Şimdi Ara

Algoritma Geliştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
3
Favori
1.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Çeşitli algoritmalar için türkçe kaynak oluşturmak amacıyla bir blog kurdum. Yazıları kendim yazıyorum, devam edeceğim, elimde çok çeşitli konular ve python dilinde yazılmış programlar var. İşinize yarayacak algoritmalar bulabilirsiniz. Ayrıca özel istekler olursa, elimden geliyorsa onlar hakkında da yayın koyarım. İlgilenenlere duyurulur. Yorumlarınızı bekliyorum.

    Blog Linki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrAlgorithm -- 7 Kasım 2013; 10:12:45 >



  • C dilinde de çeşitli yazılar yazabilirsiniz bence.

    Birde temayı değiştirme şansınız varsa iyi olur daha prof site gibi görünebilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERKUTCN

    C dilinde de çeşitli yazılar yazabilirsiniz bence.

    Birde temayı değiştirme şansınız varsa iyi olur daha prof site gibi görünebilir :)

    Yorumunuz için teşekkürler :)

    Çoğunlukla python kullanıyorum, algoritma denemek için ideal bir dil. Ama konu algoritma olunca, her dile kolayca uyarlanabilmesi amacıyla pseudocode yazmaya karar verdim. İleride javascript olarak yazıp, siteye girenlerin algoritmayı direkt olarak denemesine imkan vermeyi de düşünüyorum.
  • bence pseudo kod olarak yazsanız daha iyi olur herkes anlar
    //sonradan gördüm kusura bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trash++ -- 7 Kasım 2013; 13:55:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trash++

    bence pseudo kod olarak yazsanız daha iyi olur herkes anlar
    //sonradan gördüm kusura bakmayın

    Ne kusuru, hiç önemli değil :)

    Elimden geldiğince anlaşılır yazmaya çalışıyorum zaten. Ama bilemiyorum ne kadar oluyor.
  • Mesajim bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *- Büyüklüğü girilen üçgen, baklava, çemberi yıldızlarla çizme
    *- Binary ve Hexadecimal dönüştürmeler
    *- Matris işlem
    *- Grafik çizme algoritması
    *- Fiziksel sistem modelleme algoritmaları
    *- Gradyan çizme
    - Bisection
    - Markov zinciri algoritması
    - Game of Life
    - Q Learning
    - Genetik Algoritmalar
    - Yapay Sinir Ağları
    - GA ve YSA nın birlikte kullanılması
    - Ters sarkacı dengede tutmayı öğretme
    - PID kontrolcülü ters sarkaç
    - Basit fizik motoru
    - Verlet integration ile fizik motoru
    - Kumaş ve kukla fiziği
    - Hücresel otomat
    - Basit kum fiziği
    - Labirent oluşturma
    - Bir resmi siyah beyaz yapma
    - Siyah beyaz resimde labirent oluşturma
    - "Metaball"lar
    - Hücre tabanlı akışkan fiziği
    - Vektör tabanlı akışkan fiziği

    Elimdeki bazı algoritmalar bunlar. * ile işaretli olanları eledim. Sıralama konusunda henüz kararsızım. Listeye eklememi veya listeden çıkarmamı istediğiniz algoritma varsa veya bu konuların sırasıyla ilgili düşünceleriniz varsa, paylaşırsanız memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrAlgorithm -- 8 Kasım 2013; 9:31:28 >




  • Merhaba,

    Algoritma yeteneğini geliştirmek isteyen arkadaşların faydalanabileceği güzel bir kaynak olur, emeğinize sağlık.

    Başarılar dilerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgür beyin

    Merhaba,

    Algoritma yeteneğini geliştirmek isteyen arkadaşların faydalanabileceği güzel bir kaynak olur, emeğinize sağlık.

    Başarılar dilerim...

    Mümkün olduğunca çok insana faydalı olabilmesi için elimden geleni yapıyorum. Hafiften ağıra her türlü algoritma da mevcut. Umarım başarabilirim. Çok teşekkür ederim.
  • kardeş benide eklersen sevinirim
  • just_ks kullanıcısına yanıt
    Beni de eklersen derken ? :D
    Herkese açık bir blog zaten. İsteyen girip yazıları okuyabiliyor, yorum yapabiliyor.
  • Conway's Game of Life(Conway'in Hayat Oyunu) adındaki algoritmayı anlatan yeni yazımı yayınladım, ilgilenenlere duyurulur.

    Yazı için link.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrAlgorithm -- 11 Kasım 2013; 19:12:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alawar

    Conway's Game of Life(Conway'in Hayat Oyunu) adındaki algoritmayı anlatan yeni yazımı yayınladım, ilgilenenlere duyurulur.

    Yazı için link.

    hocam yazdığınız yazıdan yararlanarak C++ dilinde yazdım programı :) fakat glider en son sol üste gidip 2x2 şeklinde orda sabit kalıyor. 17 adımda fala oluyor bu. Endless yada endless'a yakın bir pattern var mıdır? Yada ilk başlangıçta tüm hücrelerin canlılığını random belirlesem belki ilginç bişeyler çıkabilir :) Bir de command line pek hoş durmuyor sizce bunu grafiksel olarak nasıl yapabilirim hangi kütüphaneyi kullanmalıyım? Bu arada yazılarınız çok güzel :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alawar

    Conway's Game of Life(Conway'in Hayat Oyunu) adındaki algoritmayı anlatan yeni yazımı yayınladım, ilgilenenlere duyurulur.

    Yazı için link.

    hocam yazdığınız yazıdan yararlanarak C++ dilinde yazdım programı :) fakat glider en son sol üste gidip 2x2 şeklinde orda sabit kalıyor. 17 adımda fala oluyor bu. Endless yada endless'a yakın bir pattern var mıdır? Yada ilk başlangıçta tüm hücrelerin canlılığını random belirlesem belki ilginç bişeyler çıkabilir :) Bir de command line pek hoş durmuyor sizce bunu grafiksel olarak nasıl yapabilirim hangi kütüphaneyi kullanmalıyım? Bu arada yazılarınız çok güzel :)

    Öncelikle beğendiğiniz için çok teşekkür ediyorum :) Türkçe yazmanın hata olduğunu düşünmeye başlamıştım, Türkiye'de böyle şeylerle ilgilenenlerin sayısının çok az olduğunu gördüm çünkü. Bu yüzden, ilgilenmeniz beni mutlu etti. Şimdi gelelim sorunuza, glider sınıra çarptığında 2x2 lik bir kare şeklinde olan blok adındaki farklı bir tür'ü oluşturuyor. Bu normal birşey zaten. Vikipedi'de şöyle bir konu var bunlarla ilgili.

    konu linki

    Buradan hem farklı birkaç tür daha öğrenebilir, hem de sorduğunuz sonsuz desenler için cevap bulabilirsiniz, birkaç tane mevcut burada. Ayrıca random yapmak da oldukça keyifli oluyor. Pulsar türünü ilk görüşümü hatırlıyorum, ne kadar sevinmiştim :D C++'ı bu tür şeyler için hiç kullanmadım ama "graphics.h" kütüphanesi bunun için en ideali sanırım. Daha önce rendering yaptınız mı bilmiyorum ama onun da minik bir algoritması var aslında.

    sonsuz döngü:
    cisimlerin_yerlerini_hesapla()
    ekranı_temizle()
    ekrana_cisimleri_çiz()
    gecikme_ver(50ms)

    Aşağıdaki linkte "graphics.h" kütüphanesi ile ilgili fonksiyonlar ve örnek programlar var. Yapacağınız şey basitçe, oluşturduğunuz dünyadaki her noktayı ekrana pixel olarak basmak. "Moving Car" örneğinden yola çıkarak kolayca yazabilirsiniz render kısmını.

    Pixel oluşturmak için -> putpixel(int x, int y, COLOR);

    Ekranı temizlemek için -> cleardevice();

    kütüphane bilgisi

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Ha, bir de, yorumlarınızı buraya değil de blog'daki söz konusu yazıların altına yazarsanız çok memnun olurum. Burayı sürekli kontrol etmiyorum çünkü, cevap vermem gecikiyor doğal olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrAlgorithm -- 15 Kasım 2013; 13:33:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alawar

    quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alawar

    Conway's Game of Life(Conway'in Hayat Oyunu) adındaki algoritmayı anlatan yeni yazımı yayınladım, ilgilenenlere duyurulur.

    Yazı için link.

    hocam yazdığınız yazıdan yararlanarak C++ dilinde yazdım programı :) fakat glider en son sol üste gidip 2x2 şeklinde orda sabit kalıyor. 17 adımda fala oluyor bu. Endless yada endless'a yakın bir pattern var mıdır? Yada ilk başlangıçta tüm hücrelerin canlılığını random belirlesem belki ilginç bişeyler çıkabilir :) Bir de command line pek hoş durmuyor sizce bunu grafiksel olarak nasıl yapabilirim hangi kütüphaneyi kullanmalıyım? Bu arada yazılarınız çok güzel :)

    Öncelikle beğendiğiniz için çok teşekkür ediyorum :) Türkçe yazmanın hata olduğunu düşünmeye başlamıştım, Türkiye'de böyle şeylerle ilgilenenlerin sayısının çok az olduğunu gördüm çünkü. Bu yüzden, ilgilenmeniz beni mutlu etti. Şimdi gelelim sorunuza, glider sınıra çarptığında 2x2 lik bir kare şeklinde olan blok adındaki farklı bir tür'ü oluşturuyor. Bu normal birşey zaten. Vikipedi'de şöyle bir konu var bunlarla ilgili.

    konu linki

    Buradan hem farklı birkaç tür daha öğrenebilir, hem de sorduğunuz sonsuz desenler için cevap bulabilirsiniz, birkaç tane mevcut burada. Ayrıca random yapmak da oldukça keyifli oluyor. Pulsar türünü ilk görüşümü hatırlıyorum, ne kadar sevinmiştim :D C++'ı bu tür şeyler için hiç kullanmadım ama "graphics.h" kütüphanesi bunun için en ideali sanırım. Daha önce rendering yaptınız mı bilmiyorum ama onun da minik bir algoritması var aslında.

    sonsuz döngü:
    cisimlerin_yerlerini_hesapla()
    ekranı_temizle()
    ekrana_cisimleri_çiz()
    gecikme_ver(50ms)

    Aşağıdaki linkte "graphics.h" kütüphanesi ile ilgili fonksiyonlar ve örnek programlar var. Yapacağınız şey basitçe, oluşturduğunuz dünyadaki her noktayı ekrana pixel olarak basmak. "Moving Car" örneğinden yola çıkarak kolayca yazabilirsiniz render kısmını.

    Pixel oluşturmak için -> putpixel(int x, int y, COLOR);

    Ekranı temizlemek için -> cleardevice();

    kütüphane bilgisi

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Ha, bir de, yorumlarınızı buraya değil de blog'daki söz konusu yazıların altına yazarsanız çok memnun olurum. Burayı sürekli kontrol etmiyorum çünkü, cevap vermem gecikiyor doğal olarak.

    teşekkürler hocam bu son postum olsun buradan :P
    birde yanlış anlamazsanız ufak bir kaç önerim olacaktı,
    öncelikle pseudocode verdiğiniz kısım için bi eklenti kullanmanız iyi olur. iç içe for döngülerinde uzun bloklarda nerenin içinde olduğu karışıyor gibi.
    birde blog için bir github sayfası açıp oraya o algoritmanın bi örneğini koyabilirsiniz. hatta okurlarda farklı dillerde onu yapıp size gönderirler onları da eklersiniz. böylece güzel bi arşiv oluşturulabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhilleintheMist

    teşekkürler hocam bu son postum olsun buradan :P
    birde yanlış anlamazsanız ufak bir kaç önerim olacaktı,
    öncelikle pseudocode verdiğiniz kısım için bi eklenti kullanmanız iyi olur. iç içe for döngülerinde uzun bloklarda nerenin içinde olduğu karışıyor gibi.
    birde blog için bir github sayfası açıp oraya o algoritmanın bi örneğini koyabilirsiniz. hatta okurlarda farklı dillerde onu yapıp size gönderirler onları da eklersiniz. böylece güzel bi arşiv oluşturulabilir

    Önerileriniz için teşekkürler :) Yanlış anlama falan değil, aksine fikirlerinizi paylaşmanıza çok sevindim. Söylediklerinizde haklısınız ancak şöyle bir durum var, söylediğim gibi, Türkiye'de bu tarz hobileri olan insan sayısı çok çok az. İlgi olmuyor, onca emek boşa gidiyor. Daha önceden python dersleri yazıyordum, bir site açmıştım oradan biliyorum. Bu yüzden ben de biraz bekleyip sonucu görmek istiyorum. Eğer beklediğimden fazla ilgi olursa, güzelleştirmek için biraz daha fazla çaba sarf ederim. Şimdilik böyle kalsın. Ama şunu da belirteyim, 1 e 1 destek verebilirim her isteyene bu konularda. Kütüphane konusuna gelince, ben bu algoritmaların hepsini, hatta bunlardan başka algoritmaları da pythonla yazdım telefonumda. Python kodlarından bir arşivim var zaten. Benim bu blog'u açma amacım kütüphane oluşturmaktan çok, insanlarla güzel, eğlenceli ve işe yarar bilgiler paylaşmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrAlgorithm -- 15 Kasım 2013; 19:47:09 >




  • Hocam algoritmadaki kodları biraz daha detaylandırırsanız ziyaretçinin anlaması daha kolay olacaktır. İlk bi plan yapın, bunu gösterin ardından kodlamaya geçin derim.
  • arbak A kullanıcısına yanıt
    Bir yazımda yapmıştım onu, ama detaylı anlattığım zaman çok uzun oluyor yazı. Okuyucuyu sıkacağını, yoracağını veya korkutacağını düşündüğüm için vazgeçtim o şekilde yazmaktan.
  • Yazdığınız yazıları anlamamız için algoritma konusunda belli bir bilgi birikimine sahip olmamız gerekiyor değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CardaQue

    Yazdığınız yazıları anlamamız için algoritma konusunda belli bir bilgi birikimine sahip olmamız gerekiyor değil mi?

    Hayır buna gerek yok. Elimden geldiğince sade yazmaya çalışıyorum zaten. Ama hem kısa hem sade yazmak mümkün olmuyor. Anlamadığınız veya hatalı bulduğunuz yerleri yorum yaparak bana bildirmeniz de mümkün.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.