Şimdi Ara

Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
327
Cevap
18
Favori
25.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • organizzma kullanıcısına yanıt
    Başvur kesin kazanırsın ancak eğer sıfır cihaz isterim diyorsan teleservice e gönder telefonu. Onlar değişim sağlıyor, garanti kapsamında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sorum olacak arkadaşlar. Benim de z5 kulaklık sorunu ile ilgili garanti dışı bırakıldı ve uzun bir thh süreci sonucu lehime karar çıkacak.yalnız bu süreçte telefonun arka camı kırıldı ve yan sanayisini kendim takip değiştirdim. Dikkatli bir inceleme olmassa belli değil. Hatta o hali ile bilirkişi inceledi ve üretim hatası dendi. Şimdi telefonu iade ettiğimde bi sıkıntı çıkarırlar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KOnuyu hortlatıyorum ama geçen sene aldığım z5 dual telefonumun garantiden bu nisan ayında KVK da anakartı değişti. Önceden su geçirmeyen cihaz iki hafta önce su aldı. KVK garanti dışı dedi. Tüketici heyetine başvuruyu yaptım ancak memur pek ümitli değildi.
    Acaba bilir kişilerin tavrında bir sapma mı var?
  • aeresol A kullanıcısına yanıt
    teleservice e gönder, onlar değişim sağlıyor. Olmadı hakem heyetine başvurursun.
    ekleme: KVK sorunlu bir firma, bir daha asla oraya göndermem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conqierors -- 14 Ağustos 2018; 11:51:22 >
  • Öncelikle herkese merhaba...Başımdan geçen THH sürecini sizlerle paylaşmak isterim. Bu süreci anlatıyorum ki benim başıma geldiğinde ne yapacağımı bilemedim ayrıntılı olarak anlatanlarda çok fazla yoktu.

    Ben Sony Xperia Z5 Premium kullanıcısıydım. Telefonu Teknosa'dan almıştım. Telefonu 1,5 sene sonunda kulaklık girişi arızası ile Teknosa aracılığı ile Kvk Yetkili Servisine gönderdim. Telefonun onarımı yapılmış olarak geri geldi ancak ben telefonu teslim alırken Sony'nin service menüsünde tüm testleri başlatarak almak istedim. İyi ki öyle yapmışım ki telefon basınç testini geçemedi. Bu şu demekti ki telefonun suya dayanıklılık özelliği gitmişti. Zaten biraz kurcaladıktan sonra telefonun arka kapağının bazı noktalarının esnediğini gördüm. Kapak tam olarak yapıştırılamamıştı. Telefonu teslim almadan geri Kvk'ya gönderdik. Bu olay 2 kez tekrarlandı. Kvk'daki arkadaş muhtemelen görünürde bir açıklık olmayınca yaptık diye geri gönderdi 2 kez.

    Ben telefonu bu kez kapağının açık olduğunu tutanakla teslim aldım ve direk Tüketici Hakem Heyetine interaktif (https://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/) olarak başvurumu yaptım.(29.01.2019)

    Telefonumdan memnun olduğum için yenisi ile değiştirilmesini talep ettim. Hakeza bu süreçte karşı tarafın savunması istendi.(Karşı taraf savunmasını 1 ay içinde yapmak zorunda)

    Savunmalarını yaptıktan sonra kurul bilirkişi görüşü istedi.(01/04/2019) Telefonu bilirkişi gördü ve benim dediğim gibi basınca dayanımının olmadığını yani suya dayanıklılığının gittiğini, cihaz kapağının bazı bölgelerinin yapışmadığını veya yenisi ile değiştirilmediği için bunun kullanıcı hatası olmadığına dair görüş belirtti.(15/04/2019)

    Bilirkişi görüşü sonrası kurul ilk toplantısında kararını verdi. (21/05/2019) Karar lehime, telefonun değiştirilmesi, bilirkişi ücretinin(295tl) ve tebligat ücretinin(22tl) Sony tarafından ödenmesi yönünde çıktı.

    Tabi bu süreçte karşı tarafın itiraz hakkı vardı fakat bilirkişi görüşünün olması karşı tarafın itiraz etmemesini sağlamış olsa gerek ki 15 günlük itiraz süresi doldu ve karara itiraz edilmedi.

    Karar çıktıktan sonra karşı tarafın sizi aramasını filan beklemeyin. Çünkü siz peşine düşmezseniz elinizdeki kararın hiç bir anlamı olmuyor. Elinize gelen kararın asıl nüshalarını da asla kaybetmeyin ya da firma istese bile vermeyin, fotokopilerini gönderin. Bu karar sizin garantiniz.


    Konumuza dönecek olursak, Sony müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve beni yasal birime yönlendirmeleri için talepte bulundum. Elimde mahkeme kararı olduğunu ve yasal sürecin başlatılması gerektiğini aksi takdirde icra yoluna gideceğimi belirterek işlemleri başlattım. Yasal birim benimle iletişime geçti ve mahkeme kararının taranmış hallerini Sony'e göndermemi istediler. Bu belgeleri ve yazdığım dilekçeyi (dilekçede de kararın yerine getirilmesini, tüketici olarak eski cihazı ve aksesuarları karşı tarafa göndermeye hazır olduğumu beyan ettiğimi, aksi takdirde icra mahkemelerinin yetkili olduğunu, 1 hafta içinde tarafıma dönüş yapılmasını, yapılmadığı takdirde karşı tarafın yasal yükümlülüklerini kabul ettiğini belirttiğim dilekçeyi) gönderdikten sonra Sony'nin kararı uygulamaya koyması ve onay vermesi 1 hafta sürdü.


    Onay çıktıktan sonra eski cihazı ve aksesuarlarını geri göndermem için bana servis adresi verildi. Eski cihazı kutusuyla (telefon, kulaklık, şarj aleti, kablosu, garanti belgesi, faturası, yasal karar) beraber yine Teknosa kanalıyla belirttikleri servise geri gönderdim.

    Burada Teknosa aracılığı ile gönderdim çünkü herhangi bir aksilik durumunda yasal olarak gönderdiğimi ispatlayabilmem gerekiyordu. (Bunun diğer bir yoluda senetli olarak kargolatmaktır. Yani kargo paketinin içindeki muhteviyatı; telefonu, aksesuarları ve belgeleri kargo şirketleri senetli olarak gönderebilir ki bu biraz maliyetli olduğu için mağaza kanalıyla göndermeyi tercih ettim.)

    Bu süreçte toplamda 7 iş günü sürdü ve tarafıma sıfır hiç kullanılmamış yeni telefon gönderildi. Tabi burada şu var ki telefonumun garantisi bitmişti. Karar garanti bittikten sonra çıktığı için yeni gelen telefon garanti kapsamı dışında olarak geldi. Eski cihazınızı aldığınız tarih baz alınarak yeni gelen cihaz garantiye dahil ediliyor.


    Özetleyecek olursam 29 ocakta heyete başvurdum ve 21 mayısta karara bağlandı. Yeni telefonu almam ise yaklaşık 1 ayı buldu. Başvuruyu bilgisayardan yaptım ve karar kapıma kadar geldi. Beni yoran tek şey ise 4 kez Teknosaya gitmem, 1 kez bilirkişiye gitmem oldu. 5 ay gibi bir süreçte garantisiz ama yeni bir telefonum oldu. Telefonlarınız arıza yaptığında lütfen tüketici kanununu iyi okuyarak hareket edin. Tüketiciler olarak yasal haklarımızı bilmiyoruz ya da eksik biliyoruz. Umarım birilerine faydalı olmuştur.
    Bu da 2019'da Sony ile başımdan geçen olarak burada dursun :) Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci




  • şuan bende seninle aynı durumdayım samsung bdh teknık servısı note 9 telefonumu sıvı teması yuzunden garanti dışı bıraktılar serviste telefonumu kırdılar parasını benden istediler ben kamera kayıtlarından kanıtladım durumu sonra suçlarını kabul ettiler kendileri yaptılar ve toplamda benden 4595 tl para istediler bende THH ye başvurdum telefon şuan bende ve bilir kişi atanmasını bekliyorum
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.