Şimdi Ara

Bu filmi herkes izlesin | Baraka (1992) | Yaşamın Döngüsü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
2.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Filmde doğanın harikaları ile insanın doğa üzerindeki olumsuz etkisi görsel açıdan çok etkileyici bir biçimde beyaz perdeye yansıtılıyor. Hiçbir diyalogun geçmediği bu belgeselde buna ihtiyaç olmadığını da anlayacaksınız. İzleyiciye muhteşem müzikler eşliğinde 96 dakikalık görsel bir şölen sunuyor. Her karenin ayrı bir fotoğraf olduğunu ve fotoğraf sanatıyla az da ilgilenen biri iseniz Baraka ‘yı mutlaka izlemelisiniz. Bu görsel şölende mistisizm, sonsuzluk ve hiçlik, zaman ve zamansızlık, karmaşa ve dinginlik ve bunun gibi kavramları bulacaksınız.

    Belgesel iki bölümden oluşuyor ve iki bölüm birbirinden farklı sorular soruyor. Bozulmamış doğa içerisindeki ilk insanlar, doğanın sanatı ve halen daha yaşamakta olan en eski kültürler belgeselin temalarından birkaçı. Doğa ve insanoğlu arasındaki ilişki yaşam zincirinin hassas dengelerinden biri ve bu durum belgeselde hafızalardan çıkması zor görüntüler halinde sunuluyor. Belgeselcilikte yeni ve özgün bir üslup tutturan ve büyük bir ilgiyle karşılanan Baraka'nın yönetmen koltuğunda Ron Fricke bulunuyor. Film 6 kıtada 24 farklı ülkede yapılan çekimlerin harmanlanmasıyla oluşturulmuş.


    Baraka kelimenin anlamı: Antik mısır'da "ka"; sanskritçe'de "prana"; çince'de "çi"; japonca'da "ki"; türkçe'de "bereket" (eski türkçe'de "kut") olarak bilinen yaşam veren enerji demektir. Etkileri itibarı ile ziyadelik, fazlalık, bolluk, uğur, mutluluk, rahmet anlamındadır.


    Türkçe altyazılı. İyi seyirler dilerim : )




    https://www.youtube.com/watch?v=ngOmMyNSIRs


    Filmi izleyenler yorumlarını paylaşsın lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 23 Ağustos 2020; 17:21:34 >







  • 55.saniyedeki kareyi bir belgeselden hatırlıyorum, eski bir filmi nasıl remastered ediyorlar onu gösteriyordu demekki bu filmmiş orada gösterdikleri.
  • @Asus gl702 blocklusun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asus gl702

    55.saniyedeki kareyi bir belgeselden hatırlıyorum, eski bir filmi nasıl remastered ediyorlar onu gösteriyordu demekki bu filmmiş orada gösterdikleri.
    Sana cevap yazmak için bloğu geçici olarak kaldırdım

    Senin hatırladığın şey restorasyon işlemiyle ilgili


    Ben bu filmin restorasyonu hakkında uzunca araştırma yapıp mesaj yazmıştım foruma. İlgini çekerse paylaşim. Çok detayli bir yazı.


    Block başka paylaşımcı olmak başka ne dersin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 8 Mayıs 2019; 23:43:6 >
  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    Siz beni dinciyim diye mi bloklamıştınız .d



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asus gl702 -- 8 Mayıs 2019; 22:35:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asus gl702

    Siz beni dinciyim diye mi bloklamıştınız .d
    Paylaşim istersen
  • +1 kesinlikle izleyin.
    Bunu bitirdikten sonra Samsara, Human, Home belgeselleriyle devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrsmrc

    +1 kesinlikle izleyin.
    Bunu bitirdikten sonra Samsara, Human, Home belgeselleriyle devam edin.
    Samsara o da çok iyi ama Baraka eşsizdir müzikleri de tabi
  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam Baraka bir başka güzel benim için de.
  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    İyi olur, bir bakayım videosunu da izlemiştim.
  • Asus gl702 kullanıcısına yanıt
    Restorasyon işlemlerinde filmler önce taranır ve bu işlem oldukça uzun sürmektedir. 2 saatlik filmden 4k kopya çıkartmak için tarama işlemi hiç kesintisiz olarak 10 günde falan tamamlanır 8k için süre iki üç katına çıkar. Ayrıca kopyanın dijitalleştirme sürecine göre çok daha uzun sürebilir molaları da dahil ettin mi daha da uzar. Film dijitalleştirildikten sonra her bir fotoğraf karesi kontrol edilir zaman kazandırmak için bunu özel yazılımlarla yaparlar.

    Eskiden kim bilir ne zormuş

    Kontrol aşamasında her karede leke, çizik, renk sapmaları ve diger sorunlar saptanıp onarılır ve dijital master kopyalar dvd, blu ray veya cinema paketi olarak convert edilip çoğaltılır.



    Kendi mesajlarımdan alıntıdır


    Analog sinema filmlerinin kaç megapiksele eşdeğer olduğunu merak edenler mutlaka olmuştur. Sizlere bunun nasıl basit bir şekilde hesaplandığını paylaşmak istedim.

    En alttaki tabloya bakarak analog filmlerin çözünürlüğünü hesaplayabilirsiniz.

    Not: Orijinal kamera negatifin çözünürlüğü mm2 başına 0.0625 megapiksele eşdeğer

    Alttaki görselin sol kısmında bulunan Original Negative ve Master Positive film şeritleri kaliteleri en yüksek olanlardır. Renk paletleri çok tuhaftır.


    Not: Dijital tarama işlemleri için sadece Master Positive (İnterpositive) kullanılır


    [simage]
    Bu filmi herkes izlesin | Baraka (1992) | Yaşamın Döngüsü
    [/simage]

    Bu da tablomuz

    [simage]
    Bu filmi herkes izlesin | Baraka (1992) | Yaşamın Döngüsü
    [/simage]


    Analog 35mm hesap

    18.672 × 24.576 = 458.883072 mm2

    458.883072 × 0.0625 = 28.680192 mp

    35mm = 28 megapiksel


    35mm piksel sayıları (6K)

    Yatay çözünürlük - 6144 piksel

    Dikey çözünürlük - 4668 piksel

    6144 × 4668 = 28.6 megapiksel


    Analog 70mm IMAX hesap

    (70mm IMAX aslen 65mm olur)

    51.2 × 70.2 = 3594.24 mm2

    3594.24 × 0.0625 = 224.64 mp

    70mm IMAX = 224 megapiksel


    70mm IMAX piksel sayıları (16K)

    Yatay çözünürlük - 16848 piksel

    Dikey çözünürlük - 13334 piksel

    16848 × 13334 = 224.6 megapiksel


    Analog IMAX tam bir canavar


    Analog 35mm filmlerin görüntü kalitesi

    Lossless 4K DPX formatında görüntü bitrate oranı saniyede → 1.6 Gbps ←


    Linke tıkla ; )
    https://www.bhphotovideo.com/explora/video/buying-guide/guide-scanning-motion-picture-film


    35mm kayıpsız 4K biçimde 1.6 Gbps video kalite değerine ulaşıyor. Analog medyada normal kadraj hızı 24 kare saniyede olur. Bu hızda 4K dakikada 11 gigabyte saatte ise 686 GB yer kaplıyor.


    Eveet şimdi asıl mevzuya gelelim efendim analog IMAX 16K

    Sıkı dur yer yerinden oynuyor

    IMAX 16K saniyede bitrate oranı 28 Gbps yani bir saniyede 3360 megabyte yer kaplıyor

    Dakikada 201 GB

    Saatte 12 Terabyte yer kaplıyor

    Hepside tamamen kayıpsız (DPX dijital format) 16 bit renk kalitesindedir


    Not: Dijital veri boyutu kopyalama şekline ve formata göre büyük farklılıklar gösterebilir. Yani analog filmler dijital ortamlarda aslında çok daha fazla alan kaplıyorlar ; )



    Analog filmler hakkında yabancı sitelerden yaklaşık 1 yıl araştırma yapmıştım. Neredeyse her şeyi öğrendim (%90 cıvarı)


    IMAX 16K tarayıcılar yoktur. Bunun yerine maksimum 8K tarama yapan makineler mevcut.

    Analog IMAX haddini aşıyor anlaşılan



    Simdi en iyi restorasyon süreçleriyle ilgili önemli bir kaynak paylaşmak isterim.


    Umarım beğenirsiniz


    Baraka (1992)

    Bu restorasyonu farklı kılan nedir? Bu, klasik 70mm filmin en yüksek tarama çözünürlüğünü ve bugüne kadarki en yüksek kalitede Blu-ray yayınını oluşturmak için en yeni ve en iyi dijital araçları ilk kez kullanmasıdır. Bu sadece teknolojinin kendisi için yapılmadı, aksine “Baraka” nın yaratıcı öyküsünü ve imgesini geliştirmek için en iyi kapasitede hizmet veren teknolojinin bir örneğidir.

    HD için son derece önemli 70mm özellikli restorasyonlar yapılsa da, bunların hiçbiri 70mm'lik 5 delikli (70 / 5p) sinema deneyimini üreten 65 mm'lik 5 delikli (65 / 5p) kamera negatifinden gerçek sadakati yakalayamaz. Tam kare anamorphic 35mm 4 delik (35 / 4p) kamera negatifinden 3 kat daha büyük, Super 35 / 4p çerçevenin neredeyse 5,5 katı olan 65 / 5p kamera negatifiyle başlar. Yapımcı Mark Magidson, bu büyüklüğü ve kaliteyi yakalayacak ve onu üstün bir Blu-ray ürününe dönüştürecek bir süreç istiyordu. ... bu süreç Dijital Orta'dır (Dl).

    Digital Intermediate, kaynak veya hedeften bağımsız olarak dijital teknolojiyi kullanarak hareketli görüntü içeriği oluşturma sürecidir. Dl, 80'lerin sonlarında, kütle çoğaltma ve hareketli görüntü içeriğinin dağıtımı için IP / IN'nin geleneksel fotokimyasal ara işlemine Kodak dijital bir alternatif olarak kökenine sahipti. 90'ların ilk günlerinde, sınırlı yetenekler, yüksek maliyet ve Dl'nin yavaş hızı, göreceli olarak büyük bütçeleri olan görsel efektler ve ticari projeler için kullanımını kısıtladı.

    Aradan geçen on yılda, tüm olgunlaşan dijital teknolojilerde olduğu gibi, Dl daha hızlı, daha ucuz ve daha iyi oldu. İlk olarak, A listesi özellikleri Dl araçlarını kullanmaya başladı, sonra müzik videoları, daha sonra televizyon programcılığı, ve şimdi bile bağımsız özellikler teknolojiyi kullanıyor.
    Artık filmlerin dijital ithalatı ve ihracatıyla kısıtlı kalmayan Dl, artık HD, 2K ve 4K çözünürlüklerinde video ve yeni nesil dijital kameralar da dahil olmak üzere birçok kaynağın bir araya gelmesini sağlıyor.

    "Baraka" HD Dl & Restorasyon İş Akışı, Blu-ray'a teslim edilen herhangi bir uzun metrajlı filmin kalitesini aşan son bir ürün yaratmak için en gelişmiş araç takımlarını kullanmıştır. Baraka'nın son görüntü kalitesini en üst düzeye çıkarmak için izlediği yolu takip edelim:

    Fotokimyasal Hazırlık, 65 / 5p orijinal kamera negatifini temizleme ve onarma ile Burbank, California'da FotoKem laboratuvarında 70 / 5p Cevap Yazdırması ile başladı.

    Yönetmen / Görüntü yönetmeni Ron Fricke, daha sonra ana renk referansı olarak kullanılan renk zamanlamasını ve 65 / 5p Interpositive yeni bir ıslak kapı oluşturmanın temelini kişisel olarak denetledi. 65 / 5p Interpositive, iki amaca hizmet eder: tarama için kaynak ve orijinal kamera negatifini yedeklemek için bir koruma elemanı olacaktır. Soğutulmuş bir arşiv kasasında saklandığında, Interpositive'nin beklenen ömrü 100 yıldır.

    65 / 5p 8K taramaları, müzik ustalığında sıklıkla kullanılan bir teknik olan iyi örneklemenin iyi anlaşılmış bir dijital prensibinden yararlanacak en yüksek çözünürlük kaynağı olarak seçilmiştir.
    Görüntü aşırı örnekleme, aşağı dönüştürüldüğünde veya aşağı indirildiğinde daha düşük bir çözünürlükte daha keskin bir son görüntü oluşturur.

    Bir kez daha, üretim "Baraka" nın sanatsal parlaklığını iletmek için en yüksek kaliteyi istiyordu.
    Çoğu çağdaş film, 2K çözünürlükte tarama yapar ve sunar ve 4K'da tarama yapmak, 2K'da teslim etmek ve hatta 4K'da bir avuç sunmak için üst düzey yeni ve restorasyon projeleri için bir eğilim vardır. Şu ana kadar hiçbir film 8K'da tamamen taranmadı. Dosya boyutları, tarama yaparken üssel olarak değişir: 4K tarama, 2k dosyası olarak 4 kat daha fazla veri ve 8K dosyası ise 16 kat fazla veri!
    65 / 5p Interpositive'nin Baraka 2.21 / 1 en boy oranının 8K taramaları, kare başına 112 MB idi ve daha sonra 7 MB HO 1920 x 869 dosyaya dönüştürülerek ... bu, inanılmaz bir örnekleme oranıyla sonuçlandı.

    Bu kolay gelmedi ... çerçeve başına 13 / sn'de taranan 140.000 kare vardı. FotoKem bir tür IMAGICA Bigfoot 65mm pin kayıtlı tarayıcı 7/24 3.5 hafta çalıştı ve 30 TB üzerinde veri üretti. Hiçbir yeni özellik üretimi, bu yolu takip etmek için gereken zaman veya parayı karşılayamazdı, ancak
    "Baraka" HD Restorasyon ve Blu-ray sürümünün getirisi, bunu yapmak için gereken zaman ve kaynakların yanı sıra yaratıcı bir hedef olduğuydu.

    HD Dl Restorasyon Süreci, FotoKem'in devasa 8K dosyalarının HD'ye dönüşümünü 16'ya 1 oranında indirerek başladı. Daha sonra yönetmen / görüntü yönetmeni Ron Fricke, ilk ve ikinci renk sınıflandırmalarını yapmak için Dl paketinde çalışmaya başladı. Restorasyon üreticisi Christopher Reyna ile birlikte çalışarak, Dl'nin çok yönlü araç setinin dijital büyüsüne ihtiyaç duyan sayısız sorunları ve çekimleri belirlediler.
    Restorasyon görevleri, basit kirden ve çizik giderme işleminden çıkarılmaya, parlama giderilmesine ve kameradan kaynaklanan her iki sorunu çözmek için elektrikli camların ve matitlerin kullanılmasından ya da orijinal kameranın yıpranmasının ve yıpranmasının sonucu oldu. . Geri yüklenen HD Master, artık Dl'nin maskesiz ve temizleme yeteneklerinin bir sonucu olarak tamamen yeni bir şekilde görülüyor. Fricke ve Magidson, sürekli olarak yeni detaylara, renk doygunluğuna ve fotoğrafçılığını çekebileceğine zıt bir şekilde hayran kaldılar. Bu, restore edilmiş bir Michelangelo freskoya bakmak ve yeni bir tabloyu merak duygusuyla görmek gibiydi.

    Restorasyon süreci, yaklaşık dokuz ay boyunca bir FotoKem departmanından diğerine hareket eden interaktif bir egzersiz olarak devam etti.
    Çalışmanın her bir aşaması tamamlandığında, bir DCI uyumlu dijital sinema projektörüne sahip 18 '[5,5 metre] ekran üzerinde bir kalite kontrol (QC) olarak kullanıldı. yeni özellik sürümü. Önceki HD mastering iş akışları, bu tür kalite kontrol için 32 "CRT monitörlere dayanıyordu. Fakat Blu-ray ev sineması piyasası, ekranlarının boyutunu mevcut 40-50 inçlik ortalamadan sürekli genişleterek projeksiyon sistemlerine geçme kapasitesine sahip. 10 metre ve daha büyük olan, "Baraka" ekibinin QC'yi büyütmek için gerekliydi. Blu-ray için HD kalitesinin genel kalitesini geliştirmede bir fark yarattı.



    Analog ses bandı restorasyonu

    Dijital film müziği restorasyonu, orijinal tasarımcı Michael Stearns'ın yönettiği paralel bir yolda ilerliyordu. Orijinal analog 6 parça karışımı ustalarının erken bir araştırması ve incelemesi, bozulmadıklarını buldu. Stearns'ın orijinal 24 palet parçalarına ve remixine geri dönmek için başka seçeneği yoktu.

    Bu 24 palet bandını transfer etmeden önce, oksit kaplamalarını stabilize etmek için bir gece pişirme işlemine tabi tutulmaları gerekiyordu. Stearns, bu önemli işi yapmak için benzersiz fırını ve uzmanlığı için Widget Post'u seçti. Tamamen başarılı pişirme işleminden sonra, Widget analog elementleri dijitale çevirdi. Stearns daha sonra yeni öğeleri 24/96 yeni bir dijital baskı yöneticisine uyum sağlama ve tekrar harmanlama konusunda zorlu ve zaman gerektiren bir süreci tamamlamak için Santa Fe, New Mexico'ya geri götürdü. Yeni dijital remix'in doğruluğu, dinamik aralığı ve gürültü azaltması inanılmaz bir şey değildir.


    Genel olarak "Baraka" restorasyonu daha önce hiç yapılmamış bir şey yapmış ve ev eğlence endüstrisi için yeni bir ölçüt oluşturmuştur.

    Yüksek çözünürlüklü HD Dl (HR / HD Dl) süreci, Blu-ray ev deneyiminin ne olabileceğini belirleyecek yeni bir görüntüleme ve dinleme keyfi seviyesi yaratmak için kullanılmıştır.


    Son


    96 dakikalık filme bu kadar emek harcanması muazzam bir başarıdır


    İlgili video





    Bu da Wikipedi kaynağı


    Sürekli çalışan otomatik 8K film tarayıcısı, toplamda 30 terabayt görüntü verisi üreterek, 150.000'den fazla kareyi (her kareyi taramak için yaklaşık 12–13 saniye) taramak için üç haftadan uzun sürdü.

    Filmin DTS-HD Master Audio müziği için Stearns'ın 96 kHz / 24 bit ses remaster'i dahil olmak üzere 16 aylık bir dijital ara işlemden sonra, sonuç Ekim 2008'de Blu-ray Disc'te yeniden piyasaya sürüldü.

    Proje sorumlusu Andrew Oran, Baraka'nın yeniden yayınlanmasını "şimdiye kadar yapılmış en yüksek kalitede Blu-ray" olarak nitelendirdi.

    Chicago Sun-Times eleştirmeni Roger Ebert, Blu-ray sürümünü "bugüne kadar gördüğüm veya hayal ettiğim en iyi video diski" olarak nitelendirdi.


    Not: Filmin blu ray remux sürümünü eskiden izlemiştim muazzam bir 1080p deneyimi yaşatmıştı Sizde deneyin ; )


    Çeviriler Google Translate ile yapılmıştır



    Yazı biraz uzun. Bu bilgileri toparlayıp düzenlemek bir araya getirmek hiç kolay olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 8 Mayıs 2019; 23:31:44 >




  • Güncel
  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    Imaxle tanismam 2009 yılı avatar filmiyle olmuştu 3d IMAX normal 3d den çok çok farklıydı İstanbul'da bitek İstinye AVM'de vardı filmin yarım saatinden sonra projeksiyon kapandı açılmadı. Terabytelik görüntü kalitesi sunuyomu bence hayır. Renkler dogala daha yakın perde ve görüntü normalden %30 daha geniş ve büyük başkada bir espirisi yok bence. O yüzden bi ara imax film çekmeme kararı almışlardı yanlış hatırlamıyorsam. Senin bu konuda dusuncen nedir imax gerekli mi yoksa artık tarihin tozlu raflarındami olması gerekiyo ? Görüşünü almak istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tesbihcekenhoroz

    Imaxle tanismam 2009 yılı avatar filmiyle olmuştu 3d IMAX normal 3d den çok çok farklıydı İstanbul'da bitek İstinye AVM'de vardı filmin yarım saatinden sonra projeksiyon kapandı açılmadı. Terabytelik görüntü kalitesi sunuyomu bence hayır. Renkler dogala daha yakın perde ve görüntü normalden %30 daha geniş ve büyük başkada bir espirisi yok bence. O yüzden bi ara imax film çekmeme kararı almışlardı yanlış hatırlamıyorsam. Senin bu konuda dusuncen nedir imax gerekli mi yoksa artık tarihin tozlu raflarındami olması gerekiyo ? Görüşünü almak istiyorum.
    Kalite bakımından gereklidir, ayrıca burada tecrübe konuşur.

    Yine aynı dönemlerde 2009 da belçikada 4 ay işe gitmiştim. Orada ilk ve son kez 70mm analog 8k kalitede 2 boyutlu belgesel izledim.


    Imaxin en büyük numarası analog 70mm baskısıdır 3d falan geçin bunları büyük kalite kaybı oluyor.


    Neden mi ?

    Büyük iki boyutlu analog imge baskısının eşsiz avantajları nedir ?


    1- Ultra geniş açı ; )

    2- Diğer film formatlarına göre daha derin görüntü deneyimi (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde) ; )

    3- Üstün simetrik görünüm (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde) ; )


    Not: Bu özellikler sadece analog IMAX 70mm ye özgüdür. Dijital kamera kayıtları ve bu ebatta olmayan daha ufak film baskıları bu özelliklere sahip değiller.


    İşte bu yüzden sinemaya gitmiyorum çünkü görüntü kalite standardı çok yetersizdir.

    Bazı filmler hariç tabi sağlam senaryosu varsa kalite ikinci planda kalır ; )


    Abartmadan söylüyorum 70mm görüntüsü MUAZZAMDI ufak cizikler ve lekeler dışında.


    Analog olarak kayit edilen her şey daha iyidir ses dahil.


    Önce kaydı analog olarak yap sonra kalie kaybını minimum düzeye indirerek dijitale dönüştür.

    Studyolar işte bunu yapamıyor hep yüksek maliyet yüzünden. Gerçekten çok yazık ediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 9 Mayıs 2019; 14:36:33 >




  • Tek kelimeyle muazzam, bu başyapıtı hatırlatman ve yüksek kaliteli versiyonu paylaştığın için ayrıca teşekkürler . Bu görüntüler çekilirken daha çoğumuz bebeydik ya da proje aşamasında bile değildik ne garip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-328F93D37

    Tek kelimeyle muazzam, bu başyapıtı hatırlatman ve yüksek kaliteli versiyonu paylaştığın için ayrıca teşekkürler . Bu görüntüler çekilirken daha çoğumuz bebeydik ya da proje aşamasında bile değildik ne garip
    Analog filmler ve teknik bilgiler hakkında aylarca araştırmalar yaptım ve bu belgesel de hayatımın bir parçası gibi oldu


    Not: Film imax formatında çekilmedi


    Az bilinen ve efsane olan 5/70mm Todd-Ao formatında çekildi


    Master Positive çözünurlük oranı 73.6 MP eşdeğer

    Yani mevcut 8K tarama işleminden iki kat fazla


    Analoğun gücü bebeyim


    Not: 1992 de 8 yaşındaydım dün gibi hatırlıyorum o günleri.

    Kriz falan yoktu rahattık en azından




  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    Bu belgeselin atası Koyaanisqatsi vardır, 1982 yapımı. Bununla ilgili de böyle teknik bilgilerin varsa paylaşabilirsin güzel olur. Zaten bu belgeselle yakaladıkları fikirle Ron fricke Chronos'u çekiyor, sonra Powaqqatsi, Baraka, Samsara diye gidiyor işte. Meraklısı az araştırabilir imdb'de falan hepsi mevcut serilerin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-328F93D37

    Bu belgeselin atası Koyaanisqatsi vardır, 1982 yapımı. Bununla ilgili de böyle teknik bilgilerin varsa paylaşabilirsin güzel olur. Zaten bu belgeselle yakaladıkları fikirle Ron fricke Chronos'u çekiyor, sonra Powaqqatsi, Baraka, Samsara diye gidiyor işte. Meraklısı az araştırabilir imdb'de falan hepsi mevcut serilerin.

    Aralarındaki en iyi olanı Barakadır çok orijinal bir yapım. Ayrıca eşsiz müzikleri var.

    Samsaranın anlatım orgüsü ve mekanlar biraz daha fazla dikkat çekici.

    Hele görüntülerdeki o renk paleti inanılmaz.

    Samsarayı hatırlar mısın hani şu tibetli tapınak rahipleri renkli tozlardan şekiller çiziyorlardı. İşte o sahnedeki renk paleti muazzamdır. Asla gerçek gözle göremeyeceğimiz renk çeşitleri var o sahnede capcanlılar.


    Ben samsarayı 1080p remux sürümden izlemiştim




  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    Evet o yaptıkları şeklin adı Mandala. Mandalayı bitirdikten sonra o renkli tozları süpürüyorlar ve nehire, okyanusa filan döküyorlar. Bunun yaşam döngüsünü temsil ettiğine inanıyorlar falan, çok ilginç ritüeller gerçekten...

    Şöyle bişiy;

    https://www.youtube.com/watch?v=bgoHUH-_yWo&




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-328F93D37 -- 10 Mayıs 2019; 2:37:38 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.