Şimdi Ara

Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
3
Favori
144.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesin kullanımı konusunda çak farklı fikirler mevcut. Ama tek bir doğru var. Onu bulmak gerekir. Araçların kullanım kitaplarında yol gösterici bilgiler mevcut ona da bakmak lazım. benim nasıl kullandığımı sorarsanız; P, R ve D başka kullanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday



    cevap için teşekkürler.
    başlıkta tartışılan bir konu var trafik ışıklarında bekleme ve/veya kısa beklemelerde N'ye(boş vitese) alınır diyende var alınmaz diyen de..N'ye alındığında şanzımanın yağlama yapmayacağı,yada yıllardır bu şekilde kullanıyorum diyen de bulunmakta başlıkta bu konuda net bir bilgi yok gibi başlıkta konunun uzmanları yada sayın medatörlerimizden yardımlarını talep ediyorum.

    saygılar.





    kesinlikle n ye almayın 1-2 dk lik ışık beklemelerinde.Zaten 2-3 dk de fazla beklenecek ise araç stop edilip vites p ye kesinlilkle alınmalı.Öte yandan dedem 90 yaşına kadar sigara içti ama kanserden ölmedi demek sigaranın zararsız olduğu anlamına gelmez.münferit şanslar,istisnalar genellenemez. üretici zaten en uygun kullanım şeklini klavuzunda yazıyor.




  • N konumunda da yağlama yapılıyor ama yağlama motor çalıştığı sürece olduğundan n konumunda motorun durması halinde örneğin rampa aşağı boşa alıp motorun durduğunu fark etmezseniz şanzıman hasarlanabilir.
  • Orjinalden alıntı: zeytinpark

    Başlık canlı kalsın diye ben de bir mesaj yazayım bari.
    Eski manuel vitesli aracımızı sattık ve tiptronik vitesli DSG şanzımanlı bir Golf almaya niyetimiz var kısmetse. Bu aracın vites kullanımı hakkında önerileri olan birisi bir şeyler yazabilir mi mümkünse?


    Ben bir süredir DSG şanzuman kullanıyorum.O kadar rahat ki bunca zamandır neden manuel vites kullandım diye soruyorum kendime.Bende otomatik şanzumanlara karşı ön yargı vardı.Ancak şu anda önyargı yerini sempatiye bıraktı..D ve S modları var. Normal kullanımlarda D'yi,spor kullanımlarda ise S modunu kullanıyorum.Ayrıca istersen manuel de kullanabiliyorsun.Vites değişimleri çok yumuşak ve rahat ,hissedemiyorsun.DSG 'yi herkese tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: L@in

    Birde ekonomi ve sport seiçimi var. bu konuda bilgisi olan yok mu?

    İlk önce düğmenin nerde olduğunu belirleyelim.

    a. "E" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Ekonomidedir.
    b. "S" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Sportdadır.




    o dediğin Over Drive sanırım.Vitesin üzerinde O/D şeklinde bir düğme olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday


    quote:

    Orjinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orjinalden alıntı: bluemonday

    2001 model honda otomatik vitesli bir araç aldım.aracın sağlıklı kullanılması ve otomatik viteslere özel bir bakım gerektirirmi bu gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum.

    saygılar



    mümkünse anlayan bir yerde 50.000 km de bir şanzıman yağını boşaltıp yeni yağ koyun.(dot3 ve ya dot 4 servisi bilir) aracı daima p de iken çalıştırın,n (boş)alıp arabayı salmayın.kuru ve sorunsuz zeminlerde d (drive) modunda kullanmayı tercih edink.çok dik rampalada kalkaren 1 den başlanabilir vs vs ayrıca otom araçlarda ilk kalıkışda gaza aşırı abanmak zararlı ek olarak çalştırır çalıştırmaz d ye takıp gitmeyin 45 sn 1 dk kadar aracı ısıtın tork konvertoru şanzımandaki yağ basınıcını ayarlar böylece dişliler tam yağlanır. birde araç tam durmadan r de iken d ye ve/veya d de iken de r ye atmayın



    cevap için teşekkürler.
    başlıkta tartışılan bir konu var trafik ışıklarında bekleme ve/veya kısa beklemelerde N'ye(boş vitese) alınır diyende var alınmaz diyen de..N'ye alındığında şanzımanın yağlama yapmayacağı,yada yıllardır bu şekilde kullanıyorum diyen de bulunmakta başlıkta bu konuda net bir bilgi yok gibi başlıkta konunun uzmanları yada sayın medatörlerimizden yardımlarını talep ediyorum.

    saygılar.



    Daha önce de benzer konularda uzun uzun yazılmış idi., ama kısace aklınızda kalması gereken N konumu sadece D den R almak veya aracı kontrollü şekilde ileri geri bırakmak için tasarlanmış olduğudur. Uzun süreler kırmızı ışıkta beklemeyecekseniz N konumuna almanıza gerek yok, uzun sürede yağlama problemleri ve özellikle kontrol paneli elektronik switch arızaları yaşayabilirsiniz. Vitess kolunun altındaki panel bozulursa oturaklı bir para verirsiniz bunu aklınızda tutun.
    R konumuna geçirirken aracınızı mutlaka durdurmanız birkaç saniye beklemeniz ve sonra geçirmeniz en doğru davranıştır.Özellikle yıpranmış şanzımanlarda bu kavrama süresi uzamaktadır (saniye mertebesinde ) bu takdirde vitesi geçirdim zanneder gaza asılırsınız şanzımana zarar verirsiniz.Zaten arıza çıkarmaya meyilli bir tam otomatik şanzımanınız varsa bu hareketler onu bitirir.

    R konumu için artık herkez kullnımını bildiğini farzediyorum.Bu konuda bir arkadaşımın yıllar önce yaşadığı bir olayı aktarmak isterim.Kendisi kültürlü ve iyi derece Ankaranın en meshur üniversitelerin mezun olmasına rağmen OTOMATİK kullanmanın basit de olsa kurallarını öğrenemeyen bir arkadaşım idi.

    Ancak bundan seneler önce otomatik vites sadece Amerikan ve birkaç Mercedes modelinde kullnılırken 90 ların başında yeni model az kullnılmış Honda tam klasik (tork konvertörlü olan) otomatik vites araç aldı.O yıllarda da bende V8 CAPRİCE CLASSİC araç vardı.hergün işyerinde muhabbet eder , otomatik vites avantajları rahatlığı ve benzeri konularda görüş alışverişinde bulunurduk.Buna mı özenmişnedir bilemem ama baktım birgün otomatik vites honda almış , tabii bütün mühendis arkadaşlar aracın başında detaylıca inceleme !de bulunduk.tam not vermiş idik. Hatta ikide bir gelip benim V8 ile kapışırım bak muhabbetini çekerdi.Neyse konuyu uzatmayayım,
    sonra sanırım 1 hafta sonra birgün yanıma geldi , hocam araç bozuldu çekici ile tamirciye bıraktık ,borallim sıfır diye asık bir suratla yanıma geldi.masraf kaç para olur şanzıman arızası var dediler vs vs iki saat kafamı ütüledi. Kendisini çok severim , isteğini kıramadım ustanın yanına gidelim bir de sen bak kazık yemeyelim ısrarlarına dayanamadım. Yolda bana aracı roket yaptık böyle oldu diye hayıflanıp duruyordu .Bende bir anlam verememiş idim.Neden basınca araç bozulsun bir alt vitese atması gerekirçAklıma 50 tane fikir geliyordu ama bir türlü anlam verememiş idim.Neyse ...

    Akim işten çıkınca benim araçla şanzıman ustamın yanına gittik ,zaten o da aynı yere bırakmış aracı (o yıllarda otomatik şanzımandan adam gibi anlayan çıkmazdı , mecburen herkez Amerikancılara götürürdü veya en azından bir fikrini alırdı ) .Aracın yanına gittik, bizim usta offluyor pufluyor nasıl yaptın be hocam bu şanzımı dağıttın şimdi sana nasıl fiyat çıkaracağızdiye ön hazırlıklarını yapıyordu.Şu ''ROKET'' olayını anlatan arkadaşım baktım mahcup öğrenciler gibi yüzü kızardı bozardı , usta yapma bak yaptık bir eşeklik işte bir daha töbe otomatik araç falan ,bir sürü dil döküyor kendini iyice acındırma moduna sokmuş idi.

    Yahu şu roketi bir göster arkadaşa dedim.Özel bir tuş falan bu var overdrive veya bilemeyeceğimiz bir teknoloji olabilir diye uzaktan baktığımız aracın içine girdim.Ortada roket tuşu falan hak getire zaten olmasını da ummuyordum. Dönü yahu göster ne yaptın da şanzımanı dağıttın dedim. Arkadaşım yine benimyanıma gelip usulca ''roketledim ''dedi. Usta uzakta durduğu için söyldiklerini duymuyor offlamaya devam ediyor ,çırakları sağa sola koşturuyor idi.

    Sonra durj anlaşılınca başından aşağıya kaynar sular döküldü. Bizim s..ak arkadaş roketliyorum diye 120 km hızla giden aracı ''R'' konumuna sokmuş hatta bir iki kere girmek istemdi zorlayıp roketledim bu hale geldi dedi. Diyeceğim cevabı tahmin ettmişinizdir , yahu böyle hızda giden aracı sen roketleiyorum diye geri vitese takmışın iyi ki takla falan atmamışın yaşadığına dua et diye tesilli ederken içimden kahkahalarca güldüm. hatta bu duruma dayanamayıp 1 dakika sonra patlayarak gülmeye başladım , ustanında da kendi kendine gülmeye başladığını görünce , arkadaşa bastık fırçayı bastık fırçayı , ulan be vicdansız hiç mi okumadın kitapçık flaan , sen ne anlarsın otomatikten deyip , ne masraf çıkarırsa katlanması gerektiğini güzelce ! anlattık.

    Herşey hayatta tecrübedir derler.Çok doğru bir laf şimdikendisi amerikada yaşıyor üst düzey yönetici olarak texasın en iyi arabalarına biniyordur.Ara sra görüşürüz.Ama değişmeyecek olan olay yıllar önce bize yaşattığı roket olayının''R'' konumu olmadığını ,halk arasında kullandığımız bu tabirin gazı sonuna kadar basmak olduğunu çok ağır bir şekilde öğrenmiş oldu. Bu otomatik vites konusu açılıp da ''N'' ve ''R'' hakkında yazıyı her gördüğümde aklıma geliyor .siznle paylaşayım dedim.

    Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.




  • Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.
    Buradan bilgilerinizden istifade eden biri olarak yazınızı zevkle okudum ve çok güldüm aynen temel fıkrası gibi. Temelde sıfır bir araba almış vitesi bir iki üç dört beş dedikten sonra rokete alıyormuş arabada şanzuman hali yaman temel arabayı aldığı yere gitmiş araç garantili olduğundan yenisini vermişler onuda aynı şekilde halletmiş bizim temel arabayı aldığı yere gitmiş buda çürüktür da bunuda değiştirun demiş inanamamışlar ve arabayı nasıl kullandığını sormuşlar temele temelde başlamış anlatmaya arabayi çaliştiriyurum bir iki üç dört beş beşte yetmiyur rokete takiyurum da demiş.
  • ARABA GİDERKEN SAKIN N YE ALMA BU 1
    MOTOR ÇALIŞIRKEN 10 15 SANİYEDEN FAZLA DURAKLAMA YAPACAKSAN D DE TUTMA N YE AL BU 2
    İSTER BAYIR ÇIK İSTER BAŞKA BİŞEY 1-2-3 YAPMANA GEREK YOK D HEPSİNİ KAPSIYIR ZATEN BU 3
    ARABAYI PARKEDİNCE YOL DÜZDE OLSA P DE BIRAKIP MUTLAKA EL FRENİNİ DE ÇEK BU DA 4
    DEVAMLI OLARAK KİCKDOWN YAPMA BU DA 5...
  • ya şu over drive olayına bir değinsek. Bu tuşa basınca açılıyormu yoksa kapanıyormu....Bazıları asıl basınca kapatmış oluyorsun diyor.
  • evet haklısın bu temel belki fıkra ama ilham kaynağını nerelerden aldığını artık biliyorum.Her fıkrada bir ana fikir olur , demek ki gerçekten de hayyatta fıkra olan olaylar yaşanıyor.Bizzat ben şahidim
    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.
    Buradan bilgilerinizden istifade eden biri olarak yazınızı zevkle okudum ve çok güldüm aynen temel fıkrası gibi. Temelde sıfır bir araba almış vitesi bir iki üç dört beş dedikten sonra rokete alıyormuş arabada şanzuman hali yaman temel arabayı aldığı yere gitmiş araç garantili olduğundan yenisini vermişler onuda aynı şekilde halletmiş bizim temel arabayı aldığı yere gitmiş buda çürüktür da bunuda değiştirun demiş inanamamışlar ve arabayı nasıl kullandığını sormuşlar temele temelde başlamış anlatmaya arabayi çaliştiriyurum bir iki üç dört beş beşte yetmiyur rokete takiyurum da demiş.




  • eeğr overdreve devrede işe vitesleri daha geç atacaktır. yani devir göstergesi yükseldiğinde vites hemen atmıyor ise overdreive devrededirdenilebilir.Bunu anlamak için küçük bir deneme yapmanız yeterlidir.
    Önce sıfırdan kalkış için bahsettiğiniz tuşa basın gazı yarısına kadar basarak aynı seviyede tutun vitesleri attığı devirleri kaydedin.
    sonra AYNI DENEMEYİ TUŞA TEKRAR BASRAK VEYA BASMADAN (TAM TERSİ) şekilde tekrarlayın.Vitesleri hangi devirlerde atıyor gözlemleyin. Eğer aynı vites geçişimde daha yüksek devir olan hangi seçenek iseo seçenekte overdrive devrededir demek doğru olacaktır.

    kısaca overdrive işinde vitesler daha gecikmeli atmalıdırki ivmelenme daha iyi olsun.(overdreive açıkken benzini de daha fazla yakacağınızı aklınızda tutmanızda fayda var)
    quote:

    Orjinalden alıntı: cuneytim

    ya şu over drive olayına bir değinsek. Bu tuşa basınca açılıyormu yoksa kapanıyormu....Bazıları asıl basınca kapatmış oluyorsun diyor.




  • Aracı yokuşta parkediyorum bazen,araba geriye doğru kaçıyor,D de iken kullanıyorum,dik yukarı kalkışlarda aracın kaymaması için hangi modda kalkış yapabilirim?
  • dik yokuşlarda aracın kayması başka şeylerle alakalıdır . Vites atımını etkileyen overdrive ve 1 veya 2 konumlarının hiçbirisini sorunu çözmez.

    Tavsiyem ilk önce araç şanzımanınızın yağı tamam mı onu kontrol edin.Sonra rölanti devrini biraz yükseltirin. Kayma duracaktır. Eğer araç trok konvertörlü ise buna da bakılması gerekebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *ORION*

    Aracı yokuşta parkediyorum bazen,araba geriye doğru kaçıyor,D de iken kullanıyorum,dik yukarı kalkışlarda aracın kaymaması için hangi modda kalkış yapabilirim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    dik yokuşlarda aracın kayması başka şeylerle alakalıdır . Vites atımını etkileyen overdrive ve 1 veya 2 konumlarının hiçbirisini sorunu çözmez.

    Tavsiyem ilk önce araç şanzımanınızın yağı tamam mı onu kontrol edin.Sonra rölanti devrini biraz yükseltirin. Kayma duracaktır. Eğer araç trok konvertörlü ise buna da bakılması gerekebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *ORION*

    Aracı yokuşta parkediyorum bazen,araba geriye doğru kaçıyor,D de iken kullanıyorum,dik yukarı kalkışlarda aracın kaymaması için hangi modda kalkış yapabilirim?



    Çok teşekkür ederim bilgi için




  • arkadaşlar merhaba

    overdrive acaba düşük viteslerde rampa aşağı inerken motorun devirli olması ve frene fazla yük binmemesi için kullanılabilir mi? yoksa sadece kalkış için mi gereklidir?

    bide oto. vitesteki 3. kısım sadece 3. vites için mi yoksa 1.-2.-3. vitesleri kapsıyor mu?(bu sorum 2. kısım için de geçerli)

    yanıt verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler
  • Arkadaşlar Scenic otomatik kullanıyorum (2002). P ile N arasındaki farkı bir arkadaşımız yağlama ile açıklamış. Bence yanlış gibi. Çünkü P ile N arasındaki fark her ikisinde de şanzıman çalşmaz, çünkü hareket yoktur. Sadece P de otomatik şanzıman kilidi devreye girer. Bu nedenle siz siz olun arabanızı kullanırken durşlarda N'ye almayı ihmal etmeyin. Şanzıman herkonumda yağlanmaya devam eder. Şanzımanın saniyelik dahi yağlanmaması çok vahim sonuçlar doğurur. bu nedenle N konumunda tağlanmama gibi bir durum yoktur.
  • Bende otomatik vites kullanıyorum. Aracı alırken bir abim ;

    - Yolun eğimi 0 derece olsa bile önce el frenini çek ondan sonra P konumuna al.
    - Şehir içi sıkışık yerlerde parkederken olurda gelir önden arkadan birilerinin çarpacağı tutar. Araç el freninde olsa dahi darbeden doğacak hareketten dolayı P konumunda olan şanzuman zorlanabilir. Bu gibi durumlarda aracı N konumunda bırak demişti.

    Aracı N konumunda el frenini çekerek parketmenin ( akabinde doğal olarak N konumunda çalıştırmanın ) bir sakıncası var mı? Veya gerçekten El freni çekik dahi olsa önden veya arkadan gelebilecek bir darbede P konumundaki bir şanzuman hasar görebilir mi?
  • Park halindeki otomatik bir araçta, yani vites P konumunda iken şanzıman kilidi devreye girer. Bu da aracın eylemsizlik gereği çarpmalarda yada yokuş aşağı kendince hareket etmesini engeller. Bu tip şanzıman fireni ve el fireninin de çekilmesiyle birlikte araç güvene alınmış olur. Aracı N konumunda bırakırsanız sadece el fireni güvencesi olur ki bu da çarpmalarda firen diskleri ve sistemine zarar verir. Çarpmadan dolayı oluşan eylemsizlik hareketi şanzımana gelmeden şanzıman kilidi ile engellenmiş olur. Bu nedenle kullanım klavuzunda araç park edildiğinde P konumunda bırakınız ve el firenini çekiniz der.
  • MErhaba
    Peugeot 206 1.4 otomotik vites kullanıcısıyım
    araç bazen hafif yokuşlarda dahi gazı almıyor çok yavaş yavaş hızlanıyor. Sürekli olarak D de kullanıyorum.
    Acaba bu gibi durumalrda araç hareket halindeyken (3) ya da (2) moduna almam vites küçültüp hızlanmamı sağlar mı?
    Ya da aynı şekilde (S) yani sport programına alsam araç vites küçültüp gaza tepkisini arttırır mı?

    Sanki gereksiz yere yüksek viteste gidiyormuşum gibi bir his veriyor bir de yokuşa çıkınca araç otomatik olarak vites küçültmüyor dolayısıyla da boğuluyor gibi bir his var içimde. Muhtemelen bu araçlarda eğime bağlı devir ayarlama gibi bir özellik yoktur sanmıyorum.

    Önerileriniz nedir? Özellikle (D) ile 60-70 km de giderken (3) konumuna getirebilir miyim etkisi nolur onu merak ediyorum açıkçası
  • hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
    bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.