Şimdi Ara

Dizel araçların Turbo arıza masrafı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
0
Favori
48.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
    Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
    "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

    Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
    Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?



  • Yok artık bence abartmış. En fazla 2 milyar masraf çıkartır. 8 milyar masraf bana yanlış geldi...Clio zaten ne kadar,arabayı sat daha iyi...
  • beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım


    Yinede bu araç dizel ve kalitesiz yakıttan dolayı çıkabilecek arızalardan biri.Yani turbo yada turbo+ diğer arızalar.
    Bu konuyu açmamdaki amaç,dizel araçlar gerçekten sadece yakıt yönünden ekonomik ama diğer yönlerden ağır masraf çıkarabilecek kadar riskli araçlarmı

    Bende araba almak istiyorum.Elimdeki paraylşa ancak ikinci el araç alabiliyorum.Sürekli benzin-dizel arasında gidip geliyorum.Almışken dizel alıp az yakıtla çok yol yapayım diyorum,ama alacağım ikinci el araçta kullanılan yakıtın kalitesini,aracın nasıl kullanıldığını bilmediğim için,birkaç milyar masraf çıkarırsa diye korkuyorum.Zaten zor biriken parayla araba alıyorum,birde bu milyarlık masrafları karşılamak için para biriktirene kadar ben benden geçerim sanırım

    Uzun lafın kısası,eğer bu tarz ağır dizel masrafı yaşayan,tecrübe eden arkadaşlar varsa yazsınlar lütfen.Kastettiğim konu araçların periyodik bakımları değil,turbo yada buna benzer yüksek arızalar




  • Hiç kimse bir problem yaşamadı mı ?
  • ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo sorunu yasadim.
    ama turbo degismedi sadece turbo hortumu degisti.
    onlarin birisi garantiden birisi kasko dan yapildi.
    benden para cikmadi.

    yeni kasa 2006 passat tdi ile de aracin elektronik unitesi devreye girmedi icin yolda 130 falan giderken birden 80 e dustum.
    servise gittim.fis denilen bi parcayi degistirdiler sorun kayboldu.
    bu arizalarin hicbirinde servise bir kurus para vermedim ama yine de basim agridi.

    selam ile...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
    Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
    "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

    Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
    Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?


    Burada ya ultrasüper abartı ya da ultrasüper firma kazığı var.
    Üşenmedim servise telefon açtım. Bırak turboyu murboyu, komple motor değişimi (dizel Getz için) 4500 YTL civarında (Benzinli için 3000 civarı).

    Ayrıca turbolar genel olarak garanti kapsamında olduğundan arızası çok çekinilecek bir şey değil. Diğer arızalar gibi biraz zamanınızı çalar ve canınız sıkılır, o kadar. Yoksa cebinizden para çıkmaz. Bu açıdan aracınızın garanti kapsamı ve süresi çok önemli. Benim Hyundai tercih etmemdeki önemli kriterlerden biri de buydu. 5 yıl garanti bu, boru değil.


    edit: yazım hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Ekim 2006; 15:01:10 >




  • Merhaba arkadaşlar;
    Bilmiyorum bu sizin için nekadar bir ölçü olur ama yinede bilginizin olması açısından;

    Mercedes-Benz Marka 2006 Model C 180 K tipi aracın Sadece ses var şikayeti ile yapılan incelemede arızanın turbonun ses yaptığı tespit edilmiştir.
    Çıkan Masraf ;
    3,3 saat işç. = 125 €
    Y.Par. Turbo = 1.646,03 €
    Turbo yağı = 36,90 €
    Conta 2 adet= 5,15 €

    Toplam Masraf :1.813,08 € = 3.461 YTL 18.10.2006 Tarihli M.Bankası kuruna istinaden. Bilgilerinize...
  • Kuzenim albea multijetin turbosunu 800 ytl gibi bi rakama sıfır olarak değiştirdi. Bozulma sebebi, aracın karterini vurmuş ama karter delinmemiş.Nasıl malzemeyse artık biraz ezilmiş. Ama alt kısma çok yakın olan yağ pompası kırılmış. Ve yağ lambası yanana kadar durumu farketmemiş. Yağsız kalan turbo ses yapmaya başladı ve araba çekişten düştü. Tamir ücreti dahil 1000 ytl yi geçmedi sanırım.
  • Şu yeni dolmuşları bilirsiniz ankarada var. Yeni turbodizel dolmuşlar. Adamlar dolmuşları öle bir kullanıolar ki hep yüksek devir.

    Bunlar her gün turbo mu değiştirio? Nası dayanıo bunların motorları?
  • 3000 ytl yada daha yüksek. yukarda arkadaşda detaylı yazmış zaten.
  • Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
    Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

    Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak
  • 3-4 ay öncesine kadar bende clio dizel vardı.

    Bir gün hava filtresi almak için parçacıya gittim.
    Tezgahta bir turbo vardı.
    Dedim bu benim arabanın turbosundan mı ?
    Evet dedi.
    Sen şimdi buna 1500 ytl istersin dedim.
    Yok abi 800 e veririz dedi.

    Bilginiz olsun.

    Selamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
    Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

    Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak


    Enjektör masrafı dizeller için en pahallı masraflardan biridir. Belli periyotlarda enjektör temizleyici katkılar kullanmak veya carbon-clean en öenmli tebdirler.

    Bunlardan daha mühimi güvenilir ve bildiğiniz istasyonlardan motorin almak.
  • Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

    Is mi bu simdi?

    Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

    Esefle kiniyorum





  • valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var


    bi de toros'ta
  • genel anlamda dizel araclarin cogu turbo arizasi cikarabiliyor.
    fakat garanti bunu yapiyor.
    birazda sans meselesi.mesela ben 3 kere turbo arizasi yasadim sayilir(en son yasadigim sayilmaz aslinda)
    fakat cevremde gordugum benim aracin aynisini kulanan ya da serviste gordugum araclarda hic turbo sorunu yasanmamis.
    biraz sans isi dedigim gibi.
    ama su 8000 ytl baya abartilmis
    tahminim 1000 ytl civarindadir(tabi markya gore degisir)
  • 2004 Multijet Punto almışdım 2006 da garantisi bittikden birkaç ay sonra turbo arızası yaşadım.Komple turbo değişti 450 YTL gibi bir rakama sök-tak işcilik dahil.Bahsettiğiniz rakamlar çok uçuk.Değiştirmeden önce Ostim'de tanıdığımız bir turbocudan soruşturdum,yaptırmaya kalksak bile bundan ucuza malolmazmış.Çalıştığım yer de de hergün sökülmüş turbo görüyorum ve söylenene göre salyangoz içine giren toz binek araçlarda içteki fan kanatçıklarının eğilmesine neden olabiliyor çünkü turbo küçük olduğu için içdeki fanda küçük ve kanatçıklar bir hayli ince.
    Diğer markaların yedek parça fiyatlarını bilemem ancak Fiat'ın orjinal ithal turbosunun maliyeti böyle oldu bence asıl korkmanız gereken Mazot pompası arızası,bu da kalitesiz mazotdan kaynaklanır.Ayrıca Mazot Turbo arızasına neden olmaz.
    Dizel iyidir, güzeldir, her araç arıza yapabilir.Şuanda benzinli araç kullanıyorsam bunun en önemli sebebi hem dizel hem otomatik olan, bütçeme uygun bir araba bulamayışımdır (bir de C2 hayranlığım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 18 Ekim 2006; 19:47:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enfal79

    Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

    Is mi bu simdi?

    Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

    Esefle kiniyorum




    Sende kendine göre haklısında,problemde bu zaten.Çıkabilecek en büyük arızalar zaten konu ve en büyük masraflar.
    Dizel arabaya kaliteli yakıt koyulmazsa çıkarabileceği büyük arızalar yada buna benzer sadece dizel araçlarda çıkan pahalı problemlerden bahsetmeye çalışıyoruz.
    Daha hiç kimse "biliyormusunuz dizeller ekonomik değilmiş" demedi dikkatini çekmek istiyorum.Konunun açılma sebebi,dizel kullanan arkadaşların bahsedilen arızalar konusundaki tecrübelerini paylaşmaları.

    Sen eğer dizel-benzinli tartışması yapmak istiyorsan yanlış topicdesin.
    Saygılar




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.