Şimdi Ara

♩♬♫ Klasik Müzik Paylaşım-Sohbet Konusu ♫♬♩ (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
254
Cevap
29
Favori
7.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yukardaki tartışmayı okudum. Katıldığım katılmadığım kısımlar var. Şimdi öncelikle ben kons eğitimi almış, armoni bilen, ana enstrumanı piyano olan, çocukluğundan beri klasik müzik dinlemiş (ama en önemlisi sadece klasik müzik değil, başka müzikleride dinlemiş bilen) birisiyim. Yani az çok bişeyler söyliyebilirim sanırım. Klasik müzik sanat müziği kapsamına giren, öğrenimi, akademik kariyeri meşakkatli, ciddi eğitim isteyen bir sanattır. Bunun böyle olduğu gerçeğini kabul etmek, elitistlik sayılmaz kesinlikle. Ülkemizde her alanda olduğu gibi, müzik eğitimi konusunda da bir düşüş var, bu doğru. Eğitimdeki bu düşüşü, bu kolaylaştırmayı eleştirmekde elitistlik değildir. Bugün kompozisyon bölümünden mezun biri oturup 3 sesli füg yazamıyorsa, aldığı eğitim yetersiz demektir.
    Gelelim şu sezen tarkan serdar ortaç konusuna. Serdar Ortaçla, arkasında Onno Tunç olmuş Sezeni bir tutmak, ancak Onno dinlemeden olur sanırım. Bunu diyen üyenin cümlesi ile söylüyorum Onno ve o dönemdeki aranjörlerin ""arkalarında –böyle bir çöküş döneminde- Klasik Müzik/ahlakı vardır."" Günümüz aranjörleri ile bir tutup aşağılamak çok yanlış. Şu ülkede klasik müzikten sonra en kaliteli, sanat açısından doyurucu müzikler onnodan çıkmıştır. Onno Tunç aslında yukarda sayılan sinema müzisyenlerinin, ennio morriconeri'nin, john williams'ın, jerry goldsmith'in tam olarak denkidir. ama maalesef çok erken ölmüştür. Benzer şekilde uzay heparıda daha da erken ölmüştür. Bu ülke olarak şanssızlığımız sanırım. Klasik müzik üzerine konuşmak için, amatör veya pro, klasik müzik bilgisi yeterlidir ama diğer müzikleride konuşacaksak, sadece klasik dinleyerek olmaz, onlarıda dinlemeli öyle konuşmalıyız.
    Bu mesajı gönderirken aklıma barok konusu geldi. Barok müziğin bestelenmesi mekandan çok (tabiki tamamen mekanı dışlayarak değil) doğal olarak dönemin enstrumanlarının yapısı, limitleri vs. düşünülerek olmuştur. Kaldıki bu bile tam doğru değil, mekanı geçtim, bach'ın Füg sanatı, enstruman bile belirtmeden, düşünülmeden yazılmıştır. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DnzIrmk

    Yukardaki tartışmayı okudum. Katıldığım katılmadığım kısımlar var. Şimdi öncelikle ben kons eğitimi almış, armoni bilen, ana enstrumanı piyano olan, çocukluğundan beri klasik müzik dinlemiş (ama en önemlisi sadece klasik müzik değil, başka müzikleride dinlemiş bilen) birisiyim. Yani az çok bişeyler söyliyebilirim sanırım. Klasik müzik sanat müziği kapsamına giren, öğrenimi, akademik kariyeri meşakkatli, ciddi eğitim isteyen bir sanattır. Bunun böyle olduğu gerçeğini kabul etmek, elitistlik sayılmaz kesinlikle. Ülkemizde her alanda olduğu gibi, müzik eğitimi konusunda da bir düşüş var, bu doğru. Eğitimdeki bu düşüşü, bu kolaylaştırmayı eleştirmekde elitistlik değildir. Bugün kompozisyon bölümünden mezun biri oturup 3 sesli füg yazamıyorsa, aldığı eğitim yetersiz demektir.
    Gelelim şu sezen tarkan serdar ortaç konusuna. Serdar Ortaçla, arkasında Onno Tunç olmuş Sezeni bir tutmak, ancak Onno dinlemeden olur sanırım. Bunu diyen üyenin cümlesi ile söylüyorum Onno ve o dönemdeki aranjörlerin ""arkalarında –böyle bir çöküş döneminde- Klasik Müzik/ahlakı vardır."" Günümüz aranjörleri ile bir tutup aşağılamak çok yanlış. Şu ülkede klasik müzikten sonra en kaliteli, sanat açısından doyurucu müzikler onnodan çıkmıştır. Onno Tunç aslında yukarda sayılan sinema müzisyenlerinin, ennio morriconeri'nin, john williams'ın, jerry goldsmith'in tam olarak denkidir. ama maalesef çok erken ölmüştür. Benzer şekilde uzay heparıda daha da erken ölmüştür. Bu ülke olarak şanssızlığımız sanırım. Klasik müzik üzerine konuşmak için, amatör veya pro, klasik müzik bilgisi yeterlidir ama diğer müzikleride konuşacaksak, sadece klasik dinleyerek olmaz, onlarıda dinlemeli öyle konuşmalıyız.
    Bu mesajı gönderirken aklıma barok konusu geldi. Barok müziğin bestelenmesi mekandan çok (tabiki tamamen mekanı dışlayarak değil) doğal olarak dönemin enstrumanlarının yapısı, limitleri vs. düşünülerek olmuştur. Kaldıki bu bile tam doğru değil, mekanı geçtim, bach'ın Füg sanatı, enstruman bile belirtmeden, düşünülmeden yazılmıştır. :)

    Benim "elitizm" dediğim şeyler arkadaşın günümüzde verilen eğitimi eleştirmesi, yahut klasik müzik öğreniminin çok zor bir şey olduğunu söylemesi değil kesinlikle. Bu konulara ben de hemfikirim. Amatör olarak aldığım eğitimlerde bile görüyorum bu zorluğu, akademik düzeyde klasik müzik eğitiminin çok daha zor olduğunu da kestirebiliyorum. Benim "elitizm" dediğim, arkadaşın "Siz bir 3. dünya çiftliğinde (Türkiye'de) klasik müzik dinleyip zevk alamazsınız, klasik müzik üzerine konuşamazsınız, siz kim oluyorsunuz?" gibisinden konuşmaları.

    Barok tarzda beste yapmak için o dönemde yaşamak, o dönemin atmosferini yaşamak, o dönemin usulleriyle eğitim görmek, dönem estrümanları, enstrüman teknikleri muhakkak önemlidir. Ama arkadaşın anlamadığı şey bu gibi şartlar "besteci" için önemli, dinleyici için değil. Bestelenmiş eserden haz almak (gerek dinlerken, gerek çalarken) için ne o dönemde yaşamış olmaya gerek var, ne de o dönemin mimarisiyle yapılmış mekanlarda yaşamaya.

    Aslında bunları tartışmamız bile gereksiz. Tartıştığımız konuya bak, "Sen onu beğenebilir misin, ben şundan keyif alabilir miyim?". Bunlar gibi tamamen kişisel zevkler üzerine dönen anlamsız bir tartışma... Ama arkadaş bir türü "sanatın evrenselliği (sanatçı açısından demiyorum, sanata talip olanlar açısından) ve zevklerin kişiselliği" mevzularını anlayamadığı için tartışma uzuyor işte.




  • Piyanoda "agility" çeviklik nedir; :)



    Richter
    https://www.youtube.com/watch?v=GQ-NAgDpRVs

    Martha Argerich
    https://www.youtube.com/watch?v=qBSEUJWy2qE

    Horowitz
    https://www.youtube.com/watch?v=mkjvlm5N_0M

    Hazel Scott
    https://www.youtube.com/watch?v=ySQ8cA4a-f8

    Art Tatum
    https://www.youtube.com/watch?v=D9Cs_zb4q14

    Richter, Argerich, Horowitz, Gould, Rubinstein, Cortot, Sokolov ve aklıma gelmeyen, diğer efsaneler. Bunların elinden sevilmeyen eserler bile dinleniyor. Yorumcular nasıl yorumladıkları eserlerin bestecileri ile karşılaşsa ellerini sıkar, tebrik ederlerse, bestecilerde eserlerinin bu yorumcularla hayat bulduğunu gördüklerinde, onların elini sıkacaklardır. Hatta, Rachmaninoff+Horowitz gibi denk gelenlerde olmuş :)




  • ShaG kullanıcısına yanıt
    Sanatı bilmem ama Klasik müzik evrenseldir. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DnzIrmk

    Sanatı bilmem ama Klasik müzik evrenseldir. :)

    Gayet tabii.
  • konuyu canlandıralım
  • Güncel











  • Muhteşem bir esere, muhteşem bir yorum;

  •  ♩♬♫ Klasik Müzik Paylaşım-Sohbet Konusu ♫♬♩
  • Schoenberg ve Boulez çok severim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.