Şimdi Ara

GuildWars Bilgi Deposuna Hoş Geldiniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
2
Favori
33.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu tarz Konu paylasimlariniz olursa bana PM atiniz.

    Bolumde yeteri kadar ust konu ve bilgilendirici bolumler yok, bolum icin yardim etmek isten kisiler olursa sevinirim .

    Konuyu ust konu yapiyorum

    Saygilarimla .
  • bu oyunu hic sevmedim
  • arkadaşlar nasıl savaşças sölermisiniz? şimdiden tşkler
  • bn guıld ım nickim _danger_ guıld olan varmı
  • oncelikle role play karakter acman senin icin daha iyi olur: pvp only karakterlerde kullanabilecegin skiller cok kisitlidir. fakat sectigin karakteri (ornegin ben elementalist olacagim dedin) role play olarak acarsan quest ve cooperative missionlar (oyuna girdigin zaman farkedersin zaten ne odlugunu) yaparak pvp only characterde olmayan gorunmeyen kilitli olan skilleri actif edebilrsin ve daha sonra pvp only characterinde bunlari kullanirsin.

    quest: tepesinde yesil renkte unlem isareti olan bilgisayar karakterleri (npc)nden aldigin gorevlerdir. bu gorevlerin basari ile bitmesi sonunda sana item,experience ve zaman zaman gold olarak oduller verilir. bazilarinda ise skill buyu vs verilir.

    cooperative mission: "M" tusu ile buyuk haritayi acabilirsin ve burada bulundugun noktada seni yesil renkte bir ok ile gosterir. harita area fog (sis) ile kaplidir ve sen haritada yeni sehirler vs actikca buralar gorunur olur. dikkat etmen gereken konu: "xxxxx xxxxx" isimli karakterinle actigin harita bolgeleri "yyyy yyyy" isimli akrakterinde gorunmez. bu map sayesinde acik sehirler arasinda teleport yaparak dolasabilirsin. zaman icerisinde bazi sehirlerin uzerinde shield (kalkan) sekli goreceksin iste bunlar cooperative missionlarin oldugu sehirlerdir ve mission u tamamlanmamis sehirler yanip sonerler. tamamlanmis sehirler ise yanip sonmez ve o shield seklinin solundan sagina dogru uzanan bir kilic isareti olur. gorevleri yaptikca bu kilic isareti bazi sehirlerde cift tarafli olur (capraz) bu ise missionlar icerisindeki bonus gorevleri yaptigini gosterir.

    bu cooperative missionlar sonunda yeni bir sehre gelirsin (bu yeni sehirin cooperative mission u olabilirde olmayabilirde -sansa bagli degil oyunun hikayesine baglidir-). etraftaki npc (bilgisayarin karakterleri) yaratiklar biraz daha zorlasir ve yeni saglam armorlar satilir.

    cooperative missionlar sonunda 1000 experince kazanirsin ve bu missionlar icerisinde gizli olan bonus gorevleri bulup basari ile yaparsan bunlardan da 1000 experince kazanirsin. sonuca bir cooperative mission sana en az 1000 en fazla 2000 experince kazandirir, mission icerisindeki oldurdugun npc lerden aldigin experince ler haric.

    oyun bu sekilde bir hikaye cercevesinde ilerler. sonunda level 20 olursun "ascended" gorevini tamamlarsin gerekli elite skiller icin ilgili bosslari ziyaret edersin (biraz sert dvraniyorlar ama ) bunun yaninda silah ve zirhini temin edersin...

    yukarida anlattiklarim role play character icindir.

    sehir icerisinde ctrl tusuna basarsan etrafindaki player (oyuncu) karakterlerin isimlerini gorursun, alt tusuna basarsan etraftaki npc (bilgisayar karakterlerinin) isinlerini gorursun. tab tusu ile sana yakin olan yaratiklari secersin ve space tusu ile atack verirsin. tab ile sectigin yaratiga atack vermeden buyu/skill uygulayabilirsin. "w,a,s,d" tuslari ile hemen hemen her FPS oyunundaki gibi hareket edersin "q,e" tuslari saga sola adim atar, "x" tusu ile 180 derecelik donus yaparsin. controller den bu ayarlari degistirebilirsin.

    merchant: alis veris yapacagin npc lerdir.
    storage: banka/depo olarak kullanirsin.
    ilk basladigin sehirde (Ascalon City) storage yoktur. Old Ascalon'da bulabilirsin.

    cok yapilan bir hata: bu ilk sehirde (Ascalon City) Sir Tydus isimli bir npc bulumaktadır, bu kisiden gorev alacaksin ve bazi gorevler bu kiside bitecek. dikkat etmen egreken nokta; sana "bu sehirden gitmek istermisin, gidersen geri gelemezsin" gibisinden bir soru sorar. buna "evet hazirim gidecegim" dersen bir daha bu sehre geri donemezsin ve bizim bulundugumuz yere gelirsin. tavsiyem 7-8 lvl olmadan Sir Tydus a "evet gitmek istiyorum" dememen

    bu hatayi ben yaptim lvl 3 karakterimle Old Ascalon a gectim ve cok zorlandim (tek basimaydim).

    merchant larda satilan bazi itemlere yabancilik cekebilirsin. ne kadar ingilizce olsa da nasil calistigi hakkinda yabancilik cekilebilir.

    identify kit: yaratiklardan cikan bazi itemler renkli olurlar (yesil,sari,mor,acik mavi) bunlarin uzerinde unidentifed yazar. bu itemlerin tanimlanmamis (identify edilmemis) ozellikleri vardir. merchant larda satilan bu identify kit ile itemlerin tanimlanmamis ozelliklerini gorebilirsin -identify kit e iki kere tikla, iteme tikla- seklinde.

    salvage kit: bazi itemlerin uzerinde "salvagable item ...." seklinde bir yazi gorunur, bunu bir cesit hammadde olarak gorelim aciklamada daha kolaylik saglayacak. bu salvage itemler "common rafting item" yada "rare crafting item" e donusurler. tabiki salgave itemlerinde renklileri bulunmaktadir ve bunlari salvage etmeden once identify etmek fayda saglar. -salvage kit e iki kere tikla, salvagable item e bi kere tikla- bu salvage sonucu cikan crafting itemler ne ise yararlar; armor almamizi saglar. sehirlerde bulunan "armorer" (npc) karaktler mesleginize gore (monk-mesmer-elementalist ...) size bir item listesi cikartir ve karsiliginda "örnek:4 iron ingot 5 hide square 50 gold" yazar. bunlar uzerinizdeyse karsilik gelen itemi alirsiniz.


    bu salvagable itemlerin renklilerinden ise rune lar cikmaktadir. runelar oldukca fazla cesittedir ama genel olarak attributelerinize + puan verirler. + health verenide bulunmaktadir yada damage absobe eden rune larda mevcuttur.

    bazi silahlar salvage edildiginde baska bir upgrade itemine donusurler. örnerin: fire etkili bir kilic salvage edildiginde (sansa bagli olarak) fire ekleyen bir upgrade iteme donusur ve bu itemi u silahiniza uygulayabilirsiniz. cok etkili ve onemli scrollar olmyorlar ama bilgi olsun diye yaziyorum buraya.

    collector: ozellikle desert da cok muhimler, cunki para harcamadan ve cok fazla ugrasmadan edinebileceginiz en iyi armorlari bu collectorlerden alirsiniz.

    bunlardan hemen hemen her yerde vardir ama bu tarzdaki en iyi armorlar desert da (haritanin sag alt kosesindeki sari alan) bulunur. sizden örnegin: 5 minotour horn ister ve karsilik olarak gayet iyi bir eldiven verir.

    bunun disinda armor icin verebilecegim tavsiye yakin dovuslere(melee) fazla girmeyecekseniz Old Ascalon yada Yaks Bend de bir armor alin daha sonra desert yada Droknars a kadar sabredin paranizi biriktirin derim. Cunki elementalist monk ve benzerleri icin armor mission ve quest etabinda cok cok cok cok lazim degil. ama warrior ve benzeri ise tabiki lazim oluyor.

    bunlar benim tavsiyelerim ve edindigim ufak tefek tecrubeler. eksigim hatam var ise diger arkadaslar duzeltirler sanirim. aklma geldikce buraya eklemeler yaparim. bu anlattiklarim factions icin degil core icindir.

    (kendi forumlarımızdaki yeni başlayan arkadaşlar için yazmıştım bunu, sanırım burada da benzeri bir ihtiyaç duyulmuş umarım faydalı olmuştur.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kharadun -- 28 Ağustos 2006; 14:52:27 >




  • bu biraz önemli, özellikle armor yaptırıken crafterlara rare material ve common material leri nasıl çıkartırsınız buradna bakabilirsiniz:(liste biraz uzun)

    -ayrıca pvp olayınada değineceğim bir ara ama zamanım yok şimdilik. hiç bilmeyen ve oyunu hiç oynamamış arkadaşlar için ön bilgi olur belki-

    A'dan Z'ye hepsi assagida:

    Abbot's Robes >> cloth silk, linen
    Abnormal Seed* >> plant fiber
    Accursed Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Aegis >> iron
    Air Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Air Wand >> wood, feather
    Alpine Seed* >> plant fiber
    Ancient Eye* >> glittering dust
    Arcanist Wrapping >> cloth silk, linen, rune
    Ash Fiend Trappings >> bone, hide, cloth silk, linen, rune
    Avicara Ardent Robes >> cloth silk, linen
    Avicara Brave Armor >> iron, tanned hide square rune, steel, leather square
    Avicara Fierce Vest >> tanned hide square leather square
    Avicara Guile Tunic >> tanned hide square leather square
    Avicara Wise Attire >> cloth silk, linen
    Axe Fiend Armor >> iron, tanned hide square steel, rune
    Axe of Orr >> wood, iron axe haft, axe grip
    Baked Husk* >> shell
    Ball Hammer >> wood, iron steel, hammer haft, hammer grip
    Battered Armor >> iron, cloth, tanned hide square linen, silk, rune
    Battle Axe >> wood, iron axe haft, axe grip, steel
    Beastmaster Harness >> cloth, iron, tanned hide square rune, steel, leather square
    Behemoth Jaw >> shells
    Bleached Carapace >> shells
    Blighter's Togs >> cloth rune
    Bog Skale Fin* >> scale
    Bone Staff >> bone staff wrapping, staff head
    Break Hammer >> iron, wood hammer haft, hammer grip
    Broken Armor >> tanned hide square leather square
    Brute Sword >> iron sword pommel, sword hilt
    Butterfly Sword >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Cane >> wood, bones, iron steel
    Canthan Saber >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Centaur Harness >> tanned hide square, iron, cloth linen, silk, leather square, steel
    Centaur Hide >> tanned hide square fur square
    Centaur Vest >> tanned hide square rune, fur square
    Chaos Axe >> iron steel
    Charr Carving* >> wood
    Charr Hide* >> tanned hide square fur square, leather square
    Cleaver >> granite, wood axe haft, axe grip
    Corrupted Orr Armor >> cloth, tanned hide square rune, silk, linen
    Corrupted Orr Collar >> cloth rune, silk, linen
    Corrupted Orr Robes >> cloth rune, silk, linen
    Corrupted Orr Vestments >> cloth rune, silk, linen
    Crude Shield >> iron, wood
    Crystalline Sword >> glittering dust sword pommel, sword hilt
    Curved Minotaur Horns* >> bone
    Dark Remnants >> glittering dust
    Dead Bow >> wood bow string, bow grip
    Deadly Cesta >> bone, iron steel
    Dead Staff >> wood, scale staff head, staff wrapping
    Decayed Orr Armor >> cloth, tanned hide square rune, leather square
    Decayed Orr Emblem* >> cloth
    Decayed Orr Robes >> cloth rune, silk, linen
    Defender >> iron steel
    Demonic Remains >> glittering dust
    Dessicated Hydra Claw >> scales
    Divine Symbol >> wood, granite, feather, tanned hide square
    Dolyak Cladding >> iron, tanned hide square rune
    Dolyak Hide >> tanned hide square fur square
    Double Bladed Axe >> iron, wood steel, axe haft, axe grip
    Dragon Sword >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Dull Carapace* >> shell
    Dwarven Armor >> iron, tanned hide square, cloth rune, steel
    Dwarven Hammer >> wood, iron hammer haft, hammer grip
    Dwarven Robes >> cloth silk, linen, rune
    Dwarven Sage Outfit >> cloth silk, linen, rune
    Dwarven Scout Armor >> tanned hide square rune, leather square
    Dwarven Warrior Armor >> iron rune
    Earth Staff >> wood staff head, staff wrapping
    Earth Wand >> granite, glittering dust, iron steel
    Ebon Spider Leg* >> shell
    Enchanted Lodestone* >> granite
    Encrusted Lodestone >> granite
    Ettin Hide >> tanned hide square
    Ettin's Pauldron >> iron, tanned hide square steel, rune, leather square
    Executioner's Breastplate >> iron, cloth, tanned hide square steel, rune, leather square
    Falchion >> iron steel
    Feathered Avicara Scalp* >> feather
    Feathered Caromi Scalp* >> feather
    Fellblade >> iron steel
    Fetid Carapace* >> shell
    Fire Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Fire Wand >> iron steel
    Flamberge >> iron steel
    Flame Artifact >> cloth, granite, glittering dust parchment
    Flame Wielder Trappings >> scale, tanned hide square, cloth rune, linen, silk
    Flatbow >> wood bow string, bow grip
    Foehammer >> iron, wood steel, hammer haft, hammer grip
    Forest Minotaur Hide >> tanned hide square leather square
    Forest Minotaur Horn* >> tanned hide square, bone
    Forgotten Seal* >> wood
    Forked Sword >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Frigid Heart* >> granite
    Frost Artifact >> cloth, glittering dust parchment
    Frosted Griffin Wing >> feather
    Frostfire Fang* >> glittering dust
    Frozen Shell >> shell
    Gargantuan Jawbone >> bone
    Ghostly Remain >> glittering dust
    Ghoul's Collar >> iron, cloth steel, rune, silk, linen
    Giant's Boots >> iron, tanned hide square rune, steel, leather square
    Giant Slayers Hammer >> iron hammer haft, hammer grip
    Gladius >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Glowing Heart* >> granite charcoal
    Grawl Elementalist >> Gear cloth
    Grawl Gear >> iron, tanned hide square steel
    Grawl Longspear Gear >> tanned hide square leather square
    Grawl Mesmer Gear >> cloth
    Grawl Necromancer Gear >> tanned hide square leather square
    Grawl Shaman Gear >> cloth
    Great Axe >> iron, wood axe haft, axe grip
    Grim Cesta >> bone, granite, shell
    Gruesome Ribcage >> bone
    Half-Chewed Mass >> cloth, bone
    Half-Eaten Blob >> bone, cloth, tanned hide square
    Half-Eaten Mass >> cloth, tanned hide square, bone
    Half Moon >> wood bow string, bow grip
    Hand Axe >> iron, wood axe haft, axe grip
    Hatchet >> granite, wood axe haft, axe grip
    Hardened Hump >> bone, tanned hide square
    Healing Ankh >> wood, bone, granite, shell
    Heavy Tengu Armor >> tanned hide square, iron rune, steel, leather square
    Hill Giant Bracers >> cloth
    Holy Rod >> wood, iron steel
    Holy Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Horn Bow >> wood, bone bow string, bow grip
    Icy Hump >> tanned hide square, bone
    Idol >> bone
    Ingeous Spider Leg >> shell
    Illusionist Wrapping >> cloth linen, silk, rune
    Inscribed Chakram >> granite, iron steel
    Inscribed Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Intricate Grawl Necklace* >> plant fiber
    Iridescent Griffin Wing >> feather
    Ivory Bow >> bone
    Ivory Troll Tusk >> scale
    Jade Mandible >> shell
    Jeweled Chakram >> iron steel
    Jeweled Chalice >> glittering dust, granite
    Jeweled Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Jungle Skale Fin >> scale
    Jungle Troll Tusk* >> bone
    Justiciar's Armor >> iron, tanned hide square steel, leather square, rune
    Kilnn Testibrie's Greaves >> iron
    Kilnn Testibrie's Pauldron >> iron
    Knight's Armor >> tanned hide square leather square
    Krytan Axe >> iron steel, axe haft, axe grip
    Leather Belt* >> tanned hide square
    Leathery Claw* >> scale
    Long Bow >> wood bow string, bow grip
    Long Sword >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Losaru Bladehand Armor >> tanned hide square, iron leather square, steel, rune
    Losaru Bowmaster Vest >> tanned hide square leather square, rune
    Losaru Hide >> tanned hide square fur square
    Losaru Mane >> glittering dust
    Losaru Windcaster Robes >> cloth rune, silk, linen
    Magmas Arm >> iron steel, hammer haft, hammer grip
    Maguuma Mane* >> glittering dust
    Maguuma Spider Web >> cloth, glittering dust silk
    Massive Jawbone* >> bone
    Mergoyle Skull* >> bone
    Mind Spark Garb >> cloth, tanned hide square linen, silk, rune
    Minotaur Hide >> tanned hide square leather square
    Minotaur Horn >> bone
    Molten Heart >> granite
    Mossy Mandible* >> shell
    Mountain Minotaur Hide >> tanned hide square leather square
    Mursaat Garments >> cloth linen, silk, rune
    Mursaat Hammer >> iron hammer haft, hammer grip
    Mursaat Token >> glittering dust
    Necrid Robes >> cloth rune, silk, linen
    Ornate Buckler >> wood, iron steel
    Ornate Grawl Necklace* >> plant fiber
    Piercing Axe >> wood, iron axe haft, axe grip, steel
    Priest's Robes >> cloth silk, linen
    Protective Icon >> wood, granite, shell
    Ram's Hammer >> wood, iron steel, hammer haft, hammer grip
    Rat Cleaver >> granite axe haft, axe grip
    Raven Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Rawhide Belt >> tanned hide square
    Recurve Bow >> wood bow string, bow grip
    Reinforced Buckler >> wood, iron steel
    Ritualist's Tunic >> cloth silk, linen, rune
    Round Shield >> iron, wood
    Runic Hammer >> iron, wood steel
    Rusted Battle Axe >> iron, wood axe haft, axe grip
    Rusted Hatchet >> wood, granite axe haft, axe grip
    Rusted Sickle >> wood, iron axe haft, axe grip
    Rusty Scimitar >> granite, iron, wood sword pommel, sword hilt
    Sage Wrapping >> cloth silk, linen, rune
    Sand Giant's Bracer >> cloth silk, linen
    Savant's Robes >> cloth silk, linen, rune
    Scar Behemoth Jaw* >> shell
    Scimitar >> iron sword pommel, sword hilt
    Scorched Gargoyle Skull >> bone
    Scorched Lodestone >> granite
    Scorched Seed >> tangled fiber
    Scroll >> cloth, wood parchment
    Seared Armguard >> tanned hide square leather square, rune
    Seared Breastplate >> tanned hide square, iron leather square, rune
    Seared Ribcage >> bones
    Seeker's Vest >> tanned hide square leather square, rune
    Sephis Axe >> iron, wood steel, axe haft, axe grip
    Serpent Axe >> wood axe haft, axe grip
    Shadow Blade >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Shadow Bow >> wood bow string, bow grip
    Shadow Staff >> wood staff head, staff wrapping
    Shadowy Remains >> glittering dust
    Shadowy Remnant >> glittering dust
    Shaman Garb >> cloth silk, linen, rune
    Shining Maul >> wood, iron steel, hammer haft, hammer grip
    Shiverpeak Bowmaster Vest >> tanned hide square leather square, fur square
    Shiverpeak Bladehand Armor >> tanned hide square, iron steel, leather square
    Shiverpeak Lifeband Robes >> cloth rune, silk, linen
    Shiverpeak Mane >> glittering dust
    Short Bow >> wood bow string, bow grip
    Short Sword >> iron steel
    Sickle >> wood, iron steel, axe haft, axe grip
    Singed Gargoyle Skull* >> bone
    Skale Fin* >> scale
    Skeletal Limb* >> bone
    Skull Shield >> wood, iron
    Smiting Rod >> iron, granite
    Smiting Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Snowy Centaur Hide >> tanned hide square leather square, fur square
    Snowy Ettin Hide >> tanned hide square leather square, fur square
    Spatha >> iron steel, sword pommel, sword hilt
    Spider Leg >> shell
    Spider Web >> glittering dust silk
    Spiked Axe >> iron, wood steel, axe haft, axe grip
    Spiked Crest* >> scale
    Staff >> scale, wood, bone, shell, glittering dust, iron, feather staff head, staff wrapping
    Stalker Armor >> tanned hide square, cloth runes, leather square
    Stone Summit Badge >> wood
    Stone Summit Shield >> iron steel
    Storm Artifact >> cloth, granite, glittering dust parchment
    Stormy Eye* >> glittering dust
    Summit Axe >> iron, wood steel, axe haft, axe grip
    Summit Hammer >> iron, wood steel, hammer haft, hammer grip
    Summit Warlord Shield >> iron steel
    Swamp Club >> iron, wood hammer haft, hammer grip
    Sycophant's Robes >> cloth silk, linen
    Tall Shield >> iron, wood steel
    Tangled Seed* >> plant fiber
    Tengu Armor >> tanned hide square rune, leather square
    Tengu Robes >> cloth, tanned hide square rune, linen, silk
    Thorny Carapace* >> shell
    Titan's Armor >> iron steel
    Torn Robes >> cloth linen
    Tower Shield >> wood, iron steel
    Tribal Axe >> wood, iron steel, axe haft, axe grip
    Tribal Blade >> wood, iron, granite sword pommel, sword hilt, steel
    Truncheon >> iron, scale steel
    Tundra Giant Bracers >> cloth linen, silk
    Unnatural Seed* >> plant fiber
    War Axe >> wood, iron axe haft, axe grip, steel
    War Hammer >> wood, iron hammer hafts, hammer grip, steel
    Warlock's Robes >> tanned hide square, cloth, glittering dust silk, linen, rune
    Water Staff >> wood staff wrapping, staff head
    Water Wand >> wood, iron, shell steel
    White Mantle Badge >> cloth
    White Mantle Emblem* >> cloth
    White Scythe >> wood, iron axe haft, axe grip
    Wingblade Sword >> iron sword pommel, sword hilt, steel
    Wooden Buckler >> iron, wood steel
    Worn Belt* >> tanned hide square
    Zealot's Armor >> iron, tanned hide square leather square, steel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kharadun -- 28 Ağustos 2006; 15:03:45 >




  • oyunda iki çeşit karakter açabiliyoruz: PvP only ve Role Play. neden?

    oyun tamamen pvp amaçlıdır, bunu asla aklınızdan çıkartmayın. attığınız her adımda pvp için bir şeyler yaptığınızı sakın unutmayın. peki nasıl oluyorda role play karakterimle lvl atlarken pvp için bir şeyler yapmış oluyorum?

    oyunda ilerledikçe (bir şeyler identify ettikçe, skill öğrendikçe) ufak bir pencere açılır ve size "skill unlocked" yada "item unlocked" gibi şeyler söyler. role play karakterniz ile unlock ettiğiniz her şeyi açtığınız pvp karakterlerinizde kullanabilirsiniz demektir.

    pvp karakter açarken otomatikman lvl 20 den başlatır ve size en iyi silahlar ile en iyi zırhları verir. silahlar ve zırhlara eklediğimiz rune lar,upgrade itemlerini ise eğer unlock etmişseniz kullanabilirsiniz.

    ee ben zaten role play karakterimi kastım, unlock ettiğim itemleride banka da saklarım. ne gerek var pvp karaktere? diyenleriniz olabilir.

    şayet bir tane karakter ile oynayacaksanız bu sizin seçiminizdir ama tecrübeli ve amacı olan bir guildle birlikteyseniz bu sizin için takıma giremeyebilirsiniz demek olabilir. çünkü herkesin sabit bir karakteri yoktur pvp de. bir maç yapılırken ihtiyaç neyse insanlar o karakterden açarlar ve gelir takıma girerler.

    peki bu ihtiyaç duyulan karakterler neye göre seçilir/belirlenir?

    işte burada Guild Wars'ın diğer oyunlarla arasındaki farkı ortaya çıkıyor. hani diyoruz ya, bu oyun zeka işidir, kafa çalıştırmak lazım. heh işte o dediğimiz yer burası... (pvp ile ilgili bilgi verirken detaylı şekilde anlatacağım)

    build denilen çeşitli takım düzenleri vardır. bu takımlar (buildler) belirli stratejilere göre oluşturulur. takımdaki ihtiyaç duyuylan karakteri açıp gelemiyorsanız sizin yerinize bir başkası alınır takıma.

    buda demek oluyor ki, bir tane role play karakter kasmakla bu iş olmuyor. bir den fazla karrakter kasacağız ve mümkün olduğunca çok class ın skillerini/büyülerini unlock edeceğiz ki pvp karakter açtığınızda kullanabilesiniz. role play karakteriniz her takıma giremeyebilir bu yüzden pvp only karakter şart. örneğin bizim takımımıza warrior/elementalis lazımdır ve sizin role play karakteriniz warrior/monktur, o zaman olmaz bu iş. ama şu var, role play karakterini pvp de kullanabilir düzeye getiren kişiler var fakat bu çok uzun zaman ve bilgi,tecrübe ister bu yüzden bu konuyu bi kaç fırın ekmek yedikten sonra düşünebilirsiniz.

    peki role play karakterimin dışında skill ve item unlock etmenin başka yolu yok mu?

    var tabikide. pvp only akrakter açacağınız zaman size soldaki listede hazır akrakterler sunar. oradan herhangi bir tanesini seçip, arenalarda savaşabilir ve unlock yapabilirsiniz.

    bu oyunda, arenalarda ve diğer combat yerlerinde savaştıkça kazandığınız faction points denilen bir puan vardır. bu puanlar sayesinde npc karakterlerden (balthazar prieslerden) item ve skill unlock edebilirsiniz. her normal skill için 1000 faction puanı, her elite skill için ise 3000 faction puanı verirsiniz. fakat pvp karakterinizle unlock ettiğiniz şeyleri role play de kullanamazsınız. itemlerin unlocklerınıda yine priestlerden yapabilirsiniz ama kaç faction puanı istediklerini tam hatırlayamıyorum.




  • gelelim pvp ye. aşşağıda GvG (guild vs guild) için yazılmış bir build var.

    1. Warrior/Elementalist

    Strength: 10 (9+1)
    Axe Mastery: 16 (12+4)
    Tactics: 10 (9+1)
    Air Magic: 3

    Eviscerate [Elite] (Axe Mastery)
    Executioner's Strike (Axe Mastery)
    Bull's Strike (Strength)
    Sprint (Strength)
    Frenzy (Warrior other)
    Healing Signet (Tactics)
    Shock (Air Magic)
    Resurrection Signet ()


    2. Warrior/Mesmer

    Strength: 10 (9+1)
    Swordsmanship: 16 (12+4)
    Tactics: 10 (9+1)
    Domination Magic: 3

    Sever Artery (Swordsmanship)
    Gash (Swordsmanship)
    Final Thrust (Swordsmanship)
    "Charge!" [Elite] (Tactics)
    Frenzy (Warrior other)
    Healing Signet (Tactics)
    Hex Breaker (Domination Magic)
    Resurrection Signet ()

    3. Ritualist/Mesmer

    Spawning Power: 16 (12+4)
    Communing: 13 (12+1)
    Domination Magic: 3

    Displacement (Communing)
    Shadowsong (Communing)
    Shelter (Communing)
    Soothing (Communing)
    Union (Communing)
    Ritual Lord [Elite] (Spawning Power)
    Boon of Creation (Spawning Power)
    Hex Breaker (Domination Magic)

    4. Mesmer/Monk

    Fast Casting: 9 (8+1)
    Domination Magic: 14 (12+2)
    Inspiration Magic: 11 (10+1)

    Energy Surge [Elite] (Domination Magic)
    Energy Burn (Domination Magic)
    Shatter Enchantment (Domination Magic)
    Diversion (Domination Magic)
    Drain Enchantment (Inspiration Magic)
    Remove Hex (Monk other)
    Draw Conditions (Protection Prayers)
    Resurrection Chant (Healing Prayers)

    5. Elementalist/Monk

    Energy Storage: 10 (9+1)
    Water Magic: 14 (10+4)
    Air Magic: 8 (7+1)
    Healing Prayers: 10

    Blinding Flash (Air Magic)
    Blurred Vision (Water Magic)
    Deep Freeze (Water Magic)
    Shard Storm (Water Magic)
    Ice Spikes (Water Magic)
    Ether Prodigy [Elite] (Energy Storage)
    Heal Party (Healing Prayers)
    Resurrection Signet ()

    6. Monk/Mesmer

    Divine Favor: 15 (11+4)
    Protection Prayers: 11 (10+1)
    Inspiration Magic: 10

    Reversal of Fortune (Protection Prayers)
    Guardian (Protection Prayers)
    Mend Ailment (Protection Prayers)
    Signet of Devotion (Divine Favor)
    Inspired Hex (Inspiration Magic)
    Hex Breaker (Domination Magic)
    Mantra of Recall [Elite] (Inspiration Magic)
    Divine Boon (Divine Favor)


    7. Monk/Mesmer

    Divine Favor: 15 (11+4)
    Healing Prayers: 9 (8+1)
    Protection Prayers: 10 (9+1)
    Domination Magic: 4
    Inspiration Magic: 7

    Mend Condition (Protection Prayers)
    Blessed Light [Elite] (Divine Favor)
    Reversal of Fortune (Protection Prayers)
    Protective Spirit (Protection Prayers)
    Signet of Devotion (Divine Favor)
    Gift of Health (Healing Prayers)
    Inspired Hex (Inspiration Magic)
    Hex Breaker (Domination Magic)

    8. Ranger/Mesmer

    Expertise: 14 (10+4)
    Wilderness Survival: 10 (9+1)
    Marksmanship: 12 (11+1)
    Domination Magic: 3
    Illusion Magic: 3

    Crippling Shot [Elite] (Marksmanship)
    Apply Poison (Wilderness Survival)
    Distracting Shot (Expertise)
    Savage Shot (Marksmanship)
    Storm Chaser (Wilderness Survival)
    Troll Unguent (Wilderness Survival)
    Distortion (Illusion Magic)
    Hex Breaker (Domination Magic)

    üye olduğunuz guildin bir forum sayfası mutlaka olmalı, buildlerini ve çalışma sistemlerini dinamiklerini yazacaklarki sizlerde ona göre hangi skiller lazım ve build nasıl çalışıyor göreviniz nedir bunu bilin.

    bu buildde 2 tane warrior 1 mesmer 1 elementalist 1 ritualis 2 monk ve birde ranger bulunmaktadır.

    öncelikle rangerdan bahsedelim, rangerımız flag runnerdır. GvG maçlarında flag denilen bir olay vardır eğer kendi base inizdeki flagı götürüp flag satanda koyarsanız ve belirli bir süre boyunca aralıksız flagınız standda kalırsa moral boost kazanırsınız. moral boost ise size şunu sağlar; öldüğünüz zaman item yada experience kaybetmezsiniz sadece death penalty alırsınız. her öldüğünüzde %15 dp (death penalty) alırsınız yani healtiniz ve energyniz (mana) her öldüğünüzde %15 düşer en fazla %60 dp alırısınız. her çift dakikalarda ölenler otomatikman reslenir ve base de resurrection stand da canlanırlar. eğer %60 dpniz varsa sizi ancak bir arkadaşınızın reslemesi gerekir. moral boost ise bu dp leri siler, her moral bosst aldığınızda %15 dp silinir. snaırım flagın ve moral boost un önemi açık.

    rangerımız sürekli flag taşır, repair kiti alır (combat alanlarında stratejik bölgelerde mancınıklar vardır ve bunlar repair kit ile çalışır), guild theif i getirir (karşı takımın basine girip lordlarını öldürmek için kapının açılması gerek ve bunu guild theif yapar).

    monklarımız ise hemen hemen her oyundaki gibi iyileştirm ve benzeri işleri yaparlar.

    mesmerimizin görevi ise karşı takımın casterlarını (büyü yapan mana harcayan kişileri) rahatsız ederler.

    ritualistmiz ise genel olarak takımın daha az zarar görmesini sağlar.

    warriorlarımızdan 1. si oyunu yönlendirir (bu çok önemli, oyunu okuyabilmek, karşı tarafın haraketlerini önceden kestirmek ve ani atacklarda yada beklenmedik bir olay karşısında önlem almak gibi görevleri vardır.)

    diğer warrior ise ilk warrior a yardım eder.

    ayrıntılara gelelim:
    öncelikle gvg de amaç karşı takımı bastırmak ve mümkn olduğunca dp almalarını sağlamak -moral boost u elimizde tutarak)

    öldürmek için spike şarttır. spike aynı anda aynı kişiye yapılan kombolardır. (ayrıntıları oyun içerisinde öğrenebilirsiniz) spike yapmadan birilerinii yatırmak pek zordur, tecrübesiz kişileri klayca alabilrsiniz ama tecrübeli takımlarda salla pati bir saldırı işe yaramaz. spike yapmak gerekir.

    1. warrior un belirlediği hedefe -daha önceden belirlenmiş- spike yapacak kişiler saldırırlar. nasıl oluyor bu?

    warrior spike targetını call eder (call takımdaki diğer kişilere hedef göstermektir -oyun içerisinde öğrenebilirsiniz) ve diğer warrior ile birlikte hedefe saldırırlar. elementalist spike hedefini yavaşlatan büyüler atar (yoksa adam geriye kaçar ve kovalamak manasızdır) mesmer ise spike hedefin üzerindeki koruma büyülerini kaldırır (spike yapılan hedefi karşı taraf kurtarmak için koruma büyüleri atar) böylece hem yavaşlamış hemde korumasız kalmış hedef -eğer iyi ve hızlı bir spike yapılmışsa- yaklaşık 5-10 sn içinde yatar.

    spike yapılmadığı zamanlar (warriorların adrenalinleri olmadığında -energy gibi bir şeydir warrior için- ve büyücülerin energyleri az olduğunda) warriorlar monklarımızı rahatsız eden hedefler belirler ve onlara saldırırlar ki monkların başından gitsinler. mesmerimiz ise karşı tarafın monklarının energylerini emer, üzerlerindeki korumaları ve benzeri büyüleri kaldırır. elementalistimiz ise özellikle karşı tarafın warriorları bizim monklarımızı yada ritualistmizi rahatsız ediyorsa o warriorları kör eder yavaşlatır vs.

    bunlar olurken ranger sürekli flag getirip götürmektedir.

    genel hatları ile ve çok basit şekilde bir GvG budur ama çook yüzeysel anlattım, anlatmakla bitmez arkadaşlar. çünkü strateji çok önemlidir, karşımıza çıkan takım düzeni (build) nedir? onu bilmek ve ona karşı strateji geliştirmek gerekir...

    (işte guild wars en yüzeysel şekilde budur arkadaşlar. sorularınız olursa eğer bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım)

    ayrıca team speak ayda ventrillo gibi sesli chat yapılabilecek programlarda şarttır, organize olmak için. burada nalttığım şeylerin çoğunu biz team speak den konuşarak yaparız.

    monk: mesmer var alın şunu energy sıfırlandı...
    1. warrior: call ver abi
    monk: ok veriyorum. şu adam (call yapar)
    .....


    ritulaist: abi warrior burda spiritleri kesio
    2.warrior: geliyorum.

    ...

    ranger: splite çıktılar!!!!
    2. warrior: defan takımı base e dönüyoruz.

    ...

    elementalist: adamların runner gelio, yavaşlatıorum
    diğerleri: body block! body block!

    gibi konuşmaları team speak den yapmak zorundasınız, yazamakla olmuyor. siz yazana akdar her şey olup biter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kharadun -- 28 Ağustos 2006; 16:19:11 >




  • yukarıdaki mesajlarda arkadaşlar rankiniz yoksa takıma giremessiniz gibi şeyler söylemişler evet çok haklılar. ama biz Dark Saga alliance olarak - forumda yeni açtığım FV guildi ile ilgili başlıktada belirttik- yeni başlamış ve ranksiz, tecrübesiz arkadaşlar için çalışmalar yapıyoruz, onlarıda aramızda görmek için uğraşıyoruz.

    genel olarak sistem, FV guildinde belirli bir bilgi ve deneyim sahibi olduktan sonra liderin gözetiminde GvG ve PvP maçları yapılması ve yeterlilik kazanmış kişilerin esas GvG ve PvP yapan diğer guildlere geçmesidir. örneğin bizim guildimizin şu anda yedek bir caller warrior ile, ranger runner a ihtiyacı varsa bunu FV liderine söyleriz eğer onun içinde uygunsa bu eksiğimizi kapatırız FV üyesi arkadaşlardan. ee peki ihtiyaç duyulmazsa ne olacak? biz varız, yardım ediyoruz ve onların FV guildi var orada GvG yapın PvP yapmak için adam eksiğiniz var ise bize söyleyin gelelim.

    bu rank ve takım bulamama sorununu bu şekilde çözmeyi hedefliyoruz.




  • son olarak da rank olayına bakalım.

    öncelikle oyundaki arenelardan bahsedelim. pvp karakternizle temple of balthazar ın dışında başlarsınız (oranın adını tam hatırlayamadım). temple of balthazara girmeden hemen kapnın yanında iki tane npc vardır, soldaki ile konuştuğnuz zaman size training,random ve team arena dan bahseder. training area ya gidiğinizde arka arkaya 4 maç yaparsınız (npc elre karşı) bunları kazandığınız zaman sizi zaishen e atar ve buradkai missionlarıda yaaprsanız elite zaishen e atar.. ben zaishen i bitiridm ama elite zaishen e dokunmadım.

    burada m tuşuna basarsanız eğer açılan büyük haritada random arena yı görebilirsiniz. bu arenada ekrandaki enter mission tuşuna basarak maçlara girebilirsiniz. fakat sizi random bir takıma atar ve karşınızda da random bir takım çıkar bu şekilde 4v4 maçlar yaparsınız. burada takım kuramazsınız. amaç skilleri denemek ve faction puan kazanmaktır. random arena da kazanacağınız 5 maçtan sonra team arena açılır.

    team arena da kendiniz takım kurmalısınız yada bir takıma girmelisiniz. burada biraz daha strateji ve organize olmak sözkonusudur. takıma gerekli olanları almak gerekir. buradaki amaçta biraz daha organize olmayı öğrenmek, takım çalışmasına alışmaktır. burada kazanacağınız 5 maçtan sonra işte o rank kasılan meşhur yer açılır Heroes Ascend.

    bu uzun bir yoldur, zordur. aslında eskiden çok keyifliydi, şimdilerde ise iway denilen bir build yüzünden (oynanması ve uygulaması basit olan ama yinede br takım çalışması ve organizasyon gerektiren bir build) mahvoldu. heroes ascend de 8v8 maçlar yapılır GvG gibidir ama farkları vardır: alan daha dar, maçlar çok daha hızlı ve ölüm çok anidir (2-5 sn ye kadar düşebilir). çok mühim stratejiler kurulmaz, en hızlı şekilde karşı tarafı yok etmektir amaç. buyrunuz Heroes Ascend (HA) yolu:

    Haritalar asagidaki gibi 10 tane. 0. haritadan baslayip, 9.'ya kadar sira ile (bazen eslesen takim yok ise atlayarak) geçiyorsunuz. ilk haritaya 0 dedim zira fame vermiyor.

    0 Giris

    Bu npc'ler ile kapisip, içeri girmeye hak kazaniyorsunuz. Ne kadar hizli keserseniz, o kadar moral aliyorsunuz. Moraller asagidaki gibi;

    <30 sn: %10 moral
    <60 sn: %8 moral

    Daha asagisini pek görmedim 1 dakkada kesemezseniz %6 moral iste.. asagisinda iseniz, biraz düsünün derim. (özel bi durum yok ise)

    Bildiginiz gibi moral health ve enerjinizi artiriyor (%10 mesela)

    1 The Underworld

    Burada baska bir takim ile teketek savasiyorsunuz. Amaç karsi takimi tamamen kesmek. Yaninizda bir de ghostly hero var. Eger karsi takimin ghostly hero'sunu keserseniz morale boost aliyorsunuz (+%10). Max. Moral %10'u geçemiyor. Bu arada res. signet'leriniz de charge oluyor. Bildiginiz gibi ölürseniz -moral aliyorsunuz (death penalty).

    Genelde yapilan karsi takimi kesip, son adami kesmeden önce karsi takimin ghostly hero'suna dalmak.

    Bu haritayi arka arkaya bikaç kez geçemediyseniz, bazi seyleri sorgulamaniz gerekir.

    2 Burial Mounds

    1. harita ile ayni, ek olarak burada bir priest var. Hep basladiginiz yerde duran bu arkadas 2 dakikada bir partinizdeki ölüleri ayaga kaldiriyor. Genelde karsi takima agir hasar verdikten sonra, priestlerini öldürerek reslenmelerini engellemek. Sonrasi 1. harita gibi

    Ha bi de flag diye bisi var, bu flagi alip flag standa takarsaniz, o standin çevresindeki düsmana damage veriyor ara sira. Ama pek kullanilmiyor, karsi takim geride duruyorsa kullanin bi tek. En iyisi hizla kesip hoha (hall of heroes) devam etmek

    3 Broken Tower

    Yine 1 v 1 harita ama bunda amaç haritanin ortasindaki altar'i capture etmek. Bunu ghostly hero'nuzu ortadaki altara götürerek yaptiriyorsunuz (o da reclaim resource diye bi skill ile capture ediyor - interrupt edilmez veya ölmez ise). Herkes ölürse kaybediyorsunuz.
    Resurrection orb diye bi alet var basladiginiz yerin çikisinda, bunu ölen insanlarin yaninda yere birakirsaniz (ghostly hero dahil) resurrect oluyorlar. ghostly hero'yu canlandirmanin baska yolu yok.

    Kissadan hisse: Altari en son kim capture etti ise o kazaniyor.

    Genelde yapilan ise hero ve onu altara götürecek adama hiz skilleri basarak ilk capture etmek, daha sonra da paso savasmak ve hero'yu canli tutmak. Windborn varsa (ele skili) önce kosucuya sonra ghostly hero'ya basilir ki hero kosucudan bikaç saniye sonra kosmaya basladigindan aradaki fark düssün.

    Orb aletini ise spell caster bi karakter tasiyo (ele özellikle). Bu alet hizinizi ve enerjinizi baya bi düsürüyo, dikkat derim. Ama birinin (ele veua mesmer veya hatta monk) almasi lazim. Yoksa hero giderse, siz de bitiyorsunuz.

    4 Scarred Earth

    2. haritadan farki 4 takimin olmasi ve 1v1 savastan galip çikan iki takimin tekrar savasmasi. Priest var miydi unuttum ama vardi sanki!

    Her iki 1v1 savas bitince ortadaki kapi açiliyor ve kalan 2 takima yol gözüküyor.

    Burada yapilan ise, ilk siz kazandiysaniz, kapiya yigilarak karsi takimlari izlemek ve kapi açilir açilmaz dalmak. Eger karsi takim son adami kesmeden dinlenmeye çekilmemis ise isiniz kolay. Bi de flag'inizi alip karsi takimin kapi çikisindaki standa takin derim.
    Eger son kazanan iseniz, son adami kesmeden önce herkesin enerji ve health'lerinin düzelmesini bekleyin. Kesmeden hemen önce hazirliginizi (trap, preperations etc) yapin.


    5 Unholy Temples

    Burada ghostly heronuz basladiginiz yerde bekler pozisyona geçiyor. Siz ise karsi takimin oldugu yerdeki relic aletini alip kendi ghostly hero'nuza getiriyorsunuz. Bu isi en fazla yapan taraf kazaniyor. 3 fark atan hemen kazaniyor.


    6 Dark Chambers

    Bu haritadan 2. ile ayni, farki ise iki tarafta da tek yönlü açilan bir kapi ile harita bölünmüs durumda. biri haritanin saginda sizinki, digeri ise solunda karsi takiminki.


    7 The Courtyard

    3. haritadan farki, altari capture etmeye çalisan 3 takim var, orb yerine priest var. Ortadaki altar alanina girmek için kapiyi açmak veya dolanmak gerekiyor. (1 kisi dolanarak kapiyi açiyor genelde).


    8 Sacred Temples

    Bu 5. harita ile ayni ancak ortadan kisa olan yol bir kapi ile kapali durumda. Bunu haritanin sag veya solundaki lever'e basarak (üstüne çikarak) açabiliyorsunuz.


    9 Hall Of Heroes

    7. haritaya benziyor ancak bir takim altari capture etmis durumda basliyor (en son hohu kazanan takim) ve 4 dakka sürüyor. Diger taraftan fark olarak su var: bridge ile ayrilmis olan altara girmek için 2 takim daha geliyor. Eger hoha geçen çok takim var ise bu rakam 4 takim. Galiba 6 takim da olabiliyor emin degilim, neyse kazaninca ortadaki altara olan bridge açiliyor, gerisi gidip altardaki ghost'u öldürmek ve sizinkinin capture etmesini saglamaktan ibaret. Tabi ayni anda 3 takim savasirken hiç kolay degil.

    Diyelim ki kazandiniz: Bu pütün dünyaya duyruluyor (hede hödö has won a battle filan fesmekan diye), 4 kere kazanirsaniz favoru aliyorsunuz (uw cilere gün doguyor tabi favor zaten sizde (europe america v.s.) degil ise). Bi de ortada bir chest var, buradan kazanan takimdan 3 kisiye sigil (guild kurmak için gereken alet, en son 27platin idi) ve 2 kisiye gold item çikiyor (bazilari 1 gold item diyor ama ben hep 2 gördüm sanki). 3 kisi havasini aliyor Bana hep gold item çikiyor, bir sigil çiksa da eheh neyse

    Bundan sonra kazandiginiz sürece hoh oynuyorsunuz. Her maç 4 dakika + 1 dakika bekleme süresi.

    1. maç = 1 fame
    2. maç = 2 fame
    3. maç = 3 fame
    4. maç = 4 fame
    5. maç = 6 fame
    6. maç = 8 fame
    7. maç = 12 fame
    8. maç = 16 fame
    9. maç = 20 fame
    10. maç = 24 fame
    11. maç = 28 fame
    12. maç = 32 fame
    13. maç = 36 fame
    14. maç = 40 fame

    25 fame = Rank 1
    75 fame = Rank 2
    180 fame = Rank 3 (Geyik)
    360 fame = Rank 4
    600 fame = Rank 5
    1,000 fame = Rank 6 (Kurt)
    1,680 fame = Rank 7
    2,800 fame = Rank 8
    4,665 fame = Rank 9 (Kaplan)
    7,665 fame = Rank 10
    12,960 fame = Rank 11
    21,600 fame = Rank 12 (Phoenix)
    34,500 fame = Rank 13
    65,000 fame = Rank 14
    100,000 fame = Rank 15 (Ejderha) - henüz böyle bir şey göremedik.




  • bende başlıycam sürekli online olabilirim waktim wareğer biri msnden adam akıllı anlatırsa bende gelicemmsni weriom.
    nuker07@hotmail.com bi yardımcı olun sro sıktı
  • fazla vaktim olmadığı için ayrıntılı yazamıyorum, karakterler ile ilgili açıklamaları başka bir yerden copy paste yapacağım.

    Warrior
    --------------------------------------------------------------------------------

    Cesur yüreklerine ve hayvani güçlerine güvenirler düşmanlarını alt etmek, dostlarını korumak için. Uzun menzilli savaşlardan haz etmezler. Tam aksine seçtikleri silahla doğrudan rakibe girişmekten hoşlanırlar. Diğerlerinin aksine rakiplerini çok güzel dövebilirler. Balta, çekiç veya kılıcı eşit rahatlıkta kullanabildikleri gibi genelde bir tanesinde uzmanlaşmayı seçerler. çoğu warrior skill'i kullanılabilmek için adrenalin gerektirir. Adrenalin değeriniz savaşırken artar ve bu skill'ler kullanılabilir hale gelir, amaçları daha yüksek zararlar verebilmektir. Tactics warrior'lara daha düşük hasar alma ve arkadaslarını koruyabilmede yarasa da warrior'ların en büyük özellikleri rakibe daha çok hasar vermeye yarayan strength vasıflarıdır.

    Strength*: Her attribute derecesinde 1% armor penetration sağlar. Bunun dışında rakibe verdiğiniz hasarı arttırır.

    Swordsmanship: Kılıcınızın temel hasar değerini arttırır.

    Axe Mastery: Baltanızın temel hasar değerini arttırır.

    Hammer Mastery: Tokmağınızın temel hasar değerini arttırır.

    Tactics: Size ve dostlarınıza savaşta avantaj sağlayan shout ve stance'lerin etkisini güçlendirir.

    * Birincil mesleginiz warrior ise mevcuttur.


    Ranger
    --------------------------------------------------------------------------------

    Ranger'ların doğanın, çevrenin iyi veya kötü koşullarını avantajlarına çevirebilecek yetenekleri vardır. Doğayı rakibi engellemek üzere yönlendirebildikleri gibi dostlarına yardım amaçlı da kullanabilirler. Uzun menzilli savaşlardan hoşlanırlar, seçtikleri herhangi bir yayla özellikle köprü uçurum gibi yüksek bölgelerden çok etkili olurlar. Hayvanlara sadece ranger'lar hükmedebilir. Böylece onları yanlarında taşıyıp kendileriyle beraber savaşlara sokabilirler. Bunun yanısıra ranger'lar hayatta kalmalarını kolaylaştıracak bir takim skill'lerle kutsanmıştır.

    Expertise*: Bu vasıfta gelişmek saldırı, hazırlık ve tuzak skill'lerinin size daha az enerjiye mal olmasını sağlar.

    Beast Mastery: Bu vasıf hayvan dostlarınızın temel atak değerini arttırır ve onları hasarlardan korur.

    Marksmanship: Temel yay hasarınızı arttırır, yay skill'lerinde rakibe daha çok hasar vermenizi sağlar.

    Wilderness Survival: Defansif duruşunuzu (stance), hazırlıklarınızı ve tuzaklarınızı geliştirir.

    * Birincil mesleğiniz ranger ise mevcuttur.




    Monk
    --------------------------------------------------------------------------------

    Tanrıyla doğrudan temasa geçerler, bu dualarının karşılığını iyileştirme , koruma ve hatta düşmana hasar şeklinde alırlar. Monk'lar ikincil skill'leriyle beraber genelde ya dostlarını iyileştirmeyi ya da düşmanlarına hasar vermeyi seçerler. Divine Favour vasıfları dostları üzerinde kullandıkları yardım büyülerine ekstra güç katar. Öte yandan smiting prayers vasıfları rakiplerine holy damage vermelerini sağlar. Bu hasar şekli rakibin zırh değerini hesaba katmadan direk hasar verse de monk'ların temel özelliği hasar vermek değildir. Genelde düşmana hasar vermekten çok daha etkili olabilecekleri şeyi, yani dostlarını korumayı seçerler.

    Divine Favour*: Dostlarınıza attıgınız her yardım büyüsüne bonus healing sağlar. Bu büyülerin süresini ve etkisini arttırır.

    Healing Prayers: Kendinizi ve dostlarını iyileştirmek için kullandığınız büyülerin süresini ve etkisini arttırır.

    Smiting Prayers: Rakibe verdiğiniz hasarın süresini ve etkisini arttırır. Undead'lere karşı çok etkilidir.

    Protection Prayers: Kendinize ve arkadaşlarınıza attığınız koruma büyülerinin süresini ve etkisini arttırır.

    * Birincil mesleğiniz monk ise mevcuttur.


    Necromancer
    --------------------------------------------------------------------------------

    Karanlık hünerlerin efendileridir. Ölülerin ruhlarını ve hatta kendilerini çağırarak düşmana üstünlük ve dosta yardım sağlarlar. Canlarının bir kısmını feda ederek, üzerlerine lanet ve hastalık alarak bunları yapan rakiplerine büyük miktarda zarar verirler. Ölü düşmanları yÖnetip kendi yararlarına kullanırlar. Eşsiz bir özellikleri de düşmanlarının ölülerinden enerji emmeleri ve kendileri adına savaşan güçler oluşturmalarıdır. Lanetleri rakiplerinin üzerindeki zaman asiri pozitif etkili büyüleri ve iyileştirme büyülerini etkisiz hale getirmelerini sağlar. Metodlarının öldürücü etkilerine rağmen necromancer'lar hayatta kalabilmek için sabırlı ve disiplinli olmalıdır.

    Soul Reaping*: Bu vasıf etrafınızda bir yaratık öldüğünde sizin enerji kazanmanızı sağlar.

    Curses: Lanet (curse) skill'lerinizin süresini ve etkisini arttırır, bu skill'ler savaşlarda rakibinizin etkinliğini azaltırlar.

    Blood Magic: Bu vasıf rakibinizden can çalan becerilerinizin sürelerini ve etkisini arttırır.

    Death Magic: Rakibinize cold ve shadow hasar veren büyülerin sürelerini ve etkilerini arttırmasının yanısıra ölülerden çıkardıgınız minion'ların etkinliğini arttırır.

    * Birincil mesleğiniz necromancer ise mevcuttur.


    Mesmer
    --------------------------------------------------------------------------------

    Mesmer'ler ilüzyon ve kontrolün üstadlarıdır, rakiplerinin enerjilerini kendilerinin ve dostlarının avantajına kullanabilirler. Diğer mesleklerle eşleştiklerinde onlara çok büyük destek sağlarlar, rakiplerinin güçlerini onlara karşı kullanırlar ve gerçekliği düşmanlarını alt etmek ve dostlarını korumak için değiştirebilirler. Mesmer'lerin hızlı büyü atma özellikleri vardır ve bu onlara savaşlarda çok büyük avantaj sağlar. Hükmetme becerileri rakiplerinin skill'lerini ve güçlerini kontrol etmelerini sağlar. Eşsiz ilüzyon yetenekleri rakiplerini yavaşlatabilir, hareketlerini ve skill'lerini etkisiz hale getirebilir veya hayali hastalıklarla onların canlarını ve enerjilerini azaltabilir, aynı esnada dostlarının enerji ve canlarını arttırabilirler. Mesmer'ler kaba kuvvette başarılı olamasalar da rakiplerini şaşırtma, akıllarını yönetme ve enerji kaynaklarını emme kabiliyetleriyle bunu fazlasıyla telafi ederler.

    Fast Casting*: Büyü yapma hızınızı arttırır. Böylece daha az zamanda daha çok büyü ve etki sağlarsınız.

    Domination: Domination büyülerinin etkisini ve süresini arttırır, bunlar rakibinizin hareketlerini bozan büyülerdir.

    Illusion: İlüzyon büyülerinin etkisini ve süresini arttırır, bunlar rakibinizi aldatan, hareketlerini engelleyen ve büyü atmalarını önleyen büyülerdir.

    Inspiration: Rakibinizden enerji çalmanızı sağlayan inspiration büyülerinin süresini ve etkisini arttırır.

    * Birincil mesleğiniz mesmer ise mevcuttur.


    Elementalist
    --------------------------------------------------------------------------------

    Elementalist'ler toprak, hava, ateş ve su güçlerini kendi istekleri doğrultusunda kullanırlar. Tekil vuruşlarda en çok hasarı elementalist'ler verir. Toprak büyüleri genel olarak rakibinizin bulunduğu yerde deprem ve patlamalara yol açar, onları taşla kaplar veya dostlarınızı korur. Hava büyüleri rakibi yıldırımlarla yere düşürmenin dışında dostlarınızın rüzgar gibi koşmalarını da sağlayabilir. Ateş büyüleri alevlerle, ateş toplarıyla, lavlarla ve hatta meteorlarla rakibinizi kızartmanızı sağlar. Su büyüleri sis ve buz etkileriyle rakibinizi yavaşlatır, görüşlerini bozar, dostlarınızı korur ve düşmanlarınıza hasar vermenizi sağlar. Enerji dolduran skill'leri de vardır ve eğer birincil meslek olarak seçilmişse maksimum enerji değerlerini yükseltebilirler. Akıllı bir elementalist düşman tarafından çevrelenmekten kaçınsa da yine de elinin altında birkaç alan etkili büyü bulundurur.

    Energy Storage*: Kahramanınızın maksimum enerji değerini arttırır, enerji dolduran skill'lerinizi daha etkili hale getirir.

    Fire Magic: Ateş büyülerinizin etkisini ve süresini geliştirir, bunlar ateş hasarı veren ve alan etkili olabilecek büyülerdir.

    Water Magic: Su büyülerinizin etkisini ve süresini geliştirir, bunlar rakibinizi yavaşlatan büyülerdir.

    Earth Magic: Toprak büyülerinizin etkisini ve süresini geliştirir, bunlar sizi ve dostlarınızı korur veya rakibinize zırh degerlerini önemsemeyen hasarlar verir.

    Air Magic: Hava büyülerinizin etkisini ve süresini geliştirir, bunlar rakibinizin zırhını delen, kör olmalarını sağlayan veya onları yere düşüren büyülerdir.

    * Birincil mesleğiniz elementalist ise mevcuttur.


    daha ayrıntılı bilgi için burayı kullanabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kharadun -- 21 Eylül 2006; 10:06:22 >




  • güzel paylaşımlar
  • sagol
  • cok dand,ik bi oyun silkroadı tek gecerim
  • oyuna sadece bi kere şifre almak için para veriyoruz demi
  • ya bu oyun ogame gib mi silkroad gibi mi ve hangi siteden gircez söyler misiniz?
  • Ya arkadaşlar ben guild wars alacam oyunda görev yaparken tek başimizami oluyoruz yani wow daki gibi30 kişi gelip boss kesmek felan yok mu yani o zaman eğlenceli olan trafı varmı oyunun bide Bi aralar Matrix Online die bi oyun vardı o oyunda güzelmiş galiba....yani ben wow u kaçakta oynadım gayet ii saylırdıguild wars wow un kaçaği kadar eğlencelimi yani ondan bile altta olursa şaşarım ama işallah ii dir bu oyun ben de orjinal wowu almak istiyordum aama ailem almiyo deli oluyom aylık parası var diye hep..............ok kızıyom hayatım boyunca bir kere bile orj wow oynamadım felaket te kızıyom merak ediyom ama yinede edinemiyom bu oyunu




  • lol
  • ya biri cwp yazsın aylık para mı werioruz oyuna yoksa bi kerelik mi
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.