Şimdi Ara

Devam etmemesi için sebep nedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ArchloveKilled kullanıcısına yanıt
    genelde böyle bir algı var . yanlış anlamışım yazdıklarını veya tam olarak anlamamışım

    bir konuya daha değineyim . eleştirmek için yazmıyorum sadece bilgi amaçlı

    ibadet demişsin ya .. abd kelimesi kelime kökeni ibadetin .. ibadet deyince millet RİTÜEL olan bazı ibadetleri anlıyor .. namaz oruç hacc vs.

    halbuki ; çiftçinin toprağı ekip biçmeside ibadettir nikahlı eşle cinsellikte ibadettir yeryüzünü imar etmekte ibadettir güzel bir araba üretmekte ibadettir annenin çocuklara bakması da ibadettir öğretmenin ders vermeside ibadettir doktorun sağlıkla iyileştirmeside evin rızkını kazanmak için çalışmakta ibadettir (haram olmamak kaydıyla) iyilik etmek güel söz söylemekte ibadettir . yaratılan ayetlerle konulmuş kanunları çözmek kafa yormak bir şeyler üretmekte ibadettir .
  • cadence1 kullanıcısına yanıt
    (Cin ve insanları ancak, beni bilip itaat, ibadet etmeleri için yarattım.) [Zariyat 56]

    Buradan çıkardığın anlam nedir ?
    İnsanlar ancak Allah'ı tanırsa ona ibadet edebilir.Bilmedikleri bir şeye ibadet edemezler.İbadet etmeleri için de yaratılmaları gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    (Cin ve insanları ancak, beni bilip itaat, ibadet etmeleri için yarattım.) [Zariyat 56]

    Buradan çıkardığın anlam nedir ?
    İnsanlar ancak Allah'ı tanırsa ona ibadet edebilir.Bilmedikleri bir şeye ibadet edemezler.İbadet etmeleri için de yaratılmaları gerekir.

    وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ

    Ben cinni ve insi yalnızca kulluk etmeleri için yarattım!

    bilmekle ilgili bir kelime yok ayette .. ve ma halaktü : yaratmadım ins ve cinn i illa li yabudun abd olmaları kul olmaları (hariç dışında )

    olumsuz olumlu cümle ..

    yani mahlukat kibirlenip büyüklensin üzerinde onları varedenin nimetlerini görmezden gelsin vahyedilenleri dinlemesin bozgunculuk fesad cıkarsın die yaratmadım


    bak güzel kardeşim ! Allahı bilmeyen hiç bir mahluk yoktur ve olmamıştır . zariyat 56 . ayetten bir öncesi ayetlerde bahsedilen kavimlerde Allahı biliyordu . ibrahim musa semud -ad kavmi nuh kavmi hepsi herkes ALLAHI biliyordu . arab toplumuda BİLİRDİ

    insanın TEMEL PROBLEMİ KİBRİDİR . KİBİR ; ŞİRKİ DOĞURUR

    seven 7 filminde 7 büyük günahtan en 1. si Superbia (İng. pride): Kibir, kendini beğenmişlik (Lucifer'e atfedilmiştir)

    ibliste ey rabbim beni ateşten sen yarattın DEDİ . oda biliyor

    ama secde etmiyor emre karsı kibirleniyor aynı fiili eylemi insanlarda yapıyor vahyedilenlere UYMAYARAK ÖRTEREK GÖRMEZDEN GELEREK .

    Allahın zatının varlığı ve yokluğu hiç bir zaman bir şüphe tartışma konusu olmamıştır olmayacaktır . bu günümüz dünyasının ufak bir azınlığının zırvalığıdır vardı yoktu sacma sapan batıl bir düşünce . iblis bile biliyorken bu azınlığın BİLMEMESİ muhaldir .

    ARAF suresinde bu tipler için şöyle denir

    Allaha yalan iftira eden ve Onun ayetlerini yalanlayandan daha zalim kimdir ?

    bu tipler külliyyen YALANCI dır ve dolayısıyla BİLMELERİNE RAGMEN Allahın zatını tartışma konusu yaparlar . bu ateist etiketli yalancılar kibirlerinden dolayı Allaha düşmanlık ederler bilmelerine ragmen görmezden gelir tartışırlar

    insan Allahı ne zaman bilir biliyormusun

    ademoğullarının sırtlarından sulbleri alındıgı zaman ve bu sürec içinde ..

    ilk orgazmı hatırlayan var mı o sıvı sırttan gelir sırtın ortasındaki ana kemik var ya aha ordan .. bu orgazm hali çok manyak bişidir . insan bu durumu yaşamaya başladıgı sürecte hayatta gördüğü her ayet ( ayet arabca işaret demektir ) elestü bi rabbiküm ben sizin rabbiniz değilmiyim sorusuna cevap verir ve herkes belaaa şüphesiz sen bizim rabbimisin demişizdir


    insan bu gerceği ahdi zamanla örter görmezden gelir unutur ..

    bu arada 7 büyük günahtan biride şehvettir . orgazm manyak bişi dedik die abartmayın musluk suyu degil bu

    anlatabildimmi ? hiç bir nebi peygamber elçi toplumlarına Allah vardır ispatlama görevi ile meşgul olmamıştır cünkü herkes Allahı bilir

    insan gerizekalı bir varlık degilki yaşadıgı sistemin bir mimarı yaratanı oldugunu ve O'nun tek oldugunu kavrayamasın anlamasın bilmesin ..




  • Allah vaadinden caymazmış. Böyle bir şey olamaz. Bu sadece nefsinin ve şeytanın seni ölüm sonrası bilinmezliği ile meşgul etmesidir. Bu gibi sorular merak edip elbet sorulabilir. Ama çizgiyi aşmadan rasyonel bir şekilde. Niçin sorusuna dinde cevap vardır. Ama neden sorusuna cevap yoktur. Örnek; kalp niçin çalışır bir cevabı vardır, neden çalışır bir cevabı yoktur gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Allah insanları tanınmak için yarattı."

    sadece tanınmak için değil ,nedenlerini yukarıda bazı arkadaşlar anlatmış zaten
    ona bakarsan Hz. Adem ve Havva da cennette iken dahi tanıyorlardı ,yani mevzu sadece cennet cehennem değil

    neden neden diye sordukça sorabilirsin ama o "bana kulluk edip ,ibadet edesiniz diye yarattım" diyor
    bazıları buna itiraz edebilir ama gerçeği değiştiremezler ,insanoğlu her konuda "ben olsaydım" der (olamayacağını bile bile)
    bize sadece seçme kalıyor ,ya kabul edersin ve Allah'ın hoşuna giden davranışlarda bulunursun yada isyan edip bildiğini okursun
    her durumda gerçek değişmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 31 Aralık 2015; 6:12:30 >
  • Koskoca alimler tanrı bir hazine tanınmak istediği için alemleri yarattı diyor, bu da yok öyle birşey diyor. Biz alimleri eleştirince onlar alim, sen sıradan bir insansın nereden bileceksin, anlayamıyorsun vb şeyler laf ediyor. Sanırım 2yüzlülük dedikleri bu olsa gerek.Her neyse:

    Tanrı bir mücevher ise ve tanınmak istiyorsa, bu onun kusurlu olduğunu gösterir. Kainatın yaratıcısı, sonsuz bir varlık düşünelim. Kendi yarattığı kullarının ona ibadet etmesini istiyor, sebebi tanınmak,keşfedilmek istiyor. Bu tanrı sizce kusurlu mudur? Kusursuz mudur? Bir tanrı neden kendinden sonsuz küçük bir varlık tarafından tanınmak ister? Günlük hayattan örnek verelim, bir egoist kendini yükseklerde görür ve diğer insanlar tarafından ona muhteşem bir şekilde bakılmasını ister. Tanrı insani özellikler mi taşıyor ki tanınmak istiyor? Tanrı dediğimiz şey, varlık, kişi, bildiğimiz kadarıyla hiçbir şeye benzemeyen ve her şeyden üstün olan varlık değil midir? Madem tanrı kulluk edilmesi için alemleri yarattıysa melekler ile neden yetinmiyor? Bildiğimiz kadarıyla melekler sürekli allah'ı zikreder ve ona ibadet ederler. Peki neden insanları yarattı? Hatta şöyle diyelim: İnsanları yaratan bir tanrı, neden kendisinin reddedilmesine izin verilsin? İbadet için yaratılmadı mı sonuçta? Kimi alimlerde insanın zevk ve sefa alması hemde kulluk için yaratıldığını söylüyor.O zaman tanrı neden cehennemi yarattı dostlar? Bazı çok bilmişlerde tanrıyı sorgulayamazsın çünkü sen insansın ve aklın buna müsaade etmez diyor. O halde tanrı kitap yollayıp neden inanmamızı istiyor? Tanrı kavramını anlayamayacağımız için tanrının ne söylediğini neler söyleyebileceğini, ne istediğini de anlayamayız,Ve bildiğimiz gibi bu evrende çok büyük yalancılar var. Dolayısıyla yolladığı kitabın gerçek veyahut yanlış olabileceğini de anlayamayız. Çünkü tanrı kavramı akıl üstüdür ve biri size akıl üstü kitap yolluyorsa bu kitabı anlayamayız, reddederiz. Çünkü biz bir insanız ve bu gayet doğal. O halde anlayamayacağımız için neden sonsuza kadar yanmak zorundayız?




  • illa görmen mi lazım güzel kardeşim anlaman için

    ayetler yani gördüğün herşey O!nu işaret ediyor . e sen körsen ben napim kuranda okumuyorsunuz . gözümüzle görelim anlamak için ?

    anlayacağın dilde konuşursak içinde yaşadıgın boyuttan en üst boyutu göremezsin . anlaman için görmen de gerekmiyor ..

    you understand mi

    hadi sen cık dışarı kar topu oyna
  •  Devam etmemesi için sebep nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Soren Kierkegaard -- 31 Aralık 2015; 20:02:01 >
  • Biz insanlar Allahı tam olarak taniyamayiz. Onun bize tanıttığı kadar taniyabiliriz. İradesini bilemeyiz, sorgulayamayiz.

    Kaanatimce Allah kudreti görünsün diye bir ihtiyaç duymuyordur. O noksan sıfatlardan münezzehtir. Allahın yaratığı en değerli varlık insandır. Ciddi bir sorumluluğu vardır. Öyle ki cenneti kazanacak zihniyete sahip olursak kavuştuğumuz cennete karşı Allah bizden razı olacak BIZDE Ondan razı olacağız. Bizi üstün kılan irademizin bedelini ödeyeceğiz. Hepsi bu

    Diyelim ki Allah kudreti görünsün istiyor. Haşa

    O halde Allahın yaratma gücü sınırsız olduğundan başka bir topluluk rahatça yaratabilir. Ancak Kurân in mesajları buna zıttır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    İkinci durumun olması mümkün değil çünkü cennete gidenlerin tamamı ve cehenneme gidenlerin bir kısmı sonsuza kadar orada kalacak. İlk durum veya ona benzer birşey olur mu onu bilmiyorum.

    Cehenneme gidenlerin bir kısmının çıkacağına dair Kurân da bir bilgi yok.

    İnsanların kesin bilgi olmamasına rağmen cehennemde yanıp günahları bitirince cennete gideceğiz demesi çok yanlış. Allah muhafaza...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Ben öyle biliyorum. Namaz kılmayan bir müslüman ebediyyen cehennemde kalmayacak değil mi?

    Kesin birşey yok ancak Kurân da sözde müslümanların cennete gireceğine dair bir işaret görmedim. Yani inanıyorsan o zaman namaz kılıp, malını yoksula vermelisin. Aksi halde gerçekten inanmıyor olabilirsin. Allah muhafaza
  • Tanınma isteği zorlama bir anlayış. Bunu söyleyen kişinin daha şumullu duşunduğu muhakkaktır.

    Normal şartlar altında tanınması istenen kişi bir kere insandır. Dua eden talep eden odur. Allahu Teala ise bir emri veyan ederken bu emri duyan bir kişi emre icabet edebilir.

    Şöyle duşunun ins hayvanat nebatat olmuş ve katmanlara sıkışmış. Petrol olmuşlar. Bunların bildiği tek şey simsiyah zifirden bir şey.

    Bu şey o kadar karaki bu karışım siyahtan başka rengi bilmez ve inanmaz. Şimdi bu siyah renkteki bir varlık dile gelse ve beyaz da var yani sizden farklısı da var derse geri kalan ne diyebilir.

    A) atıyorsun
    B) mumkun değil
    C) sen bu rengi göremezsin

    D) ise bu şey varlığın dışında bir şeyi gormuş olsa ve bunu tarif etse yalan söylemiş olamaz. Dikkat edilirse siyahın dışında bir rengi gormuş olmak yalancılıkla değil merakla karşılanır.

    Çünkü toplam bilginin dışında bir şey söylemiştir ve bu bilginin bizatihi kendisi imkansız olduğundan beyanı halinde bu söz hakikatin ta kendisi olacaktır.

    Bu şekilde tanınmak isteyen beyazdır denebilir. Ancak siyah yeni uyandı denmesi daha akildir zira beyaz hep vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 2 Ocak 2016; 23:18:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.