Şimdi Ara

Euroncap le ilgili bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aslında Euroncap le ilgili dğil arabaların hasar gormesıyle ılgılı olacak

    mesela iki arabayı kıyaslayalım
    2000 model clio ve 98 brava-marea yı

    clio nun kapısı hafıfcık ve saglam durmuyor ayrıca cok rahat acılıyor ama bravanın kını ben sahsen 90 kılo bırı olarak zorlanarak acıyorum baya agır ve kalın ( yada bunlar bana mı oyle gelıyor ? )

    fakat yandan carpmalarda clio nun puanı baya cok brava ya göre

    bunun nedenı nedir acaba ?



  • 1-Çarpışma testitlerinde Aynı metal alaşımlarda ağır olan dezavantajlı

    2-Kullanılan metalin ağır olması onun hafif olandan daha sağlam olduğu anlamına gelmiyor.

    3-Clio da yük kontrollü AKTİF GERGİLİ emniyet kemerleri standarttı.
  • Kapıların açılma ve kapanma seslerine, zorluklarına bakarak yorum yaparsak VW 1.liği kimselere kaptırmaz.
  • Kapıların açılma ve kapanma kuvvetine "Effort" deriz. Metalle, sacla çok da alakası yoktur. Aynı yıl üretilmiş farklı 2 marka ve modelin kapısı metal olarak aşağı yukarı aynı ağırlıktadır. Kapı Eforlarında en etkili şey kapı menteşeleri, ve kilit karşılıkları ile kapı aksamında kullanılan trim parçalarıdır.

    Özetle kapının ağır olması veya hafif olması dayanımını etkilemeyeceği gibi, aracın N-Cap sonuçlarına da etkisi yoktur. Kapı içi çelik barların ve paneller arası cross bracket dediğimiz destek parçalarının dayanımı önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Kapıların açılma ve kapanma kuvvetine "Effort" deriz. Metalle, sacla çok da alakası yoktur. Aynı yıl üretilmiş farklı 2 marka ve modelin kapısı metal olarak aşağı yukarı aynı ağırlıktadır. Kapı Eforlarında en etkili şey kapı menteşeleri, ve kilit karşılıkları ile kapı aksamında kullanılan trim parçalarıdır.

    Özetle kapının ağır olması veya hafif olması dayanımını etkilemeyeceği gibi, aracın N-Cap sonuçlarına da etkisi yoktur. Kapı içi çelik barların ve paneller arası cross bracket dediğimiz destek parçalarının dayanımı önemlidir.

    Arkadaşın yorumuna ek olarak,

    Ayrıca yandan alınan darbelerde kapılardan daha ziyade, B sütunu ve aracın tabanından orta tünele kadar olan atkılar etkilidir. Esas darbeyi araca ileterek sönümleyen bölgeler burasıdır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.