Kullanıcı Adı:
Şifre:

Xiaomi'ye Mail Atarak Türkiye'deki Fiyat Politikasını Soruyoruz
xStyks
Konu Sahibi

9 Ekim 2018; 23:28:50
Herkese merhaba,

Bildiğiniz üzere Xiaomi fiyatlarının uygunluğu aynı zamanda özellikleri iyi telefonlar üretmesi dolayısıyla Türkiye'de tercih edilen telefonlar arasında ilk sıralarda. Uzun zamandır ithalatçı garantili olarak satın alınabiliyor. Son zamanlarda ise resmi olarak satın alınabiliyor.

Xiaomi resmi olarak geldi fakat neden böyle yüksek fiyatlara satıyor şaşılacak bir durum çünkü Xiaomi %5 kar politikası ile bilinen bir firma.

Resmi olarak satın alınabilecek ürünler ise bütçemizi oldukça aşıyor ve bu konuda bir açıklama istiyoruz Xiaomi'den. Bunun için Xiaomi'ye mail atarak bu durum hakkında açıklama yapmasını istiyor ve merak ediyoruz. Daha önceden yine mail atılması ile ilgili yorumlar yazmıştım fakat kimse ilgilenmedi bu konu ile sonradan PS için mail konusu açılınca bende konu açmaya karar verdim. Resmi sosyal medya hesaplarına da mesaj gönderebilir ya da gönderilere yorum yazabilirsiniz fakat mail atmanız bile yeterli olacaktır. Cevabı resmi facebook hesabından vermelerini yazdım.

Belki düzenleme bile yapabilirler...

İsterseniz kendiniz ingilizce olarak çeviri de olsa bir şeyler yazıp gönderebilir. Ya da aşağıdaki hazır metni gönderebilirsiniz.

Mail metni,

"Hello Xiaomi!

Your official pricing policy in Turkey is very expensive.
Prices in Turkey does not conform to a 5% profit policies.
We look forward to your explanation.
Millions of users are wondering.

The price is $320 honor play 2800₺ but the price of $300 pocofone f1 3500₺. See the difference in price?

3500₺ = 600$ = Price of 2 pieces!

Xiaomi Mi8 is more expensive than Samsung S9.

Please let us know with this status facebook. Thank you Xiaomi!"

2. Mail Metni ->

"Dear Xiaomi,

Thank you very much for entering the Turkey market very recently.

However pricing policy of Mi Phones seems odd to me. As what I heard officially, Xiaomi has policy about profit margin to be fixed at %5 top. But this policy does not fully implemented in Turkey
As an example, we would like you to examine both prices of Pocofone F1 and Honor Play as described below:

-Honor Play Global sale price: ~$320, Turkey: 2800₺
-Pocophone F1 Global sale price : ~$300 , Turkey: 3500₺

This sounds not realistic to me.

I would like you to remind that Mi8 is now more expensive in Turkey than Samsung S9.

We look forward your support on this pricing policy as Xiaomi.

Thank you and Best Regards."


İngilizcesi iyi olan arkadaşlar yardımcı olursa metni düzenleyebilir ve ekleme yapabilirim. İstediğiniz metni gönderebilirsiniz, farklı şekillerde göndermek daha iyi olur diye düşünüp metinlerin ikisini de konuda bıraktım.


Resmi Mail Adresi:
service.global@xiaomi.com

Resmi Sosyal Medya Hesapları:
https://twitter.com/Xiaomi

https://www.facebook.com/xiaomiglobal

Bu işlemi 2 dakika sürmeyecek maili, ileride telefon ihtiyacınızı karşılarken uygun fiyata almak için atabilirsiniz.

TearsForFears arkadaşımızın önerisi üzerine mail metni güncellendi.

thequick arkadaşımızın oluşturduğu mail metni konuya eklendi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xStyks -- 11 Ekim 2018; 17:17:49 >


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

320 dolarlık honor play 2800 TL 300 dolarlık poco f1 3500 TL deyin adamlara. S9 dan pahalı mi8 satılıyor deyin. Belki o zaman anlarlar. 3500 lira yaklaşık 600 dolar yapıyor yani 2 poco f1 fiyatına ...
TearsForFears - 8 gün önce
Global Şirketler Farklı bir Pazara Girerken Hep Rakabetçi Fiyatlar ile Dikkat Çekerler.
İşin Özü Budur.
Fakat iş Türkiye ye Gelince Lan Havasından Mıdır Suyundan mı ?
Geçir Abi Geçiiiir.
Tekno...
avcı18 - 8 gün önce
Hâlâ xiaomi nin tr de official olarak olduğuna inanan var mı?

Evofone ithalatçı ve reseller. O kadar. %5 marj dedikleri de kendilerinin girdiği ülkelerde.

Bu arada son e posta da yolu Evofo...
astegon - 7 gün önce
Iki telefon için de tr ve Çin fiyatlarını screens hot alıp maile eklemek iyi olur diye düşünüyorum
fezalii - 8 gün önce
Tam destek diyorum
fezalii - 8 gün önce
O kadar çok biliyorsun sen niye düzeltmiyorsun? Biri düzeltsin şeklinde emir verir gibi yorum yazıyorsun?



Ben yazımda ingilizcesi iyi olanların yardım edebileceğini söylemiştim zaten.


...
xStyks - 7 gün önce
metin olmamış bence. Örneklerle xiaomi fiyatlarının faiş karlar ile satıldığı yazılmalı.
Fatal21tr - 7 gün önce

320 dolarlık honor play 2800 TL 300 dolarlık poco f1 3500 TL deyin adamlara. S9 dan pahalı mi8 satılıyor deyin. Belki o zaman anlarlar. 3500 lira yaklaşık 600 dolar yapıyor yani 2 poco f1 fiyatına 1 tane alıyoruz deyin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


fezalii
10 Ekim 2018; 8:41:07
Tam destek diyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



fezalii
10 Ekim 2018; 8:42:26
quote:

Orijinalden alıntı: TearsForFears

320 dolarlık honor play 2800 TL 300 dolarlık poco f1 3500 TL deyin adamlara. S9 dan pahalı mi8 satılıyor deyin. Belki o zaman anlarlar. 3500 lira yaklaşık 600 dolar yapıyor yani 2 poco f1 fiyatına 1 tane alıyoruz deyin.
Iki telefon için de tr ve Çin fiyatlarını screens hot alıp maile eklemek iyi olur diye düşünüyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



recep41
10 Ekim 2018; 9:41:07
Lena,



Greetings from Xiaomi!



Thank you for providing your valuable suggestion.



We will forward the same to our team, so that they may work upon the same in order to avoid further inconvenience to our customers. We value your opinion and see it as an opportunity to learn and improve.



Please write us back in case you need any further assistance, we will be happy to help you.



Regards,

Harsh



Soyle bi cvp yazdilar. İngilizcem yok ama.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


avcı18
10 Ekim 2018; 10:04:05
Global Şirketler Farklı bir Pazara Girerken Hep Rakabetçi Fiyatlar ile Dikkat Çekerler.
İşin Özü Budur.
Fakat iş Türkiye ye Gelince Lan Havasından Mıdır Suyundan mı ?
Geçir Abi Geçiiiir.
Teknoloji mi Gördüler Hayatlarında Dercesine Kazıklayan Kazıklayan a
Global Sitesine Giriyorsun Fiyatı 100 tl TR Sitesi Açmış Bi Giriyorsun
Kargo ve Her Şey Aynı 280 tl + % 18-20 Gümrük ohh işte bu O da YASAKLANMAYAN Prim Kasılmayan Ürünlerde......

Buna gelen 1 yanıtı gör.


fezalii
10 Ekim 2018; 10:28:32
Teşekkür ederiz, konuyu arkadaşlarımıza ilettik, üzerinde çalışacağız gibi standart bir cevap yazmışlar.



Bu arada ben de mail attım, ekran görüntüsü ile destekledim, bakalım nasıl bir geri dönüş olacak



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @recep41


Oasceuis
10 Ekim 2018; 12:21:09
gundemde olmasi gereken bir konu one cikartalim..



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



kenbalx
10 Ekim 2018; 13:04:08
Aracılar komisyoncular. Resmi satış yapan şirket yabancıya aitse daha yüksek vergi veriyor galiba. Türk firmasıyla ortak olsunlar yada %51 T.C. vatandaşı üstüne bi şirket kurup öyle satış yapsınlar. Gerçi pazara girmeden bunları araştırmışlardır heralde...



fezalii
10 Ekim 2018; 13:29:35
Attığım maile xiaomi den cevap gelmiş.

Biz not aldık değerlendireceğiz falan demişler. Bir de evofone ile iletişime geçin falan diye saçmalamışlar.

Arkadaşlar lütfen siz de mail atarak baskı kurun

quote:


Hi,



Greetings from Xiaomi!



Thank you for writing and sharing the snapshot with us. I will be glad to assist you.



I understand your concern regarding the price of devices at Evofone. Would like to inform you that price may vary from region to region and seller to seller. However, we are recording this as feedback. I value your opinion and see it as an opportunity to learn and improve.





At this point of time, we would recommend you to coordinate with the Evofone for further assistant regarding prices of products. ​



Should you have any further queries, feel free to write back to us. We'll be glad to assist you further.



Thank you for being a valued customer. Have a great day ahead!



Best Regards,

Neha

Xiaomi Customer Support

Buna gelen 1 yanıtı gör.


cthax
10 Ekim 2018; 14:31:12
konu hakkında bir kampanyam mecut.Lütfen sizde katılın



https://www.change.org/...e-marka-prensibi-olan-kâr-marjını-5-e-düşürsün-reduce-xiaomi-profit-rate-to-5-as-promised-in-turkey-too



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



TearsForFears
10 Ekim 2018; 16:47:00
Banada Neha aynı cevabı vermiş. Evofone ile görüşün diyorlar


Bu mesajda bahsedilenler: @fezalii


cormen
10 Ekim 2018; 16:57:09
"Millions of users are wondering."



Fatal21tr
10 Ekim 2018; 17:11:23
metin olmamış bence. Örneklerle xiaomi fiyatlarının faiş karlar ile satıldığı yazılmalı.



Dandalyus
10 Ekim 2018; 17:53:14
mail de attım change.org da da imzaladım. Tam destek.



Konuyu öne çıkardım mail attım imzaladım tam destek.



astegon
10 Ekim 2018; 20:21:01
Hâlâ xiaomi nin tr de official olarak olduğuna inanan var mı?

Evofone ithalatçı ve reseller. O kadar. %5 marj dedikleri de kendilerinin girdiği ülkelerde.

Bu arada son e posta da yolu Evofone a vermişler ya. Neyse surda kasım a ne kaldı. Meizu 16 gelsin bakalım



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



TARDIS
10 Ekim 2018; 23:21:09
Destekliyorum. Bizdeki fiyatlar vergilendirme bile olsa aşırı pahalı.



ymhaslaman
10 Ekim 2018; 23:41:51
Ben hala xiaomi’nin evo bilişimden haberi olduğunu düşünmüyorum.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



ONIONBUD
10 Ekim 2018; 23:58:42
Metni biri düzeltsin.Öğüresim geldi.
Nasrettin hoca fıkrası gibi neresini düzeltmeli...

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Xiaomi'ye Mail Atarak Türkiye'deki Fiyat Politikasını Soruyoruz