Şimdi Ara

Eşleştirme Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gerçekler sıkıcıdır, bu yazı ise sıkılanlara göre değildir.

    BAGMAN • Plativ IV
    Kendisi 160 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 76 zafer, 84 bozgun almış

    Best Braum • Platin III
    Kendisi 261 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 181 zafer, 180 bozgun almış

    Memphis • Platin III
    Kendisi 272 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 141 zafer, 131 bozgun almış

    Jr Shidochi • Platin IV
    Kendisi 333 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 165 zafer, 168 bozgun almış

    Kekik • Bronz II
    Kendisi 32 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 14 zafer, 18 bozgun almış

    Tanbooz • Platin II
    Kendisi 20 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 9 zafer, 11 bozgun almış

    Black Of Days • Platin III
    Kendisi 96 dereceli karşılaşmaya girmiş
    Toplam 50 zafer, 46 bozgun almış

    SİZİNDE DİKKATİNİZİ ÇEKTİ Mİ?
    Zafer ve Bozgun oranları ilginç bir şekilde hep birbirine yakın sonuçlar veriyor
    Sanki bilinçli bir şekilde kazanmamızı ve kaybetmemizi sağlayan bir sistem varmış gibi
    Amacımızı kaybedip oyundan kopmamızı önlemek için yükselmemize engel olan bir sistem bu
    Hırs yaptırıp daha çok oynamamıza sebep olan, bu sayede Riot'a daha çok kar kazandıran
    Oyuncuların hislerini hiçe sayan, onları sadece bir kukla gibi oynatan gizli bir sistem bu

    GİZLİ ELO SİSTEMİ
    Elo bir derecelendirme puanıdır, kişinin yeteneklerini ve zekasını belirleyen bir puandır bu
    Adını bile bizim koyduğumuz bu sistemin gizli olmasının sebebi Riot'un bunu paylaşmamasıdır
    Biz bu puanawww.lolking.net gibi çeşitli sitelerin Riot'dan çaldığı veriler sayesinde ulaşırız
    Siz bir karşılaşma arattığınızda sistem sizin sahip olduğunuz elo değerine göre rakip seçer
    İşin ilginç yanı ise bu puanlama sistemi gerçekte sadece iki kişilik oyunlar için kullanılır
    Ancak Riot bu sistemi 5v5 kapışılan bir oyuna getirmiştir, bunun için sistem kusurlu çalışır
    Normalde ait olduğumuz kümenin elo değerine göre takımlara atanıyor olmamız gerekirdi
    Maalesef sistem bizi bulunduğumuz kümenin elosuna göre eşleştirmez, gizli eloya bakar
    Riot kümeleri sadece gösteriş için kullanır, gerçek eloyu ise gizlemekle yetinir
    Çünkü yapının bu elemanı, sistemin kendisinin dalavereli doğasını ortaya koymaktadır
    Konunun devamında bizi uyutan ve gerçekleri gizleyen bu sistemi daha iyi tanıyacaksınız

    NORMALDE NASIL EŞLEŞTİRİLİYOR OLMAMIZ GEREKİRDİ?
    Çok basit bir dille söylersek; Hangi kümede isek rakibinde o kümede olması gerekir
    Yani bir karşılaşma arattığınızda Gold.II iseniz, takımınız ve rakip komple Gold.II olmalıdır
    Bu sayede herkes birbirine denk rakipler edinir, orantısız gücünde önüne geçilmiş olur
    Böylece mide giden Gold ligindeki bir oyuncunun karşısına Platin çıkma riski ortadan kalkar
    Sadece bir skor verip karşılaşma boyunca rakibe ezilen oyuncuların önüne geçilmiş olur
    Aslında görünürde sistem zaten böyle çalışmaktadır ama gerçekler göründüğü gibi değildir
    Böyle olsaydı kazanma ve kaybetme oranlarımız ürkütücü bir şekilde bu kadar yakın olmazdı
    Platini hak eden bir gümüş oyuncusu platine kadar sürekli bulunduğu dengeli takımları taşır
    Böylece çoğunlukla zafer aldığı için, zafer oranı kaybetme oranını ikiye katlardı
    Aynı durum kötü oynayan oyuncular içinde tersi olurdu

    PEKİ EŞLEŞTİRME SİSTEMİ ŞUAN NASIL ÇALIŞIYOR?
    Eşleştirme sistemi şuan kişileri liglerinin gerçek elosuna göre değil, gizli eloya göre eşleştirir
    Gizli elo ise Riotun kendi düzenlediği bir puanlama biçimidir. (zor yükselir, çabuk düşer)
    Her kümenin belli bir elosu vardır, mesela Platin.IV yaklaşık 1900 gerçek elodur
    Ancak siz peş peşe 4 veya 6 zafer alırsanız, görünürdeki elonuz sabit olduğu halde
    Arka plandaki gizli elonuz 1980 gibi bir puana erişir, sistem eşleştirir iken bu puanı hesaplar
    Normalde Platin.IV olduğunuz için elonuz 1900'dür ama arka plandaki gizli elonuz 1980'dir
    Yani siz Platin.IV görünümlü bir Platin.II oyuncusunuzdur ve bu orantısız güce sebep olur
    Diyelim siz Platin.IV ligindesiniz ve karşılaşma aratmaya karar verdiniz
    Eşleştirme sistemi siz oyun arattığınızda şöyle bir hesaplama yapacaktır

    Birinci İşlem
    Önce sizinle beraber eş zamanlı karşılaşma aratmakta olan diğer oyuncuları belirler
    Bu oyuncular arasından sizin liginize denk olanları bir araya toplar (Platin Ligi)

    İkinci İşlem
    Sistem Platin liginde olup, eş zamanlı karşılaşma aratan oyuncuları bir araya toplamıştır
    Şimdi ise bu oyuncuları ''Gizli Elo'' puanlarına göre ayıracaktır (başlıyoruz)
    Bu iki işlemi örneğiyle beraber inceleyelim

    Diyelim bir araya toplanan platin oyuncuları şekildeki gibi olsun

    Ahmet
    Platin.IV & 1980 gizli elo

    Mehmet
    Platin.IV & 1930 gizli elo

    Serhat
    Platin.IV & 1900 gizli elo

    Fatih
    Platin.III & 1900 gizli elo

    Serkan
    Platin.V & 1925 gizli elo

    Yunus
    Platin.IV & 1910 gizli elo

    Sadık
    Platin.IV & 1945 gizli elo

    Olcay
    Platin.III & 1910 gizli elo

    Kamil
    Platin.IV & 1935 gizli elo

    Selim
    Platin.IV & 1935 gizli elo

    DİKKAT
    Farklı kümelerde olup genel olarak 1900'ze yakın gizli eloya sahip olmalarının sebebi; Gizli Elonun her lige ait sabit bir değerinin bulunup. Zafer halinde o değerden zor uzaklaşıp, bozgun halinde o değere hızla düşmesidir. Yani 2 zafer alıp 1900 gizli elodan 1920'ye çıkıp, 1 bozgunda direk 1900'ze geri düşersiniz.

    Karşılaşma aratanlar şekildeki gibidir, sistem aynı ligde bulunanları bir araya toplamıştır
    Şimdi ise aşırı basit bir matematik işlemi ile bu kişileri takımlara ayıracaktır
    Yapacağı işlem iki takımı da gizli elolarının toplamı birbirine denk olacak şekilde ayırmaktır
    Dolayısıyla şöyle bir takım oluşturulur

    A TAKIMI -------------------------------------------------------------●
    Ahmet > Fatih > Yunus > Olcay > Selim
    1980 + 1900 + 1910 + 1910 + 1935 = Toplam 9635 gizli elo yapar

    B TAKIMI -------------------------------------------------------------●
    Sadık > Kamil > Serkan > Serhat > Mehmet
    1945 + 1935 + 1925 + 1900 + 1930 = Toplam yine 9635 gizli elo yapar

    HEPSİ BU KADAR!
    Takımlar gizli elolarının toplamı birbirine denk olacak şekilde ayırıldı
    Yani şöyle düşünürsek: Zeka toplamları birbirine denk iki takım oluşturuldu
    Ve aynı zamanda bu kişiler görünürde aynı ligdelerdir (hepsi platin liginde)
    Buda görünürde her iki tarafında birbirine denk olduğu izlenimini verir
    Aslında bu tamamen bir yanıltmacadır

    GERÇEKTE İSE OLAN ŞUDUR
    A takımındaki oyuncuların kişi başına düşen gizli elosu
    B takımındaki oyuncuların kişi başına düşen gizli elodan daha düşüktür
    Bu durumda A takımının genel olarak ezilmesi kaçınılmaz bir sondur

    Muhtemelen mide giden A takımının en iyi oyuncusu Ahmet karşısındakini ezerken
    Önlenemez yetenek farkı yüzünden bot veya toptan biri kesinlikle feedliyor olacak
    Diğeri ise büyük ihtimal feedlemenin eşiğine gelmiş, takımın junguna sövüyor olacaktır
    A takımı küfür kıyamet birbirine girerken B takımı çoktan zafet kutlamalarına başlamıştır
    Daha oyuna girmeden A takımının kaybedecek olması önceden planlanmıştır

    PEKİ DENGEYİ BOZAN NEDİR?
    Aslında A takımının kaybediyor olmasının gerçek sebebi
    Ahmet'in çok yetenekli bir oyuncu olmasıdır (gizli elo oranı en yüsek olan oyuncu)
    Gizli Elo sistemine göre bulunduğun ligin sabit elosundan uzaklaşman çok zordur
    Çünkü gizli elo art arda zafer alırsan yavaş yavaş yükselir, bozgun yersen çabuk düşer
    Yetenekli oyuncumuz Ahmet zamanında şans eseri aldığı art arda zaferler yüzünden
    Bulunduğu ligin sabit gizli elosundan uzaklaşıp 1980'lere varan bir gizli eloya erişmiştir
    Ahmet dereceli karşılaşma arat butonuna tıkladığı anda ise sistem görür ki
    Ahmet'in liginde olup da, onun kadar yüksek gizli eloya sahip kimse yoktur
    Çünkü Ahmet platin liginde olduğu halde elmas ligin gizli elosunu taşımaktadır
    Bu yüzden sistemde takımları bu şekilde kurup orantısız güce sebep olur
    Ligleri aynı olan insanları toplar ve gizli elolarına göre takımlara ayırır

    PEKİ BU DURUMDA NE OLACAK?
    Ahmet sahip olduğu yüksek gizli elosu yüzünden bu şekilde bol bol oyun kaybedecek
    Zamanın da aldığı art arda zaferlerin acısını art arda yediği bozgunlar ile çıkaracaktır
    Taki Ahmet'in gizli elosu sabit eloya düşene kadar bu devam edecektir

    A TAKIMININ DİĞER OYUNCULARI
    Onlar zaten bulundukları ligin gerçek elosuna yakın bir gizli eloya sahiptiler
    Ki dereceli sistemin bir diğer kusurlu özelliği ise budur
    Eğer gizli elonuz, gerçek elonuz ile eşdeğer bir puana sahipse
    Bu seferde zafer aldığınızda gelecek olan LP en fazla +10 veya +15 olacaktır
    Kaybettiğinizde ise aynı miktarda veya daha fazla LP kaybedeceksiniz
    Bu durumda sistem sizi vasıfsız sihirdar olarak istediği şekilde kullanacaktır
    Kaybetmesi gereken Ahmet gibi yetenekli oyuncuların yanına atılacak
    Karşınıza çıkan orantısız güç yüzünden ezilecek ve kaybedeceksiniz

    KAZANAN B TAKIMI OYUNCULARI
    Onlarda zafer aldıkça zamanla Ahmet gibi yüksek bir gizli eloya erişecek
    Zamanı gelincede tıpkı Ahmet gibi yüksek elo yüzünden bozgun yiyecekler
    Ve döngü kendini tekrar edecek...

    Tüm bu kusurlu eşleştirme sisteminin bu şekilde devam edebilmesi için
    Oldukça yüksek bir oyuncu topluluğuna ihtiyaç vardır, bunun içindir ki
    Dereceli lig sistemi LoL'e sonradan getirilmiştir
    Bu kusurlu sistemin devam edebilmesi için
    Ahmet'lerin lig atlayamaması için
    Bolca kuklaya ihtiyaç vardır...

    RİOT NEFİSLERİ KULLANIR!
    İnsanlar ne kadar çok lig atlayamaz ve bulunduğu kümede kalırsa
    O kadar çok hırs yapar ve daha çok oynama ihtiyacı hisseder
    Daha çok kazanma ve daha çok yükselme isteğidir insanı kör eden
    Riot gibi masonik bir şirket bunu iyi bildiğinden sistemi de böyle kurmuştur
    Ne kadar çok hırs, o kadar çok para

    PEKİ NASIL LİG ATLAYABİLİRİM?
    Bilinçli olarak kusurlu çalışan bu yapının aslında farklı bir kusuru daha vardır
    İnsanları bilinçli olarak bulunduğu lige sabitleyen ve lig atlamasını önleyen bu sistemin
    Bir diğer problemi ise insanları kendinden bezdirip oyuncu kaybına sebep olmasıdır
    O halde insanların sıkılmaması için lig atlaması da gerekmektedir
    Ama sistem buna ciddi oranda engel oluyorsa
    Oyuncular nasıl lig atlayabilecek?
    Lig atlayanlar nasıl lig atlıyor?

    KUSURLU YAPININ, KUSURLU TAMİRİ
    Normal şartlarda sistem açık vermediği sürece lig atlamak imkansıza yakındır
    Ancak bir durum var ki, sistemin bu yönünü nadiren ortadan kaldıran ve lig atlatan
    Bilinçli olarak kaybettiren veya kazandıran bu sistemi hiçe sayan bir durum

    AFK ve TROLLER :)
    Kimi zaman karşılaşma süresi 45 dakikayı aşan bir oyun için afk'lar kaçınılmazdır
    Sistemin devamlı olarak insanları sinir krizlerine sokuyor olmasının yanı sıra
    Bu sinir krizi geçiren insanlar bazen anlık olarak trollüyor veya yetenek kaybına uğruyor
    Buda doğal olarak dengenin arada bir bozulmasına ve beklenmedik zaferlere sebep oluyor
    Yani afk ve trollerin olması sistemin işine geliyor

    B takımındaki Kamil'in afk kalması veya trollemesi demek
    Ahmet'in %100 kaybedeceği bir oyunu beklenmedik şekilde kazanması demektir
    Buda Ahmet'in lig atlaması için bir fırsat anlamına gelir

    BUNUN İÇİN ADAM GİBİ CEZA SİSTEMİ YOKTUR
    Zira banlanma gerçekleşmediği sürece kimse kolay kolay LoL'ü bırakmaz
    Sadece trolleme veya afk kalma riskini yüksek oranda azaltacağından
    Eşleştirme sisteminin dengesini bozar ve zarara uğratırdı
    Nüfusu az olan sunuculara ceza sistemi getirilmez
    Raporlar çok daha farklı bir iş için kullanılıyor...

    Oyunda Millete Sövmek Yerine
    Sizi bir kuklaya çeviren bu sistemi anlamaya çalışın
    İsyanınızı oyunculara değil, adı İSYAN olan şirkete yöneltin
    Kimse kendini özgür sanan birinden daha iyi köle olamaz
    Bu konu Riot'un değil, zihninin kölelerine gelsin...........

    BAGMAN kardeşinizin yazacakları bu kadar, desteğinizi eksik etmeyin
    Diğer Konularıma BURADAN Ulaşabilirsiniz
    Hadi Sağlıcakla

    NOT: Bu konuda eşleştirme sisteminin bilinçli olarak kusurlu çalışan her yönü ve bundan etkilenecek oyuncuların içine düştüğü paradox en ince ayrıntısına kadar anlatılmıştır. Aşağıda yer alan bazı kişi ve kişilerden yöneltilen eleştiri oklarında henüz bu konuda anlatılanların karşılayamayacağı bir soru yer almamaktadır ve alamayacaktır. Nitekim aşağıda yer alan eleştirilerin bir çoğu o kişinin konuyu tam olarak anlayamadığından veya yarım yarım okuduğundan kaynaklanmaktadır. Oysaki yönelttikleri soruların bütün cevabı tekrar tekrar konu içinde yer almaktadır.

    #ALINTIDIR#







  • Okudum hepsini lan olayin sonu yine amerikanin oyunu masonlara geldi iyimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bagman'ın konularından biri daha.
  • ban mantıklı geldi açıkçası, siz ne düşünüyosunz.
  • Foşik Rito

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu hiçbir dhli okumaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özet geç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hmm benim winlose smurfte +42 falan bana +10ları veriyor . Yazının başını okudum yalan dedim geçtim.
  • Ne oluyor yani özet olarak ?
  • Okumadım herkes hak ettiği ligdedir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Rito gibi mason bir şirket."



    LOL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani lig atlayanlar sadece troll ve afk sayesinde mi lig atlıyor
  • Riot gibi masonik bir şirket bunu iyi bildiğinden sistemi de böyle kurmuştur


    BEYLER ÖZET : HANİ ŞU YOUTUBE'A İLLÜMİNATİ VİDEOLARI FALAN VAR YA MAX 8 LERİN İNANDIĞI ONUN GİBİ BİR YAZI.
  • bunlar bizi forumdan ne iş

    DeliBalta
  • Biryere kadar okudum sonra sıkıldım

    Ama sistemle ilgili çözemediğim bir nokta var. Mesela diamond 5 oyuncusuyum, plat4 birisiyle duo giriyorum. 10 maçı ard arda kazanıyoruz ama sonrasında soloq girince eşleştiğim oyuncuların seviyesi winstreak yapmadan önceki oyuncularla eşit oluyor.
    Yine aynı şekilde diamond 5 ligindeyken, diamond 3 birisiyle duo girip winstreak yapınca sonrasında soloq girdiğimde eşleştiğim oyuncuların dia3-2 arasında olduğunu görüyorum.

    Sorun şurda.Plat oyuncuyla duo girdiğimde mmrım normalden az artsada sonuç olarak kaybetmeden bir yükselme var ama sistem bunu gözardı ediyor. Kendimden yüksek birisiyle girdiğimdeyse sistem direk olarak o seviye oyunlara atmaya başlıyor. Sistemin çalışmasında farklı bir mantık var, doğrudan mmr hesabıyla eşleştirme yapılmıyor bence, yoksa böyle bir sonuç olmaması gerekiyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.