Şimdi Ara

DSR VSR varken neden 2k monitöre para verelim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bende şu an 6800xt ekran kartı ve 27 inç 1080p monitör var. Çözünürlüğü vsr teknolojisi ile 2kya alıp miss gibi görüntüyle oyun oynuyorum. Benim anlamadığım 2k doğal çözünürlükteki monitör ile vsr dsr teknolojisiyle çözünürlüğü 2k yapınca ne fark var ? Bariz fark yoksa monitör değiştirmeye gerek duymucam çünkü. Daha önce bunu deneyimlemiş bir arkadaş var mı ?



  • samsung' un hem 10080p (CFG73) hem de 2k (C27HG70) modelini arka arkaya kullandım.

    1080p panelde uzun bir süre Witcher3 oyununu VSR ile 2k olarak oynadım, yeni monitörde 2k ya geçince iki panel arasındaki piksel yoğunluğu ve piksel aralığı farkı nedeni ile ciddi netlik farkı oluştu.

    velhasıl her şey çözünürlük değildir, 1080p ekrana hangi yöntem ile daha yüksek çözünürlükte görüntü gönderirseniz gönderin piksel yapılarındaki fark nedeni ile native çözünürlük netliğini göremezsiniz.


    elbette bunlar güzel teknolojiler, bütçe sınırlı ise iyi bir ekran kartı ve 1080p ekran ile sanal çözünürlük kullanarak 2-4k kullanılabilir.

    lakin ikisini farklı şeyler olduğunu bilmekte fayda var.

    böyle bir bilgiye nereden ulaştınız? dsr ve vsr'nin monitörle hiçbir alakası yok, bunlar oyunun render çözünürlüğünü yükselten teknolojiler, monitöre hiçbir etkileri yok (aksini kanıtlar elinizde belge bilgi varsa paylaşırsanız sevinirim)


    ---


    @By_ChatLaK35

    Sorunun cevabı bambaşka bir yerde gizli: Temporal Anti Aliasing (TAA)


    Render çözünürlüğünü arttırınca, TAA'nın daha detaylı ve kaliteli bir aliasing yapmasını sağlıyoruz. Bu sayede görüntü çok daha güzel oluyor. Native 1440p ve 4k ekranlarda durum nedir bilemem, orasına girmeyeyim, fikir belirtemem, kıyas da yapamam.


    Kısaca, evet, rahatlıkla 1080p bir monitörde %120-140-160 çözünürlük ölçek ile kalınabilir ve oynanabilir. (dsr-vsr'ye bile gerek yok, artık her modern oyun çözünürlük ölçeğiyle geliyor) Oyunu bambaşka bir hâle getiriyor. kimi zaman bu görüntü de zaten kaliteli bir oyun keyfi için fazlasıyla kâfi. Yani burada sorun aslında 1080pde 1440pde ya da 4K'da değil.


    Sorunun temeli, TAA denen ucube çözüm "native" çözünürlük denen algıyı yıkıyor. Aslında 1080p'de TAA açtığınızda 1080p oynamıyorsunuz. Aynısı 4K ve 1440p için de geçerli. TAA öyle ucube bir çözüm ki, tüm ekranı bir tür blur filtresinden geçiriyor, her şeyi "geçici" renderlıyor. Geçici renderlanan şeyler de kalitesiz ve düşük çözünürlüklü gibi gözüküyor. RENDER çözünürlüğünü yükseltince, TAA'nın daha kaliteli iş yapmasını sağlıyorsunuz. Bunun da monitör çözünürlüğüyle hiçbir ilgisi ve alakası yok


    https://diglib.eg.org/bitstream/handle/10.1111/cgf14018/v39i2pp607-621.pdf


    Burada bu konuya dair çok güzel anlatımlar var.




    Kısacası 1080p ekranı olanlar yeni kartlara geçecekse "monitör maliyeti de olacak ona şimdi param yetmez, almayayım bari" demesinler. İstediğiniz GPUyu alın, çatır çatır supersampling ile oynayın. Paranız olunca isterseniz geçersiniz. Tatmin olursanız kalırsanız. Zaten iki üç TAA'lı oyunda deney yapsanız, 1.5x scale basınca oyunların bambaşka gözüktüğünü görürsünüz (çatlak zaten kendi deneyimlemiş, oyunda bambaşka fark olduğunu. ama tabi bu farkın neden gerçekleştiğini, TAA ile olan alakasını açıklayarak anlattım yukarıda).

  • Çünkü DSR ve VSR native QHD kadar netlik sağlamıyor. Ayrıca monitörün panelinin ömrünü kısaltması da cabası.

  • Isbara I kullanıcısına yanıt
    Panelin ömrü neden kısalsın ki ilk defa duyuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Isbara

    Çünkü DSR ve VSR native QHD kadar netlik sağlamıyor. Ayrıca monitörün panelinin ömrünü kısaltması da cabası.

    böyle bir bilgiye nereden ulaştınız? dsr ve vsr'nin monitörle hiçbir alakası yok, bunlar oyunun render çözünürlüğünü yükselten teknolojiler, monitöre hiçbir etkileri yok (aksini kanıtlar elinizde belge bilgi varsa paylaşırsanız sevinirim)


    ---


    @By_ChatLaK35

    Sorunun cevabı bambaşka bir yerde gizli: Temporal Anti Aliasing (TAA)


    Render çözünürlüğünü arttırınca, TAA'nın daha detaylı ve kaliteli bir aliasing yapmasını sağlıyoruz. Bu sayede görüntü çok daha güzel oluyor. Native 1440p ve 4k ekranlarda durum nedir bilemem, orasına girmeyeyim, fikir belirtemem, kıyas da yapamam.


    Kısaca, evet, rahatlıkla 1080p bir monitörde %120-140-160 çözünürlük ölçek ile kalınabilir ve oynanabilir. (dsr-vsr'ye bile gerek yok, artık her modern oyun çözünürlük ölçeğiyle geliyor) Oyunu bambaşka bir hâle getiriyor. kimi zaman bu görüntü de zaten kaliteli bir oyun keyfi için fazlasıyla kâfi. Yani burada sorun aslında 1080pde 1440pde ya da 4K'da değil.


    Sorunun temeli, TAA denen ucube çözüm "native" çözünürlük denen algıyı yıkıyor. Aslında 1080p'de TAA açtığınızda 1080p oynamıyorsunuz. Aynısı 4K ve 1440p için de geçerli. TAA öyle ucube bir çözüm ki, tüm ekranı bir tür blur filtresinden geçiriyor, her şeyi "geçici" renderlıyor. Geçici renderlanan şeyler de kalitesiz ve düşük çözünürlüklü gibi gözüküyor. RENDER çözünürlüğünü yükseltince, TAA'nın daha kaliteli iş yapmasını sağlıyorsunuz. Bunun da monitör çözünürlüğüyle hiçbir ilgisi ve alakası yok


    https://diglib.eg.org/bitstream/handle/10.1111/cgf14018/v39i2pp607-621.pdf


    Burada bu konuya dair çok güzel anlatımlar var.


    DSR VSR varken neden 2k monitöre para verelim ?



    Kısacası 1080p ekranı olanlar yeni kartlara geçecekse "monitör maliyeti de olacak ona şimdi param yetmez, almayayım bari" demesinler. İstediğiniz GPUyu alın, çatır çatır supersampling ile oynayın. Paranız olunca isterseniz geçersiniz. Tatmin olursanız kalırsanız. Zaten iki üç TAA'lı oyunda deney yapsanız, 1.5x scale basınca oyunların bambaşka gözüktüğünü görürsünüz (çatlak zaten kendi deneyimlemiş, oyunda bambaşka fark olduğunu. ama tabi bu farkın neden gerçekleştiğini, TAA ile olan alakasını açıklayarak anlattım yukarıda).




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 12 Mart 2021; 13:18:11 >




  • dsr vsr ile kaliteli görüntü alamazsınız bende 52 inc sony tv var 1080p bunda bile kullanmıyorum bulanık vs gösterio

  • samsung' un hem 10080p (CFG73) hem de 2k (C27HG70) modelini arka arkaya kullandım.

    1080p panelde uzun bir süre Witcher3 oyununu VSR ile 2k olarak oynadım, yeni monitörde 2k ya geçince iki panel arasındaki piksel yoğunluğu ve piksel aralığı farkı nedeni ile ciddi netlik farkı oluştu.

    velhasıl her şey çözünürlük değildir, 1080p ekrana hangi yöntem ile daha yüksek çözünürlükte görüntü gönderirseniz gönderin piksel yapılarındaki fark nedeni ile native çözünürlük netliğini göremezsiniz.


    elbette bunlar güzel teknolojiler, bütçe sınırlı ise iyi bir ekran kartı ve 1080p ekran ile sanal çözünürlük kullanarak 2-4k kullanılabilir.

    lakin ikisini farklı şeyler olduğunu bilmekte fayda var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    böyle bir bilgiye nereden ulaştınız? dsr ve vsr'nin monitörle hiçbir alakası yok, bunlar oyunun render çözünürlüğünü yükselten teknolojiler, monitöre hiçbir etkileri yok (aksini kanıtlar elinizde belge bilgi varsa paylaşırsanız sevinirim)


    ---


    @By_ChatLaK35

    Sorunun cevabı bambaşka bir yerde gizli: Temporal Anti Aliasing (TAA)


    Render çözünürlüğünü arttırınca, TAA'nın daha detaylı ve kaliteli bir aliasing yapmasını sağlıyoruz. Bu sayede görüntü çok daha güzel oluyor. Native 1440p ve 4k ekranlarda durum nedir bilemem, orasına girmeyeyim, fikir belirtemem, kıyas da yapamam.


    Kısaca, evet, rahatlıkla 1080p bir monitörde %120-140-160 çözünürlük ölçek ile kalınabilir ve oynanabilir. (dsr-vsr'ye bile gerek yok, artık her modern oyun çözünürlük ölçeğiyle geliyor) Oyunu bambaşka bir hâle getiriyor. kimi zaman bu görüntü de zaten kaliteli bir oyun keyfi için fazlasıyla kâfi. Yani burada sorun aslında 1080pde 1440pde ya da 4K'da değil.


    Sorunun temeli, TAA denen ucube çözüm "native" çözünürlük denen algıyı yıkıyor. Aslında 1080p'de TAA açtığınızda 1080p oynamıyorsunuz. Aynısı 4K ve 1440p için de geçerli. TAA öyle ucube bir çözüm ki, tüm ekranı bir tür blur filtresinden geçiriyor, her şeyi "geçici" renderlıyor. Geçici renderlanan şeyler de kalitesiz ve düşük çözünürlüklü gibi gözüküyor. RENDER çözünürlüğünü yükseltince, TAA'nın daha kaliteli iş yapmasını sağlıyorsunuz. Bunun da monitör çözünürlüğüyle hiçbir ilgisi ve alakası yok


    https://diglib.eg.org/bitstream/handle/10.1111/cgf14018/v39i2pp607-621.pdf


    Burada bu konuya dair çok güzel anlatımlar var.




    Kısacası 1080p ekranı olanlar yeni kartlara geçecekse "monitör maliyeti de olacak ona şimdi param yetmez, almayayım bari" demesinler. İstediğiniz GPUyu alın, çatır çatır supersampling ile oynayın. Paranız olunca isterseniz geçersiniz. Tatmin olursanız kalırsanız. Zaten iki üç TAA'lı oyunda deney yapsanız, 1.5x scale basınca oyunların bambaşka gözüktüğünü görürsünüz (çatlak zaten kendi deneyimlemiş, oyunda bambaşka fark olduğunu. ama tabi bu farkın neden gerçekleştiğini, TAA ile olan alakasını açıklayarak anlattım yukarıda).



    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ederim çok bilgilendirici oldu 6800xt kart almışken bari 2kya geçelim ama şu an native olarak idare ediyorum fpsye bi etkisi de yok açıkcası yani varsa da anlamadım zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratBayrakçı

    samsung' un hem 10080p (CFG73) hem de 2k (C27HG70) modelini arka arkaya kullandım.

    1080p panelde uzun bir süre Witcher3 oyununu VSR ile 2k olarak oynadım, yeni monitörde 2k ya geçince iki panel arasındaki piksel yoğunluğu ve piksel aralığı farkı nedeni ile ciddi netlik farkı oluştu.

    velhasıl her şey çözünürlük değildir, 1080p ekrana hangi yöntem ile daha yüksek çözünürlükte görüntü gönderirseniz gönderin piksel yapılarındaki fark nedeni ile native çözünürlük netliğini göremezsiniz.


    elbette bunlar güzel teknolojiler, bütçe sınırlı ise iyi bir ekran kartı ve 1080p ekran ile sanal çözünürlük kullanarak 2-4k kullanılabilir.

    lakin ikisini farklı şeyler olduğunu bilmekte fayda var.

    Farkı hissedersiniz diyorsunuz yani teşekkürler boşuna yatırım yapmak istemedim ondan konu açtım




  • Çünkü DSR ve VSR destekli hem AMD hem de Nvidia ekran kartı kullandım ve aldığım sonuçlar hiç tatmin edici olmadı. Ayrıca DSR kullandığımda monitörümde sürekli kapanma, flickering vs yaşadım ve DSR kapanınca düzeldi.

    Bilgiye tamamen kendi deneyim ve tecrübelerimle ulaştım.

  • @assessment

    hocam mesaja yanıt veremiyorum maalesef, buradan sorunuza yanıt vereyim.


    İki ekranım d 27" idi.

    CHG70 ile G7 arasında hiç kalmayın, fiyat performans CHG70' den yana, zaten panel teknolojileri aynı, ikisi de QDOT panel, G7 elbette çok iyi bir monitör ama iki panel arasında iki fark var G7' de 240hz ve GSYNC ekstraları var ,lakin bu özelliklere ne kadar ihtiyacınız var ve 3.000 TL fark vermeye değer mi iyi düşünmek lazım.

    1080p 2k arasında görüntü keskinliği anlamında kesinlikle fark var.

    Piksel yoğunluğunun native 2k panelde fazla olmasından dolayı 1080p ekrana sanal 4k görüntü yollasaniz dahi keskinliği native 2k kadar olmuyor.

    Bu nedenle bence geçişe değer, ama tâbi son karar sizin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratBayrakçı -- 12 Mart 2021; 20:17:48 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.