Şimdi Ara

Metronun Ankara çayyoluna kaldar gelmesi trafiği rahatlatır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
1.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere Ankara eskişehir yolu üzeri trafik çok sıkışık oluyor metro'nun gelmesiyle trafik rahatlar mı yoksa millet ''ben daha toplu taşımaya binecek kadar düşmedim arabayla giderim'' mi diyecek ?



  • 2004 senesinde 1 yıl çayyolunda oturdum , o zamanlarda bile inşaatı vardı . Hala bitmedi mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peheyyy

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İllaki rahatlatır ancak öyle aman aman değil. İstediğimiz seviyede rahatlama olması için cetvel gibi olan(kızılay-ümitköy) hatlardan ziyade londradaki tokyodaki gibi daha
    kompleks daha ayrıntılı daha çok kola ayrılan hatlara ihtiyacımız var.

    imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Biturbo -- 11 Aralık 2013; 20:48:30 >
  • Hm Sincan hem Çayyolu hem de Keçiören hattı açıldığı zaman trafikte gözle görülür bir rahatlama sağlayacağını göreceğiz. Çünkü bu semtlerden birbirine de çapraz trafik hareketi var. Örneğin ben Eryaman'da oturuyorum, işyerim Subayevlerinde yani Keçiörende. Her gün araç kullanarak gidip geliyorum. Ama Tandoğan Keçiören hattı açıldığında aracımı Cumartesi dışında hiç trafiğe çıkarmayacağım. Bunun gibi binlerce örnek var. Ama tüm hatların açılması lazım
  • O metro açılana kadar bizim altımızda uçan arabalar olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    İllaki rahatlatır ancak öyle aman aman değil. İstediğimiz seviyede rahatlama olması için cetvel gibi olan(kızılay-ümitköy) hatlardan ziyade londradaki tokyodaki gibi daha
    kompleks daha ayrıntılı daha çok kola ayrılan hatlara ihtiyacımız var.

    imla


    Topoğrafik sıkıntılardan dolayı öyle metrolar yapılamaz ankarada hele ki yapılaşma bu kadar ilerledikten sonra imkansıza yakın maalesef londra olsun tokyo olsun ikinci dünya savaşında yıkılıp plan proje üzerine yapılmış şehirlerdir ankara için zor görünyor sözün özü olarak.
  • Bu memleket ile rahat yana yana bile gelmez....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüs kullananlar için metro büyük rahatlık olacak ama araç trafiğini azaltacağını hiç sanmıyorum.Trafiğe arabasıyla çıkanlar metro açıldı diye araçlarından vazgeçip metroya binmeyecekler.Hele ki Çayyolunda oturanlar arabalarından kolay kolay vazgeçmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 11 Aralık 2013; 22:45:50 >
  • Yılda 1-2 kez araç değiştirdiğim için aralarda toplu taşıma kullanıyorum İş yerime evimden 2 araç değiştirerek gittiğim için araç ile gitmek ile toplu taşımayı kullanmak arasında pek fiyat farkı olmuyor ve toplu taşıma da indi-bindi süresi bazen uzadığı için işe geç kalabiliyorum Fakat iş yerime tek vasıta veya indi-bindi arası fazla uzun olmayan bir şekilde ulaşabilsem kesinlikle toplu taşıma kullanırım Hiç stres sıkıntı yaşamıyorum toplu taşımada

    Benim gibi düşünen insanlar için metro güzergahlarının çoğalması toplu taşıma kullanan insanların sayısını arttıracaktır Ayrıca bahsettiğiniz güzergahta çalışması süren odtü yolununda tamamlanmasıyla trafikte bir rahatlama olacaktır fakat yeni metro güzergahları açılmadıkça bu sıkışıklık yine devam edecektir
  • şahsen ben kullanırım ..aracımı yakın bir yere park ederim metroya binerim..hem ucuz olur hemde hızlı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    İllaki rahatlatır ancak öyle aman aman değil. İstediğimiz seviyede rahatlama olması için cetvel gibi olan(kızılay-ümitköy) hatlardan ziyade londradaki tokyodaki gibi daha
    kompleks daha ayrıntılı daha çok kola ayrılan hatlara ihtiyacımız var.

    imla


    Topoğrafik sıkıntılardan dolayı öyle metrolar yapılamaz ankarada hele ki yapılaşma bu kadar ilerledikten sonra imkansıza yakın maalesef londra olsun tokyo olsun ikinci dünya savaşında yıkılıp plan proje üzerine yapılmış şehirlerdir ankara için zor görünyor sözün özü olarak.

    Hocam Londranın 2. Dünya savaşında öyle dümdüz olduğu falan olduğu yok, ana hatların çoğu öncesinde de varmış.
    Ekteki foto 1912 yılındaki Londra metro planıdır.
    20 yılda 5cm metro inşaatı yapılmayan bir şehirden bahsediyoruz, 20 yılda topoğrafisi en kötü şehire bile birkaç hat yapılırdı.
    Bu arada metro açılırsa elbette trafiğe faydası olur özellikle Odtü, Hacettepe öğrencileri metroyu yoğun kullanır.
     Metronun Ankara çayyoluna kaldar gelmesi trafiği rahatlatır mı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    İllaki rahatlatır ancak öyle aman aman değil. İstediğimiz seviyede rahatlama olması için cetvel gibi olan(kızılay-ümitköy) hatlardan ziyade londradaki tokyodaki gibi daha
    kompleks daha ayrıntılı daha çok kola ayrılan hatlara ihtiyacımız var.

    imla


    Topoğrafik sıkıntılardan dolayı öyle metrolar yapılamaz ankarada hele ki yapılaşma bu kadar ilerledikten sonra imkansıza yakın maalesef londra olsun tokyo olsun ikinci dünya savaşında yıkılıp plan proje üzerine yapılmış şehirlerdir ankara için zor görünyor sözün özü olarak.

    Hocam Londranın 2. Dünya savaşında öyle dümdüz olduğu falan olduğu yok, ana hatların çoğu öncesinde de varmış.
    Ekteki foto 1912 yılındaki Londra metro planıdır.
    20 yılda 5cm metro inşaatı yapılmayan bir şehirden bahsediyoruz, 20 yılda topoğrafisi en kötü şehire bile birkaç hat yapılırdı.
    Bu arada metro açılırsa elbette trafiğe faydası olur özellikle Odtü, Hacettepe öğrencileri metroyu yoğun kullanır.
     Metronun Ankara çayyoluna kaldar gelmesi trafiği rahatlatır mı ?

    Güzel kardeşim anlaşamadığımız nokta şu bak adamlar 1912 diyosun londra diyosun planlıydı diyosun 1912 ankarasına bi bakalım köydü köy başka birşey değil kasaba olması bile zordu açıkcası londrayla ankaranın kuruluş tarihlerine bakmamız gerek kim nerde nezaman nasıl ilerlemiş bunları iyi irdelememiz gerek, bende metronun yapılmasını çok istiyorum kendimde hacettepe üni. öğrencisiyim ama londradaki gibi olamayacağını söylüyorum ben yok sa şu an daki hatlar bitirilirse ankaradan büyük oranda trafik yoğunluğu kalkar en azından sabah akşam eskişehir yolu çilesi azalır.

    İlerde çılgın bi proje olarak gölbaşına kepekli boğazının altından bi tünel açarlarsa onunda çok yararı olur açıkcası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Otobüs kullananlar için metro büyük rahatlık olacak ama araç trafiğini azaltacağını hiç sanmıyorum.Trafiğe arabasıyla çıkanlar metro açıldı diye araçlarından vazgeçip metroya binmeyecekler.Hele ki Çayyolunda oturanlar arabalarından kolay kolay vazgeçmez.

    Kelimesi kelimesine bunu yazacaktım.

    Otobüsten inip metroya binen çok olacaktır.Ama otomobilden inip metroya binen olmaz gibi bişey.

    Eskişehir yolundaki genel sürücü profiline bakınca belli oluyor zaten az buçuk.O adam/kadın çocuğunu kaçırsan anca biner metroya.
  • Iyi iste. Metroya binenler karli cikar. Otomobilde trafikte kalanlar zararli. Herkesin kendi tercihi. Ama metro medeniyettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbay


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    İllaki rahatlatır ancak öyle aman aman değil. İstediğimiz seviyede rahatlama olması için cetvel gibi olan(kızılay-ümitköy) hatlardan ziyade londradaki tokyodaki gibi daha
    kompleks daha ayrıntılı daha çok kola ayrılan hatlara ihtiyacımız var.

    imla


    Topoğrafik sıkıntılardan dolayı öyle metrolar yapılamaz ankarada hele ki yapılaşma bu kadar ilerledikten sonra imkansıza yakın maalesef londra olsun tokyo olsun ikinci dünya savaşında yıkılıp plan proje üzerine yapılmış şehirlerdir ankara için zor görünyor sözün özü olarak.

    Hocam Londranın 2. Dünya savaşında öyle dümdüz olduğu falan olduğu yok, ana hatların çoğu öncesinde de varmış.
    Ekteki foto 1912 yılındaki Londra metro planıdır.
    20 yılda 5cm metro inşaatı yapılmayan bir şehirden bahsediyoruz, 20 yılda topoğrafisi en kötü şehire bile birkaç hat yapılırdı.
    Bu arada metro açılırsa elbette trafiğe faydası olur özellikle Odtü, Hacettepe öğrencileri metroyu yoğun kullanır.
     Metronun Ankara çayyoluna kaldar gelmesi trafiği rahatlatır mı ?

    Güzel kardeşim anlaşamadığımız nokta şu bak adamlar 1912 diyosun londra diyosun planlıydı diyosun 1912 ankarasına bi bakalım köydü köy başka birşey değil kasaba olması bile zordu açıkcası londrayla ankaranın kuruluş tarihlerine bakmamız gerek kim nerde nezaman nasıl ilerlemiş bunları iyi irdelememiz gerek, bende metronun yapılmasını çok istiyorum kendimde hacettepe üni. öğrencisiyim ama londradaki gibi olamayacağını söylüyorum ben yok sa şu an daki hatlar bitirilirse ankaradan büyük oranda trafik yoğunluğu kalkar en azından sabah akşam eskişehir yolu çilesi azalır.

    İlerde çılgın bi proje olarak gölbaşına kepekli boğazının altından bi tünel açarlarsa onunda çok yararı olur açıkcası.

    Londra, Paris , Moskova, New York metroları dünyanın en eskileri ve hepsi 19 yy. yapılmaya başlanmış.
    Tüm bu şehirlerin o zaman ki nüfusları 1 milyonun üstündeymiş. Bu yüzden şehirde yapılaşmanın başlaması, bence metro yapamamanın bahanesi olamaz.
    Ankara o zamanlar köydü doğru söylüyorsun. Sonradan şehirleşme başladı, teknolojik imkanlardan daha fazla yararlanabilinirdi.
    Bahsettiğim şehirlerden daha iyi metro hattı yapılabilirdi. Şu an yapılamaya çalışılan Eryaman, Eskişehir yolu ve Etlik- Havaalanı hatlarının bulunduğu bölgede 20-30 yıl önce yapılaşma yoktu. Şehiri yöneten dar kafalılardan dolayı hiçbiri yapılmadı, cefasını biz çekiyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara'da ulaşımda kâr-zarar dengesi güdüldüğünü düşünmüyorum açıkçası.

    Mesai saatlerinde Cepa'da tıkanmaya başlayıp Şap Enstitüsü'nün orada kilitlenen trafiği düşünün."Aşağıdan boş metro geçiyor." deseniz 10'da 1 belki düşünür metro kullanmayı.

    Otomobil ciddi bir statü simgesi artık.

    Herkesin kendi tercihi tabiki ama ben trafik durumu için konuşuyorum.Metro açıldığında otomobil trafiği aynen devam edecek, sadece 1 otobüsün içinde 150 kişi yerine 50 kişi olacak.

    Özel otomobil sahiplerini toplu taşımaya yönlendirmek için çok daha fazlası gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 14 Aralık 2013; 13:34:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Ankara'da ulaşımda kâr-zarar dengesi güdüldüğünü düşünmüyorum açıkçası.

    Mesai saatlerinde Cepa'da tıkanmaya başlayıp Şap Enstitüsü'nün orada kilitlenen trafiği düşünün."Aşağıdan boş metroya geçiyor." deseniz 10'da 1 belki düşünür metro kullanmayı.

    Otomobil ciddi bir statü simgesi artık.

    Herkesin kendi tercihi tabiki ama ben trafik durumu için konuşuyorum.Metro açıldığında otomobil trafiği aynen devam edecek, sadece 1 otobüsün içinde 150 kişi yerine 50 kişi olacak.

    Özel otomobil sahiplerini toplu taşımaya yönlendirmek için çok daha fazlası gerek.

    +1

    Metro güzergahı yakınındaki is yerleri ve evlerdeki insanlardan umudum var. 5 dk yürüme mesafesinden uzak noktalar daki insanlar aracindan vazgeçmek istemez. Bu da bizim bireyci toplum anlayışımız. ..maalesef. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bir de Güney hattına bi proje lazım.

    Dikmen kavşağından Eskişehir yoluna bir metro hattı çekip Çayyolu hattı ile kesiştirmek lazım.Dikmen kavşağından Gölbaşı'na da sürekli ring otobüsleri konulursa yemin ediyorum milletin yaşam standartı yükselir

    Tabii bu projenin hayata geçmesi için +20 sene gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Ankara'da ulaşımda kâr-zarar dengesi güdüldüğünü düşünmüyorum açıkçası.

    Mesai saatlerinde Cepa'da tıkanmaya başlayıp Şap Enstitüsü'nün orada kilitlenen trafiği düşünün."Aşağıdan boş metroya geçiyor." deseniz 10'da 1 belki düşünür metro kullanmayı.

    Otomobil ciddi bir statü simgesi artık.

    Herkesin kendi tercihi tabiki ama ben trafik durumu için konuşuyorum.Metro açıldığında otomobil trafiği aynen devam edecek, sadece 1 otobüsün içinde 150 kişi yerine 50 kişi olacak.

    Özel otomobil sahiplerini toplu taşımaya yönlendirmek için çok daha fazlası gerek.

    İşte statü simgesi olarak görenler trafikte takılsınlar. Medeni insanlar metro kullansınlar.

    O metronun amacı kara yolu trafiğini rahatlatmak değil ki zaten. İnsanları merkeze ulaştırmak. İnsanlar merkeze daha kısa sürede daha ucuza ve daha rahat şekilde ulaşabildiklerini gördükçe arabalarını bırakacaklar.

    Çok daha fazlası gerekli dediğin tabi ki doğru. Ama nüfus ve araba sayısı arttıkça kara yolu trafiği de artacak. Yani trafik bitmeyecek. Bakınız İstanbul, bakınız New York. Trafiğin azalması veya kesilmesi için de bazı büyük şehirlerdeki gibi kısıtlamalar gelmesi gerekir. Bakınız Londra.



    Uzun lafın kısası. (Herkese:) Trafiği azaltmasına bakmayın. Ulaşımı kolaylaştırmasına bakın.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.