Şimdi Ara

TDU 2 Tarzı (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    900 derece normal sürüşte zevkli olsa da yarış oyununda gerçekten fazla geliyor. Assetto Corsa oynarken mesela yarım turdan fazla direksiyon çevirmiyorum çünkü her türlü virajı dönmeye yetiyor. O yüzden o olay beni rahatsız etmiyor da mesela The Crew'da araba düz giderken iç kamerada adam direksiyonu oynatıp duruyor. LFS'de de mesela 900 derece kadar direksiyon var, el animasyonu da düzgün ama yarışırken dediğim gibi yarım tur civarı yeterli oluyor.

    Ayrıca Crew, TDU filan Arcade oldukları için bu kadar üstüne de düşmüyorlar. Assetto Corsa'da iyi hissettiren şey biraz da üzerine kafa yorulmuş lastik fizikleri iyi hissettiriyor. Viraja limitlerde girdiğinizde kulağa gelen lastik sesi, direksiyonun ufak ufak boşalmaya başlaması (Tutunma yok, direksiyon hafifliyor) gerçekten arabanın yolda gittiğini hissettiriyor. Aynı etkiyi mesela Crew'da alamıyorum çünkü lastik sesi hiç yok. Direksiyon tepkileri aşırı yapay, araba arkadan kaydı mı toplamaya çalışma kısmı var ya, LFS ya da Assetto'da bırakıyorum direksiyonu, kendisi dönüyor (Gerçekteki gibi), içgüdüsel olarak doğru konum olduğunu hissettiğim yerde direksiyonu tutuyorum ve drifti kontrollü bir şekilde yapıyorum. Crew'da ise direksiyon gerçekten o kadar uzak bir şekilde dönüyor ki, arabanın arkası bir sağa bir sola 3-4 kere yön değiştiriyor, genelde de toplayamıyorum. Çünkü içgüdüsel, doğal ve yalın bir sürüş yok. Direksiyonun açısı bu yüzden de tuhaf geliyor.

    Ha hepsini geçtim sadece adam akıllı bir 900 derece direksiyon animasyonu olsa (Ki bu yıllar öncesinin LFS'sinde var) harika olurdu.

    Alıntıları Göster
    dediğin gibi yarışlarda 900 kullanmak çok çok zor :) ama normal sürüşte çok zevkli olurdu crew haritasında fh haritasında güzelce gezmek isterdim 900 derece ile hadi 900 dereceyi geçtim 360 olsa onada razıydım ama yok işte ben assettoda genelde 720 derecede kullanıyordum dediğin gibi 90 yapınca azıcık bir oynatmada araç çok fena dönüyor onun ayarını yapamıyorum ben az çevirmem gereken yerde derecenin düşüklüğünden dolayı fazla çevirmiş gibi oluyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adjustik

    dediğin gibi yarışlarda 900 kullanmak çok çok zor :) ama normal sürüşte çok zevkli olurdu crew haritasında fh haritasında güzelce gezmek isterdim 900 derece ile hadi 900 dereceyi geçtim 360 olsa onada razıydım ama yok işte ben assettoda genelde 720 derecede kullanıyordum dediğin gibi 90 yapınca azıcık bir oynatmada araç çok fena dönüyor onun ayarını yapamıyorum ben az çevirmem gereken yerde derecenin düşüklüğünden dolayı fazla çevirmiş gibi oluyordum

    Alıntıları Göster
    Ben hoodcam ile rahat edebiliyorum, arabaya daha hakim olabiliyorum. O yüzden fiziksel olarak tuttuğum G27'nin dönmesi yetiyor bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ben hoodcam ile rahat edebiliyorum, arabaya daha hakim olabiliyorum. O yüzden fiziksel olarak tuttuğum G27'nin dönmesi yetiyor bana.

    Alıntıları Göster
    ben direksiyon set kullanıyorsam kokpit kamerasından başka yapamıyorum :) tır olsun assettocorsa olsun zaten başka oynadığım oyun yok set ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adjustik

    ben direksiyon set kullanıyorsam kokpit kamerasından başka yapamıyorum :) tır olsun assettocorsa olsun zaten başka oynadığım oyun yok set ile

    Alıntıları Göster
    Assetto'yu direksiyonun gözükmediği iç kameradan oynuyorum. Kadranlar daha yakın oluyor, e direksiyonun kendisi önümde zaten. Bir tek drift yaparken normal iç kameradan sürebiliyorum.
    LFS'de zaten kaput kamerası yok ama oyun o kadar içgüdüsel ve yalın ki iç kameradan da araca gayet hakim olabiliyorum. Onda aldığım hissi pek çok oyunda alamıyorum. Bir tek Underground 2'nin sürüş fizikleri o kadar yalın ve içgüdüsel geliyor diyebilirim.
    Onun dışında hızlı oyun temposu olan GRID, UG2, Crew, TDU 2, Flatout Ultimate Carnage gibi oyunlarda Hood Cam dediğimiz kaput kamerası muhteşem oluyor. Oyun normale göre hızlı olduğu için (Virajlar daha hızlı dönülebildiği ya da arabalar aşırı çevik olabildiği için) aracın burnunu ve yolu en iyi gördüğümüz kamera kaput kamerası. Aracın yol üzerinde nerede olduğunu ve ne yaptığını en iyi bu kameradan hissedebiliyorum. Mesela şu aşağıdaki görselde hiç fren yapmadan, sadece anlık gaz kesip ufak direksiyon manevrası yaparak o duvarı neredeyse tam hızla silme geçtim. Bu şans veya arada bir denk gelen bir durum değil, sürüşü yalın olan UG 2, GRID, LFS, Assetto gibi oyunlarda (Assetto'da gerçi böyle yakın geçilecek yer yok da, apex alırken mesela) bu tarz ince manevraları, yakın geçişleri tamamen refleks olarak çok sık yapıyorum ve bundan keyif alıyorum. İç kamera olan oyunlarda mesela içten sürerken bu şekilde hassas olamıyorum.

    TDU 2 Tarzı
    TDU 2 Tarzı


    İçgüdüselden kastımı tam ifade edemedim ama, mesela şu resimdeki geçişi yaparken "Aha vurdum" dedim kendi kendime, beynim vuracağıma inanıyordu ama reflekslerim öyle bir ayarlamış ki onu, silme geçmişim. Hep böyle oluyor. Beynim "Aha vurdum" ya da "kaçırdım dönemeyeceğim" derken geçiş muntazam oluyor.

    Ha ETS, City Car Driving, Rigs of Rods, BeamNG gibi oyunlarda olay zaten simülasyon olduğu için tabii ki de iç kamera. Hatta diğer gösterge tablosu elemanlarını da takip ederek muntazam sürmeye çalışırım.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.