Şimdi Ara

Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
3.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilindigi gibi az ısıklı ortamlarda diyaframı max acarak genelde F2.8 olur pozlama yaparız. Fakat bu keskinlik renk ısık dagılması acısından objektif verimini dusurur. O yuzden pixel size ına gore en verimli diyafram degerini bilirsek daha keskin net fotograflar elde edebiliriz. Mesela tabloda Fuji s9500 sensor pixel size hesaplanmıs ve problem baslangıcı F4 degeri verilmis.



     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo







  • Türkçeye çevirebilecek arkadaş varmı tabloyu? Ben tam anlamadım da.
  • Asagıda A modunda degisik diyafram degerleri verilerek yapılan cekimler var.
    Goruldugu gibi F5 degeri en keskin sonucların alındıgı noktalar. Normalde F8 yada F11 in daha keskin netice vermesi gerekiyor, fakat oyle olmuyor. Her objektifin ideal performans verdigi bir nokta var. Bu her makinada objektife, kullanılan sensore gore degiskenlik gosterir. Bir manzara cekerken F11 gibi bir deger kullanmak ilk akla gelen secenektir fakat test te pekte oyle gorunmuyor. O yuzden makinalarımızı iyice tanımak sart.



     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 26 Haziran 2008; 12:14:58 >




  • Diffraction (bir nevi ışığın dağılması olarak tanımlanabilir) etkisinde diyafram genişliği küçültülürken bir noktaya kadar keskinlik artabilir ancak belli bir limit değer geçilirse bu sefer keskinlik kaybı başlar (diffraction). Bu etki aslında objektifle doğrudan ilişkilidir. 35mm objektiflerinde genellikle 11-16 arasında bir limitte başlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Father Torque

    Diffraction (bir nevi ışığın dağılması olarak tanımlanabilir) etkisinde diyafram genişliği küçültülürken bir noktaya kadar keskinlik artabilir ancak belli bir limit değer geçilirse bu sefer keskinlik kaybı başlar (diffraction). Bu etki aslında objektifle doğrudan ilişkilidir. 35mm objektiflerinde genellikle 11-16 arasında bir limitte başlar.


    Yukardaki tabloda Diffraction icin degerler verilmis. Kullandıgım makina icin 0.0024 pixel size a gore F4 degeri bulunmus. F4 uzerine F5, F8 gibi cıkıldıkca Diffraction problemimi baslıyor demektir bu. Tabloda sensor buyudukce mesela full frame de F limitide 11.8 lere cıkmıs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 26 Haziran 2008; 13:12:04 >
  • Bence tablolarla çalışmaktansa belli diyafram aralıklarında çekimler yapıp kendi incelemelerinize göre "diffraction" limiti f değerini tespit etmek çok daha gerçekçi olacaktır. Örneğin ben 18-55 objektifimle f/16'ya kadar rahatlıkla kullanabiliyorum ama üzeri değerlerde keskinlik kaybı farkedilebilir düzeylere çıkıyor.
  • Evet bencede dogrusu bu. Biraz arastıma yaptım bu konu hakkında. Genel bilgi acısından Diffraction (Isıgın kırılması, ışığın saçınımı) etkisinden dolayı kucuk sensorlu makinalarda F2.8-F8 aralıgı oluyor. Diffraction etkisi yuzunden diyaframı cok kısmak iyi degil cunku keskinlikten fedakarlık ediliyor. Kompakt makinalarda sensor ve objektife gore ortalama max F4 civarlarında calısmak gerekiyor. Diyafram daha fazla kısılırsa yukardaki ornek foto gibi keskinlik bozuluyor.
    Bu deger APS-C (22.5mm x 15mm) formatındaki D-SLR icin F16, Full frame 35mm (36mm x 24mm) icinde F22 oluyor.

     Keskinlikte Diyafram ve Pixel Size iliskisi hk tablo


    Daha fazla bilgi icin:
    http://www.bobatkins.com/photography/technical/diffraction.html




  • şimdi kafam karıştı,
    pinhole fotoğrafçılığa ne diyeceğiz?
    adamlar ölümüne kısmışlar, iğne deliği yahu
    ama en net onlar???(keskin)
    Örnek olarak canon 50mm f1.4 ile çekim yapıyoruz diyelim,
    f16 gibi bi rakamdan sonra bozun başlayacağı anlamına mı geliyor?
    öyleyse her lensin / makinenin farklı huyu var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mephistopheless -- 3 Mart 2012; 15:27:28 >
  • Kursta bizde kendi kameramızı (Camera Obscura) yapmıs tecrubesini kazanmıstık. Dolabımda hala duruyor anı olarak. Cokta keyifliydi. İgne deligi f degeri 64 lere denk geliyor demisti hocamız. Burda keskinlikle, netligi karıstırıyorsunuz. Diyafram kısıldıkca net alan derinliginiz artar. Keskinlik ayrı birseydir.
    Ayrıca bu lensin degil, sensorun buyuklugu ile ilgili durumdur.
  • Aranızda Mtf diye bir şey duran var mı

    Olay o ki standart kit lenslerde keskin sonuçlar isteniyorsa 2 stop diyaframı kısmayla başlamalısın. Daha fazla ayrıntı için lensinizin "Mtf" tabosuna bir göz atın..
  • diyaframın keskinliğe etki ettiğini bilmiyordum.

    Ben de şu an için sadece D7000+ 50mm 1.8D var. Portre çekerken 1.8 kullanıyorum arka planı ödürmek için arkayı da net yapmak istersem kısıyorum biraz daha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scylla_des

    diyaframın keskinliğe etki ettiğini bilmiyordum.

    Ben de şu an için sadece D7000+ 50mm 1.8D var. Portre çekerken 1.8 kullanıyorum arka planı ödürmek için arkayı da net yapmak istersem kısıyorum biraz daha

    Muhtemel 2.8 ile daha keskin sonuçlar elde edersin...
  • Her lensin en keskin değeri belirlidir.
    croplu veya fulframe makinelerde keskinlik farlı değerlerdedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mephistopheless

    şimdi kafam karıştı,
    pinhole fotoğrafçılığa ne diyeceğiz?
    adamlar ölümüne kısmışlar, iğne deliği yahu
    ama en net onlar???(keskin)
    Örnek olarak canon 50mm f1.4 ile çekim yapıyoruz diyelim,
    f16 gibi bi rakamdan sonra bozun başlayacağı anlamına mı geliyor?
    öyleyse her lensin / makinenin farklı huyu var

    @mephistopheless
    Diyaframı kıstıkça ortaya çıkan Diffraction (ışık saçılması) nın ana nedeni, ışığın sık sık objektifi meydana getiren merceklerden geçerek kırılması (Camın optik kalitesi, cinsi, ve üstündeki kaplamalar vb. herşey etkilidir) sonucu ortaya çıkar. Pinholde ise bilindiği gibi bir mercek yoktur. Bu nedenle de pratik anlamda ışık saçılması söz konusu değildir.
    Diğer taraftan, keskinliği ve netliği bozan etki başta lensi meydan getiren merceklerin yapısı ve optik kalitesi ile ışığın bu merceklerden geçerken yani ortam değiştirirken (cam-hava-cam-hava-.....) defalarca kırılmasıdır. Mercek ışığı yüzeyinin her noktasında aynı açıyla kırmaz. Bunu düzeltmek için bir veya 1 kaç grup ASPH (aspherical) mercekler kullanılır. Bu ise ışık akısının daha da zayıflamasına neden olur, verimi düşürür. Kısaca bu durum kısır bir döngüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 20 Mart 2012; 10:37:38 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.