Şimdi Ara

NVIDIA Ekran Kartı Ayarları ( Herkes için Önemli) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
23.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bir tencere pilavı çöpe dök daha iyi
  • quote:

    Yukarıdaki arkadaş makara geçiyor o bellide

    Şöylede birşey var 320 mblık 8800 gts ile crysisi full açman imkansız ortalama çözünürlük 1280*1024 desen af aa açsan herşey ultra highta o kartta mümkün değil akıcı görüntü elde edemezsin küçük atalım biraz taki senin full anlayışın 1024*768 herşey high aa af yok ise bilmem tabiki


    320 MB 88 GTS ile 1024x768 - 0x AA - 0x AF - XP "modsuz yüksek"te de oynanmaz o oyun (grafik belleği abukluklarına bir çözüm getirilmediği sürece).

    640 MB 88 GTS ile çok rahat oynanır ama. 1280x1024 - 0x AA'da da gene rahat olur, 640 MB sürümde.


    @killsomething

    Oyuna göre değiştireceksiniz, belirleyici olanları. Diğerlerini, bulduğunuz gibi bırakmanızda zarar yok. Gerçi, bir ikisinde gene oynama yapmak gerekebilir, özellikle test yaparken ve OpenGL tabanlı eski oyunlar (CoD1 gibi) hata verirken. Onlardan bahsetmeyeceğim şu an.

    Dikkat edeceğiniz en önemli üç ayar:

    "Keskinlik Yumuşatma - Ayarlar ('Keskinlik Yumuşatma - Mod' üzerinden etkin hâle getirilecek.)
    Keskinlik Yumuşatma - Şeffaf
    Eşyönsüz Süzme"

    Tabii, diğer ayarlar da mühim olabilir, ama başarımı ve kaliteyi en çok etkileyenler bunlar ("Doku Süzme - Kalite", "Kalite"de sabit kalsın. Bu ayrı).

    Keskinlik Yumuşatma - mod, AA (Anti-Aliasing) olarak da geçer.
    Eşyönsüz Süzme ise, AF (Anisotropic Filtering) olarak.

    Aşağıdaki konuda, benim bir iletim var. Orada anlatmıştım ne olduklarını:

    http://forum.donanimhaber.com/m_18157864/tm.htm

    Keskinlik yumuşatma - Şeffaf (Transparency AA) hakkında da bilgi var, orada.


    Kartı en çok kastıran ayar, genellikle (tabii, işe yaradığı oyunlar arasında), "Şeffaf"taki "Süper Örnekleme"dir. Sorun yaşadığınızda, ilk onu kapayın. Kaliteye getirisine göre düşünüldüğünde, çok fazla başarım götürüsü oluyor.

    Gerisini, deneyerek görebilirsiniz. Tavsiyem, AF'yi her durumda en az 4x'te tutmanız. Gerçekten, çok etkili oluyor, görüntü kalitesinde. Ve, öyle AA kadar da çok kasmıyor, genelde (çok yüksek doku kalitesine sahip bir oyunda, hele ki oyun doku birimlerine ve bellek band genişliğine yüklenecek kadar çok doku ağırlıklıysa [yani, diğer birimler yeterince kullanılmıyorsa] zorlayabilir de).

    Aslında, genel olarak kabûl görmüş standart "4x AA - 16x AF - Şeffaf: Kapalı"dır.

    En azından 1280x1024 gibi çözünürlükler için.

    Bu ayarlardan sonra kartın kasıp kasmamasını şahsen, pek önemsemem. Ama elbet, sorun çıkmıyorsa, hiçbir zaman 60 kare altı değer görmeme yol açmıyorsa 8xQ AA açarım. Hatta, gene sorun olmazsa, süper örneklemeyi de açarım.



    Gene, bunları da kastetmediyseniz, sorunuzu daha açık bir şekilde dile getirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 5 Şubat 2008; 1:22:47 >




  • FULL derken 1280x1024 aa ve af kapalı diğer ayarlar modsuz HIGH da xp pro da gölgeler falan maximum kalitede diğer herşey.30 kare falan alıyorum.ama gölgeleri düşürdüğümde artıyor bayağı.hem crysis i bitirdiğim zaman ekran kartı ayarları bayağı yüksekti ayarlamamıştım ozaman.şimdi ayarlayıp patch leri kurup oynamak lazım..
  • Oyundayken " tuşuna basıp r_displayinfo 1 yaz bakalım, oyunun harcadığı ram miktarını gör bi de ekran kartının ramine bak bakim yetiyor muymuş. Neyse almışsın bi kere hayırlı olsun
  • Crysis'e yetmiyor GTS 320. Çok acı, ama kesin bir gerçek.

    Hayır ilk baştaki, grafik belleği dolduğu için, atıyorum, karenin 30'dan 27'ye düşmesi sadece benim gibi tipler için çok büyük bir sorun olabilir.

    Fakat, bu oyunda ilerledikçe ve bellek doldukça, hele aniden çok farklı bir sahneye (ormanda gezerken birden bina içine girmek gibi, bellek doluyken) gelince oyun felç olup kalıyor. Rezâlet ötesi kareler alıyorsunuz.

    1024x768 - 0x AA - 0x AF - XP modsuz yüksekte oluyor bu.

    Bunun ana sebebi, nVidia'nın grafik belleği yönetimindeki acayiplikler. Bellek dolunca, açık vermesi oldukça kolay oluyor GeForce'lerin. Mevcut durumda, 8800 alıp Crysis oynayacaksanız, o 8800'ün en az 512 MB bellekli olması ciddi ölçüde faydalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 5 Şubat 2008; 14:53:46 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.