Kullanıcı Adı:
Şifre:

Yeni Cosa Akıllı Oda Termostatı Kombi ve Klima Kiti Hakkında Herşey  (3. sayfa)
cglynfrk
1 Ocak 2015; 17:09:42
destek@cosa.com.tr adresine mail atın. Size hemen cevap vereceklerdir.


Bu mesajda bahsedilenler: @istanbul37


engindmn
1 Ocak 2015; 17:58:36

quote:

Orijinalden alıntı: afoR1zma


Alıntıyı Göster
routerimin wifi kanali otomatikde degil dostum 3.kanalda ama niye boyle yapmaya basladi anlamadim. fisten crkiyorum takiyorum bağlanıyor sonra kisa surede yine öyle oluyor. gıcık oldum bu halde nasil çalışıyor goremiyorum da. haftalik program devam rdiyor mu ki?

Hocam selamlar.bende normal bir modemi router olarak kullanıyorum.ana modemi ve router modemi ayni kanala ayarlayın birde router de dhcp açık olzsun birde öyle deneyinbende de aynı durum vardı.2 Gündür bağlantı kopması yaşamadım şimdilik.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



GokhanTR
Konu Sahibi

1 Ocak 2015; 18:11:56
Hayırlı olsun teşekkürler. Tespitleriniz çok iyi elinize ulaşınca yorumlarınızı bekliyoruz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @cglynfrk


draco1987
1 Ocak 2015; 19:20:40
Benim sıcaklık ayarı ile ilgili problemim var..

22 dereceye ayrlıyorum fakat bir türlü o dereceye gelmiyor ev..

Cosa desteği aradım petek sıcaklığını 65-70 derece arasına getirin dedi..

Fakat bir değişiklik olmadı.. Dışarısı son günlerde çok soğuk, bununla alakalı olabilir mi?

Evimiz 3 katlı vaillant yoğuşmalı kombimiz bulunuyor..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 3 yanıtı gör.


lamettrie
1 Ocak 2015; 19:34:29
Kesinlikle onunla alakalı. Benim evin yalıtımı fena değil. Burda hava çok soğuk. Bugün radyatör yerlerini değiştirdim. Tüm tesisat suyunu boşaltıp doldurdum saat 16.00-17.00 gibi. Halen 22.1 derecelerde ev sıcaklığı kombi halen kapanmadı. Bu arada 70 derece çok fazla .Muhtemelen sizin radyatör metrajlarınız yetersiz ya da ev yalıtımı kötü.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lamettrie -- 1 Ocak 2015; 19:35:17 >


Bu mesajda bahsedilenler: @draco1987


GokhanTR
Konu Sahibi

1 Ocak 2015; 19:38:30
Kazan sıcaklığı 70 çok gelmez mi? 60-65 i aşmamak gerek diye biliyorum. İstasyonu koyduğunuz yerde önemli soğuk sıcak ortası bir yere koymak gerek. Soğuk bi cam sehpa üzerinde denemiştim, sehpanın soğuğunu alıyor bu bütün oda termostatları için aynı mantık.
Çeşitli yer denemeleri de yapın bakalım. Bir dijital oda termometresiyle karşılaştırma yapın kıyaslayın loobex marka öneririm 0.1 hassasiyetli başka da olabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @draco1987


xpress34
1 Ocak 2015; 19:50:41
modeminizde DHCP kapalı ise sorun yaratır. Modem arayüzüne girip kontrol edin, kapalı ise açıp kaydederek modemi yeniden başlatın.

ikinci olarak wifi şifrenizde özel karakter varsa (@ - _ æ % & ve benzeri şifre varsa) wifi ağınızın şifresini değiştirin. Şifrelemede sadece harf ve rakam kullanın.

üçüncü ihtimal modeminizin şifreleme türü WPA2-TKIP AES ise bunu WPA-PERSONEL olarak değiştirin. Çünkü TKIP AES şifreleme sistemi her cihaza uyumlu değildir. Sadece N Bantına uyumlu 300 mbps hızında çalışabilen cihazlar bu şifrelemeyi desteklemektedir. COSA nın hangi şifreleme türlerini desteklediğini bende henüz bilmiyorum .

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @afoR1zma


marcelor
1 Ocak 2015; 19:52:16
benim wifi şifresinde @ var. Bununla ilgili sıkıntı olmayabilir.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @xpress34


xpress34
1 Ocak 2015; 20:11:09
quote:

Orijinalden alıntı: draco1987

Benim sıcaklık ayarı ile ilgili problemim var..

22 dereceye ayrlıyorum fakat bir türlü o dereceye gelmiyor ev..

Cosa desteği aradım petek sıcaklığını 65-70 derece arasına getirin dedi..

Fakat bir değişiklik olmadı.. Dışarısı son günlerde çok soğuk, bununla alakalı olabilir mi?

Evimiz 3 katlı vaillant yoğuşmalı kombimiz bulunuyor..

Tesisat problemi gibi görünüyor bahsettikleriniz.

Daha önce bendede sorun vardı kombinin kendi marka termostatı takılı iken. Tesisattaki sorunu giderince kombi çok rahatladı. Aynı kombi kullananlar var apartmanda, bizim burada son iki gündür gece -5 derce gündüz - 1 derecede hava sıcaklığı şu anda. Benim kombi 45 dereceye ayarlı ısınma problemi yok, bugün konuştum komşu 70 derecede yanıyor, termostat yok yinede tam ısınamıyoruz dedi.

Tesisat sorunu ise geri dönüş borusu üzerindeki filtre tıkanmış olabilir. Söküp temizleyin.

Eğer temiz çıkarsa; vana ve elek filtre plastik ise metal olanlar ile değiştirmek gerekebilir. Ayrıca dönüş hattındaki vana Tam geçişli olması gerekir. Piyasada iki tip vana var.Biri dar geçişli diğeri tam geçişli.

http://forum.donanimhab...85/f_//tm.htm#101101941

şu linkte bugün tarihli bir mesajım var.Resimlere bakarak bu mesajı okurmusunuz.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


xpress34
1 Ocak 2015; 20:22:56
quote:

Orijinalden alıntı: marcelor

benim wifi şifresinde @ var. Bununla ilgili sıkıntı olmayabilir.

diğer başlıkta bir arkadaş yazmıştı. onunkinde wifi şifresi içinde $ işareti varmış,şifreyi değiştirince oldu demişti.Bunun için belirtmek istedim.



draco1987
1 Ocak 2015; 20:29:01

quote:

Orijinalden alıntı: xpress34

Alıntıyı Göster
Tesisat problemi gibi görünüyor bahsettikleriniz.

Daha önce bendede sorun vardı kombinin kendi marka termostatı takılı iken. Tesisattaki sorunu giderince kombi çok rahatladı. Aynı kombi kullananlar var apartmanda, bizim burada son iki gündür gece -5 derce gündüz - 1 derecede hava sıcaklığı şu anda. Benim kombi 45 dereceye ayarlı ısınma problemi yok, bugün konuştum komşu 70 derecede yanıyor, termostat yok yinede tam ısınamıyoruz dedi.

Tesisat sorunu ise geri dönüş borusu üzerindeki filtre tıkanmış olabilir. Söküp temizleyin.

Eğer temiz çıkarsa; vana ve elek filtre plastik ise metal olanlar ile değiştirmek gerekebilir. Ayrıca dönüş hattındaki vana Tam geçişli olması gerekir. Piyasada iki tip vana var.Biri dar geçişli diğeri tam geçişli.

http://forum.donanimhab...85/f_//tm.htm#101101941

şu linkte bugün tarihli bir mesajım var.Resimlere bakarak bu mesajı okurmusunuz.

Teşekkğr ederim.

Haftasonu ilgileneceğim..

Kombi bakımı yeni yapıldı filtrede problem olmasa gerek.. Vanaları kontrol edeceğim..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


xpress34
1 Ocak 2015; 20:49:18
quote:

Orijinalden alıntı: draco1987


Alıntıyı Göster
Teşekkğr ederim.

Haftasonu ilgileneceğim..

Kombi bakımı yeni yapıldı filtrede problem olmasa gerek.. Vanaları kontrol edeceğim..

sadece bununla da alakalı olmayabilir. daha önceleri ya da geçen kış falan sorun varmıydı. Sorunun dolaşım suyunun debisi ile alakalı olduğundan emin olmak için şu takibi öncelikle yapınız;

1- kazan ısısını 65-70 dereceye getirdiğinizde termostat 23 e ayarlı iken oda ısıssını bulamadan kombi maximum ısıya ulaşıyormu?

2- kombi max. ısıya ulaşıyorsa; oda daha istenen sıcaklığa gelmediği için termostat kombiye yan komutu gönderiyor, Kombi bir süre haldır haldır yanıyor ve kazan ısıssı max. ulaşıyor ve kombi kendi kendine diyorki ben bana verilen sıcaklık izninin sınırına geldim kendimi kapatıyorum der ve beklemeye geçer (Kombi sadece alevini söndürür bu süreçte, devirdaim pompası çalışmaya devam eder.) bu arada termostattan hala yan komutu gelmektedir.

Eğer böyle bir durum varsa sorun kesinlikle bahsettiğim vana ve pislik tutucu ile alakalıdır.Çünkü kazanda ısınan su tesisatta yeterince dolaşamamaktadır. Ben bu parçaları değiştirmeden önce bendeki sorun bu şekilde idi. Şİmdi sorun kalmadı.

Yok oda ısıyı yakalayamadığı halde kombi kazanı da ayarladığınız max. seviyeye ulaşamayıp kendini bir süreliğine de durdurmuyorsa evin yalıtımı ile alakalı veya petak metrajı sorunu denebilir.

öncelikle bahsettiğim şeyleri gözlemleyin emin olalım ona göre tekrar yorumlarız.



belkide arkadaşın dediği gibi yalıtım ile ilgili sorununuz olabilir ya da petek bağlantıları hatalı olabilir ya da petek metrajı yetersiz olabilir. bunların hepsi etkendir.

ilk fotodaki sol baştaki ECA psilik tutucu aynı resimde en baştan ikinsi ise KVS marka psilik tutucu, üçüncü plastik pislik tutucu (marka belli değil) delik çaplarındaki fark gözle bile bariz belli.

Okuldaki havuz problemleri vardı ya hani işte bunlar için öğrettiler o problemleri çözmeyi o zamanlar bunlar ne işimize yaraycak derdik hatırlarmısınız.








< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xpress34 -- 1 Ocak 2015; 21:18:13 >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


xpress34
1 Ocak 2015; 21:24:50
bu arada geri dönüş hattındaki vana ve filtre kaynaklı ise sorununuz vana alırken özellikle TAM GEÇİŞLİ KELEBEK VANA almanız gerekli.

Piayasada vanalar Tam Geçişli ve Dar geçişli olarak iki farklı tipte üretilmekte ve satılmaktadır. Dar geçişliler sorununuzu çözmez.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xpress34 -- 1 Ocak 2015; 21:25:28 >


Bu mesajda bahsedilenler: @draco1987


hasanemmii
1 Ocak 2015; 22:10:01
Gökhan kardeş. Eline sağlık.
Konuyu buraya taşıman çok iyi olmuş. Cosa ile ilgili paylaşımların tek yerde olması ulaşılabilirliğini arttırdı. Diğer konu içinde parça parça dağılıyordu. İyi emek harcamışsın. Bu bilgilerin çok kişiye ışık tutacaktır. Beklediğiniz güncellemelerin yapılması, cosanın eksikliklerini birer birer tamamlıyor.
Ha bu arada diğer taraf çok sessiz kaldı. Arada bir oraya da uğra.
Kolay gelsin.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @GokhanTR


drezin
1 Ocak 2015; 22:14:56
Hizlialda da cosa 250 tl olmus. Firsati kacirip halen cosa almayi dusunenler icin cosayi aldigim fiyat 150 tl den verebilirim.herhangi bir memnuniyetsizligim yok. Bende fr100 de oldugu icin satilmis olmasi cok sorun degil.Birde siemens rev 24ude denemek istiyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drezin -- 1 Ocak 2015; 22:39:06 >



GokhanTR
Konu Sahibi

1 Ocak 2015; 22:16:38
Hocam ben hep ordaydım zaten ya orayı hep bölüp arada sorular gümbürtüye gidiyordu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hasanemmii


lamettrie
1 Ocak 2015; 23:27:22
quote:

Orijinalden alıntı: xpress34

Alıntıyı Göster


ilk fotodaki sol baştaki ECA psilik tutucu aynı resimde en baştan ikinsi ise KVS marka psilik tutucu, üçüncü plastik pislik tutucu (marka belli değil) delik çaplarındaki fark gözle bile bariz belli.

Okuldaki havuz problemleri vardı ya hani işte bunlar için öğrettiler o problemleri çözmeyi o zamanlar bunlar ne işimize yaraycak derdik hatırlarmısınız.


Ben de bu olayı tesadüfen yaşayarak öğrendim. Başka bir evde filtreyi çıkarmak için uğraşırken plastik tıpayı kırdım. Sonra evde metal vardı onunla kapattım. Alt plastik üst tapa metal oldu. Salondaki radyatörler çok az ısınıyordu bu olaydan sonra bi denedim hepsi foşur foşur çalışmaya başladı.

Şu hassasiyet olayından haber varmı ne zaman gelir bilginiz varmı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lamettrie -- 1 Ocak 2015; 23:28:48 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


afoR1zma
2 Ocak 2015; 0:28:17
bu arada arkadaşlar cosa alt katimda babama kurmuştum. baglanti sorunu yasiyordum. router ust katta benim evimdeydi. söktüm cosa yi kendi evime kurdum sorun düzeldi. galiba wifi bağlantısındaki zayıflık sebep olmus. router arayuzunden kontrol etmistim %20 gibi çekim aliyodu simdi soryn yok. yarin diger cosam gelince alt kata kurmak icin artik routerin yerini degistircem galiba. @xpress34 hocam vana ve pislik tutucu bende de sorun cikartiyo sanirim. kombi 55de max sicakliga ulasiyor ama ev ısınmıyor. sadece petek donus vana ve pislik tutucuyu degistirsem yeterli olur mu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 3 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @xpress34


engindmn
2 Ocak 2015; 1:14:40

quote:

Orijinalden alıntı: afoR1zma

bu arada arkadaşlar cosa alt katimda babama kurmuştum. baglanti sorunu yasiyordum. router ust katta benim evimdeydi. söktüm cosa yi kendi evime kurdum sorun düzeldi. galiba wifi bağlantısındaki zayıflık sebep olmus. router arayuzunden kontrol etmistim %20 gibi çekim aliyodu simdi soryn yok. yarin diger cosam gelince alt kata kurmak icin artik routerin yerini degistircem galiba. @xpress34 hocam vana ve pislik tutucu bende de sorun cikartiyo sanirim. kombi 55de max sicakliga ulasiyor ama ev ısınmıyor. sadece petek donus vana ve pislik tutucuyu degistirsem yeterli olur mu?

Elinizde baska bir modem varsa alt kata kablo cekip modemide dagitici olarak kullanabilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



engindmn
2 Ocak 2015; 1:21:40
Evden ziyade peteklerin isinma durumu nasil.yeterli petek metraji nasil.eger yetersiz ise.yalitimda yok ise cok mucize beklemeyin.ben donus vanalarini degistirdim.yalitim yaptim aciktaki cepheleri.kombi dolabi yalitimi ve petek arkasi izopan yaptim.65 m2 evde 3.3m petek vardi.5m ye cikardim.Son iki petegi ve 150 cm olan 2. Petege ters donus baglanti yaptim.cok isinan odalara termostatik vana taktim.termostat baglantisi ile de max verim aliyorum suan.birtek kombi alti donus vanasi plastik.onuda degistirmem icin duvari kirmam gerek.ana tesisat capi genis tuttugum icin peteklerin isinmasin da sorun yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engindmn -- 2 Ocak 2015; 1:23:27 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @afoR1zma


Yeni Cosa Akıllı Oda Termostatı Kombi ve Klima Kiti Hakkında Herşey  (3. sayfa)