Şimdi Ara

Oyun Geliştirme & Grafik Oluşturma konularında yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
2
Favori
3.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler donanımhaber halkı.

    Başlıktan da kısmen anlaşılabileceği üzere, ben ve birkaç arkadaşım bir ekip olarak herhangi bir platform için oyun veya oyunlar tasarlamayı düşünüyoruz. Kısa bir araştırmadan sonra, sıfırdan oyun motoru yazmaya kalkışırsak ilerleme kat edemeyeceğimizin farkına vardık. Öncelikle maddi yeterlilik gerekiyor çünkü. Dört - beş kişinin on yılda yazacağı bir oyun motoru, yüzlerce & binlerce üyeden oluşan ekiplerin bir yılda sıfırdan oluşturacağı oyun motorunun bile yanında çerez kalacağının farkındayız. Bu nedenle Unreal Engine 4 ile işe başlamayı düşündük. Programı edinmek üzereyiz.

    Aklımızda deli sorular var. :D

    Ama kafamızı asıl kurcalayan şey, bilgisayarlarımız dışında ihtiyacımız olacak ekipmanlar. Gerçek hayattaki "hareket eylemleri" hangi ekipmanlarla sanal ortama animasyon olarak aktarılabilir? Ya da sadece bilgisayar kullanarak da animasyonlar üretebilir miyiz? Hangi ekipmanlara ihtiyacımız var, nerelerde bulunur, acaba üniversitelerin laboratuvarlarında bulabileceğimiz türden şeyler mi? Çok muhteşem bir ekipman olmasına gerek yok, azami hedefimiz "en azından katlanılabilecek grafikler" üretebilmek.

    Çoğu "öğrenmek amaçlı" programlama öğreten kitapların içerdiği bilgilerin neredeyse tamamına hakim durumdayız. (Python, Cython, C, C++ için konuşuyorum.)

    C#, Java, SQL vb. konularda ek bilgilere ihtiyacımız "kesinlikle" olacak olursa, bunu da öğrenmek isteriz bu hususta. Konu hakkında somut bilgisi olmayan insanların gelip burada, yok işte deli paraya ihtiyacın var, yok işte on beş yılda ancak şöyle kalitesiz bir oyunu ancak tamamlarsınız şeklinde yorum yapmasını istemiyorum.

    Asıl amacımız eğlenirken, bir şeyler üretirken, kendimizi geliştirmek.

    Her türlü öneri ve yardıma açığız. Başlangıç için 2D, Android & iOS uygulamaları yapmayı düşünüyoruz. 2D Grafikler için çizimler ve 3D modellemeleri nasıl yapacağımız da ayrı bir muamma. En azından bize yardımcı olacak, kitap, internet sitesi, videolar, forumda zırt pırt sorular yöneltebileceğimiz insanlara ihtiyacımız var.

    Yardımı dokunan dokunmayan herkese teşekkür ederim. Kalın sağlıcakla. :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Principium -- 19 Eylül 2016; 15:08:43 >







  • Dediginiz alete Motion Capture denir ve insan hareketlerini sanal ortama animasyon olarak aktarmanyza yarar. Motion Capture insan disinda bir seyde ise yaricagini söylüyemem ayrica baya pahali bir sistem. Eger oyununuzda asiri cutscene yoksa motion capture gerek oldugunu düsünmüyorum bilgisayarda kendinizde animasyonunu yapabilirsiniz ve yaptiginiz animasyonu bin kere sonsuza kadar oynatyrsynyz kosma gibi. Büyük sirketler motion capture ile hikayeli oyunlar yapiyor genelde full cutscene olan mesela örnek vermek gerekirse Uncharted 4 ama sen survival bir oyun yapmayi düsünüyorsan gerek yok. Motion Capture genelde oyundan çok filmlerde kullanılır

    Güzel grafik üretmek su yillarda baya tecrübe ve yetenek istiyen bir sey. Shaderlaryn nasil calistigini detayina kadar bilmeniz gerek.

    Eger mobile oyun yapmayy düsünüyorsanyz Unreal Engine byrakip Unity geçmeniz daha dogru olur. İnsanlar Unity kötü bir motor saniyor grafik olarak çünkü unity çok popüler bir motor oldugundan amatör oyunlar önplana çikabiliyor. Sana bir sey söylüyimmi BU KOCA BIR YALAN. Cikarabilcegin grafik ekibin yetenegine es degerdir. Unity kendi shaderini yazma imkani bile sunuyor ve her platforma sorunsuz aktarabiliyorsun projeni. Assetstoredan ihtiyaç karsilama Unity Supporttan sonsuz yardim alabiliyorsun. Unity yan eklentileride oyunu cikardiktan sonra oyunun nesini begendiklerinii sana aktarmalarını sagliyor.

    Simdi nasyl Çizim ve Modelleme yapma konusuna gelirsek. Bunlaryn önce ikisinin ap ayri bir dal oldugunu bilmenizde fayda var. 2D Çizim yapabilen biri 3D modelleme bilmek zorunda degil. 3D modelliyebilen biri 2d çizim yapabilmek zorunda degil. Ikisi ap ayri dallar çünkü Modelleme biraz daha tasarim yerine mantik kullanir. 2D Çizim sadece tasarimdir mantik gerektiren pek bi durum yok programi kullanma disinda. Kullanabilceğiniz programlar 2D Çizim Adobe Photoshop CC ve 3D Modelleme&Animasyon için Blender dir. Bu programların hepsi Unity ile uyumlu çalışabilir.

    Youtubeda bu programlara ve çizime dahil 1000lerce video bulunmakta ama bunu programlama ile aynı kefeye koymamanız gerekir. Çünkü bunlar yıllarca sürebilir öğrenilmesi.

    2D Çizim için Adobe Photoshop CC ve Ekipman olarak Grafik Tablet
    3D Çizim için Blender
    Oyun Motoru Unity (Dil C#)
    E?er texturelaryn normal maplerini kolayca çykartmak istiyorsanyz grafik için ShaderMap Full Versiyon kullanyn derim. Grafik 10 kat güzelle?icek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 19 Eylül 2016; 14:49:46 >




  • Aradığım cevapların neredeyse hepsini tek seferde vermişsiniz. Sayenizde önerilerinizi de hesaba katıp daha detaylı araştırmalar yapabilme olanağım oldu. Sağ olun. Çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Principium -- 19 Eylül 2016; 15:07:09 >
  • Adobe Fuse ücretsiz bir program ve 3 boyutlu karakter oluşturma programı.Bu programla oluşturduğun karakterleri mixamo sitesinde yine ücretsiz bir şekilde animasyonlandırabiliyosun.Kendi yaptığın 3 boyutlu karakteri de mixamo sitesine yükleyerek , rigleyip animasyon katabiliyosun.Ben Unity Engine kullanıyorum.Unity Store'da ücretsiz devasa animasyon paketi mevcut.Oturma , kalkma , koşma , dans etme gibi herşey var.Yani başlangıçta karakter modelleme falan uğraşma derim.Ücretsiz hazır paketleri kullan.Oyununda hayvan falan kullanacaksan , unity store'da ücretli , animasyonlu hayvan paketleri satılıyo.Uygun fiyatlara elde edebilirsin.Ancak işin karakter modelleme kısmına gireceksen , ücretsiz blender programını kullanabilirsin.Belki Adobe Fuse'dan çıplak karakter import edip , kıyafet giydirmek isteyebilirsin.Kıyafet giydirmek de çok zor bişey değil.Ancak bina , ev gibi şeyler yapmak istersen Blender mutlaka öğrenmelisin.Bina , ev modelleme , karakter modelleme kadar zor değildir.

    İşin programlama kısmında ise C# kullanıyorum.Oyun programlama tamamen nesneye yönelik olduğu için , öncelikle bu konuda alıştırma yapmanı öneririm.Eline bir C# kitabı alıp , özellikle nesneye yönelik programlama konusunda bol bol çalışmalısın ki , oyun programlama esnasında karşılaşacağın kodlarla sıkıntı yaşamayasın.Youtube'da Unity Engine ile ilgili çok sayıda dersler mevcut.Inventory sistemi , crafting sistemi , yapay zeka programlama vb... çok sayıda dersler var.

    Sonuç olarak dediğim gibi başlangıçta ücretsiz karakterler ve animasyonlar kullanarak , istediğin gibi oyun yapabilirsin.Sıfır masrafla bile çok güzel şeyler ortaya çıkarabilirsin.Hazır ücretsiz paket kullananları pek beğenmezler ama , sonuçta oyunun güzel olduktan sonra kimse senin hazır paket kullandığına bakmaz.Hem öğrenmek için zaten hazır paketler kullanmak zorundasın.Kodlama işinde de öncelikle C# diline hakim olmanı tavsiye ederim.Oyun programlamaya başlamadan önce , eline bir C# kitabı alıp , baştan sona çalışmanı tavsiye ederim.




  • kingman29 K kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Cidden çok yardımcı oldunuz.

    Yazdığınız her cümleyi dikkatli bir şekilde okudum. Objeye yönelik programlama konusunda çok büyük bir sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum. En azından C++ bilgimin C#'ı hızlı ve sağlıklı bir şekilde öğrenmeme olanak sağlayacağından eminim. Bahsettiğiniz programları ve yardımcı ögeleri dikkatle not ediyorum.

    Size birkaç soru daha sormak istiyorum.

    İnternet hızım berbat olduğu için Unity edinmek benim için biraz zor olacak. Hele ki Unreal Engine 4'ten sonra. Sizce Unreal Engine kullanarak da dediğiniz şeyleri aynı hızda öğrenemez miyim? Unity edinmem şart mıdır? Unity'nin Unreal Engine'e göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Bahsettiklerinizi biraz daha açabilirseniz gerçekten çok yardımcı olursunuz.

    Ayrıca C# için önerebileceğiniz bir kitap varsa, çok işime yarar. Detaylı, kısa ve konunun temel hatları atlamadan anlatan bir kitaba ihtiyacım olacak. Konu hakkında hiçbir fikri olmayan birine anlatır gibi anlatan bir kitap beni fazlasıyla yorar. Tekrar teşekkür ederim. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Principium -- 19 Eylül 2016; 17:05:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Principium

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Cidden çok yardımcı oldunuz.

    Yazdığınız her cümleyi dikkatli bir şekilde okudum. Objeye yönelik programlama konusunda çok büyük bir sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum. En azından C++ bilgimin C#'ı hızlı ve sağlıklı bir şekilde öğrenmeme olanak sağlayacağından eminim. Bahsettiğiniz programları ve yardımcı ögeleri dikkatle not ediyorum.

    Size birkaç soru daha sormak istiyorum.

    İnternet hızım berbat olduğu için Unity edinmek benim için biraz zor olacak. Hele ki Unreal Engine 4'ten sonra. Sizce Unreal Engine kullanarak da dediğiniz şeyleri aynı hızda öğrenemez miyim? Unity edinmem şart mıdır? Unity'nin Unreal Engine'e göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Bahsettiklerinizi biraz daha açabilirseniz gerçekten çok yardımcı olursunuz.

    Ayrıca C# için önerebileceğiniz bir kitap varsa, çok işime yarar. Detaylı, kısa ve konunun temel hatları atlamadan anlatan bir kitaba ihtiyacım olacak. Konu hakkında hiçbir fikri olmayan birine anlatır gibi anlatan bir kitap beni fazlasıyla yorar. Tekrar teşekkür ederim. İyi günler.

    Unreal engine en yüksek grafiği destekliyen fps oyunlar yapmak için yapılmış motordur. Kısacası Unreal Engine ile yapabilceğin şeyler kısıtlı diyebiliriz çünkü motor Yüksek Grafikli FPS oyunları yapmak üzerine kurulu. Ama Unity hepsini destekliyor mobil oyunda yaparsın tps oyunda yaparsın fps oyunda yaparsın farketmez. Her türlü grafiği destekler oyunun nasıl yapıcaksan öyle yaparsın shaderlarını kendin yazabilirsin sana kalmış. Assetstore Unity ile istediğin modelleri textureları bedava veya paralı hemen oyununa aktarabiliyorsun. Analytics ile Oyunun istatisliklerini online olarak tutuyorsun. Unity Ads kullanıp oyununa reklam ekleyip para kazanıcaksan 2 tıkla yapılabilir halde Unityde.

    Ben Unity kullan derim özellikle küçük projeler yapıcam diyorsan. Unreal adı üstünde bence gerçek dışıdır.




  • Teşekkürler.
  • Unreal in bu kadar kotulenerek aktarilmasi biraz ilginc olmus. Ancak genel hatlariyla soyle de ozetleyebiliriz. Unreal ile calisirken oyunlarda ciddi boyutlar gorebiliyorsun ama grafik bazinda da unity den iyi oldugunu dusunuyorum.Mobil platforma veya vr a yonelmek istiyorsan unity, bilgisayar oyunu yapmak istersen de mevcut bilgilerini goz onunde bulundurarak (c++ bildiginden bahsetmissin) unreal kullanabilirsin.Ayrıca unreal daki blueprint sistemi de baslangıc icin islerini kolaylastırabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BarTenLee

    Unreal in bu kadar kotulenerek aktarilmasi biraz ilginc olmus. Ancak genel hatlariyla soyle de ozetleyebiliriz. Unreal ile calisirken oyunlarda ciddi boyutlar gorebiliyorsun ama grafik bazinda da unity den iyi oldugunu dusunuyorum.Mobil platforma veya vr a yonelmek istiyorsan unity, bilgisayar oyunu yapmak istersen de mevcut bilgilerini goz onunde bulundurarak (c++ bildiginden bahsetmissin) unreal kullanabilirsin.Ayrıca unreal daki blueprint sistemi de baslangıc icin islerini kolaylastırabilir.



    Unreal kötü bir motor olduğunu söylemedim ama genel olarak baktığında Unity ile yapabilceğin şeyler unreale göre daha fazla. 60 FPS harika grafikli mobil oyunu Unityde yapabilirsin ama bunu sen Unreal enginede yapamazsın. Ayrıca Unity yeni başlıyanlara daha uygun bir motor oldugu icin önerdim. Unreal gibi bir motor yeni başlıyan biri tek başına yapabilceği bir şey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz
    Unreal kötü bir motor olduğunu söylemedim ama genel olarak baktığında Unity ile yapabilceğin şeyler unreale göre daha fazla. 60 FPS harika grafikli mobil oyunu Unityde yapabilirsin ama bunu sen Unreal enginede yapamazsın. Ayrıca Unity yeni başlıyanlara daha uygun bir motor oldugu icin önerdim. Unreal gibi bir motor yeni başlıyan biri tek başına yapabilceği bir şey yok.


    Hocam Unity'i 3.5 sürümünden beri kullanıyorum. 3-4 Yıllık hobi olarak çalışma sonucu 2D üzerinde geliştirdim. Artık sıra uygulamaya dökmeye geldi. Hâla hakim olamamadığım bazı konular mevcut. Özellikle 2D grafikleri daha hoş gözükmesi için NormalMap, Occlusion, Emission vs. yani SHADER konusu. Kendi shader'imi yazabiliyorum ama beğenmiyorum açıkcası. Bende standart shader'a geçmek istiyorum. Bunu kullanmak için DrawCall sayısını azaltmam için TexturePacker önerildi. Daha az batch harcıyormuş. Ama grafik üretme konusunda biraz sıkıntılıyım. Oyun için SpriteSheet hazırladım. Fakat bilindiği üzere StandartShader sadece texture kabul ediyor. Fakat CandyCrushSodaSaga (Yazılımcılarını ve tekniklerini severek takip ederim özellikle King) bunu şu şekilde yapmış ;

     Oyun Geliştirme & Grafik Oluşturma konularında yardım.

    -Önce 2048x2048 lik HD bir SpriteSheet yapmış.
    -Sonra bunun alpha templete ini çıkarmış.
    -Ve normal map ile inanılmaz bir efekt katmış.

    Bildiğimiz üzere Unity'de SpriteSheet Sprite olarak ayarlanmak zorunda. Texture türüne çerilmiyor. Tek bir resim oluyor. Bende bu şekilde yapmak istiyorum. Yani grafik konusunda biraz daha ilerlemem gerekiyor. Özellikle ilk yorumunuza çok destek veriyorum : "İnsanlar Unity kötü bir motor saniyor grafik olarak çünkü unity çok popüler bir motor oldugundan amatör oyunlar önplana çikabiliyor. Sana bir sey söylüyimmi BU KOCA BIR YALAN.". Böyle olsun istemiyorum çok zaman ayırdım 50k+ satır kod oldu ve bildiğimiz gibi İyi bir grafik, kötü kodu kapatabilir fakat tersi olamaz. Hazır Unity projelerine bakıyorum da adamlarda grafikerler herşeyi hallediyor. Ki bende bir grafiker olmadığıma göre bu büyük bir sorun.

    Bunun için ne tavsiyelerde bulunursunuz, kaynaklar önerebilirmisiniz ? Teşekkürler... (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentrax -- 22 Eylül 2016; 12:14:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zafer Korkmaz
    Unreal kötü bir motor olduğunu söylemedim ama genel olarak baktığında Unity ile yapabilceğin şeyler unreale göre daha fazla. 60 FPS harika grafikli mobil oyunu Unityde yapabilirsin ama bunu sen Unreal enginede yapamazsın. Ayrıca Unity yeni başlıyanlara daha uygun bir motor oldugu icin önerdim. Unreal gibi bir motor yeni başlıyan biri tek başına yapabilceği bir şey yok.


    Hocam Unity'i 3.5 sürümünden beri kullanıyorum. 3-4 Yıllık hobi olarak çalışma sonucu 2D üzerinde geliştirdim. Artık sıra uygulamaya dökmeye geldi. Hâla hakim olamamadığım bazı konular mevcut. Özellikle 2D grafikleri daha hoş gözükmesi için NormalMap, Occlusion, Emission vs. yani SHADER konusu. Kendi shader'imi yazabiliyorum ama beğenmiyorum açıkcası. Bende standart shader'a geçmek istiyorum. Bunu kullanmak için DrawCall sayısını azaltmam için TexturePacker önerildi. Daha az batch harcıyormuş. Ama grafik üretme konusunda biraz sıkıntılıyım. Oyun için SpriteSheet hazırladım. Fakat bilindiği üzere StandartShader sadece texture kabul ediyor. Fakat CandyCrushSodaSaga (Yazılımcılarını ve tekniklerini severek takip ederim özellikle King) bunu şu şekilde yapmış ;

     Oyun Geliştirme & Grafik Oluşturma konularında yardım.

    -Önce 2048x2048 lik HD bir SpriteSheet yapmış.
    -Sonra bunun alpha templete ini çıkarmış.
    -Ve normal map ile inanılmaz bir efekt katmış.

    Bildiğimiz üzere Unity'de SpriteSheet Sprite olarak ayarlanmak zorunda. Texture türüne çerilmiyor. Tek bir resim oluyor. Bende bu şekilde yapmak istiyorum. Yani grafik konusunda biraz daha ilerlemem gerekiyor. Özellikle ilk yorumunuza çok destek veriyorum : "İnsanlar Unity kötü bir motor saniyor grafik olarak çünkü unity çok popüler bir motor oldugundan amatör oyunlar önplana çikabiliyor. Sana bir sey söylüyimmi BU KOCA BIR YALAN.". Böyle olsun istemiyorum çok zaman ayırdım 50k+ satır kod oldu ve bildiğimiz gibi İyi bir grafik, kötü kodu kapatabilir fakat tersi olamaz. Hazır Unity projelerine bakıyorum da adamlarda grafikerler herşeyi hallediyor. Ki bende bir grafiker olmadığıma göre bu büyük bir sorun.

    Bunun için ne tavsiyelerde bulunursunuz, kaynaklar önerebilirmisiniz ? Teşekkürler... (:


    ShaderMap adlı programla Normal Map Occlusion gibi şeyleri kolayca çıkartabilirsin. Ayrıca standart shaderda nasıl normal map yok. Texture üzerinde normal map goremezsin normal map kendisi ayrı bir texturedır. Yani bir materyal oluşturup ordan standart shader seçip Albedo Textureu NormalMape normalmapi koyucaksın.

    Ayrıca Unity 5 kullan. Unity 5 ile hala iyi grafik alamıyorsan normal map ekledigin halde. Texture çözünürlügünü arttır aniso 16 getir farklı texture ile dene. Normal map generate etmeyi tamamen shader map bırakma ordan normal map ayarlarıda var.

    Son olarak birde güneşin pozisyonunu elle. Bazen rotasyon yüzünden unityde güneş ışını tersten vurdugu için Normal Map algılamıyor. O yüzden en iyi grafigi alana kadar Unity 5 Directional Light rotasyonunu çevir.

    Normal Map bir texture kalitesini 10 kat arttırabiliyor INANILMAZ RAKAM.




  • Konu hala aktif ise bir konu hakkında yardım almak istiyorum amatör şekilde 2D oyun yapmaya çalışıyorum Unity ile oyunun level kısmını yaptım ama oyunu telefondan Unity programı ile denerken blender ile çizdiğim çizimler baya kötü yorumları biraz okudum ama çok fazla hakim olmadığım için grafik geliştirme konusunda bir şey anlamadım rica etsem yardımcı olur musunuz?
    Not=Adobe Photoshop cc programı ile 2D oyunumun resim çizimlerini yapmayı planlıyorum biraz araştırma yapıp daha yeni öğrendim bunu sizce bu program mı mantıklı olur yoksa başka program kullanmam daha mı güzel olur
    Teşekkür Ederim.
  • Nasıl bir oyun tasarlıyorsun 8bit için biraz daha farklı programlar var. Gerçi senin yerinde olsam hazır 2d assetlere yönelidirdim.
    https://craftpix.net/freebies/

    google : free 2d assets
  • frkn_clk F kullanıcısına yanıt
    Hocam şahsi fikrim kenney aset sitesinden projenize uygun asetleri indirip onları incelemek.(her kategoriye ait ücretsiz asaletler barındırır kendisi ücretli olanları vardır ama ücretsizler içinde boğulduğunuzdan onları görmek istemezsiniz. İnceledikten sonra artık öizim yaparken hayalinize baya yardımcı olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok teşekkür ederim ücretsiz texture yazıyorum vs yazıyorum ama hep assets Store denk geliyor bu tür verdiğiniz linkler bana Çok yardımcı oluyor tekrardan teşekkür ederim.Bu verdiğiniz linklerde ki texture kullanırsam yaptığım oyunu unity programı ile telefona bağlandığımda görüntü kötü olması düzelir mi yani mu texture kalitesi ile mi alakalı yoksa başka birşey mi yapmam gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim 8 bit demişsiniz o ne oluyor acaba ne demek yani build ederkende denk geldim 32 bit yazıyordu ama ben hiç onu değiştirmedim farkı nedir acaba bitlerin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8bit eski bilgisayarların işlemcilerinin kapasiteleri.

    Şimdi retro tarzda oyunlara 8bit nediyor.
  • Hocam durum ne ne yaptınız bir oyun çıkarabildiniz mi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.