Eski Zilog Z80 ve MOS6510 (Commodore) ROM'daki bir BASIC interpreter ile açılırdı biliyorsunuzdur. C64 ten emin değilim ama Zilog Z80 tabanlı Akstrad CPC,.her power-up ta random() fonksiyonuna aynı sayıları döndürürdü. Tutarlı bir şekilde dijital işlemler yapan bir makinede true random number üretmek imkansızdır diye o nedenle yazmıştım. Eski PC'ledeki Gwbasic ve Qbasic de aynı şekilde aynı sayı dizisini üretiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Bunlar sabit bir diziden değil, bir seed number',ın shift/xor gibi işlemlerden geçirilmesi ile oluşturuyorlardı sayıları. Oyunlarda her açılışta aynı anlarda aynı şekilde canavarlar gelirdi o yüzden. Ama örneğin Amstrad cpc'de "randomize timer" diye bir rom rutini vardı. Yaptığı iş random number generator algoritmasına seed olarak, bilgisayar açıldığı andan itibaren sayan bir timer'ın değerini vermekti. Böylece daha rastgele gibi gözüken sayılar üretiliyordu. Sonuçta programın çalışması için arada bir insan faktörü var. Power-on dan itibaren ilk random üretimi için geçen süre değişiyordu < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim