Kullanıcı Adı:
Şifre:

Ubuntudan vazgeçme zamanınız gelmedi mi dostlar?
loradona
Konu Sahibi

16 Ekim 2018; 23:57:16
Arkadaşlar gnu mantalitesinden yıllar önce ayrılmış bir distro ile neden hala ilerlemek için zorluyorsunuz anlamıyorum. End-User diyebileceğimiz hatta ubuntudan bile kolay kullanılabilecek sistemler var. Gnome istiyorsanız hepsinin gnome editonu da var... Abi mint kullanın, azcık birşey çözmüşseniz manjaro kullanın ? (Manjaro distrowatch da şuan birinci sırada bu arada bende kullanıyorum) Hele manjaroda mhwd aracı sayesinde ekran kartı bile kurmaya uğraşmadan otomatik kuracak Gelin farklı distrolarda öğrenin birşeyleri bırakalım bu ubuntu kolaydır mantığını. Hiç bir sistem kolay değildir kolaylaştırılmıştır. Ubuntu da da bir sorun olduğu zaman terminal ekranına düşeceksiniz erken veya geç



SirusBro
17 Ekim 2018; 0:22:54
Yaşasın Xubuntu



loradona
Konu Sahibi

17 Ekim 2018; 11:00:23
Ciddi olmamış ol 😂



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Raul R
22 Ekim 2018; 6:51:46
Şu manjaro ekran kartını nasıl kuruyor dostum. Anlatabilir misin ?

Manjaro yükselişte bende denemek istiyorum. Bende çift ekran kartı var intel + nvidia optimus. Ekran kartı sorunu yüzünden dün 5 kez format attım.

Peppermint OS

Ubuntu

Mint


hepsinde son sürümlerinde ek sürücülerden nvidia 390 ı kurdum ve nvidia prime den intel ekran kartına geçiş yapamadım ve laptop çok ısındı.

Ayrıca linux mint 19 sürümünde nvidia 340 prime i yükleyip yeniden başlattığımda siyah ekran sorunu yüzünden 5 kez format attım.


Çareyi eski bir sürüm olan linux mint 17 qiana xfce ye geçmekte buldum. Nvidia 340 prime bunda sorunsuz ve intel i seçtim sıcaklık 48 - 52 C lere indi.


Manjaro belki beni bu sorunlardan kurtarır. Şuan mint 17 xfce sorunsuz ama yeni sürümlere geçemiyorum. Yardımcı olursan sevinirim.


Ekran kartları Intel HD Graphics 3000 + Nvidia GT 520 m

Buna gelen 1 yanıtı gör.


loradona
Konu Sahibi

22 Ekim 2018; 9:12:25
Benimde dual ekran kartı var. Bumblebee kullanmanı tavsiye ederiem oyun oynamak için ise nvidia-xrun paketi çok çok yüksek performans almanı sağlayacaktır. Mhwd genelde bumblebeeyi sorunsuz kuruyor olur da siyah ekranda takılırsa haber et bir kaç kernel paramertesi var onları atayım

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Raul R


Raul R
22 Ekim 2018; 9:46:11
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

Benimde dual ekran kartı var. Bumblebee kullanmanı tavsiye ederiem oyun oynamak için ise nvidia-xrun paketi çok çok yüksek performans almanı sağlayacaktır. Mhwd genelde bumblebeeyi sorunsuz kuruyor olur da siyah ekranda takılırsa haber et bir kaç kernel paramertesi var onları atayım
Prime olmaz mı hocam ? Prime e alıştım ben bumblebee hatalı kurulunca çok uğraştırıyor yeniden kur vs.




loradona
Konu Sahibi

22 Ekim 2018; 11:25:45
Prime kurulumu var lakin intel kastınız devre dışı kalıyor. Bumblebee kurup ikinci ekran kartını tam performans almak için nvidia-xrun kullanabilirsiniz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Raul R
22 Ekim 2018; 12:11:05
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

Prime kurulumu var lakin intel kastınız devre dışı kalıyor. Bumblebee kurup ikinci ekran kartını tam performans almak için nvidia-xrun kullanabilirsiniz
Bumblebee sorun olduğunda kaldır tekrar kur falan çok uğraştırıyor. Bu yüzden prime i tercih ediyorum.

Yeni çıkanlar sorunlu eski sürümlerden devam edeceğiz artık.



loradona
Konu Sahibi

22 Ekim 2018; 13:15:44
Yok yok kaldır kur falan gerek yok Windows değil bu chroot umuz var kernel paramertelerimiz var 😂



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Raul R
22 Ekim 2018; 18:38:04
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

Yok yok kaldır kur falan gerek yok Windows değil bu chroot umuz var kernel paramertelerimiz var 😂
Manjaro otomatik kuruyormuş nvidia sürücülerini ama güvenemedim.

Eski sürüm olan linux mint 17 xfce yi kullanmaya devam etsem sorun olur mu acaba ?

Güncellemeden bu şekilde kullanmak istiyorum.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


loradona
Konu Sahibi

22 Ekim 2018; 19:00:05
İleri bazlı düşünürsek evet olur. Örneğin tarayıcı güncellemek isteyeceksiniz tarayıcı başka paket o başka paket isteyecek en son belki kernele dayanacak

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Raul R


Raul R
22 Ekim 2018; 19:52:41
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

İleri bazlı düşünürsek evet olur. Örneğin tarayıcı güncellemek isteyeceksiniz tarayıcı başka paket o başka paket isteyecek en son belki kernele dayanacak
Yani hiç güncellemeden kullanamaz mıyım ?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kelebekx3
22 Ekim 2018; 19:57:05
quote:

Orijinalden alıntı: Raul R

Yani hiç güncellemeden kullanamaz mıyım ?
Alıntıları Göster

Destek süresi devam eden sürümler, destek süresi bitinceye kadar güvenlik güncellemesi alırlar. Linux Mint 17.x serisinin desteği Nisan 2019'da bitecek. Bu süreye kadar en azından Firefox'un güncel sürümü depoda bulunacaktır. Şu an 17.x serisinin deposunda Firefox'un en günce lsürümü bulunuyor. Diğer tarayıcıları bilmiyorum ama, Chrome, Opera gibi tarayıcıların güncel sürümlerini de kurmakta sorun yaşamayacağınızı düşünüyorum. Bununla birlikte destek srüresinin bitimine az bir süre kaldığı için 17.x serisi yerine en azından 18.x serisini kullanmanız daha uygun olacaktır.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Raul R
22 Ekim 2018; 20:02:46
quote:

Orijinalden alıntı: kelebekx3

Destek süresi devam eden sürümler, destek süresi bitinceye kadar güvenlik güncellemesi alırlar. Linux Mint 17.x serisinin desteği Nisan 2019'da bitecek. Bu süreye kadar en azından Firefox'un güncel sürümü depoda bulunacaktır. Şu an 17.x serisinin deposunda Firefox'un en günce lsürümü bulunuyor. Diğer tarayıcıları bilmiyorum ama, Chrome, Opera gibi tarayıcıların güncel sürümlerini de kurmakta sorun yaşamayacağınızı düşünüyorum. Bununla birlikte destek srüresinin bitimine az bir süre kaldığı için 17.x serisi yerine en azından 18.x serisini kullanmanız daha uygun olacaktır.
Alıntıları Göster

Ben en iyisi farklı bir linux distrosuna geçeyim. Yeni olarak.

Debian da da herşeyi kendin kuruyorsun. Manjaro nasıldır ? şuan çok popüler.

Hangi distroyu önerirsin ? Hafif bir distro olarak.


Ekran kartları İntel hd graphics 3000 + Nvidia gt 520 m optimus

Buna gelen 1 yanıtı gör.


loradona
Konu Sahibi

22 Ekim 2018; 22:21:04
Hafif olarak manjaro xfce yi tercih edebilirsin

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Raul R


Raul R
22 Ekim 2018; 23:17:40
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

Hafif olarak manjaro xfce yi tercih edebilirsin
Şuan LXLE indirdim sorun yoktur bu sürümde umarım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raul R -- 22 Ekim 2018; 23:18:58 >



dmclskn
23 Ekim 2018; 15:37:01
Manjaro-XFCE tavsiye ederim. Başltılabilir USB-Manjaro ile açtığınızda Nvidia sahipli sürücüyle sistemi açtığınızda kurulum sonrası yeniden başlatılınca sahipli sürücü yüklenmiş olarak gelir. Kurulumda hızlı bir internet çok daha iyi olur diğer sürücü güncellemelerde yüklenmiş olup keyfinize bakarsınız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dmclskn -- 23 Ekim 2018; 15:37:21 >



Raul R
26 Ekim 2018; 3:10:57
Linux benim için bitmiştir. Ben böyle birşey görmedim.



Linux mint 18.3 yükseltme sonrası siyah ekran



Linux mint 19 Nvidia ekran kartı kurulumu sonrası siyah ekran - Mdm ve lightdm 19. sürümde sorunluymuş. Ekran kartı sürücüsünü kurmadan Gdm yüklemiştim ve Gdm yi seçtim. Yeniden başlattım ve Gdm ekranı geldi. Bu sefer oldu galiba derken masaüstü açılmadan yine siyah ekran



Birçok eski sürümü ve yeni sürümü deneyerek birkaç gün içinde en az 10 kez format attım ve siyah ekran saçmalığı dan kurtulamadım. Ama artık yeter Windows 10 a geri dönüyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



loradona
Konu Sahibi

26 Ekim 2018; 8:08:47
Hocam çözümü sadece gruba parametre girmekte... İsterseniz yardımcı olabilirim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Raul R
26 Ekim 2018; 18:30:28
quote:

Orijinalden alıntı: loradona

Hocam çözümü sadece gruba parametre girmekte... İsterseniz yardımcı olabilirim