Şimdi Ara

İlk oyunum yayında: BreakBoard - Platform Yerine Çizgilerin Kullanıldığı Tuğla Kırma Oyunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar herkese. Android için platform yerine çizim mekaniklerinin kullanıldığı bir tuğla kırma oyunu yaptım. Deneyip görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim.


    Oyun reklam içermiyor.


    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ArgentoGames.BreakBoard






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phoqkhan -- 15 Ekim 2020; 13:50:2 >



  • Elektrik - Elektronik muhendisligi mezunuyum. yani orjinal olarak yazilimci degilim ama iş hayatı son yıllarda yolumu yazılım tarafına düşürdü. Ben de uzun zamandır oyun geliştirmek istiyordum hazır işte C# kullanmak zorunda olduğum bir projede çalışınca Unity öğrenmeye başlayayım dedim. Unity'de de C# kullanıldığı için normal işime de katkısı oldu bu sürecin zaten.


    Yukarda yazdığım gibi elektrik - elektronik (EE) mühendisiyim yüksek lisansım da var ama hep EE mühendisliği üzerine bunlar. Yazılım konusunda okuldaki temel dersler (EE mühendisliğinde çok detaylı yazılım konuları anlatılmaz temel yazılım bilgilerinin verildiği dersler vardır) dışında bir eğitimim, oyun geliştirme anlamında ise hiçbir eğitimim yok. Muhtemelen burdaki çoğu insan gibi çocukluktan beri bilgisayar oyunlarıyla iç içeyim. Ordan gelen bi iyi oyun nasıl olmalı iç güdüm var sadece. Ama bu süreçte youtubedan video falan izleyerek "Game Design" konusunda da daha bilgili hale gelmeye çalıştım.


    Kullandığım programlar:

    Oyun Motoru: Unity (Eğer 2D oyunlar yapmak istiyorsanız gerçekten iyi ve bir sorunla karşılaştığınızda kullanan çok oldugu için sorunun çözümünü bulmak da kolay oluyor. 3D için Unreal Engine öneriliyor daha çok ama başlangıçta Unity de kullanılabilir. Unreal Engine C++, Unity C# kullanır. Yeni başlayan biri için C# öğrenmek daha kolaydır.)


    Çizim programları: Sketchbook ve GIMP (Bunların ikisi de bedava. Benim gibi temel şeyler yapacak kişiler için de o temel fonksiyonları öğrenmek çok zor değil. Daha basit şeyler için Sketchbook'u biraz daha komplike işler için GIMP'i kullandım.)


    Ses Programı: Audacity (Bu da bedava ve iyi bir ses düzenleme programı. Biraz fazla özelliği var bunu öğrenmeye çok uğraşmadım açıkçası genelde sadece sesleri kesip - biçmek ve basit efektler vermek için kullandım. Oyun da ses anlamında çok iç açıcı bir oyun değil zaten ama mobil oyunlarda ses çoğu zaman geri planda kalıyor zaten çünkü çoğu insan şarkı dinliyor oyun oynarken açıp oyunun sesini dinlemiyorlar o yüzden ben de çok fazla zaman harcamadım bu konuda.)


    Planlama Programı: Ben evdeki not defterimi kullandım ama online bir planlayıcı kullanmak iyi olur aklınıza gelen yeni şeyleri not almak ve görevlerinizin çetelesini tutmak için falan. Trello falan kullanılabilir bunun için de.


    Versiyon Kontrol: Github (Bu aşırı önemli bir yazılım projesi kesinlikle versiyon kontrolsüz yapılmamalı. Ben Github'tan memnunum alternatifleri de var onlara da bakılabilir ama versiyon kontrolsüz olmaz!)


    Ne kadar sürdüğünü açıkçası pek bilmiyorum ama tahmin etmem gerekirse 150 - 160 saat diyeceğim. 2020'nin başında başladım ve o zaman bugüne canım ne zaman isterse o zaman uğraştım bu oyunla. Tamamen bir hobi projesi. Bazı zamanlar her akşam bişeyler yaptım, bazen haftalarca bakmadığım oldu falan o yüzden tam süreyi bilmiyorum ama dediğim gibi muhtemelen 150 - 160 saattir. Unity'i hiç bilmemem, oyunun özgün mekaniklere sahip olması ve bu mekaniklerin üzerine düşünülüp düzgünce hayata geçirilmesinin gerekmesi ve artistik yeteneklerimin de çok olmaması bu kadar uzun sürmesine neden oldu.


    Mağazaya koymak gerçekten çileli bir süreç. Bir sürü doldurmanız gereken şey olduğu için sıkıldım açıkçası ama bu kısmı geçiyorum yani oyununuzu yaptıktan sonra bu çekilecek mecburen yapacak bir şey yok. Mağazaya koymak zorlanılan bir süreç değil de sıkıcı bir süreç.


    En çok zorlandığım kısım oyunun sanatsal kısmı oldu. Bu kısım en önemli kısım oyundaki. Oyun piyasasında çalışan arkadaşlarımın da söylediği şey bu. Oyunun grafikleri oyununuzun en önemli kısmı ve benim bu konuda pek bir yeteneğim olmadığı için benim için gerçekten zorlayıcı oldu. Aklıma güzel fikirler gelmesine rağmen bunları çizip animasyonlarını yapamayacağım için şimdilik kenara koymak durumunda kaldım. Elinizde bir bütçe varsa bunu sanatçıya ayırıp güzel bir görselliğe sahip olmak önemli. Ben elimden geleni yaptım oyun boyunca tutarlı ve yine kendine özgü bir sanatsal çizgide olmaya çalıştım ama dediğim gibi çizim yeteneğiniz yoksa bir yere kadar :D Dikkat ederseniz oyunda genelde geometrik şekil tabanlı elemanlar var yani mesela videoda görülen boss elmas şekli diyebileceğimiz köşeli ve düz bir yapıya sahip. Eğer sanatsal anlamda yetenekli değilseniz düz çizgiler ve yuvarlaklardan falan oluşan yani böyle elinize kalem alıp çizeceğiniz değil de çizim programlarındaki hazır geometrik şekilleri kes, biç, birleştir falan yapabileceğiniz elemanlar yaratıp onlar üzerinden giderseniz kendiniz de fena olmayan elemanlar yapabilir ve yeteneksizliğinizin belli olma oranını biraz düşürebilirsiniz :D flaticon.com gibi sitelerden de ikonlar bulup bunları da kullanabilirsiniz kendiniz çizmek yerine. Mesela power-uplardaki ikonların hepsi hazır ikonların gereksiz yerlerini atıp editleyerek falan oluşturduğum şeyler. Böyle kolaylıklar kullanılabilir yani.


    Uzun bir cevap oldu biraz kusura bakmayın. Oyun geliştirme sektörü düşünüyorsanız ilerde Bilgisayar Mühendisliği okuyun ve öğrenciliğiniz boyunca oyun projeleri yapmaya çalışın. Mezun olduğunuzda yayınlanmış oyun projelerinizin olması sizi baya öne geçirecektir. Tabii hiç üniversiteye gitmeden kendi çabalarınızla bu işlerle uğraşıp yine piyasaya girmeye çalışabilirsiniz ama ben ilerde daha yukarılara çıkabilmek için diploma gerekebileceğini düşünenlerden olduğum için Bilgisayar müh. okuyup diploma almanızı öneririm kesinlikle ama dediğim gibi sadece diploma değil boş zamanlarda oyun projeleri yapmak da çok önemli. Diğer yandan projeleri de çok büyük seçmemek gerekiyor çünkü BreakBoard gibi basit denebilecek bir oyunu bile yapmak uzun ve zahmetli bir süreç. Bir süre sonra tükenip, sıkılıp projeyi bırakmamak için gerçekçi ve bitirilebilir bir proje seçip onun üzerine çalışmak gerekiyor. Başka sorularınız olursa onları da cevaplamaya çalışırım. Iyı günler.

  • Gerçekten hoş duruyor, eline sağlık.

  • Fulton F kullanıcısına yanıt

    Tesekkur ederim.

  • Elinize sağlık bence gayet başarılı. Tanıtım için herhangi bir reklam verdiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takami59 kullanıcısına yanıt

    Tesekkur ederim. Yok maalesef oyun tamamen hobi projem oldugu ve bir butcem olmadigi icin reklam falan veremedim. Boyle forumda falan insanlara ulastirmaya calisiyorum :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phoqkhan -- 16 Ekim 2020; 11:55:37 >
  • phoqkhan kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam :) Bir kaç sorum olacak eminim bu işe gönül veren arkadaslar da merak ediyordur. Normalde mesleğiniz yazılımla mi alakali? Eğitim aldınız mi hiç? Hangi programlari kullandiniz? Ne kadar sürdü son hale getirmek? Ozellikle projeye başladığınız ve magazaya koydugunuz zamanlar da dahil en çok nerede zorlandiniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takami59 kullanıcısına yanıt

    Elektrik - Elektronik muhendisligi mezunuyum. yani orjinal olarak yazilimci degilim ama iş hayatı son yıllarda yolumu yazılım tarafına düşürdü. Ben de uzun zamandır oyun geliştirmek istiyordum hazır işte C# kullanmak zorunda olduğum bir projede çalışınca Unity öğrenmeye başlayayım dedim. Unity'de de C# kullanıldığı için normal işime de katkısı oldu bu sürecin zaten.


    Yukarda yazdığım gibi elektrik - elektronik (EE) mühendisiyim yüksek lisansım da var ama hep EE mühendisliği üzerine bunlar. Yazılım konusunda okuldaki temel dersler (EE mühendisliğinde çok detaylı yazılım konuları anlatılmaz temel yazılım bilgilerinin verildiği dersler vardır) dışında bir eğitimim, oyun geliştirme anlamında ise hiçbir eğitimim yok. Muhtemelen burdaki çoğu insan gibi çocukluktan beri bilgisayar oyunlarıyla iç içeyim. Ordan gelen bi iyi oyun nasıl olmalı iç güdüm var sadece. Ama bu süreçte youtubedan video falan izleyerek "Game Design" konusunda da daha bilgili hale gelmeye çalıştım.


    Kullandığım programlar:

    Oyun Motoru: Unity (Eğer 2D oyunlar yapmak istiyorsanız gerçekten iyi ve bir sorunla karşılaştığınızda kullanan çok oldugu için sorunun çözümünü bulmak da kolay oluyor. 3D için Unreal Engine öneriliyor daha çok ama başlangıçta Unity de kullanılabilir. Unreal Engine C++, Unity C# kullanır. Yeni başlayan biri için C# öğrenmek daha kolaydır.)


    Çizim programları: Sketchbook ve GIMP (Bunların ikisi de bedava. Benim gibi temel şeyler yapacak kişiler için de o temel fonksiyonları öğrenmek çok zor değil. Daha basit şeyler için Sketchbook'u biraz daha komplike işler için GIMP'i kullandım.)


    Ses Programı: Audacity (Bu da bedava ve iyi bir ses düzenleme programı. Biraz fazla özelliği var bunu öğrenmeye çok uğraşmadım açıkçası genelde sadece sesleri kesip - biçmek ve basit efektler vermek için kullandım. Oyun da ses anlamında çok iç açıcı bir oyun değil zaten ama mobil oyunlarda ses çoğu zaman geri planda kalıyor zaten çünkü çoğu insan şarkı dinliyor oyun oynarken açıp oyunun sesini dinlemiyorlar o yüzden ben de çok fazla zaman harcamadım bu konuda.)


    Planlama Programı: Ben evdeki not defterimi kullandım ama online bir planlayıcı kullanmak iyi olur aklınıza gelen yeni şeyleri not almak ve görevlerinizin çetelesini tutmak için falan. Trello falan kullanılabilir bunun için de.


    Versiyon Kontrol: Github (Bu aşırı önemli bir yazılım projesi kesinlikle versiyon kontrolsüz yapılmamalı. Ben Github'tan memnunum alternatifleri de var onlara da bakılabilir ama versiyon kontrolsüz olmaz!)


    Ne kadar sürdüğünü açıkçası pek bilmiyorum ama tahmin etmem gerekirse 150 - 160 saat diyeceğim. 2020'nin başında başladım ve o zaman bugüne canım ne zaman isterse o zaman uğraştım bu oyunla. Tamamen bir hobi projesi. Bazı zamanlar her akşam bişeyler yaptım, bazen haftalarca bakmadığım oldu falan o yüzden tam süreyi bilmiyorum ama dediğim gibi muhtemelen 150 - 160 saattir. Unity'i hiç bilmemem, oyunun özgün mekaniklere sahip olması ve bu mekaniklerin üzerine düşünülüp düzgünce hayata geçirilmesinin gerekmesi ve artistik yeteneklerimin de çok olmaması bu kadar uzun sürmesine neden oldu.


    Mağazaya koymak gerçekten çileli bir süreç. Bir sürü doldurmanız gereken şey olduğu için sıkıldım açıkçası ama bu kısmı geçiyorum yani oyununuzu yaptıktan sonra bu çekilecek mecburen yapacak bir şey yok. Mağazaya koymak zorlanılan bir süreç değil de sıkıcı bir süreç.


    En çok zorlandığım kısım oyunun sanatsal kısmı oldu. Bu kısım en önemli kısım oyundaki. Oyun piyasasında çalışan arkadaşlarımın da söylediği şey bu. Oyunun grafikleri oyununuzun en önemli kısmı ve benim bu konuda pek bir yeteneğim olmadığı için benim için gerçekten zorlayıcı oldu. Aklıma güzel fikirler gelmesine rağmen bunları çizip animasyonlarını yapamayacağım için şimdilik kenara koymak durumunda kaldım. Elinizde bir bütçe varsa bunu sanatçıya ayırıp güzel bir görselliğe sahip olmak önemli. Ben elimden geleni yaptım oyun boyunca tutarlı ve yine kendine özgü bir sanatsal çizgide olmaya çalıştım ama dediğim gibi çizim yeteneğiniz yoksa bir yere kadar :D Dikkat ederseniz oyunda genelde geometrik şekil tabanlı elemanlar var yani mesela videoda görülen boss elmas şekli diyebileceğimiz köşeli ve düz bir yapıya sahip. Eğer sanatsal anlamda yetenekli değilseniz düz çizgiler ve yuvarlaklardan falan oluşan yani böyle elinize kalem alıp çizeceğiniz değil de çizim programlarındaki hazır geometrik şekilleri kes, biç, birleştir falan yapabileceğiniz elemanlar yaratıp onlar üzerinden giderseniz kendiniz de fena olmayan elemanlar yapabilir ve yeteneksizliğinizin belli olma oranını biraz düşürebilirsiniz :D flaticon.com gibi sitelerden de ikonlar bulup bunları da kullanabilirsiniz kendiniz çizmek yerine. Mesela power-uplardaki ikonların hepsi hazır ikonların gereksiz yerlerini atıp editleyerek falan oluşturduğum şeyler. Böyle kolaylıklar kullanılabilir yani.


    Uzun bir cevap oldu biraz kusura bakmayın. Oyun geliştirme sektörü düşünüyorsanız ilerde Bilgisayar Mühendisliği okuyun ve öğrenciliğiniz boyunca oyun projeleri yapmaya çalışın. Mezun olduğunuzda yayınlanmış oyun projelerinizin olması sizi baya öne geçirecektir. Tabii hiç üniversiteye gitmeden kendi çabalarınızla bu işlerle uğraşıp yine piyasaya girmeye çalışabilirsiniz ama ben ilerde daha yukarılara çıkabilmek için diploma gerekebileceğini düşünenlerden olduğum için Bilgisayar müh. okuyup diploma almanızı öneririm kesinlikle ama dediğim gibi sadece diploma değil boş zamanlarda oyun projeleri yapmak da çok önemli. Diğer yandan projeleri de çok büyük seçmemek gerekiyor çünkü BreakBoard gibi basit denebilecek bir oyunu bile yapmak uzun ve zahmetli bir süreç. Bir süre sonra tükenip, sıkılıp projeyi bırakmamak için gerçekçi ve bitirilebilir bir proje seçip onun üzerine çalışmak gerekiyor. Başka sorularınız olursa onları da cevaplamaya çalışırım. Iyı günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phoqkhan -- 16 Ekim 2020; 16:40:10 >




  • takami59 kullanıcısına yanıt

    Yazmayı unutmuşum programlar arasında mesajı düzenleyince de gözükmedi buraya ekleyeyim.


    Versiyon Kontrol: Github (Bu aşırı önemli bir yazılım projesi kesinlikle versiyon kontrolsüz yapılmamalı. Ben Github'tan memnunum alternatifleri de var onlara da bakılabilir ama versiyon kontrolsüz olmaz!)

  • phoqkhan kullanıcısına yanıt

    aklımızdakileri soran arkadaşa oldukça açıklayıcı bir cevap vermişsiniz, teşekkürler.


    oyun da cidden güzel gözüküyor. müzik hoş, efektler eğlenceli. tebrik ediyorum.

    darısı başıma :)

  • phoqkhan kullanıcısına yanıt

    versiyon kontrolünün tam işlevi ve neden bu kadar önemli olduğundan biraz bahseder misiniz rica etsem?

  • Teşekkürler. Aklınızda böyle bir şey varsa küçük de olsa bir şeyler yapmaya başlamak çok önemli. En iyi öğrenme şekli yapmak bu yüzden basit bir proje (flappy bird klonu, basit bir platformer vs.) seçip yaparak öğrenmeye başlamayı öneririm. Bir süre sonra daha büyük ve özgün projeler yapmaya hazır hale gelirsiniz zaten.


    Versiyon kontrol sizin işleyişinizin tarihçesini tutar. Yani mesela bugün 5 satır kod yazdınız onu versiyon kontrole işlersiniz. Daha sonra ertesi gün 30 satır kod yazdınız ama bu 30 satır sizin tüm oyununuzu bozdu ve geri dönmek istiyorsunuz. Normalde hepsini silmeniz gerekir gerekli yerlere gidip ve uğraştırıcı olur ama versiyon kontrol kullanıyorsanız dünkü versiyona dön dersiniz ve hemen o noktaya geri gelmiş olursunuz. Burda tabii ki 30 ve 5i örnek olarak verdim bunlar gerçekte çok daha dramatik oluyor. Örnek vermek gerekirse bazen insanlar yeni Unity sürümü yüklediklerinde tüm projeleri tepetaklak olabiliyor eğer versiyon kontrol kullanmıyorlarsa geçmiş olsun o projeyi düzeltmek için uzun zaman uğraşmaları gerekiyor. Ama versiyon kontrol kullanıyorlarsa eski Unity sürümünü geri yükleyip versiyon kontrolle kodlarını ve projedeki diğer unsurları (ses, goruntu dosyaları) geri getirerek hemen geri dönebiliyorlar. Ayrıca projenizin cloudda versiyon kontrolle saklanması da projenizin yedeklenmesini saglıyor. Buna ek olarak başka bilgisayara geçerseniz versiyon kontrolü kullanarak projenizi hemen o bilgisayara indirerek işinize devam edebiliyorsunuz. Birden fazla kişi çalışıyorsanız bir projenin üzerinde normalde ayrı ayrı yazdığınız kodları birleştirmek problemli bir süreçtir versiyon kontrol bunu da kolaylaştırır. Arkadaşınızla ayrı ayrı yazdığınız kodlar kolaylıkla birleştirilir. Basitçe versiyon kontrol böyle bir şey. Benim olmazsa olmaz dememin sebebi projenizin tarihçesini tutması ve sizi o noktaya döndürebilmesinden dolayı. Bu çok önemli çünkü projeniz saçma sapan bişeyden tepetaklak olursa ve düzeltmesi de çok zorsa yaşadığınız hayal kırıklığından dolayı projeyi bırakabilirsiniz. Bu sebeple mutlaka kullanılmalı.





  • phoqkhan kullanıcısına yanıt

    keşke herkes sizin gibi uzun uzun cevaplasa :) github konusu ilgimi çekti onu bir araştırayım. tekrar tebrik ederim gerçekten bir projeyi bitirip mağazaya koymak çok zor. başarılar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • phoqkhan kullanıcısına yanıt

    ayrıntılı cevap için teşekkürler. cidden ne derece önemli olduğunu anlamış oldum. öğrenme aşamasını bitirip ilk projeme başladığımda bunu unutmayacağım. ben github'ın başka bir işlevi olduğunu sanıyordum ama bu işe de yarıyormuş demek. detayları öğrenip kullanırım artık nasipse.

  • eline sağlık , ilk deneme için iyi

  • drjacob kullanıcısına yanıt

    Tesekkurler

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.