Kullanıcı Adı:
Şifre:

Milli muharip uçak için motor geliştirme çalışmalarında sözleşme imzalandı
ahmet.
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 16:01:59
[html]




Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) tarafından daha önce de paylaşılan bilgiler ışığında milli muharip uçağın yerli motor ile uçacağı daha önce aktarılmıştı. Özellikle TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil’in hemen her fırsatta dile getirdiği konuya ilişkin resmi sözleşme imzalandı.

 

İmza töreninde konuşan Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir'in ifadeleri şöyle: "Milli muharip uçağının motorunun yerli olması için nihai hedefimiz var. Bunun için şirket kurduk. Amacımız uçağın motorunun yerli ve milli olması. Teknolojik açıdan tüm unsurlara hakim olmamız çok önemli. Fikri mülkiyet haklarının da bize ait olması çok önemli.  Milli muharip uçağı projesi kapsamında yabancı bazı motor şirketlerine kapı kapatılmış değil. Sürenin uzunluğu göz önünde bulundurularak bu şirketlerin yaptığı teklifler inceleniyor."



TRMOTOR tarafından gerçekleştirilecek motor geliştirme çalışmaları ile TAI tarafından İngiltere’den de alınan mühendislik desteği ile Türk mühendisler tarafından tasarlanıp geliştirilecek ve sonrasında ülkemizde üretilip yerli motor ile uçacak olan TF-X projesi için alt yapı çalışmaları da tamamlanmaya başladı.



Turbofan tasarım, geliştirme, test alt yapısı gibi pek çok teknolojik kazanım noktasında çalışmalar başlamış durumda. Motorun kritik alt sistem ve parça tasarımları yerli olarak geliştirilecek. Motor konusunda tecrübe sahip iki önemli firmanın da iştiraki ile kurulan TRMOTOR, ülkemizdeki motor çalışmalarına öncülük edecek bir şirket vizyonuyla hayata geçirildi.





Şirketin %55’i ana sermayedar olan BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojiler A.Ş.’ye ait. TAI’nin ise %35 oranında bir hissesi bulunuyor. Geri kalan %10’luk kısım ise SSTEK Savunma Sanayi Teknolojileri A.Ş.’ye ait. SSTEK, Savunma Sanayii Başkanlığı iştiraki olarak kurulan özel bir şirket konumunda.


* Görsel, Milli Muharip Uçak'ta yer alacak yerli motor ile benzerlikler taşıyabileceği tahmin edilen EJ200'e aittir. Temsili olarak eklenmiştir.

 


 
[/html]


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Yerli otomobilimiz göklerde.
Last Troll Bender - 8 gün önce
Saman ithal ediyoruz saman saman... Millet 17000 tl lik iphone alamıyor neden bunları haber yapmıyorsun DH?

Ben anlamam motor, uçak felan... Cebime girene bakarım. Diyenleri engelleme postu.
sonofmana - 8 gün önce
Hadi inşallah, olacak bu iş.
MustafaC53 - 8 gün önce
Ben bu işi anlayabilmiş değilim. Tusas Engine Industries (TEI) varken uçak motorunu niye BMC yapıyor?
Altay'da da tuhaf bir durum var. Bildiğim kadarıyla Otokar seri üretim için epey pahalı bir tek...
Hasan07-36 - 8 gün önce
Aynen öyle, yetkilileri sadece cebini düşünmekle suçlayanlar nedense iyi bir şey olunca da "benim cebime bir şey girmeyecek ki" moduna geçiyor.
A. Burak - 8 gün önce
bu admını blokluyorum tam malum partıden
9600_G_T - 8 gün önce
Ülkenin bütün parası devlet hazinesi destekli inşaatlara akıyor o yüzden isyan ediyor millet. O yüzden bu iktidar döneminde yapılan işler beğenilmiyor. Siz de at gözlüğünüzü bir çıkarıp etrafa baks...
Frost05 - 8 gün önce
Bir ihaleyi de yandaş olmayan bir şirket alsın da bi şaşıralım, olmaz mı?
spacenet - 8 gün önce
Seçimlerden önce milli uçak göklerde yazılı seçim pankartı geldi aklıma ve inemediğinden demekki ayarı verememişler daha.
kuruwa - 8 gün önce

sonofmana
8 Kasım 2018; 16:11:03
Saman ithal ediyoruz saman saman... Millet 17000 tl lik iphone alamıyor neden bunları haber yapmıyorsun DH?

Ben anlamam motor, uçak felan... Cebime girene bakarım. Diyenleri engelleme postu.



MustafaC53
8 Kasım 2018; 16:18:38
Hadi inşallah, olacak bu iş.



Yerli otomobilimiz göklerde.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Ekrem71.5
8 Kasım 2018; 16:50:40
yılbaşına benzin 4,5 dolar 4,5 enflasyon %8 olacak.....



Hasan07-36
8 Kasım 2018; 16:53:24
Ben bu işi anlayabilmiş değilim. Tusas Engine Industries (TEI) varken uçak motorunu niye BMC yapıyor?
Altay'da da tuhaf bir durum var. Bildiğim kadarıyla Otokar seri üretim için epey pahalı bir teklif yapınca ihaleyi BMC'ye verdiler. Halbuki BMC'nin ürünleri arasında paletli bir şey yok. Ana muharebe tankı gibi önemli bir silahın üretimi niye paletli araçlarda tecrübeli olan FNSS'e verilmedi onu da anlamadım.



9600_G_T
8 Kasım 2018; 16:53:48
seçimde uçar inş.



stalker(1979)
8 Kasım 2018; 17:00:14
Sadece bir kişi bu işe sevinmiş :) Yine başlar siyasi tartışmalar yerden yere vurmalar. yunanistan kendi savaş uçağını yapmak için böyle bir şey yapsa ki yunanlıların ekonomisi bizden de kötü yine de adamlar sevinçten havada kırk parende atardı. Üstelik bütün parti mensupları sevinirdi. Türkiye böyle bir ülke işte. Şimdi ben bunları yazdım ya hedef tahtasına da oturdum vay arkadaş motoru yerli değil vay arkadaş benim cebime ne faydası var. Vay arkadaş bunlar hep seçim yatırımı vay arkadaş hep yandaşlar alıyor ihaleyi. Ancak ben yine de diyeceğimi diyeceğim. İçimde kalmasın :)

Buna gelen 2 yanıtı gör.


A. Burak
8 Kasım 2018; 17:00:30
Son 3 paragrafı tekrar okuyunuz



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Hasan07-36


A. Burak
8 Kasım 2018; 17:02:28
Aynen öyle, yetkilileri sadece cebini düşünmekle suçlayanlar nedense iyi bir şey olunca da "benim cebime bir şey girmeyecek ki" moduna geçiyor.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @sonofmana


kuruwa
8 Kasım 2018; 17:03:21
Seçimlerden önce milli uçak göklerde yazılı seçim pankartı geldi aklıma ve inemediğinden demekki ayarı verememişler daha.



Frost05
8 Kasım 2018; 17:03:49
Daha fabrika kurulacak, planlar yapılacak, mühendisler araştırma yapıp onları tamamlayacak da... Kardeşim şu haberleri somut bir şey gösterip yapın ya. Bu ne böyle?



Frost05
8 Kasım 2018; 17:10:18
Ülkenin bütün parası devlet hazinesi destekli inşaatlara akıyor o yüzden isyan ediyor millet. O yüzden bu iktidar döneminde yapılan işler beğenilmiyor. Siz de at gözlüğünüzü bir çıkarıp etrafa baksanız

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @stalker(1979)


Kaldı 4-5 ay, sağlam mesai başladı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



stalker(1979)
8 Kasım 2018; 17:19:52
quote:

Orijinalden alıntı: Frost05

Ülkenin bütün parası devlet hazinesi destekli inşaatlara akıyor o yüzden isyan ediyor millet. O yüzden bu iktidar döneminde yapılan işler beğenilmiyor. Siz de at gözlüğünüzü bir çıkarıp etrafa baksanız
Kardeş bu haber ile inşaatların vs nin ne alakası var. Biraz sevinmesini bilin. Bunlar hepimizin güvenliği için var. Türkiye nin senin benim hepimizin güvenliği şahsi çıkarından daha önemlidir. Asıl at gözlüğünü takan sizsiniz. Ülkenin savunma konusunu da siyasete menfaate dayandırıyorsunuz ya dehşetle izliyorum. Fakir bile yaşasam özgür yaşarım. Türkiye bu savunma sanayi araçlarını yapıyor ki yıkılmasın ülke devam etsin. Her şeye siyasi parti gözüyle bakmayın Allah aşkına. Değiştirin bu kafayı artık.
Ak parti gitse bile bizim yerli savaş uçağına ihtiyacımız var. Türkiye yi siyasi partinize kurban etmeyin. Ak partiye oy vermedim ama bu haberdeki savaş uçağı yapılacağı haberine sevindim.
Sizde kişisel çıkarınız oy verdiğiniz partiyi unutup Türkiye adına neden sevinemiyorsunuz. Elin yunanı bile forumda Türkiye bizden kat ve kat ileride teknolojide deyip üzülüyordu. yunanlılar böyle bir proje yapsa emin ol hangi partiye mensup oldukları önemli olmazdı hepsi sevinirdi. Üstelik yunanistanda Türkiye den çok daha büyük bir kriz var. Ama onlar bile bu kadar ağlayıp sızlamıyor bahaneler üretmiyor, konuyu siyasi partilere vurmuyor.
Ülkemiz adına sevinmek bu kadar mı zor kardeş bu kadar mı zor?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Frost05
8 Kasım 2018; 17:23:29
quote:

Orijinalden alıntı: stalker(1979)

Kardeş bu haber ile inşaatların vs nin ne alakası var. Biraz sevinmesini bilin. Bunlar hepimizin güvenliği için var. Türkiye nin senin benim hepimizin güvenliği şahsi çıkarından daha önemlidir. Asıl at gözlüğünü takan sizsiniz. Ülkenin savunma konusunu da siyasete menfaate dayandırıyorsunuz ya dehşetle izliyorum. Fakir bile yaşasam özgür yaşarım. Türkiye bu savunma sanayi araçlarını yapıyor ki yıkılmasın ülke devam etsin. Her şeye siyasi parti gözüyle bakmayın Allah aşkına. Değiştirin bu kafayı artık.
Ak parti gitse bile bizim yerli savaş uçağına ihtiyacımız var. Türkiye yi siyasi partinize kurban etmeyin. Ak partiye oy vermedim ama bu haberdeki savaş uçağı yapılacağı haberine sevindim.
Sizde kişisel çıkarınız oy verdiğiniz partiyi unutup Türkiye adına neden sevinemiyorsunuz. Elin yunanı bile forumda Türkiye bizden kat ve kat ileride teknolojide deyip üzülüyordu. yunanlılar böyle bir proje yapsa emin ol hangi partiye mensup oldukları önemli olmazdı hepsi sevinirdi. Üstelik yunanistanda Türkiye den çok daha büyük bir kriz var. Ama onlar bile bu kadar ağlayıp sızlamıyor bahaneler üretmiyor, konuyu siyasi partilere vurmuyor.
Ülkemiz adına sevinmek bu kadar mı zor kardeş bu kadar mı zor?
Alıntıları Göster

"AKP'li değilim ama..."


Kesin öyle değilsindir. İnanıyorum.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


9600_G_T
8 Kasım 2018; 17:24:37
bu admını blokluyorum tam malum partıden



spacenet
8 Kasım 2018; 17:24:56
Bir ihaleyi de yandaş olmayan bir şirket alsın da bi şaşıralım, olmaz mı?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


stalker(1979)
8 Kasım 2018; 17:30:14
quote:

Orijinalden alıntı: Frost05

"AKP'li değilim ama..."


Kesin öyle değilsindir. İnanıyorum.
Alıntıları Göster

KArdeş inanmasan da umurumda değil. Sen inanmıyorsun diye öyle olacak halim yok. Sana yalan borcum yok Allah a şükür. Savunma sanayi ile ilgili bir şeye sevinmem için illa ki ak partili olmam gerek miyor. Sizin anlamadığınız nokta da bu işte. Asıl at gözlüğü partiler açısından olaya bakmak.
Yerli savaş uçağı yapılacakmış. chp,mhp veya ak parti zamanında yapılmış çok da umurumda. Ben hatice ye değil neticeye bakıyorum. Yapılıyor mu yapılıyor bitti. Sevinirim gurur duyarım.



Umiyy231
8 Kasım 2018; 18:08:35
İngiliz mallı motor var onu lisans altında üretilecek beni asıl düşündüren konu bu 5 nesil savaş uçağı yapmak çok pahallı inşllah bunun altında tükiye çıkar yada bize ortak uretim yapacak ülkeler lazım maliyeti azalmak için



Milli muharip uçak için motor geliştirme çalışmalarında sözleşme imzalandı