Şimdi Ara

Hiçten Hiç Çıkar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Sabah birden bire bir soru geldi aklıma. Ateizm öldükten sonra bir hiç olacağımızı söylüyor ancak şimdi biz öldükten sonra bir hiç olacaksak o zaman geldiğimiz yerde bir hiç ancak bu nasıl olur ? Yani yaratıcının olmadığı ve herşeyin bir hiç olduğu yerde oluşacak olan şey sadece bir hiçtir. Ancak tam tersi hiçten bir var çıkmış ortaya. Hemde koskoca bir var. İnsanları falan geçtim hiçten koskoca ve hala büyümeye devam eden bir evren çıkmış. Bu nasıl olur. Sorum bu. Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dostum iste buna hudus delili deniyor eger hiçlikten geliyor isek bizi varlık alemine çıkaracak bir vacibul vücud gerekli yani varlığı zorunlu ve ezeli olan

    Hudus Delili: Hudus, sonradan olma demektir. Hudusun en büyük delili değişmedir. Bir varlıkta değişme varsa, bu hareketin bir ilk noktası olacaktır. İşte o noktadan önce o şey varlık sahasına çıkmamıştı. Henüz yoklukta iken var olmayı kendi kendine irade edemeyeceğine ve buna güç yetiremeyeceğine göre, bu var oluş Allah’ın yaratmasıyla gerçekleşmiş demektir. Maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kâinatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi hadiseler, bu varlık aleminin bir başlangıcı olduğunu gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda hiç olmadığını söyleyen kim? Daha doğrusu varlık denilen şeyle hiçlik denilen şeyin farklı olduğunu söyleyen kim? Her şey sıfırdan ibarettir ve tüm yaşantımız aslında sıfır ile çarpım halindedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçten var çıkmaz, yoktan var, vardan yok çıkar. Hiçliğe onlarla bakmamalıyız. Bir örnek vardı sevdiğim, parmağımla ayı isaret ediyorum. Ayı gösteren parmağım ama ayla parmağımın benzer bir noktası yok, alakası yok. Hiçlik kelimesi de parmağımdan farksız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç dediğiniz şey nerede var. Uzayda yok çünkü. Uzayın en boş yeri bile hiçlikten ibaret değil.
    Benim düşüncem evrende hiçlik diye bir şey asla olmadı. Yani maddenin ezeli olduğunu düşünüyorum. Eeeee bigbang ne o zaman diyenlere de şunu hatırlatırım, bigbang şu anda bizim içinde bulunduğumuz evreni ve bildiğimiz maddeyi yaratmıştır. Bigbang öncesinde de madde muhtemelen vardı, hatta evrenin dışına çıkmak mümkün olsaydı orada da maddeye rastlardık.
    Yani kısaca hiçlik diye bir şey asla var olmadı. Madde ezelidir. Noldu tuhafiniza mi gittoli. E kardeşim allahin başlangıcının olmadığına inanıyorsunuz da maddenin başlangıcının olmadığına neden inanmıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Maddeciler, maddeye, o cansız, şuursuz ve iradesiz varlığa uluhiyet isnat etmelerinin saçmalığını, kendi iç âlemlerinde, çok iyi bildiklerinden, oyunlarını bir başka sahada sergilemeyi tercih ettiler. Maddenin ezelî oluğunu iddia etmeye başladılar. Bu, maddeye “İlâh” demenin bir başka şekliydi. Ama bunu bir felsefe olarak ileri sürdüler ve kendini adatmak isteyen gafillerden, oldukça taraftar da buldular.

    Nur Külliyatı'ndan bütün materyalistleri susturan bir hakikat dersini burada aktarmak isteriz:

    “Madde dedikleri şey ise; suret-i mütegayyire, hem de hareket-i zâile-i hâdiseden tecerrüd etmez. Demek hudûsu muhakkaktır.” (Muhakemat)
    Hudus, bir şeyin sonradan meydana gelmesi; bir başka ifadeyle, bir şeyin evvelinin olması demektir. Hadis, ise evveli olan şeye deniliyor.

    Maddenin hudusu, yani sonradan var edilmesi muhakkaktır, çünkü suret değiştiriyor ve hareket ediyor. Bir hareketi bir başkası takip ediyor. Bu ikinci hareketle, birinci hareket ortadan kaybolmuş oluyor.

    Yukarıdaki hakikat dersinde, maddenin sıfatlarının hâdis olduğu ortaya konuldu. Hareket hadistir, bir hareketin yok olması ve yerine bir başkasının gelmesi her iki hareketin de hadis olduğunu gösteriyor. Buna göre madde bu hadis sıfatları taşıdığından, kendisinin de hadis olması icap eder. Zira hadis sıfatlar ancak hâdis olan bir varlıkta bulunabilir. Bu son hüküm “hudusu muhakkaktır" ibaresiyle net biçimde ortaya konulmuş.

    Aynı şeyi suret için de söyleyebiliriz. Madde, suret yani şekil değiştirdiğine göre, önceki şekli de sonradan takındığı suret de hâdistir. Hâdis bir sıfatı taşıyanın kendisi ezelî olamaz, o da hâdistir, sonradan yaratılmıştır, mahlûktur.

    Başta da kısaca değindiğimiz gibi, maddenin ezeli olduğu iddiası maddecilerin ve materyalistlerin kendi batıl davalarını ispat edememelerinden doğmuştur.

    Bir cam kâseyi düşünelim: “Onun aslı olan cam, kâse hâlini nasıl aldı?” sorusuna bir materyalistin verecek cevabı yoktur.

    Bir de camın imâl edilmesi var. Camın aslı kum, kireç ve soda maddeleri. Bunlar bir işlemden geçerek cam hâlini alıyorlar. Bu sonucun arkasında bir ilim, bir kudret, bir irade yatıyor. Yoksa bu maddelerin cam olmaya ne ihtiyaçları var ki, böyle uzun ve çileli bir yola kendiliklerinden girsinler. Bu bir terbiye meselesidir.

    İşte, şu kâinat sarayı da cansız elementlerle yapıldı. Ama kâinat ilk noktadan itibaren durmadan yol aldı, büyüdü, gelişti, yayıldı, değişti. Ve sonunda bu gün gördüğümüz hâlini aldı. Bütün bu faydalı ve hikmetli işler cansız maddelere verilemeyeceğine göre, onları büyüten, değiştiren ve geliştiren biri var.

    Dünün tuğlaları bugün ev olmuşsa, dünün mürekkebi şimdi kitap olarak karşımıza çıkmışsa, dünün hareketsiz maddeleri bu gün bir taksi yahut uçak hâline gelmişse, biraz düşünmek ve bu gelişme ve değişmelerin onların yapılmasında kullanılan maddenin ezeli oluşuyla açıklamak aklen mümkün değildir. Ama kendini aldatmak isteyenleri böyle bir vehim doyurabilmektedir.


    Şimdi hemen dersiniz ''o zaman Allah'ı kim yarattı?'' diye ona da bir alıntı ile cevap verelim.


    quote:


    Bütün mahlûkat, yaratıp fakat yaratılmayan bir Zât-ı Zülcelâlin kudretiyle "yokluk karanlıklarından ziyadâr varlık âlemine" getirilmişlerdir.
    Dünyamız ışığı nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Ay ışığını nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Merih, Jüpiter v.s. gibi gezegenler ışığını nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Peki, Güneş ışığını nereden almaktadır?
    Güneş ışığını başka bir yıldızdan almaz. Bizatihi kendisi ışık neşredicisi durumundadır.

    Demek ki: Dünya'nın, Ay'ın, diğer gezegenlerin ışığını Güneş'ten alması Güneş'in ışığını başka bir yerden almasını gerektirmiyor. Aynen bu misâl gibi, Allah'ın (C.C.) bütün varlıkları yaratmış olması, yaratılmasını gerektirmemektedir.

    Netice

    İnancımıza mutlaka bir sebep arayan materyaliste vereceğimiz en kısa cevap şu olacaktır:

    "Şunun veya bunun için, şundan veya bundan dolayı değil, aslında ALLAH VAR OLDUĞU İÇİN İNANIYORUZ..."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semender96 -- 17 Ağustos 2016; 23:46:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    quote:

    Maddeciler, maddeye, o cansız, şuursuz ve iradesiz varlığa uluhiyet isnat etmelerinin saçmalığını, kendi iç âlemlerinde, çok iyi bildiklerinden, oyunlarını bir başka sahada sergilemeyi tercih ettiler. Maddenin ezelî oluğunu iddia etmeye başladılar. Bu, maddeye “İlâh” demenin bir başka şekliydi. Ama bunu bir felsefe olarak ileri sürdüler ve kendini adatmak isteyen gafillerden, oldukça taraftar da buldular.

    Nur Külliyatı'ndan bütün materyalistleri susturan bir hakikat dersini burada aktarmak isteriz:

    “Madde dedikleri şey ise; suret-i mütegayyire, hem de hareket-i zâile-i hâdiseden tecerrüd etmez. Demek hudûsu muhakkaktır.” (Muhakemat)
    Hudus, bir şeyin sonradan meydana gelmesi; bir başka ifadeyle, bir şeyin evvelinin olması demektir. Hadis, ise evveli olan şeye deniliyor.

    Maddenin hudusu, yani sonradan var edilmesi muhakkaktır, çünkü suret değiştiriyor ve hareket ediyor. Bir hareketi bir başkası takip ediyor. Bu ikinci hareketle, birinci hareket ortadan kaybolmuş oluyor.

    Yukarıdaki hakikat dersinde, maddenin sıfatlarının hâdis olduğu ortaya konuldu. Hareket hadistir, bir hareketin yok olması ve yerine bir başkasının gelmesi her iki hareketin de hadis olduğunu gösteriyor. Buna göre madde bu hadis sıfatları taşıdığından, kendisinin de hadis olması icap eder. Zira hadis sıfatlar ancak hâdis olan bir varlıkta bulunabilir. Bu son hüküm “hudusu muhakkaktır" ibaresiyle net biçimde ortaya konulmuş.

    Aynı şeyi suret için de söyleyebiliriz. Madde, suret yani şekil değiştirdiğine göre, önceki şekli de sonradan takındığı suret de hâdistir. Hâdis bir sıfatı taşıyanın kendisi ezelî olamaz, o da hâdistir, sonradan yaratılmıştır, mahlûktur.

    Başta da kısaca değindiğimiz gibi, maddenin ezeli olduğu iddiası maddecilerin ve materyalistlerin kendi batıl davalarını ispat edememelerinden doğmuştur.

    Bir cam kâseyi düşünelim: “Onun aslı olan cam, kâse hâlini nasıl aldı?” sorusuna bir materyalistin verecek cevabı yoktur.

    Bir de camın imâl edilmesi var. Camın aslı kum, kireç ve soda maddeleri. Bunlar bir işlemden geçerek cam hâlini alıyorlar. Bu sonucun arkasında bir ilim, bir kudret, bir irade yatıyor. Yoksa bu maddelerin cam olmaya ne ihtiyaçları var ki, böyle uzun ve çileli bir yola kendiliklerinden girsinler. Bu bir terbiye meselesidir.

    İşte, şu kâinat sarayı da cansız elementlerle yapıldı. Ama kâinat ilk noktadan itibaren durmadan yol aldı, büyüdü, gelişti, yayıldı, değişti. Ve sonunda bu gün gördüğümüz hâlini aldı. Bütün bu faydalı ve hikmetli işler cansız maddelere verilemeyeceğine göre, onları büyüten, değiştiren ve geliştiren biri var.

    Dünün tuğlaları bugün ev olmuşsa, dünün mürekkebi şimdi kitap olarak karşımıza çıkmışsa, dünün hareketsiz maddeleri bu gün bir taksi yahut uçak hâline gelmişse, biraz düşünmek ve bu gelişme ve değişmelerin onların yapılmasında kullanılan maddenin ezeli oluşuyla açıklamak aklen mümkün değildir. Ama kendini aldatmak isteyenleri böyle bir vehim doyurabilmektedir.


    Şimdi hemen dersiniz ''o zaman Allah'ı kim yarattı?'' diye ona da bir alıntı ile cevap verelim.


    quote:


    Bütün mahlûkat, yaratıp fakat yaratılmayan bir Zât-ı Zülcelâlin kudretiyle "yokluk karanlıklarından ziyadâr varlık âlemine" getirilmişlerdir.
    Dünyamız ışığı nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Ay ışığını nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Merih, Jüpiter v.s. gibi gezegenler ışığını nereden almaktadır?
    — Güneş'ten.
    Peki, Güneş ışığını nereden almaktadır?
    Güneş ışığını başka bir yıldızdan almaz. Bizatihi kendisi ışık neşredicisi durumundadır.

    Demek ki: Dünya'nın, Ay'ın, diğer gezegenlerin ışığını Güneş'ten alması Güneş'in ışığını başka bir yerden almasını gerektirmiyor. Aynen bu misâl gibi, Allah'ın (C.C.) bütün varlıkları yaratmış olması, yaratılmasını gerektirmemektedir.

    Netice

    İnancımıza mutlaka bir sebep arayan materyaliste vereceğimiz en kısa cevap şu olacaktır:

    "Şunun veya bunun için, şundan veya bundan dolayı değil, aslında ALLAH VAR OLDUĞU İÇİN İNANIYORUZ..."




    Nur kulliyatı kimi susturmuş ya. Dalga mı geçiyorsun. Nur kulliyatı anca çocukları ve cahilleri kandırabilir.
    Cam Kase örneğini vermiş said nursi. Zaten bunların en büyük ayak oyunu budur.
    Alakasız konulara alakasız örnekler vererek, benzetmeler yaparak olayları basite indirgemek. Kase ile mi kanıtlıcaksın allahın varlığını.
    Sen bana evrende doğal yollarla oluşmuş bir tane kase göster ben de müslüman olayım.

    Dünya ışığını güneşten alıyor, güneş ise ışığını kendinden alıyor o zaman allah vardır öyle mi? Mantığa bak.
    O zaman şöyle diyelim,
    Dünya ışığını güneşten alıyor, güneş ise ışığını hidrojenden alıyor o zaman allah yoktur.

    Biz sıcaklığımızı sobadan alıyoruz, soba ise kendinden alıyor, o zaman allah vardır. Hmmm bu benzetme tam olmadı.
    Biz sıcaklığımızı sobadan alıyoruz, soba ise sıcaklığını odundan alıyor o zaman allah bir ağaçtır. :)))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: J.Valjean

    Şu anda hiç olmadığını söyleyen kim? Daha doğrusu varlık denilen şeyle hiçlik denilen şeyin farklı olduğunu söyleyen kim? Her şey sıfırdan ibarettir ve tüm yaşantımız aslında sıfır ile çarpım halindedir.

    sonsuz diye bişi de var 0. sonsuz da belirsizlik belirtir

    bunu 0 bölü 0 belir sizline döniştürüp l hospital uygulaya biliriz
  • Teşbihlerin içinde kaybolacaksanız ben ne yapayım onlar anlamayı kolaylaştırmak için var siz onlara takılırsanız Said Nursi ne yapsın.
  • Evrenin dışına çıkınca maddeye rastlayacağını nasıl bilebilirsin? Bilmeyi bırak nasıl tahmin edebiliyosun böyle bişeyi? Big bang öncesinde maddenin olması da tamamen bir varsayım. Big Bang in ortaya çıktığı küçük maddeler bütününden başka nasıl madde oluyor?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LePortaBim

    Evrenin dışına çıkınca maddeye rastlayacağını nasıl bilebilirsin? Bilmeyi bırak nasıl tahmin edebiliyosun böyle bişeyi? Big bang öncesinde maddenin olması da tamamen bir varsayım. Big Bang in ortaya çıktığı küçük maddeler bütününden başka nasıl madde oluyor?

    Zaten öyle olduğunu düşünüyorum dedim. Varsayım olarak söyledim. Yalnız şöyle bir gerçek var. Bazen en karmaşık problemlerin cevabı çok basit olabiliyor.
    Benim düşüncem şu. Maddeyi yok etmek imkansızdır. Yani madde ebedidir. Madde ebedi olabiliyorsa neden ezeli olamasın.
    Uzayın her noktasında mutlaka bir madde veya enerji varsa, evrenin başlangıcında neden madde ve enerji olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07

    Hiç dediğiniz şey nerede var. Uzayda yok çünkü. Uzayın en boş yeri bile hiçlikten ibaret değil.
    Benim düşüncem evrende hiçlik diye bir şey asla olmadı. Yani maddenin ezeli olduğunu düşünüyorum. Eeeee bigbang ne o zaman diyenlere de şunu hatırlatırım, bigbang şu anda bizim içinde bulunduğumuz evreni ve bildiğimiz maddeyi yaratmıştır. Bigbang öncesinde de madde muhtemelen vardı, hatta evrenin dışına çıkmak mümkün olsaydı orada da maddeye rastlardık.
    Yani kısaca hiçlik diye bir şey asla var olmadı. Madde ezelidir. Noldu tuhafiniza mi gittoli. E kardeşim allahin başlangıcının olmadığına inanıyorsunuz da maddenin başlangıcının olmadığına neden inanmıyorsunuz.

    Big bang öncesinde madde mi vardı Dostum big bang ile fizik oluşmuştur bildiğin fizik.4 temel kuvvet, doğal olarak madde big bang ile oluşmuştur.Ve big bange sebep olan birşeyin 'fizik dışı' olması zorunluluğu vardır.
    Siz her şart altında bilimsel verilere göre konuşanlar (göyaaa) neden bu tarz 'hiçbir' delili olmayan varsayımlara göre inançlarınızı şekillendiriyorsunuz? (tanıdık geldi mi?)

    Evrenin dışına çıkmak mevzusu zaten baya enterasanmış oraya girmiyorum bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E57029DB9 -- 23 Ağustos 2016; 16:31:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IntelligentDesign

    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07

    Hiç dediğiniz şey nerede var. Uzayda yok çünkü. Uzayın en boş yeri bile hiçlikten ibaret değil.
    Benim düşüncem evrende hiçlik diye bir şey asla olmadı. Yani maddenin ezeli olduğunu düşünüyorum. Eeeee bigbang ne o zaman diyenlere de şunu hatırlatırım, bigbang şu anda bizim içinde bulunduğumuz evreni ve bildiğimiz maddeyi yaratmıştır. Bigbang öncesinde de madde muhtemelen vardı, hatta evrenin dışına çıkmak mümkün olsaydı orada da maddeye rastlardık.
    Yani kısaca hiçlik diye bir şey asla var olmadı. Madde ezelidir. Noldu tuhafiniza mi gittoli. E kardeşim allahin başlangıcının olmadığına inanıyorsunuz da maddenin başlangıcının olmadığına neden inanmıyorsunuz.

    Big bang öncesinde madde mi vardı Dostum big bang ile fizik oluşmuştur bildiğin fizik.4 temel kuvvet, doğal olarak madde big bang ile oluşmuştur.Ve big bange sebep olan birşeyin 'fizik dışı' olması zorunluluğu vardır.
    Siz her şart altında bilimsel verilere göre konuşanlar (göyaaa) neden bu tarz 'hiçbir' delili olmayan varsayımlara göre inançlarınızı şekillendiriyorsunuz? (tanıdık geldi mi?)

    Evrenin dışına çıkmak mevzusu zaten baya enterasanmış oraya girmiyorum bile

    Okuduğunu anlamıyor musun, tipin mi öyle gösteriyor.
    Madde bigbangle var olmadı, bildiğimiz, tanıdığımız manada madde bigbangde var oldu.
    Fizik kanunları bigbangde oluşmadı, bildiğimiz manada fizik kanunları bigbang de oluştu.
    Evrenin dışına çikabilseydik diyorum zaten. Ben de biliyorum imkansız olduğunu. Gerçi sicim teorisine göre imkansız değil.

    Bu yazdıklarımı oku, düşün, sindirimden geçir. Sonra gel tartışalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu bigbange sebep olan şeyin fizik dışı olma zorunluluğu var iddianın temeli nedir bu arada. Onu da bir yazıver.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07


    quote:

    Orijinalden alıntı: IntelligentDesign

    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07

    Hiç dediğiniz şey nerede var. Uzayda yok çünkü. Uzayın en boş yeri bile hiçlikten ibaret değil.
    Benim düşüncem evrende hiçlik diye bir şey asla olmadı. Yani maddenin ezeli olduğunu düşünüyorum. Eeeee bigbang ne o zaman diyenlere de şunu hatırlatırım, bigbang şu anda bizim içinde bulunduğumuz evreni ve bildiğimiz maddeyi yaratmıştır. Bigbang öncesinde de madde muhtemelen vardı, hatta evrenin dışına çıkmak mümkün olsaydı orada da maddeye rastlardık.
    Yani kısaca hiçlik diye bir şey asla var olmadı. Madde ezelidir. Noldu tuhafiniza mi gittoli. E kardeşim allahin başlangıcının olmadığına inanıyorsunuz da maddenin başlangıcının olmadığına neden inanmıyorsunuz.

    Big bang öncesinde madde mi vardı Dostum big bang ile fizik oluşmuştur bildiğin fizik.4 temel kuvvet, doğal olarak madde big bang ile oluşmuştur.Ve big bange sebep olan birşeyin 'fizik dışı' olması zorunluluğu vardır.
    Siz her şart altında bilimsel verilere göre konuşanlar (göyaaa) neden bu tarz 'hiçbir' delili olmayan varsayımlara göre inançlarınızı şekillendiriyorsunuz? (tanıdık geldi mi?)

    Evrenin dışına çıkmak mevzusu zaten baya enterasanmış oraya girmiyorum bile

    Okuduğunu anlamıyor musun, tipin mi öyle gösteriyor.
    Madde bigbangle var olmadı, bildiğimiz, tanıdığımız manada madde bigbangde var oldu.
    Fizik kanunları bigbangde oluşmadı, bildiğimiz manada fizik kanunları bigbang de oluştu.
    Evrenin dışına çikabilseydik diyorum zaten. Ben de biliyorum imkansız olduğunu. Gerçi sicim teorisine göre imkansız değil.

    Bu yazdıklarımı oku, düşün, sindirimden geçir. Sonra gel tartışalım.

    Kardeş bilmediğin başka 'madde' 'fizik kanunları' falan var sanırım birkaç tane örnek verir misin? Olduğuna çok eminsin de merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07

    Şu bigbange sebep olan şeyin fizik dışı olma zorunluluğu var iddianın temeli nedir bu arada. Onu da bir yazıver.

    Basit bir akıl yürütme ile? Big Bangle 'fizik' oluşuyorsa Big bangten önce fizik olmadığı için big bange sebep olan fizik dışı olduğunu söyleyebiliriz.(bildiğimiz tarzdaki fizik dışı )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07


    quote:

    Orijinalden alıntı: LePortaBim

    Evrenin dışına çıkınca maddeye rastlayacağını nasıl bilebilirsin? Bilmeyi bırak nasıl tahmin edebiliyosun böyle bişeyi? Big bang öncesinde maddenin olması da tamamen bir varsayım. Big Bang in ortaya çıktığı küçük maddeler bütününden başka nasıl madde oluyor?

    Zaten öyle olduğunu düşünüyorum dedim. Varsayım olarak söyledim. Yalnız şöyle bir gerçek var. Bazen en karmaşık problemlerin cevabı çok basit olabiliyor.
    Benim düşüncem şu. Maddeyi yok etmek imkansızdır. Yani madde ebedidir. Madde ebedi olabiliyorsa neden ezeli olamasın.
    Uzayın her noktasında mutlaka bir madde veya enerji varsa, evrenin başlangıcında neden madde ve enerji olmasın.

    Dostum öyle olduğunu düşünüyorsun da, neye dayanarak? Başkası ben mucizelere dinlere inanıyorum diyince o kişiyi rasyonel olmamakla suçlayıp kıyameti koparıyorsunuz (Bu lafım sana değil). Maddenin yok edilemeyeceği kuralı bizim evrenimiz için geçerlidir. Evrenin dışında böyle bir kuralın geçerli olabileceğini iddia etmek için her hangi bir gerekçemiz yoktur. Bildiğimiz evreni Big Bang oluşturduğu için, koyduğumuz yasalar da ancak Big Bang in sonrasında oluşmuş bildiğimiz evrende geçerli olabilir. Kaldı ki bir şeyin ebediyetine bakarak o şeyin ezeli olduğu sonucu çıkarılamaz. Evrenin başlangıcı madde ile oluştu zaten. Maddeden evren oluştu. Ancak evreni oluşturan maddenin ebedi ya da ezeli olduğunu söyleyemeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IntelligentDesign

    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07

    Şu bigbange sebep olan şeyin fizik dışı olma zorunluluğu var iddianın temeli nedir bu arada. Onu da bir yazıver.

    Basit bir akıl yürütme ile? Big Bangle 'fizik' oluşuyorsa Big bangten önce fizik olmadığı için big bange sebep olan fizik dışı olduğunu söyleyebiliriz.(bildiğimiz tarzdaki fizik dışı )

    Kuantum fiziği mesela, fizik dışı mıdır. Çünkü bildiğiniz manada fizik kurallarına pek uymuyor. Ayrıca bildiğimiz manada fizik diyerek de beni güldürmeyin, henüz fiziğin bütün sınırlarına ulaştık mı da bir şeyin fizik dışı mı yoksa içi mi olduğu konusunda ahkam kesiyorsunuz. Bigbang kuantum ölçeğinde gerçekleşti. Kuantum kanunlarını henüz tam olarak algılamaktan uzağız. O yüzden şu an için bigbang in nasıl oluştuğunu bilmiyoruz.
    Bildiğimiz bir şey var. Bu evrende gozlemleyebildigimiz her şey sebep sonuç ilişkisi içerisinde oluyor. O zaman henüz gozlemleyemedigimiz şeylerin de sebep sonuç ilişkisi içerisinde gerçekleşmesini beklemek gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şunu artık kavrayın arkadaşım,
    Ateizm, Sadece tanrının var olmadığını söyler.
    Ölünce hiç olacağımızı değil. Ateizm bir din değildir!
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    Allah'tan din değil.Din olmamasına rağmen bu kadar çok takip edeni var.Din olsa kim bilir ne olurdu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.