıkar zaten. Zincir ve dişli takımı falan da 300 TL civarı olması lazım.

    Hocam çok sağolun uzun uzun yazmışsınız elleriniz dert görmesin çok iyi bir açıklama oldu benim için

    hocam ben öğrenciyim. okula hergün gidip gelmem zor oluyor biraz birikmiş param ve birazda babamın desteği ile 10 bin tl bütçe var şuanda. aslında motorda hız çok önemli değil benim için. Zaten motorla nerdeyse yeni tanışacağım en azından bir racing motorla. yüksek hızlara çıkacağımı sanmıyorum bulunduğum şehirde buna müsait değil zaten. Sadece istediğim ara sırada olsa hızlanmalarda beni üzmesin yakıt açısından iyi olursun. Birde en önemlisi görüntü olarak biraz daha heybetli ve sesi güzel olsun. bu açıdan 10 bin tl'ye en iyi motor hangisi onu seçmeye çalışıyorum. Aslına bakarsanız bende honda düşünüyorum fakat bir arkadaşın ninja tavsiyesi üzerine biraz araştırdım vs. görüntü olarak vs oda güzel tabiki diğer özelliklerini pek bilmiyorum. birde bu zamana kadar hep araba kullandım motora geçmem kolay olacak mı onuda bilmiyorum.

    Birde hocam Honda cbr 125 ile 250 arasında görüntü açısından fark var mı. İnternetten baktığım kadarıyla pek fark görünmüyor. Birde 125 cc ve 250cc arasından hangisini önerirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    Sanırım ekipmanların yok önceliği ekipmana ver bilmediğini söylüyorsun 250 cc olsa bile dikkatli olunması gereken araçlar.

    Hocam ekipmanları alacağım. şimdilik eldiven,mont almayı düşünüyorum sizce yeterli olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Yaklaşık 20 bin km Honda CBR 250 kullandım ve kışa girmeden sattım motorumu.
    İlk motorumdu ve başlangıç motoru olarak çok uygun bir motor.

    İlk zamanlarda 5000-6000 km dolmadan tam gaz açmamak lazım, 250cc diye düşünmeyin gazı açınca çok iyi uzuyor ve yeni başlayanlar için tehlikeli olabilir. Onun için size tavsiyem ilk 1000 km çok sakin kullanın, dönüşlere çalışın, frenlemeyi iyice oturtun. Her iki frenide hangi durumlarda nasıl kullanacağınızı test edin. Bol bol forumlarda falan okuyun yazıları. Viraj teknikleri, fren teknikleri falan.

    Ninjanın yetkili servisi ve yedek parçası hondaya göre zayıf. O yüzden bile Honda seçilmeli. Ayırca hondanın oturuşu daha kullanıcı dostu (touring tarzı racingden cok) ve şehir içi daha kıvrak motor. Sonuçta her ikisi de çok kaliteli ve birbirine yakın motorlar ama ben Honda tavsiye ederim. 2. eli de daha hareketli ve çabuk alınır ve satılır.

    Yakıt konusunda şehirlerarası 3lt/100 km yakar 100km civarı ortalama hızla falan takılırsanız. Şehiriçi sakin kullanımda 3,5lt/100km biraz agresifte 4lt/100km yakar. 4 litreden çok fazla yukarı cıkmaz tabi eğer dip gaz falan gitmezseniz. Zaten gitmeyin de motora iyice alışana kadar.

    Standart bakımları 80 lira civarı tutar. Sadece yağ-yağ filtresi değişimi, zincir temizleme, yağlama, hava filtresi falan. Esas para balatalar değişirse 150 lira civarı ön-arka balata toplamda. Orjinal lastikleri çok kötü onları değiştirmek lazım michelin pilot active olabilir mesela. Ya da 2. el alırsanız lastiklere mutlaka bakın eğer eski ve yıpranmış ise mutlaka değiştirin 500-600 lira masraftan kaçınmayın bir düşüp grenajları,sinyalleri falan kırarsanız o kadar masraf çıkar zaten. Zincir ve dişli takımı falan da 300 TL civarı olması lazım.

    Hocam çok sağolun uzun uzun yazmışsınız elleriniz dert görmesin çok iyi bir açıklama oldu benim için

    hocam ben öğrenciyim. okula hergün gidip gelmem zor oluyor biraz birikmiş param ve birazda babamın desteği ile 10 bin tl bütçe var şuanda. aslında motorda hız çok önemli değil benim için. Zaten motorla nerdeyse yeni tanışacağım en azından bir racing motorla. yüksek hızlara çıkacağımı sanmıyorum bulunduğum şehirde buna müsait değil zaten. Sadece istediğim ara sırada olsa hızlanmalarda beni üzmesin yakıt açısından iyi olursun. Birde en önemlisi görüntü olarak biraz daha heybetli ve sesi güzel olsun. bu açıdan 10 bin tl'ye en iyi motor hangisi onu seçmeye çalışıyorum. Aslına bakarsanız bende honda düşünüyorum fakat bir arkadaşın ninja tavsiyesi üzerine biraz araştırdım vs. görüntü olarak vs oda güzel tabiki diğer özelliklerini pek bilmiyorum. birde bu zamana kadar hep araba kullandım motora geçmem kolay olacak mı onuda bilmiyorum.

    Birde hocam Honda cbr 125 ile 250 arasında görüntü açısından fark var mı. İnternetten baktığım kadarıyla pek fark görünmüyor. Birde 125 cc ve 250cc arasından hangisini önerirsiniz.

    Rica ederim. Oncelikle hiz onemli degil demissiniz cok dogru bir yaklasim. Hiz zamanla kullandikca geliyor zaten kullandikca motorun cogu arabadan cok daha atak olacagini goreceksiniz. 0-100 u 8,5 saniye olmasi lazim. Internetten bakin bmwnin 1 serisinde 1600cc 136 bg 220 torklu benzinli aracin 0-100u 8,7 saniye.

    O yuzden iciniz rahat olsun sehirici trafikte falan 250cc hic uzmez sizi. Mesela bir taksi sikistirdi diyelim arkadan ufak bi gaz acmayla aninda kacarsiniz sorun olmaz tabi eger dogru viteste iseniz. Neden cunku tek silindir oldugu icin alet, vites onemli torku belli devir araliklarinda verdigi icin oralarda seyretmek gerekiyor fazla baymamak lazim motoru. Kullandikca zaten alisilan seyler bunlar ben sadece fikir vermesi acisindan yaziyorum.

    Hiz konusunda ninjanin son hizi daha yuksektir yani 160km/s falan gorebilir tabi agirliginiza, yola falan bagli. Hondanin son hizi daha az ama torku yuksek oldugu icin esas sizin kullanacaginiz sehir ici hizlarda (60-100km/s arasi mesela) daha canlidir. Bu cok onemli bir etken bence.

    Ninjanin yesil rengi yakiyor ortaligi orasi oyle. Mesela onemli olan servis agidir. Mesela benim grenaj kirilmisti siparis verdiler tayvandan 2 hafta geldi ve takildi, kawanin da servis ve yedek parca sorunlari oldugunu duymustum. Bir de 250cc lerde ses aramayin ayrica oyle egzoz falan isine de girmeyin derim birakin ses cikmasin sorun degil yeter ki siz kullanmayi ogrenin, viraja girmeyi, durmayi (en onemlisi), trafikte konumlanmayi bunlar onemli birakin ses olmasin.

    Araba tecrubesi tabiki faydali olur ama motor kullanmak ayri bir dunya. Imkaniniz var ise egitim alin mutlaka. Gelin istanbula 300 tl ye falan hondanin guvenli surus 1 egitimini alin 2 gun boyunca. Motor neymis ne degilmis ogrenin. Egitim cok onemli ozellikle vurguluyorum duzgun bir yerlerden en az tam 1 gun olmak kosulu ile egitim alin. Sakaya gelmez bu motor ise 250cc deyip gecmeyin yanlislikla bir cukura girip yanlislikla gaz acarsaniz acemilikle tutamazsiniz motoru atar sizi uzerinizden o yuzden egitim mutlaka alin ve cok okuyun sabah aksam okuyun forumlarda bir suru forum blog var. Altin elbiseli adamin tum ogretici videolarini izleyin youtubedan.


    125cc nin neredeyse yari gucunde 250ccnin ve gorunus olarakta arka tekeri daha ince. Arka teker kalin olunca virajlarda kolaylik saglar ve frenleme iyilesir, dengesi daha iyi olur motorun. 250cc alirsaniz sikilmadan 20bin km falan yapabilirsiniz sizde ama 125cc belli bir sure sonra yetmemeye baslar. Ayrica 125cc otobanda falan biraz tehlike yaratabilir tabi sehiricinde de az yakar sorun cikarmaz. Mesela ben 250cc ile istanbuldan antalya yaptim bir arkadasla her hangi bir sorun cikmadi.

    Gelelim koruma isine, mutlaka kask, mont ve eldiven, dizlik lazim bunlar olmadan sakin ha sakin motora binmeyin. Yazin kavurucu sicagida olsa thsirtle falan sakin binmeyin. Eger butceniz var ise motosiklet pantolonu ve motosiklet botu da edinin. Eger kararli iseniz ilk once ekipman alin sonra geri kalan para ile sifir olmazda ikinci el bir cbr falan bakarsiniz. Ekipman paranizi ayirin ona gore butcenizi ayarlayin.
    Ekipman bu isin en onemli kurali, ekipmansiz motora binilmez bakkala bile gidilmez. Allah korusun herhangi bir kazada birseyde zarar goren malin yenisi alinir birseyler ayarlanir ama zarar goren uzuv geri gelmez. Parcalanan sinirler, kopan parmaklar, kirilan kemikler eskisi gibi olmaz. Bunlarda bu isin diger yuzu yazmak zorundayim. Kendinize motor uzerinde guvenmeyin hicbirzaman her zaman korkarak binin, her zaman kotuyu dusunun ama her aninda tadini cikarin boyle birsey motor kullanmak bir kere o seleyi oturdunuz mu bir daha gecmis olsun birakmaz adami




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Yaklaşık 20 bin km Honda CBR 250 kullandım ve kışa girmeden sattım motorumu.
    İlk motorumdu ve başlangıç motoru olarak çok uygun bir motor.

    İlk zamanlarda 5000-6000 km dolmadan tam gaz açmamak lazım, 250cc diye düşünmeyin gazı açınca çok iyi uzuyor ve yeni başlayanlar için tehlikeli olabilir. Onun için size tavsiyem ilk 1000 km çok sakin kullanın, dönüşlere çalışın, frenlemeyi iyice oturtun. Her iki frenide hangi durumlarda nasıl kullanacağınızı test edin. Bol bol forumlarda falan okuyun yazıları. Viraj teknikleri, fren teknikleri falan.

    Ninjanın yetkili servisi ve yedek parçası hondaya göre zayıf. O yüzden bile Honda seçilmeli. Ayırca hondanın oturuşu daha kullanıcı dostu (touring tarzı racingden cok) ve şehir içi daha kıvrak motor. Sonuçta her ikisi de çok kaliteli ve birbirine yakın motorlar ama ben Honda tavsiye ederim. 2. eli de daha hareketli ve çabuk alınır ve satılır.

    Yakıt konusunda şehirlerarası 3lt/100 km yakar 100km civarı ortalama hızla falan takılırsanız. Şehiriçi sakin kullanımda 3,5lt/100km biraz agresifte 4lt/100km yakar. 4 litreden çok fazla yukarı cıkmaz tabi eğer dip gaz falan gitmezseniz. Zaten gitmeyin de motora iyice alışana kadar.

    Standart bakımları 80 lira civarı tutar. Sadece yağ-yağ filtresi değişimi, zincir temizleme, yağlama, hava filtresi falan. Esas para balatalar değişirse 150 lira civarı ön-arka balata toplamda. Orjinal lastikleri çok kötü onları değiştirmek lazım michelin pilot active olabilir mesela. Ya da 2. el alırsanız lastiklere mutlaka bakın eğer eski ve yıpranmış ise mutlaka değiştirin 500-600 lira masraftan kaçınmayın bir düşüp grenajları,sinyalleri falan kırarsanız o kadar masraf çıkar zaten. Zincir ve dişli takımı falan da 300 TL civarı olması lazım.

    Hocam çok sağolun uzun uzun yazmışsınız elleriniz dert görmesin çok iyi bir açıklama oldu benim için

    hocam ben öğrenciyim. okula hergün gidip gelmem zor oluyor biraz birikmiş param ve birazda babamın desteği ile 10 bin tl bütçe var şuanda. aslında motorda hız çok önemli değil benim için. Zaten motorla nerdeyse yeni tanışacağım en azından bir racing motorla. yüksek hızlara çıkacağımı sanmıyorum bulunduğum şehirde buna müsait değil zaten. Sadece istediğim ara sırada olsa hızlanmalarda beni üzmesin yakıt açısından iyi olursun. Birde en önemlisi görüntü olarak biraz daha heybetli ve sesi güzel olsun. bu açıdan 10 bin tl'ye en iyi motor hangisi onu seçmeye çalışıyorum. Aslına bakarsanız bende honda düşünüyorum fakat bir arkadaşın ninja tavsiyesi üzerine biraz araştırdım vs. görüntü olarak vs oda güzel tabiki diğer özelliklerini pek bilmiyorum. birde bu zamana kadar hep araba kullandım motora geçmem kolay olacak mı onuda bilmiyorum.

    Birde hocam Honda cbr 125 ile 250 arasında görüntü açısından fark var mı. İnternetten baktığım kadarıyla pek fark görünmüyor. Birde 125 cc ve 250cc arasından hangisini önerirsiniz.

    Rica ederim. Oncelikle hiz onemli degil demissiniz cok dogru bir yaklasim. Hiz zamanla kullandikca geliyor zaten kullandikca motorun cogu arabadan cok daha atak olacagini goreceksiniz. 0-100 u 8,5 saniye olmasi lazim. Internetten bakin bmwnin 1 serisinde 1600cc 136 bg 220 torklu benzinli aracin 0-100u 8,7 saniye.

    O yuzden iciniz rahat olsun sehirici trafikte falan 250cc hic uzmez sizi. Mesela bir taksi sikistirdi diyelim arkadan ufak bi gaz acmayla aninda kacarsiniz sorun olmaz tabi eger dogru viteste iseniz. Neden cunku tek silindir oldugu icin alet, vites onemli torku belli devir araliklarinda verdigi icin oralarda seyretmek gerekiyor fazla baymamak lazim motoru. Kullandikca zaten alisilan seyler bunlar ben sadece fikir vermesi acisindan yaziyorum.

    Hiz konusunda ninjanin son hizi daha yuksektir yani 160km/s falan gorebilir tabi agirliginiza, yola falan bagli. Hondanin son hizi daha az ama torku yuksek oldugu icin esas sizin kullanacaginiz sehir ici hizlarda (60-100km/s arasi mesela) daha canlidir. Bu cok onemli bir etken bence.

    Ninjanin yesil rengi yakiyor ortaligi orasi oyle. Mesela onemli olan servis agidir. Mesela benim grenaj kirilmisti siparis verdiler tayvandan 2 hafta geldi ve takildi, kawanin da servis ve yedek parca sorunlari oldugunu duymustum. Bir de 250cc lerde ses aramayin ayrica oyle egzoz falan isine de girmeyin derim birakin ses cikmasin sorun degil yeter ki siz kullanmayi ogrenin, viraja girmeyi, durmayi (en onemlisi), trafikte konumlanmayi bunlar onemli birakin ses olmasin.

    Araba tecrubesi tabiki faydali olur ama motor kullanmak ayri bir dunya. Imkaniniz var ise egitim alin mutlaka. Gelin istanbula 300 tl ye falan hondanin guvenli surus 1 egitimini alin 2 gun boyunca. Motor neymis ne degilmis ogrenin. Egitim cok onemli ozellikle vurguluyorum duzgun bir yerlerden en az tam 1 gun olmak kosulu ile egitim alin. Sakaya gelmez bu motor ise 250cc deyip gecmeyin yanlislikla bir cukura girip yanlislikla gaz acarsaniz acemilikle tutamazsiniz motoru atar sizi uzerinizden o yuzden egitim mutlaka alin ve cok okuyun sabah aksam okuyun forumlarda bir suru forum blog var. Altin elbiseli adamin tum ogretici videolarini izleyin youtubedan.


    125cc nin neredeyse yari gucunde 250ccnin ve gorunus olarakta arka tekeri daha ince. Arka teker kalin olunca virajlarda kolaylik saglar ve frenleme iyilesir, dengesi daha iyi olur motorun. 250cc alirsaniz sikilmadan 20bin km falan yapabilirsiniz sizde ama 125cc belli bir sure sonra yetmemeye baslar. Ayrica 125cc otobanda falan biraz tehlike yaratabilir tabi sehiricinde de az yakar sorun cikarmaz. Mesela ben 250cc ile istanbuldan antalya yaptim bir arkadasla her hangi bir sorun cikmadi.

    Gelelim koruma isine, mutlaka kask, mont ve eldiven, dizlik lazim bunlar olmadan sakin ha sakin motora binmeyin. Yazin kavurucu sicagida olsa thsirtle falan sakin binmeyin. Eger butceniz var ise motosiklet pantolonu ve motosiklet botu da edinin. Eger kararli iseniz ilk once ekipman alin sonra geri kalan para ile sifir olmazda ikinci el bir cbr falan bakarsiniz. Ekipman paranizi ayirin ona gore butcenizi ayarlayin.
    Ekipman bu isin en onemli kurali, ekipmansiz motora binilmez bakkala bile gidilmez. Allah korusun herhangi bir kazada birseyde zarar goren malin yenisi alinir birseyler ayarlanir ama zarar goren uzuv geri gelmez. Parcalanan sinirler, kopan parmaklar, kirilan kemikler eskisi gibi olmaz. Bunlarda bu isin diger yuzu yazmak zorundayim. Kendinize motor uzerinde guvenmeyin hicbirzaman her zaman korkarak binin, her zaman kotuyu dusunun ama her aninda tadini cikarin boyle birsey motor kullanmak bir kere o seleyi oturdunuz mu bir daha gecmis olsun birakmaz adami





    Hocam gerçekten çok faydalı oldu bana bunlar.

    160 km/h Motosiklet ile ulaşacağımı sanmıyorum yani en azından tam olarak hakim olana kadar. o yüzden şuanlık tekrar honda kafama yattı gibi. Zaten genelde şehir içi yapacağım okula gidip geleceğim.

    bazen honda motorlarını görüyorum gaza basmasıyla tüm sokak inliyor nerdeyse hani 10 bin tl vermişken seside iyi olsun isterdim fakat sanırım benim gördüklerim 600 cc falan neyse varsın sesi olmasın sorun değil.

    burada eğitim alacağım biryer yok fakat ankarada yakın çevrede varsa gidebilirim hocam. birde ehliyet kurslarında eğitim vermiyorlarmı ? Bu küçük motorlarla racing motorlarının sürmesi aynı mı. Yani illaki farklılıklar vardır fakat küçük motorları süren bir kişi bu motoru kullanabilir mi ?

    Koruma içinse kask,mont,eldiven kesinlikle alacağım zaten fakat dizlik motosiklet pantolunu falan ,bot falan bunları düşünmemiştim. fakat fiyat makul ise onlarıda düşünebilirim yoksa biraz erteleyebilirim.

    Birde bu ilandakini beğendim sizce fiyat olarak falan nasıl. ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2013-cbr250r-1500km-de-147022890/detay

    Honda cbr 250 'ye max ne kadar para verilir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcExpertt -- 12 Aralık 2013; 22:25:56 >




  • pcexpertt kullanıcısına yanıt
    5 senelik motorcuyum cbf600 kullanıyorum tavsiyelerimi ona göre dinle (Hava atmadan olmaz) Honda CBR250 benim önerim. Neden ? Çünkü :

    -Az yakar.
    -Yedek parçası ucuzdur ve kolay bulunur.
    -Distribütör kazığı yemezsin.
    -Daha az gider. Ama Kawaya göre hem daha yüksek torku var hemde daha erken veriyor. O yüzden biraz daha canlı ve kolay ivmelenebilir olur. (ivmelenebilir ne lan)
    -Daha hafif. Ve sele yüksekliği daha az. O yüzden daha rahat kullanırsın.
    -Ve bu mesajın yazılış tarihi itibarı ile sıfır fiyatı 11.000 TL.
    -Ve CBR250 tek silindir. Kawaya göre daha az yakmasına karşın biraz daha fazla titrer.


    Kawada ise durum şöyle :

    -Çok yakar.
    -Ateş pahası yedek parça ve tedarik sıkıntısı.
    -Distribütör kazığı.
    -Yaklaşık 7 hp daha güçlü olduğu güvenlik çerçeveleri içinde son hızı 177 km/h Honda en fazla 150
    -Sıfır fiyatı yaklaşık 5.000 Euro civarında gezdiği için orası ayrı bir film
    -He bir de son olarak göstergeler Aman Allah'ım o nedir öyle lan ?

    Şu göstergeye bak
    [simage]http://****/c25MCx]
     Honda cbr 250 veya ninja 250r
    [/url]/simage]

    Edit: Resim yüklemede sıkıntı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HatimİndirenSteveJOBS -- 12 Aralık 2013; 22:46:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HatimİndirenSteveJOBS

    5 senelik motorcuyum cbf600 kullanıyorum tavsiyelerimi ona göre dinle (Hava atmadan olmaz) Honda CBR250 benim önerim. Neden ? Çünkü :

    -Az yakar.
    -Yedek parçası ucuzdur ve kolay bulunur.
    -Distribütör kazığı yemezsin.
    -Daha az gider. Ama Kawaya göre hem daha yüksek torku var hemde daha erken veriyor. O yüzden biraz daha canlı ve kolay ivmelenebilir olur. (ivmelenebilir ne lan)
    -Daha hafif. Ve sele yüksekliği daha az. O yüzden daha rahat kullanırsın.
    -Ve bu mesajın yazılış tarihi itibarı ile sıfır fiyatı 11.000 TL.
    -Ve CBR250 tek silindir. Kawaya göre daha az yakmasına karşın biraz daha fazla titrer.


    Kawada ise durum şöyle :

    -Çok yakar.
    -Ateş pahası yedek parça ve tedarik sıkıntısı.
    -Distribütör kazığı.
    -Yaklaşık 7 hp daha güçlü olduğu güvenlik çerçeveleri içinde son hızı 177 km/h Honda en fazla 150
    -Sıfır fiyatı yaklaşık 5.000 Euro civarında gezdiği için orası ayrı bir film
    -He bir de son olarak göstergeler Aman Allah'ım o nedir öyle lan ?

    Şu göstergeye bak
    [simage]http://****/c25MCx]
     Honda cbr 250 veya ninja 250r
    [/url]/simage]

    Edit: Resim yüklemede sıkıntı var.

    Honda daha da kafama yatmaya başlıyor bu gidişle honda alacağım sanırım herşeyi tam bana uyuyor aslında. belirttiğim gibi yüksek hızlarda gözüm yok motorda. Arabada yapıyorum zaten olurda baya geliştirirsem kendimi hız yapmak için ona göre bir motor alırım. hocam peki honda cbr250 sıfırmı daha mantıklı ikinci el mi ?




  • pcexpertt kullanıcısına yanıt
    Açıkçası orada işin içine bütçe girer. Arabada ikinci ele güvenirim de motorda MotoTal vs gibi yerlerden olmadıkça güvenmem Çünkü bu işin piyasası daha çok bilmeyen adam olduğu için düşüren, deviren eden falan çok fazla. Bir de kazasız falan yazar onlar. İşte o zaman iyice tadımız tuzumuz kaçar anlayacağın. Sen sıfıra doğru yürü abi
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.