Şimdi Ara

Steam oyun makineleri yolun sonuna geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Steam’in konsolları oturma odalarına getirebilme planının bir parçası olan Steam Machines oyun bilgisayarı konsepti istenen başarıyı yakalayamadı. Bu nedenle de yavaş yavaş rafa kalkıyor.


     


    Steam Machines nedir?


     


    Hatırlanacağı üzere Steam Machines konsepti kompakt tarzda oyun için geliştirilmiş bilgisayar kasalarından oluşuyordu. Linux üzerinde çalışan Steam OS platformunun güç verdiği kutular yine Steam üzerinden uyumlu oyunları indirerek tatmin edici bir tecrübe sunmaya çalışıyordu. Kutuların üretimi ise Alienware ve Maingear gibi ortaklara bırakılmıştı.


     


    Ayrıca Bkz.DonanımHaber iOS uygulaması AppStore’da yayında!

    Bununla birlikte Steam Machines planlanan tarihte piyasaya çıkamadı ve oldukça gecikti. Ayrıca ilk fiyatlar oldukça yüksekti. Yine oyun geliştiricileri Steam OS platformuna çok sıcak bakmamıştı. Aynı dönemde mini PC tarzında oyun bilgisayarları yaygınlaşmaya başlayınca Steam Machines projesi ölü doğmuş oldu. Proje ilk 7 ayda sadece 500 bin bilgisayar satabildi.


     


    Gelen bilgilere göre Valve hali hazırda Steam web sitesinde yer alan donanım menüsünden Steam makinelerini kaldırmış durumda. Ayrıca donanım konfigürasyonu ve karşılaştırma sayfalarında da mevcut değil.


     


    Valve tarafından henüz resmi bir açıklama yapılmadı ancak yavaş yavaş projenin fişinin çekileceği tahmin ediliyor. Steam Machines projesinde geriye Steam Controller ve gamepad uyumlu Big Picture gibi iki önemli özellik miras kaldı.


     







  • steam da çuvallarmış demek ki, vay be.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Steam machineler bir yana, aksesuarları pahalıydı zaten bayağı, steam link controller filan

  • Steam machineler bir yana, aksesuarları pahalıydı zaten bayağı, SteamLink, Controller filan

  • Böyle olması çok normal ki zaten ben Valve'ın bununla başarılı olmayı düşündüğünü zannetmiyorum.



    Bu proje Microsoft'un Windows 8'de market ve UWP odaklı bir tutum takınmasının ardından çıktı. Microsoft kısaca ; benim ürettiğim sistem üstünden hizmet sunanlar ( Steam , Origin , Adobe vs ) iyi kazanıyorlar. Temeller benim sistemim üzerinde , niye bende kazanmayayım ki dedi özetle.



    Valve bir panikle bunu yaptı zira Windows 10 S'te olan sadece market odaklı bir yaklaşım Valve'ın sonu demek.



    Cloud gaming'e kaçsa deseniz , bütün serverlar için Microsoft'a lisans parası ödemek zorunda kalacak.



    Esas amaç bir çıkış kapısı bırakmaktı , yoksa bütün oyunların bir günde Valve hadi bakalım dediği için SteamOS+Linux'a yağmasını beklemek gerçek dışı olurdu.



    Özetle ; Steam Machines sadece bir konseptten ibaretti. Çok iyi satmasını kimsenin beklediğini düşünmüyorum. Ha düşündülerse de kapatsınlar dükkanı ??





  • steam machine gerek yok zotac zbox gigabyte aorus birçok kompakt htpc gaming sistem var zaten.

  • en azından Steam OS projesine devam edin. bence gelecek vaat ediyordu (uzun vadede).

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl

    en azından Steam OS projesine devam edin. bence gelecek vaat ediyordu (uzun vadede).


    Devam ediyor , sadece makina satışı bitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl

    en azından Steam OS projesine devam edin. bence gelecek vaat ediyordu (uzun vadede).


    Devam ediyor , sadece makina satışı bitti.

    umarım öyledir. uzun zamandır kendisinden haber alamıyoruz
  • Ben takip ediyorum. Bildiklerimi şöyle özet geçeyim:



    -SteamOS'de Valve kendisinin de geliştirici tutup destek verdiği Mesa sürücülerine geçti AMD için.



    - X görüntüleme protokolünde tecrübeli isimlerden Keith Packard VR ile ilgili DRM ( Direct rendering manager ) geliştirmeleri yapmak üzere Valve tarafından tutuldu.



    - Kullandığı Debian tabanına ait güncellemeler alınıyor.



    https://steamcommunity.com/groups/steamuniverse/discussions/1/1693785035828101326/



    - Piyasadaki DirectX ( D3D desek daha doğru ) hakimiyetinin kırılması adına Vulkan'a doğrudan destek veriyor. En son örneği ise MacOS ve Ios tarafında Metal API üstünde çalışan MoltenVK adlı validation layerı ( ücretli ve kapalı kaynaktı ) parayı basıp açık kaynak ve bedava hale getirdiler.



    Kısaca ; devam ediliyor. Makine satışı ise ilk zamanlarda market push için yapılmış bir hamleydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Ben takip ediyorum. Bildiklerimi şöyle özet geçeyim:



    -SteamOS'de Valve kendisinin de geliştirici tutup destek verdiği Mesa sürücülerine geçti AMD için.



    - X görüntüleme protokolünde tecrübeli isimlerden Keith Packard VR ile ilgili DRM ( Direct rendering manager ) geliştirmeleri yapmak üzere Valve tarafından tutuldu.



    - Kullandığı Debian tabanına ait güncellemeler alınıyor.



    https://steamcommunity.com/groups/steamuniverse/discussions/1/1693785035828101326/



    - Piyasadaki DirectX ( D3D desek daha doğru ) hakimiyetinin kırılması adına Vulkan'a doğrudan destek veriyor. En son örneği ise MacOS ve Ios tarafında Metal API üstünde çalışan MoltenVK adlı validation layerı ( ücretli ve kapalı kaynaktı ) parayı basıp açık kaynak ve bedava hale getirdiler.



    Kısaca ; devam ediliyor. Makine satışı ise ilk zamanlarda market push için yapılmış bir hamleydi.

    Projenin devam etmesine sevindim, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim




  • Önemi değil , rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Forumda ara sıra böyle bilmediğim şeylerden bahseden insanlar olmasa çoktan üyeliği kapatmıştım. Saçma sapan insalar topluluğu olduk resmen.

  • Bize boşuna PC Gamer demiyorlar. Steam Gamer değiliz. Firmalar bunu anlasın.
    Steam on PC ye evet, Steam Machine e hayır.

  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

  • Windows tekeli varken işi çok zor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Linux sistemlerde (veya Windows dışı genel sistemlerde) oyun performansı ve gelişiminin artacağına dair umutlandırmıştı benim umarım yazılım tarafında çalışmalara devam ederler, donanım çok da önemi değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: themky

    Linux sistemlerde (veya Windows dışı genel sistemlerde) oyun performansı ve gelişiminin artacağına dair umutlandırmıştı benim umarım yazılım tarafında çalışmalara devam ederler, donanım çok da önemi değil.

    Valve açıklama yapmış 4 saat önce , devam ediliyor.



    http://steamcommunity.com/app/221410/discussions/0/1696043806550421224/



    quote:



    STEAM

    Steam for Linux



    Steam for Linux > Genel Tartışmalar > Konu Detayları

    Bu başlık sabitlenmiş, muhtemelen önemli bir başlık



    Pierre-Loup 4 saat önce

    SteamOS, Linux, and Steam Machines

    We've noticed that what started out as a routine cleanup of the Steam Store navigation turned into a story about the delisting of Steam Machines. That section of the Steam Store is still available, but was removed from the main navigation bar based on user traffic. Given that this change has sparked a lot of interest, we thought it'd make sense to address some of the points we've seen people take away from it.



    While it's true Steam Machines aren't exactly flying off the shelves, our reasons for striving towards a competitive and open gaming platform haven't significantly changed. We're still working hard on making Linux operating systems a great place for gaming and applications. We think it will ultimately result in a better experience for developers and customers alike, including those not on Steam.



    Through the Steam Machine initiative, we've learned quite a bit about the state of the Linux ecosystem for real-world game developers out there. We've taken a lot of feedback and have been heads-down on addressing the shortcomings we observed. We think an important part of that effort is our ongoing investment in making Vulkan a competitive and well-supported graphics API, as well as making sure it has first-class support on Linux platforms.



    Recently we announced Vulkan availability for macOS and iOS, adding to its existing availability for Windows and Linux. We also rolled out Steam Shader Pre-Caching, which will let users of Vulkan-based applications skip shader compilation on their local machine, significantly improving initial load times and reducing overall runtime stuttering in comparison with other APIs. We'll be talking more about Shader Pre-Caching in the coming months as the system matures.



    At the same time, we're continuing to invest significant resources in supporting the Vulkan ecosystem, tooling and driver efforts. We also have other Linux initiatives in the pipe that we're not quite ready to talk about yet; SteamOS will continue to be our medium to deliver these improvements to our customers, and we think they will ultimately benefit the Linux ecosystem at large.



    In general, and if you have any questions or feedback on the topics above, feel free to reach out to me at pgriffais@valvesoftware.com.



    Thanks!

    - Pierre-Loup

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MertDrx kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece SteamOS da ücretsiz çalışan. hatta yüklü gelen popüler bir kaç oyun sunsalar iyi reklam olurdu.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.