Kullanıcı Adı:
Şifre:

Tom Cruise uyardı! HDTV’nizin hareket yumuşatma özelliğini kapatın
zildjiann
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 19:32:22
[html]

 

Görevimiz tehlike serisinin yıldızı aktör Tom Cruise, Görevimiz Tehlike 5 ve 6 filmlerinin yönetmeni Christopher McQuarrie ile birlikte bir kamu spotu yayınladı. Bu yayında ikili, neredeyse tüm HDTV ve 4K TV’lerde bulunan görüntü yumuşatma (interpolasyon) özelliğini kullanmanın film zevkini ciddi anlamda baltaladığını iddia etti.
 


 

Pembe dizi efekti olarak da bilinen bu özellik, ekrana yansıtılan görüntüye orijinal kaynakta olmayan kareler (frame) eklemek suretiyle hareket bulanıklığını (motion blur) azaltmayı hedefliyor. İşlem sonucunda ortaya daha yumuşak bir görüntü çıkıyor. Ancak elde edilen sonuç birçok uzmana göre sadece hareketlerin çok hızlı gerçekleştiği spor yayınlarında işe yarıyor.

Cruise’a göre bu özellik sinema filmlerini yüksek hızda çekilmiş videolar olarak gösteriyor. Görüntü yumuşatma özelliği de birçok televizyonda önceden tanımlı halde açık bırakıldığı için insanlar filmleri bu şekilde izlemek zorunda kalıyor. Ünlü aktör televizyon üreticilerini de suçlamaktan geri kalmayarak, firmaların söz konusu özelliğin kapatılmasını zorlaştırdıklarını ifade ediyor.

Cruise ve McQuarrie yalnız değil

Görevimiz Tehlike 6 filminin Blu-Ray formatının yayınlanmasından hemen sonra kamu spotuna çıkan ikili aslında yalnız sayılmazlar. Ünlü yönetmenler Christopher Nolan ve Paul Thomas Anderson da televizyonlardaki yumuşatma özelliğinden şikâyet edenler arasında.

Nolan ve Anderson’ın televizyon üreticilerine gönderdikleri mektupta, yeni nesil televizyonların sıra dışı özellikleri olduğundan bahsediyorlar. Yönetmenler, çektikleri sinema filmlerindeki tekniğin en doğal haliyle izleyiciye aktarılabilmesinin ise bu özelliklerin kontrol altına alınması ile mümkün olabileceğini vurguluyorlar.

Top şimdi TV üreticilerinde ve verecekleri cevap merakla bekleniyor.

[/html]


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Haklı buluyorum görüntü yumuşayınca gerçeklik kayboluyor. O yüzden 30 fps ile çekim yapacaklarına orjinal 60 fps ile çekim yapsınlar ki millet de sahte motion blur ile değil gerçek 60 fps deneyimi ...
Mr. Jingles - 13 gün önce
Sinema sektörünün kötü bilinçaltı mesajlardan ibaret olduğunu sanan zavallı.
Manhunt Three - 13 gün önce
Bahsettiği konu hakkında hiçbir fikrim yok, ama Tom abiyi severim şuan balyozu aldım tv yi parçalamaya gidiyorum.
MrKattchup - 13 gün önce
Bu Hertz/Interpolasyon saçmalığını yıllardır bir satış politikası olduğunu defalarca yazdım çizdim adam bu noktaya parmak basmış bizim saçmalayan yorumcular (konudaki) daha da saçmalayabilmiş ve ko...
Intruder - 13 gün önce
Allah allah sizene, seviyorum ben belki o efekti. LG televizyondaki efektle filmin FPS'i artmış gibi oluyor, hareketleri daha rahat görebiliyorum ne güzel. Diğer markaları bilemeyeceğim.
pastadanadam - 13 gün önce
Arkada bulunan üçgen armayı ortalarına alıp kamu spotundan öte illuminati mesajı vermişler.
Amore - 13 gün önce
60fps i bırak 48 fps bile fazla aslında , Hobbit 48fps çekildi mesela .

Video oyundaki gibi düşünüyorsunuz ama yanılıyorsunuz çünkü video oyunlarda yüksek fps oranıyla ne kadar gerçekçi bir dene...
frostburn - 13 gün önce
İyi olanlarına örnek ver o zaman. Hergün izleyelim.
Tugrul_512bit - 13 gün önce

yorumculuklar
5 Aralık 2018; 19:47:53
İlginç bir şikayet olmuş. Milyonlarca insan müziğini Spotify gibi ses kalitesi oranı belli platformlar ve kulaklıklar üzerinden dinlerken, müzik yapımcısının sesi yüksek kalite ürünlere göre ayar çekmesi işe yaramayacaksa, filmler dijital platformlara veya disklere çıkarken ona göre ayarlanabilir diye düşünüyorum.



pastadanadam
5 Aralık 2018; 19:48:12
Allah allah sizene, seviyorum ben belki o efekti. LG televizyondaki efektle filmin FPS'i artmış gibi oluyor, hareketleri daha rahat görebiliyorum ne güzel. Diğer markaları bilemeyeceğim.



Tugrul_512bit
5 Aralık 2018; 19:51:33
Bence araya sıkıştırılan tek karelik "bilinçaltı" mesajlarının tv tarafından yumuşatılmamasını istememiş. Sonuçta her 24 kareden sadece 1inde mesaj varsa, mecburen, öncesindeki ve sonrasındaki karelerde olmadığı için tamamen yokolabilir veya 1/3 oranında difüzyona uğrayıp gerekli mesajı veremeyebilir.

Hangi tarikate üyeydi bu ünlü?

Eğer dediğim doğruysa, kapattıramadıkları "yumuşatma" efektinin menzilinin en fazla +-1 kare olmasını isteyeceklerdir. 2 kare menzilli yumuşatma iyice yokedecektir bu tek karelik mesajları.

İstersem Voodoo 5 5500 satın alırım yine açarım motion blur olayını, engelleyemezler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 5 Aralık 2018; 20:6:59 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Manhunt Three
5 Aralık 2018; 20:11:21
Sinema sektörünün kötü bilinçaltı mesajlardan ibaret olduğunu sanan zavallı.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Tugrul_512bit


MrKattchup
5 Aralık 2018; 20:12:27
Bahsettiği konu hakkında hiçbir fikrim yok, ama Tom abiyi severim şuan balyozu aldım tv yi parçalamaya gidiyorum.



cgdincer
5 Aralık 2018; 20:15:07
Kötü bir paneli ve işlemcisi olan televizyonun, aynı makyaj yaparak size güzel gözükmeye çalışan kadının yaptığı şeyi yapması. Bu özelliği kapatınca gözüne kötü gözüküyorsa geçmiş, olsun çirkin bir kadınla evl.. pardon çöpe para vermişsin.



Tugrul_512bit
5 Aralık 2018; 20:16:04
quote:

Orijinalden alıntı: Manhunt Three

Sinema sektörünün kötü bilinçaltı mesajlardan ibaret olduğunu sanan zavallı.
İyi olanlarına örnek ver o zaman. Hergün izleyelim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 5 Aralık 2018; 20:28:6 >



Mr. Jingles
5 Aralık 2018; 20:28:52
Haklı buluyorum görüntü yumuşayınca gerçeklik kayboluyor. O yüzden 30 fps ile çekim yapacaklarına orjinal 60 fps ile çekim yapsınlar ki millet de sahte motion blur ile değil gerçek 60 fps deneyimi ile film izlesin.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


fthkn
5 Aralık 2018; 21:04:58
Bu özellik çok farklı adlandırma ile yer alıyor TV'lerde. Örneğin lg TV'lerde True hd adı veriliyor. Orjinal görüntüye kare eklenerek fps artmış gibi sanıyorsunuz ama aslında yapay bir deneyim ortaya çıkıyor. Ben kandırılmış gibi hissettiğim için sürekli True hd özelliğini kapatıyorum. Çünkü film 60 fpsde çekilmedi biliyorum filmin teknik özelliklerine bakınca. 60 fps standart olmalı ki tv üreticileri de bunu yapmasın.



Belki filmler 60 fps özelliğine sahip olarak da çekiliyor ama sinemada 60 fps çok uygun gelmiyor. Çünkü sinema efektleri 60 fps de çok belli olabiliyor. O yüzden 24 kare tekniğini kullanmaya devam ediyorlar standart olarak.



Özetle True hd özelliği izleyiciyi aptal hazır tüketici olarak gören bir üretici anlayışının ürünüdür. Bence de kaldırılmalı. Vay be seni rahatsız eden bir durumun en tepeden film üreticilerinden de tepki görmesi düşünce gücünün evrenselliğini kanıtlıyor sanırım. Daha önce bu düşüncemi kimseye paylaşmadan bu haberi okudum ve şaşırdım.



NevNiyaz
5 Aralık 2018; 22:01:29
Tom cruise yahudisi bazı verdikleri subliminal mesajların çok ekranda çok hızlı ve akıcı bi şekilde geçerek eriyip gittiği için rahatsız galiba. He he tom de geç.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



frostburn
5 Aralık 2018; 22:46:26
60fps i bırak 48 fps bile fazla aslında , Hobbit 48fps çekildi mesela .

Video oyundaki gibi düşünüyorsunuz ama yanılıyorsunuz çünkü video oyunlarda yüksek fps oranıyla ne kadar gerçekçi bir deneyim hedeflemekte birlikte sinemada Gerçekçiliği artırırsınız o zaman aksiyon sahnelerinde özel efektlerdeki gerçekdışı detaylar sizin Seyir zevkinizi düşürür.Film izlemekten ziyade sanki bir aksiyon kamerası ile çekilmiş gerçek bir enstantane izliyor hissine kapılırsınız. Bu da aslında filmin içerisinde olan büyü bozar.

Not : Siri’den kaynaklı imla ve yazım hatalarından ötürü özür dilerim



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Mr. Jingles


burakdc
5 Aralık 2018; 22:58:34
Filmler ve tum icerik 60 hz olsada bendahil herkes busefer 120 hz icin kullanacak bu ozelligi yani maximum guc maximum performans😈



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



MaSSive
5 Aralık 2018; 23:01:31
Top Gun , Collateral en sevdiğim tekrar tekrar izlediğim filmleridir.

Fakat bu biraz ,Görevimiz Tehlike 6 nın yayınlanmasından sonra olunca,Kamu spotun dan çok ,Kamu reklama dönmüş gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaSSive -- 5 Aralık 2018; 22:5:21 >



L.o.T.u.S
5 Aralık 2018; 23:17:11
Sony de direkt kapatırım.doğal olmuyor garip bir yumuşama



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Wol4onak
5 Aralık 2018; 23:18:33
Herkes saçma sapan alakasız yorum atmışta kendisini ne kadar sevmesemde güzel bi konuya değinmiş. Bende televizyonumu aldığımda bu ne lan olmuştum ve 5k'lık tekno çöp mü aldım diye afallamıştım ancak sonradan ayarları kurcaladığımda bu özelliğin kapatıldığın gördüm + olarak sinema modunda kullanıyorum o gün bu gündür.



Diğer şekilde çizgi film/animasyon izliyormuşcasına yapay ve yapmacık bi havası oluyor..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Cute Hentai
5 Aralık 2018; 23:48:09
Aşırı oyun oynayanlara da akıl hastası diye haberler çıkmıştı bir ara. PUBG'de deminki maçta 3 kill aldım 4. kill'i alacakken şarjör değiştirdiğim esnada başkası vurdu, geberdim. Sinirlendim ve şimdi dışarı çıkıp insan öldürücem. Yav hehe Tom. Mumya filminin rezalet olduğunu unutmuştum bak onu hatırlamama vesile oldu bu haber. Kamu spotu falan geç bu işleri. Kaliteli film çek.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

_____________________________

Eski kullanıcı adı: Rubellite


AndJusticeForAll
5 Aralık 2018; 23:48:10
tom cruise yahudi diyen olmuş lol. adam scientology mensubu. bunu öğrendiğimden beri ciddiye alamıyorum herifi.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Intruder
5 Aralık 2018; 23:58:42
Bu Hertz/Interpolasyon saçmalığını yıllardır bir satış politikası olduğunu defalarca yazdım çizdim adam bu noktaya parmak basmış bizim saçmalayan yorumcular (konudaki) daha da saçmalayabilmiş ve konuyu saptırmış.

Biliyorsunuz ki firmalar HDTV'ler çıktıktan ve yaygınlaştıktan sonra ne çıkaracaklarını şaşırmış sonuçta Sürdürülebilir Endüstriye balta vurmamak için hertzi attıralım demişlerdir yazılımsal olarak hemde.

Hertz saçmalığı böylece pazarlanmaya başlanmış ve şişirilmiş örneğin Auto Net Motion Ultra Mega True Pixel Plus Rate 1000HZ vb. gibi saçma sapan logolarla millete ellerinde hali hazırda olan HDTV'lerin yerine yenisini aldırmıştır.

Ham görüntü 23.976 kare/sn iken araya kareler oluşturmanın hiç bir mantığı yoktur,
Evet görüntü akıcı oluyor ancak akıcı olması daha iyi olduğu anlamına gelmiyor.
Orjinal 24 kare/sn görüntünün amacı film hissiyatını veriyor öteki türlü yapar bir hal alıyor.
Filmlerin özelliği budur 48 kare/sn denendi çoğu sinemasever eleştirmen ve seyirci tarafından sevilmedi.

Konser, ödül töreni, futbol ve motorsporları gibi CANLI etkinliklerde 59.94 kare/sn zaten kullanılıyor TV yayıncıları tarafından ve bu tür yayınlarda daha ideal bir seçenek bana göre.

Ancak eğer ki bilgisayar oyunu değilse 240 hz gibi değerlerin hiç bir amacı yoktur.
Bir başka durum olarak ise 240 fps render yapamayan bir bilgisayarınız yoksa da gereksizdir.

Bir dönem girdiğim mağazalarda TV standları bu HZ reklamlarıyla ve satış temsilcileri de bu 1000 hz daha iyi bu 500 daha kötü bu 250 daha da kötü gibi söylemlerde bulunarak sattı bu ürünleri.

Ek olarak 4K ve küçücük Cep Telefonlarına konulan 2K çözünürlüklü ekran saçmalığı bunların hepsi esas oyundur bazı aekadaşlar sübliminalin peşindeyken güzel satıyorlar bunları :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Intruder -- 6 Aralık 2018; 0:25:13 >



alito
6 Aralık 2018; 1:02:37
Benim seçtiğim karelere kuma getirmeyin demiş adamlar. Amma büyütmüşsünüz meseleyi be. Nasıl seviyorsanız öyle izleyin ama, bence haklılar. Görüntüler de, tıpkı sesler gibi en doğal hali ile deneyimlenmeli.



Tom Cruise uyardı! HDTV’nizin hareket yumuşatma özelliğini kapatın