Bildirim
Ryzen 5 2600 Rtx 2070 1440p de darboğaz sorunu
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
ben 2080'le ultra oynamıyorum very high'da da aynı mı durum?işlemci canavarı o oyun 9900k taksan tekleyeceği yer var. -
-
- volumetric cloudsu lowa düşür
- environment detailsi mediuma düşür
- clutterı mediuma düşür
- oyunun exesine sağ tıkla, uyumluluk> tam ekran optimizasyonlarını devre dışı bırakı aktifleştir
- nvidia kontrol panelinden 3d ayarları> program ayarları> ac odysseyi ekle. ayar olarak Threaded optimizationus Off yap (türkçesini bilmiyorum). önceden hazırlanan kare sayısını 4'e çıkart
- oyunun ana ayarlarından FOV'u 90'a ya da 85'e indir
bunlar da elzem olmazsa, gg
ayrıca borderless oynaman büyük hata. fullscreen yap.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Temmuz 2019; 17:12:9 > -
Hocam dediklerini yaptım daha kötü oldu işlemci hep %100 bu sefer ekran kartı kullanımı düşük %75 %90 arası gidip geliyor. Ekran kartındaki yükü alıp işlemciye bindirmiş gibi oldum herhalde. -
bilemem bende i5 8400 var environt ve clutterı düşürünce cpu yükü düşüyor ve gpu yükü artıyor
threaded optimizations, bazı işleri gpudan cpuya aktarmaya yarar. onu kapattıgında yine cpuya düşen yük azalıyor
yapacak bir şey yok gibi napılabilir bilemedim -
İşlemciye yüklenen ayarları bul onları kıs. Güzel bir soğutucu alıp overclock da denenebilir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
gpuya nerf at o zaman son çare gpu render ratei kısıtlanmış olur
afterburner ile power limiti %50 yap. bakalım nası bişey çıkacak. muhtemelen epey fps düşecek ama gpu kullanım yükselir (gpu toplam iş potansiyelini düşürdüğün için) . cpu biraz daha yakalayabilir hale gelir böylece
1300 mhz %90-95 kullanım
1900 mhz %70 kullanım
2070de durum daha kötü. 2600 ve 8400 besleme konusunda az çok aynıdır hatta belki 8400 bi miktar önde olabilir. 2600 ise daha stabil frametime çıkarır.
2070 de 1080'den %15-20ye varan derecelerde daha güçlü.
1440p ultra high'da aslında 1500 mhzye falan nerflesen kartı gpu %99da kalabilir. bu sefer de tatmin edici fpsler almazsın.
bu işlemcilerin de sıkıntısı işte bu. her oyun bu ac odyssey gibi çıkmaya başlarsa ryzen 2600 8400 falan gg wp. en azından yüksek tansiyonlu hasta gibi frametimeın olmayacak ona şükret 8400 alan benim gibi aveller napsın
üzücü yine de. ne olursa olsun, modern 6 çekirdek işlemciler bunlar. 45 50 fps falan hakaret gibi. ps4 denen avel cihaz saçma sapan bir cpuyla ne oyunlra açıyor. adamlar artık optimizasyonu tamamen salmış. mandanın göle sıçtığı gibi oyunu pcye çıkartııp bırakıyorlar. bunun başka açıklaması yok arkadaş.
düşünsene ps4 denen avel cihz şu yukarıdaki videoda stabil 30 fps çıkartıyor. işlemci gücü farkı 3-4 kat falan. demek ki ps4ün dandik cpusuna optimizasyon yapmaktan pcye optimizasyona vakit kalmıyor. sorun belki de budur. bi fikrim yok cidden. çok rahatsız edici ve sinir bozucu.
bi daha pc alırsam iki olsun. alacaksın ps5i yoluna bakacaksın. yok darboğaz yok kaç fps yok yüzdeler yok overclocklar yok underclocklar hiçbi derdi yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Temmuz 2019; 17:57:2 >
-
Hocam işlemci yükseltmek bir seçenek ama atıyorum Ryzen 5 3600 aldım Ryzen 5 2600 ün yerine aynısının onda olma ihtimali nedir sizce ? Sıvı soğutma aldım salı günü elimde olur herhalde o zaman belki overclock denenebilir pek yapmayıda bildiğin söylenemez ama bakalım.
https://www.vatanbilgisayar.com/cooler-master-masterliquid-lite-240-120mmx2-am4-uyumlu-sivi-sogutma-sistemi.html
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extend456 -- 28 Temmuz 2019; 18:5:10 > -
Hocam bende Ps4 Proda var dediğiniz doğru o konuda çok stabil çalışıyor oyunlar onda yalan yok fakat oyun fiyatları çok aşırı arttı buda bir gerçek yetişemez oldum o yüzden bir pc topladım.quote:
Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn
gpuya nerf at o zaman son çare gpu render ratei kısıtlanmış olur
afterburner ile power limiti %50 yap. bakalım nası bişey çıkacak. muhtemelen epey fps düşecek ama gpu kullanım yükselir (gpu toplam iş potansiyelini düşürdüğün için) . cpu biraz daha yakalayabilir hale gelir böylece
1300 mhz %90-95 kullanım
1900 mhz %70 kullanım
2070de durum daha kötü. 2600 ve 8400 besleme konusunda az çok aynıdır hatta belki 8400 bi miktar önde olabilir. 2600 ise daha stabil frametime çıkarır.
2070 de 1080'den %15-20ye varan derecelerde daha güçlü.
1440p ultra high'da aslında 1500 mhzye falan nerflesen kartı gpu %99da kalabilir. bu sefer de tatmin edici fpsler almazsın.
bu işlemcilerin de sıkıntısı işte bu. her oyun bu ac odyssey gibi çıkmaya başlarsa ryzen 2600 8400 falan gg wp. en azından yüksek tansiyonlu hasta gibi frametimeın olmayacak ona şükret 8400 alan benim gibi aveller napsın
üzücü yine de. ne olursa olsun, modern 6 çekirdek işlemciler bunlar. 45 50 fps falan hakaret gibi. ps4 denen avel cihaz saçma sapan bir cpuyla ne oyunlra açıyor. adamlar artık optimizasyonu tamamen salmış. mandanın göle sıçtığı gibi oyunu pcye çıkartııp bırakıyorlar. bunun başka açıklaması yok arkadaş.
düşünsene ps4 denen avel cihz şu yukarıdaki videoda stabil 30 fps çıkartıyor. işlemci gücü farkı 3-4 kat falan. demek ki ps4ün dandik cpusuna optimizasyon yapmaktan pcye optimizasyona vakit kalmıyor. sorun belki de budur. bi fikrim yok cidden. çok rahatsız edici ve sinir bozucu.
bi daha pc alırsam iki olsun. alacaksın ps5i yoluna bakacaksın. yok darboğaz yok kaç fps yok yüzdeler yok overclocklar yok underclocklar hiçbi derdi yok
-
olacaktır bence bu pc dünyasında tutunmanın yolu zor.
uzun süredir ipc adam akilli ilerlemiyordu.
2014de çıkmmış i7 4790
2019da çıkmış i5 9400f
2018de çıkmş ryzen 2600
hepsinin IPCleri neredeyse aynı. çok yakın. bu büyük sıkıntı. ipcde adam akilli ilerleme gelmedi. amd fxden ryzene ipcyi uçurdu ama anca inteli yakalayabildi. intel desen gıdım gıdım %3-4 falan.
şimdi ddr5ler geliyor. 7nmler 10nmler falan havada uçuşacak. evet kağıt üstünde %25lik ipc bile 3600ü çok tatmin edici gösteriyor ama bana kalırsa değil. amd 7 nmyi olgunlaştırdıgında çok daha yüksek IPClere çıkılacak bence. bu ilerlemenin de DDR5 ile beraber olacagını düşnüüyorum.
ne dfe olsa şu an bu tür durmu yaşayacagınız oyunlar tek tük. 3-4 yıl rahatça oyun oynacagınızı düşünüyorum. cyberpunk bu konuda en belirleyici oyun olacak. eğer onda ryzen 2600 ve 8400 gibi işlemciler stabil 60 fps render rate'i yakalayamazlarsa bilin ki vadeleri geçmiş söğüşleme işlemcileriymiş deriz.
eldekiyle idare edip ddr5leri beklemek en mantıklısı olacak. bugün 4790k, 8400 ve 2600'ün gerisinde kalıyorsa hep ram hızlarından. ddr5 ile hem ipcler ilerileyecek hem de ram hızları bu ssefer muhtemelen epey yüksek bi sınıftan başlayacak. ddr4 2133den açtı ve artık 3600 4000 gibi absürt hızlar görüyoruz. ddr3 1333 ile açmış 2133 2400 civarı kapatmıştı. ddr5 bana kalırsa 3600 ya da 4000 gibi değerlerle giriş yapacak piyasaya.
bi de işin ipc tarafı var. amd %25 %25 ilerletmeye devam ederse, intel de buna cevap verirse falan. acayip coşacak işlemci piyasası.
haliyle %25lik bi ipc ilerlemesi için 3600e geçme bence
şunun şurasında 9900k ve 9700knın tekli çekirdewk performansı bile tomb raider'ın kasabasında ve bu oyunun şehir bölgelerinde stabil düşmez kalkmaz 60 fps veremiyor. neden? 4790k ve 9900k arasındaki ipc farkı ne ki? %25 maksimum. bu böyle mi kalacak? elbette hayır.
mesela bakıyorsun, 1. nesil i7 ve 4. nesil i7 arasında %60 ipc farkı var.
oyunlarda ciddi ilerleme için IPC ilerlemesi ŞART. 4790k ve 9900jk arasındaki IPC ilerlemesi YETERSİZ. bu kadar net
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Temmuz 2019; 18:14:6 >
-
Anladım hocam peki Ryzen 3000 serisi 8 çekirdek bir işlemciye geçilse 3700x gibi bu sorun tamamen ortadan kalkar mı sizce ? -
bunun için kumar oynamanız lazım
oyun firmaları hala inatla tek çekirdek renderına başvuruyor. yani aldıgın asıl fps hala tek çekirdek performansına bakıyor. çoklu çekirdeğin şu an faydası sadece farklı yükleri farklı çekirdeklere dağıtılarak alınabiliyor.
multi thread rendering eğer popülerleşir ve oyunlarda kullanılmaya başlanırsa, ryzen 1700 bile ryzen 3600ü yakalayabilir. sorun da tam olarak bu. bu bi kumar. bunu yapacaklar mı yapmayacaklar mı bilemeyiz. bunun da belirleyicisi yine ps5 olacaktır.
eğer ki tek çekirdek renderında inat ederlerse, 3700x veya 3600 arasında bi fark olmaz çünkü ipcleri az çok aynı. yani fpsyi verecek threadin render gücü yine az çok aynı kalır. ha oyun 8 çekirdek isterse, iki işlemci de zaten bunu sırtlayabilir. o konuda uzun süre sıkıntın olmaz. 6/12 az çok 8/8 e eşdeğer keza. 8/16 ise 10/10 eş değer ama 10 çekirdeği aktif kulllanacak oyunlar zor
gördüğün gibi oyun hala tek çekirdek performansıyla kısıtlı. 3.8ghzde 6 çekirdek 56-60 fps veriyor, 1.9 ghzde 3 çekirdek haliyle 28-30 fps veriyor.
bu ne demek? oyun verdiği fps2i hala tek çekirdek performansıyla veriyor.
olan şey şu,
6 çekirdeğin bu oyun için sundugu tek şey, daha iyi frametime. bu şu anlama geliyor, oyun 6 farklı kategoride çekirdeklere yük gönderebiliyor. bunlardan 1'i zaten oyunun renderı. diğer çekirdeklere farklı hesaplamalar gönderiyor.
çoklu çekirdeğin gerçek anlamda bi işe yaraması için multi thread rendering gelmesi lazım. ancak o zaman 3700 3900 gibi işlemciler future proof olur. öbür türlü IPC olmadıktan sonra maalesef.
atıyorum xeon işlemcilar var. bunların IPCleri çok düşük ama 6/12ler. alacağı fps 35 40 olur şu oyunda. çünkü oyun hala tek çekirdek bağımlı.
çok çekirdeği daha smooth frametimelar için istiyor cogu oyun şu noktada. multi thread render gelirse FPS değerleri rahatlar. bundan aslında her türlü 6+ çekirdek işlemci faydalanır. ama gelir mi gelmez mi bilmiyorum, bu konuda bir şey diyemem, oyun yazılımcısı değilim zor mudur değil midir yapılır mı yapılmaz mı planlar var mı yok mu bilinmez. dx12 apisinin multi thread rendera el verdiği söyleniyordu. tomb raider dx12 açtım hala renderı tek çekirdek yapıyor, maalesef.
ya da şöyle diyeyim, aynı ipcdeki teorik işlemcileri ele alıyorum
şu an bu oyunda 4 ghz 4 çekirdek stutterlı 60 fps veriyorsa,
1 ghz 16 çekirdek bir işlemci 15 fps verir.
4 ghz 16 çekirdek işlemci, çok daha smooth 60 fps verir.
eğer multi thread rendering olabilseydi, 1 ghz 16 çekitrdek de 60 fps verecek şekilde kullanıdırılabilirdi. ama şuan bu durum mevcut değil
işin özeti sen elindekiyle kal hacı. her oyun böyle olmaz. cyberpunkı da bi şekilde oynatır sistemin. 2021'i görürsün. sonra ddr5lere bakarsın. bence boşuna yatırım yapma, elindekiyle yetin daha 1 yıl geçmeden upgrade ihtiyacı hissetmişsin. 1600den 2600e de aynı şeyi yaşayanları gördüm. 1600 alanlar da hep upgrade ihtiyacı hissettiiler, onlar arsaında da ipc farkı %15 falandı. 1600den 36 00e geçecek olsaydın eyvallah derdim. ama bence 3600e geçerisn sonra tekrar upgrade ihtiyacı hissedersin. en güzeli 4790k gibi acayip f/p ve üst işlemci almak. 4790k al demiyorum, 4790kya benzer çıkacak işlemcileri hedefle diyorum. 2014'de 4790k alan biri, daha 2021'e kadar kullanmaya devam edecek. çünkü dönemine göre çok yüksek bir IPC'ye ahipti. o kadar ki üstüne bişey katılmadı bile. 7-8 yıl götürmüş bir işlemci olacak. ama bugün 8400, 9400f, 1600, 2600 gibi işlemciler şimdiden dalga malzemesi oldu. tek sebebi IPCleri hala 5 yıllık işlemcilerle aynı. 9900k bile future proof değil ki. 4790k ve 9900k arası IPC %18. %25 falan bile değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Temmuz 2019; 18:31:3 >
-
Aynen oda doğru hocam ilerde nasıl bir destek gelir orası muamma bakalım böyle gittiği yere kadar gitsin olmaz ise işlemci yükseltmasi denenebilir bir şekilde. -
ayrıca fps'yi de rivatuenrden 60a sabitle. daha staabil ve yüksek frameler alırsın. oyuındaki frametime sistemi saçma. bi saniye 80 kare renderlatıp tüm çekirdekleri aşırı yüke boğup sonra hop seni 40a düşürüverir. bi limit koymak oyunu çok ferahlatıyor.
ve dedigim gibi, fullscreen oynamaya bak. borderless sıkıntı.
ayrıca 2600'de bu kadar %100 görmek çok olağanüstü bi durum. izledigim videolarda genelde oyun 2600de headroom bırakıyordu. 8400 bile sürekli %100e peglenmiyor bu kadar. bi gariplik var ama çözemedim.
shader cacheler de oluşmamış olabilir. biraz daha vakit tanı oyuna. bikaç saat oynadıktan sonra aynı yerlerde gezdiginde daha çok yüksek fps alırsın çünkü bi mekana ilk kez girdiğinde cpuya daha çok yük biniyor, shader cacheler oluşturuluyor. cacheler oluşturulduktan sonra cache'i hzırda bekleyen bölgelerde cpu daha rahat çalişiyor. biz ac origins oynarken arkadaşla bunu keşfetmiştik. ilk iskenderiyeye girdiğimizde 35 40 fps alıyorduk. iskenderiyde geçen 1 saatlik bi görev serüvanın ardından fpsler 55 60larda staiblleşiyordu. sebebi shader cache'di.
sıkıntı nvidianın kafasına göre arada cacheleri silmesi. keşke bi ayarı neyin olsaydı da tutabilseydik. çözüm çaresi az çok bu. oyunu uzun sessionlarla oynamak. yaklaşik 1.5 2 saatlik bi oynayıştan sonra en az 5-6 saat daha rahat frametimelarla oynuyorsun. şansına nvidia cacheleri silmezse, bi sornaki oyununda da rahatça oynarsın. ama bi noktada farklı oyunlar da oynuyorsan cache dosyası fazla büyüyor ve nvidia bazı cacheleri silebiliyor. sıkıntı o biraz da
---
öncveden hazırlanan kareyi 1 yapıp dene bi de. bu ayaer bazılarına göre 1de bazılarına göre4de daha iyi sonuc veriyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Temmuz 2019; 18:40:34 >
-
Tamamdır hocam sağ olasın yardımların için minnettarım. -
geri dönüşünü bekliyorum hocam. bi de videolarla destekleyebilirseniz sevinirim. nerede kaç fps alıyosunuz ben de o bölgelere 8400 ile gideyim bi performans kıyası yapalım. işlemcınızın bu oyunda benden daha iyi render rate çıkarması gerekiyor, zaten ryzen optimize bi oyun. -
Ayarlardan fullscreen seçermisin yanız aktif olmayabiliyor tekrar kontrol ediniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ekstra olarak bunu yapın programi kurup oyuncu kipini sistem başlangıçda otomatik olacak şekilde açın.
Windowsta çubuk olarak çıkan hardware monitöru kullanmayacaksaniz kapatın oyuncu kipinin orda olan sistemi eniyileyi uygulayin.
https://www.tamindir.com/windows/advanced-systemcare/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 28 Temmuz 2019; 19:27:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
hocam bi de sorayım, windows game mode kapali mı?
game bar kapali mi?
bunlar da garabet şeyler performansı etkileyebilirler
Benzer içerikler
- ryzen 5 3600 vs 5500
- intel speedstep nedir
- smt mode nedir
- intel speed shift technology nedir
- ryzen 5 5600g alınır mı
- m1 vs m2
- nvidia işlemci
- intel 15. nesil
- 14. nesil işlemci
- snapdragon 8 gen 2
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X