Şimdi Ara

Grafik tasarım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Abilerim merhabalar 15 yaşında lise 1 öğrencisiyim. Yaklaşık 10 yaşından beri yazılıma merakım var. 2 yıl önce python yazılım dili ile ilk büyük adımımı atmış bulunmaktayım şuan ise bir ekip kurdum. 20 kişi kadar bir ekip. Unity(c#) ve blender kullanarak basit mobil uygulamalar-oyunlar ile 2. Adımımı atmak istiyorum. Güzel çizim yeteneği olan arkadaşlar da var bu ekipte. Fakat anlamadığım bir olay var. Bu arkadaşlar çizimi tam olarak nereye yapacaklar ve kemik yapısı olayı nasıl ekleniyor? Mimikler teker teker çiziliyormu? Çiziliyorsa mimikler arası geçiş nasıl oluyor. Biraz açıklamanızı isteyecegim sizden. Birde yaptığım sey ile ilgili fikir ve yol gösterici olursanız sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Konu çok geniş ve özetlemek pek mümkün değil fakat araştırılması gereken konu 2D/3D karakter tasarımı. Özetle önce 2D ve ya 3D bir yazılımla karakter oluşturulup sonra Unity'ye entegre edilecek. 2D için Toonboom Harmony, 3D için Maya, 3DS Max, Blender gibileri olabilir. 3D olarak hazıra konmak isteniyorsa yani şablon karakterler değiştirilip özelleştirilmek isteniyorsa Poser, Daz 3D, Reallusion Character Creator gibileri kullanılabilir. Karakterler animasyon için yapılmışsa iskelet sistemi (bone) ve IK (inverse kinematics) sistemleri vardır yani o karakterin bacağının hangi yönlere hareket edebileceği, kaşının, ağzının hangi yönlere ne kadar açılıp kapanabileceği bu sistemlerle önceden belirlenmiştir yani mimikler için önceden hazırlanmış parametreler kullanılır, %100 olduğunda ağız tam açık, %0 olduğunda ağız tamamen kapalı gibi. Karakterlerin vücut animasyonları için oyunlarda genelde hazır motion capture kütüphaneleri kullanılır ve ya Motionbuilder gibi yazılımlarla animasyonlar hazırlanabilir.




  • Öncelikle azminiz için sizi tebrik ediyorum bu yaşta bu işlerle uğraşmak ileride sizi mükemmellik seviyesine çıkaracaktır bu işin peşini bırakmamanız dileğimle..
  • ali.kose kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hala elimden geldiğince çalışıyorum şuan postu açtığım günden çok daha ilerledim. Hazirana kadar ilk mobil oyunum piyasa çıkacak inşallah.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MrDarkWarriorV2 M kullanıcısına yanıt
    merakla beklıyoruz, iyi çalısmalar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.