Şimdi Ara

Nvidia GTX 800 Ekran Kartları DirectX 12 Desteklemeyecek (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
1.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Don't just stand


    quote:

    Orijinalden alıntı: KediQ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Don't just stand


    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    quote:

    Orijinalden alıntı: wathercooler

    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    aynen öyle..

    ama amd hem işlemci hemde grafik işlemci gpu uzerine çalışıyor.. ufak tefek aksılıkler illaki olur.. ama amd den win9 a dx12 de tam destek var :)

    AMD sanki Nvidiayı ezdi geçti gibi geliyor.Mantle getirdi ve ileriki oyunların bir çogu ile Amd anlasmıs mantle destekli olcakmıs.Ondan sorna bu haber sanki amd hırs yapmıs gıbımsi

    Ne AMD ne de Nvidia taraftarıyım ama şunu da söyliym:
    Mantle boş iş.

    Yeniliklere acik olmayan bir geri kafa daha imzama bak cok bilmis

    Boş deme sebebim sırf performans olsa tamam haklısın diycem. Ama şuan piyasada kaç Mantle destekli oyun var/çıkacak? Tamamen pazarlama taktiği. İsteyen yapımcı Mantle'ın alasını her karta yapar, ama maliyet de tavan yapar. AMD fanboyu olmaya devam edin.

    Kardeşim fanboy felan değilim nvdia cıkarsın ona geçerim ben cebime bakıyorum benim tek kızdığım nokta sen değil genelleme yapıyorum yeniliklere acık değilsiniz
    http://www.donanimhaber.com/ekran-karti/haberleri/iste-AMD-Mantle-teknolojisini-kullanmasi-beklenen-oyunlar.htm bunlar daha örnek tadını aldılar bi sefer mantledan peşini bırakmazlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dunn

    Özet olarak Microsoft uğraşmamak için DX 11.2'ye mi zorluyor ben bunu anladım

    PC'de dx 11.2 için yapacağın bi oyunun Xbox1 karşılığı yok. Xb1'e göre özel şekilde yeniden kodlanması lazım, kodun değişmesi gereken kısımları öyle az buz değil. İkisinde de aynı teknoloji kullanılmak isteniyor dx11.2 ile, ama yine ortak geliştirme yapamıyorsun. Çünkü xb1'de buna uygun çaba fazla zaman istiyor, PC'de Nvidia Dx üstünde desteklemiyor.

    Ben şimdi oyun yapımcısıyım, bu tarz bişey kullanayım diyorum ne yapacam? Nvida için farklı bi render kodu yazmam lazım, AMD için başka bişey yazmam lazım, XB1 içn farklı bişey yazmm lazım. Ne anladım o zman bu ortak geliştirme işinden(Microsoft'un ortak platformdan geliştirme amacı bi işe yaramadı burda)?

    Dx12 ile, Pc ve XB1, sadece Visual Studio gibi geliştirme araçları vs. anlamında değil, kodlama anlamında da ortak bi hale getirmeyi amaçlıyor. O zaman ne oluyor? PC'de dx12 kodu render altyapısı çok benzer olduğu için konsola daha kolay aktarılır oluyor. Yada tam tersi.

    Böylece geliştirici olarak ben tutup xb1 oyununu PC'ye aktarmak istediğimde başka saçmalıklar ile, PC oyununu xb1'e aktarmak istediğimde başka saçmalıklarla karşılaşmayacam. En azından belli bi yere kadar ortak kod yapıları faln kullanma ihtimali var bu yeni durumda. Yada multi-platform ve heryere eşit mesafede durmaya çalışan oyunlar için konsol versiyonları çok fazla kırpılmak zorunda kalmayacak.

    Eğer bu tarz bi bakış gerçek ise (ki son derece mantıklı), Microsoft şu an için millete zor gelen XB1'a göre iyi oyun yazma yükünü hafifletmiş olacak. Kendi ayağına kurşun sıkmış olmaz mı o zman? Bilmiyorum olabilir gibi duruyor şimdilik, ama ileride neler olur belli olmaz. Ama diğer yandan bunu kangrene giden kolu kesmek gibi de görebilirsin. Dx12 ile ortak kodları olabildiğince çok kulllanıp en azından XB1'a belli bi süre iyi oyunların gelmesini kolaylaştırmış olacaksın. Programcı XB1 için ayrı PC'de AMD için ayrı Nvidia için ayrı ayrı optimizasyon peşine daha az koşar olabilir bu sayede. Herkese katkısı olur o noktadan sonra.

    Şimdi sen birisine, daha önce hiç kullanılmamış Voxel bilmemne tekniğini ESRAM'a uyduracam diye 1.5 yıl debelenip daha ortada somut bişey elde edemezken, dx12 dediğim gibi ortak kodlamaya imkan verir ise adam o 1.5 senede 2 tane motor yazıp kalan vaktinde ve kaynaklar ile o deneysel şeylere yönelebilir.

    1.5 senede zar zor sonuç elde edebileceğin şeylerle uğraşmak yerine, kabul edilebilir derece kalitesi olan ama çabuk geliştirebildiğin şeyler bugünkü dünyada daha çok kabul görüyor işin özü bu. PC'den biraz daha az kaliteli olsun kabul, ama takr takr bi sürü oyun uydurulabilsin xb1'e. Ortak kodlma olursa, hem PC'de DX'in dandikliği azalır hem Xb1'e daha çok oyun gelir yani.

    ------------------------------

    Yukarda bi yerde Mantle 7xxx serisinde çalışmıo gibi bişey demiş de kullanan kullanıo BF4'de. BAzılarında sorunsuz çalışıyor tam nedenini bilmiyorum. Starswarm da Dx 2 kat hızlı dedim ben mesela, .45ACP sonuçları yanlış okuyor olma faln dedi. Sonra ne değişti bilmiyorum ama kendi kendine düzeldi, MAnte düzgün çalışmaya başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dunn

    Özet olarak Microsoft uğraşmamak için DX 11.2'ye mi zorluyor ben bunu anladım

    PC'de dx 11.2 için yapacağın bi oyunun Xbox1 karşılığı yok. Xb1'e göre özel şekilde yeniden kodlanması lazım, kodun değişmesi gereken kısımları öyle az buz değil. İkisinde de aynı teknoloji kullanılmak isteniyor dx11.2 ile, ama yine ortak geliştirme yapamıyorsun. Çünkü xb1'de buna uygun çaba fazla zaman istiyor, PC'de Nvidia Dx üstünde desteklemiyor.

    Ben şimdi oyun yapımcısıyım, bu tarz bişey kullanayım diyorum ne yapacam? Nvida için farklı bi render kodu yazmam lazım, AMD için başka bişey yazmam lazım, XB1 içn farklı bişey yazmm lazım. Ne anladım o zman bu ortak geliştirme işinden(Microsoft'un ortak platformdan geliştirme amacı bi işe yaramadı burda)?

    Dx12 ile, Pc ve XB1, sadece Visual Studio gibi geliştirme araçları vs. anlamında değil, kodlama anlamında da ortak bi hale getirmeyi amaçlıyor. O zaman ne oluyor? PC'de dx12 kodu render altyapısı çok benzer olduğu için konsola daha kolay aktarılır oluyor. Yada tam tersi.

    Böylece geliştirici olarak ben tutup xb1 oyununu PC'ye aktarmak istediğimde başka saçmalıklar ile, PC oyununu xb1'e aktarmak istediğimde başka saçmalıklarla karşılaşmayacam. En azından belli bi yere kadar ortak kod yapıları faln kullanma ihtimali var bu yeni durumda. Yada multi-platform ve heryere eşit mesafede durmaya çalışan oyunlar için konsol versiyonları çok fazla kırpılmak zorunda kalmayacak.

    Eğer bu tarz bi bakış gerçek ise (ki son derece mantıklı), Microsoft şu an için millete zor gelen XB1'a göre iyi oyun yazma yükünü hafifletmiş olacak. Kendi ayağına kurşun sıkmış olmaz mı o zman? Bilmiyorum olabilir gibi duruyor şimdilik, ama ileride neler olur belli olmaz. Ama diğer yandan bunu kangrene giden kolu kesmek gibi de görebilirsin. Dx12 ile ortak kodları olabildiğince çok kulllanıp en azından XB1'a belli bi süre iyi oyunların gelmesini kolaylaştırmış olacaksın. Programcı XB1 için ayrı PC'de AMD için ayrı Nvidia için ayrı ayrı optimizasyon peşine daha az koşar olabilir bu sayede. Herkese katkısı olur o noktadan sonra.

    Şimdi sen birisine, daha önce hiç kullanılmamış Voxel bilmemne tekniğini ESRAM'a uyduracam diye 1.5 yıl debelenip daha ortada somut bişey elde edemezken, dx12 dediğim gibi ortak kodlamaya imkan verir ise adam o 1.5 senede 2 tane motor yazıp kalan vaktinde ve kaynaklar ile o deneysel şeylere yönelebilir.

    1.5 senede zar zor sonuç elde edebileceğin şeylerle uğraşmak yerine, kabul edilebilir derece kalitesi olan ama çabuk geliştirebildiğin şeyler bugünkü dünyada daha çok kabul görüyor işin özü bu. PC'den biraz daha az kaliteli olsun kabul, ama takr takr bi sürü oyun uydurulabilsin xb1'e. Ortak kodlma olursa, hem PC'de DX'in dandikliği azalır hem Xb1'e daha çok oyun gelir yani.

    ------------------------------

    Yukarda bi yerde Mantle 7xxx serisinde çalışmıo gibi bişey demiş de kullanan kullanıo BF4'de. BAzılarında sorunsuz çalışıyor tam nedenini bilmiyorum. Starswarm da Dx 2 kat hızlı dedim ben mesela, .45ACP sonuçları yanlış okuyor olma faln dedi. Sonra ne değişti bilmiyorum ama kendi kendine düzeldi, MAnte düzgün çalışmaya başladı.



    Anladım hocam sağolun

    Ekran kartından sonra BF4 alacak para kalmadığı için BF4'ü Mantle'sız oynuyorum(!)




  • dx 12 sunabileceği çok büyük yenilik yok.Belli bir doyuma ulaşmış bir api için radikal yenilik demek ekran kartı geliştiricilerine ek maliyet demek.Yani yeni nesil bir kart yeni nesil dx mantığı her zaman aşina olduğumuz gibi.

    Durum şu ki şu haliyle gtx 7** ve rx 270 ve üstü herhangi bir gpu 2-3 nesil dx götürebilecek matematiksel ve grafiksel işlemi yapabilecek kapasiteye sahip.

    Örnek olarak Mantle apisinin verimliliği görebiliriz.Aslında donanımdan çok yazılımda iş bitiyor.Ne kadar iyi algoritmaya ve kısa çalışma mantığına sahipse bir yazılım o kadar hızlı ve efektif çalıştığını biliyoruz.dx hali hazırda çok eski bir kalıbın sürekli cilanlanması ve yamalanmasıyla bugüne kadar geldi.

    dx 13 yerine mantle apisi veya daha geniş içerikli bir api oluşturmaları şart artık .AMD bu konuda bir adım attı ancak Nvidia dışarda kalan oyuncu olduğu için Mantle yavaş ilerleyecek ya da 10-15 oyundan sonra rafa kalkma ihtimali gündeme gelebilecek ( -ki ben battlefield 4 performansından sonra mantle'ın tutulacağını ve oyuncuların battlefield serisini artık mantle ile oynamak isteyeceklerini düşünüyorum)

    Microsoft Mantle apisini dx e entegre edebilirse xbox 1 için oldukça fazla performans artışı yakalayacağı kesin.Bir taşla iki kuş vurma olasılığını yakalamış durumda ama dx kütüphanesini elinde barındırmasını nedeniyle pastayı amd ile paylaşır mı emin değilim.

    sonuç ne olursa olsun dx son demlerini oynuyor içinde bulunduğumuz yıllarda.yeni bir api şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    quote:

    Orijinalden alıntı: warr0ck03

    Amd sürekli güzel haberler veriyor
    KAYNAK ?

    Eğer amd dx12 yi nvidia dan önce sunarsa görürüm sizin o güzel haberlerinizi. Unuttunuz 5xxx serisinde kartlar çıktıktan sonra yapılan zamları.

    Sahi ya, neydi o öyle ülkemize bile yansımamış 5-10$'lık zam? Ver NVidia gibi 1000$'lardan coşkuyu, zamsız kökünden hallet.

    5-10 dolarlık ülkemize yansımamış zam? Kaç kere zam yapmıştı unuttun sanırım? Canınız isteyince nasıl kör olabiliyorsunuz. Nvidia nın 1000 dolarlık akrtını çıkar çıkmaz alanlar düşünsün. Esas sorun senin gibilerin hala o zamlar yokmuş gibi veya yansımamış gibi davranması. Nasıl bir gözlük takıyorsanız değiştirin.




  • maharetmiş gibi yazmışlar.. nvidia , mantle'a cevap veremez ise, konsolları amd'ye kaptırdığı gibi uzun vadede yok olup gider..
  • SLaYeR KiNG kullanıcısına yanıt
    Yabancı forumlarda çok konuşuluyor , Maxwell'e driverlarla destek gelecek kimse şu afişi hatırlamıyor desteklemeyecek olsa NVIDIA nın logosu olur mu

     Nvidia GTX 800 Ekran Kartları DirectX 12 Desteklemeyecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    Yabancı forumlarda çok konuşuluyor , Maxwell'e driverlarla destek gelecek kimse şu afişi hatırlamıyor desteklemeyecek olsa NVIDIA nın logosu olur mu

    8xx serisinde desteklemeyip baypass geçerek; 9xx serisinde desteklemeyi planlıyor olabilirler..




  • SLaYeR KiNG kullanıcısına yanıt
    Hocam bunun donanımsal bazlı shader modeller vs ile yapılan bir sürüm olacağını düşünmüyorum o yüzden de yazılımsal bir destekle çözülebileceğini düşünüyorum. 800 serisi henüz duyurulmamışken (masa üstünde) pas geçileceğini sanmıyorum çünkü gerek yok
  • ben şu an mantle ile bf4 te r9 280x ile gtx 780 i eziyorum. 75+ fps altına düşmüyor. mantle ezdi geçti nvidia yı.
  • tamam dx12 gelecek gtx 800 serisi çıkacakta, şu sıralar ekran kartı alacak olanlara ne olacak ? beklemek mi lazım gtx 800 serisi çıktıktan sonramı kart alalım yoksa illa dx 12 destekli kartmı almamız lazım ne yapmalıyız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THEKNIGHT

    ben şu an mantle ile bf4 te r9 280x ile gtx 780 i eziyorum. 75+ fps altına düşmüyor. mantle ezdi geçti nvidia yı.

    Tek bir oyuna bakarak bunu söyleyebiliyorsanız eğer sizin için diyecek pek birşey kalmamış demektir ne yazık ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni oyunlar yolda hocam..inş nvdia da bişeyler yaparda rekabet kızışır fiyatlar düşer bizler kazanırız..
  • Rekabet tabi ki bizler için iyi olacak. Fakat şu an için BF4 ve Thief haricinde mantle'ın heyecan yarattığı bir oyun yok benim için. Keza zaten diğer kasamdaki HD 7870 top kartım ile de bu oyunları mantle ile denemiş olacağım. Öte yandan bu iş AMD tarafında fanboylukta sınırların zorlanmasına sebebiyet verdi. Burada da olduğu gibi daha bir çok AMD kullanıcısı ellerindeki kartları sadece BF4 kullanımına yönelik düşünmeye başladılar ki bu ciddi bir sorun demektir..
  • Yeni teknoloji birden bire bu kadar fps artışı kullanıcılarını heycanlandırdı tabiki..ilerde bakalım neler olcak..
  • dx 12'nin amacı mantle daha tam oturmadan önünü kesmek diye düşünüyorum çünkü mantle en çok amd'ye yarayacaktı fakat dx12 ile tüm platformlar yazılımsal iyileştirmeye kavuşacak. nacizane aklıma ilk gelen düşüncem elbette yanılıyor yanlış düşünüyorda olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fenomenus


    quote:

    Orijinalden alıntı: THEKNIGHT

    ben şu an mantle ile bf4 te r9 280x ile gtx 780 i eziyorum. 75+ fps altına düşmüyor. mantle ezdi geçti nvidia yı.

    Tek bir oyuna bakarak bunu söyleyebiliyorsanız eğer sizin için diyecek pek birşey kalmamış demektir ne yazık ki.

    tek bir oyun değil yeni bir teknolojik üstünlükten bahsediyorum. ayrıca bir sürü yeni oyun da mantle kullanacak. listesi bile var. ben diğer türlü de zaten gtx 770 i geçiyorum muadili olan. ama mantle ile gtx 780 i geçiyorum ve ilerde mantle oyunları artacak. bak mesela thief mantle desteği alacak bu ayın sonu. sonra bi çok yeni gelecek oyun da. kısaca tek bi oyuna değil yepyeni ve üstün bir teknolojiye bakarak bunu söylüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: THEKNIGHT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fenomenus


    quote:

    Orijinalden alıntı: THEKNIGHT

    ben şu an mantle ile bf4 te r9 280x ile gtx 780 i eziyorum. 75+ fps altına düşmüyor. mantle ezdi geçti nvidia yı.

    Tek bir oyuna bakarak bunu söyleyebiliyorsanız eğer sizin için diyecek pek birşey kalmamış demektir ne yazık ki.

    tek bir oyun değil yeni bir teknolojik üstünlükten bahsediyorum. ayrıca bir sürü yeni oyun da mantle kullanacak. listesi bile var. ben diğer türlü de zaten gtx 770 i geçiyorum muadili olan. ama mantle ile gtx 780 i geçiyorum ve ilerde mantle oyunları artacak. bak mesela thief mantle desteği alacak bu ayın sonu. sonra bi çok yeni gelecek oyun da. kısaca tek bi oyuna değil yepyeni ve üstün bir teknolojiye bakarak bunu söylüyorum

    Mantle sadece Frostbite Engine'i kullanan Dice oyunlarında uygulanıyor yanlış bilmiyorsam. Bu sebeple şuan için kullanım alanı sınırlı ve belirli bir kitleye hitap ediyor. Çıkan oyunlardan da %90'ın ilgisini çekecek olan bir tek BF4 var. Thief dahi ilgi çekmiyor.. Ayrıca sizin de yaptığınız gibi ego tatmini meselesine de dönüştü bu durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu saçma bi tartışma yönüne gitmesine mahal vermeyin derim.

    Mantle bi açıdan güzel PR aracı / algı yönetme aracı oldu ama AMD bunu başından beri tasarlayıp yönettiği için değil insanlar benimsediği için oldu. Nvidia'nın yaptığı gibi değil yani bu algı yönetme olayı. İlk defa uzun zamandan beri AMD'den çıkma bişey için böyle PR aracına dönüşebilen bişey oldu, ilginç bana göre.

    Microsoft'un Mantle'dan dolayı endişe etmesini gerektirecek bişey yok. Ama Xb1'e düzgün oyun yazılmasındaki zorluktan dolayı var. PC'de oyun geliştirmek de dert şu an, XB1'da da. Dx12 gibi bişey, PC'yi geliştiricilerin istediği tarzda birz da olsa rahatlatırsa ve XB1 ile ortak bi kodlama altyapısı verirse XB1'i kurtarır. En azından bi yere kadar kurtarır. Burda esas önemli olan nokta burası.

    GDC prezentasyonunda low-level diye bahsettikleri şeyler konsoldaki XB1'dekine benzeri GPU ile iletişimin ana hatları. Şimdi CPU-GPU arasında 1 kanaldan iletişim kuruyorsan dx12 ile paralel 8 kanaldan iletişim kurabileceksin mesela onun gibi şeyler. PC için kötü değil bu. İlk defa iyi bi adım atılıyor. Ama, "Mantle bitti artık artık" noktsından bakanlar için (gerçekten fikri bilgisi olan olmayan farketmez), geliştirici gözüyle bakanlar için büyük ihtimalle o kadar ilerleme olmayacak. İlerleme olmayacak demek XB1'e benzemeyecek demek değil. En iyi overhead hiç overhead olmamasıdır mesela. O tarz bi altyapı kurmak yerine Dx11'deki overheadi %70 azalttın mesela, tamam katkısı var ama yine de performans %20 arttı diyelim. Hazır elini taşın altına koymuşsun adam gibi düzelt. İşin bu noktadan sonrası pazarlama taktiğidir, dx12'nin overheadi azaltma vs. kısımları değil.

    Overhead işin bi yüzü. Sanal bi komut seti çıktısı verip (Virtual ISA >> Directx ASM) bunun GPU driverı ara katmanına (IL'ye) çevrilip, sonra onun da donanım koduna çevrilmesi yerine, GL'dekine benzer ince bi client tarafında olan DX parçası, geri kalan işleri driverın hallettiği daha donanıma yakın bi low-level-Dx parçası gibi bi yapı olabilir. O zaman herkes rahatlar. GPU driverı yazmak daha kolay bi hale gelir sorun çözmek daha kolay olur.

    Kuru kuruya bunun yeni windows için bilmemne için olduğu tarafından gitmeyin. XB1'in oyun satması lazım, onun için de oyun yazılması lazım. ama kolay değil o kadar. PS3 nasıl zordu XB1 de zor. PC ve XB1'e aynı oyunu çabuk yazarsanız ve konsol versiyonunu 20-30$ pahalıya satarsanız daha rahat para kazanırsınız. İlave optimizasyon için de zaman olur.

    Dx11'e göre belirgin oranda katkısı olacakdır dx12'nin. Ama işin teknik yönüyle alt tarafta nasıl işlediği ile ilgilenmiyorsanız kötü olacak işe yaramaz olacak öyle böyle diye gitmeyin. Hem şikayet edip hemde buna kısmen çözüm olabilecek bişeye o kadar kötü kötü diye gitmek olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.