Şimdi Ara

Anakart Sorunlu Çıktı, Hemen Değişim Yaptırtabilirmiyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi geceler. Kasanın 3 parçasını geçtiğimiz cuma mağazadan aldım diğer 3 parçayıda aynı gün internetten sipariş verdim. Herneyse, bugün diğer 3 parçada geldi topladım sistemi, fakat anakart ile tümleşik olan Ethernet yongası hiç bir şekilde algılanmıyor.

    Şöyle ki aygıt yöneticisinde de erhernet namına hiç bir şey görülmüyor. Driver'ını kurarkende zaten Ethernet kartınız yok gibisinden hata veriyor. Neyse bu hatayı Google'da arattığımda 5-6 tane konu çıkıor zaten hepsinde de donanımsal bir hata olduğunda hem fikir olunmuş.



    Özet: Anakart bozuk ve bugün ürünü alalı tam 7 gün olacak ve sabah ilk işim Vatan Bilgsayara gitmek olacak. Haklarım neler? Mağaza da da anakartın sorunlu olduğu görünecek ve direk değişim yapabilirmiyim mağazada, yoksa servise her türlü yollanması mı gerekiyor? Teşekkürler.

    Not: Vatan Bilgisayar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesaverde -- 8 Ağustos 2014; 4:13:23 >







  • anakrtın modeli ne? driverleri kaldırıp tekrar kurmayı son birkere deneyin olmassa yarın vatana götürün servis falan derlerse iade etme hakkınızı isteyin 15 gün içerisinde zorunlu olarak değiştiriyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyrancı9999 -- 8 Ağustos 2014; 2:22:44 >
  • Anakart MSI Z97 PC MATE, denedim onuda denedim olmuyor hiç bir türlü. Zaten Driver yüklemesem bile aygıt yöneticisinden gözükmesi lazım, fakat hiç bir şekilde algılanmıyor.
  • Bidahakine İnventustan al yazar göndere tıklarım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni yasa ile 14 gün içinde sorgusuz sualsiz değişim , iade yapıyorlar sert ol hakkını ara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler arkadaşlar. Zaten anakartın kutusu jelatini ıvırı zıvırı her bir şeyi duruyor aynı satın aldığım gibi kutulayıp götüreceğim sabahleyin.

    Bir sorum var, çirkefe yatmaya kalkışırlarsa nasıl bir şekilde yaparlar bunu, yani nerden vurmaya çalışırlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesaverde -- 8 Ağustos 2014; 2:34:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxx187

    Yeni yasa ile 14 gün içinde sorgusuz sualsiz değişim , iade yapıyorlar sert ol hakkını ara

    +1

    hiçbir yerden vuramazlar sorunun anakarttan olduğu denendi onaylandı

    vakit kaybedemem servis beklemekle

    yeni yasayla bunu değiştirmek zorundasınız işi zorlaştırmayın de hakem heyetine felan gitmeyle uğraşmayayım felan.

    de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MühendisMurat -- 8 Ağustos 2014; 2:46:12 >
  • Olmazya biosta etherneti enable disable yapan bir ayar vardı. Ona bir bakın isterseniz, sorun çözülürse boşuna uğraşmazsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @bjk_murat Eyvallah hocam. Teşekkür ederim. Bir şey daha soracağım. Gittiğimde ben bunu sizden 7 gün önce almıştım fakat iade etmek istiyorum mu diyim yoksa ürün arızalı diyerek mi konuya giriyim? Hangisi daha sonuç odaklı olur.

    @trewdx Hocam denedim o şekilde de Bios'ta denemediğim kalmadı. Fakat hiç bir şekilde Etherneti algılatamadım.
  • O zaman yapacak bir şey yok. Direk değişim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternetten aldıysanız mağazadakilere iade talebinde bulunamazsınız.

    Vatan Bilgisayar sitesinden veya e-posta yoluyla (ne olur ne olmaz diye iki şekilde de) ürünü, 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince cayma hakkınızı kullandığınızı belirterek iade etmek istediğinizi söyleyeceksiniz. Onlar da sizden yasa gereği belirli şartları yerine getirip getirmediğinizi soracak ve bu şartları arayacak. Bahsettiğim şartların temelinde şu yatıyor: Ürünün ve ürün yanında gelen aksesuarların tam olması, zarar görmemiş olması; kısaca yeniden satılabilir durumda olması. Siz de aldığınız gibi tam teşekküllü biçimde, büyük ihtimalle alıcı ödemeli olarak kargo yollayacaksınız. Onlar da yasal süre içinde (süreleri şu an tam olarak hatırlayamıyorum) inceleme yapacak ve ürün iade alınacak veya alınmayacak.

    Kargo ile yollamadan evvel ürünün ve aksamlarının her açıdan fotoğrafını çekin; bu da benden tavsiye olsun.

    Burada düşünülmesi gereken husus şu: Siz bunu iade olarak verirseniz ve Vatan da kabul ederse, bu ürünü doğal olarak yeniden satışa koyacaklar. Çünkü arızalı olduğunu bilemeyecekler. Yarın bir gün de başka birisi bu arızayla uğraşacak. Bunun vicdan muhasebesini yapmak zor; ancak arıza kaydı oluşturup servisi beklemek veya etliye sütlüye karışmadan iade etmek size kalmış.

    Ekleme: Fark ettiyseniz hiç değişim kelimesini kullanmadım. Yani cayma hakkınızı kullanırsanız ürünün değişimini isteme hakkınız yok. İade etme hakkınız var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 8 Ağustos 2014; 3:17:26 >




  • @Feanor Tasartir Hocam anakartı mağazadan aldım. Dediklerinize katılıyorum. Bu yaşadıklarımı bilerek başkasına yaşatmak istemem. Bu yüzden sorunu söyleyip iade etme hakkımı kullanacağım. Teşekkürler.
  • O halde size kötü bir haberim var: Elden yapılan, daha doğrusu mesafeli olmayan satışlarda 14 günlük cayma hakkı kullanılamaz. Yarın mağaza size iadeyi kabul etmiyorum derse tek şansınız ürünün ayıplı olduğunu belirtmek ve bunun sonucunu beklemek olacaktır. Bilginize...
  • Yampayın yav tüh. Peki Ürünün tamiri mümkün olsa bile ben değişim isteyebilir miyim? Daha sıfır sisteme ilk günden servislik olmuş bi anakart takmak istemiyorum çünkü. @Feanor Tasartir
  • Demek istediğim şu: Size direkt değişim yapmaları tamamen firmanın müşteriye olan bakışına bağlı. Yarın yeni bir anakart ile evinize dönme ihtimaliniz de var. Ancak bunun yasal bir dayanağı yok. Yani adamlar size " Bunu servise göndermeliyiz; onlardan onay çıkmalı. " derse siz o an yasal olarak hiçbir değişim talebinde bulunamazsınız.

    Ha, diyelim ki serviste de sorun bulunamadı. Bu sefer İlçe Tüketici Hakem Heyetine veya tüketici mahkemesine gider, davalık olursunuz. Burada hakkınızı ararsınız.

    Ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketicinin dört tane seçimlik hakkı ortaya çıkar. Tüketici bu haklardan birini kullanabilir:

    - Ürünün bedelsiz tamiri.

    - Ürünün ayıbı oranında fiyattan indirim. (Yani ayıp oranında para ve bozuk ürünü geri almak.)

    - Ürünün yenisiyle değişimi.

    - Ürünün para iadesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 8 Ağustos 2014; 3:43:08 >




  • Anladım teşekkürler. @Feanor Tasartir

    Şimdi tekrar söktüm sistemi paketletim her birini yarın sadece anakartı götüreceğim. Büyük ihtimal servise gidicek öyleyse. Peki teşekkürler.
  • Bu bahsettiklerim kağıt üstünde yazan kaideler. İşin Türkiye boyutuna geleyim...

    Yarın orada tabiri caizse cıngar çıkarırsanız elinizde anakart ile eve dönme ihtimaliniz var. Karşınıza o tavırda biri çıkarsa ise güvenlik eşliğinde oradan çıkma ihtimaliniz var. Kararlı bir tutum sergiler ve baskın olursanız, karşıdakiler de biraz anlayışlı olursa size hemen yeni bir kart verebilirler.

    Burada dediğim gibi firmanın tutumu çok önemli... Büyük firma olmak kolay değil; bu yüzden ismini bu başlıkta etik olmaz diye vermeyeceğim, Kadıköy merkezli bir Türk firması () forumda çok övülüyor. Aynı şekilde Corsair var mesela...
  • Şuan o mağazada hem Oem hem de Notebook reyonunda duran iki arkadaşım var. Onlara güveniyorum @Feanor Tasartir
  • O halde bol şans. Sonucu merakla bekliyorum.
  • Bende öyle Yarın öğlenleyin sonucu yayınlarım @Feanor Tasartir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.