Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (88. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Be-Mine

    Merhaba,

    Anladığım kadarıyla birçok Dacia ve Renault araçlarda 2 uyarıyı tek ikaz ışığında birleştirmişler. "ön ısıtma/ elektronik arıza ikaz ışığı" olarak adlandırılan bu ışık ilk araç çalıştırma esnasında kızdırma bujilerinin aktif olduğunu gösteriyor ve sonrasında hemen sönüyor. Ancak yanık kalırsa ya da sonradan yanarsa bu da bir "elektronik arıza"ya işaret ediyor. İkazların birleştirilmesi yanlış anlaşılmalara da yol açıyor gördüğüm kadarıyla, zaten son yıllardaki modellerde bu 2 ikaz ışığını birbirinden ayırdıklarını farkettim:

    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI . ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

    Babamın 2007 Dacia Logan 1.5 DCI araçta da bu ışığın yanmasına neden olan bir problem var. Son zamanlarda seyir halinde iken bazen bu "elektronik arıza ikaz ışığı" yanıp bir süre sonra kendi kendine sönüyormuş, o esnada hiç bir tuhaflık gözlemlememiş şimdiye dek. En son dün bu ışıkla beraber aracın gaz yemediğini ve vites küçültmek zorunda kaldığını da söyledi, sanırım rampa yukarı çıkıyormuş. Ama birbiriyle alakalı konular mı tam emin olamıyor, sonrasında yine sönmüş ışık zaten.

    Haftasonu aracı ben de deneyeceğim ve OBD cihazı ile hata vermiş mi bakacağım.

    Sizin görüşleriniz nedir, sebebi ve çözümüne dair tavsiye edebileceğiniz noktalar var mıdır?

    Teşekkürler.
    Selamınaleyküm.Üstadım 1999 1.6 8 valf megane 1 aracımda bu zikzak olan ışık ilk çalıştırmda 3 saniye yandıktan sonra sönüyordu.Şimdi bu ışık hiç yanmıyor ve arabam çalışmıyor.Ayrıca lpg gösterge ışıklarıda yanmıyor.Bujilere marş sırasında hiç elektrik gelmiyor yardımcı olurmusunuz rica etsem.
    artık hiç yanmayan ışık bu ve bu ışık elektriğini nereden alıyor.




  • Merhaba ustam. Ford cmac 2013 model 1.6 tdi manuel aracım var. Ford servisi olmayan ilçede yaşıyorum. 3 gün önce köye giderken aracım aniden titremeye başladı ve çekişten düştü. 2000 deviri geçemiyordum. 1.2 viteste titreme vardı ve 3.4 viteste yoğun sallantı oluyordu. zar zor köye vardım. 2 saat sonra çalıştırdığımda yolun ortasında yine aynı şey oldu. Ertesi gün sanayiye bir sorun yaşamadan gittim geldim. sanayide bilgisayara bağlattım. arıza kodu verdi. ama teşhisi koyamadılar ve halledemediler. Çevre illerdeki ford yetkili servise götür dediler. Açıkçası burada iş bilen yok. Basit bir parça değişimiyle hallolacak birşeyse eğer 200 km yol gitmek istemiyorum. zaten aynı şey olacak diye arabayı çalıştırmıyorum. Allah rızası için yardımcı olur musunuz? Arıza kodu P1263 yazıyor. Primer ve seconder taraf arasında kısa devre. Ateşleme bobini arızaları, buji hataları diye açıklama var. Parça değişecekse siparişle alır bir şekilde değiştiririm. Yardımlarınızı bekliyorum.

    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uykusuz5087 -- 17 Ekim 2018; 16:8:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sazci34

    Selamınaleyküm.Üstadım 1999 1.6 8 valf megane 1 aracımda bu zikzak olan ışık ilk çalıştırmda 3 saniye yandıktan sonra sönüyordu.Şimdi bu ışık hiç yanmıyor ve arabam çalışmıyor.Ayrıca lpg gösterge ışıklarıda yanmıyor.Bujilere marş sırasında hiç elektrik gelmiyor yardımcı olurmusunuz rica etsem.
    artık hiç yanmayan ışık bu ve bu ışık elektriğini nereden alıyor.

    Alıntıları Göster
    konu eski ama baskalarina belki faydasi olur,,
    kontagi ilk cevirdiginde benzin pomnbasinin 2 3 saniye calisip sonra durmasi lazim,,,pombanin sesini duyuyormusun,,,?
    benzin pompasi calismiyor ve bujilerde atesleme yapmiyorsa immoboliser aktif halde demektir ( renault larda cok gorulen bir durum)
    immo degilse bu yanan lamba elektronik bir sorun oldugunu gosterir !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykusuz5087

    Merhaba ustam. Ford cmac 2013 model 1.6 tdi manuel aracım var. Ford servisi olmayan ilçede yaşıyorum. 3 gün önce köye giderken aracım aniden titremeye başladı ve çekişten düştü. 2000 deviri geçemiyordum. 1.2 viteste titreme vardı ve 3.4 viteste yoğun sallantı oluyordu. zar zor köye vardım. 2 saat sonra çalıştırdığımda yolun ortasında yine aynı şey oldu. Ertesi gün sanayiye bir sorun yaşamadan gittim geldim. sanayide bilgisayara bağlattım. arıza kodu verdi. ama teşhisi koyamadılar ve halledemediler. Çevre illerdeki ford yetkili servise götür dediler. Açıkçası burada iş bilen yok. Basit bir parça değişimiyle hallolacak birşeyse eğer 200 km yol gitmek istemiyorum. zaten aynı şey olacak diye arabayı çalıştırmıyorum. Allah rızası için yardımcı olur musunuz? Arıza kodu P1263 yazıyor. Primer ve seconder taraf arasında kısa devre. Ateşleme bobini arızaları, buji hataları diye açıklama var. Parça değişecekse siparişle alır bir şekilde değiştiririm. Yardımlarınızı bekliyorum.

    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI
    gecmis olsun,,
    ekran goruntusunu hangi programdan aldin ? bu aciklamayi aldigin siteyi yada programi soylermisin?




  • Hakan usta bende renault clio 4 var 2013 model aracimın silecekleri çalışmıyor ve ekranda bir motor arızası bir benzin varken ışık yanıyor ve benzin gõstergesi dibe vuruyor bunlar neden kaynaklanır
  • Hakan usta bende renault clio 4 var 2013 model aracimın silecekleri çalışmıyor ve ekranda bir motor arızası bir benzin varken ışık yanıyor ve benzin gõstergesi dibe vuruyor bunlar neden kaynaklanır
  • Lpg li arac yokus cikarken yuksek devirde tekleyerek stop etmeye başladı.zor bela gazciya gittim.lpg beyni mefta olmus dedi usta,yenisini takti,1 hafta sonra gel gaz ayari yapalim dedi.arac ilk calismada zor calismaya başladı,calisincada rolantisi o kadar düşüktuki jikle cekmezsem stop ediyordu.dedim gaz ayari yapinca duzelecek.bugun gaz ayari yapma günüydü.sabah beklenen oldu araba calismadi.boylede talihsizlik.araba 2-3 giy giy etti ilkden,2. denemede ise tek giy ve tabanvay ise geldim.

    Soru su gaz ayariyla alakali olabilirmi,yoksa benimde akümü bitti ?

    Dip not: beyni degistirmeden once tek marsda calisiyordu,aracda 3 senedir bende aküsü hic değişmedi.
  • sazci34 S kullanıcısına yanıt
    Mesajı yeni görüyorum ama yine de bir şeyler yazayım geç olsa da.

    Bizdeki o tuhaf arıza ışığını yakan problemlerden en ciddisi aracın gaz yememesi ve çekişten düşmesi idi. Sanayide usta hortumlardan birinin çatlak (veya yırtılmış) olduğunu görüp değiştirmiş. O günden beri bu problem ortadan kalktı, yazmıştım o konulardan birinde sonrasındaki günlerde.

    Araç babamın olduğundan ve tamir süresince yanında olmadığımdan detayları bilmiyorum, babam da ustaya ayrıntıları sormamış zaten. Ama anladığım kadarıyla bu hortum (boru neyse artık) turbo beslemesi ile alakalı olmalı. Turbo geri beslemesi kesintili olduğu için araç çekişten düşüyordu muhtemelen. Turbo desteği olmayınca da işte anca kamyon gibi yavaşlıyorsunuz, ivmelenme olamıyor.

    Sizdeki problem nedir ne değildir hiç bilemiyorum. Işığın kendisi mi arızalı yoksa diğer başka problemlerin etkisi mi ben de merak ettim açıkçası.

    Umarım çok vakit ve nakit kaybetmeden hallettirmişsinizdir sorunu. Ayrıntılı yazarsanız hepimiz için faydalı olur.




  • Arkadaşlar selamlar.
    Bende sizlere birşey danışmak istiyorum. Benim 2001 modell Atiker Lpg s iustemli polo classic aracım var.
    Geçen hafta aracı park ettim, benden ardından araba kapısını açtığımda benzin kokusu geldi nde arabayı durdurdum. O gün bu gün araba çalışmadı. Kontağı açıyorum, tüp ışığı yanıp sönüyor Marşa basıyorum çalışacak gibi yapıyor sonra sanki elektrik-gaz ne bileyim herşey gidiyor araba çalışmıyor.
    Bugün arabayı sanayiye götürdük. Ve kendi imkanlarımızla tamire soyunduk.

    1.Önce sente atlamış gibiydi. Onu düzelttik. Çalışmadı.
    2. Hava filtresini söktük, boğaz kelebeğine sprey tiner sıkarak marşa bastık. Çalışmadı
    3. Akabinde atesleme bobini kablolarını tek tek ucuna buji bağlayıp dışarıda denedik ateşleme yapıyor.
    4. Enjektörleri kapaktan ayırıp, marşa bastık ve enjektorlerde 1 ve 3 ten benzin püskürdü. 2 ve 4 ten benzin gelmiyordu. 1 ve 3. Bujiler ıslanmış, 2 ve 4. Bujiler kuruydu.
    5. Bunun üzerine enjektörleri kablolarını kapak ayrılmışken birer atlatarak 1. Yi 2. Enjektöre, 2. Kabloyu 3. Enjektöre, 3. Kabloyu 4. Enjektöre bağlayıp marşa bastık. 2 ve 4. Enjektörlerden benzin püskürdü.
    6. Bunun üzerine benzin geliyor., atesleme sistemi sağlam, enjektörlerin sağlam olduğu kesinleşti
    7. 2 ve 4. Enjektörleri besleyen kablolardan enerji, sinyal ne ise onun gelmediğine karar verdik. Bu kablolar biraz karişik ve blendaj kaplı ancak 4. Enjektör kablosunu ayırt edebildim ve bununda lpg beynine gittiğini saniyorum.
    Sonuç tüm çabalara rağmen arabam hala çalışmıyor. Yorum ve önerilerinizi rica ediyorum.




  • Yokmu foruma giren.
  • Ustam geçmiş zamanı canlandırıyoruz ama umarım cevap alırım.

    Aracım 2009 Ford Focus 1,6 Dizel Aracım kalkışta aheste aheste kalkıp sonrasında toparlıyor yokuşlarda bayılıyordu.
    Yapılan işlemler:
    Turbo revize oldu/Sonrasında EGR hatası verdi orjinal ile değişti.Kızdırma bujileri değişti.Hava akış metre kontrol edildi.
    Enjektörler kontrol edildi sorun yok.Şimdi acaba beyindemi var deniyor.
    Beyin böyle bir dengesizlik yapar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavi_patikli -- 10 Mayıs 2019; 13:21:27 >
  • mavi_patikli kullanıcısına yanıt
    Hocam bu ustacığımız ayrı ayrı konu açıyor belli bir zaman sonra cevabı kesiyor. En son ne zaman cevap yazmış bu bölüme baktın mı? Ama yaptığı uygulama hoş değil. Ama reklamını yapmış o ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: make up

    Hocam bu ustacığımız ayrı ayrı konu açıyor belli bir zaman sonra cevabı kesiyor. En son ne zaman cevap yazmış bu bölüme baktın mı? Ama yaptığı uygulama hoş değil. Ama reklamını yapmış o ayrı.
    Bizde boşuna soruyoruz. Usta gitmiş.
  • merduran kullanıcısına yanıt
    İşlerimden dolayı her zaman form da olamıyorum kusura bakmayın.
    Cepten ulaşabilirsiniz.

    05369491316



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 15 Mayıs 2019; 23:9:27 >
  • Herkese selamlar,
    2 aydır uğraştığım çözülemeyen problemim var..
    Aracım Peugeot 207 VTİ. 2008 model 1.6 otomatik. Mini Cooper lar ile aynı motora sahip. Şu an 91bin kilometrede.

    Marş bastığım anda motor tekleyerek çalışıyor. Sanki tek piston ateşlemiyormuş gibi. Yürüyor ama verimsiz ve kötü motor sesiyle yürüyor.

    İki aydır sanayiden çıkamadım. Bobinler bujiler yağ akü hepsi değişti. Sigorta kutusu motor beyni, hepsi elden geçti. Oksijen sensörü değişti. Katalizör e bakıldı. Tesisat kontrol edildi. Ama değişen hiç bir şey yok. Ustalar da anlam. veremiyor. Çaresiz kaldım.
    Bazen birinci pistonda bazen 4 te bazen 2 de ateşleme hatası veriyor. Kafasına göre geziyor. Pistonda kompresyonlar çok iyi çıkıyor.

    Son bıraktığım ustada pes etmek üzere.

    Fikri olan, başından böyle bişey geçen var mı acaba? Nereye gideyim ne yapayım ??




  • Merhabalar. 2008 jetta arcımda sağ arka stop led lambası sinyal verirken sarı renkte yanıyor ancak farlar açıkken kırmızı yanmıyor. Ledler arızalı olsa sarı renk de yanmaz diye düşünüyorum. Araç bilgi panelinde sağ arka lamba arızası veriyor. Yardımcı olabilir misiniz lütfen.
  • Benim de 2010 Modl Citroen Nemo Combi 1.4 HDX aracım var. Araçta motor arıza ışığı bazen yanıp bazen sönmekte. Ama herhangi bir sorun da yok (çekişten düşme vb.) Sisteme bağlanıyor çıkan kodlarla ilgili kontrol yapıldığında parçaların sağlam olduğu anlaşılmasına ve arızanın silinmesine rağmen tekrar yanıp tekrar sönüyor. Nasıl çıkacağım bu işin içinden anlayamadım?
  • S.a usta benim arac 2000 model fiesta fun havayastigi isigim devamli yanmakta tamirciye goturdum ECU arizalidir yazisi cikiyor onu sildik eve geldim tekrar yandi yine ECU arizalidir yazisi cikiyor bunun sorunu nedir ustayi pek gozum tutmadi acaba omudur bumudur ondanmidir bundanmidir demekten baska bisey yapamadi en son beyini degistirelim gitsin dedi sanki isin kolayina kacti gibi geldi bana birde gelen elektirik 12 mi 120 mi ne olmasi gerekiyormus 9 mu 90 mi ne geliyor acaba ondanmidir sofor koltugundaki hava basinci 3 yolcudaki 10 du sizce sorun nerede olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GölgeKabus -- 2 Kasım 2019; 1:44:4 >
  • Muhammetsamioğuz M kullanıcısına yanıt
    Üstadım fiat stilo 1.6 dynamic multiwagon aracım var. Aynı sıkıntıyı siz de yaşamışsınız" loose connection " siz nasıl cözdünüz sıkıntıyı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GölgeKabus

    S.a usta benim arac 2000 model fiesta fun havayastigi isigim devamli yanmakta tamirciye goturdum ECU arizalidir yazisi cikiyor onu sildik eve geldim tekrar yandi yine ECU arizalidir yazisi cikiyor bunun sorunu nedir ustayi pek gozum tutmadi acaba omudur bumudur ondanmidir bundanmidir demekten baska bisey yapamadi en son beyini degistirelim gitsin dedi sanki isin kolayina kacti gibi geldi bana birde gelen elektirik 12 mi 120 mi ne olmasi gerekiyormus 9 mu 90 mi ne geliyor acaba ondanmidir sofor koltugundaki hava basinci 3 yolcudaki 10 du sizce sorun nerede olabilir
    Kodlama yapin duzelmezse degistirirsiniz. Ankarada yardmci olabilirim.
  • 
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.