Kullanıcı Adı:
Şifre:

YKS TERCİH İÇİN ŞEHİRLER HAKKINDA...
aler35
Konu Sahibi

11 Temmuz 2018; 15:48:42
Arkadaşlar herkes kendi şehri hakkında bilgi yazarsa birbirimize yardımcı olabiliriz. Bildiğiniz şeyleri (ortamı, yaşam tarzı, gezme-içme, yurt-ev kirası gibi) yazarsanız çok iyi olur


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Konya'dan bahsedeyim:
Konya...
haskolastik - 2 ay önce
Bir başka konuda da belirtmiştim şehir konusundaki düşüncelerimi.

Seçim sonuçlarını inceleyin.

Nasıl bir toplum ile karşılaşacağınızı kestirebilirsiniz...

Esen kalın...


Ben Antalya'...
Paul Sartre - 2 ay önce

culcaster1121
11 Temmuz 2018; 15:51:01
Manisaya gelmeyin



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



Uruk-Hai
11 Temmuz 2018; 16:17:43
Adana'dayim.Ilceden ilceye degisen bir yapisi var.Show haberlerine konu olan tuhaf olaylar bazi belirgin mahallelerde yasanir.Uni okumaya gelenin de oralarla isi olmaz zaten.



Cukurova'da Ozal diye bir yer var.Sehrin Carsi ile birlikte en populer yeri.Ben alkol filan kullanmam ama buralarda cafe bar cart curt var hep.



Yemekleri cok iyidir bir kere.Kebabi dillere destan.Bazi yoresel lezzetler var,onlari herkes begenmeyebilir.Sirdan bici bici vs.



Insanlarin siyasi gorusu cok cesitlidir.Her partiden gorus var.Insanlari samimidir.



Kotu yanı kavgaci insanlar var bu bir gercek.Bir de motorla veya arabayla cins cins ses cikartan tipler var.



Ben pek sosyal olmadigim icin mekan ismi filan veremem ama klasik her sehirde populer olan mekanlar burda da var.



Yazin hava durumu ciddi anlamda sıkıntı.Cok sicak olur,insanlar serinlemek icin yaylaya denize vs.gider.Yine ben gidemiyorum orasi ayri bir mevzu.



Kisinsa tartismasiz Turkiyenin en iyi hava durumuna sahip sehridir.Soguk pek hissedilmez.



Simdilik bu kadar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uruk-Hai -- 11 Temmuz 2018; 16:20:7 >

Buna gelen 3 yanıtı gör.


AntiBalistik
11 Temmuz 2018; 16:27:00
Mersin e gelebilirsiniz arkadaşlar güzel bir şehir.üniversitesi gayet güzel.fakülteleri de güzel yapı olarak.yurt konusunu tam bilmiyorum ama çevresinde baya yurt apart olduğunu biliyorum.ulaşım otobüs ve dolmuşla rahat yapılabilir.Mersin in insanları da iyidir öyle kimse kimseye karışmaz.Sıkıntı çekmezsiniz.yazı sıcaktır kışın çok soğuk olmaz.Özellikle tıp fakültesi ve diş hekimliği isteyenler için tercihlerinin arasında bulunmasını öneririm.Allah nasip ederse sonuç açıklandığında gelirse eğer burda tıp okumayı çok isterim.Çok pahalı bir şehir değil ha çok ucuzda değil ama yaşanacak bir yer



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Cptnro
11 Temmuz 2018; 16:28:13
İzmire yakın diye Manisa’yı yazmayın. Cbü kadar dağınık bir okul yok.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Aydını yazın pişman olacağınızı sanmıyorum.



Oneofthesenights
11 Temmuz 2018; 16:35:00
Tıp hukuk diş mühendislik dışında ist ankara izmir gibi büyükşehirler dışındaki illere gitmeye gerek yok



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



voyager33
11 Temmuz 2018; 16:37:15
Istanbulda okunur mu beyler ? Maddi durumunu geciyorum sehir olarak degerlendirin lütfen.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


starkhanesi
11 Temmuz 2018; 16:43:05
Eskişehir tam öğrneci kenti.Her yere ulaışım sıkıntısız var.Apartların 1+1in kiraları da 400 TL yaşam ucuz diğer şehirlere göre iş çıkışları ulaşım zor olur sormak istediğiniz varsa bana sorabilirsiniz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



selocang
11 Temmuz 2018; 16:43:30
Uruk ben de adanadayim hangi okuldan mezunsun ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Uruk-Hai


nabokovo
11 Temmuz 2018; 16:43:43
Ablam canakkalede ilahiyat okuyor. Gezip tozacak guzel yerler var, okulun kampusu sehre uzak kalsa da super bir manzarasi var ve duzenli.

Egitim orta seker.

Insanlar rahat, kimse kimseye ters bakmaz hicbir sebepten. (simdi ismini vermeyecegim bazi sehirlerin aksine)

Ablam ozel yurtta kaliyor, ucretini yazmak isteyenler icin arayip sorabilirim. Istanbul'a nazaran tabii ki cok daha uygun.

Havalimani bu sene acildi.




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Uruk-Hai
11 Temmuz 2018; 16:49:13
Piri Reis sen?

Senin nick bana tanidigim birini cagristiriyor.Piri Reisli cikarsan tamamdir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uruk-Hai -- 11 Temmuz 2018; 16:51:33 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @selocang


Asbael
11 Temmuz 2018; 16:53:29
Erzurum'dan bahsedeyim ben de.



Üniversite kampüsü şehrin merkezinde kurulu ve oldukça büyük ( Hakketen çok büyük. ). Ulaşım şehrin neresinde olursanız olun gayet kolay bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.

Kampüsün konumundan dolayı şehirde bulunan serseri takımıyla muhattap olmazsınız, çevreniz genellikle aklı başında öğrenci popülasyonundan oluşur. İnternet ortamında muhafazakarlık bakımından belki de en çok çamur atılan şehirlerden biri fakat inanın bana alakası bile yok. Hele sevgilimle dolaşırken beni dövdüler gibi saçmasapan şeylere itibar etmeyiniz. Bunlar 40 yılda bir Londra'nın ortasında bile olabilecek türden şeyler ama nedense bu şehirde bir kere olmayadursun haber oluyor.



Gelelim ev meselesine. Kiralar ortalama bir ev için 600-700 aralığında değişir. Bizim buralarda ortalama ev dediğim zaman İstanbul'dakiler gibi anlaşılmasın, gayet geniş 3+1, ferah evlerden bahsediyorum. Kış ayları soğuk olduğundan dolayı aylık olarak 300 lira gibi bir parayı doğalgaza ödeyebilirsiniz. Ama bu miktar maksimum 5 aylığına böyle olur.



Etkinlik açısından değerlendirecek olursak açıkçası pek iç açıcı bir yer olduğunu söyleyemem. Bu yaşıma geldim, yapılmış herhangi bir müzik festivali falan filan hiç görmedim. Eğlence merkezi olarakta çok yeterli olduğu söylenemez. Bir tane derli toplu kafe, restorant, spor salonu vs gibi mekanların olduğu caddesi ve 3 tane avm si dışında pek bir şey yok.



Bu şehri bir üniversite öğrencisi için en kötü yapan şey ise okulların açılmasıyla birlikte havaların bozması ve okullar kapanana kadar da aynı şekilde devam etmesi. Yani en iyi ihtimalle okulun belki son bir ayı kampüs çimlerine uzanabilecek derece de iyileşir havalar, ondan sonra da zaten herkes memleketine dönmüş olur.



Batıdan gelenler genellikle tıp ve diş fakülteleri icin gelmiş oluyor bu şehre. Forumda da bu sıralama aralığında çokça kişi olduğundan tercih döneminde merak ettiği bir şey olan pm atabilir.




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



anti-white-sheep
11 Temmuz 2018; 17:23:28
Hatay'dan bahsedeyim ben de
Mustafa Kemal Üniversitesi kampüsü merkeze uzak iskenderun yolu üzerinde
dolmuşlar çok ciddiyim pahalı antakyadan iskenderuna(kampüse değil)
gidip gelmek için yanlış hatırlamıyorsam en az 20 lira mı ne veriyosunuz (2 yıl önce böyleydi sonrasında hep özel arabayla gittim :) )
yemekleri ve insanları çok güzel
birçok ilde döner yedim ama antakya gibisi yok burası bence bambaşkaa.
insanları çok sıcak kanlı,yardımsever,azcık modern :D (merkezde bazı yerlerde suriyeli kekolar var onları kastedmiyom)
üniversite zaman geçtikçe daha da güzelleşiyor yeni yeni kampüsler açılıyor..
ev kiralarını tam olarak bilmiyorum ama biraz pahalı olabilir
şehirde 2 tane avm var ve merkezde bayağı hoş cafeler vs var
aklıma başka bir şey gelmiyo tercih edecek olan varsa pm atsın

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Paul Sartre
11 Temmuz 2018; 17:28:17
Bir başka konuda da belirtmiştim şehir konusundaki düşüncelerimi.

Seçim sonuçlarını inceleyin.

Nasıl bir toplum ile karşılaşacağınızı kestirebilirsiniz...

Esen kalın...


Ben Antalya'dayım.Şahsi fikrim deniz olmadan bir şehirde yapabileceğimi sanmıyorum ben.

Antalya da fena değildir.Çok pahalı bir şehir değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paul Sartre -- 11 Temmuz 2018; 17:34:21 >



yeniüye75
11 Temmuz 2018; 17:36:52
Bursa'dan bahsedeyim, ulaşımı rahattır, bir büyükşehirin tüm imkanlarına sahiptir, pahalı bir şehir bence öğrenci şehri diyemem daha çok aile şehri olabilir (?), görükle tarafı bu öğrenci şehri tanımına uyuyor. Zaten Uludağ üni de orada. Kışın çok soğuk olmaz yazın nemden dolayı bayağı sıcak oluyor. Kiralar hakkında pek bir fikrim yok. Gezilecek yer bayağı çoktur sıkılmazsınız pek. Atraksiyon arıyorsanız kışın Uludağ'a çıkılabilir yazın Mudanya'ya, Trilye'ye gidilebilir. Yaşam tarzı olarak her kesimden insan var tabi ama muhafazakar insanlar çoğunluktadır. Ama ilçesine göre de değişiyor bu yoğunluk. Öyle yani daha ayrıntılı bilgi için mesaj atabilirsiniz :D



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Uruk-Hai
11 Temmuz 2018; 17:42:17
Olur da 15k civarina filan girebilirsem Hatay tip yazacagim hocam,size pm atarim.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @anti-white-sheep


sozelciyks
11 Temmuz 2018; 17:45:53
Istediğin (ve istemediğin) her şeyi bulursun, bugün ne yapsam" diye bir derdin olmaz çünkü sürekli telaş halinde olursun, her çeşit insan olduğu için tehlikeli tiplerle karşılaşman çok muhtemel, dolandırılma gibi şeyler diğer şehirlere kıyasla daha fazla olur fakat her şeyin ötesinde yaşadığını hissedersin.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @voyager33


anti-white-sheep
11 Temmuz 2018; 17:48:38
inşallah hocam :)


Bu mesajda bahsedilenler: @Uruk-Hai


YKS TERCİH İÇİN ŞEHİRLER HAKKINDA...