Şimdi Ara

frame bufer nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 128 mb ekran kartı var 512 mb ram var agp aperture size ve frame bufer size değerlerini kaç yapmam lazım ?



  • Buradan, "şu kadar yap" demek yanlış olur. Hepsini denemeye çalış ve ağır bir oyunda (NFSU2 veya Doom3 gibi oyunları kastediyorum) en iyi performansı aldığın kombinasyonu kaydet.

    EDIT: Yanılmıyorsam Frame buffer, ekran kartının görüntü yenileme (FPS) değeri ile alakalı birşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YBAGCI -- 26 Ocak 2005, 15:13:04 >
  • ekran kartının kullanım klavuzunda sanırım bu konu ile ilgili bilgiye ulaşacaksın
    ben bir iki baktım ama yeterli bilgiye ulaşamadım.
  • teşekkür....
  • Ben sadece agp aperture size hakkında yazıyorum.


    Benimde 512mb ram 128 mb ekran kartı var . Sahip oldugun ramın yarısı kadar yapılıyor bılıyordum. 256mb
    yaptım. Sonra Aida32 yeni adı Everest Home edition ile baktıgımda "! agp aperture size degeri ramın yarısından fazla bu performansı dusurur" diye bır yazı cıktı bende agp aperture size: 64 yaptım yazı kayboldu.



    http://pulsar.sitemynet.com/bios.htm <<--burdan alıntı yaptım BİOS AYARLARI tamamı anlatılıyor

    quote:

    AGP(Graphics) Aperture Size: BIOS ayarlarının en çok tartışılanlarından biridir AGP Aperture Size. Çoğu zaman, performansa büyük etkisi olduğu yolunda yada belleği tükettiği yönünde yanlış inanışlar vardır. Oysa durum böyle değil. AGP sistemi sayesinde, ekran kartınız, sistem belleğinizin bir kısmını sanki kendi üzerindeki bellekmiş gibi kullanabilir. İşte AGP Aperture Size, ekran kartının sistem belleğinin ne kadarını kendisi için kullanabileceğini belirliyor. Yanlış anlamayın, burada belirlenen bir limit, yani bu miktarda belleği direkt olarak bloke etmiyorsunuz. Ekran kartı, bu miktara kadar olan bellek alanına gerek duyarsa ulaşabileceğini anlıyor bu limit sayesinde. Örneğin ekran kartınızda 64MB bellek var, Aperture Size olarak da 64MB seçerseniz, uygulamalar sistemde toplam 128MB grafik belleği olduğunu düşünüyorlar. AGP Aperture Size’ın performansa etkisi olduğu iddia edilse de, bu etki günümüz uygulamalarında ciddi düzeyde değildir. Tek dikkat edeceğiniz şey, miktarını ekran kartınızın RAM miktarından az, sisteminizdeki bellek miktarından ise fazla tutmayın. Normal olarak, 64MB seçilidir. Bu ayarda kalmasının bir mahsuru yok




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.