Şimdi Ara

##### P.R.O.G.R.A.M.L.A.M.A. .D.E.R.S.L.E.R.İ ##### (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
414
Cevap
49
Favori
79.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Progr4mm3r seni yeni üye sanıyordum. Vay anasını sayın seyirciler 7 yıllık üye
  • bu konu tutar eline saglık

    başlıkları ve kod kutuları arasındaki yazıları renkli yapabilirsen iyi olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Progr4mm3r


    quote:

    Orjinalden alıntı: uliking

    ##### P.R.O.G.R.A.M.L.A.M.A. .D.E.R.S.L.E.R.İ #####

    konunun başlığı güzel olmuş dedim bu arada progr4mm3r ne bu resmiyet biraz mutlu görelim seni


    Ben böyle hep ciddiyimdir, forumdaki laubali birçok insandan daha iyi buna inan..!

    bizim de laubai bi tarafımız varsa söyle çekinme hatalarımızı görelim

    edit: ki bazen laubaliyimdir ama bunu foruma yansıtmam bu arada 7 yıllık üyeymişsin vay be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uliking -- 22 Ekim 2008; 22:22:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: :::Banner:::

    Progr4mm3r seni yeni üye sanıyordum. Vay anasını sayın seyirciler 7 yıllık üye


    Gayet tabii çoğu kişi öyle sanıyor
  •  
    1) başla
    2) sayısal; kenar1, kenar2, kenar3
    3) yaz; "ilk kenarın uzunluğunu giriniz."
    4) oku; kenar1
    5) yaz; "ikinci kenarın uzunluğunu giriniz."
    6) oku; kenar2
    7) yaz; "üçüncü kenarın uzunluğunu giriniz."
    8) oku; "kenar3
    9) eğer (kenar1=kenar2=kenar3) ise
    10) yaz; "üçgen eşkenar üçgendir."
    11) değilse
    12) eğer (kenar1=kenar2) ise
    13) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    14) değilse
    15) eğer (kenar1=kenar3) ise
    16) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    17) değilse
    18) eğer (kenar2=kenar3) ise
    19) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    20) değilse
    21) yaz; "üçgen çeşitkenar bir üçgendir."
    22) eğer bitti
    23) eğer bitti
    24) eğer bitti
    25) eğer bitti
    26) bitti


    umarım olmuştur.

    bu arada hocam yeni rütbeniz hayırlı olsun.

    edit: değişmiş az önce yazılım uzmanıydı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SynFx -- 22 Ekim 2008; 22:40:19 >




  • @Progr4mm4r
    hocam java biliyomusun?
    c++ ta kullandığım "i++" javada çalışmıyormu benmi yanlış uyguluyorum ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

     
    1) başla
    2) sayısal; kenar1, kenar2, kenar3
    3) yaz; "ilk kenarın uzunluğunu giriniz."
    4) oku; kenar1
    5) yaz; "ikinci kenarın uzunluğunu giriniz."
    6) oku; kenar2
    7) yaz; "üçüncü kenarın uzunluğunu giriniz."
    8) oku; "kenar3
    9) eğer (kenar1=kenar2=kenar3) ise
    10) yaz; "üçgen eşkenar üçgendir."
    11) değilse
    12) eğer (kenar1=kenar2) ise
    13) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    14) değilse
    15) eğer (kenar1=kenar3) ise
    16) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    17) değilse
    18) eğer (kenar2=kenar3) ise
    19) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    20) değilse
    21) yaz; "üçgen çeşitkenar bir üçgendir."
    22) eğer bitti
    23) eğer bitti
    24) eğer bitti
    25) eğer bitti
    26) bitti


    umarım olmuştur.

    bu arada hocam yeni rütbeniz hayırlı olsun.

    edit: değişmiş az önce yazılım uzmanıydı

    bende farkettim yazılım uzmanı çavuşa döndü bi yanlışlık oldu heralde
    bu arada hani derslerdede diyodu ya boşluk bırakmak işe yarar diye onu kısaca bir daha açıklayabilir misiniz sende onu kullanmışsın da merak ettim mantığı nedir nerelerde kullanılır çünkü belli yerlerde ileri gitmişsin sonra geri dönmüşsün yavaş yavaş




  • Nasıl desem belli özellikteki kodları grup olarak görüncek şekilde öyle yazıyor
  • Programlama nasıl birşey başlasammı öğrenmeye filan diyordum. Artık demiyorum tırstım biraz bunlar ne bea!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uliking


    bende farkettim yazılım uzmanı çavuşa döndü bi yanlışlık oldu heralde
    bu arada hani derslerdede diyodu ya boşluk bırakmak işe yarar diye onu kısaca bir daha açıklayabilir misiniz sende onu kullanmışsın da merak ettim mantığı nedir nerelerde kullanılır çünkü belli yerlerde ileri gitmişsin sonra geri dönmüşsün yavaş yavaş



    açıkçası bende bildiğimi söyleyemem ama dümdüz öyle çok sıkıcı geldi tab tab tab yapıverdim. bi nedeni yok yani




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

     
    1) başla
    2) sayısal; kenar1, kenar2, kenar3
    3) yaz; "ilk kenarın uzunluğunu giriniz."
    4) oku; kenar1
    5) yaz; "ikinci kenarın uzunluğunu giriniz."
    6) oku; kenar2
    7) yaz; "üçüncü kenarın uzunluğunu giriniz."
    8) oku; "kenar3
    9) eğer (kenar1=kenar2=kenar3) ise
    10) yaz; "üçgen eşkenar üçgendir."
    11) değilse
    12) eğer (kenar1=kenar2) ise
    13) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    14) değilse
    15) eğer (kenar1=kenar3) ise
    16) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    17) değilse
    18) eğer (kenar2=kenar3) ise
    19) yaz; "üçgen ikizkenar bir üçgendir."
    20) değilse
    21) yaz; "üçgen çeşitkenar bir üçgendir."
    22) eğer bitti
    23) eğer bitti
    24) eğer bitti
    25) eğer bitti
    26) bitti


    umarım olmuştur.

    bu arada hocam yeni rütbeniz hayırlı olsun.

    edit: değişmiş az önce yazılım uzmanıydı


    Ben de bu şekilde bi şey tasarladım bence doğru gibi ama programmer daha iyi bilir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OzzY™

    @Progr4mm4r
    hocam java biliyomusun?
    c++ ta kullandığım "i++" javada çalışmıyormu benmi yanlış uyguluyorum ?



    bana sormamış olsanda bekletmemek açısında


    for ( int i=1 ; i<10 ; i++)
    {
    System.out.println("rakam = " + i )
    }

  •  
    1-başla
    2-sayısal; k1 , k2 , k3
    3-yaz; " 1. kenarı yazınız : "
    4-oku; k1
    5-yaz; " 2. kenarı yazınız: "
    6-oku; k2
    7-yaz; " 3. kenarı yazınız: "
    8-oku; k3
    9-eğer (k1=k2) ise
    10- eğer(k2=k3) ise
    11- yaz; " bu bir eşkenar üçgendir "
    12- değilse
    13- yaz; " bu bir ikizkenar üçgendir "
    14- eğer bitti
    15-eğer değilse (k2=k3) ise
    16-yaz; " bu bir ikizkenar üçgendir "
    17-eğer değilse (k1=k3) ise
    18-yaz; " bu bir ikiz kenar üçgendir "
    19-değilse
    20-yaz; " bu bir çeşit kenar üçgendir "
    21-eğer bitti
    22-bitir



    eğer in kullanımını , syntaxini tam bilemediğimden , sizin yazdığınız sanalkodlardan anlayabildiğim kadarıyla yazmaya çalıştım


    bu arada aklıma gelmişken sorayım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Progr4mm3r


    quote:

    Orjinalden alıntı: SynFx

    1)	başla 
    2) sayısal; sayı1, sayı2, toplam, çıkartma, bölüm, çarpım
    3) metin; s
    4) yaz; "hesaplama için ilk sayıyı giriniz."
    5) oku; sayı1
    6) yaz; "hesaplama için ikinci sayıyı giriniz."
    7) oku; sayı2
    8) yaz; "toplama için t yazınız."
    9) yaz; "çıkarma için ç yazınız."
    10) yaz; "bölme için b yazınız."
    11) yaz; "çarpma için x yazınız."
    12) oku; s
    13) toplam=sayı1+sayı2
    14) çıkartma=sayı1-sayı2
    15) bölüm=sayı1/sayı2
    16) çarpım=sayı1*sayı2
    17) eğer (s="t") ise
    18) yaz; "işlem sonucu= " &toplam
    19) değilse
    20) eğer (s="ç") ise
    21) yaz; "işlem sonucu= " &çıkartma
    22) değilse
    23) eğer (s="b") ise
    24) yaz; "işlem sonucu= " &bölüm
    25) değilse
    26) eğer (s="x") ise
    27) yaz; "işlem sonucu= " &çarpım
    28) değilse
    29) yaz; "yanlış bir seçim!"
    30) eğer bitti
    31) eğer bitti
    32) eğer bitti
    33) eğer bitti
    34) bitir


    bence oldu


    Evet olmuş tebrikler...


    mesela 7/0 gelirse , yaz; " tanımsız " gibi birşey eklememiz gerekmez mi?
    yoksa yaz; bölüm dediğimiz zaman direk "tanımsız" mı gelir ekrana , halihazırda bu C kütüphanesinde varmıdır, yoksa hata mı verir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 23 Ekim 2008; 3:50:24 >




  • İlk öncelikle belirtmek isterim konu gayet güzel ilerliyor ve oldukça yararlı... Düşünen ve bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler..

    Ben daha yeniyim, bilgisayar okuyorum ve arkanızdan geliyorum İlk aşama olarak birkaç basit işlemler yapacağım. Bunun için gerekli olan bi program; Pozitif 1.3 Pc programına ihtiyacım var ama bulamadım. Bu programı indirebileceğim bir link var mıdır bildiğiniz? Veya önerebileceğiniz başka bir program?

    Tekrardan teşekkürler, kolay gelsin.
  • başla
    sayısal; k1 , k2 , k3
    yaz; " 1. kenarı yazınız : "
    oku; k1
    yaz; " 2. kenarı yazınız: "
    oku; k2
    yaz; " 3. kenarı yazınız: "
    oku; k3
    eğer (k1=k2) ve (k2=k3) ve (k1=k3) ise
    yaz; " bu bir eşkenar üçgendir "
    eğer (k1=k2) yada (k1=k3) yada (k2=k3) ise
    yaz; " bu bir ikizkenar üçgendir "
    degilse
    yaz; " bu bir çeşit kenar üçgendir "
    bitir

    arkadasim güzel yapmissin ancak biraz fazla eger kullanmissin gibi geldi ben su sekilde degistirdim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakup13

    mesela 7/0 gelirse , yaz; " tanımsız " gibi birşey eklememiz gerekmez mi?
    yoksa yaz; bölüm dediğimiz zaman direk "tanımsız" mı gelir ekrana , halihazırda bu C kütüphanesinde varmıdır, yoksa hata mı verir ?


    runtime error verir
    oraya bi if daha ekleyip sıfırı kabul etmemesi lazım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakup13


    mesela 7/0 gelirse , yaz; " tanımsız " gibi birşey eklememiz gerekmez mi?
    yoksa yaz; bölüm dediğimiz zaman direk "tanımsız" mı gelir ekrana , halihazırda bu C kütüphanesinde varmıdır, yoksa hata mı verir ?




    muhtemelen şöyle olur;

    tab ile ayırdım yeni eklediklerimi. programmer arkadaş yinede doğrusunu göstersin bu şekilde olur diye düşünüyorum ama.


    1)	başla 
    2) sayısal; sayı1, sayı2, toplam, çıkartma, bölüm, çarpım
    3) metin; s
    4) yaz; "hesaplama için ilk sayıyı giriniz."
    5) oku; sayı1
    6) yaz; "hesaplama için ikinci sayıyı giriniz."
    7) oku; sayı2
    8) yaz; "toplama için t yazınız."
    9) yaz; "çıkarma için ç yazınız."
    10) yaz; "bölme için b yazınız."
    11) yaz; "çarpma için x yazınız."
    12) oku; s
    13) toplam=sayı1+sayı2
    14) çıkartma=sayı1-sayı2
    15) bölüm=sayı1/sayı2
    16) çarpım=sayı1*sayı2
    17) eğer (s="t") ise
    18) yaz; "işlem sonucu= " &toplam
    19) değilse
    20) eğer (s="ç") ise
    21) yaz; "işlem sonucu= " &çıkartma
    22) değilse
    23) eğer (s="b") ise
    24) eğer (sayı1=0) ise
    25) yaz; "işlem tanımsızdır."
    26) değilse
    27) eğer (s="b") ise
    28) eğer (sayı2=0) ise
    29) yaz; "işlem tanımsızdır."
    30) eğer (s="b") ise
    31) yaz; "işlem sonucu= " &bölüm
    32)
    33) eğer (s="x") ise
    34) yaz; "işlem sonucu= " &çarpım
    35) değilse
    36) yaz; "yanlış bir seçim!"
    37) eğer bitti
    38) eğer bitti
    39) eğer bitti
    40) eğer bitti
    41) bitir




  • biraz daha kısaltsak

    1-basla
    2-toplam=0
    3-sayi1,op,sayi2 girin
    4-eger op="+" ise toplam=a+b
    5-eger op="-" ise toplam=a-b
    6-eger op="/" ise toplam = a/b
    7-eger op="." ise toplam =a.b
    8-eğer op=".","+","/","-" degilse ise "dogru islem karakteri giriniz" git a3
    9-eger op="/" ise ve sayi2=0 ise
    yaz;islem hatali" git a3

    10-toplam'i ekrana yaz
    11-bitir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lythari -- 23 Ekim 2008; 15:05:36 >
  • SynFx
    Abicim sen kaptın bu işi

    Bende bi öğrenebilsem iyi olur HTML fln da var
  • bişey dikkatimi çekti sayı 1= 0 sa işlem tanımsız değildir.

    birde eğer ler biraz karışmış gibi geldi.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.